Пътници прекараха няколко часа в самолетите на летище Пловдив заради липса на персонал

Летище Пловдив

© Анелия Николова

Летище Пловдив



Няколко часа пътници са били блокирани в два самолета на летище Пловдив поради липса на персонал, който да ги изведе от самолетите, предаде Нова телевизия.


Два самолета, пътуващи за София, са били отклонени за аварийно кацане в летище Пловдив поради лошото време в събота вечер. След кацането се оказва, че на летището няма персонал и пътниците са прекарали два часа на борда на самолетите и още няколко часа след това на терминала на летището.


Пред Нова телевизия повечето пътници се оплакаха от пълната липса на информация за случилото се забавяне и причината за това.




По време на кацанията на летището е имало само охранителен персонал.


Владимир Щърбанов, изп. директор на летище Пловдив, заяви, че летището от няколко месеца работи на дневен режим на работа от 6 часа до 20 часа заради съкращения в обслужващия персонал.


На няколко пъти той повтори, че летището по това време на деня (от 20 часа до 6 часа - бел.ред.) не работи и че полетът и извършен на "несъществуващо летище".


Според него полетите са насочени към летището от Ръководство Въздушно движение (РВД) и те трябва да понесат административната отговорност за случилото се.


"Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент", коментира Щърбанов.


За момента няма официален коментар от Министерството на транспорта.

Ключови думи към статията:

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Незабавна оставка на транспортния министър!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    Гледах репортажа вчера. Чудя се на какво се възмущават, летището не е работело. Така му е рентабилно. Защо да плаща милиони левове на месец, като няма полети през ноща?
    Това е извънредна ситуация, някой трябва да седи и да чака веднъж в годината да кацне аварирал самолет?
    Не сме толкова богати и точно клиентите на уиз еър трябва да го разбират най-добре това.

    Любовта ще спаси света!!!
  3. 3 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Щърбанов - изпълнителен директор на несъществуващо летище

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Летище Пловдив е обявило, че работи само през деня. Това, че е кацнал самолет през нощта, не е негова вина. Да си плаща този, които е насочел кацанията там!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    "Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. "

    Тоест, полетите не са бил направлявани от кула за кацане??
    Добре, че нищо не се е объркало, пилотите са били добри и хората са имали късмет!!

    Fail with honour then succeed by fraud
  6. 6 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1306 Весело

    Това не беше ли от миналата седмица?
    Да ги бяха пренасочили в Белград или Букурещ щеше да е по-добре.

  7. 7 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Весело

    До коментар [#2] от "hope":

    Викаш, като са избрали да остянат да живеят в тази пардия на "държава", ще търпят.
    Не стига, че са чакали само 3 часа ами и мрънкат.
    Ако трябва и 10 часа ще чакат. Глезотии

  8. 8 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 508 Неутрално

    По-добре да кацнат на несъществуващо лезище, отколкото да се разбият, заради силния вятър, на съществуващо. Или бъркам?

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  9. 9 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Възможна ли е такава неадекватност?

  10. 10 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Весело

    Трябва да им е ясно в каква "държава" пристигат! Да се радват, че при кацането, не са блъснали някоя крава...То в Мали и Джибути ще дойде по-добре....

  11. 11 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 551 Любопитно

    А летищни такси дали са им взели, като не е работело?!

  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    Добре,че е нямало нужда от медицински персонал или противопожарни автомобили.

  13. 13 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 912 Весело

    [quote#11:"Коки"]А летищни такси дали са им взели, като не е работело?![/quote]

    Разбира се, че ще им вземат! Дори и наем, ще платят за работа в извънработно време, и за стреса да те събудят през нощта.

  14. 14 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Видими резултати!
    Има един град в БГ, който има що-годе някаква прилика с нормалните градове на Запад - София. Останалите градове (за селата не говорим, мъртвило е), дори втория по големина - са пълен трап.
    Летище с работно време?!??....Мхм...
    Гарантирано от БОСТАН!

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    На няколко пъти той повтори, че летището по това време на деня (от 22 часа до 6 часа - бел.ред.) не работи
    ____________
    Правилно , няма в Столипиново да се будят от самолети !?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#2] от "hope":

    Пич, не пиши глупости. Тимаджиите които получиха летище Пловдив трябва да имат готов план за действие при такава ситуация. Такъв при който да създадат организация за не повече от час. Нещо повече - летището би спечелило от такива кацания.

  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    А дали осветлението по пистата е било включено или са кацали съвсем на тъмно?
    По-лошо и от "Умирай трудно"

  18. 18 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1267 Любопитно

    мисля че летището не е държавно,а е на концесия,и има договор,ама какво пише там.....

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  19. 19 Профил на Атлантик
    Атлантик
    Рейтинг: 442 Гневно

    До коментар [#7] от "stenli1":

    Ние 45 години живяхме някак, после още 26 години "живеем", тези лигльовци мрънкат за едни 3 часа!...
    Ама то тя цялата държава вече работи като това летище - денем..Нощем я няма..А понякога и денем я няма, даже май повечето време е така!..
    Срам и позор!
    После се възмущаваме, че не ни уважават!
    Циганите свалили релса и застрашили пътниците в приближаващ влак! А българите слагат работно време на летището във втория си град..Циганско нали! Даже и повече!
    За щастие писатата, макар и териториално да е част от летището, управленчески не е, тя си се контролира от същото това РВД, поради което си е била осветена и в састояние да приеме самолети, независимо че инаме гишетата и фри-шоповете в терминала са били със спуснати кепенци..Като въпрос остава осигуреността с пожарни и линейки, ето защо не може да се брои като нормално едно такова приземяване..ТРЯБВА ДА СЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ В ТАЯ СТРАНА, КРАЙНО ВРЕМЕ Е!!!!

    "Ако имаме милост към себе си и състрадание към другите, можем да минем и без щастие в тоя живот". /Калин Терзийски/
  20. 20 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 393 Гневно

    Смешна работа - ами нали казват, че над София горивото им е достигнало "критична точка". И кое е най-близкото летище? Ами Пловдив, разбира се! Къде да се приземят, за да няма трагедии?
    А административните проблеми да си ги оправят администрациите крадливи!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  21. 21 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Голяма драма....Да си отворят аварийните изходи и да слязат. Нали има инструкции в самолета

    ATX
  22. 22 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Важното беше да дадат по тв колко невероятно много висчки се били изплашили, сякаш са имали бомба или бомбаджия или някой ги е отвлякал...
    Аман от паникьори и медии дето да отразят такав "чутовна" новина.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#2] от "hope":

    Слушах дне по радиото, бившия шеф на летището. Това което е станало е скандално. Не заради гнева на пътницте, това е бял кахър.

    Тия самолети са кацали при силен страничен вятър. Да подобен на този в София, просто не са имали вече друг избор, нямат гориво. Та кацат в тежки метеорологични условия, на необслужваемо летище. Ако недай си боже беше станал инцидет, авария, пожар - там няма кой да помогне в следващия 1 час! Хората ще измрат като плъхове!

    Даже и да не работи през нощта летището трябва да има аварийна смяна в готовност да реагира до минути! Такава не е имало! Чист късмет, че не направихме поредната българска простотия.

  24. 24 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ebeneezer Goode":

    На Пловдивското също е имало вятър. Но проблема там, е че на земята няма никой! Няма пожарна, няма линейка! Представи си какво щеше да се случи, ако имаше инцидент!

    Не знам кое е за предпочитане в такива условия...

  25. 25 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Много критика без много информация - по света има стотици летища, които не работят нощем и не само - ВВС на Швейцария проспаха етиопски пътнически самолет, отклонил се от курса си от Рим към Женева, защото пилотът, милият, искал да подаде молба за убежище в Швейцария. Швейц. Нещото се случва в 23:45ч и са реагирали ВВС на Италия, защото....швейцарските ВВС не работят нощем. След това имаше шега по медиите - "терористи, нападайте Швейцария нощем, в извънработно време сме". Иначе е нормално на летището да няма никого. Има други летища, към които да се пренасочи самолета - напр. Букурещ, а вероятно и Варна - доколкото знам то си работи и нощем.

  26. 26 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Този другар, като е шеф на половинчато летище, защо мрънка.

    РВД не насочва императивно. РВД извършва обслужване на въздушното пространство. И двата самолета са обявили за избрано запасно летище Пловдив. Няма аварийно кацане. Когато ти свършва горивото, ато трябва да стига за полет до запасното летище плюс 1 час отгоре, то отиваш на запасното летище. Командирите на двата самолета са могли да изберат което и да е друго летище при условието да могат да стигнат до там и да имат час отгоре. Трябвало е да вземат решение на време.

    Заходът на Пловдив май беше по две NDB'та. Стига да е имало кой да им светне лампите на пистата и повече няма какво да се иска. Липсвал е наземен персонал, а не е липсвало ръководене на полетите.

    Умрат да се правят на луди и да си набиват цена от въздуха!

  27. 27 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Нова си е стара болка. Летище Пловдив винаги е било резервното летище на София. Щърбанов да не дрънка глупости. Летището работи само денем но за заявени полети. Щом са го обявили и приемат заявки за резервно летище, трябва да имат някаква готовност. РВД персоналът си е бил там, както и средствата за кацане. Като икономисват от наземен персонал, да не го обявяват за резервно. И колеги запомнете, освен за аварийно кацане (пожар невъзможност за потушаване), никой пилот няма да отиде на затворено летище.

    chavo64
  28. 28 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#23:"niakoi_si"]Та кацат в тежки метеорологични условия, на необслужваемо летище. [/quote]
    Което е изцяло командирско решение. Авиокомпаниите да си се разбират с пилотите си.

  29. 29 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#22:"traveler1"]Важното беше да дадат по тв колко невероятно много висчки се били изплашили[/quote]
    Добре, че не е било куцото Ту на Гоце, че там журналистите си бяха видяла "живота на лента".

    Я да си се върнем на "китайския синдром", че изместихме фокуса от Бащицата с някакви си самолети и пътници!

  30. 30 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Тоя Щърбанов добре ли е?Летище Пловдив е резервно на летище София и се използва за кацане точно при такива извънредни условия!РВД,пистата и цялото й оборудване,което се използва за кацане работи 24 часа-това е летище!Това ,че нямат организация да се осигуряват такива извънредни полети с наземно обслужване е друг въпрос,но той няма нищо с безопасното изпълнение на полети в гражданската авиация,а само с организацията на работа на аерогарата в Пловдив!

  31. 31 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#16:"neznaiko.bg"]Нещо повече - летището би спечелило от такива кацания. [/quote]
    Летището нищо не печели ако няма договор с оператор за наземно обслужвана, който от своя страна да има договор с евентуално кацналия по някакви си там причина в неработно време.

    В авиацията говорим само и единствено за "едни пари". Минимално отстъпление от позициите и си аут от системата.

    Ще го напиша още веднъж, но последно...
    1. При планиране на полетите Пловдив е обявено за запасно летище.
    2. РВД само дава актуална информация за метеоусловията. Нито забранява нито разрешава кацане. Това е изцяло решение на командира и е съобразено с правилата на авиокомпанията и спецификата на летателния апарат.
    3. Командирите са решили да изчакат "вятърът да утихне", като прогнозата не е казвала, че предстои такова събитие.
    4. Командирите са спазили правилата за минимален запас от гориво, и когато той е достигнат, са се насочили към запасното летище.
    5. РВД е съдействало за долитането им до точката на заход.
    6. Изпълнили са си захода както се изисква, което е следвало и да се очаква.
    7. На летището нощем няма наземен персонал, което няма нищо общо със самото пилотиране. Никъде не е казано, че не е имало ръководител полети. Уточнение. Ръководител полети изобщо не е задължително да седи с портативна радиостанция на пистата, а е напълно достатъчно да има връзка със самолета.

    И ред други такива. Има грешки, но те са в планирането на полетите и в реализацията на конкретните полети от командирите им. Нищо повече.

  32. 32 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Пренасочванията се случват. много често.
    В случай, че летището официално не е денонощно, няма никаква причина да се търси вината там.

    Защо са избрали Пловдив е тема, която може да се коментира само от взелите решението и подлежи на проверка дали е било адекватно решение.

    Ако не са имали гориво за Белград/Букурещ + заход нормално е да са избрали Пловдив. А и подозирам, че вятъра не е бил само над България. Пък и все пак щом са кацнали безаварийно явно не е бил толкова силен.

    П.П. Мисля, че пожарна (дежурна) би следвало да има дори и ако не е денонощно летището. Има разлика между аварийни екипи и обслужващ персонал.

  33. 33 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#21:"WC1"]Да си отворят аварийните изходи и да слязат.[/quote]
    Може, но е скъпо удоволствие. След това ще трябва да пращат пързалките на ремонт, без тях самолетът не може да вози пътници, аварийните изходи се ползват при авария и т.н. Нищо им няма на "драгите пътници". Има парно, има тоалетна, дават вода... Какво повече е трябвало да се направи. Следващият път да ги возят в Букурещ, щом настояват на моментално обслужване.

  34. 34 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Крайно време е треминала да се даде на друг частен инвеститор, който да го поразработи малко !

  35. 35 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Двата полета на Уиз еър са се пробвали до последно да кацнат в София, защото да кацнат другаде ще им излезе скъпо, а те са нискотарифна авиокомпания. С критично ниско гориво накрая са кацнали в Пловдив. Едно време можеше и на магистрала Тракия да опитат.

    Третият проблемен полет тогава е бил на ЛХ, но тя не е нискотарифна и от рано са си направили сметката и са тръгнали за Букурещ.

    Изводът е само един - правете си сметка с какви компании избирате да пътувате. В случаи като тези де.

  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4268 Неутрално

    До коментар [#7] от "stenli1":

    Ами ще чакат, ситуацията е извънредна. Никой не е виновен за силния вятър. Винаги има рискове. Като шофираш може да стане някое ПТП и пак да чакаш три часа.
    Вечно се търсят виновни. Да благодарят, че всичко е свършило добре и да си траят.

    Любовта ще спаси света!!!
  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Българските абсурди нямат свършване.Това да не е автогара да работи от 6 до 22 часа.

  38. 38 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Само нашенска немарливост може да направи тези гафове - да няма човек на летище Крумово,а да пращаш самолети с пътници да кацат там!

    Tony
  39. 39 Профил на Атлантик
    Атлантик
    Рейтинг: 442 Гневно

    До коментар [#33] от "atominfo":

    И е така, колега, както казваш, и не е така...Веднъж обявено за резервно летище, Пловдив трябва да работи в съответния режим. Кой ще плаща за дежурящите нощем линейки и пожарни - навярно самолетната компания оператор. Щом е избрала Пловдив, който иначе не работи нощем...Ако беше избрала Букурещ, пак щеше да плаща, нищо че работят денонощно, само че в пъти повече навярно. Но Пловдив трябва да работи, защото става въпрос за безопасност, не само за пари...А той не работи...Тук има някакво безумно несъотвествие, което никой не коментира...В нашето РВД знаят за избора за неработещ Пловдив за резервно летище и никой не реагира! Това е безобразието! Щото то нали - не е само до осветеността на пистата!
    На второ място - нека да почнем да говорим и за нещо като престиж в тая държава!
    Че то - какво се получава - събрахме всичкото население в София, после се чудим защо даже и летищата вече не работят по другите места!! Че ние се самозакрихме сами! После се сърдим, че ни третират като 18-та ръка хора! Малко ни е!

    "Ако имаме милост към себе си и състрадание към другите, можем да минем и без щастие в тоя живот". /Калин Терзийски/
  40. 40 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#14] от "manu_chao":

    в много държави е същото или подобно - малките провинциални летища също не са на денонощен режим
    за България две такива - София и Варна са напълно достатъчни
    защо да се поддържа денонощен режим, след като няма кацащи самолети?

  41. 41 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#27] от "chavo64":

    резервното летище се обявява от авиокомпанията, а не от самото летище! След като са го обявили и очевидно са знаели при какъв режим работи, от Уизеър да бъдат така добри да му покрият разходите

  42. 42 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#31] от "atominfo":
    [quote#31:"atominfo"]2. РВД само дава актуална информация за метеоусловията. Нито забранява нито разрешава кацане. Това е изцяло решение на командира и е съобразено с правилата на авиокомпанията и спецификата на летателния апарат.
    [/quote]
    Това не е вярно за летищата София и Пловдив!И на двете има ръководител на работно място "Кула"Tower" без чието разрешение никой самолет не може да излети или кацне!Макар командира на всеки самолет да е единствения ,който решава от последна инстанция въпросите свързани с безопасното изпълнение на полета,той е длъжен в същото време и да се съобразява с всички законноустановени правила за провеждане на полетите в гражданската авиация!

  43. 43 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Осигурено от алчните и корумпирани некадърници от ГРОБ.

  44. 44 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2079 Любопитно

    До коментар [#4] от "lz2":

    и къде е трябвало да ги насочи в дадената ситуация ,към Габровница ли или направо към Витоша

    гошо
  45. 45 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Уиз еър нещо шмекеруват и не само оная вечер. Те са знаели режима на работа на летище Пловдив, вероятно познават и летището. И са го обявили за запасно. Знаели са и метео условията, но (въпреки, че дори единият самолет е прелетял над Пловдив на път за София) до последно са искали да кацнат в Сф, именно защото знаят какво ги очаква в Плводив, т.е. че въпреки че технически могат да кацнат, там всъщност никой не ги очаква.

    Да се радваме, че обсъждаме тази ситуация, без да е имало инцидент, ранени и жертви.

  46. 46 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1152 Весело

    Цялата Държава работи за София, така че ако трябва и без пари ще дежурят за да са готови при нужда да обслужат софиянци, дори пътуващи и с нискобюджетна компания.
    Отделно, това летище така и не можа да назначи един свестен директор и да има поне по няколко полета на ден, но като слагаш политическо лице за нововъзникнал бизнес така си е.

  47. 47 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#41] от "raz_2_tri":

    Ми отвори "джепсъна" и виж дали е обявено за възможност за резервно. Освен това има и опции от сорта готовност в 30мин.

    chavo64
  48. 48 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#23] от "niakoi_si":

    Концедента, който е подписал концесионния договор, а принципал на гражданските летища е Министерство на транспорта, трябва да даде отговор какви са клаузите и какво се задължава да прави концесионера при такива аварийни ситуации.Ако някой е неизправна страна по договора , трябва да понесе отговорност и санкции.Ако твърденията , че самолета е имал само гориво за още половин час, авиокомпанията-оператор също трябва да понесе санкции и това със сигурност ще стане, защото не са изпълнени стандартите за сигурност и разпоредбите на ИКАО.

  49. 49 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    А бе работата е "жми градо и лампа свети "

  50. 50 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#41] от "raz_2_tri":

    Иначе съм съгласен, всяка авиокомпания гледа да намали разходите. И да разходите по кацанията ще си ги платят. Иначе несъм фен на нискотарифните авиокомпании. Ма то и "България Ер" стана такава неофициално.

    chavo64
  51. 51 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#42:"rurade"]Това не е вярно за летищата София и Пловдив![/quote]Под забранява и разрешава имах пред вид ситуацията със скоростта и посоката на вятъра. Летището си работи. ПИК си е използваема. Няма опция да му забрани да кацне само защото "вятърът е силен". Казва му колко е и каква е посоката и командирът сам решава да каца или не.

    Организацията по излитането и кацането, активните схеми за заход и излитане и т.н. естествено са на разпореждане на РВД и самолетите се съобразяват с тях или напускат съответната зона на отговорност.

  52. 52 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Личи си, че всички българи са разбирачи..

    Толкова ли ограничени или нежелаещи сте да разберете, че 1 летище не е задължено да има обслужващ персонал 24 часа в денонощието ако през цялата нощ няма пристигащи/заминаващи самолети?

    Това обаче, неозначава че летището не е годно за ползване при извънредни ситуации. Винаги има контрол, който може да помогне при аварийни случаи и да приземи някой самолет.

    Простата разлика е, че ако няма обслужващ персонал на пътниците ще се наложи да поизчакат, хората които са повикани от кревата, да дойдат на работните си позиции.

  53. 53 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#39:"Атлантик"]И е така, колега, както казваш, и не е така...[/quote]
    Да внеса някои пояснения. РВД саи издава документ, в който пише кои са летищата, кои са заходите, какъв режим на обслужване от страна на РВД имат и т.н. Толкова са им задълженията - това правят. Авиокомпанията при планиране на полета си избира запасното летище, като се предполага да има договор за обслужване с това летище. Последното не е задължително, а предполагаемо, защото летищата нямат информация кога са избрани за запасни. Тази информация я има РВД, но те не си общуват с летищата на тази тема. Причината е, че няма такова законово изискване.

    Гледната точка на авиокомпанията. Трябва да се обяви запасно летище. Трябва да се спази минимално изискуемият запас от гориво. Трябва да се натовари самолетът на максимум. Трябва да е с гориво, точно колкото е необходимо за икономичен полет. По този критерий си избират запасно летище.

    Гледната точка на командира за случая. В София времето е лошо и ако стане беля, то ще ми мрънкат. Но пък разпорежданията на авиокомпанията са да минимизирам разходите и напрежението при работа. Ще се моткам тук докато ситуацията стане без възможности за избор, като ще мога да се опра на писани правила, които са над правилата на авиокомпанията и тогава ще реша кое е оптимално за полета. Пловдив ми е записан като запасно летише, значи - точка. Пловдив е запасно летище. Пловдив няма нощем наземно обслужване - да е мислила авиокомпанията, аз съм наемен работник тук. И т.н. и т.н.

    Всичко се е случило съгласно действащите разпоредби и нормативи.

  54. 54 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Весело

    До коментар [#52] от "sv3tli0":

    Не, само дай пример, в коя друга държава от ЕС, пътниците от самолет чакат няколко часа да дойде персонала на летището?

    Ето малко информация какво е било:

    "Пътници: "Кацнахме на тъмно като в нива в Конго"
    "На нас тук терористи не ни трябват. Ние сме заложници на безхаберието и чиновниците ни!", коментира изнервен пътник, след като слезе от борда на един от аварийно кацналите самолети в Пловдив. "Часове наред тук няма жив човек от служителите на летището. Кацнахме в тъмна нива, все едно сме в Конго. Няма светлина, няма жив човек. Чакаме заклещени в самолета, за да може някои да се сети да дойде със стълба да отвори самолета и да си тръгнат хората", заяви инж. Антон Маслев пред Би Ти Ви. "В България няма аварийно летище за подобни случаи, това е пълен абсурд. Три часа няма кой да дойде със стълба да свали хората", допълни инж. Маслев. Други от пътниците пък се оплакаха, че са се чувствали като заложници в самолета.
    Промени
    50 служители по сигурността съкратени през ноември
    30 служители на летище Пловдив, които отговарят за сигурността, са били съкратени през ноември. От юли досега уволнените са близо 50 заради намаленото работно време на летището. „През 2014 г. нощните операции са донесли приходи на летището от 96 хил. лв., а доплащанията на служителите за осъществяването им възлизат на 108 хил. лв.“, посочи като мотив шефът на летището Владимир Щърбанов.
    Случката с „Уиз еър“ не е изненада, коментира бившият шеф на аерогарата Дойчин Ангелов. Според него такива драми ще има и през зимата, защото в София често има мъгли, а най-близкото до столицата летище е в Пловдив."

  55. 55 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    И да допълня за още повече разбираемост на конкретната ситуация.
    При условие, че в София стане беля, то командирът ще е много виновен. Взел е грешно решение, не е използвал варианта за запасно летище, не е изчакал подобряване на метеообстановката и т.н.

    При условие, че командирът реши да чака до последно за София и мине под допустимия остатък гориво за достигане до запасно летище и запас от време - това е грубо нарушение на правилата и ще бъде наказан.

    При условие, че командирът реши на своя глава да не чака за София, а да заминава за Пловдив, Букурещ и т.н. - грубо неспазване на правилата на авиокомпанията и пак ще бъде наказан.

    При условие, че е изпълнил всички писани изисквания и вече е на вариант "запасно летище", то там и да стане беля е маловажно. Такива са правилата и спазвайки ги стриктно се е получил неудовлетворителен резултат. Толкова.

  56. 56 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Мили хора. Засрамете се.
    Какъв ви е бил проблема.
    Ами ако не бяхте кацнали?
    Ами ако не бяхте кацнали, изобщо?
    Вие не сте се родили с божие право да летите. Тези хора които Ви возиха ви дадоха възможност. Уважете стреса на пилота.

    Вчера при бурята стъкло на балконската врата тресна и за радост удари носа (малко) а не окото (ретината малко) на дете.
    Голяма работа. Слава богу!

    Кажете благодаря на пилота и стига сте мрънкали. Това е риск на пътуването. Точка.

  57. 57 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#7] от "stenli1":

    Проблемът не е в летището, а в авиокомпанията. Избрала Пловдив защото трансфера до София е за нейна сметка. А от Пловдив е по-евтино, отколкото от Бургас, Варна, Солун или Букурещ. Нищо извънземно не се е случило.
    Ама следващия път като хвалите уиз и сие си помислете и за скритите екстри.

  58. 58 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А ония дето излетяха на непреградената магистрала, къде кацнаха?

    Я се сравнете с тях, в леки коли, летящи!!!

    После мрънкайте...

  59. 59 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#23:"niakoi_si"]Чист късмет, че не направихме поредната българска простотия.[/quote]

    Очевидно сме я направили, просто не е прерастнала в трагедияц

  60. 60 Профил на californication
    californication
    Рейтинг: 285 Любопитно

    Добре бе, при условие че метереологичните условия са влошени, толкова ли няма възможност аварийно да се отваря най-близкото до София летище, което спокойно може да посреща такива самолети. Въпрос на синхронизиране с РВД, Летище София и Летище Пловдив е. Пък се изкарват и пари, ама тук е по-лесно само да се говори...

    Men are born to succeed, not to fail!
  61. 61 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#54] от "stenli1":

    Кой ти каза че всички летища работят денонощно? Има куп малки летища които не работят 24х7. Пътниците да си търсят правата от Уиз. Успех. И следващия път да се замислят с каква авиокомпания пътуват. Ниските цени не падат от небето. Ниско бюджетните компании също са създадени за да печелят.

  62. 62 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#2:"hope"]Защо да плаща милиони левове на месец, като няма полети през ноща? [/quote]
    ...
    Пишеш без изобщо да знаеш!
    Има регулярни нощни полети на това летище, но с цел съсипването му, първо изгониха 1/3 от специализирания му персонал, после съкратиха работното време и накрая отказват се нощните карго полети заради ... липсата на персонал да ги обслужи!!!
    ЦЕЛЕНАСОЧЕНО УНИЩОЖАВАНЕ НА ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  63. 63 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Кръжали над София, преценили говривото докъде ще стигне (ами ако Варна или Бургас има буря и трябва да кръжат?

    Около Пловдив има магистрала на която може да се кацне (два участъка специално оставени за летище преди и след Пловдив)

    Верен избор. Перфектен!

    БРАВО НА ПИЛОТИТЕ!

    Не с енаучихме да почтотаме работниците. Все началниците гледаме и разни мрънкащи...

  64. 64 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#57] от "Цецо":

    Т.е. не трябва да има резервно летище? 30 човека съкратени този месец

  65. 65 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#60] от "californication":

    Проблемът е, че авиокомпанията трябва да плати трансфера на пътниците. Ако се налага и хотел и храна. И от Пловдив им се вижда по-евтино. Кой да им организира нещата на Уиз?

  66. 66 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Аз съм чакала на летище Завентем - централното на Брюксел, повече от 3 часа в самолета, без да ни обясняват каквото и да било. Времето беше лошо и не се знаеше дали ще излетим, но това не попречи да ни качат на самолета и да ни държат в него с часове. Родната компания България Ер. Пет минути преди да кацнем в София ни съобщиха, че няма да кацнем там, а се насочваме към летище Бургас. От Бургас ни извозваха с автобуси и в крайна сметка стигнахме в София 20 часа след стъпването ни на Завентем.

  67. 67 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#26:"atominfo"]Заходът на Пловдив май беше по две NDB'та.[/quote]
    ...
    VOR/DME и ILS.
    Летището в Пловдив е оборудвано с най-висок клас навигационна, МТО и комуникационна техника. Просто много пречи на някои близо разположени приятелски летища и авиокомпании, заради което умишлено се унищожава като всячески му се пречи да работи нормално!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  68. 68 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#60:"californication"]аварийно да се отваря най-близкото до София летище[/quote]
    И кой ще плаща за дежурствата, почистването от сняг зимата, електроенергията и т.н.?

    Няма такава опция. Авиокомпанията си прави сметката и си калкулира разходите според съществуващите дадености. Държавата, едно че няма задължение, но няма и право да подържа такъв тип летище за нейна сметка. Ако група авиокомпании решат да си направят пул и да си съберат пари, то може и "Божурище" да си му направят инструментариум, да си го категоризират и да си го ползват колкото си поискат. За запасно, основно, писта за гонки и т.н.

  69. 69 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#64] от "stenli1":

    Какво искаш да кажеш? Летището работи както си прецени, че му е изгодно. А авиокомпаниите да си избират. Надявам се, че пловдивчани ще ги одерат хубаво сега.
    А темата за летище Пловдив е бая дълга. Да си припомним ли разни общини как разправяха, че ще плащат за да работи? Летището е скъпо нещо (и като експлоатация) и има смисъл само при достатъчно пътници. Та смисъла от летище Пловдив не е съвсем ясен. И съвсем правилно хората са решили да икономисат една смяна.

  70. 70 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#69:"Цецо"]Летището работи както си прецени, че му е изгодно. [/quote]
    Всеки стопански субект, който работи когато не му е изгодно, рано или късно обявява несъстоятелност. За да се избегне това е необходимо баланс между разходите и приходите. Извод - трябва да се работи само при ясно дефинирана изгода.!

  71. 71 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#67:"Скакауец"]VOR/DME и ILS. [/quote]
    Абсолютно си прав. Просто съм запомнил, че има заход и по 2 NDB и DME и от там изказах погрешно съждение. ILS имаше само на 30, но може да са сложили и на 12.

    http://www.nordicair.org/navdata/charts/Bulgaria/LBPD.pdf

    Старо е, но за информация върши работа.

  72. 72 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 656 Любопитно

    [quote#14:"manu_chao"]Летище с работно време?!??[/quote]

    Споко, има много такива по света. Не всички латища са Париж или Лондон.

    Жена ми е все притеснена да не закъснеем и трябва да ходим все рано на летището. При едно прибиране трябваше да чакаме 40 минути на паркинга, за да отворят летището сутринта.

    @)----,--'--
  73. 73 Профил на californication
    californication
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#68] от "atominfo":
    Божурище е RIP, но това е друга тема, там вече има индустриална зона, а старите немски хангари където са строили българските самолети ДАР миналата година бяха разрушени...

    Men are born to succeed, not to fail!
  74. 74 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#66] от "murttle":

    Това е нещо абсолютно нормално при форсмажорни обстоятелства. Ако можеха авиокомпаниите да контролират времето щеше да е хубаво и за тях, и за пътниците, но за съжаление няма как да стане. Като цяло е неприятна случката, но важното е, че са осигурили транспорт и безопасно кацане.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  75. 75 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#54] от "stenli1":

    Зимата бях в Швеция и на 1 малко летище го закъсахме хубаво (заради леден дъжд ни стовариха на доста разстоянние от крайната ни цел)
    Адекватната им реакция беше след около 1-2 часа - 1 автобус (с шофьор вдигнат от масата от близкото селце), който кара 3-4 часа с 100км/ч по заледените им пътища (поне 5-15см вода/лед/сняг)..
    Никой не се оплакваше от реакцията на хората. Когато има явен проблем трябва разбиране и търпение, а не хленчене както е в нашият случай..

    Разликата между нормалните страни и нас е, че ние сме едни големи ЛИГЛИ, вечните Жертви..

  76. 76 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#71:"atominfo"]ILS имаше само на 30, но може да са сложили и на 12. [/quote]
    ...
    ИЛС има само на 30, на 12 се каца мн. често при добра видимост.
    От ГВА, които всъщност са изпълнителите на "мократа поръчка" за унищожаване на летище Пловдив, искаха и ИЛС-а да махат, съвсем да не може да работи летището в зимни условия. изобщо, много интереси настъпа това малко провинициално летище, щом така усърдно се заеха да го унищожават!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  77. 77 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 738 Неутрално

    "За момента няма официален коментар от Министерството на транспорта."
    ...
    Има, как да няма! МинистърЪТ каза, че на него не му е известно да е променяно работното време на летището в Пловдив.
    Историята за добрия министър и злите зам. министър и пенсионери в ГД ГВА!...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  78. 78 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    “Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище.”

    Добре че все пак имаме хепи-енд!
    При всичките ужасии от последните седмици само това ни остана...

    I Want To Believe
  79. 79 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1604 Неутрално


    "За момента няма официален коментар от Министерството на транспорта."

    Напротив:

    "Гражданската въздухоплавателна администрация ще направи разследване на тази ситуация, стана ясно от думите на зам.-министъра на транспорта Антон Гинев, цитиран от "24 часа".

    Той изрично подчерта, че във всички международни регистри е записано, че летището в Пловдив не работи в тъмната част на денонощието. То не е посочено за резервно и от Wizz air, а защо пилотът е избрал да кацне на аеропорт, който не работи и не е резервен за авиокомпанията, въпросът не е към Министерството на транспорта, добави Гинев.

    Според зам.-министъра летището си е свършило работата, след като все пак е осигурило обслужване на пътниците, макар и със закъснение. Там е имало само охрана и никакъв друг персонал, когато са кацнали самолетите, заяви той. "

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  80. 80 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#79:"Jessika"]То не е посочено за резервно и от Wizz air[/quote]
    В такива моменти е хубаво да се казва:
    "От Wizz Air са посочили като резрвно летището Х и предстои да се разследва по какви причини комендирите са предпочели летището в Пловдив"

    Иначе е само ла-ла. Естествено, че са си го избрали при искането за разрешение на полет по определен график и, също естествено, решенията на командирите са съгласувани с ръководството на компанията.

    Полети по график не се правят по полетен план. Графикът и маршрутът се съгласуват веднъж и от там -нататък само се изпълняват. Това означава също, че или в AIP на РВД е записана промяната в работното време, но от Уиз Ер са го пропуснали (малко вероятно) или, че в AIP си пише, че навигацията си му работи 24 часа и има обслужване.

    Някой ако иска, нека погледне. Аз актуален AIP нямам и няма в момента откъде да погледна.

  81. 81 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 218 Неутрално

    [quote#76:"Скакауец"]От ГВА, които всъщност са изпълнителите на "мократа поръчка" за унищожаване на летище Пловдив[/quote]
    Ако се окаже, че в AIP'а е записано, че е с 24 часово обслужване, а ръководството на летището е променило едностранно начина на обслужване, то от ГВА ще искат да им вземат лиценза и ще имат основание да го направят. Тук обаче идва вторият въпрос. РВД държат там щат на работно място "кула". При условие, че няма нощна смяна, то значи РВД са знаели, че летището не работи нощем и е трябвало да го отразят документално.

    Май нискобюджетките ще се задомят с летище почти на аванта...

  82. 82 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Гледай сега... Пловдивското летище е 100% държ. собственост т.е. на ГД ГВА и МТ. Работеше си мирно и кротко докато предишният директор Карнабитов взе, че подписа договор с една важна "нискотарифна" авиокомпания, която от София реши, че иска да лети от Пловдив. Тогава ГВА спря 2,6-те млн лв които дължи годишно за издръжката на летището. Карнабитов остана без пари за заплати и си подаде оставката т.е. подадоха му я със спряното финансиране. Новонзаначеният ликвидатор на летището Щърбанов, подхвана на уволнява 30% от специализирания състав и отначало с НОТАМ ограничи раб. време от 24ч. до 06-22ч. Като се разправи с хората и мина 1 месец да види какво ще стане, вкара поправката и в АИП. Сега летището отказва обичайните и характерни през последните 20г. нощни-карго полети, просто защото специалистите които са му нужни Щърбанов ги е уволнил. Това едно. Втора идея спусната на Щърбанов е - тази зима няма да чистим снега, защото много скъпо. Така след 1-вия сняг - сбогом до пролетта на това "летище". И трето - също мн. характерно за това летище е, че имаше собствен ГСМ и зареждаше изгодно самолетите които кацаха дори само за дозареждане. Е, на Щърбанов му спуснаха да унищожи и ГСМ-а и да спре тази печеливша за държавното летище Пловдив дейност.
    Целенасочено и стъпка по стъпка ликвидиране!
    Иначе той, добрият министър, нищо не знаел! Те онея трибуквените от Варна командват Щърбанов директно през министерската му глава, нали???

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  83. 83 Профил на Гру
    Гру
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Недоумявам, как е възможно международно летище като Пловдив, което се използва за резервно да не работи 24 часа?! Да останат пътниците няколко часа затворени в самолета?! Изглежда никой в България не си е взел поука, че новото столичното летище 7 години остана без контролна кула и кацането и излитането се извършваше с повишен риск.

    Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.
  84. 84 Профил на Гру
    Гру
    Рейтинг: 225 Весело

    [quote#1001:"ДП РВД"]ПОЗИЦИЯ НА ДП РВД ПО ПОВОД КАЦАНЕТО НА ДВА САМОЛЕТА НА ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ НА 21.11.2015г.
    Във връзка с появилите се разнопосочни информации по повод кацането на два самолета на летище Пловдив, поради лошите метеорологични условия на летище София, ДП РВД уточнява следното:
    На 21.11.2015 г. метеорологичната обстановка на летище София е усложнена. Преобладава силен южен вятър със скорост от 74 км/ч и пулсации до 118 км/ч. При такава обстановка ръководителите на полети от ДП РВД са предоставили цялата актуална информация на екипажите, необходима им за взимане на решение в конкретната ситуация. Изборът за кацане на резервно летище е изцяло решение на екипажа на самолета.
    Упоменаването на резервно летище е задължителен елемент при попълване на полетните планове от съответната авиокомпания, в случай на невъзможност за кацане на основното летище. В конкретната ситуация на 21. 11. 2015г. двете въздухоплавателни средства са посочили в полетните си планове, като резервно летище Пловдив. ДП РВД не одобрява предварително представените от авиокомпаниите полетни планове, а ги получава за информация и се съобразява с тях.
    Обслужването на въздушното движение от страна на ДП РВД е осигурено при спазването на всички изисквания за безопасност. Предоставена е необходимата информация за метеорологичната обстановка и на други летища на територията на страната - Варна и Бургас, където условията са били по-лоши, отколкото тези на летище София. Осъществени са всички необходими координационни действия със заинтересованите страни.
    ДП РВД се придържа към ясно определени принципи и процедури за осигуряване на безопасни условия за провеждане на всеки полет и няма отношение към перонното обслужване от какъвто и да било тип. Организацията на тези процеси е в правомощията на летищната администрация.[/quote]

    В такива случаи обикновено се оказва, че всички са си свършили работата. Новата писта на Летище София беше оставена 7 години без контролна кула (експерти от СЗРАС бяха констатирали, че е повишен риска за полетите), но от СГП заявиха, че след като са разгледали всички факти са установили, че не е станала катастрофа и няма нито една жертва и поради тази причина няма основание да се образува предварително производство.

    Be always at War with your vices, at peace with your neighbors, and let each New Year find you, a better person.
  85. 85 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 231 Неутрално

    [quote#37:"rosiraycheva50._"]Българските абсурди нямат свършване.Това да не е автогара да работи от 6 до 22 часа. [/quote]

    това да не е бърза помощ че да работи 24ч? като няма полети за къв чеп да бачка държавното летище?

    въпросът е по-скоро слаба организациа, а не толкова че терминалът е бил затворен посред нощ.

    [quote#63:"potrebitel3"]Кръжали над София, преценили говривото докъде ще стигне (ами ако Варна или Бургас има буря и трябва да кръжат?

    Около Пловдив има магистрала на която може да се кацне (два участъка специално оставени за летище преди и след Пловдив) [/quote]

    То затова се гледа прогнозата за време преди да се тръгне нанякъде. Морските летища изобщо не са ги обмисляли, защото не са били резервни, ако ще и цял резервоар да имаха с керосин. Също и магистралата изобщо не е фактор, ако ще и да караха на изпарения. За сведение, всички подобни участъци имат разделителна мантинела от няколко години, поради неспособност да се справят с разни наземни пилоти, предизвикващи инциденти. Отделно, че кацане на магистрала хич не е безопасно, еля посред нощ. Нито е осветено, нито трафикът ще може о време да бъде отбит.

    Изобщо кой реши, че всяко летище трябва денонощно да поддържа от граничари и хамали та до чистачка на тоалетната?

    Друг е въпросът дали Пловдивското летище умишлено или некадърно се разсипва.

  86. 86 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 231 Неутрално

    между другото на летището в Пловдив е и авиобаза Крумово, така че за истински извънредни ситуации, може да се разчита и на военния персонал.

    В случаят извънредна ситуация не е имало, само забавено обслужване на терминала поради обективният факт, че терминалът не е работил.

    Цялата драма е заради 2 характерни български черти - слаба организация и координация и липса на търпение и спокойствие.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK