Ремонтите по магистралите приключват до ноември, обеща регионалният министър

Ремонтите по магистралите приключват до ноември, обеща регионалният министър

© Дневник



Ремонтите по всички магистрали в страната ще бъдат приключени на 1 ноември, заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред Би Ти Ви. Дотогава ще бъде пуснат и участъкът от магистрала "Струма" до Благоевград, каза още тя в коментар на задръстванията, които се образуваха по този път през почивните дни около 22 септември, когато много българи тръгнаха към Гърция.


"За съжаление българите отново избраха да отидат в Гърция, вместо на българското Черноморие", заяви министърът и коментира, че най-големият проблем е бил на излизане от магистралата. "Искам да успокоя, че до края на месец октомври тази тапа ще бъде преодоляна и българите ще могат да пътуват по магистрала до Благоевград", каза тя.


Попитана реалистична ли е програмата на кабинета за изграждане на общо 656 км нови пътища до 2022 година, Павлова каза, че няма невъзможни неща. Най-големият проблем при изграждането на нови пътища по думите й са отчуждителните процедури, които често биват оспорвани от собствениците на земи и това бави проектите.




"Само в началото на този мандат имаме 300 км изградени магистрали. За периода 2015 – 2022 г. не е невъзможно да построим останалите", смята Павлова. Приоритетите по думите й са завършването на магистрала Хемус, както и пътищата Велико Търново – Русе, София – Видин и София – Калотина. Обясни, че за целта е необходим огромен финансов ресурс – 5 млрд. лева.


"Европа вече не дава пари за пътища, затова работим по електронните винетки за леките коли и тол такси за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона", каза още Павлова. По думите й електронните винетки ще намалят измамите.


"Електронната винетка значи, че няма да ги има стикерите, които се лепят по стъклото. Можем да ги купим с есемес, по банков път, от пос-терминал, а таксата ще е индивидуална за всеки автомобил", каза тя. По думите й тол таксите ще доведат до по-справедливо плащане, тъй като сега тежкотоварните автомобили плащат в пъти по-малко за преминаване през България, отколкото в съседните страни.


"Можем да започнем внедряването от 2017 година и системата да заработи от началото на 2018 година", каза още Лиляна Павлова.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Взимаш заем, строиш магистрала и с тол таксите си я плащаш.
    Или даваш на частни компании да я построят и управляват за 20 години.

  2. 2 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 561 Любопитно

    Някой по-запознат би ли споделил защо "Европа повече няма да дава пари за пътища"?

  3. 3 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 397 Неутрално

    "За съжаление българите отново избраха да отидат в Гърция, вместо на българското Черноморие", заяви министърът

    Какви лоши хора... не искат да финансират родната фармацевтична индустрия, като си купуват лекарства за "летен грип".

    И понеже преседях около 2 часа във въпросната "тапа", да кажа на госпожа министърката, че ако полицаите си бяха свършили работата и бяха регулирали потока от тарикати, минаващи през аварийната лента, може би нормалните хора щяхме да минем по-бързо...

  4. 4 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    Чудесно. Тъкмо за зимата, когато се изтрепваме да пътуваме.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  5. 5 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    "Европа вече не дава пари за пътища..."

    Може би, за да се спре нашествието на високообразованите инженери, АйТи-специалисти, лекари, имами и прочие, или именно, за да им се осигури място за растеж и развитие...???

    Форумът е в будна кома...
  6. 6 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2378 Неутрално

    До коментар [#3] от "Боб":

    виж сега ,не може всичко да е хубаво , тапата ще се премести към Благоевград и пак ще се чака , така ,че се подготвяй ,ако не ти се чака ,тръгвай днес за Гърция ,гаранция няма тапа ,а иначе за обещанията хубаво ,бихме се в гърдите как Катар ще строи магистрала за 300 милиона ,ако спестят от СРС 100 милиона и от субсидиите от няколко милиарда за десетки хиляди айляци в администрацията по министерства и общини и области ,както и да се поддържат 80 университета ,от които 70 произвеждат безработни с болни амбиции за голяма работа ,държавата ще и останат толкова пари ,колкото и трябват за наистина 600 км магистрала не за 4 години а за 1

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    656 км нови магистрали тихомълком станаха 656 км нови пътища.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    +1

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА
  9. 9 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 874 Неутрално

    "За съжаление българите отново избраха да отидат в Гърция, вместо на българското Черноморие", заяви министърът"
    За чие "съжаление"?! Със сигурност не на тези, които въпреки, че знаем за тапите и задръстванията предпочетоха спокойствието, студиата и гръцките таверни пред шума, гмежта, алчността и простотията на българските хотели и плажове. И така ще е и за на пред. Мутрите да се оправят както намерят за добре!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  10. 10 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8870 Неутрално

    Според Павлова за по-малко от година, са построили 300 км пътища.А защо преди за 3 години и половина построиха 150?

  11. 11 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#6] от "edin drug":

    Аз не се жалвам, че е имало задръстване, протестирам, че КАТ за пореден път не си свърши работата. Нямаше предупреждение за задръстването, и е цяло чудо, че не стана касапница - когато аз налетях на него, колите се бяха подредили след един завой. Някой камион можеше да направи не искам да си мисля какво.

    След това, тарикатите задръстиха веднага и аварийната лента, за да минат 20 коли напред. Отново - никакво ченге...

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    До коментар [#3] от "Боб":

    +++ И аз чаках поне 2 часа и си мисля същото за родната милиция! Същото бе и по всички участъци в ремонт по Тракия и Хемус - тарикати по аварийната и голяма тапа!

  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    [quote#6:"edin drug"]тапата ще се премести към Благоевград и пак ще се чака , така ,че се подготвяй ,ако не ти се чака ,тръгвай днес за Гърция ,гаранция няма тапа ,а иначе за обещанията хубаво ,бихме се в гърдите [/quote]

    Бихме се в гърдите! Магистралата до Гърция трябваше да бъде готова за Олимпиадата в Атина - 2000 година! Прилича ми на прекрасния български филм "Кит" - "От нищо правим нещо и веем знамена"!

  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Според мен много неща се свършиха по инфраструктурите,което е ок.Естествено е,че ни дразнят задръстванията,но причината е,че всички искаме да пътуваме по едно и също време,особено джигитите,които на това отгоре се държат безобразно,а и КАТ лъде е в Bottle Neck-a?

    Tony
  15. 15 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 616 Любопитно

    ,,Ремонтите по магистралите приключват до ноември, обеща регионалният министър"...........................................От декември започват дупките по новите пътища.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4915 Неутрално

    Българинът е винаги недоволен! И мрънка като за световно! Нека се замислим за това какви пътища имахме преди 20 години и какви са сега! Нека си спомним какви доходи имахме преди 20 години и какви имаме сега! Нека си спомним къде ходехме на почивка (и колко пъти годишно) преди 20 години и къде ходим сега!

  17. 17 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Не знам кой къде и кога иска да почива, ама със сигурност подкрепям колегите по-горе, които споменават за тарикатите в аварийната лента и липсата на милиция/полиция да санкционира нарушителите - по Тракия на 9-ти км беше същата история като тази, за която разказвате по Струма... А то само това да беше...

  18. 18 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    [quote#0:"статията"]и тол такси за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона", каза още Павлова.[/quote]

    Всеки миниван или голям SUV, след като се натовари със селскостопанска продукция или с материали, ще мине тази категория. Как ще се разбере?
    Павлова доказва за пореден път, че не разбира от бременни скариди и пътища. Калинка ли беше малкото и име?

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  19. 19 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 458 Гневно

    До коментар [#18] от "Индикатор":

    Ти наистина ли си толкова глупав, или просто тролиш?

    Туарег с нето тегло към 2200 кг дали ще качи 1300 кг полезен товар, ти как мислиш?

    повечето SUV не надвишават 3тона бруто !!!

    Малоумна работа...

  20. 20 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "Sinergy":

    Така залегна в програмите на ЕС. За периода след 2020 в момента не се предвиждат пари за строеж на нови пътища. Само ЖП транспорта ще получава ЕС финансиране.

  21. 21 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#3] от "Боб":

    Милицията да си свърши работата ? Недей, че ще падна от смях.

  22. 22 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#20] от "babameca":

    Благодаря! Интересно защо при това положение нашите бяха включили за текущият период близо 600 мил. евро за ЖП транспорт. В интерес на истината не съм сигурен какво стана точно с това и дали все още стоят и ЖП проектите за този програмен период. Ако обаче след 2020-та ще е само за ЖП е по-логично сега да направят пътищата с пари от ЕС, а после да обърнат внимание на железопътният - отново с пари от ЕС. И без това БДЖ е в плачевно състояние в момента.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK