
© Мария Съботинова, СГ/ИИ
Столичната община ще въведе система за обществени колела. Идеята е услугата да бъде дадена на концесия - общината да събира концесионна такса, а концесионерът да печели от реклами върху велосипедите.
"Експертните анализи показват, че са необходими 33 велосипедни обменни станции, които обхващат широкия център на София и разполагат с минимум 12 велосипеда. Обявили сме за тях тръжна процедура. Целта е гражданите и гостите да разполагат с 400 велосипеда за придвижване из града", заяви пред "Фокус" общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.
От общината искат системата да бъде на високо технологично ниво и да предоставя опции за използване на банкови карти при наемането на велосипедите. "Едно от изискванията към евентуалните инвеститори е да осигуряват повече опции, за да може да се ползва от по-широк кръг от граждани", посочи Зарков.
Сред изискванията е обществените велосипеди да могат да се ползват безплатно през първите 30 минути. "Във все повече от европейските градове се предоставя някакъв диапазон първоначално безплатно време – било 15 минути или 30 минути. Най-важното за гражданите е, че тези 30 минути са напълно достатъчни човек да измине разстоянието между двете най-отдалечени една от друга станции при нормално велосипедно предвижване. Това на практика прави услугата "обществен велосипед" безплатна", добавя той. При задържане на велосипеда за повече време ще плаща такса.
Самата система представлява 33 станции, на които ще има между 12 и 14 велосипеда и 6-8 свободни места, в зависимост от натовареността. Идеята е човек да може да вземе колело например от станцията пред ЦУМ, да се придвижи с него до НДК, и там да го остави на свободните места в паркинга. "Така по един екологичен и здравословен начин става предвижването от точка А до точка Б", смята Зарков.
Реализирането на проекта е част от публична концесионна процедура, която се осигурява финансово от предоставяне на право за поставяне на реклама. "Това включва рекламни съоръжения, които са предварително определени. За тяхното използване Столична община ще получава и концесионна такса за която сме записали, че не може да е под 92 хил. лв. на година. Изработеният доклад е резултат от работата на работна група, която създадохме към Столичен общински съвет."
За велоалеите Зарков казва, че ще бъде осъществена връзка на съществуващото трасе на бул. "Евлоги Георгиев" през ул. "Раковска" до изграденото вече трасе на бул. "Цар Борис III". В момента с ремонта на бул. "Витоша" се изгражда и велосипедно трасе, което от бул. "Патриарх Евтимий" стига до Южния парк. Предстои изграждане и на двупосочно велосипедно трасе по цялата дължина от ул. "Г. С. Раковски".
Индиана
Рейтинг: 1215 НеутралноСега остана да има и къде да се карат тия велосипеди без риск за живота.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2227 ВеселоАбе какви обществени колела , карането на колело в София е много опасно !?
Libertarianism is just anarchy for rich peopleТри алеи не са нещо повече от източване на пари !
"ремонта на бул. "Витоша" се изгражда и велосипедно трасе, което от бул. "Патриарх Евтимий" стига до Южния парк." -
_____
Познавам стара жена инвалид която всеки ден кълне Баце ,че и е спрял трамвая от Южния Парк до Бул.Витоша ,като я видя ще я питам не се ли кефи ,че има безплатно колело !!???
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 880 Веселоинтересно на какви цени ще вървят и дали ще са подходящи и за баири... макар че то велоалеи няма те паркинги и колела ще дават... пак каруцата пред коня слагаме
Pure Chewing Satisfactionzidane
Рейтинг: 665 Неутралноайде първо общината да освободи по половин лента от пътя за велосипеди, да накара трошки и луксозни возила да слязат от постоянните им парко-места по тротоарите и, евентуално, после да обявява концесии и да чака бизнеса да и свърши работата! мноо мола!
stedim
Рейтинг: 1925 НеутралноТрудно ще стане, но по-добре да се започне нещо, отколкото само да си пишем защо няма.
xmm
Рейтинг: 1034 НеутралноИ цената трябва да е минимум лев и нещо на час,за да може да плаща таксата,велосипедите,наема на стоянките,заплати+осигуровки на обслужващите велостанциите,застраховки .....и дано остане нещо......
proza
Рейтинг: 584 НеутралноТова съм го виждала в някои американски градове, но тук няма условия за придвижване с велосипеди. Прекалено е опасно за хората. Тук е опасно с кола да се движиш, та камо ли с велосипед. Кауза пердута.
oporna_to4ka
Рейтинг: 418 Неутрално"1. Велосипеди не ядем; 2 . Не ни трябват такива работи; 3. Идеята е мноо тъпа; 4. Някой в общината ще открадне пари от концесията" - Ей от този род да са внушенията тролчета изроди мои!
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаtucker case
Рейтинг: 932 Веселобаси тъпата публика пише коментари под тез статии... един немá да каже нещо добро...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...oporna_to4ka
Рейтинг: 418 Неутрално[quote#9:"tucker case"]един немá да каже нещо добро...[/quote]
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаВиж сега, професионалистите знаят - Черно. Чер -но! Черно върви по тези земи.
xmm
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#9] от "tucker case":
Идеята е добра.
Наличието на концесия обаче почти изключва конкуренция.
И става монопол.Не ми харесва така.
zidane
Рейтинг: 665 ВеселоДо коментар [#9] от "tucker case":
що бе, аз мисля, че казах
[quote#9:"tucker case"]нещо добро... [/quote]
- общината тегли по една лента на всеки път, 1 метър от тротоара и разкарва колите от тротоарите. велосипедите си имат път, пешеходците си има де да одат, колите си вървят - песен! кое е сложното?
lekapoleka
Рейтинг: 213 НеутралноТова е чудесно, но ако качеството на велоалеите остане същото, цялата пара ще е в свирката. Например алеята по Евлоги от ден на ден става все по-неизползваема: неравности, висящи клони, пешеходци и кучета, и най-вече - зверско чакане и слизане от колелото на кръстовището с Графа.
legio
Рейтинг: 367 НеутралноВ Бургас видях, че има работеща система с общинските колела, но имат и велоинфраструктура. А това тук при нас са си предизборни дрънканици. Истината е, че в София велосипедистите нарастват и стават критична маса на която трябва да се обърне сериозно внимание. Лошото е, че общината е абсолютно неадекватна към променящата се ситуация. Който кара колело, знае за какво говоря.
Who dares wins!Публикувано през m.dnevnik.bg
legio
Рейтинг: 367 НеутралноИ едно предложение по темата към общината. Свържете велоалеята на Лъвов мост по Мария Луиза и Витошка да велоалеята на бул. България, като за начало. И е хубаво да оправите старата такава свързваща Ловния парк и Хладилника. Там излиза на новия булевард и през кръстовището на мола може да стига до Южния парк.
Who dares wins!Публикувано през m.dnevnik.bg
BarBQ
Рейтинг: 829 ВеселоТия колела на другия ден са ги гепили тъмните. xD