Столичната община ще обяви концесия за 400 обществени колела на 33 велопаркинга

Столичната община ще обяви концесия за 400 обществени колела на 33 велопаркинга

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Столичната община ще въведе система за обществени колела. Идеята е услугата да бъде дадена на концесия - общината да събира концесионна такса, а концесионерът да печели от реклами върху велосипедите.


"Експертните анализи показват, че са необходими 33 велосипедни обменни станции, които обхващат широкия център на София и разполагат с минимум 12 велосипеда. Обявили сме за тях тръжна процедура. Целта е гражданите и гостите да разполагат с 400 велосипеда за придвижване из града", заяви пред "Фокус" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.


От общината искат системата да бъде на високо технологично ниво и да предоставя опции за използване на банкови карти при наемането на велосипедите. "Едно от изискванията към евентуалните инвеститори е да осигуряват повече опции, за да може да се ползва от по-широк кръг от граждани", посочи Зарков.




Сред изискванията е обществените велосипеди да могат да се ползват безплатно през първите 30 минути. "Във все повече от европейските градове се предоставя някакъв диапазон първоначално безплатно време – било 15 минути или 30 минути. Най-важното за гражданите е, че тези 30 минути са напълно достатъчни човек да измине разстоянието между двете най-отдалечени една от друга станции при нормално велосипедно предвижване. Това на практика прави услугата "обществен велосипед" безплатна", добавя той. При задържане на велосипеда за повече време ще плаща такса.


Самата система представлява 33 станции, на които ще има между 12 и 14 велосипеда и 6-8 свободни места, в зависимост от натовареността. Идеята е човек да може да вземе колело например от станцията пред ЦУМ, да се придвижи с него до НДК, и там да го остави на свободните места в паркинга. "Така по един екологичен и здравословен начин става предвижването от точка А до точка Б", смята Зарков.


Реализирането на проекта е част от публична концесионна процедура, която се осигурява финансово от предоставяне на право за поставяне на реклама. "Това включва рекламни съоръжения, които са предварително определени. За тяхното използване Столична община ще получава и концесионна такса за която сме записали, че не може да е под 92 хил. лв. на година. Изработеният доклад е резултат от работата на работна група, която създадохме към Столичен общински съвет."


За велоалеите Зарков казва, че ще бъде осъществена връзка на съществуващото трасе на бул. "Евлоги Георгиев" през ул. "Раковска" до изграденото вече трасе на бул. "Цар Борис III". В момента с ремонта на бул. "Витоша" се изгражда и велосипедно трасе, което от бул. "Патриарх Евтимий" стига до Южния парк. Предстои изграждане и на двупосочно велосипедно трасе по цялата дължина от ул. "Г. С. Раковски".

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Сега остана да има и къде да се карат тия велосипеди без риск за живота.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2227 Весело

    Абе какви обществени колела , карането на колело в София е много опасно !?
    Три алеи не са нещо повече от източване на пари !

    "ремонта на бул. "Витоша" се изгражда и велосипедно трасе, което от бул. "Патриарх Евтимий" стига до Южния парк." -
    _____
    Познавам стара жена инвалид която всеки ден кълне Баце ,че и е спрял трамвая от Южния Парк до Бул.Витоша ,като я видя ще я питам не се ли кефи ,че има безплатно колело !!???


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 880 Весело

    интересно на какви цени ще вървят и дали ще са подходящи и за баири... макар че то велоалеи няма те паркинги и колела ще дават... пак каруцата пред коня слагаме

    Pure Chewing Satisfaction
  4. 4 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 665 Неутрално

    айде първо общината да освободи по половин лента от пътя за велосипеди, да накара трошки и луксозни возила да слязат от постоянните им парко-места по тротоарите и, евентуално, после да обявява концесии и да чака бизнеса да и свърши работата! мноо мола!

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Трудно ще стане, но по-добре да се започне нещо, отколкото само да си пишем защо няма.

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    И цената трябва да е минимум лев и нещо на час,за да може да плаща таксата,велосипедите,наема на стоянките,заплати+осигуровки на обслужващите велостанциите,застраховки .....и дано остане нещо......

  7. 7 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Това съм го виждала в някои американски градове, но тук няма условия за придвижване с велосипеди. Прекалено е опасно за хората. Тук е опасно с кола да се движиш, та камо ли с велосипед. Кауза пердута.

  8. 8 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "1. Велосипеди не ядем; 2 . Не ни трябват такива работи; 3. Идеята е мноо тъпа; 4. Някой в общината ще открадне пари от концесията" - Ей от този род да са внушенията тролчета изроди мои!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  9. 9 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 932 Весело

    баси тъпата публика пише коментари под тез статии... един немá да каже нещо добро...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  10. 10 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#9:"tucker case"]един немá да каже нещо добро...[/quote]
    Виж сега, професионалистите знаят - Черно. Чер -но! Черно върви по тези земи.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    До коментар [#9] от "tucker case":

    Идеята е добра.
    Наличието на концесия обаче почти изключва конкуренция.
    И става монопол.Не ми харесва така.

  12. 12 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 665 Весело

    До коментар [#9] от "tucker case":

    що бе, аз мисля, че казах
    [quote#9:"tucker case"]нещо добро... [/quote]
    - общината тегли по една лента на всеки път, 1 метър от тротоара и разкарва колите от тротоарите. велосипедите си имат път, пешеходците си има де да одат, колите си вървят - песен! кое е сложното?

  13. 13 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това е чудесно, но ако качеството на велоалеите остане същото, цялата пара ще е в свирката. Например алеята по Евлоги от ден на ден става все по-неизползваема: неравности, висящи клони, пешеходци и кучета, и най-вече - зверско чакане и слизане от колелото на кръстовището с Графа.

  14. 14 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В Бургас видях, че има работеща система с общинските колела, но имат и велоинфраструктура. А това тук при нас са си предизборни дрънканици. Истината е, че в София велосипедистите нарастват и стават критична маса на която трябва да се обърне сериозно внимание. Лошото е, че общината е абсолютно неадекватна към променящата се ситуация. Който кара колело, знае за какво говоря.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Who dares wins!
  15. 15 Профил на legio
    legio
    Рейтинг: 367 Неутрално

    И едно предложение по темата към общината. Свържете велоалеята на Лъвов мост по Мария Луиза и Витошка да велоалеята на бул. България, като за начало. И е хубаво да оправите старата такава свързваща Ловния парк и Хладилника. Там излиза на новия булевард и през кръстовището на мола може да стига до Южния парк.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Who dares wins!
  16. 16 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 829 Весело

    Тия колела на другия ден са ги гепили тъмните. xD





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK