Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 458 Неутрално
  2. 2 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    С добри специалисти и добра техника нещата се получават, поздравления!

  3. 3 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Надявам се да не е валяло. Водата оставя влага, а и чак до сряда няма слънце...

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Браво! Само внимателно, да не стават злополуки!!!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Великолепно изпълнена операция.

  6. 6 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1223 Любопитно

    Защо е демонтирана не я ли сложиха наскоро?!

  7. 7 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#6] от "courtroom":

    лявата отсечка на снимката не изглежда ремонтирана.

    но с кадърността на пеевските фирми от типа на Водстрой, няма да се учудя, ако вместо магистрала, там отсъмнем с непроходима пирамида...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  8. 8 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Това може да е сложна операция само за страна от третия свят, а пък чак да е новина на деня може да е само в България

  9. 9 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Значи махат стоманобетонна греда и слагат чисто стоманена на нейно място?
    Предполагам са си направили сметките, но няма ли опасност от асиметрично натоварване на пътя и настилката отгоре, понеже останалите стоманобетонни греди ще поемат преминаването на всеки товар по един начин, а стоманената по друг?

  10. 10 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Браво! Радвам се, че наши специалисти го правят! Дано да няма инциденти и всичко да мине добре!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  11. 11 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Гневно

    До коментар [#2] от "shileto":
    Какви специалисти, каква техника?! Заменят предварително напрегната стоманобетонна греда със стоманена! Това е като да ти сменят счупен зъб с гумен. Максимум след две зими ще има нов ремонт! А технологията за смяната изглежда както от каменната епоха, спрямо тази с която беше изграден моста.

  12. 12 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1184 Любопитно

    [quote#9:"everlast666"]Значи махат стоманобетонна греда и слагат чисто стоманена на нейно място? [/quote]
    Не съм сигурен дали са имали друг избор. Щом може 40-тонна да замени 114-тонна греда, значи стоманобетонната или е била по-евтина, или с по-дълъг проектен живот, най-вероятно второто, но неправилна поддръжка я е извадила от строя. Дано новата издържи по-дълго, предполагам че се очаква да издържи до подновяването на останалите стоманобетонни греди, когато всичко ще се подменя наред.

  13. 13 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Хубави панорамни снимки направени с дрон. Нито една с качествено съдържание. Така и не се вижда вдигната тази греда, тежаща 114 тона. За такава би трябвало да повикат два 200-тонни автокрана. Ако тези на снимката са такива, то единият е от чужбина, защото в нашата окаяна Родина има само един такъв кран. Ако са по-малки, то значи пак са си играли с късмета, но този път не им е избягал.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  14. 14 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#9] от "everlast666":
    Поради стотици пъти по-голямата коравина на стоманобетонната (предварително напрегната) конструкция, стоманената (новата) греда изобщо няма да работи. Слага се за "пунта мара". Ясно е, че мостът е достатъчно здрав и без нея. Бетонната плоча над гредите ще преразпредели товарите върху останалите греди.
    Цялата далавера е в усвояване на едни пари.

  15. 15 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#11] от "emilm13":
    Приказки от шипковия храст. Специалисти са защото на такава височина да извадиш гредата и тежаща сто тона и да ситхронизираш спускането едновременно с два големи крана не е като да седиш на клавиатурата и да си гневен. Не вярвам стоманената греда да издържи няколко години (железни мостове има от десетки години) бетона старее и се рони докато открие арматурата коята бързо ръждясва

  16. 16 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#15] от "shileto":
    А бе, шиле, що пише за нещо което не разбираш! Проблемът не е кое е "по-яко", проблемът е, че когато сложиш два различни материала един до друг, работи САМО по-коравия (теория на еластичността). Това е точна наука, а не да пасеш говеда!

  17. 17 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#16] от "emilm13":
    Ами не ги паси тогава, разбирачо на масата

  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#17] от "shileto":
    Добре! Стой гладен!

  19. 19 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 657 Неутрално

    За по-горните специалисти: качествената стомана носи на огъване около 10 пъти повече от стоманобетона, респ. около около 5 пъти повече от предварително напрегнатият. Няма проблем за 30-тонната стоманена град, стига да удържат да не ръждяса съвсем до 10 години.

    Три са според мен основните пороци на българина: липса на респект към закони, правила и личности; тарикатлък на дребно и на едро (ако може), както и несъразмерна завист. Три са основните пороци на държавния чиновник: корупция, немарливост, мързел. В която и лоша новина да прочетете, ще откриете причината в някой или някои от тези пороци.
  20. 20 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#13] от "Емо":

    Точно за това и аз си помислих, за снимките и като видях МРРБ отстрани и си казах, ааа дрон значи. Скоро във всяко министрество ще има сигурно по няколко дрона и съответно, по няколко оператора на същите тези машинки
    То, проблем няма, но не става и всеки да е оператор, трябва и опит и умения. Нещо, което ми се струва, че липсва и е видна липсата му в горните снимки.

  21. 21 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Браво, добра работа.А дрона толкова си може

  22. 22 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Емо, никой не оспорва качествата на стоманата или конкретната греда.

    Коментира се идеята да се комбинират греди от стоманобетон и от стомана в един и същи сектор от този мост.

    От какъвто и материал да е гредата се деформира временно при натоварване, примерно ако минат 3 тира ще се отклони по средата примерно 15мм след това се връща към първоначалното състояние.

    Като се оразмерява заместващата греда трябва не само да се съблюдава максималният товар който понася, но и твърдостта (деформацията при определен товар) трябва да съответства на останалите греди.
    В противен случай, ако примерно стоманата примерно провисне 15мм, а съседните бетонови греди 4мм докато има товар, първо товара се носи само от бетоновите и второ настилката отгоре (бетон и асфалт) ще е подложена постоянно на деформации заради разликите между 2 съседни греди.

  23. 23 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1621 Разстроено

    Гражданите били информирани още вчера? А защо не преди поне седмица? Как да планира човек като го предупреждават в последния момент? Вчера ли са решили да сменят гредата?
    Всичко правим така - от днес за утре: и закони, и ремонти, и строителство, и държавни поръчки.

  24. 24 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1223 Весело

    До коментар [#14] от "emilm13":

    Точно това е и моето съмнение.
    Затова и ще има продължение!

  25. 25 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1909 Неутрално

    [quote#6:"courtroom"]Защо е демонтирана не я ли сложиха наскоро?[/quote]
    Ако началото на 80-те ти е скоро!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  26. 26 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    В 21 век това е абсолютно тривиална работа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  27. 27 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Има римски арки от дялан камък по акведуктите не са мръднали 2,000 и кусур години. Ние подменяме основна носеща греда на има-няма 40 годин.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  28. 28 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1223 Весело

    До коментар [#25] от "chichka":

    Нито тогава, нито сега или пък някога съм минавал или виждал тази магистрала!
    Чувам, че такива почнаха да се правят наскоро затова бях изненадан, но пък в края на краищата 80-те за такъв вид строителсво не е никак дълго време, за да се стига до такава реконструкция освен ако не е имало земетресение в района. както такива се случват често в Калифорния.

  29. 29 Профил на silverhead
    silverhead
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#13:"Емо"] Така и не се вижда вдигната тази греда, тежаща 114 тона. За такава би трябвало да повикат два 200-тонни автокрана.[/quote]

    Тежестта се разпределя между двата крана, така че два 75 тонни са напълно достатъчни.

  30. 30 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 796 Весело

    Я, колко много специалисти по якост на материалите и по мостово строителство сме имали. Само дето са си сбъркали професията, та си губят времето да пишат коментари, а не да проектират мостове и виадукти.
    Я бегом на мивката, че клиентите чакат.

    Поздрави
  31. 31 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Стана бързо,само че защо се чакаше есента да дойде,за да се работи по този виадукт?

    Tony
  32. 32 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    [quote#30:"Starec"] Само дето са си сбъркали професията[/quote]

    Защо да са я сбъркали, може да си коментират точно по професията ?!?

    Само Университета по Архитектура, Строителство и Геодезия, София (УАСГ, бивш ВИАС) обучава по 1000 човека годишно и почти всички (без архитектура и геодезия) изучават предметите необходими за да разберат горното, Механика, Статика, Съпротивление на материалите, Стоманобетон, Стоманени и дървени конструкции и др.

  33. 33 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 1223 Весело

    Българин се грижи за мостовете в Ню Йорк Сити от дълги години Да сте чували някой да е паднал досега, а са стари от 1878 като
    Бруклин Бридж. Който е учил мостово строителство в ИСИ знае какво имам предвид.
    На времето повечето преподаватели в ИСИ бяха с немско образование от преди войната и обучиха добри инженери но тези хора ги няма вече предполагам има нови съветски възпитаници с дипломи от Казахстан и Узбекистан. Така че всичко може да се случи при такива обстоятелства.

  34. 34 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Бях дете и живеех в България, като строиха тази отсечка от магистралата - беше преди 1980. Помня колко впечатлен бях, когато минавахме с колата по магистралата. А после, като строиха високите мостове през Витиня, спирахме с татко да гледаме. Тогава се слизаше от магистралата преди прохода и се поемаше нагоре по стария път. Все се намираха камиони да правят тапа и майка ми нервнечеше.
    После пуснаха отсечката по мостовете - това беше началото на 80-те години. Малко по-късно, около 1985 вече се стигаше до Правец. След това нещата заспаха поне за 15 години, но аз вече не живеех в България и не наблюдавах развитието от близо.

    E PLVRIBVS VNVM
  35. 35 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Дека е видеото от дроня?

  36. 36 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#32] от "everlast666":
    До коментар [#33] от "courtroom":
    До коментар [#14] от "emilm13":

    " Лапчев" братя !"Лапчев"!
    Трябва да се мисли за строителната мафия,да и се дават работа и пари и да се чака ресто!
    Развалиха здрави мостове по магистрала Тракия за да ги направят наново!
    "Оплакаха" колоните на виадуктите по Хемус само и само аа набутат 50-60млн на аверчетата. Де факто могат само да ги "шпакловат".За 50-60 млн.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  37. 37 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 916 Любопитно

    До коментар [#19] от "Емо":
    [quote#19:"Емо"]За по-горните специалисти: качествената стомана носи на огъване около 10 пъти повече от стоманобетона, респ. около около 5 пъти повече от предварително напрегнатият. [/quote]

    Замислял ли си се какво се случва с различните материали при промяна на температурата ?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  38. 38 Профил на tak40309320
    tak40309320
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Аз съм учил в МЕИ-то (Технически Университет - София)
    ако някой не изчисли всичко, то вашите мнения нямат смисъл.

    Някой е изчислил нещо, но никой не знае какво точно.

    има хора с много профили, има и профили които се ползват от много хора
  39. 39 Профил на miro_00
    miro_00
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "everlast666":

    Къде виждаш стоманена греда тука?
    http://www.dnevnik.bg/shimg/zy700_2616603.jpg

  40. 40 Профил на ЛЕВСКАР
    ЛЕВСКАР
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Хубави снимки! Има ли видео?

  41. 41 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#22] от "everlast666":
    Теоретично си прав, но тъй като двете греди са свързани от бетонната плоча отгоре, металната ще деформира колкото ст.б., т.е. няма да работи. Много вероятно ще се напука ст.б. полоча, защото е армирана за еднотипни греди под нея. Затова казвам - ремонт след две години.

  42. 42 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#38] от "tak40309320":
    В машиностроенето не изучавате статически неопределими схеми - каквато е тази! Само във ВИАС има "Теория на еластичността и динамика на еластични системи".

  43. 43 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#27] от "simval":

    На АМ Тракия отсечката Чирпан - Стара Загора е вече за основен ремонт след има няма 7 години експлоатация, ти за за 40 годишната Бай-Тошова греда намираш кусури.

  44. 44 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1750 Весело

    До коментар [#42] от "emilm13":

    Е аз мостостроителство не съм учил а физика в СУ но си прав в своят коментар.
    Обаче и ти ги разбери съвременните червени милионери.
    Трябва да се усвоява нема лабаво.
    Бетонната греда са я произвели бащите им некачествено затова сега се разпада след 30 години.
    Трябва децата им да я сменят ама нема кой да я направи от бетон дори некачественно.
    Чудят се маят решение нема.
    Седа чорбаджията на уиски и си пуска филма Двойникът.
    Гледа Тодор Колев като ревизьор в квартална месарница.

    -Този салам е от два лева а този от четири а на вид еднакви и кво правим сменяме етикетите.

    Е така са решили между бетонни носещи греди да сложат стоманена.
    Даже съм сигурен че и на око са сметнали якоста щото такава греда е имал баш шурека на шефо.
    То и риск никакъв защото най късно до две години пак ще го разбият моста лесни пари лесно се харчат.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  45. 45 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#39] от "miro_00":

    Очевидно е че новата греда е изцяло стоманена и е боядисана в бяло и в текста към снимка 6 е написано същото.

    Вече дали е подходяща трябва мнението да си кажат специалистите, но след като го правят най-вероятно има чуждестранен опит и ако е направена качествено и по правилна спецификация, не би трябвало да е проблем.

  46. 46 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Не съм спец, но майка ми е ПГС и каза, че няма как това да работи равномерно на натоварване (нещо каза за опън и тн, не разбрах точно),

    В скоро време ще има пак ремонтче.... за наша сметка.

  47. 47 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdulhazred":

    икономиката трябва да върви ,чрез постоянни ремонти и подобрявания , истината е ,че много пътища се подобриха последните 10 години , освен ,че се наливат пари от вън , но и тук се правят нещата ,нека така да продължават ,няма как да се освободим от комунистите все още , а те са свикнали предимно да крадат и се издържат от това ,докато това поколение не пукне ,България няма да се оправи ,ще ни сменят греди ,мостове , пътища ,така е ,гледам нови пътища ,мостове след ремонт ,напукан асфалт след 2 -3 години поради огромната температурна инверсия зима лято и няма кой да хване една цистерна със смола да залее пукнатините поне по мостовете ,за да не се разпадат след 2-3 години ,да изкарат поне по 10-12 години ,прости манипулации ,които на запад се правят ,вървят бригади по магистралите и правят само това денонощно ,но тук пари не се влагат за такива неща ,по лесно е на 10 години цял нов ремонт ,щото е скъпо - справка Варненската магистрала и ремонта и сега

  48. 48 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdulhazred":


    [quote#43:"abdulhazred"]... ти за за 40 годишната Бай-Тошова греда намираш кусури. [/quote]

    Аз не намирам кусури, само съм съобщил фактите.
    Най-смешното - осем индивида не са харесали фактите, те искат да живеем в някакъв друг свят, различен от действителността.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  49. 49 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 832 Весело

    Генералская дочь от МРРБ май ще съжали за снимките с дрончето.

    agent
  50. 50 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Уж интелигентни хора във форума, а се държат като гамени. Не могат културно да спорят, а гледат да се клъвнат персонално. Демонстриране на излишно превъзходство. No good.

  51. 51 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#21] от "xalikarans":

    Другарко, от съседна комуноподвластна националност, кой знае, защо и поради какви обстоятелства пребиваваща в България. Защо публикувате постоянно безмислени коментари, по най-различни теми и статии, нямащи нищо общо с тях?
    Това обяснение на въпроса ми изглежда може да даде само Господ. Нито Вие, нито аз.
    А за околните и дума неможе да отворим.

  52. 52 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1362 Неутрално

    До коментар [#45] от "abdulhazred":

    ЖЕЛЯЗОТО и БЕТОНА, имат еднакъв коефицент на разширение, но само когато са заедно съприкосновени, по отделно нещата не са същите.
    Такава подмяна не е нещо невъзможно, но не е и нещо подходящо, затова след време, ще се стигне до подмяна и на останалите съседни в сектора с метални.
    Това е истината.
    Недай си боже да дойде време да се подменят всичките секции на виадукта!

  53. 53 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    Абе, ако треба да сме честни верваме много повече на бай тошовите строители от колкото на строителите на пазача му.
    След боко остават само отпадъци...

  54. 54 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    Дано не ми се налага да пътувам по този виадукт.

  55. 55 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3698 Неутрално

    Откровено казано, бях ужасен от този неистов вой който бе нададен заради ремонта.
    Да даваш зор за да минеш по-бързо, при положение че се извършва един толкова отговорен ремонт е най-малко казано НЕРАЗУМНО....да не кажа безотговорно.
    В края на крайщата такъв ремонт се прави един път на много години.

    п.п. Може би разгласяването сред обществото за предстоящия ремонт, както и неговата отговорност трябваше да бъдат разгласени обстойно и по-от рано.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  56. 56 Профил на leslin
    leslin
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Форумни специалисти,не вийте толкова за тая греда,сигурно е била за смяна,но сте прави, трябвало е да направят всенародно допитване,и обсъждане и вие да си кажете мнението.Ами вийте за съвместното дружество "Южен поток",където потънаха над 300 млн,без да го има тоя поток,а и надали ще го има,пък и не ни и трябва,заробва ни и икономически и политически.Там е голямата далавера,и у КТБ-то,и в безсмислено налятите пари в Белене.Там да видиме кой е виновен?И да си поеме отговорността,и да си понесе наказанието.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.