Пловдив намалява данъците за някои леки автомобили догодина

Иван Тотев

© Анелия Николова

Иван Тотев



Община Пловдив ще намали данъците за някои леки автомобили за догодина, съобщи кметът на града Иван Тотев, цитиран от БТА.


Намалението ще засегне над 120 хиляди моторни превозни средства от трите най-масови класове. Без промяна обаче ще останат данъците за високия клас автомобили, както и за около 4 хил. коли от най-ниския клас, които и сега са с минимална ставка.


Намалени ще бъдат и данъците за товарните автомобили.




Необходима е още около седмица, за да бъдат изготвени конкретните разчети за това с колко и по какъв начин ще стане намалението, обясни Тотев.


Годишно в бюджета на община Пловдив постъпват около 15 млн. лева. от данък МПС.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1720 Любопитно
  2. 2 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В контраст с увеличението на винетните стикери.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  3. 3 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Сега в Пловдив.По късно (дай Боже)в цяла България!

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 625 Неутрално

    [quote#1:"AzDebil"]София КОГА? [/quote]
    Блажени са верующите...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 625 Неутрално

    И съм сигурен, че намалението няма да надвишава 10%.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  6. 6 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 932 Любопитно

    Да ви покажа ли какви задръствания са в софия по улиците от коли? А по тротоарите от паркирали коли в движение, но и торошки! Никакво намаляване на данъците за автомобили в София! В Скопие струвало 900 лв за година, да си държиш колата на "паркиралник"
    Питам аз, не кога в софия ще намаляват данъците за колите, а кога в София, по подобие на Скопие, ще въведат такса "паркиралник"

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Пловдив от доста време е с едни гърди напред пред останалите големи градове, вкл. Сф.
    Браво.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#7:"pariah"]Пловдив от доста време е с едни гърди напред пред останалите големи градове, вкл. Сф.
    Браво.[/quote]
    Кое те кара да мислиш така?
    Това, че винетката ми от 28лв ще стане на 25 ли?

  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#6:"ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн"]а кога в София, по подобие на Скопие, ще въведат такса "паркиралник"[/quote]

    Като въведат таксата нали ще трябва и да я събират?
    Противник съм на въвеждането на такси, защото после бюрократите много лесно ги увеличават...
    Между другото гледам една “баракуда”, на която в кв. Кр. Поляна общината е залепила уведомление, че ще бъде евакуирана. Срокът изтече преди 3 месеца! Миналата година под возилото имаше умряло куче - разнасяше се адско зловоние, а на 5 метра от тях се намират масите на пицария!

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2739 Любопитно

    Май бяха доста високи данъците, но "обецата" от балотажа ще виси със страшна сила и е похвално, че я лъсна веднага.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    [quote#1:"AzDebil"]София КОГА? [/quote]
    В софия данъка трябва да е 10 пъти пловдивския. Само така ще се научите да не пътувате по един!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Пловдивските милиционери ще си правят рая от автоталибани, по примера на софийската кочина с 60% доволни. 3/4 от територията на Пловдив прилича на автоборсата под моста на Горубляне, зиме не може да се диша от автомобилни газове и напалени кюмбета, ако не всичките (като в София), то поне 3/4 от тротоарите в града са напъло опропастени от паркирали коли отгоре и на този фон ще свалят данъците....

    Честито да ви е, 2019 година столицата на културата ще посрещне гостите си с лозунга "Ние сме Кайро, но на 1 час полет от Виена!"

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#11:"lz2"]Само така ще се научите да не пътувате по един![/quote]

    По-добре гладни, жадни и болни, нежели пеша!

  14. 14 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Те това е популизъм. Това е данъка с който би трябвало да се поддържат общинските пътища.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  15. 15 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Има намаление и намаление. Докато не се обяват % е нищо повече от политическо изказване. Аз лично бих намалил само данъка на тези автомобили, при които имаме регистрация на не повече от един автомобил на един адрес и бих завишил този за трети автомобил на адреса. Никой не му се плаща, но няма как и тротоарите да са здрави и колите да са толкова много. Да не говорим, че и сега се строят кооперации и блокове с по-малко места.

  16. 16 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1720 Весело

    До коментар [#11] от "lz2":

    Защо? Защо се ви влече към комуННото? Защо се възхищавате на натъпканите като сардели тела, а дамгосвате индивидуалното? Защо изпадате в екстаз, когато властва "Да Нямаш" и истерично се влудявате от "Д Имаш"?
    И винаги, когато е за Другия!
    Защо?
    Мразилки!

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#11:"lz2"]Само така ще се научите да не пътувате по един![/quote]

    Притеснителното не е в това, че ще им намалят данъка с 2 лева, а че задават тенденция. Пловидв е един град, където в рамките на препоръчаната минимална здравословна доза дневно ходене пеша ( половин час) 2/3 от населението може да прекоси града без всякакъв автомобил и дори велосипед, стига да има свободни тротоари и безопасни пешеходни оси. Вместо това тротоарите са напълно отписани (на първо място в главите на кметовете) и оттам насетне кътаме онзи прост като задник, но многоброен като песъчинките на плажа електорат, чиито мозъчни гънки могат да поберат само нафтата, гумите, маслото, антифриза и тротоар "ъ кАчат" отгоре (в пловдивски вариант: "кат няаа къдя да качиш, ша обикаляш до Коматяу"

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    Нека не "измисляме топлата вода"! По отношение на автомобилите, нека се поучим от Лондон: данъкът зависи от замърсяването (включително възрастта и мощността на автомобила), а влизането в идеалния център става само срещу заплащане. Паркиране на обществен паркинг в разширения център е практически невъзможно (убийствено скъпо) дори и за средната класа! Това обаче предполага предоставяне на удобен и надежден градски транспорт (макар и много скъп в Лондон)!

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#15:"stoiank"]но няма как и тротоарите да са здрави и колите да са толкова много. [/quote]

    Това си го говорим ние. Като се съберат Цветан Цветанов, Йорданка Фандъкова и Иван Тотев, почват да си говорят с какви свирепи авточобани се е напълнила София и че в Пловдив трябва да се направи същото, за да не се налага да треперим за 0,5 % на балотажа. Както и нафтата поевтиня, сега е моментът да отгледаме още 2 поколения изпращяли в главите авточобани, да има партията електорат за 50 години напред...

  20. 20 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 607 Неутрално

    През 2012 Тотев вдигна данъка с 40 % и стана най-висок в България.
    За справка на софианци ...
    В Пловдив данъка над 75 кв е 1,85 лева за киловат, а в София е 1,38 лева.
    За автомобил над 5 години с мощност 88 киловата плащам 244 лева данък.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#9:"2.50"]Между другото гледам една “баракуда”, на която в кв. Кр. Поляна общината е залепила уведомление, че ще бъде евакуирана. Срокът изтече преди 3 месеца![/quote]

    1 година преди изборите бяха преустановени всички дейности по смущаване на бита на базовия електорат, на първо място на паркиращите по тротоарите и собствениците на бракувани преди 15 години трошки.

  22. 22 Профил на pc
    pc
    Рейтинг: 200 Неутрално

    При положение, че има има ниска събираемост, че община Пловдив не е внесла всички свои данъци, при план от около 66 млн. лв. данъчни приходи и стари задължения надхвърлящи тази сума... Смешно е, когато няколко поредни години Общината обявява събираемост от над 90%. Хайде дайте статистика: текущи задължания - събрани задължения; стари задължения - събрани задължения. Убеден съм в едно, такава информация никога няма да видите. Гаранирано от... има ли значение... ))
    П.П. Не обвинявайте фирма "Инорфационно обслужване", те толкова си могат.... А и така е се иска от тях.
    Някой да каже за други общшини?

  23. 23 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Бих ги разбрал ако намаляваха данъците за автомобили с Евро 5 и Евро 4 или пък забрана на замърсяващите автомобили да влизат в центъра на града, а пък те намалят данъците в масовия клас ( повечето баракуди ) и за товарните - не, Пловдив не може да е пример за подражание в тая област на данъчната си политика.

  24. 24 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1464 Весело

    А трябва най мощните автомобили да са с най-нисък данък, за да се насърчава консумацията.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  25. 25 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Как четката на Христо Комарницки изографисва Лилето Павлова:

    http://www.segabg.com/pic/11968/777782-l.jpg

    The best way out is always through Robert Frost
  26. 26 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#1] от "AzDebil":

    в Софето данъка на моята кола би бил точно наполовина, от този който плащам последните три години

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  27. 27 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Няма такава община която доброволно да се лишава от приходи,едва ли е кметски мазохизъм,нещо мътят,накрая ще се окаже, че тези 15 милиона приходи от МПС,благодарение на тези намаления на данъци са станали 20.

  28. 28 Профил на pc
    pc
    Рейтинг: 200 Неутрално

    До коментар [#24] от "Consumer":

    За да е така, би трябвало, тозаи клас автовобили да са "спънати" в мощността си, а това не гарантира безопасни емисии на вредни газове. Друг е проблемът за градове от мащаба на Пловдив, които са проектирани за движение на не повече от 10-15 000 автомобили. Решението е показано в настоящето в Европа - Прага, или в миналото - проектите за града.
    1. Еднопососочно движение в централната градска част - широк център . бул. Източен, бул. 6-ти септември, бул. В. Априлов, бул. Хр. Ботев
    2. Забрана за движение на територията на града на МПС с общо тегло над 3,5 т.,
    3. Зареждане на магазинната мреже единствено в часовете сутрин до 6:30 и вечер след 19:30
    Това същесвува като идея от преди ... години, но тябва първо във всички международни информационни емсии да се потвърди Пловдив за град с най-замърсена въздушна среда, и второ, да се приеме най-накрая, че бизнесът не е свещена крава, а нещо преходно - който го може, той го прави, който не - следва съветите на Любо Пенев.

  29. 29 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Няма как да бъдат намалени милионите приходи за общината, те вече са обещани на мафията.

  30. 30 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Мамин Тотю се усети, че с малоумната си данъчна политика хората просто си регистрираха колите на друго място и пак си ги карат, но за града данъците намаляват. Размера на данъците няма да оправи авто-талибаните, щото си сменят номера и пак талибанстват. Отстъпките обаче също са тъп ход, с честа смяна размера на облагане, никой нормален няма да иска да го изненадат след две години с повишение - тя и Лилито Павлова обещаваше да не пипат винетките роя мандат, па се извъртя мазно. Герберчетата са си лъжци, обещават, без да знаят баце какви ще ги надроби после. ПП В Пловдив положението с паркирането е зле, но е далеч по-добре от София и тротоарите са сравнително свободни.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  31. 31 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 902 Весело

    Идеята на намаления данък е да се регистрират повече автомобили в града под тепетата и оттам да нарастнат приходите, поне така мисля аз. Щото иначе к'ва ще му е далаверата на кмета?! Или пък иска да спечели верен електорат за следващ мандат...

  32. 32 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":

    приказката за чукча писател я знаеш май -- в момента се изграждат около 50 км велоалеи и всички прилежащи тротоари- както и тротоарите при всеки нов ремонт на улица

    Има доста голяма напредък от преди няколко години но и аз не мога да си обясня защо трябва да се намаляват данъците за автомобили като въздуха е толкова замърсен така или иначе!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  33. 33 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#12] от "cinik":

    Вие май не сте идвали в Пловдив от десетилетия...

  34. 34 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#32:"Пешката"]и аз не мога да си обясня защо трябва да се намаляват данъците за автомобили като въздуха е толкова замърсен така или иначе![/quote]

    Не само въздухът е замърсен, а очевидно, подобно на София, градът не може да ги побере даже като площ за съхранение. Много вероятно е тези велоалеи да станат едни разкошни денонощни безплатни паркинги.

  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#33:"gdobranov"]Вие май не сте идвали в Пловдив от десетилетия...[/quote]

    Вчера бях в Пловдив

  36. 36 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#14] от "Цецо":

    Абсолютно съм убеден, че няма друг град в България, в който през последните четири години да са ремонтирани, преасфалтирани и рехабилитирани повече улици и булеварди, отколкото в Пловдив. Нищо популистко няма, просто данък МПС действително е висок в община Пловдив, макар че има защо да е такъв при положение че се работи усилено по инфраструктурата, а опонентите на Тотев основно обещаваха намаление на местните данъци с цел да откраднат някой и друг глас от поддръжниците му. И тъй като балотажа беше на косъм, Тотев явно си е взел поука.

  37. 37 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#16] от "AzDebil":

    Щото въздухът е по-чист, когато придвижването се извършва на по-големи групи чрез по-малко на брой превозни средства. Принципно това е смисълът и на градския транспорт. Няма нужда да търсим политически или психически подбуди в това.

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    [quote#36:"gdobranov"]опонентите на Тотев основно обещаваха намаление на местните данъци с цел да откраднат някой и друг глас от поддръжниците му. И тъй като балотажа беше на косъм, Тотев явно си е взел поука.[/quote]

    Toчно това е популизмът - умишлено нанасяне на вреди в дългосрочен план заради мимолетни ползи в краткосрочен. Под мотото "сипи на сфинкята пумийката, за да я управляваш до гроб"

  39. 39 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#35] от "cinik":

    А аз съм в Пловдив от 33 години и мога да кажа, че каквото се направи през последните 4 години, даже наполовина не се направи през предходните 20. Къде ги видяхте тези разбити тротоари навсякъде? Ако имате предвид продължаващата тотална подмяна на старите соц-тротоари с нови такива в централната градска част - това не са разбити тротоари, а изграждащи се нови такива. И слава Богу! Видяхте ли някъде паркирали автомобили върху велоалеи? Не знам защо ги пишете тези неща - наизуст някакси, но града видимо се промени и подобри и като облик, и като инфраструктура и за автомобилите, и за пешеходците. Разбира се, всеки си има право на мнение, но аз като пловдивчанин единствено мога да се радвам, че града ми се развива и това е видимо (тук не правя препратка към рекламния слоган на ГЕРБ за местните избори, не съм фен на никоя партия, а на хората, които вършат работа, без значение от коя партия са). Да не говорим, че това е първата администрация, която провежда целенасочена политика към привличане на реален и стойностен бизнес в града, че даже и успява в сферата на туризма и аутсорсинга. Стига вече черногледство, още повече ей така, наизуст.

  40. 40 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#38] от "cinik":

    Абе приятелю, ти шофирал ли си по повечето главни булеварди в Пловдив преди 5-6 години? Ако да - мини по тях сега и направи разликата. До две години, с приключването на бул.Руски и бул. В.Априлов вече всички основни пътни артерии ще са в отлично състояние. Виждал ли си какво представляваше Капана до преди 2 години? Иди и го виж сега! Превърнал се е в място, което поне според мен няма еквивалент в България. Той и преди си имаше особен дух и атмосфера, но беше започнал да се превръща в не много лицеприятно място. А сега блести! И в него работят и творят все млади хора, пловдивчани. И аз самият съм учуден, че имаме кмет, който работи и има добри идеи, но това си е факт! Какви вреди - та в Пловдив се случват толкова много положителни неща напоследък. Една община има редица пера за приходи, всичко е въпрос на сметки.

  41. 41 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#40] от "gdobranov":

    само дето в Пловдив повечето ремонти се случват с еврофинанси. В София е абсолютно същото. Реално нито София, нито Пловдив могат да се оправят само със собствено финансиране. Това е ужасната истина. В момента тия градове живеят и се движат, но на командно дишане. Щом спрат европарите и нещата ще тръгнат надолу. Има и още нещо, европарите отиват само за строеж, поддръжката се плаща през годините от бенефециента. Когато общината не си връзва бюджета няма поддръжка и нещата се разпадат. В поддръжката е разликата между германците и българите. Германците строят и поддържат. Българинът строи и остава да се разпадне построеното, за да построи наново, ако има пари. Живи примери са виадуктите по Хемус и Тракия, които са в толкова окаяно положение, че им използват само колоните, пък на места и тях санират.
    Да се радваме, че сме в европейския съюз и че ни прехвърлят милиарди евро.

  42. 42 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Полулизъм в действие.
    Трябва да увеличат данъка на най- замърсяващите и да намалят този за най- малко изпускащите вредни газове.

  43. 43 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#41] от "alabalko":

    Не разбирам точно по кой параграф усвояването на средства от еврофондовете се явява лошо нещо? И не, не е така както твърдите - ремонтите на пътната инфраструктура в рамките на града не става с финансиране от фондовете - няма такива фондове. Частично с такива средства се изграждат велоалеите, които вярвайте ми в Пловдив са изключително добри, нямат нищо общо с тези в София. А щом твърдите, че липсва поддръжка, струва ми се, че и вие правите паралел между нещо познато и нещо, което не познавате, но приемате за даденост, т.е. май не сте се разхождали из Пловдив напоследък.

  44. 44 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    Дерзай мамин Ваньо - ти си еваларка майна!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  45. 45 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 726 Неутрално

    [quote#39:"gdobranov"]Видяхте ли някъде паркирали автомобили върху велоалеи? Не знам защо ги пишете тези неща - наизуст някакси, но града видимо се промени и подобри и като облик, и като инфраструктура и за автомобилите, и за пешеходците.[/quote]

    За едно нещо си прав, града видимо се подобри... въпроса е това видимо, с това качество на строителство, колко време ще е "видимо" и как ще изглежда след това. Но хайде коментирай гениалните икономически решения на маминия да залесява в центъра с палми?!?!?!?! Или да прави фонтан в кръгово, до което няма пешеходен достъп?!?!?!?! Или да прави скъп ремонт на градската градина, а вечер от дефектни кранове да изтичат стотици литри вода, която ние, данъкоплатците в Пловдив плащаме!?!?!?!?!?
    ПП И да, редовно виждам паркирали върху новите вело-алеи, па да не казвам и колко неадекватни са на места самите алеи.
    ПП2 Интересно, като свършат евро-парите, що ще чини маминия и всички псевдо-кметчета в БеГе, които строят спортни зали, градинки и фонтанчета, без да мислят за икономическия смисъл на нещата?

    Nothing else, but more or less the bitter truth!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK