Пристанище Варна изпълнява програма за привличане на нови транзитни товари

Корабът "BBC Campana", плаващ под флага на Антигуа и Барбуда.

© Пристанище Варна

Корабът "BBC Campana", плаващ под флага на Антигуа и Барбуда.



Над 1000 тона оборудване, което с краен получател компании в Азия, ще бъде обработено в пристанището в рамките на месец. Това съобщиха от пресслужбата на порта. Вчера на терминал Варна – Запад вече е започнала обработката на два кораба, които доставят над 200 извънгабаритни елементи със специално техническо предназначение, уточниха от там. Това е част от програмата на пристанището във Варна за привличането на нови транзитни товари.


Двата кораба, които се обработват в момента са "BBC Campana", плаващ под флага на Антигуа и Барбуда и "Industrial Revoliution", плаващ под флага на Либерия. Те са специализирани в превоза на тежки и извънгабаритни товари.


Над 3,6 млн. тона товари са обработени в пристанището до м. май т.г., което е с 15% повече спрямо същия период на миналата година, сочат данни на дружеството. Основен дял в това количество заемат зърнените храни и товарите на девненските химически заводи.




Статистиката отчита ръст от 8,9% и при другия структуроопределящ товар за пристанището - контейнерите.


До май са претоварени над 51 хил. TEU (единици*). През първото четиримесечие на годината пристанището е обработило и новопривлечен товар - 29 хил. т. газопроводни тръби за Азербайджан.


С 30,50% повече е общият размер на реализираните приходи, отчетени към края на месец април, които надхвърлят 23 млн. лева.


За първите пет месеца на годината "Пристанище Варна" ЕАД реализира инвестиции в размер на над 2 млн. лева за доставка на машини и съоръжения и 1,1 млн. лева за пристанищна инфраструктура.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    бравос

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Неутрално

    До момента "Пристанище Варна" ЕАД реализира страшно катастрофално изоставане спрямо пристанището в Констанца.Остава само да чакаме чудо !!!

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 244 Неутрално

    51хил. контейнера са долу горе 2 контейноровоза от по-големите. т.е. смешна работа. Както каза колегата преди мен Варна е на светлинни години след Констанца.

  4. 4 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    пък Констанца реализира драматично изоставане от Варна в туризма - туристи във Варна - 2 млн. , в Констанца - 150 хил.

    Мамалигарите обаче не се надяват на нищо, дори и на чудо....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  5. 5 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Чудо няма да има. ТИМ си знаят работата...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  6. 6 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#1:"mtmvb"]бравос[/quote]
    Всъщност подготвят общественото мнение за поредното крадене на обществени пари - "преместването" на пристанище Варна. ГЕРБ поеха щафетата от БСП.
    Тези дни кмета на Варна писал как работят за ремонта на Аспарухов мост като ще го вдигат с 10 метра. Явно безумната идея от миналата година за шлюзове под Аспарухов мост, по които да минават "големите" кораби за новия интермодален терминал, очаквано се оттекла.
    Сега за едни 1000 тона транзитни товари цяла статия е съчинена. Демек има ги транзитните товари и те ще осмислят икономически харченето на обществените пари.

  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 544 Весело

    Деляният, нали от Пристанище Варна е започнал трудовата си криера.

  8. 8 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Ето това най-много ме радва от статията:
    "29 хил. т. газопроводни тръби за Азербайджан."

    EU now have 1 GB empty space
  9. 9 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#5] от "mitko11":

    Пристанището е държавно, тоест държавните гризачи ще го съсипват него. Дано не се случи.

  10. 10 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#6] от "sasoss":

    тъй, тъй.. и като Трифонов стане кмет, всичко ще цъфне и ще върже във Варна, а....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  11. 11 Профил на vanquez
    vanquez
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#3] от "tlnet":

    Да, направо на един контейнеровоз ги качи
    Иначе за другото си прав.

  12. 12 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#11] от "vanquez":

    Еми, най-големите контейнеровози са по 20000 ТЕУ-та.

  13. 13 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Е когато и цифрите говорят- форумите трябва да замълчат поне за миг - все пак има напредък- явно има и план за още по-добър такъв! Като се свърже най-после Варна със АМ Хемус към София и към западните балкани- и железницата и СП към Русе се оправят да поемат повече товари тогава може да има истинска конкуренция с Констанца - все пак това е на романешите единственото пристанище и всячески се стремят да го развиват! Варна трябва да наблегне на транзитни товари към Западните балкани и към южна европа през Черно море и обратно- и от традиционните страни партньори като Грузия Армения и Азербайджан

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  14. 14 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#13] от "Пешката":

    И Западните Балкани и Южна Европа имат много по-удобни пристанища от Варна и няма шанс да се конкурираме с тях.

  15. 15 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#14] от "tlnet":

    +++
    Но хората, които нямат идеи за нещата, жадно ще попият мантрите на политиците.

  16. 16 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3590 Неутрално

    Скоро четох за пристанищата на Ротердам и Хамбург. То сравнение не може да има, но пък трябва да се има и предвид откога, как и къде са възникнали.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK