Двойно по-скъпо ще е възстановяването на здравноосигурителните права през 2016 г.

Двойно по-скъпо ще е възстановяването на здравноосигурителните права през 2016 г.

© Анелия Николова



Близо двойно по-скъпо ще е възстановяването на здравноосигурителните права през 2016 г., информират в съобщение до медиите в неделя от пресцентъра на Националната агенция за приходите (НАП).


След 1 януари 2016 г. прекъснатите здравноосигурителни права на гражданите ще се възстановяват при условие, че заплатят всички дължими здравноосигурителни вноски за последните пет години - 60 месеца, а не както е сега - три години. Промяната в Закона за здравното осигуряване е публикувана в Държавен вестник в края на юни, но ще влезе в сила шест месеца по-късно, посочват от приходната агенция.


Ако човек, който сам внася вноските си за здраве и е с прекъснати здравноосигурителни права (не е заплатил повече от три дължими месечни осигурителни вноски за период от 36 месеца), пожелае през август 2015 г. да ги възстанови, трябва да плати всички дължими осигурителни вноски за периода 01.07.2012 г. - 30.06.2015 г. (36 месеца до началото на месеца, предхождащ месеца на оказаната медицинска помощ). В случай че същият човек пожелае да възстанови здравноосигурителните си права през февруари 2016 г., ще трябва да плати вноските за периода 01.01.2011 г. - 31.12.2015 г. (60 месеца до началото на месеца, предхождащ месеца на оказаната медицинска помощ), дават пример от НАП.




От приходната агенция отбелязват, че когато задължението за внасяне на осигурителните вноски е на работодателя или на друго лице, невнасянето на осигурителни вноски не лишава осигуреното лице от осигурителни права.
От НАП напомнят също, че няма промяна в условията, при които се прекъсват здравноосигурителните права на гражданите, които се осигуряват за своя сметка. Това става, ако не са внесени повече от три дължими месечни здравноосигурителни вноски за период от 36 месеца. Периодът се брои до началото на месеца, предхождащ месеца, в който лицето потърси медицинска помощ, платена от Националната здравноосигурителна каса. До края на 2015 г. правата се възстановяват от датата на заплащане на всички дължими вноски за период от 36 месеца, а от началото на 2016 г. - за период от 60 месеца.


Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски, чрез електронната услуга на НАП и по телефона на 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. С електронния калкулатор на НАП гражданите могат автоматично да изчислят дължимите здравноосигурителни вноски и лихвите към тях от 2000 г. досега.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    С неработещите цигани и мигрантите как ще се процедира?

  2. 2 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    НАЙ-СКАПАНАТА ДЪРЖАВА! 21в. , над 1млрд. усвоени за електронно правителство, а здравните вноски НЕ могат да се внасят онлайн. Всеки месец трябва да се бие път до НАП за 16лв., а ако си от село - ще трябва и винетка от скъпите.

  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "xmm":

    Като ни пишат по статистиките като държавата с най-нисък процент здравноосигурени .. Далеч по-малък от Панама и Мадагаскар..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Голяма глупост и сигурен начин неосигурените да си останат неосигурени... не малко хора досега при нужда си възстановяваха правата ... сега сумата става невъзможна...
    ..тъпня..

  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6469 Неутрално

    Като им спряха ''проектите'' -откъде да си хванат пари управляващите осен ДВОЙНО от овцете си !!!!

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    А кога докторите ще платят на държавата за обучението си.Кога докторите ще подписват договор за 10 годишна работа.А не да емигрират на мига в Германия или друга държава.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  7. 7 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Тая "брилянтна" реформа "в името на хората в България" е единствената реформа на реформаторите за една година..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  8. 8 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1372 Гневно

    А бе тия "боклуци" не разбраха ли, че тая дето са я намислили няма как да продължава до без край?!?
    Рано или късно простотията "здравна реформа" ще оттече в канала!

  9. 9 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дундурук":

    А Москов го хвалят,че бил реформатор!Този "реформатор" гледа в канчето на бедния българин какво консумира, и му прави сметка,а не гледа държавата на която е представител,че не плаща на своите държавни служители пълния размер на здравноосигурителните сметки!

  10. 10 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 552 Весело

    Ако един ден реша да се върна в България, пак ли да плащам за 5 години назад ? Засега съм покрит, имам карта за здравни услуги в цял ЕС, та може и да сработи, ако се наложи, в БГ.....

  11. 11 Профил на Никола
    Никола
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#1:"xmm"]С неработещите цигани и мигрантите как ще се процедира?[/quote]
    Ами аз като човек, който си плаща редовно вноските и се държа като съвестен гражданин, искам да се направи нещо за да се разделят болничните заведения, на такива които обслужват редовните платци и на други, които ще са за социалните, неплащащи. Не искам да плащам за здравето на някой друг, на който не му пука за общото благо.

  12. 12 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Йеб*м ти и реформите и Реформаторския блок...
    Пълен цирк! ЗАКРИВАЙ!!!

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  13. 13 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    Да се иска здравна вноска от безработни е садизъм. Осигурете работно място на всеки желаещ да работи както е по конституция и тогава искайте здравни вноски.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  14. 14 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    [quote#12:"Freedom of Speech"]реформите и Реформаторския блок... Пълен цирк! ЗАКРИВАЙ!!![/quote] +++ За нищо не стават всичките.
    Цялото политическо пространство трябва да се преформатира - ВСИЧКИ и всичко наново.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  15. 15 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    [quote#3:"ostin22"]държавата с най-нисък процент здравноосигурени .. Далеч по-малък от Панама и Мадагаскар..[/quote]По промишленост сме до Папуа-Нова Гвинея , защо по осигуровки да сме по-добре от Панама и Магадаскар. Нещата са свързани.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  16. 16 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#10] от "nassaux":

    хубаво е ,че си в чужбина и се осигурявате там ,но аз пък не съм съгласен да плащам изцяло данъците си тук и вие като се върнете без да сте дали на държавата и лев да ставате здравно осигурени ,обикновено там където плащате нямате пълен достъп до здравеопазване ,особено ако се нуждаете от скъпо струващо лечение ,затова е практика българите от Америка до Турция при тежки операцаии или здравни услуги да се връщат ,да си оправят вноските ,което става тук в най лошия случай за 330 евра ,така имат пълен достъп до най скъпо лечение ,което е плащано с вноските на останалите десетки години ,така емигранта има права ,а този дето е тук само плаща и като се нуждае обикновено точно за данъкоплатеца няма нищо ,това не е солидарно ,затова Москов правилно определя основен и допълнителен пакет и всеки ,който желае да се лекува напълно безплатно трябва да си е покривал допълнителен фонд с години ,а не да точи касата , не лекарите точат касата ,а пациентите ,които в честия случай са с години нередовни ,а искат всякакво и скъпо лечение и на ниво ,обикновено след тежка операция или лечение точно те след 3 месеца пак са без здравни вноски и са неосигурени пак ,което пак касата изобщо не търси разбира се ,защото останалите си плащаме пак редовно,нали така .

  17. 17 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Да, това трябва да се казва, защото пак ще има не чули и не разбрали. Интересно, колко хора са възстановили здравноосигурителните си права след публикуване на измененията в ДВ

  18. 18 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Москов, като си покаже фиша от заплатата..в който ясно се вижда че е платил от джоба си за здраве...тогава да прави реформи...Когато събере парите за здраве от себе си и държавните хрантутници...тогава да глобява хората!!!Щом има разделение на българските граждани...едни да плащат а други не нема да стане...

  19. 19 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#17] от "daam":

    Опитах се внесох сумата, но държавния чиновник ми я прехвърли в годините назад/имали разпореждане за 5 г назад/..не че друг не беше сметнал колко дължа...и не че на платежното, като основание за внасяне не беше написан периода...и това беше в началото на годината....

  20. 20 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    истината е ,че НЗОК трябва освен да определя неосигурени и осигурени всеки месец точно ,а и да ги уведомява веднъж годишно писмено , с писмо с обратна разписка и да им се дава срок до 3 месеца да си платят ,ако са пропуснали .В случай че не желаят или не могат или ги поемат социалните или остават неосигурени ,при което ,когато не са си плащали от години и платят ,да имат 3 месеца право само на спешна помощ и неотложни или спешни операции ,останалите услуги да си ги поемат за своя сметка и да си ги плащат реално ,за да разберат ,че солидарност не може да има за някой само когато са болни ,а след 3 месеца след неотложната им нужда да са пак несолидарни ,тоест неосигурени ,така няма да се харчи ресурс на останалите данъкоплатци за скъпо лечение на неосигурените ,така те ще знаят ,че ако не желаят да плащат ,което в повечето случаи не е поради нямане на работа или средства ,а поради наглост - работя с няколко хиляди и познавам на всеки един горе долу семейното положение от поне 25 години ,та смея да твърдя ,че 80 % от неосигурените тук ,които са си тук разбира се имат средства и възможност да си плащат 17 лв на месец ,но не желаят , а изведнъж пожелават всичко и веднага да им се спасява живота в случай на нужда и тези хора са най негативно настроени към здравната система .
    Крайно време е държавата да включи и като опция данъчна ревизия на всяко неосигурено физическо лице над 18 години ,включвайки и социални работници на местно ниво и инспекция по труда на местно ниво ,така ще се установи ,че масата работи на черно , не плаща никакви данъци , има скъпи и прескъпи имоти и коли ,имат пари за всичко друго ,но не и да си плащат най важното за един човек ,мижавата здравна осигуровка ,а иначе имат огромни претенции ,ако им се разболее близък дете или пенсионер ,които са издържани о т нас данъкоплатците ,време е и тези групи от хора да участват с лични средства , ако трябва на пенсионерите ще им се вдигне с 8 % пенсията ,но тези 8 % те лично ще трябва да си внасят в здравната система ,за да са солидарни и да знаят какво внасят и какво да искат като услуга срещу тези пари ,а не само да искат безкрайно ,да са брутални със здравните работници , д а са безкрайно недоволни ,да ползват най скъпо лечение и лекарства на ниво ,а накрая колко много недоволни , при участие от собствени доходи в 99% от случаите - 0 лв , тоест тези дето ги обслужваме безпрлатно при това им даваме и пари за данъците ,от които им се плащат техните осигуровки и те са недоволни от кого ,пак от нас ,трябва да се сложи край на това нещо ,колкото и да е грубо и държавата да поема сумите само на безпомощни хора нуждаещи се от чужда грижа на 100% и на децата ,останалите всички могат да са солидарни ,тоест да се грижат за здравето си и да плащат ,за да имат добро отношение ,а не само лошо и да не им пука .

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#19] от "pet_1306":

    пишеш декларация 7 ,че се самоосигуряваш за 3 години назад и няма да те връщат още назад

  22. 22 Профил на prx15601314
    prx15601314
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#1] от "xmm":

    както досега.отиват не при личен лекар а в бърза помощ.там не могат да им откажат

  23. 23 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#21] от "edin drug":

    Писах я ,но чиновничето ми казва, че имали вътрешни правила и ако искам да съдя държавата и съм щял да спечеля...пък аз искам да съдя чиновника за некомпетентност и неграмотност!!! Абе да не ти се случва...

  24. 24 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    реформата в здравеопазването ще е далеч по ефективна за всички и за държава и пациентите ,които си плащат редовно само при няколко основни промени ,които Москов трябва да приложи спешно .
    1.Данъчни ревизии на всички неосигурени персонално с писма с обратни разписки и проверки за състоянието им и сделки и банкови сметки за 5 години назад
    2 Съвместна проверка със социални грижи ,ако неосигурения няма никакви имоти и банкови сметки за начин на живот и къде и как ,при какви условия живее неосигуреното лице и как се гледат примерно децата му .
    3 Включване на инспекция по труда за всяко неосигурено лице декларирало ,че е работило някъде и не е осигурявано за 5 години назад ,като това да води до ревизия за работодателя и съответните санкции ,като работодателя ,ако е виновен поема всички социални осигуровки за тези години и плюс глобата от 1000 до 15000 лв ,.
    4 Данъчна ревизия за всеки един нов неосигурен ,особено ако е ползвал ресурс на НЗОК преди това за скъпо и тежко лечение ,особено в случаите на платили за 3 години назад ,а за в бъдеще и за 5 години и ползвали лечение
    5 При влизане в здравната система наново , лицето да подписва запис на заповед за всички суми за лечението му за следващата година ,за да не може след 3 месеца лицето да напусне отново и да не си плаща вноските след като е ползвал ,ако липсват средства или имоти за залога ,да не му се осигурява пълния пакет услуга на НЗОК ,която останалите поемат .
    6 Основен и допълнителен пакет ,с включване на вноски от страна на всички пенсионери ,д ържавни служители и социално слаби ,които ще вземат средства от държавата срещу задължения , но ще им се удържат автоматично за 8% вноска в НЗОК от дохода им ,както е закона засега ,така се запазва солидарността и всеки има отговорност за здравето си сам ,а не другите само да плащат ,а той да ползва наготово .
    7Допълнителен пакет за всеки който желае допълнително и скъпо лечение ,който иска напълно безплатни лекарства ,като се контролират разбира се и здравните осигурители и фондове за процентите допълнителни вноски ,задължително под контрола на държавата и с големи неустойки и за тях при неправомерни действия и откази от страна на фондовете да платят услуги на болни граждани .
    8.Контрол не само на лекари и договорни партньори за действията им и начина им на лечение ,а и въвеждане на лична отговорност на пациента ,при липса на профилактичен преглед за последните 3 или 5 години пълен отказ от поемане на скъпоструващо лечение от страна на фондовете и касата,не поемане на лечение за лица ,които не са изпълнявали лечение ,провеждали са нерегламентирано лечение и няма да нни за изпълнение на предписание от дипломиран лекар ,тоест самолекували са се - просто е ,навсякъде по света си поемат сами разходите за по нататъчно лечение .
    9.Въвеждане на ред в инвалидните пенисии и права .Инвалидите се преосвидетелстват през 3 години и проверка на изпълнението на диспансерната им дейност ,която е строго регламентирана и при установяване на неизпълнение на лечение ,на изисквания за задължителен преглед ,профилактика изследване ,необходимо лечение ,което не фигурира в личната електронна карта на пациента ,тоест то й сам взема решения и не се лекува според определените правила , отказва му се пенсия ,лечение и безплатни хоспитализации при усложнение поради вина на пациента . и т н . има какво да се мисли и променя ,нали .

  25. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#23] от "pet_1306":

    чиновниците са най страшни в държавата ,с тях няма оправия ,прави сте

  26. 26 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 497 Весело

    Майете майете в този дух и след десет годинки ще сте останали една шепа хора в тази територия.

  27. 27 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#23] от "pet_1306":

    в декларацията пишеш и месеците за които плащаш по години и няма как да ти върнат назад парите ,имаше някаква такава врътка ,питайте някой счетоводител ,който пише редовно такива декларации

  28. 28 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#27] от "edin drug":

    Не ти изчетох всичките точки от предния пост..звучи добре но някой трябва да го свърши..пък аз не виждам кой,верно службите са пълни, но нема хора..там всичко се назначава по феодален принцип..умира бащата държавен чиновник..и назначават сина или дъщерята, да не се губи мястото един вид, трябва да хора със здрава комунистическа закалка и верни на партията...абе в България има няколко държави!!!

  29. 29 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дундурук":

    Ами плати си за електронен подпис бе и си подавай декларациите чрез сайта на НАП, а парите чрез електронно банкиране както правя аз. Докога ще чакате някой да дойде у дома с духова музика , бъклица и дрян , сигурно и лаптоп ще искате.....?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  30. 30 Профил на revoltoso
    revoltoso
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Не пиши глупости и не ставай за смях.Тук в Испания ми правиха трансплантация на бъбрек и знам за много българи дошли от България да им се направи и никой от тях не е плащал за това след като е доказал че е работник в страната без да плаща и една стотинка за да бъде с пет годишни здравни осигуровки.Така че първо се поинтересувай и после пиши глупости.Жалко че толкова много са ти повярвали та са ти сложили положителен знак.Другото което е че къде в света ще е допустимо да имам едновременно в две страни здравни осигуровки след като ще трябва да плащам още веднъж след като за същия период от време съм плащал за същото и как така ще плащам за минало време което противоречи на хартата за правата на човека под която подпис е сложила и България.Ако правителството и парламента не може да принуди живеещите на територията и граждани да си плащат здравни осигуровки то да погледнат какво се прави в такива случаи в белите страни а не да си затварят очите и да се правят на ощипани моми защото са на власт точно от тези които не си плащат данъците и като тях живеят на гърба на две милионното работещо население което плаща и дори при тях има такива работодатели които крият данъци.Не се забогатява от това че ще накараш имигриралите да загърбят родината си и да не искат да се върнат а да им се даде възможност да се прибират защото в по голямата си част те са класифицирана работна ръка за икономиката на страната и ще и бъдат в полза а не във вреда но явно някои не желаят това да се случи защото ако това стане те няма да са на власт защото ние знаем какво е свобода и равноправие за сметка на свободията която цари из държава която докара страната до просешка тояга.

  31. 31 Профил на Ivan Donchev
    Ivan Donchev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    няма начин да платя и 1 пени за 5г назад, за нещо, което не съм ползвал, Вие у Бг нещо не сте наред, плащайте като можете, велики сте, ама ще се гътнете млади, млади...

  32. 32 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дундурук":

    Глупости. Здравните вноски се плащат съвсем спокойно през epay.bg.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  33. 33 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 552 Весело

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Вижте сега, не сте ме разбрали правилно. Нямам предвид да се върна за месец в България и да се лекувам, нещо което и сега се покрива от здравната осигуровка тук в чужбина. За това имам и европейска здравна карта, което би послужила на българската здравна каса да си прибере дължимите суми, а на мен да не плащам здравни осигуровки два пъти в рамките на ЕС. Въпроса е, какво се случва, когато аз реша, че България и българския народ имат повече нужда от мен и спра да се осигурявам тук и се върна и започна там ? Защото във въпросната чужбина нямах никакви проблеми с това. Питаха ме от кога съм в страната и тъй като съвпадаше със месечните ми вноски (от работодателя) нямах никакви проблеми. От самото начало се ползвам със всички права на здравно осигурен в страната. Дори повече, семейството ми се ползваше също, а и когато на гости идваха роднини и се наложеше (рядко) те също се ползваха със здравни услуги, защото аз работех. Да кажем, тук страната е малко по-богата и малко по-социална и затова. Разбираемо е. Но опитайте да разберете и нас. Ние не сме престъпници и не сме се опитали да спестим данъци и такси.

    Инак българите от чужбина ходят на лекар в България, но то е или покрито, както в по-горния случай или на частно. Не виждам нищо лошо в това. И в двата случая ваши пари не се харчат от пациента. Нещо против ?

    И защо всички минуси ?

  34. 34 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 552 Весело

    До коментар [#16] от "edin drug":

    Щото ако толкова искам, то и сега мога да се възползвам от вашите пари. Не знам, колко струва един осигурителен месец, но на времето беше около 16 лева. Сигурно мога да си позволя да си плащам 16 лева на месец, когато това е по-малко от 2 кафета в кафенето тук, но каква ще е ползата за НЗОК и редно ли е ?

    Въпроса тук е принципен, а не за едните пари....

  35. 35 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Когато е за безплатно здравно осблужване всички обичат Московеца и мед им капе на сърцето като го слушат в захлас 'Това ще е безплатно, онова няма да се доплаща' , а когато им се казва ,че не може за автомобил някой да дава средно годишно за поддръжка 1200-1500 лева , а здравните вноски да са му по 220 лева средно на човек годишно + бебетата и пенсионерите в семейството, тогава почват да мрънкат: 'Няма здравна реформа и туй то' . Ама кой ви е излъгал , че реформата ще доведе до нещо по-евтино от това НЕЗАПЛАЩНО С ДЕСЕТИЛЕТИЯ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ ...?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  36. 36 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#29:"Dr_Doolittle"]Ами плати си за електронен подпис бе и си подавай декларациите чрез сайта на НАП, а парите чрез електронно банкиране както правя аз.[/quote]

    Ти на мене не ми обяснявай ИТ хавите, щото това ми е професия. СИСТЕМАТА ЗА ФИЗИЧЕСКИ ЛИЦА ( безработни и самоосигуряващи се ) е сложна, нелогична, ограничаваща, ЧЕСТО неработеща и въобще тъпа. Системите на частните фирми са лесни, удобни и бързи, НЕ ИЗИСКВАТ ЕЛЕКТРОНЕН ПОДПИС, за да платиш тъпите 16лв., а при НАП е пълен т*шак и пак работи с външни фирми ( ePay), за да се събират комисионни. И пак казвам, че често не работи.

  37. 37 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#32:"mitko11"]Здравните вноски се плащат съвсем спокойно през epay.bg.[/quote]

    Докато стигнеш до плащането бая зор ще видиш. Системата е тъпа, много тъпа. И ЗАЩО да ползвам външна фирма, за да ми взима комисионни, ако имат банкова карта? Дори справката за здравноосигурителен статус не е свързан с тая система и промените се обновяват след месец. СМЯЯЯЯЯЯЯЯЯЯХ!

  38. 38 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Значи в България проблема е следния ,около 2 милиона работещи в частния сектор плащат за здравето на останалите 5 милиона..за пенсионерите около 2 милиона и за децата около 1,5 милиона държавата плаща по 16,80 лв. на месец...губят ми се 1,5 милиона хора....и от там става разликата!! Да речем ,че аз и министър Москов имаме еднакви заплати примерно по 5000 лв. Моя работодател и аз плащаме 8% в съотношение 60/40 %...в цифри 5000 х 8% - 400 лв....работодателя 240, а аз 160....а държавата плаща за министъра 16,80...или НЗОК е на жива загуба от383,20 лв. ...Министъра се лекува ВИП..пък аз където намеря...е това е пример за различните Българии...човека който не плаща нищо ползва всичко..а платеца не ползва нищо..това е сбъркано във системата!!!

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4144 Неутрално

    Все по-трудно ще става за редовият бг гражданин да е здравно осигурен.

  40. 40 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Чисто изнудване

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  41. 41 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#37] от "Дундурук":

    Никакъв зор. Влизаш в epay.bg - банкови преводи и си попълваш данните:
    Име на получател - ТД София/или откъдето си/
    Номер на сметката на получателя - BG03 IORT...../име списък с номерата на сметките/
    Код за вид плащане 561111
    Номер на документа 9
    Основание за плащане - здравноосигурителни вноски.

    Това е само първия път. При следващо плащане сменяш само датите на периода за плащане. Общата комисионна за 16 лв е 0.80 лв.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  42. 42 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#36] от "Дундурук":

    НАП има банкови сметки. Какво не работи ? Преводът от твоята банкова сметка в нейната банкова сметка ли с онлайн банкирането ? Хайде стига оправдания. И Декларация 1 и 6 и преводът на пари за здравни осигуровки става без да си мръднеш задника от компа.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  43. 43 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#38] от "pet_1306":

    В нормалните бели държави няма здравна осигуровка, а МЕДИЦИНСКА ЗАСТРАХОВКА за бъдещ период. Едно, че получаваш за колкото си платил - ако не си платил -само първа помощ, за останалото доплащаш. И второ, парите и услугите си ги гони застрахователя.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Щом ползаваш услуга ,ще плащаш.Няма безплатен обяд.Тези,които плащат не са по-глупави.Пък и всичко е на солидарен принцип.Има хора,които не ходят по болници,защото са здрави,но парите им са в кюпа и ги ползват всички.Има такива, с високи заплати,дето плащат големи вноски,но и тези с малките,ползват същите услуги.Редно е, всеки с доходи ,да плаща.

  45. 45 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 235 Неутрално

    До коментар [#2] от "Дундурук":

    не знам дали друг е дал реплика на мнението, но се внасят он-лайн без проблем. и по банков път и през и-пей.

  46. 46 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#43] от "mitko11":

    Е с теб съм съгласен напълно...социалистическата /солидарна/ система няма как да се реформира, щом има пазарен принцип плащаш и получаваш...същото е и за пенсиите...отделни картони внесъл си толкова пори във фонда ползуваш толкова пари...

  47. 47 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#41:"mitko11"]Никакъв зор.[/quote]

    Написах, че има зор преди плащането. За тези дето имат спрени здравноосигурителни права НЯМА начин да разберат колко точно трябва да платят. Има един малоумен калкулатор, с който можеш само сам да се объркаш. Няма точна справка за дължимите суми от системата на НАП. Примерно. Има и други недостатъци системата.

  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#42:"Dr_Doolittle"]И Декларация 1 и 6 и преводът на пари за здравни осигуровки става без да си мръднеш задника от компа. [/quote]

    Хората, които се визират в статията - милионите със спрени здравнооситурителни права попълват номер 7 и въобще НЯМА как да разберат ( в горния пост писах за тъпия калкулатор ) кво и що без посещение/я в НАП. Има ръчни действия в цялата простотия, а хората най-често са извън страната. Нищо не могат да направят без идване до НАП.

  49. 49 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 401 Неутрално

    [quote#45:"bj_int"]не знам дали друг е дал реплика на мнението, но се внасят он-лайн без проблем. и по банков път и през и-пей. [/quote]

    За работещи или за други? За нормални вности или за милионите със спрени права, които искат някак да си ги възстановят без лично ( или пълномощник ) посещение/я в НАП?

  50. 50 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Да, наистина, солидарната система не е отнай-справедливите. Работещите, които от година на година стават все по-малко, се чувстват здраво прецакани. Парадоксално, тези, което не плащат нищо, потребяват най-много. Всеки човек с по-прилични доходи ще предпочете да отиде директно при необходимия му специалист, отколкото да се подреди през вратата на джи-пи-то с 10 баби и още толкова сополиви деца, за да му кажат, че няма направления.

  51. 51 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Значи дотук отпада оправданието 'Абе много е сложно да превеждащ пари за здраве'. Давайте сега по другите тези на Андрешко :

    1-ва теза. Абе не искам да плащам , щото няма да го ползвам. Утре лизгайки се на сапуня в банята и отивайки в травматологията съдбата оборва и тази теза.
    2-ра теза: Абе аз на тия доктори няма да плащам. Чудесно ама не плащате на доктора , а на правителствената НЗОК, която пък плаща жълти стотинки на доктора. Така ,че при всички случаи доктора не получава парите, щото трЕбе и за асфалт и за Парламентарния Бюфет и за кетъринга за Фалкона и за стадиончета, залички и т.н
    3-та теза: Абе на нереформирана здравна система няма да плащам. Тезата на онзи с тънкото гласче и очилцата ,който не направи реформа и съответно се завъртя цикъла ' на нереформирана здравна система няма да давам пари, ама няма и да я реформирам и така ще остане същата нереформирана здравна система за която казахме ,че няма пък да даваме пари' и так до безкрайност
    4-та теза: Не е ли безплатно щото другаря ТодАр Живков казваше ,че е безплатно, а другаря Боко е наместник на земята на Тошо следователно 'не е ли безплатно питам аз' . Не, не е безплатно. И слънцето не е безплатно . Едно е цената на слънцето в Палм Бийч , друга е цената на слънцето в Долно Уйно. Евентуално може да стане безплатно здравното обслужване , ако пуснете доктора и медсестрата да си пазаруват безплатно и да си излизат от магазините показвайки на касата само диплома за висше медицинско образование

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  52. 52 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    До коментар [#11] от "nikass1":

    Za osiguriavasti se v EU ima formuliar koito triabva da predstavish i si produljavash osiguritelnite prava i vnoski v BG

  53. 53 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#51] от "Dr_Doolittle":

    Док, не знам защо ти харесва уравниловката /стар соц. лаф/...ако си по млад, значи по-равно...и от тук не вярвам да не си забелязал , че както има и кадърни, така има и некадърни лекари..и ако нещата са на пазарен принцип, кадърните, ще са богати, защото всеки ще иска да се лекува при тях...пък хората които не са за тази професия...еми ще си носят дипломите в бакалията..същото се отнася за всяка професия или занаят!!!

  54. 54 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Някои още живеят в развития социализъм, не искат да плащат но пък искат безплатно да ги лекуват и то качествено! Няма такъв филм вече, плащаш лекуват те, не плащаш- мреш!

  55. 55 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 352 Гневно

    пак претоплени 20 годишни манджи , и за 10 години назад да искат; осигуровки ; пак ще ги откраднат , истина е че плащаме за скъпи и прескъпи лечения с почивки на другарския състав / може и до малдивите ако имат по-сериозна хрема/ , истина е че се купува скъпа апаратура/ с общи пари / за лична употреба , или за да се отчете дейност , истина е че плащаме най-скъпите лекарства в EU , така че с лицемерни реформи от крадливи ; братства ; сме свикнали , но МОЛЯ не ги наричайте закон за да не Ви се струпат камъни върху главите

  56. 56 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#53] от "pet_1306":

    Да, ако имаш пазарни цени и конкуренция, а не една правителствена каса която е едновременно и монопсонист и монополист и която е наводнила пазара с евтини прегледи от левче. Да излезеш на такъв пазар е все едно да си направиш щанд за ябълки в ябълкова градина в която всеки може да си бере безплатно. Дори един лекар да излезе на частен кабинет с прегледи по 40 лева (=на цената на технически преглед на МПС) , то населението ще се бута пред кабинетите с безплатни прегледи, щото му е безплатно. Може да виси като прани гаши 8 часа ,ама пък е безплатно. Къде е оценката на по-добрите доктори ?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  57. 57 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#30] от "revoltoso":

    в Испания да ми кажеш случайно кога можеш да влезеш на преглед при личен лекар ,аз ще ти кажа ,минимум след 14 дни , тук всички негодуват ,ако влязат след час ,направление за специалист личния ти лекар го планува и имаш достъп едва след средно ......12 месеца , а не като тук да ми нареждат от вратата , средната ти месечна осигуровка за среден работник не пада под 250 евро ,вкл е толкова и на пенсионер ,тук е средно 18-30 лв тоест няма 10 евра ,така че сравненията ти са глупави ,а за твое успокоение да кажа ,че само аз лекувам средно поне по 4-5 човека ,напълно осигурени от Испания , да не коментирам ниското ниво и изостаналостта ,като пример ще ти дам 4 -5 диабетици ,които не бяха чували за човешки инсулин и ми обясняваха ,как средната им захар на гладно средно трябвала да бъде около 10 , нещо ,което е немислимо тук ,въпреки ,че хората си плащат ниски осигуровки имат достъп до най скъпо и модерно лечение ,изобщо не се праскайте точно с Испания , я кажи ,ако си викнеш доктор в дома , колко хиляди евра се изръсваш и колко плащаш на спешната помощ ,която е на супер ниво ,ако случайно не си за нея , стига ли ти месечната заплатка на работник ,май не ,глупости пишеш ти

  58. 58 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2454 Неутрално
  59. 59 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Най-добре е да ги закръглят на 10 години!

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    [quote#38:"pet_1306"].а държавата плаща за министъра 16,80..[/quote]
    а за другите държавни чиновници какво ли се плаща?
    Ами за другарите от Факултето, Столипиново, Максуда?

  61. 61 Профил на pet_1306
    pet_1306
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#60] от "historama":

    В изброените квартали 90% са ТЕЛКАЖИИ...не случайно бюджета на социалистическото /социалното/ министерство е 1/3 от бюджета!!!!

  62. 62 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 334 Неутрално

    "Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски, чрез електронната услуга на НАП"

    Но не могат да направят справка за плащанията си, което беше възможно по-рано. Излиза това:

    "Активиране на услугите
    За да получите достъп до услугите предоставяни с ПИК е необходимо да въведете и потвърдите активен email адрес, на който ще получавате информация във връзка с подадени от Вас документи, декларации и данни, както и друга информация, свързана с услугите с ПИК."

    ... а също и призовки за други неплатени неща.

    Защо по-рано такъв адрес не беше необходим?

  63. 63 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    М/у 20 и 40 може да не плащаш, а после срещу 1200лв. получаваш достъп до лечения за десетки хиляди лева.
    Дори и 2400 да са пак са малко. Трябва да има изискване да обхваща поне 80% от времето, през което не са се осигурявали.

    Любовта ще спаси света!!!
  64. 64 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [#51] ти изобщо чел ли си "Андрешко" или само за украса си го споменал?

    някой рече "няма безплатен обяд"... има. Държавата го яде всеки ден. И закуска безплатна - за нея. И вечерята.
    Храненето на държавниците го плащате вие - и се гордеете с това, че плащате на персонажи, които ви презират и които правят живота ви все по-гаден.

    другаде мярнах "солидарната система е несправедлива".
    Грамандо понятийно невежество. И чудовищна глупост - да наричате сегашната система "солидарна".
    Изучете за начало поне тълковния речник, за да употребявате думите правилно.
    Развийте и критично мислене - не под всяка табела се намира точно обявеното - напротив, често табелите са поставени, за да ЛЪЖАТ.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  65. 65 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Благодаря за частичното извинение за това че си плащам осигуровките, а тези пари отиват за неплащащите, но това си е кражба. Просрочените задължения се плащат за целия период в пълния размер до 10г назад заради абсолютната давност заедно с добавка основния лихвен процент + 10%.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  66. 66 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    Добре де, а каква е ползата от това да си с права щото аз нещо не разбирам каква е ползата след като всичко пак си струва пари и то доста!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  67. 67 Профил на bo
    bo
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Добре са го измислили - 60 месеца по 16 лв=1000 лв данък за всеки учил или работил в чужбина който реши да прави нещо в държавата, за стимул. Поне да служеше за нещо тази система. Нямам нищо против да плащам за услуга, стига да я получавам, а в момента по всички теми, за които отговаря държавата - здраве, образование, съдебна система, пенсионно осигуряване, you name it - човек трябва да търси паралелна частна структура и да се спасява сам наред с данъците за държавата, що за глупост..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK