
© Пресслужба на МС
Началникът на Военновъздушните сили генерал-майор Румен Радев е оттеглил подадената по-рано оставка след разговор с премиера Бойко Борисов, съобщиха от правителствената пресслужба. В изпратеният до медиите текст се посочва, че по време на разговора премиерът е бил запознат от Радев с проблемите на военната авиация.
Мотивите
Командващият на военната авиация е посочил, че броят изправни изтребители за носене на бойно дежурство по Air Policing и за водене на летателна подготовка е крайно недостатъчен, броят на подготвените летци намалява и те летят опасно малко. Радев е подчертал, че при тази ситуация силно се увеличава вероятността от допускане на тежки летателни произшествия, има невъзможност за подготовка на млад летателен състав, а пилотите на служба се подлагат на свърхнатоварване.
Генералът е посочил също, че оставката му е била продиктувана и от неспазване на сроковете, поети като ангажименти от ръководството на Министерството на отбраната за сключване на договори за ремонт и доставки за самолетите МиГ-29. Румен Радев е обяснил, че напускането на поста е продиктувано и от факта, че разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет.
"Оставката ми няма политически мотиви. Основният ми мотив е липсата на ясна перспектива за бойната ни авиация и невъзможността ми като командир на ВВС да осигуря професионалното развитие на нашите пилоти и инженерно-техническия състав и да гарантирам здравето и живота им", заявил ген. Радев.
Обещанията
В отговор, Бойко Борисов е поел ангажимент при съставянето и приемането на новия бюджет средствата за военната авиация да бъдат увеличени с 80 млн. лв., за да се отговори на най-належащите нужди и потребности. Двамата са се договорили командващият ВВС да изготви подробен разчет за необходимите средства, който да представи на следващото заседание на Министерския съвет. Борисов и Радев са изразили увереност, че увеличението на бюджета ще получи необходимата подкрепа от Народното събрание, защото бъдещето на българската военна авиация е национална кауза.
След разговора с премиера и поетите от него ангажименти, ген. Радев е решил да оттегли подадения рапорт, се казва в края на съобщението от пресслужбата на МС.
Шефът на комисията по отбрана: Това не е абдикация
По-рано днес оставката на командващия ВВС беше коментирана и от бившия шеф но бойната авиация, и началник на Генералния щаб, а сега председател на комисията по отбрана ген. Михо Михов. "Загрижен за своите пилоти, за своите техници, ген. Радев е страдал. Той е мотивирал оставката си с непоследователна държавна политика по отношение на съхраняването и развитието на бойната ни авиация. Не бих могъл да кажа нещо повече, освен като по-възрастен – "Да, това е мъжко поведение", коментира Михов.
Той подчерта, че този ход на ген. Радев не значи, че той е абдикирал. "Напротив, убеден съм в неговия стоицизъм и отговорност. Този рапорт е много сериозен сигнал за това, което представлява днес нашата авиация, и как е водена през последните няколко години от няколко правителства", посочи народният представител от АБВ.
Според ген. Михов чашата е преляла след законопроекта за съвместно изпълнение на "ер полисинг". "Той като български достоен подготвен авиатор, най-вероятно не приема този подход", каза още ген. Михо Михов.
Предисторията
Генерал Румен Радев беше освободен от длъжността заместник-командир на ВВС и беше назначен за командир на ВВС и удостоен със званието генерал-майор на 30 юни 2014 г. Информацията за оставката на Радев дойде ден след като Министерството на отбраната предложи за публично обсъждане възможността и други държави да се включат в охраната на българското въздушно пространство.
Бойната авиация на страната стана и повод за остри дебати между политическите сили заради нуждата от ремонт на остарелите руски изтребители на въоръжение в България.
През май тази година Радев заяви, че не приема успокоенията от страна на военния министър Николай Ненчев, че няма опасност страната да остане без собствена охрана на въздушното си пространство.
Генералът тогава обяви, че ръководството на ВВС настоява да се вземат спешни мерки за стягането на самолетите МиГ–29 още в началото на лятото.
По думите му, ако не се направи това, има опасност България да загуби суверенитета на въздушното си пространство и да стане първата страна от НАТО, която няма своя бойна авиация.
България подписа предварителен договор с Полша за ремонтирането на старите руски изтребители, което предизвика гневна реакция от страна на Москва. В скорошно писмо до Комисията по отбрана руската самолетостроителна корпорация МиГ заплаши да санкционира двете страни, ако се пристъпи към ремонт.
В началото на септември министърът на отбраната Николай Ненчев обяви, че ремонтът на изтребителите МиГ-29 от Полша ще излезе с 50% по-евтин, отколкото ако беше направен от руската РСК МиГ, която досега поддържаше самолетите.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
polux
Рейтинг: 374 НеутралноОттеглена оставка под натиск....
А защо Ненчев остава?!?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2234 НеутралноИнтересно ми е Баце как го склонил да остане?
Libertarianism is just anarchy for rich people404
Рейтинг: 385 ВеселоНаправил му е предложение, на което да не може да откаже =)
xm...
Рейтинг: 2915 ВеселоВъх!
Аз преди малко се бях метнАл да го защитавам, че не бил мишка, а бил заел позиция. Все едно каква, но позиция.
Па то се оказА, че ... той си бил ... таковата ...
Да влиза в политиката ли, що ли ...?
Там е полето за гъвкавите гръбнаци ... опс! ... гъвкавите позиции, де!
koko65bg
Рейтинг: 816 НеутралноВ скорошно писмо до Комисията по отбрана руската самолетостроителна корпорация МиГ заплаши да санкционира двете страни, ако се пристъпи към ремонт.
А на какво основание ще ги санкционира? Самолетите са си наши и можем да си правим с тях каквото искаме. Могат само да си ,,умият ръцете" казвайки, че евентуални аварии вече не са по тяхна вина.
_association.r6_
Рейтинг: 318 НеутралноБраво! Борисов е крайно време да предприеме нещо срещу слугите на САЩ в правителството, които са на път да ни вкарат във война.
michael
Рейтинг: 793 Неутралнохайде сега да видя тия дето пишеха под другата статия за подаването на оставката му как това било правилно и министъра е лош а какъв достоен генерал той и тн, какво ще кажат
Cogito ergo sum :)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
skrita_sila_m
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#2] от "polux":
Ще си тръгне, надявам се....
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4615 Неутрално[quote#8:"michael"]хайде сега да видя тия дето пишеха под другата статия за подаването на оставката му как това било правилно и министъра е лош а какъв достоен генерал той и тн, какво ще кажат [/quote]
Gunter glieben glauchen globen[quote#5:"xm..."]Въх! [/quote]
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
BG Territory
Рейтинг: 1517 НеутралноДостойно ест!
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
_association.r6_
Рейтинг: 318 НеутралноНа Радан Кънев радостта се оказа с много кратка продължителност.
BG Territory
Рейтинг: 1517 НеутралноИстински мъж и смел български воин!
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchettdeepblue
Рейтинг: 1113 Неутрално[quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Интересно ми е Баце как го склонил да остане?[/quote]
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Со кротце ,со благо и со малко кютек
Егати и грнерала кокйто се е вързал на Бойко.
deepblue
Рейтинг: 1113 Неутрално[quote#16:"BG Status Quo"]Истински мъж и смел български воин![/quote]
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Подчинен на Б.Б.
elevation04
Рейтинг: 583 ВеселоТук се играе поредната рубладжийска "драма" !
vagabond66
Рейтинг: 1444 Весело- Е толкова за прочутата "военна чест и достойнство"!
В един цирк, а не "държава" е нормално да се гледат циркаджийски номера изпълнени от палячовци!
carmello
Рейтинг: 731 Гневнобасииииии драмата, да бяха купили 6 Eurofighter-а и да се свършва- ремонтите на трошки на 50 години или купуването на Ф16 на 40 години ще излезе в ПЪТИ по-скъпо, ама следки тия комисиони бе, много сладки
BG Territory
Рейтинг: 1517 НеутралноТалантлив командир и истински въздушен ас.
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettГенерал от Армията. Българската!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Jessika
Рейтинг: 1474 НеутралноАми да беше говорил с премиера преди да си подаде оставката, сега става малко "иди ми-дойди".
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”BG Territory
Рейтинг: 1517 НеутралноПатриот и родолюбец. Истински български офицер!
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry PratchettPanda
Рейтинг: 421 НеутралноПри създалата се ситуация е редно сега един друг да си даде оставката.
Ненков ... !?!?
Panda
Рейтинг: 421 НеутралноДо коментар [#24] от "Jessika":
Не може да се среща с премиера, неговият началник е друг.
Xumpomo name
Рейтинг: 583 Неутрално"Румен Радев е обяснил, че напускането на поста е продиктувано и от факта, че разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет"
Birds of a feather flock together.Я да каже и производителя на лансирания от него самолет
dustman
Рейтинг: 516 ВеселоЗа пари ставало въпрос...явно комисионните от кремъл са намалели драстично!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendamНо наш Слънчо ще даде пари...от неговите си...
г-н Нилсон, маймун с потекло, VIP
Рейтинг: 8 ВеселоНа новината за подадената оставка написах кратичко "Генерал!".
Сега отивам там сам да си прасна един минус.
regular_observer
Рейтинг: 507 НеутралноСамолети няма, летците са малко, летят малко, има някакъв министър, Мутрата се ангажирал с нещо...и така ден след ден.
whyman
Рейтинг: 222 НеутралноДоста трябва да е изгнило положението, щом е вдигнал ръце от тях човекът.
BG Territory
Рейтинг: 1517 НеутралноОтговорен военен и достоен човек. Българин. Офицер!
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchettsimo87
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#6] от "koko65bg":
Когато си конструктор и производител на определени самолети и резервни части за тях, можеш да прецениш кой може и кой не може да извършва ремонт на тези самолети. МиГ преценяват, че Полша не може да ремонтира самолетите ни и решават да не им доставят части за това. От там нататък "полския ремонт" отива в канала.
oex13531876
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#28] от "rldkfl":
СААБ
Банчо
Рейтинг: 217 ВеселоКаква снимка! Каква ирония!
Един истински генерал-майор, превъзходен летец, преминал по всички стъпала на армейската стълбица.
До него един фалшив герой продукт на американския ПР. Генерал-лейтенант от МВР, мафиот, пожарникар и т.н.
Трябваше да е обратното. Калинката Бойко Борисов да си подаде оставката, а генерал-майор Румен Радев да му я приеме.
Гарван
Рейтинг: 841 РазстроеноРумене едно време се смееше на тез дет си оттегляха рапортите за напускане. Рапортите им били вързани за ластик. Кат гледам и ти ползваш това ноу-хау.
atominfo
Рейтинг: 210 НеутралноКогато Министър-председател взима страната на подчинен на друг министър, то явно министърът сериозно трябва да помисли дали не му е време да си ходи.
Може да изчака и да го освободят, но ще е унизително. Вероятно де, не мога да зная какви са вътрешните му налгаси за достойнство.
За Генерал Радев. Оставка се подава, когато изразяваш несъгласие с политика, но не можеш да я промениш. Оставка се оттегля, когато виждаш поет ангажимент за промяна на политиката в съгласие с твоите разбирания.
Това за младите е трудно уловимо.
extraCACA
Рейтинг: 1210 Любопитноа сега де... ем "подготвените летци летят опасно малко", ем
"пилотите на служба се подлагат на свърхнатоварване"
някой може ли да обясни разликата между летец и пилот?
xm...
Рейтинг: 2915 ВеселоДо коментар [#11] от "Blood Red Skies":
Е, аз поне си посипах главата с пепел.
Ами вие, които оплюхте Радев под новината за подадената оставка като "кремълски слуга", сега какво се кефите, след като ваш Вождо се натиска и натиска ... да си запази начело на ВВС "кремълския слуга"? Лично го кандардисвал при това?
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#39:"extraCACA"]някой може ли да обясни разликата между летец и пилот? [/quote]
Едно и също е. За другата част на текста.
Имаш малко като количество подготвен персонал. Това предполага учестени дежурства, които водят до натоварване над нормата.
Правят се малко полети с учебна и подържаща цел. Това допълнително усложнява положението на летците, като им добавя неувереност, че при необходимост ще се справят с всяка полетна задача и ситуация.
mtmvb1111
Рейтинг: 426 НеутралноРаданкъневци
Руското влияние убива България! "Дневник" също....разбрахте ли кой е шефът.......
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноБраво, да не повярваш. Дано само не е поем някакъв безумен ангажимент.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК[quote#38:"atominfo"]Когато Министър-председател взима страната на подчинен на друг министър,[/quote]
С какво точно е взел тая страна?
extraCACA
Рейтинг: 1210 Весело[quote#19:"elevation04"]Тук се играе поредната рубладжийска "драма" ! [/quote]
хихихи... женерала страдал по мъшки
"Загрижен за своите пилоти, за своите техници, ген. Радев е страдал. Той е мотивирал оставката си с непоследователна държавна политика по отношение на съхраняването и развитието на бойната ни авиация. Не бих могъл да кажа нещо повече, освен като по-възрастен – "Да, това е мъжко поведение", коментира Михов."
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#43:"Darth Plagueis"]С какво точно е взел тая страна? [/quote]
Министърът на войната покани ли Генерала на разговор? Не?
Е, Министър-председателят го покани и пое ангажимент да изчисти несъответствията. Тези несъответствия са докладвани многократно на министъра и са останали без последствия. Което е същото, като да са били отхвърлени.
extraCACA
Рейтинг: 1210 ВеселоДо коментар [#42] от "mtmvb":
разбира се - Гоце!
idiot_idiotov
Рейтинг: 386 НеутралноНеспазване на сроковете с МиГовете...
АХА! Ако бяхме спазили сроковете, щяхме да ги поправяме в Русия, а не в Полша! Ето какво не му харесвало на човека!
xm...
Рейтинг: 2915 Неутрално[quote#38:"atominfo"]Оставка се подава, когато изразяваш несъгласие с политика, но не можеш да я промениш. Оставка се оттегля, когато виждаш поет ангажимент за промяна на политиката в съгласие с твоите разбирания.
Това за младите е трудно уловимо. [/quote]
Е, аз не съм от най-младите, ама ...
Радев не е началник на ККП някакво, а на ВВС.
Оставка се подава едва след като си изчерпал възможностите чак до Президент, като Главнокомандващ, и Премиер, като шеф на министера.
Задължение е на Радев да се обърне към тях преди "да се прави на интересен" и да разлайва кучетата.
А ако се е обръщал, но те са го отсвирили, а след "оставката" чак са "поели ангажимет" ... вече Радев сам да си решава.
Не е лесно ... Но никой не го е и карал насила, да си носи кръста!
xm...
Рейтинг: 2915 ВеселоОпс!
Не ККП, а КПП ...
Сорри ...
mtmvb1111
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#46] от "extraCACA":
Руското влияние убива България! "Дневник" също....важното е че не е рАДАН
extraCACA
Рейтинг: 1210 Весело[quote#45:"atominfo"]Министърът на войната покани ли Генерала на разговор? Не? [/quote]
че той не е в страната бе, нали отначало бяха посочили точно това като една от причините за оставката
ial
Рейтинг: 472 НеутралноНе беше ли Борисов този, който на няколко пъти каза, че повече пари за армията нямало да даде?!
Гарван
Рейтинг: 841 Неутрално[quote#39:"extraCACA"]някой може ли да обясни разликата между летец и пилот? [/quote]
До коментар [#39] от "extraCACA": Летци са длъжносните лица на борда на самолета, които не са пряко ангажирани в управлението му. Напр. Щурман-Летец. Летец-Пилотът управлява ( пилотира )самолета.
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#48:"xm..."]А ако се е обръщал, но те са го отсвирили, а след "оставката" чак са "поели ангажимет" ... вече Радев сам да си решава.[/quote]
Обръщал се е само към министъра. Това е в правата му. Другите трябва да го поканят. Поканата идва след оставката. Той какво друго може да направи в случая? Да откаже поканата за разговор? Не става и то, не защото Бойко го кани, а защото той все пак има изисквания, цели и задачи, които иска да бъдат решени. Отива на разговор, излага мотивите и отговорно лице от правителството поема ангажимент да разреши тези несъответствия. Генералът приема този факт и си оттегля оставката. Винаги може да я подаде пак.
pavkata2010
Рейтинг: 398 ВеселоБате Бойко ти си мъж.
Бате Бойко е веднъж.
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#53:"Гарван"]Летци са длъжносните лица на борда на самолета, които не са пряко ангажирани в управлението му. [/quote]
Той 29 не е ли едноместен?
Летец е всеки който има права, Пилотът пилотира по време на полета. Той е и командир ако е сам. Ако са двама, то единият по амрикански му се казва първи помощник, а по нашему втори пилот. Може да има и щурман и механик и т.н.
Отвличаме се от темата обаче.
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#52:"ial"]Не беше ли Борисов този, който на няколко пъти каза, че повече пари за армията нямало да даде?! [/quote]
Той пак няма да даде. Ще ползва спестените от "полската афера".
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноПичове, ако имате гаранционно BMW и му се повреди стартера, къде ще го ремонтирате? Във фирмен сервиз на BMW или в гаража на бай Пенчо, защото работел тънко, пък и не издава фактура, та ще си спестим ДДС-то?
Благодаря за честният отговор
Публикувано през m.dnevnik.bg
extraCACA
Рейтинг: 1210 Неутрално[quote#56:"atominfo"]Отвличаме се от темата обаче. [/quote]
ми стегнете се де, нищо не разбрах... ем летците ги няма или колкото ги има летят съвсем малко, ем пилотите са свръхнатоварени... последно питане - не са ли заедно в самальота
Гарван
Рейтинг: 841 НеутралноДо коментар [#56] от "atominfo": Какви права бе Байо? Пилотът пилотира и затова е летец-пилот. Другите дл лица летят, но не пилотират затова са летци. Затова едноместните самолети могат единствено да се управляват от летци-пилоти, а другите с правата гледат.
navy
Рейтинг: 838 ВеселоДо коментар [#58] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд[quote#58:"Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)"]Пичове, ако имате гаранционно BMW и му се повреди стартера, къде ще го ремонтирате? Във фирмен сервиз на BMW или в гаража на бай Пенчо, [/quote]
Пич у тоя случай със самолетите БМВ-то отдавна не гаранционно ама това е друга тема!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#45] от "atominfo":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККак разбра коя страна е взел Боце? Не виждам нищо ненормално или необичайно -когато нещо не се случва, то се ескалира нагоре. Стандартна ситуация.
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#60:"Гарван"]Пилотът пилотира и затова е летец-пилот.[/quote]
Пилотира, когато пилотира. Когато в двуместен самолет се предаде упралвението на другия, то кой пилотира? Другият. Демек всички са от летателния състав и някои от тях имат право да пилотират, а в един момент един кара самолета. Даже при американците има процедура за предаване на управлението с потвърждаване. И за другите трябва да има, но не зная точно как звучи.
ама няма никакво значение това всичкото...
Нека се върнем на оставките и министрите.
atreu
Рейтинг: 385 НеутралноПода, оттегля. Цирк да става.
Приказка без крайroyal_sperm
Рейтинг: 472 НеутралноШефът на какво....?
In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwellatominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#62:"Darth Plagueis"]когато нещо не се случва, то се ескалира нагоре. [/quote]
Когато мой подчинен не си върши работата и се налага да взема отношение по проблеми на негови подчинени, то взимам ли страна по казуса между моя подчинен и подчиненият му.
С други думи. Министърът нищо не направи. Наложи се Генералът да си подава оставката, защото е безсилен да се справи с неглижирането от страна на ресорния си министър и министър-председателят да взима отношение и да решава проблеми, които са си изцяло от компетенцията на министъра.
Ясно е, че сега ще го въртите разнообразно как едва ли не това е една добра практика да се подават оставки за да се решават проблеми, но то вече не е интересно. Броим работата за свършена за днес. Утре чакаме мрънкането на министъра и последващото развитие на ситуацията.
Федор Езерский
Рейтинг: 845 Любопитно[quote#61:"navy"]Пич у тоя случай със самолетите БМВ-то отдавна не гаранционно ама това е друга тема![/quote]
Абе че не е, не е. Ама вЕрваш ли на гаранцията на Бай Пенчо или би предпочел гаранция от фирмения сервиз? На производителя?
И то особено, когато "дилърът" ти казва, че бай Пенчо е тарикат?
extraCACA
Рейтинг: 1210 Любопитно[quote#67:"Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)"]И то особено, когато "дилърът" ти казва, че бай Пенчо е тарикат? [/quote]
това... дилърът на белата златка ли, извинявам се за любопитството
Гарван
Рейтинг: 841 Весело[quote#59:"extraCACA"]ми стегнете се де, нищо не разбрах... ем летците ги няма или колкото ги има летят съвсем малко, ем пилотите са свръхнатоварени... последно питане - не са ли заедно в самальота [/quote]
Мчи напъни се и ти малко де. Заедно са в самальота: Летец - Пилот една персона. Така го пише и в дипломата Летец-Пилот, за другите летящи специалности Летец - ......
atominfo
Рейтинг: 210 Неутрално[quote#59:"extraCACA"]ем летците ги няма или колкото ги има летят съвсем малко, ем пилотите са свръхнатоварени... последно питане - не са ли заедно в самальота [/quote]
Опитваме по друг начин.
Лице от летателния състав което има право да пилотира, заедно с други лица от летателния състав, които нямат права да пилотират дават бойни дежурства. Лицата от летателния състав са малко на брой и дават много дежурства. Дежуренето е непрекъсваем процес. От това идва свръхнатоварването на летателния състав.
Пилотите летят малко (дежурството не е летене, а чакане да се наложи да летиш) и от това губят тренинг. Загубата на тренинг довежда до несигурност за възможността за изпълнение на бойна задача в критична обстановка. Тази несигурност поражда напрежение и безпокойство, което се отразява във вид на постоянна умора.
Дано да съм бил достатъчно изчерпателен, че още веднъж ме мързи да го пиша.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДа се отбележи, че в мотивите:
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMПремиерът Борисов се запозна подробно с проблемите на военната авиация, изложени в мотивите за оставката на ген. Радев, а именно:
- броят изправни изтребители за носене на бойно дежурство по Air Policing и за водене на летателна подготовка е крайно недостатъчен;
- броят на подготвените летци намалява и те летят опасно малко, което не само силно увеличава вероятността от допускане на тежки летателни произшествия, но и води до невъзможност за подготовка на млад летателен състав, свърхнатоварване и застаряване;
- поетите като ангажимент срокове от ръководството на Министерството на отбраната за сключване на договори за ремонт и доставки за самолетите МиГ-29 не са изпълнени и остават неясни във времето;
- разработеният от ръководения от него екип проект за придобиване на нов боен самолет с обоснована конкретна програма не е внесен за обсъждане в Министерски съвет, въпреки поетия ангажимент;
- при цялата тежка ситуация полетите допълнително се ограничават месеци наред поради липса на гориво.
липсват опорните точки "руски", "полски", "американски", ''турски'', "НАТО", и тролетариата да смени плочата.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#5] от "xm...":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMНапротив. Вероятно тактически е ползвал оставката като повод да разговаря лично с Борисов, защото Ненчев не в страната.
Така че засега има изгледа да ни оставят авиацията.
atominfo
Рейтинг: 210 Неутралнои по трети начин. Пилотът не седи вкъщи и да чака да го извикат да направи един или няколко полета. Той е на бойно дежурство в поделението в готовност за незабавно изпълнение на полет. Честото седене в поделението поради липса на подготвени кадри не е почивка. Идва свръхнатовареността. За малкото полети вече го написах.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#8] от "michael":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMСъвсем същото.
Министърът не е "лош", той е неадекватен.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#19] от "elevation04":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMНе, защото тезата на ген.Радев е за закупуване на нови Грипени.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#21] от "carmello":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMБорбата на ген.Радев е за нови Грипени и поддържане на адекватна авиация, а не за ремонт на МиГ-ове, просто ремонтите са свързани с оставането на годни самолети, докато закупим нови Грипени.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноЗа тролетариата с любов:
n
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMМиналата година екипът за работа по бъдещия изтребител начело с бр. ген. Румен Радев извърши задълбочени анализи и обоснова финансовите и оперативните предимства на придобиването на новопроизведен изтребител пред модернизацията и експлоатацията на МиГ-29. Екипът е внесъл обосновани предложения по този въпрос пред ръководството на МО.
http://pan.bg/view_article-49-23560-GenRadev-Gripe
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4615 Неутрално[quote#58:"Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)"]Пичове, ако имате гаранционно BMW и му се повреди стартера, къде ще го ремонтирате? Във фирмен сервиз на BMW или в гаража на бай Пенчо, защото работел тънко, пък и не издава фактура, та ще си спестим ДДС-то?
Gunter glieben glauchen globenБлагодаря за честният отговор [/quote]
Ако имам достатъчно пари и смятам това БМВ да го карам още 30 г. - в сервиза на БМВ.
Ако нямам достатъчно пари - при бай Пенчо. Само че той в случая издава данъчна фактура. А и без това съм решил БМВ-то да го сменям след около година за чисто нов Мерцедес.
galapagas
Рейтинг: 713 НеутралноКато няма авиация, има поне цирк.
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#76] от "galio":
Не съм сигурен дали той беше за Грипени или някой друг от висшето ВВС командване. Някой от тях беше казал, че идеалният за нас самолет е Юрофайтър, но е прекалено скъп. Но държеше да е самолет с два двигателя, а не като на шведите с един.
Както и да е. Не разбирам от самолети, не ми е работа.
Ето едно хубаво интервю с ген. Радев. Няма значение, че е публикувано в кърваво червен сайт. Просто интервюто е честно, реалистично, професионално и без пропаганда. И да, не защитава МиГ, дори напротив
http://www.pan.bg/view_article-1-21851-Br
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#80] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":
n
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMЩе се репостна:
Миналата година екипът за работа по бъдещия изтребител начело с бр. ген. Румен Радев извърши задълбочени анализи и обоснова финансовите и оперативните предимства на придобиването на новопроизведен изтребител пред модернизацията и експлоатацията на МиГ-29. Екипът е внесъл обосновани предложения по този въпрос пред ръководството на МО.
http://pan.bg/view_article-49-23560-GenRadev-Gripe
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноСамо едно цитатче:
"Не мога да определям съдбата на МиГ-29. Екипът, който ръководя, извършва само разчети, анализи, формира изводи и предложения. Решението за модернизацията на МиГ-29 и неговата последваща поддръжка следва обаче да се вземе не самоцелно, а в тясна обвързаност с решението за придобиване на нов самолет, като последното трябва да е водещо.
Твърдо не можем без МиГ-29 в близките години. Към самолета трябва да се отнасяме с цялото необходимото внимание и уважение. Но на въпроса дали да го модернизираме и колко броя, до каква степен, до кога да ги поддържаме, трябва да отговорим след като вземем най-сетне решение за новия самолет: какъв, кога, колко броя, какви способности"
Танас
Рейтинг: 479 НеутралноДа орежат половината от бюджета на МВР и парите за една ескадрила Грипен ще са почти готови .
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#81] от "galio":
Изтървал съм го това. Сори. В края на краищата няма значение какъв е самолета. Военните ще си кажат какво им трябва, от МинФин ще кажат какво може и какво не може да се отдели като пари. Важното е следващият самолет да е НОВ, а не втора, трета или четвърта употреба ветеран от Виетнамската война...
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#84] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMЕдинственото, което има значение, е приемствеността между летците да не се изгуби, което при преотстъпване на защитата на небето ни неминуемо ще се случи.
Гарван
Рейтинг: 841 Любопитно[quote#84:"Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)"]Важното е следващият самолет да е НОВ, а не втора, трета или четвърта употреба ветеран от Виетнамската война... [/quote]
До коментар [#84] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":
Защо е важно да е нов? Новите самолети са непосилни за нас дори само да ги придобием, камо ли да ги поддържаме.
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#85] от "galio":
Да, няма спор в това. И просто трябва да се приеме, че ако сега се направи поръчка за нови самолети, докато ги докарат, ще минат 3 години, после ще трябва да се обучават пилотите, незнам колко време, сигурно поне 2 години още. И до тогава миговете ще трябва да се подържат.
А въпросът не е и само до миговете. За тежките ни изтребители - СУ, нищо не се говори, а и на тях времето им идва. Щурмоваците, СУ-25, незнам дали останаха, че нали продадохме няколко на Грузия...
Просто, като я гледаш авиацията, да ти се пререве... А като погледнеш армията в цялост, съвсем....
Сега, някои могат да кажат - "Що не сме като естонците, с 5 000 човека армия", ама е обидно, дееба...
Федор Езерский
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#86] от "Гарван":
Ами при нов самолет, подръжката му е по-евтина, пък и по-дълго се използва. Баси въпроса!
И ако се договаряш за количество, все ще може да се измисли някоя лизингова схема, за да не се плаща на куп.
Иначе да заменяш една гробница с друга, само защото е била произведена преди 30 години от сегашните ни актуални съюзници..... Сори, пич, но това ще е "далавера", а не покупка със смисъл
magistrat
Рейтинг: 577 НеутралноПълен абсурд!
Какво унижение - един пожарникар да прегръща генерал от ВВС и да го будалка с обещания.
Все едно е в момент на умиление след мачле на Тигрите.
galio
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#87] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMА, няма спор
Тролетариата се готви да приветства турски самолети, ти - спор нямало
Су-тата летяха с американците на последното учение, тук са си, но не знам колко. Това е малък щурмовик и не му трябват ъпдейти.
А идеята за Грипена е именно, че е мнгооцелеви и няма да се налага да се поддържа автопарк от 5 самолета.
Гарван
Рейтинг: 841 НеутралноДо коментар [#88] от "Гражданин за Eвропейско Развитие (Реформатор)": В жестока заблуда си. Подръжката на новите специално за самолети е в пъти по-висока. След изтичане на гаранцията ще трябва да се плащат безумни суми по сървис контрактите. При новите самолети по-големите ремонти се извършват само от сървис центрове на производителя. Пример са Кугарите. Нямаме пари дори за филтри. Луфтвафе от над 100 ЕФ, боеготови са около 40. Другите са на опашка за ремон и обслужване. Парадоксът е че немското МО има пари, но ЕАДС няма капацитета да ги отремонтира.
Captain Shakespeare
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#2] от "polux":
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!.... За да има тема за размишльение на мурзилките и другите близачи...
shileto
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#89] от "magistrat":
Ти кой искаш да го прегръща, Радан дето не е ходил войник като "наше момче"
shileto
Рейтинг: 1054 НеутралноЧест и уважение за генерал Радев
ne
Рейтинг: 426 НеутралноТука има, тука няма....
И това е български генерал!?!?!?!?
Да се смееш ли, да плачеш ли !?......
Боже, пази България!
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#17] от "deepblue":
Ми той Баце така цял Реформаторски блок приобщи... Има много да учите, Баце ви показва политически финтове без аналог досега.
hmc12310991
Рейтинг: 426 НеутралноРадан май е ходил,българският бойн Воленчо не е.
koko65bg
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#34] от "simo87":
[quote#34:"simo87"]МиГ преценяват, че Полша не може да ремонтира самолетите ни и решават да не им доставят части за това. От там нататък "полския ремонт" отива в канала.[/quote]
МиГ нищо не преценяват - Полша представя по-добра оферта за ремонт и както се казва печели наддаването. МиГ нито за момент не са и мислили да доставят части на Полша - поляците сами си ги правят. Както писах и преди - това са си наши самолети (доста стари) и можем да си правим с тях каквото искаме.
sasvirco
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#35] от "ТМаринов":
Беше по-скоро фен на старичките Ф16 от Португалия, но тях ги взеха румънците.
blaueaugen
Рейтинг: 479 НеутралноОт пасола ли са звъннали?