
© Красимир Юскеселиев
Снимката е архивна.
Самолет на нискотарифната турска авиокомпания Pegasus кацна аварийно на летище София, съобщиха от аеропорта. Кацането е осъществено без проблеми, няма пострадали.
Самолетът е пътувал от Анталия за Амстердам със 163-ма пътници и 6-членен екипаж на борда.
Над румънска територия машината е получила индикация за отказ на единия двигател. Командирът на полета е поискал извънредно кацане на летище София.
Аварийните екипи очакваха самолета, който кацна безпроблемно в 14:36 часа, се казва в съобщението.
Роси
Рейтинг: 8478 НеутралноВсичко е добре,щом свършва добре.
Peni Nikol
Рейтинг: 7551 НеутралноДобре е, че няма жертви.
rainbou1
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноБях на мола на Стамболийски когато мина отгоре и се зачудих какво прави самолет на пегасите, след като няма линия до тук - пък то какво било...
kritikar
Рейтинг: 534 НеутралноХубаво е, че всичко е минало гладко по процедура.
Някъде прочетох, че самолетът е 737. Съвсем наскоро по Нат Гео повтаряха един от култовите епизоди на Разследване на самолетни катастрофи. В епизода малко след излитане левият двигател излиза от строя и дава индикации. От стресовата ситуация и поради промени в уредите на борда на тази версия на 737 вторият пилот се обърква кой е неработещият двигател и мислейки, че е десният, изкл. него. После левият окончателно излиза от строя. Докато се усетят и задействат отново десния двигател самолетът окончателно губи тяга и пада край една магистрала. Жалко.
rurade
Рейтинг: 237 НеутралноВсички двудвигателни самолети са сертифицирани да летят и само с един двигател при отказ!Най-проблемно е ако откаже точно в момента на отлепване-тогава обикновено самолета е най-натоварен и му трябва най-голяма тяга.
Като лети на голяма височина е лесно-само снижава до най-близкото подходящо летище и каца без проблеми както е в случая!
simko4
Рейтинг: 377 НеутралноБраво, добре е, че се е реагирало бързо и адекватно.
drugikonomist
Рейтинг: 8 НеутралноМодерните пътнически самолети нямат никакъв проблем да кацнат (че даже и да излетят) с един двигател. Това им е част от сертификацията. Но наистина проблемът е че вече няма място за друга грешка. Обикновено трябват два големи проблема, за да стане катастрофа.
world_citizen
Рейтинг: 294 ВеселоСлава Богу, че всичко е минало добре!
Слава Богу, че няма катастрофа, няма пострадали.
Никой не иска да преживява и вижда поредна трагедия със самолети. Че май се понаситихме на такива в последните години.
И лек път на всички, който накъдето е тръгнал.
И всеки да стигне жив и здрав там, закъдето е тръгнал.
bat_plamen
Рейтинг: 4479 НеутралноСлава Богу,че всичко се е разминало само с уплахаи ,че няма пострадали.
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноХубаво е че всичко е приключило благополучно, на нас май са имали повече доверие от на Румънците. Букурещ не им ли е бил по близко?
atominfo
Рейтинг: 230 Неутрално[quote#10:"shileto"]Букурещ не им ли е бил по близко? [/quote]
Образно казано им е все едно Букурещ или София от гледна точка на разстояние.
Изборът в такъв момент се прави от гледна точка на последваща логистика на ремонта.
Другият важен момент е останалото количество гориво в самолета. Има ограничение по максимална маса при кацане. Процедури за изхвърляне на гориво вече май никъде няма валидни, повечето самолети нямат такива устройства, а и е твърде спорно дали изобщо е ефективна една такава мярка.
И последно, "командирско решение". Така е преценил, така го е реализирал.
dundee
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#10:"shileto"]Хубаво е че всичко е приключило благополучно, на нас май са имали повече доверие от на Румънците. Букурещ не им ли е бил по близко?[/quote]
Ми те Румьнците не разбирали от "на кьсо"
и те за тва.
Ния
Рейтинг: 294 НеутралноКакво става с тези самолети? Сублимират, разбиват се, аварират - като на конвейер!
Войната е мир. Невежеството е сила. Свободата е робство. 2+2=5..Chavo64
Рейтинг: 409 НеутралноНикакъв проблем. Лети си чудесно В737-800 с един двигател. За всеки случай се изисква кацане на най близкото удобно летище. Дори да го рестартират във въздуха, пак така.
chavo64Chavo64
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#11] от "atominfo":
chavo64В737 няма система за изхвърляне на гориво във въздуха. Такива има само на широкотелите самолети, предвидени за полети над 9-10 часа. Иначе в Пегасус летят доста българчета изгонени от ТИМ.
atominfo
Рейтинг: 230 Неутрално[quote#15:"chavo64"]изгонени от ТИМ... [/quote]
ТИМ e the bottom end of the aviation за стандартите на EU. След това са самолети на лизинг извън EU, дето им ги забиват в пистите, после Африка ... и после Марс сигурно. Ама те до Марс са на все пак някакво отстояние.
Rob Roy
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#16] от "atominfo":
Аз си хвърча доста често и проблеми с тях нямам, нивото им си е доста добро. Пък и полетът за който става въпрос е бил на турска авиокомпания, та хич не виждам връзката къде е.