"Спаси София" призова новите общинари да създадат нощен градски транспорт и още бус ленти

"Спаси София" призова новите общинари да създадат нощен градски транспорт и още бус ленти

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Гражданската инициатива "Спаси София" изпрати отворено писмо до новоизбраните общински съветници с настояване да приемат предложенията им за създаването на нощен градски транспорт, още бус ленти и изграждането на физически ограничители, отделящи трамвайните трасета от автомобилните ленти.


"През последната година нашият фокус се разшири и активно започнахме да се занимаваме с повече проблеми на София, по-конкретно приоритизацията на градския транспорт, по-устойчивата и зелена градска среда, както и приоритизиране на пешеходното и велодвижение за сметка на автомобилното. За този кратък период успяхме да постигнем реални резултати, след като променихме Наредба No2 от 2004 г. на Министреството на регионалното развитие и благоустройството, която регулира регламентирането на бус ленти", пише в отвореното писмо.


И се добавя, че след въведените промени се дава възможност в 20 града в страната да се създават бус ленти, ако имат желание. "Същевременно тече подмяна на схемите в системата на "Метрополитен", която беше инициирана от нас и по наш дизайн".


Писмото е подписано от Андрей Зографски, Борис Бонев, Виктор Чаушев, Гергин Борисов и Христо Илиев.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Трябва да има камери над бус лентите. Иначе файда никаква: справка Цариградско в час-пик.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  2. 2 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Спасителите, имам още едно предложение- общината да раздава безплатно пица( нека да е по блажна) в малките часове.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  3. 3 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#2] от "oporna_to4ka":

    ама вегетариански или с месо?

    Pure Chewing Satisfaction
  4. 4 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 469 Неутрално

    София, тези спасители ще ви спасят да знаете!Няма да се притеснявате че нещоо.. щъ спасъ..

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  5. 5 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#3:"serpico"]ама вегетариански или с месо?[/quote]
    Пиццаа Ореханнаа...блажничка е (блажи се).

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    При все неадекватните напъни на опорноточковия, Спаси София са генераторите на малкото добри идеи, случвали се в града ни. Не е много, но това е.
    Лошото е, защо доброто в града идва от организация на шепа ентусиасти, а не от общината, разполагаща с милиард и половина бюджет.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 571 Любопитно

    "приоритизиране на пешеходното и велодвижение за сметка на автомобилното"

    Е как по-точно?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  8. 8 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Спаси София– няма такива самовлюбени псевдо експертчета!

  9. 9 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#6:"Darth Plagueis"]При все неадекватните напъни на опорноточковия[/quote]
    Тази организация с това име (като че ли някакъв апокалипсис предстои в София)...много ми прилича да е на Аамбубата.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  10. 10 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Идеите са много добри и именно това е посоката, в която следва да се развива един голям град.

    За съжаление, ние още сме в памтивека, където все още на мода е разширяването на булеварди, улесняването достъпа на леки коли до центъра на града (където тези леки коли съответно няма да намерят място за паркиране) и налагането на тотално безумна светофарна система по заявка, където пешеходец натиска бутон (ако знае, че такъв съществува, имайки предвид точно никаквата информационна кампания по въпроса) и чака да се извърти зеленото за трафика (само два пъти при повече късмет) преди да успее да пресече.

    За пригодността на велоалеите няма и да започвам. А страхът, че нощния транспорт може да подбие бизнеса на големите таксиджийски фирми е голям.

  11. 11 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Подкрепям! Има си нужда и от нощен транспорт (бих се възползвал естествено) и от повече бус-ленти и от отделяне на трамвайните релси с ограничители за колите.
    Колкото и естакади и платна да се строят в Сф никога няма да достигат. Един от начините да се приоритизира градския транспорт е повечкото бус-ленти (за предпочитане с камери или ограничители срещу нахлуващи коли както е в Истанбул). Когато киснеш в задръстването и видиш как трамвая или автобуса те задминат няколко пъти може би ще ти светне лампичката как да се придвижваш по-бързо. Ето така се приоритизира градския транспорт, не само с покупка на нови автобуси или трамваи.

  12. 12 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Личните ми впечатления са, че градския транспорт (без метрото) обобщено е полу-празен. Може би в час пик определени линии да са натоварени, но като цяло пустее. Та, предвид това не е ли абсурдна идеята за нощен транспорт? И, ок дори да приемем, че не е абсурдна, трябва ли всички столичани да плащат за улеснението на забавлявалите се до зори да се приберат за 1 лев вместо за 5-10 с такси? Плюс, че може да се окаже всичкото клошар и измет да се вози по цели нощи на топло...

    Умен и красив жълтопаветник.
  13. 13 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#8] от "nniikkii":
    [quote#8:"nniikkii"]Спаси София– няма такива самовлюбени псевдо експертчета! [/quote]
    Прав сте, вие със сигурност сте по-добър. Дайте вашите предложения, направете ги публично достояние, предизвикайте обществен дебат и прокарайте поне едно от тях.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    И аз искам нощен транспорт,иначе таксиджиите са като акули!

    Tony
  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#9] от "oporna_to4ka":

    Не знам какво е Аамбуба, не съм запознат с милиционерския жаргон. Знам обаче, че тази организация дава добри предложенияи го прави по добър начин - достатъчно диалогичен, но и достатъчно твърд, за да се приемат от общината.


    До коментар [#12] от "WALL-E":

    Градският транспорт е празен заради некадърното му управление на общинско ниво. Именно с предложенията на Спаси София целта е градският транспорт да бъде по-натоварен, а колите и бакшишите по-малко.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#12] от "WALL-E":

    Не зная защо битува това разбиране, че само забавляващи се пътуват нощно време...

    Сервитьори, бармани, хигиенен персонал (молове и т.н. се чистят след 23:00 часа от нископлатен персонал, който е принуден да пътува с такси), всички работещи на нестандартно работно време - нали сме град с претенция да привлича аутсорсинг компании.

    http://spasisofia.org
  17. 17 Профил на nniikkii
    nniikkii
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#13] от "The Dark Prince Of Bankya":

    Предложения и обществен дебат не е да дебнеш да се направи, каквото и да е и да го оплюеш от до!...Защото твоето архитектурно обединение не се е добрало до съответната поръчка!

    А тая изтъркана плоча за денонощния транспорт...кой ще го плаща, кой ще го ползва?!?

  18. 18 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Спасете ни от спасителите.

  19. 19 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 556 Весело

    Опаа, мурзилажа е по амбразурите. Извинете ме, че не се усетих, че тия са некви ваши хора и тука ще е помия.

    Умен и красив жълтопаветник.
  20. 20 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 909 Весело

    Стъпка 1 - коментари по форумите, където се обсъждат различни идеи за разрешаването на даден проблем на градската среда и инфраструктурата в София
    Стъпка 2 - задълбочени анализи в статии за конкретни проблеми в столицата
    Стъпка 3 - излизане от интернет - организирането на флашмобове и протести за изразяване на мнението ни по дадена идея/проект и търсенето на подкрепа от гражданите
    Стъпка 4 - влизане в комуникация с взимащите решенията за развитието на града ни - общинските съветници, с цел обсъждане на нашите проекти и осъществяването им ако ги подкрепят

    Резултат - реални и практически промени в градската среда, инициирани от Спаси София

    Viva EU
  21. 21 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#20:"Христо Илиев"]Стъпка 1[/quote]
    Шииу, много стъпвате?? Такава е методиката и в отдела - стъпка по стъпка, та чак...

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  22. 22 Профил на lup25476256
    lup25476256
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Спаси София са симпатични момчета и често имат добри предложения като това, но прекалено много истерясаха покрай злополучния си опит да се намесят в политиката в полза на другарчето си манипулирайки прегледа на платформите на кандидат кметовете.

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#17] от "nniikkii":

    Както виждаш, те предлагат, не оплюват. И предлагат добри неща. Новите бус ленти ще са само тяхна заслуга.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#22] от "lup25476256":

    Както писахме в заключителната си статия:

    А тези с програми – по-добре ли са?

    Не. Забелязахте ли, че не показахме оценки по предварително уточнената формула? Причината за това е, че тръгнахме да я мислим твърде оптимистично спрямо качеството и бяхме заложили 2,00 за всички, които са под 50% съвпадение. Накрая се оказа, че най-високата получена оценка е 2,64. Когато осъзнахме как това би се възприело от хората (и от партиите), решихме да използваме оценителната таксономия на Бенджамин Блум, която се прилага в българските училища. Според нея пък най-високата оценка стана 3,76. И заради това се спряхме на процентите.

    http://spasisofia.org/%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%B5-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D1%8A%D0%BB%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD.html

    http://spasisofia.org
  25. 25 Профил на lup25476256
    lup25476256
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гергин Борисов":

    Няма нужда да се оправдавате, всичко е ясно.

  26. 26 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    Къде да се сложат нови бус ленти и това няма ли да стесни още повече булевардите? Предложенията трябва да са конкретни. За нощния транспорт - може да се направи този експеримент за една- две линии и тогава да се обсъжда. Не вярвам да излезе сполучливо, но трябва отново да се пробва. Трябва да има разчети, а не нахвърляни идеи. За схемите в метрото - идеята е добра и е хубаво, че се осъществява.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8152 Неутрално

    Новите общинари,с новото старо ръководство.

  28. 28 Профил на rdf16318709
    rdf16318709
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нямам нищо протов леките автомобили, но те просто са прекалено много в София и тя се задъхва. Затова горещо подкрепям обособяването на автономни трасета за градския транспорт с цел той да стане по-бърз. Бавният градски транспорт не е привлекателен.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  29. 29 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Придвижването из София с велосипед също е голям кошмар. А рядко срещаните велосипедисти се налага да се движат по пътното платно, все едно сме в Индия. В Холандия може да няма тротоар за пешеходци, но задължително има такъв за велосипеди. А в София само като си помислиш през какъв ад трябва да минеш и мигновено се отказваш от идеята да повъртиш педали до някоя по-близка дестинация. Поне някакви правила за ползване на тротоарите да имаше.

  30. 30 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Нормалният софиянец ще подкрепи всичко, което води до повишаване на качеството му на живот.
    А предложенията на гражданската инициатива изглеждат разумни и съвсем на място.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  31. 31 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Аз предлагам да се справят първо с гратисчиите през деня и кражбите в системата, за да се мине на самоиздръжка! Напълно реалистично и постижимо е!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK