Турски самолет кацна аварийно в София, няма пострадали

Снимката е  архивна.

© Красимир Юскеселиев

Снимката е архивна.



Самолет на нискотарифната турска авиокомпания Pegasus кацна  аварийно на летище София, съобщиха от аеропорта. Кацането е осъществено без проблеми, няма пострадали.


Самолетът е пътувал от Анталия за Амстердам със 163-ма пътници и 6-членен екипаж на борда.


Над румънска територия машината е получила индикация за отказ на единия двигател. Командирът на полета е поискал извънредно кацане на летище София.


Аварийните екипи очакваха самолета, който кацна безпроблемно в 14:36 часа, се казва в съобщението.  

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8478 Неутрално

    Всичко е добре,щом свършва добре.

  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7551 Неутрално

    Добре е, че няма жертви.

  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Бях на мола на Стамболийски когато мина отгоре и се зачудих какво прави самолет на пегасите, след като няма линия до тук - пък то какво било...

  4. 4 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Хубаво е, че всичко е минало гладко по процедура.

    Някъде прочетох, че самолетът е 737. Съвсем наскоро по Нат Гео повтаряха един от култовите епизоди на Разследване на самолетни катастрофи. В епизода малко след излитане левият двигател излиза от строя и дава индикации. От стресовата ситуация и поради промени в уредите на борда на тази версия на 737 вторият пилот се обърква кой е неработещият двигател и мислейки, че е десният, изкл. него. После левият окончателно излиза от строя. Докато се усетят и задействат отново десния двигател самолетът окончателно губи тяга и пада край една магистрала. Жалко.

  5. 5 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всички двудвигателни самолети са сертифицирани да летят и само с един двигател при отказ!Най-проблемно е ако откаже точно в момента на отлепване-тогава обикновено самолета е най-натоварен и му трябва най-голяма тяга.
    Като лети на голяма височина е лесно-само снижава до най-близкото подходящо летище и каца без проблеми както е в случая!

  6. 6 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Браво, добре е, че се е реагирало бързо и адекватно.

  7. 7 Профил на drugikonomist
    drugikonomist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Модерните пътнически самолети нямат никакъв проблем да кацнат (че даже и да излетят) с един двигател. Това им е част от сертификацията. Но наистина проблемът е че вече няма място за друга грешка. Обикновено трябват два големи проблема, за да стане катастрофа.

  8. 8 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 294 Весело

    Слава Богу, че всичко е минало добре!

    Слава Богу, че няма катастрофа, няма пострадали.

    Никой не иска да преживява и вижда поредна трагедия със самолети. Че май се понаситихме на такива в последните години.

    И лек път на всички, който накъдето е тръгнал.

    И всеки да стигне жив и здрав там, закъдето е тръгнал.

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4479 Неутрално

    Слава Богу,че всичко се е разминало само с уплахаи ,че няма пострадали.

  10. 10 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Хубаво е че всичко е приключило благополучно, на нас май са имали повече доверие от на Румънците. Букурещ не им ли е бил по близко?

  11. 11 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#10:"shileto"]Букурещ не им ли е бил по близко? [/quote]
    Образно казано им е все едно Букурещ или София от гледна точка на разстояние.
    Изборът в такъв момент се прави от гледна точка на последваща логистика на ремонта.
    Другият важен момент е останалото количество гориво в самолета. Има ограничение по максимална маса при кацане. Процедури за изхвърляне на гориво вече май никъде няма валидни, повечето самолети нямат такива устройства, а и е твърде спорно дали изобщо е ефективна една такава мярка.

    И последно, "командирско решение". Така е преценил, така го е реализирал.

  12. 12 Профил на dundee
    dundee
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#10:"shileto"]Хубаво е че всичко е приключило благополучно, на нас май са имали повече доверие от на Румънците. Букурещ не им ли е бил по близко?[/quote]
    Ми те Румьнците не разбирали от "на кьсо"
    и те за тва.

  13. 13 Профил на Ния
    Ния
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Какво става с тези самолети? Сублимират, разбиват се, аварират - като на конвейер!

    Войната е мир. Невежеството е сила. Свободата е робство. 2+2=5..
  14. 14 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Никакъв проблем. Лети си чудесно В737-800 с един двигател. За всеки случай се изисква кацане на най близкото удобно летище. Дори да го рестартират във въздуха, пак така.

    chavo64
  15. 15 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "atominfo":


    В737 няма система за изхвърляне на гориво във въздуха. Такива има само на широкотелите самолети, предвидени за полети над 9-10 часа. Иначе в Пегасус летят доста българчета изгонени от ТИМ.

    chavo64
  16. 16 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 230 Неутрално

    [quote#15:"chavo64"]изгонени от ТИМ... [/quote]
    ТИМ e the bottom end of the aviation за стандартите на EU. След това са самолети на лизинг извън EU, дето им ги забиват в пистите, после Африка ... и после Марс сигурно. Ама те до Марс са на все пак някакво отстояние.

  17. 17 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#16] от "atominfo":

    Аз си хвърча доста често и проблеми с тях нямам, нивото им си е доста добро. Пък и полетът за който става въпрос е бил на турска авиокомпания, та хич не виждам връзката къде е.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK