Вътрешният министър защити предлаганото от Горанов орязване на плащания в сектора за сигурност (допълнена)

Пресконференция на Владислав Горанов и Румяна Бъчварова по повод протеста на полицаите

© Анелия Николова

Пресконференция на Владислав Горанов и Румяна Бъчварова по повод протеста на полицаите



Вътрешният министър Румяна Бъчварова на практика защити предлаганото от финансовия министър Владислав Горанов сериозно орязване на бонуси и бъдещи заплати в сектора за сигурност. Двамата днес дадоха около едночасова пресконференция, в която разясниха вижданията и намеренията си. Изявлението се наложи след като прокараните в последния момент промени "взривиха" сектора за сигурност, предизвиквайки множество рапорти за напускане на системата и организация на масови протести.


Министрите обясниха, че с промените ще се направи преструктуриране на бюджета на ведомствата в сферата, за да може повече средства да отиват за материално осигуряване, бази, ремонти, купуване на нови коли и техника. Сега за заплати в МВР например отивали над 95 на сто от бюджета и затова нямало никаква материална база.


От думите на Горанов се разбра, че до последно измененията били пазени в тайна и не присъствали в проектите за бюджет, обсъждан с различни синдикални организации, за да не се стига до предизборен




шум покрай местния вот


Въпреки твърденията на хора в МВР, че до преди приемането на закона за бюджета в петък от Министерския съвет, във ведомството нямали информация за готвените изменения, вътрешният министър Румяна Бъчварова заяви днес, че промените били обсъждани между нея и Горанов от няколко месеца.


Поне десетина пъти двамата министри пожелаха да посочат, че няма липса на диалог със засегнатите от промените служители. Започваме диалога, отбеляза Горанов поне два пъти. "Нищо няма да се случи без дебат, започваме го...но в предизборния период оповестяването на подобни намерения винаги се използва с политически цели", заяви Горанов и така аргументира скриването на идеите до последния момент преди приемането им от правителството. На въпроси дали тези теми са били обсъдени в тристранния съвет например, финансовият министър каза, че там е бил обсъден целият бюджет, какъвто е, без промени. Но на изрично уточнение дали са дискутирани именно текстовете за орязаните пари на хората в сектора за сигурност, той каза, че за това


синдикатите не са били информирани


Че ще има дебат повтори на няколко пъти и Бъчварова. И двамата заявиха, че макар предложенията да са минали вече през гласуване от Министерския съвет, то предстоят дебати в парламента. И те са склонни на обсъждания в търсенето на баланса.


"Това не е идеалното решение, но е възможното. Другото е да не правим нищо", заяви Румяна Бъчварова. Отбеляза, че колкото повече се бавят трудните решения, толкова повече се наслагват проблемите, които накрая стават нерешими. "Най-лесното е да се откажем и да оставим тежестта на следващите", допълни тя. И заяви, че сега върху управляващите пада огромна щета.


Бъчварова призна, че ще има проблем с напускащи служители на МВР. И призова колебаещите се да обмислят добре и да изчислят, че вероятно ще им е по-изгодно все пак да останат в системата и да работят. Те щели да имат по-добра материална база, повече възможности за кариерно израстване и др., а на края при напускане е много вероятно номинално десетте заплати да са по-голяма сума, отколкото сегашните 20, които ще вземат, ако излязат от системата до края на годината. Бъчварова не пожела да уточни колко до момента са напусналите, а ситуацията се следяла. В последните дни имало около 250 рапорта.


Вътрешният министър съобщи, че имало и указание за прехвърляне на функции от по-ниските нива към по-високите в системата във връзка с очакваната липса на служители след евентуални масови напускания. На уточняващ въпрос как ще се реагира при сериозен отлив на служители, Бъчварова каза, че това прехвърляне на функции ще даде възможност и време за назначаване на нови хора, тяхното обучение и т.н.


Финансовият министър Владислав Горанов пък заяви, че стои и въпросът доколко трябва да е доволна държавата и обществото от служители, които работят единствено с цел да вземат някакви пари при пенсионирането си. И загубата на десет заплати ги демотивира. Тогава може да излезе, че е


по-добре да платим сега наведнъж на тези, които работят само за едни десет заплати


в края на работата си и да назначим други, които ще бъдат по-мотивирани, каза Горанов.


Министрите отбелязаха, че заплатите на практика няма да бъдат орязани. Те ще бъдат запазени на досегашните нива, които са достигнати на база различни видове надбавки за стаж и др. В бъдеще обаче няма да растат по същия начин и няма да се начислява надбавка за стаж.


Като възможни компромиси Горанов каза, че е имало вариант новите правила да важат само за новопостъпили служители, да се търсят някакви други бонуси за започване на работа, да се види дали да не се диференцират орязвянията и те да засегнат в по-малка степен тези, които работят на терен. Но не очаквайте днес да отстъпим за нещо, което сме подкрепили в правителството единодушно в петък, заяви финансовият министър и каза, че тези компромиси са въпрос на разговори.


Въпреки готовността за дебат, Горанов отбеляза, че много възможности за корекции няма. Ако се решало да не се правят съответните намаления и да се увеличи бюджета в сектора за сигурност, парите трябвало да се вземат от други отрасли като здравеопазване, образование, социални.


Измененията не са самоцел, сега при един голям бюджет, който е доста сериозен на фона на възможностите на държавата, 95 на сто от средствата отиват за възнаграждения, а едва 5 на сто за материална издръжка, посочи Владислав Горанов. Така


хората имат само заплати, но нямат хартия


химикалки, нямат техника, коли, работят в недобри битови условия, допълни той. Горанов посочи, че парите за обезщетения на напускащите на практика не са пари за системата на сигурността, а по-скоро за пенсионната система. И било по-добре те да се редуцират, а остатъка да се харчи именно за МВР, отбраната, ДАНС и други.


Министерството има изключително голям бюджет, но в същото време мсяка година е недофинансирано, трябва да се реорганизира и бюджета, дейностите, разходите, системата трябва да си поеме въздух и да започне да работи по-добре, заяви и Румяна Бъчварова. Преди да се стигне до решението за намаляване на компенсациите при напускане, били дискутирани и други варианти като сериозни съкращения, орязвяния на заплати и социални пакети, но накрая било преценено, че предложените промени са най-малко болезнените.


На няколко настоятелни въпроса колко пари ще останат за материална издръжка при така планираните промени, финансовият министър каза, че се планира да остават


по около 25 млн. лв. на година


което ще увеличи с 30-40 на сто парите за материална издръжка и подобряване условията на труд. В същото време обаче разчетите сочат, че при масови напускания на системата от около 10 000 служители, каквито са опасенията на синдикатите, може да се наложи хазната да извади наведнъж около 200 милиона лева. Изплащането на обезщетения за всички в системата на МВР щяло да излезе около половин милиард лева, съобщи Бъчварова.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gesand
    gesand
    Рейтинг: 308 Неутрално

    "От думите на Горанов се разбра, че до последно измененията били пазени в тайна и не присъствали в проектите за бюджет, обсъждан с различни синдикални организации, за да не се стига до предизборен шум покрай местния вот."

    Гласувахте за ГЕРБ, на ви сега преструктуриране!

    And all that jazz!
  2. 2 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Един друг министър Ненков показа че може и издържа на натиска, ако сега Бъчварова и Горанов удържат ще взема да си променя мнението за това правителство.

  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    След като и министърът не защитава хората си, значи не са заслужили бонусите, с които се ползват вече от десетилетия.

  4. 4 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 601 Весело

    Не беше много коректно да го държите в тайна преди изборите

  5. 5 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    "...на практика защити..." ами добре! Ама сега ще ви видим всички - барабар с Бащицата с министрите му дали струвате нещо на практика или сте си маши на агата от сараите за всичко!
    Здраво резане в милицията без никакви отстъпки, иначе сте си слуги на статуквото!!!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  6. 6 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Обикновено накрая популизмът побеждава и полицаите си получават заплатите. Да видим сега.

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Еднократно вдигане на заплатите с 13% - колкото са личните отчисления на всеки един от нас към НОИ и третиране като всички.Бъдещите увеличения ще увеличават и приноса към НОИ,а 20-те заплати на изпроводяк за всеки в системата,са перверзия.Диференция на риск и отговорност и съответно на обезщетения и компенсации.

  8. 8 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#1] от "gesand":

    Гласувахте за ГЕРБ, на ви сега преструктуриране!
    --------------------------
    Откога го чакаме.....
    Бъчварова явно е съгласна с Горанов, че при местене на гробище помощ от вътре не се очаква ....
    Ха дано устиска поне на 80 %....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1118 Весело

    Пари нема, действайте.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    Браво! Закривайте го това гробище! Започвайте на чисто!

  12. 12 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#9] от "gnusbg.gnus":

    Ненчев - извинявам се.Ненков е онзи зевзек-доктор който беше министър в едно служебно правителство.

  13. 13 Профил на Rock J
    Rock J
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Преди приемането на бюджета, всяка година по това време се вдига пушилка. Между другото да попитам министър Бъчварова - какво става, хванахте ли убиеца от магистрала Струма дето претрепа с камък строителен инженер и избяга?!

    Червеите не се страхуват от орлите.Те се страхуват от кокошките.
  14. 14 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 758 Неутрално

    Ако милионерите вършеха някаква работа, можеше до голяма степен да са на самоиздръжка. Особено пътните.
    Всеки един от тях, който люпи семки и пие кафе на топло в патрулката, може да къса поне по 10 глоби на час от кочана.
    Ето сега гледам през прозореца, всеки втори за ляв завой "изрязва" колоната отдясно и се нарежда най-отпред. На всяка смяна на зелено минават по няколко вече на червено. На тротоара пълно с паркирали. И т.н. и т.н.
    Тези път, които отговарят за ловенето на престъпници - с радост бихме си плащали данъците и бихме им давали от тях и по 2-3000 лева заплати, ако наистина ни пазеха. Но полза от тях - почти никаква. При мен лично - и апартамент са ми разбивали, и мотор са ми крали, и по колата вандализъм - винаги резултат нула. Ако бяха разкрили тези престъпления, сега с радост бих се съгласил да им плащам от данъците си и големи заплати, и обезщетения за пенсиониране.
    Но при настоящото положение - сори, не съм съгласен.

  15. 15 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Накрая Вожда ще се намеси и ще вземат компромисно решение - за ченгетата на улицата привилегиите ще останат, а за тези в канцелариите ще отпаднат.
    Дано не съм прав, но така мисля, че ще стане.
    Дано не съм прав защото смятам, че Горанов е напълно прав.
    И освен тези привилегии трябва да ги отрежат и от ранното пенсиониране.

  16. 16 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Интересно какво могат да работят напусналите полицаи. Ако се съди от пенсионираните такива, освен в охранителния бизнес и криминалните среди няма къде другаде да отидат.

  17. 17 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 645 Неутрално

    очаквам изявлението на Дучето, Бащицата,...: "реформи трябват, но ще запазим квалифицирания персонал на всяка цена... отгоре ни натискат, отдолу ни натискат, въпрос на сигурност е, аз като бях..."

  18. 18 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 429 Неутрално
  19. 19 Профил на petianp
    petianp
    Рейтинг: 217 Неутрално

    След, като на служителите на МВР не им харесва, да напуснат системата! Така или иначе единствено ще пострада бизнеса със семките, т.е. ще се люпят по-малко семки.

  20. 20 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 492 Неутрално

    95% за заплати, на това му викам аз хранилка!

  21. 21 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Парите на полицаите отиват за съда, кое по-точно не им е ясно да им го обЯсна цветно.

  22. 22 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 586 Любопитно

    Тия са смели! Да режат парите на тези, които ги пазят! Браво, интересни времена предстоят. Режат пари от армията, режат пари от полицията... да видим!

  23. 23 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    За да подходя обективно погледнах заплатите и бенефитите на полицейските служители в САЩ. Средно патрулен полицай получава в границарта на 40,000 долара годишно, с пари за униформи и подобни около 44,000 , медианата е около 51 хиляди, 4 седмици отпуск, пенсионен план, болнични, здравни застраховки. С други думи получават малко над средната заплата, но имат възможност да наберат допълнително от дежурства и извънреден труд. Офицерите (лейтенанти) са вече на менажерско ниво за САЩ - ранга е 56 - 145,000 годишно и т.н. За мое учудване разликата м/у Ню Йорк, Чикаго, и по-малък град като Ст. Луис не са големи - вижте http://www1.salary.com/police-officer-salary.html. Останалото е въпрос на управление на кадрите и стриктно прилагане на изискванията по договора.
    За федералните служители таблиците са отделни от тези на полицейските управления, които се финансират от местния бюджет.

  24. 24 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    ЗАКРИВАЙ!

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  25. 25 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    До коментар [#13] от "Rock J":

    не, но плана е сега като намалят заплатите, да го заловят с новите по-мотивирани и професионално работещи полицаи.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    ++++Подкрепям.
    Браво на двамата министри и дано да удържат на натиска и компроматите които неминуемо ще възпроизведат срещу тях милиицонерите .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  27. 27 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Не е достатъчно. И след тези реформи МВР остава свръх финансирано спрямо възможностите на държавата и останалите сектори.

  28. 28 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 535 Любопитно

    Да им въведат заплащане на парче! И колкото си изкарат, толкова ще получават - заловен дребен престъпник - 100лв. Намерен откраднат автомобил - 10% от текущата му цена, хваната голяма банда...... Не е ли справедливо????!!! Така работим ВСИЧКИ НИЕ, останалите балъци, които им плащаме заплатите, бонусите и екстрите....

  29. 29 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 956 Неутрално

    Браво на тези министри! И дано да удържат фронта!

  30. 30 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    До коментар [#4] от "neznaiko.bg":

    [quote#4:"neznaiko.bg"]Не беше много коректно да го държите в тайна преди изборите[/quote]

    Че те ако бяха отворили дума щяха да си вдигнат резултата с 5%, а ти пръв щеше да ги обвиниш че правят промените заради изборите.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  31. 31 Профил на Stoyan Guglev
    Stoyan Guglev
    Рейтинг: 8 Неутрално
  32. 32 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3059 Весело

    Че ченгетата не заслужават и една стотинка съм съгласен. Ама министър да иска намаляне на доходите на работниците си е смешно, глупаво и неморално.

  33. 33 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Много от полицаите могат две неща - да правят бандитлък от полицията или да правят бандитлък от улицата. Каквото и да изберат резултатът ще е все същият. Така че най-добре е да се реже.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  34. 34 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#30] от "emil НАЦИОНАЛНИТЕ ПРЕДАТЕЛИ ОТКАЗАХА ДА НИ ПИТАТ":

    Глупости, нормалните хора не биха гласували за ГЕРБ при никакви обстоятелства. По-вероятно Баце щеше да загуби гласове защото милиционерите са му електорат.

  35. 35 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    Очаквайте включване от бате Бойко, който ще играе доброто ченге...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  36. 36 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    До коментар [#32] от "Ежко":

    [quote#32:"Ежко"]Ама министър да иска намаляне на доходите на работниците си е смешно, глупаво и неморално. [/quote]


    А кой да иска бюджетни съкращения в МВР? Москов от здравеопазването ли?

    Като е министър какво, да гради империи ли? Така беше едно време.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  37. 37 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 758 Неутрално

    [quote#28:"Коки"]Да им въведат заплащане на парче! И колкото си изкарат, толкова ще получават - заловен дребен престъпник - 100лв. Намерен откраднат автомобил - 10% от текущата му цена, хваната голяма банда...... Не е ли справедливо?[/quote]

    Ха, ако стане така, аз ще се бутна да съм полицай и да докарам Цецо Мустака от Београд!
    А пътна полиция ако си, там само за два часа могат да изкарат надника, като гледам как шофьорите наред вършат най-нагли нарушения.

  38. 38 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 770 Весело

    .. нема кво да предъвкваме, чекаме с пуканки в ръце Великия Падишах да се произнесе по въпроса.. (да се свети името Му Обединител Първий...)

    Колкото повече, толкова повече!
  39. 39 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#28] от "Коки":

    Колега, както написах и в другата тема, предложението е чудесно, но няма да се навият. Просто за това, което предлагаш се иска бачкане, а не люпене на семки и спане в патрулката

  40. 40 Профил на babameca
    babameca
    Рейтинг: 435 Гневно



    Хайде, който не е доволен, оставка и така!

    Ако си вършехте работата, хрантутници, щях ли да плащам за СОТ?

    Сега плащам за СОТ и на вас да си дремете по патрулките !!!

  41. 41 Профил на ramones79
    ramones79
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Орязването - добре. Но какво смятат да правят след това е по-важният въпрос:

    "На няколко настоятелни въпроса колко пари ще останат за материална издръжка при така планираните промени, финансовият министър каза, че се планира да остават по около 25 млн. лв. на година, което ще увеличи с 30-40 на сто парите за материална издръжка и подобряване условията на труд."

    или иначе казано - НИЩО. Прах в очите. Ще орежат тия надбавки, което подкрепям, НО - тези спестени пари на практика излиза, че няма да бъдат върнати в системата и дадени за материално-техническо обезпечаване, а ще дадат трохи колкото да се оправдаят с това, а повечето пари ще отидат в бюджета, да си прави ББ с тях каквото реши в последния момент.
    На практика вървим към централизиране и консолидиране на разпределянето на финансите на държавата, вместо обратното - да се децентрализира и нещата да се решават в по-голяма степен по места, където се познават най-добре нуждите и харчовете биха имали най-висока пряка ефективност.

    Мога и по друг начин да го кажа - все повече ще зависим пряко от Партията за разпределянето на бюджетите и все по-малко на демократични, правови, законови, разписани и ясни, прозрачни механизми. Това не е добра новина.

  42. 42 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Ех най-накрая да видя тази жена да има смелост в нещо,за благото на бъдещето на хората!Сега остава всъщност най-важното да УСТИСКАТ,за да не дойде БАТМАН от ГЕРБ и да се замажат нещата!

  43. 43 Профил на vesela.jasna
    vesela.jasna
    Рейтинг: 271 Весело

    Николай Колев-Босия преди време предупреди в блога си за лавина,която тръгва.Да не се започна?Замазването на проблемите вече не помага.Ще се разчистваме лавинно.

  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3265 Весело

    Дай пък да не го "защити"!

    Че Горанов да не си го е правил тоя бюджет сам, скрит в килера оняден?!

    Е, поне Бъчварова показа топки и не "пуши" лицемерно с подчинените си, "протестирайки" солидарно с тях срещу ... собствения си бюджет ...

  45. 45 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#14] от "Камен":

    Да. Има някакъв проблем с милиционерите. Наистина трябва да са три пъти по-малко с три пъти по-големи заплати, за да не шават много-много. И най-важното - Да са съвсем нови индивиди. Бих казал дори организми. Настоящите са 70-80% плазмодии, които не могат да хванат и изтървана свиня, камо ли престъпник. Повечето униформени са или някакви недораслеци, по 1.60 м. и 55 кг със снаряжението, или пък мазни тулупи, които биха получили инфаркт, ако им се наложи да пробягат 200 метра. Дори циганчетата нямат респект от такава милиция. Трябва да има и някакви физически критерии, като ги назначават тези хора...
    За умствени ще се мисли по-нататък.
    Дотогава пестете данъци и си купувайте гаражи за колите, оръжие за себе си, и двойно подсигурени СОТове за домовете си. И да пази Господ!

  46. 46 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    [quote#15:"fras"]И освен тези привилегии трябва да ги отрежат и от ранното пенсиониране. [/quote]
    и тогава ще искаш да те пазят кадърни и мотивирани хора? Тогава днешната милиция ще ни се стори слънце в сравнение с цялата паплач, която ще се влее в системата на мястото на напусналите хрантутници. С оглед липсата на привилегии, отвратителните условия на труд и тн в системата ще влязат само хора без никакъв друг шанс за реализация, хора най-вероятно озлобени и ще стават и по-озлобени щото тая работа колкото и да ни се струва никаква е тежка и иска здрава психика и характер. Ще е интересно какво ще се случи и още защото най-опитните и кадърни служители в системата (колкото и малко да са те) ще напуснат още сега наведнъж защото никой не е луд да откаже да вземе 20 заплати сега и още докато е в активна възраст да си намери друга работа, вместо да остане и да орежат всичко, което до момента го е задържало в системата. Не си даваме сметка за някои последствия от това решение.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  47. 47 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 535 Любопитно

    [quote#37:"Камен"]Ха, ако стане така, аз ще се бутна да съм полицай и да докарам Цецо Мустака от Београд!
    А пътна полиция ако си, там само за два часа могат да изкарат надника, като гледам как шофьорите наред вършат най-нагли нарушения. [/quote]
    ЧУДЕСНО! И дано се появят повече като вас! Тогава ще видите как рязко ще спадне престъпността у нас, но няКОЙ май не го устройва...?!

  48. 48 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#20:"buiko"]95% за заплати, на това му викам аз хранилка!


    Още може!




    -
    +

    !


    [/quote]

  49. 49 Профил на focus_123
    focus_123
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Виждам, че всички сте щастливи, че Горанов поставя на колене военни и полицаи!
    Да видим, дали настроението ще толкова приповдигнато, като се обезлюдят двете ведомства, а мигрантите налазят, като скакалци държавата?! Тогава друга песен ще се пее, рефренът ще е "подир дъжд качулка".
    Чудя се кой подкокоросва ББ да реже този клон в толкова щекотлив момент?! Не вярвам на конспиративните теории, но ще да е от изток командата, да се отслаби държавата, като се обезглавят силовите ведомства!
    А тук се радват и потриват ръце, че на куките ще им натрият носа. Само да не ни излезе през носа!

  50. 50 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2078 Весело

    [quote#35:"tww09306483"]Очаквайте включване от бате Бойко, който ще играе доброто ченге...![/quote]

    Вече го изигра утре 08:00 часа са строени на балтаматуама при него.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8169 Неутрално

    Цял милиард за заплати,а битовата престъпност расте и никой не си прави труда да я разкрива.По селата са пропищели от цигански набези,всеки ден в средата на България големи групи бежанци,по пазарите всеки ден се продават контрабандни стоки,а полицаите и те в играта. Затова ли да плащаме.

  52. 52 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 455 Неутрално

    За да не съм голословен:

    Изтърсак:

    http://novavarna.net/wp-content/uploads/2014/07/policai-Small.jpg

    Тулуп:

    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVQ4eEKcba_5ciyuh5F92NNYlGonzdbBaHm044FgGu3f-Spk4J

    И все пак има надежда:
    http://static01.podtepeto.bg/uploaded/images/1ad192.jpg

    И да им се даде право да използват насилие, включително стрелба, срещу всеки, който не се подчинява на законни разпореждания, ако носят Гугълглаз за доказателство естествено.

  53. 53 Профил на Даниел Стойнев
    Даниел Стойнев
    Рейтинг: 745 Весело

    - Да работи без работно време, ВИНАГИ КОГАТО СЕ НАЛОЖИ, и колкото се наложи.... Ако трябва да не спи с дни и нощи. И разбира се, да не "мрънка" за извънреден труд.

    - Хем да "залавя" лошите, ама хем и да внимава, да не би случайно да ги удари, крехкичките...

    - Да прави забележки и да наказва "ДРУГИТЕ", когато НИЕ сме пострадали, но с НАС да не се занимава, дори когато сме в нарушение, защото "ние му плащаме заплатата". Още: http://www.inter-view.info/2013/11/iziskvania-za-rabota-v-mvr.html

    Creative ideas & design
  54. 54 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#20] от "buiko":

    това е характерно за фирми с висока добавена стойност, които кипят от интелектуален труд. Искате да кажете, че МВР не е такава?

  55. 55 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#34] от "neznaiko.bg":

    много нормални хора гласуват за Герб.

  56. 56 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1083 Весело

    [quote#51:"rosiraycheva50._"]Цял милиард за заплати[/quote]
    Да .. цял милиард и то целият за заплати .. умник сте спор няма!

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  57. 57 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Никакви компромиси с неуките и корумпирани милиционери! МВР е най-голямата язва в обществото, която не само, че не върши НИКАКВА работа, а до голяма степен подкрепя криминалния контингент. За никого не е тайна, че 2/3 от милиционерите са на втора заплата при наркодилъри, крадци и други престъпници.
    Тоест без полуявната подкрепа от МВР криминалните престъпления ще намалеят значително, а битовата престъпност в частност, дори ще изчезне.
    Спестените пари трябва да се вложат в обучение, защото едва ли е тайна, че ВСИЧКИ милиционери - от министъра до последния катаджия са полу или изцяло неграмотни.

    Ще храним някакви неграмотни и силно КОРУМПИРАНИ милиционери, който се пенсионират на 40 години до живот... А те не са свършили работа за 5 стотинки!

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  58. 58 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 570 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=fWf9BS1cg-k

    Ма как гражданите да не са доволни от това прекрасно отношение ?! Направо са възхитени....

  59. 59 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#49] от "focus_123":

    Ало, болшевишката клика, да не би сега ченгетата и военните да спират наплива на бежанци?!?!! Сериозно, така ли си "мислите"?!?!

    freedom is another word for nothing else to lose
  60. 60 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Обществото трябва да издържи на този натиск. Бабичките понеже са болни и плахи живеят на по един комат хляб, а тия здравеняци сега се опитват да саботират и извиват ръцете на държавата. Ако трябва гражданското общество ще намери решение на поставяните въпроси от позиция на силата.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  61. 61 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    МВР в този си вид е пряка конкуренция на НОИ - изпълнява социални функции в сферата на пенсионната дейност.

  62. 62 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich
    Рейтинг: 217 Неутрално

    RE: Пост 23/коментар от daskal1

    '... Средно патрулен полицай получава в границарта на 40,000 долара годишно, с пари за униформи и подобни около 44,000 , медианата е около 51 хиляди ...'
    +++

    Товариш даскалович казва, че средната заплата е $40,000 на година, а медианата, сиреч средната стойност е $51,000. За да не се обърква медианният аутист, трябва да отбележа, че заплатите на патрулиращи полицаи в хамерика са в границите на $36,000 до $71,000 на година, със средна (медианна) стойност от $52,000/г:

    http://www1.salary.com/Police-Officer-Salary.html

  63. 63 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    Няма пари -действайте!

  64. 64 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Плащат им се сравнително добри заплати сравнено със средното за страната, при условие, че резултата от действията им е плачевен. Поне половината от тях са част от престъпността в БГ - системата на назначаване и подбор води еднозначно в тази посока. Дали ще са в системата на МВР или ще се влеят официално в престъпността разлика за страната няма да има - всъщност ще се спестят милиони от заплатите на тези хрантутници.

  65. 65 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1986 Весело

    “От думите на Горанов се разбра, че до последно измененията били пазени в тайна и не присъствали в проектите за бюджет, обсъждан с различни синдикални организации, за да не се стига до предизборен шум покрай местния вот.”

    Както казва Боко:”изобщо не се намесих в предизборната борба”!
    Иначе куките отдавна трябваше да бъдат подкастрени. Ако Борисов се кани да управлява дългосрочно, няма на кого другиго да остави тази “чест”!

    I Want To Believe
  66. 66 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Чакам доброто ченге Боко да си изиграе ролята.Прости милиционерски номера.Още една пиеса писана от задкулисието ,за да премахне негативизма на избирателите от опорочените избори.

  67. 67 Профил на ina_dineva
    ina_dineva
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо трябва да се плащат 20 заплати при доброволно напускане? За съкращения и пенсиониране разбирам, макар че в сегашния си вид тази социална придобивка е изключително несправедлива спрямо останалите работещи хора.

  68. 68 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Полицаи и то качествени хора трябва да има! Бонусите, заплатите и др. трябва да са такива, че горното да бъде изпълнено. Не говоря за началници, а за полицаи по улиците и пътищата. Същото се отнася и за военните.

  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8169 Неутрално

    Това полицаите тъпи ли са или нарочно заблуждават.Преди години на всички държавни служители класовете бяха прибавени към заплатите и те ги получаваха като основна заплата.Никой няма да им намали с 300-400 лева заплатите.И журналистите пригласят.

  70. 70 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1120 Любопитно

    Не може ли първо да го направите да работи сектора сигурност, и тогава съкращавайте

  71. 71 Профил на info111
    info111
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Какво БСП и ДПС мислят няма никакво значение, те са част от проблема, а не от решението му, те са в най-голяма степен отговорни за батака в МВР и в държавата.

    "Финансовият министър Владислав Горанов пък заяви, че стои и въпросът доколко трябва да е доволна държавата и обществото от служители, които работят единствено с цел да вземат някакви пари при пенсионирането си. И загубата на десет заплати ги демотивира...."

    Тези думи звучат интересно от устата на човек, който плачеше на рамото на премиера Борисов в предното правителство, че искал да напусне, защото всичките му приятели връстници станали милионери, само той завалията останал на едната зпаплата...
    Интересно защо Влади не обясни къде живее в момента и колко струва жилището, и какви са му например месечните разходи за него?

  72. 72 Профил на step_by
    step_by
    Рейтинг: 523 Неутрално

    ..... Ех ..... народе , защо не можеш вече и да протестираш като хората по света ? Страх ли те свива , немотия ли те погубва , обезверен и равнодушен ли стана ?
    ************************
    ..... Не бой се народе ! Силен си , дори когато си най-зле !
    Паднал си низко , НАРОДЕ ....., но изправи се с усмивка и покажи НАРОДЕ ....., на какво си способен ..... !
    ************************
    Не унивай НАРОДЕ ..... , защото поколения ще питат : КАК и ЗАЩО сме сега на този хал и отговор няма да има .....
    Бори се НАРОДЕ ..... , за да кажат нявга , бореха се те и успяха , ..... сега сме добре !
    Обединен си силен НАРОДЕ ..... , не го забравяй ..... !

    .... never say never ..... !
  73. 73 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 380 Весело

    Брей, 10 000 имали готовност да се пенсионират до края на годината........

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  74. 74 Профил на hubaveca
    hubaveca
    Рейтинг: 8 Весело

    Браво,Бате Бойко! Със спестените пари би могъл да построиш магистрала и до луната!

  75. 75 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Герберите на власт, баце. Първо прокуратурата, сега силовите органи повторно, скоро пак по границите. Съсипват всичко по типичния мутренски начин, а ако не го съсипят го превръщат в дойна крава. Толкова персонал разкараха тези и толкова некадърни хора сложиха ня някои места...не е истина, жалко. Който е гласувал за тези да му е честито.

  76. 76 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 884 Весело

    До коментар [#28] от "Коки":

    Тц. Така ще те спират на улицата да ти искат лична карта (щото е по-лесно и по-масово) отколкото да гонят наркодилърите. Продукта дето произвежда полицията е ред и сигурност, та трябва да се оценява по обратния метод — бонус според осигурената сигурност в района. Колкото повече оплаквания и кражби, толкова по-малко кинти. Така който не се справя няма да получава нищо, а който успява да си поддържа района спокоен и нормален ще има и 15-та заплата и куп привилегии...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  77. 77 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 884 Любопитно

    [quote#71:"info111"]Интересно защо Влади не обясни къде живее в момента и колко струва жилището, и какви са му например месечните разходи за него?[/quote]
    Защото няма работеща полиция... Сещаш ли се, ако едните си вършеха работата, то и другите нямаше да си разпасват пояса... Е, сега е момента да се "стегнат" първите, а после, постепенно ще стигнем и до "кой къде живее". Примерно един одит на катаджиите (онова колко струва жилището) също би бил интересно четиво...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  78. 78 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Защо се коемнтира само едната страна на въпроса - за заплатите и привилегиите - много по важен е въпросът - СРЕЩУ КАКВО ТОЧНО се дават тези заплати и привилегии???

    Приликата между полицаите и циганите - че хората казват "между тях сигурно има и свестни хора"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK