Статус на деня: Да забраниш Uber е все едно да забраниш интернет

Юлиан Попов

© Георги Кожухаров

Юлиан Попов


"Да забраниш Uber е все едно да забраниш интернет, за да защитиш вестниците. Освен това КЗК лишава българския гражданин от едно великолепно за средство за изучаване на бъдещето".


Така Юлиан Попов коментира в статус в социалната мрежа "Фейсбук" спирането на услугите на Uber, след като Върховният административен съд потвърди решението за предварително изпълнение на забраната за дейност, наложена от Комисията за защита на конкуренцията.


Статус на деня: Да забраниш Uber е все едно да забраниш интернет

© Reuters


Компанията беше обвинена в нелоялна конкуренция и е лишена от правото да работи в страната докато съдът не се произнесе по същество в спора между нея и антимонополния регулатор. 

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Тъжното е, че в България е много силно таксиметровото лоби и те не искат конкуренция като Юбер.

  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1085 Весело

    Това СМЪРДИ на ГРУБ лобизъм! В подкрепа на определена компания! И оспорва ЛЕГИТИМНОСТТА на съда! Български! Във Франция и Германия има аналогични решения! Ако на някой не му харесва, има и €вропейски съд, да си обжалва там!
    На такси НЕ СЕ ВОЗЯ! Никакво!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4767 Неутрално
  4. 4 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    оффф, аман от рекламни статии и неразличители. Никой не е спрял Юбер, а незаконната им услуга. Има си закони, ако ги спазват да действат. Ето карат шофоьрите си, да си регистрират фирми, да си вземат разрешително за таксиметрова дейност или ги наемат на трудов договор и работят с тях през великото си приложение колкото си искат. Да, ама не. Юбер искат да правят каквото им харесва, както им харесва, защото са много красиви и иновативни.

  5. 5 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Тъжното е че, няма кой да забрани копърките!

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  6. 6 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Смешен и платен,нищо повече!

  7. 7 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Правят ни на глупаци с тоя Юбер и целата тая пропаганда и лобиране, това си е една напълно незаконна дейност откъдето и да се погледне. Не било урегулирано, напротив. Незаконните таксита отдавна се преследват, но като ги хванат и уж возели роднини и приятели.

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  8. 8 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Много сте отворени, как ли пък не е това.
    Ако си такси ще си плащаш като другите таксита и ще си носиш отговорност, ако нещо се случи.
    Всичко друго са евтини номера, които няма да минат.

  9. 9 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#2] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Какъв лобизъм сънуваш, че Юбер бутат пари на Икономедия ли? Ще ме умориш от смях. Никой не оспорва легитимността на съда, а независимостта на съда. Аман от хора, които не са ползвали тази услуга, но са първи да коментират по темата...

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  10. 10 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1085 Весело

    До коментар [#9] от "Whisper": [quote#9:"Whisper"]Какъв лобизъм сънуваш, че Юбер бутат пари на Икономедия ли?[/quote]
    , не че хората ползващи такси', искат юбер, щото им евтинко!
    трЕбе ли да има шофера осигуровки напр? Или акоще вози теб, може и да нЕма, за да ти е по йевтико?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1595 Любопитно

    между другото как става облагането с данък на приходите на шофьорите на Юбер сами ли ще си декларират доходите колкото са изкарали според тях , като копърките

  12. 12 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    [quote#9:"Whisper"]Какъв лобизъм сънуваш, че Юбер бутат пари на Икономедия ли?[/quote]
    Убер е американска компания, "А. за Б." е американска фондация. Просто проследи парите и много неща ще ти се изяснят.

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  13. 13 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 458 Неутрално

    не съм го използвал това приложение, но през последната година доста често ползвах "обикновено" такси и бих казал, че не виждам както в повече Юбер биха ми предложили, такситата също дърпат напред. Напоследък при поръчка никога не съм чакал такси повече от 3-5 минути (Юбер едва ли ще дойдат за 1), както и цената до летището ми е около 8-10 лева, Юбер едва ли ще ме закарат за 5, примерно, много от такситата вече също предлагат плащане с карта... Шофьорите отдавна не са по мръсни анцузи и джапанки и не смърдят на чесън, поне в София, това са легенди от ранния преход....
    Отделен е въпросът трябва ли такситата да имат толкова строги регулации, след като на практика осъществяват частен превоз и абсолютно по нищо не се отличават от лична кола

  14. 14 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Ето че има и компетентни и икономически грамотни хора в парламента. Сега остава само и медиите да ги показват по често за да може хората сами да си направят преценката другият път за кои да гласуват.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 546 Неутрално

    [quote#1:"zztop11"]Тъжното е, че в България е много силно таксиметровото лоби и те не искат конкуренция като Юбер. [/quote]

    Никой не им е забранил на UBER да се регистрират като таксиметрова компания и да конкурират останалите бакшиши!
    За да има коректна конкуренция, всички играчи трябва да играят при еднакви условия! Никаква технологична иновация не е UBER просто да не иска да изпълнява определени изисквания на закона!

  16. 16 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#10] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Хората ползваме Юбер, защото услугата е много по-качествена, колите са нови, хората са любезни, няма простотии от рода на "нямам да ти върна" и "Ехее, кви са тия 20 лева ", не те забиват в трафика, за да отчита брояча повече, не пушат, не карат на отворен прозорец по Цариградско, не те разпитват 5минути за къде си, докато пресмятат дали ще им е изгоден курса и прочее.

    Вместо таксиметровите компании да се бяха вгледали в себе си и да бяха подобрили услугата, те си играят на картел, както винаги досега и там е истинският проблем, но хората са се вторачили в това, че 100 човека(на които за 90% това е допълнителен източник на приходи и си имат работа) не плащали осигуровки и ощетявали държавния бюджет в някакви страховити мащаби...

    P.S. Не ти схващам главните букви и правописа, това се предполага, че трябва да е забавно ли, защото по-скоро изглежда като неграмотност...

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  17. 17 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#13] от "raz_2_tri":

    Днес се качих в един океец и той ми каза "къде си тръгнал да се качваш така, я кажи първо за къде си да видим дали ще те взема".

    Миналата седмица тръгнах да плащам с карта в едно йелоу такси. Естесвено апаратът нямаше батерия, трябваше да платя кеш, и естествено нямаше да ми върне от 10 лева до сметката.

    Въпреки не малкия напредък, има още мноооого какво да се желае. А и голяма част от това раздвижване в сектора се дължи именно на юбер, между друогото.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  18. 18 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#16] от "Whisper":

    Това че некаква услуга ти е удобна на теб лично не значи че може да минава между капките и да нарушава закона. Абсолютно никаква връзка нема едното с другото, нелепо е да се вадят такива доводи. Ако ще и да телепортира клиентите, законът е еднакъв за всички.

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  19. 19 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#17] от "Whisper":

    Днес се качих в един океец
    ------------------------
    Сваляш си на телефончето таксиме (и други подобни) и си поръчваш кола/шофьор според репутацията.
    Без да участваш в данъчни измами и изкривяване на конкуренцията.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  20. 20 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1974 Любопитно

    Дневник, като се юрнахте да цитирате статоси, да бяхте ги копирали целите белки публиката схване за какво иде реч ли?

  21. 21 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Любопитно

    Малко страничен коментар, но как стои въпросът със споделените пътувания. От напълно безплатното взимане на автостоп до събирането на четирима приятели да идат до морето като всеки даде по 50 лева за това.

    Ами ако „приятелите“ не се познават, а се уговорят по „някакъв“ начин. Има и приложения като amovens за това. Просто вместо да висиш на шосето с вдигнат палец, го правиш виртуално в интернет, но съвсем реално след това си пътуваш.

    @)----,--'--
  22. 22 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Любопитно

    [quote#17:"Whisper"]Днес се качих в един океец и той ми каза "къде си тръгнал да се качваш така, я кажи първо за къде си да видим дали ще те взема". [/quote]

    За да се преодолее този проблем трябва да се вдигнат началните такси. Или по-скоро да се въведе минимална сума за ползване. Например 5 лв., която включва начална от 1 лв. и 4 лева по таксиметър. Като надвиши таксиметъра 4 лева почва да начислява от 4 нагоре.

    Кеф ти да се возиш 100 м с такси – няма проблем срещу 5 лв.

    @)----,--'--
  23. 23 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    [quote#21:"MyTwoCents"]но как стои въпросът със споделените пътувания.[/quote]

    В България не знам, но в Германия е съвсем нормално и много млади хора ползват такива споделени пътувания, като цените доста ниски.
    Първото, което ми попадна, а има много такива:

    http://www.mitfahrzentrale.de/

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  24. 24 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#21] от "MyTwoCents":
    но как стои въпросът със споделените пътувания.
    ----------------------------------
    Нищо лошо и нищо незаконно няма в споделените пътувания.
    Само че аз и всички останали нормални хора можем да споделяме пътуване в общия случай 2 пъти дневно.
    А Юбер под маската на споделеното пътуване предлага чисто таксиметрова услуга от шофьори, правещи по 20/30/50++ курса на денонощие.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  25. 25 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1974 Весело

    [quote#24:"qwertqwert"]А Юбер под маската на споделеното пътуване предлага чисто таксиметрова услуга от шофьори, правещи по 20/30/50++ курса на денонощие. [/quote]
    реално погледнато, това няма как да го знаеш, нали?

  26. 26 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#25] от "extraCACA":
    реално погледнато, това няма как да го знаеш, нали?
    --------------------------------------------------------------

    Реално погледнато, точно по тоя начин ги осъдиха.
    Доказаха, че има многократни плащания към едни и същи лица в един и същ ден. Картовите разплащания са нещо изключително полезно за бялата икономика....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  27. 27 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Защо Юбер няма никакви шансове в страна като България ?
    Защото при нас няма ограничения за броя на такситата спрямо населението , и 50 хиляди да решат да работят като таксита в София никой няма да ги спре .Защото няма никакви изисквания за да станеш таксиметров шофьор , нито професионални като познаване на градове и маршрути , нито езикови да знаят чужд език да не говорим че масата от тях трудно се справят и с българският.
    Защото почти не плащат данъци , и почти всички са в сивата икономика .
    Юбер проби в страни където има силни регулации и строги закони , а България не е от тези страни .

  28. 28 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1974 Весело

    До коментар [#26] от "qwertqwert":

    чудесно, в такъв случай не би ли следвало някой да докаже че прилагат същата (ако изобщо е) практика и тук преди да се изказва

  29. 29 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#17] от "Whisper":

    Разбира се, че трябва да кажеш крайната точка, преди да се качиш, пише го в наредба, същото е и при Юбер... Защо е така? Въпрос на малко мисъл и възпитание!

  30. 30 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 889 Неутрално

    До коментар [#22] от "MyTwoCents":

    Това е друг проблем, за който не съм сигурен... Тогава пък същите ще искат само курсове по 500м. за да прибират петолевки. Сбъркано им е мисленето на някои "таксиметрови шофьори" както и на някои "клиенти".

  31. 31 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#22] от "MyTwoCents":

    Съгласен съм, при юбер е точно така, има 3лв минимална такса.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  32. 32 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#29] от "tademan":

    В коя наредба пише, че трябва да се обяснявам за къде пътувам ПРЕДИ да се кача в спряло на улицата такси(при поръчка е друго)? И грешите, в юбер не е така, можеш да зададеш само адрес на взимане и полсе да информираш водача накъде да кара.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  33. 33 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#30] от "tademan":

    Нема да искат само курсове по 500 м. Просто тоя начин на таксуване ще ограничи разправиите и отказите от предлагане на услуга. В Испания е така, поне там където съм ползвал такси.

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  34. 34 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#11] от "1001":

    Впредвид,че всичко минава през банката(плащането става само с карти),как мислиш че е възможно да се укрият доходи-за разлика от копърките ?

  35. 35 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#28] от "extraCACA":

    чудесно, в такъв случай не би ли следвало някой да докаже че прилагат същата
    --------------------------------------
    Мдам ... има съдебно решение... казва ти се как се е стигнало до това съдебно решение... Ма не... Епа те такова животно нЕма, както е казал шопа пред клетката на жирафа...

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#34] от "kapitalcho":

    ами ще видим а шофьорите на Юбер знаят ли че трябва да плащат данъци признава им се май 35% за разход останалото е облагаемо догодина ще видим

  37. 37 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#18] от "Демократ-грантаджия":

    Хиляди таксита, маршрутки и "возя на цената на билета" наушават наредбите, не издават касови бележки, карат без книжки и с по няколко висящи акта. Цели междуградски линии са неизрядни и автобусите се палят в движение, пълни с хора, защото някой е бутнал 200лв на годишния предглед. На институциите обикновено им е през оная работа и не бутат нищо докато не стане някой сакатлък, но изведнъж се появява Юбер, със стотина коли, само в столицата, който разбива статуквото и революционализира сектора и тогава цялата държавна машина се задейства максимално бързо? Картел? Неее! Лоби на таксиметровите компаниии? В никакъв случай, просто спазваме законите!! Радвам се, че поне сами си вярвате...

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  38. 38 Профил на С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    С вечен бан. Евроатлантическата демокрация е лъжа
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    До коментар [#37] от "Whisper":

    Това че има и други които нарушават закона по какъв начин оправдава Убер да прави същото? Нещо не схванах. Ами на пазара е пълно с баби които продават незаконно. И какво, сега да се появи некой американски гигант който да продава чрез бабите и вие да скачате в негова подкрепа? Нелепо е. Къде ви отидеха лозунгите за правовата държава, за еднаквите закони за всеки и пр. мантри? Май само когато ни изнася (или по-скоро когато изнася на американските интереси, вие сте просто жертва на пропагандата им).

    Осквернявам паметници и пропагандирам евроатлантически ценности срещу заплащане.
  39. 39 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#37:"Whisper"]но изведнъж се появява Юбер, със стотина коли, само в столицата, който разбива статуквото и революционализира сектора и тогава цялата държавна машина се задейства максимално бързо?[/quote]

    Изискванията за таксиемтровите превози не са се появили от немайкъде, защото някое лоби е решило така. „Парен каша духа“. В крайна сметка те се правят в интерес и защита на пътника.

    Преди 20 години какъв голям вой настана като забраниха двувратите таксита помните ли? А като свалиха възрастовата граница и махнаха таратайките с 1 млн. навъртяни километри?

    И още трябва. Например изискване за минимален свободен обем на багажника. Защото сега като се кача с куфар на някоя Киа/Хюндай с газова бутилка и все стърчи.

    А ползването на специализирани за такси модели (с висок покрив и седалка, голям багажник и широко разстояние за краката) си остава мечта. По последното пускането на баничарки за таксите си е напредък.

    @)----,--'--
  40. 40 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#36] от "1001":

    Ако стане нещо,данъчните ще са първите дето ще им чукнат на вратата,защото всичко е 100 % документирано и няма как да се скрие(минава през банка),за разлика от копърките.
    Сега не знам тези дето оперират като шофьори дали се регистрират като ЕТ(15 % данък) или ЕООД(10 % данък) или като самонаети ?

  41. 41 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#39] от "MyTwoCents":


    [quote#39:"MyTwoCents"]Изискванията за таксиемтровите превози не са се появили от немайкъде, защото някое лоби е решило така. „Парен каша духа“. В крайна сметка те се правят в интерес и защита на пътника.[/quote]
    Ти сам вярваш ли си ?
    Това в момента което получаваш е едно нищо-и не дай си боже да се случи нещо с теб,ще получиш едно нищо.
    Да не говорим за редовните измами с помпи,за психически неуравновесените лица които карат такси и доста често се замесват в скандали,кражби и побои с пътните.
    [quote#39:"MyTwoCents"]И още трябва. Например изискване за минимален свободен обем на багажника. Защото сега като се кача с куфар на някоя Киа/Хюндай с газова бутилка и все стърчи. [/quote]
    Браво другарю-регулации,регулации и още регулации................и после ама защо е скъпо и недостъпно.

  42. 42 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#41:"kapitalcho"]и после ама защо е скъпо и недостъпно. [/quote]

    Винаги съм твърдял (и във форума), че най-евтините таксита на които съм се качвал по света (а те не са малко) са в България. Само в Китай (и то не навсякъде) имаше по-евтини.

    На който му е скъпо таксито има алтернативи. Но ако ще се предлага услуга, то нека да е качествена. Нека не бъркаме пазарано/регулационното противопоставяне с живота на хората. Проблемите, за които говорите са резултат не от регулациите, а от липсата на САМОРЕГУЛАЦИЯ в бранша и на контрол от държавните органи.

    По твоята логика дай да махнем изискванията за надзорни съоръжения (асансьори, лифтове, газови инсталации, парогенератори и мн. др.) и да го оставим собствениците им да се грижат за тях и наемат когото си иска за обслужването им.

    @)----,--'--
  43. 43 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#38] от "Демократ-грантаджия":

    Юбер не нарушава закона, макар да е на ръба. Фирмата е регистрирана в Сан Франциско, плаща си данъците в САЩ, а шофьорите в България се поощрявани да декларират приходите си от юбер, представят свидетелство за съдимост, свиделтеслтво за липса на сериозни нарушения пред КАТ и документи за техническа изправност на МПС-то. Самоличността им е много по-изяснена от много от таксиметровите шофьори. Всичко минава по банка и приходи не могат да се укрият. Решението на КЗК и впоследствие на ВАС не се води от подбуди за защита на закона и равноправието, а е по-скоро поръчково. Накрая губят потребителите, единият от които сте ии вие, макар че не го осъзнавате. По-ясно не мога да го кажа, съжалявам.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  44. 44 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#43:"Whisper"]шофьорите в България се поощрявани да декларират приходите си от юбер, представят свидетелство за съдимост, свиделтеслтво за липса на сериозни нарушения пред КАТ и документи за техническа изправност на МПС-то.[/quote]

    Остава да добавят и разрешение за таксиметрова дейност, както и стикер от съответната община за платени такси...

    @)----,--'--
  45. 45 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1974 Весело

    До коментар [#35] от "qwertqwert":

    кое не разбра, м... кой го е доказал - кзк или вас?

  46. 46 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#9] от "Whisper":

    Разбира се, че си плащат на Икономедия и не само. Това се нарича ПР и ти си умирай от смях, но хората така си правят известни марките. Не случайно има репотажи по новините, има постоянно статии тук и в други медии. Юбер събраха пари от борсата и има с какво да плащат. Статии, дискусии, скандали по медиите, това им е целта. Така името им се запомня и скритата реклама излиза много по-евтино от рекламата по телевизията примерно.

  47. 47 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    Като спазваш правилата и плащаш данъци, няма да те забранят

  48. 48 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#23] от "Jessika":

    това е съвсем друго, там маршрута се определя от водача, а не от пътника и изобщо не става дума за поръчка. Някой пътува за някъде и предлага да вземе друг със себе си





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK