ГЕРБ предлага с петиция задължително изучаване на тоталитарните режими

ГЕРБ предлага с петиция задължително изучаване на тоталитарните режими

© Юлия Лазарова



Депутати от ГЕРБ предлагат петиция за въвеждане на задължително изучаване на тоталитарните режими. Това обяви пред журналисти в парламента Методи Андреев.


Андреев имаше предложение в Закона за предучилищното и училищното образование в учебните планове да се въведе изучаване на тоталитарните режими, но тогава то не бе прието. Затова сега депутатите искат тази промяна с петиция.


"През последните 25 години на прехода изучаването на близкото минало остана частично и непълно застъпено в учебните програми. Обществената необходимост от осветляването на тези периоди става все по-осезаема за младите българи. Недопустимо е мирогледът на хората, които ще управляват държавата ни утре, да бъде моделиран с невежество и заблуди за миналото", се казва в петицията.




"Още повече че през 2009 г. българският парламент подкрепи решенията на Пражката декларация от 2008 г. за осъждане на престъпленията на комунизма и приравняването им с тези на нацизма. България е единствената в бившия социалистически лагер, в която близкото минало не се преподава на подрастващите", се припомня в документа.


Под петицията засега са се подписали 60 депутати от ГЕРБ. Тя беше раздадена на всички парламентарни групи и ще бъде публикувана на сайта peticiq.com.


Подписите се събират до следващата сряда, когато ще бъдат предадени на министъра на образованието и науката Тодор Танев. В петицията се настоява министърът да разпореди незабавни действия за включване на тоталитарните режими в учебните планове по история.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Само това да успее Андреев, ще остане в историята ... дано успее !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 727 Неутрално

    и режима на Боце, нали?

    седеньето го зголемува задникот
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    Много неща в България щяха да са различни ако това беше факт и ако имаше закон за лустрация.

  4. 4 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1108 Весело

    България си се управлява тоталитарно от 1918-та...

  5. 5 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Ей, зи вече се чудят какво да правят ! Ако скучаят, може да отидат, някоя градинка да прекопаят! Все пак нещо полезно да свършат !

  6. 6 Профил на today
    today
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Абсолютно ЗА. Трябва да се обяснява на младите какво всъщност е представлявал "прекрасния: соц строй, даже да ги затварят някъде за 1 месец и да ги карат да рецитират простотиите, казвани по пленумите на БКП, че да им дойде акъла в главата!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  7. 7 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Автобиография ?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2729 Весело

    Достатъчно е в учебните програми да се изучава Оруел !

    Иначе как си представя Андреев в тинейджърските глави да се наблъскат всички петилетки !!!

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    ГЕРБ предлага с петиция задължително изучаване на тоталитарните режими..)))
    ...............
    Айде сега ...)
    Боко още не се е върнал от ПОСЕЩЕНИЕ в един такъв тоталитарен режим ...Още е в Китай, бе ...) Защо бързате ???
    Хахахахааа.....

    BIG AL
  11. 11 Профил на floriantus
    floriantus
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#2] от "Пипера е много лют":

    Настоящето също трябва да бъде предмет на задълбочено изучаване и изследване.

  12. 12 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 972 Неутрално

    Браво на Андреев!
    Очаквам отпор от ДС партиите. Трудно раждане ще е...

  13. 13 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Дрън дрън, що не го въведоха? Имат цяло правителство. Демагогия!!!

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  14. 14 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1108 Любопитно

    ''Недопустимо е мирогледът на хората, които ще управляват държавата ни утре, да бъде моделиран с невежество и заблуди за миналото", се казва в петицията.''


    аз по голяма заблуда не мога да се сетя от това да се твърди как имало ''османско присъствие'' 5 века и едва ли не българите са си свиркали от кеф

  15. 15 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Весело

    Само да им вземат леките коли за 2 месеца и да им връчат вноски за ЛАДА - за след 15 години , ,
    да ги върнат по родните места - БЕЗ право да живеят другаде , да ги закрепостят на работата , на която са сега ,
    никаква Гърция или ЕС ,
    обратно в България - на всички студенти,
    САМО БНТ-1 - за два месеца , само вестник "раб. дело",
    само съветски филми - за два месеца ,
    и ..мисля , че ТОВА им стига - за ДВА месеца , само ...)))
    А и пандиз за вицове, дълги коси и къси поли ...))
    И само другарите да пътуват на запад , а за някои специалности да учат - САМО другарските щерки и синове ...Другите- ВЪН от Висшите училища - по тези специалности ..))

    BIG AL
  16. 16 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4678 Неутрално

    Депутати от ГЕРБ предлагат петиция за въвеждане на задължително изучаване на тоталитарните режими
    ------------------------------------
    Чудесна инициатива. Само чè няма да бъде приета, и то с гласовете на ГЕРБ.

    Gunter glieben glauchen globen
  17. 17 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Може да се изучава и живота Му: детство, юношество, филии с мас, прекопаване на картофите, СИК.....

  18. 18 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    [quote#14:"carmello"]аз по голяма заблуда не мога да се сетя от това да се твърди как имало ''османско присъствие'' 5 века и едва ли не българите са си свиркали от кеф [/quote]
    Прегледал съм обясненията на този период в Гърция, Румъния и Сърбия. И в трите държави това време е с термин "османска власт".

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  19. 19 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Като приемник на бкп, днешната „социалистичека” партия и комунистическите отломки в атака и абв ще се борят със зъби и нокти това да не мине, защото ще бъде забит още един пирон в техния ковчег...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  20. 20 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 680 Неутрално

    "Недопустимо е мирогледът на хората, които ще управляват държавата ни утре, да бъде моделиран с невежество и заблуди за миналото."

    Но е абсолютно допустимо те да са невежи (каквито и са, де) по математика, физика, химия, биология. И понеже са абсолютно невежи относно тези неща те не осъзнават тяхното значението за развитието на една държава и в резултат се раждат закони за образованието, подобни на този, измислен от великия експерт Милена Дамянова.

  21. 21 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    ...ГЕРБ предлага с петиция задължително изучаване на тоталитарните режими...

    Брилянтен пример защо държавата не върви, не се развива, тъпче на едно място вече десетилетия. Заради овце като Мето, които си имат "краставичка" народът още дълго ще рупа трици. Не дълго, а завинаги. Забележете само каква боза е главата на някои хора. Предложение на ГЕРБ за "изучаване на тоталитарни режими", но не какво да е изучаване, а ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!! Демек по най-тоталитарен начин ще ни учат що е то тоталитарен режим. Влече ги някои дребни душици към задължителността, както беше и при задължителното гласуване. Нещо, което ме подсеща, че накъдето и да обърнеш тоталитарен задник, от това той не става по демократичен и реформиран. Все пръдня работа!

  22. 22 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Да изчакат малко като свърши и тяхното да го включат в учебниците също!

  23. 23 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Около 10 % от АДМИНИСТРРАЦИЯТА , днес , са бивши ДС- БКП другари и доносници !!??
    И поради ВЪЗРАСТТА им , вече , над 50 годишни, все са НА високи постове ...
    Е, как да просперира такава държава ???

    BIG AL
  24. 24 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2027 Весело

    ГЕРБ да помисли и за "култа към личността"
    Zamunda Banana Bend - Sam Mnogo Ubav
    https://www.youtube.com/watch?v=56LjFMfzAFk

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  25. 25 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#10] от "BIG AL":

    Герб гласува против изучаването на тоталитарния режим преди 1 месец.М.Андреев се мъчи да замаже гафа.Като чета коментарите ,оставам с впечатление ,че герберите помнят по-малко от месец

  26. 26 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    Изучаване ама заедно с всички простотии на комунизма като:

    "Селянино, изми ли си яйцата" или
    "Селянино, дръж си картофите на сянка"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  27. 27 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Любопитно

    До коментар [#19] от "Rim":

    А за Герб какво ще кажеш?

  28. 28 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#26] от "lz2":

    Във всяка къща и говедо

  29. 29 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2126 Весело

    "Недопустимо е мирогледът на хората, които ще управляват държавата ни утре, да бъде моделиран с невежество и заблуди за миналото"

    тъй де, тъй... и тук дойде момента да се сетим че именно Герб усърдно трудоустройва всевъзможните му там соц функционери

  30. 30 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Весело

    У Политбюро на милиционерската партия има повече бивши комунисти отколкото в това на БСП и АБВ взети заедно !
    Ама бивш комунист звучи като бивш негър.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  31. 31 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#27] от "hodounski":
    „А за Герб какво ще кажеш?”


    За сега, по-добре нищо... Нали уж са ни партньори...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7153 Неутрално

    До коментар [#4] от "carmello":

    Първо не е весело - а всяка структура, за да просъществува /вкл. България от 650 -та година/ когато не е била тоталитарна - изчезва........
    Второ -друг начин за управляване - се доказа, че НЯМА !!!!

    karabastun1@abv.bg
  33. 33 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А на лидерските партии?

    Вече свикнах да ме трият без причина
  34. 34 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Нещо хубаво да дойде и от ГЕРБ.
    Подкрепям напълно.

    Но въпреки това съм песимист - почти всички добри предложения засега са или на трупчета, или са отхвърлени.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    Абе ей, Методи...?! Ти не знаеш ли, че при нас, социализма беше с човешко лице?! По границите стреляха, че хората да не избягат от социалистическия рай! И всички бяхме предпазени от вредното въздействие на капитализма! Тодор Живков, построи няколко Българии, сам, лично! Останалите, само му помагаха! Ако не вярваш, питай Лиляна Павлова, като се върне от Китай! Тя се гордее с дядо си и социализма! Какъв тоталитарен режим те гони?! Даже и Тодор Живков е светъл пример, за настоящия министър-председател! Няколко пъти, ни го припомня...! Какъв диктатор..., отиде си човека с едно одеяло и скъсани чорапи...!

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#21:"Мърмор"]по най-тоталитарен начин ще ни учат що е то тоталитарен режим[/quote]
    Задължителността не е непременно "тоталитарност".
    Задължително се изучава и български език, физика, биология, химия. Дори предметът рисуване е задължителен.

    Считам, че способността да разбира днешната политическа обстановка трябва да е част от умението на всеки човек със средно образование. А тоталитарните режими са съществена част причините за нея.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  37. 37 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Хубаво е да знаят децата какво чудо е тоталитаризма и да внимават

  38. 38 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Весело

    До коментар [#37] от "shileto":
    „Хубаво е да знаят децата какво чудо е тоталитаризма и да внимават”

    Най-после и аз да ти сложа един плюс...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  39. 39 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Децата няма как да разберат какво е тоталитаризъм, защото не са живели по това време. От преди 1989 са останали единствено пропагандни материали колко сме велики. Аз не съм срещал материали, които да са обяснявали, че сме зле или България да е показана така. Така, че това е бита кауза.

    Това не може да бъдат снимки и видеа от войната.


    Вече свикнах да ме трият без причина
  40. 40 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 688 Весело

    Това когато влезе ТОЧНО от ГЕРБ,вие на мен ХАСАН АДЕМОВ ще ми викате!

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#15] от "BIG AL":
    „Само да им вземат леките коли за 2 месеца и да им връчат вноски за ЛАДА - за след 15 години , ,
    да ги върнат по родните места - БЕЗ право да живеят другаде , да ги закрепостят на работата , на която са сега...”


    Червената плутокрация (както я нарече РАДОЙ РАЛИН на 18.11.89 г.), няма да издържи и два дена...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  43. 43 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Ха, ха, абе да учат децата бе, що да не учат, то тоталитарни режими бол, па колко е имало, ехей, то не един предмет само, ами цяла гимназия, примерно гимназия по древни и съвременни тоталитарни режими! Те зер демократите и герберите, пък и бесепето, много химията, физиката, математиката не ги обичат, при тях всеки министър е спец по всичко! Обаче таз тенденция е има вече, особено в 11 и 12 клас, примерно вместо да се набляга на литература, граматика, математика, се изнасят открити уроци за тоталитаризма, предмети като свят и личност са определящи и т.н. Така че споко, нека учат, те и без това китайците ни правят всичко, а ние докато изчезнем, ще се тюхкаме колко бил лош соца!

  44. 44 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#39:"zethron"]Децата няма как да разберат какво е тоталитаризъм, защото не са живели по това време.[/quote]
    Затова трябва да го изучават в училище.

    Честно казано, аз също не съм живял по време на Средновековната Инквизиция, но изучавайки я, някак си съм разбрал какво е.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  45. 45 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#43:"ban"]а ние докато изчезнем, ще се тюхкаме колко бил лош соца! [/quote]
    Докато не разберем колко наистина е бил лош соца, сме обречени да изчезнем.
    Защото все ще излиза някой, дето дърпа всички назад към "добрия стар соц".

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  46. 46 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Какво означава ''задължително изучаване''? Та нали тоталитарни режими са били наложени в различни страни на Европа през по-голямата част на двайсти век - да не се изучават, означава да се пренебрегва значителна част от историята на двайсти век!

  47. 47 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#14:"carmello"]аз по голяма заблуда ...от това да се твърди как имало ''османско присъствие'' 5 века...[/quote]Точната дума е османска ОКУПАЦИЯ!!
    Ама наложеното от проруски лекета "Турско робство" е невярно! Българите НЕ са били роби, НЕ СА ГИ КУПУВАЛИ И ПРОДАВАЛИ, ИМАЛИ СА СОБСТВЕНОСТ И ПРАВО НА СВОБОДНО ДВИЖЕНИЕ! Тогава сме били по свободни отколкото при съветската окупация след 1944г. Всеки българин е можел свободно да отиде до Берлин, Париж, да учи или търгува. Или до божи гроб и да стане хаджия! А при съветската окупация извън лагера пускаха само предателите, слугуващи на руските окупатори!!

  48. 48 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Честно казано, аз не виждам съществена разлика между днешния кап, и бившия соц.! Е отчитам големите постижения на капа, да си купиш трошка с две заплати, да ядеш банани и в макдоналдс! Що се отнася до изчезването и разбирането, ами те поляците и прибалтийците уж го разбраха, ама и те намаляват по бързо и от нас даже!

  49. 49 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Гневно

    [quote#47:"bgpatriot"]НЕ СА ГИ КУПУВАЛИ И ПРОДАВАЛИ[/quote]
    естествено, само са ги колели, това е много демократично, и цивилизовано, то затова си падате и по ИДИЛ!

  50. 50 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    [quote#36:"keen"]Задължителността не е непременно "тоталитарност". Задължително се изучава и български език, физика, биология, химия. Дори предметът рисуване е задължителен. [/quote]

    Прав сте. Възхитителен пример на софистичен подход към проблема. Защо ли и аз да не го използвам. Например, научете първо българите на български език, че те вече не знаят да четат и пишат, вероятно и студенти медици бъркат мястото на простата и хипофизата, таблицата на химичните елементи се взема за бинго фиш, а от физиката познават само акут елементите, т.е. юмручния бой. Мда. Софистики.

  51. 51 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3585 Неутрално

    Последният брои ли се?

  52. 52 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Весело

    До коментар [#47] от "bgpatriot":

    османска ОКУПАЦИЯ!!!
    Абе тези от ИДИЛ даже са разбрали що за патриоти сте, и България не е включена към враговете на ИДИЛ, направо някаква ИДИЛИЯ ни очаква!

  53. 53 Профил на winston_smith_ii
    winston_smith_ii
    Рейтинг: 402 Неутрално

    А-а-а, сетихте се най-сетне да го предложите! Лицемерие...

  54. 54 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Методи Андреев...

    Тъжна обсесия.

  55. 55 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    [quote#19:"Rim"]Като приемник на бкп, днешната [/quote]
    паритя ГЕРБ опива да се пребоядисва! Като приема челнове като Методи Андреев, като подкрепя на ДУМИ предложенията им! Но какви за 3-мата най-важни в ГЕРБ-бивш пожарникар, напуснал пожарната за да НЕ СЕ раздели с БКП; друг пък работил в ДС, водил се на щат шофьор там. Партийна секретарка от Плевен. За местните избори ББ "подкрепяме успешни кметове от БСП, ако пеминат към нас" БСП и ГЕРБ-скачени съдове, и наследници на БКП! За младите, успелите, красивите, умните и най-вече НАИВНИТЕ бе това пояснение ПО ТЕМАТА!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  56. 56 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Отделен учебник, а на корицата символа на тоталитаризма ТЖ с телохранителя си ББ. Да разберат младите, че те ще са поредното затрито поколение от 70 години насам от едни и същи хора.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  57. 57 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1156 Весело

    обаче помня методи андреев как се слагаше на пожарникаря да го вземе у герп,сигурно трудно ще се намерят и жени с по-леко поведение от неговото

  58. 58 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3132 Неутрално

    До коментар [#47] от "bgpatriot":
    "А при съветската окупация извън лагера пускаха само предателите, слугуващи на руските окупатори!! "

    Повечето български патриоти по турско време са пътували и учили в чужбина без изходни визи.

    подпис
  59. 59 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#47] от "bgpatriot":

    от патриоте като теб сме на такова положение

  60. 60 Профил на Meчо Пух
    Meчо Пух
    Рейтинг: 817 Весело

    ...с уважение към Андреев, ама.. тва гербавите отдавна са го изучили до детайла... особено интензивно по време на разтриването на уши...
    кат са сетя за 'да са снишим докат бурята...' на 'бащицата и народът', се пак комунизмът трудно си отива ... деца....

    Колкото повече, толкова повече!
  61. 61 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    В изучаването на някакво исторически събитие трябва да няма политически привкус, което е невъзможно при поляризацията на обществото. Просто трябва да минат достатъчен брой години от ерата на тоталитаризма, за да бъде изучаван обективно. Само пълним главите на децата с излишна информация,престанете да си играете игрички с образованието.

  62. 62 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Ако приемат предложеното от Методи Андреев, ГЕРБ са луди! Та нали като изучават тоталитарните режими, първата асоциация която ще направят е авторитаризма на г-н Бойко Борисов.

  63. 63 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално
  64. 64 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#19] от "Rim":

    Реално приемникът на БКП е ГЕРБ, БКП днес е в ГЕРБ повече, отколкото в БСП. Има ли някой от ръководството на ГЕРБ, който да не е бил в БКП?

  65. 65 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#15] от "BIG AL":

    Да припомним:
    При социализъма нямаше престъпност.
    При социализъма имаше парно.
    При социализъма нямаше голям глад.
    При социализъма нямаше крайна бедност.
    При социализъма не се работеше много.
    При социализъма се почиваше по много и почти безплатно в достатъчно добри курорти.
    При социализъма се живееше спокойно и сигурно.
    При социализъма един телефонен разговор беше 2 стотинки, независимо от продължителността му.
    При социализъма един билет за транспорта беше 6 стотинки.
    При социализъма един билет за кино беше 40 стотинки.
    При социализъма имаше култура и нямаше чалга.
    При социализъма имаше достъпно здравеопазване и хората имаха зъби.
    При социализъма не се ровеше по кофите за боклук масово.
    При социализъма нямаше високо ниво на убийства.
    При социализъма нямаше високо ниво на самоубийства.
    При социализъма нямаше наркомани.
    При социализъма манговците и резаняците бяха поставени на местата си.
    При социализъма имаше ред и правила, които се спазваха.
    При социализъма имаше морал, а не морална деградация.
    При социализъма можеше да си купиш апартамент.
    При социализъма имаше АЕЦ и евтин ток.
    При социализъма управляваше пак БКП, както и сега.

    Желювците ви излъгаха, че ще донесат нещо по-добро и вече 25 години вие им се връзвате.

  66. 66 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#55] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":
    „...паритя ГЕРБ опива да се пребоядисва! Като приема челнове като Методи Андреев, като подкрепя на ДУМИ предложенията им! Но какви за 3-мата най-важни в ГЕРБ-бивш пожарникар, напуснал пожарната за да НЕ СЕ раздели с БКП; друг пък работил в ДС, водил се на щат шофьор там. Партийна секретарка от Плевен...”


    Дори и да е така, (което е безспорно) в момента РЕФОРМАТОРСКИЯ БЛОК не разполага с необходимата сила, за да промени нещата! А да клатим правителството при липса на алтернатива е безсмислено начинание... За сега.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  67. 67 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Любопитно

    До коментар [#64] от "Anonymous":
    „Реално приемникът на БКП е ГЕРБ, БКП днес е в ГЕРБ повече, отколкото в БСП. Има ли някой от ръководството на ГЕРБ, който да не е бил в БКП?”


    И какво трябва да направим според теб?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  68. 68 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#15] от "BIG AL":

    И днес, за да си купиш нова кола трябва да събираш пари 15 години. И тогава, ако си имал парите, си можел да си купиш кола веднага без да чакаш. И тогава си можел да си купиш 15 годишна кола евтино на старо, и не бива да се пренебрегва изобщо поевтиняването на колите през десетилетията вследствие на голямото количество произведени изобщо.

    Милиони днес не могат да излязат от собствените си СЕЛИЩА, не СТРАНАТА, поради липса на пари.

    Като разказват вицове, това да не им е оправило финансовото състояние, или дългите коси? А проблемът с късите поли е решен много преди края на социализма.


  69. 69 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#67] от "Rim":

    Да гласуваме по-малко за ГЕРБ, а повече за БСП и Атака, на първо място, за да има баланс. По-нататък, зависи от това какво искаме да се постигне. Много хора поставят благоденствието на първо място, макар че според мен незаслуженото благоденствие едва ли е полезно. Но ако все пак поставим благоденствието на първо място, трябва да отменим равното избирателно право и да създадем нови партии като се преборим с ЕДИНСТВЕНАТА партия, която управлява в момента - ДС, която контролира всички останали създадени или потенциално създаващи се партии! Борбата с ДС означава и борба с ЦРУ, защото те са свързани!

    "посолството на САЩ го уведомява, че има споразумение между ЦРУ и КГБ за категорично недопускане на наказателна и репараторна отговорност от престъпниците"

    http://www.eurochicago.com/2015/09/koi-kogo-i-zashto/

  70. 70 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#8] от "SS":

    от това няма и нужда

    Birds of a feather flock together.
  71. 71 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 671 Неутрално

    айде, троловете на ДС почнаха да се опитват да сведат всичко до абсурд...

    Birds of a feather flock together.
  72. 72 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#68] от "Anonymous":

    само дето москвича не е бмв, и не само това... евтини коли и сега има, даже има китайски. има сигурно дори и руски...

    Birds of a feather flock together.
  73. 73 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Весело

    До коментар [#69] от "Anonymous":
    „Да гласуваме по-малко за ГЕРБ, а повече за БСП и Атака, на първо място, за да има баланс...”


    Аха, добре! Ще мисля денонощно по въпроса...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  74. 74 Профил на Ilia Iliev
    Ilia Iliev
    Рейтинг: 340 Весело

    Веселото е пак на почит в България!
    Да се изучава тоталитаризъм в училищата ни!
    Да се смееш или да плачеш!
    Има ли в България една партия ,която да няма тоталитарен тип !?!?!
    И акълът не се изучава- просто или го имаш , или го нямаш!!

  75. 75 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    да, крайно време е! че напоследък попадам на отчайващо идейно неграмотни нацисти и болшевики, да вземат да ги стегнат малко...
    макар че и "демократите" също са ни мноооооого зле.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  76. 76 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#73] от "Rim":

    Не съм сигурен, че ще можеш да се справиш сам.

  77. 77 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [#6] о, това се обяснява с две изречения: т.нар. социализъм беше фактически държавен капитализъм с еднопартийно монополно управление. Нарекол го е социализъм Маркс, за да не му личи, че вместо "теория" срещу капитализма създал проект за усъвършенстването на същия.
    Толкоз.
    По-подробно - вижте Бакунин.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  78. 78 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#72] от "Realistic Cock":

    Ако социализмът беше продължил, щеше да има и БМВ-та - справка Беларус!

  79. 79 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    Никога ням ада повярвам,че ГЕРБ и Борисов го искат искрено.По-скоро се надяват да се провали.

  80. 80 Профил на georgievp
    georgievp
    Рейтинг: 450 Неутрално

    А как ще се изучават отзад напред (от най-сатире към най-новите) или обратно.

    Щото ако е втория вариант - първо ще трябва да се изучава първия мандат на ГЕРБ.

  81. 81 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#66] от "Rim":

    [quote#66:"Rim"]А да клатим правителството при липса на алтернатива е безсмислено начинание... За сега.[/quote]

    А ти правиш ли нещо, за да има алтернатива? Истинското гласуване е МЕЖДУ изборите, за да има алтернатива на изборите!

    Друг е въпроса, че алтернатива има. Въпросът е, че искаме различни неща.

  82. 82 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [#69] тц.
    Въстание, за да разруши сегашните институции, а после активност, та управлението (политическо, икономическо, всякакво) да се поеме от териториални, производствени и потребителски организации, образувани доброволно и взаимодействащи си солидарно.

    а панегирикът ти за шукаритетките на "социализъма" (както и да се (само)назовава, беше държавен капитализъм) се отнася само до последните 15-тина години от режима на БКП. И не хората го гътнаха, а партийците "преустроиха". От друга страна, никой не се втурна да брани "завоеванията на социализъма", особено ония, въоръжените, дето бяха и клетва полагали...
    Изиграха ни, но и ние бяхме (а и още сме) достатъчно глупави и лакоми, за да се вържем...

    (като гледам коментарите, само една редакция им трябва - и ето ви го учебникът, дето плаче за него Андреев)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  83. 83 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#80] от "georgievp":

    И втория, и втория - Цацаров и Сидеров!

  84. 84 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ''Недопустимо е мирогледът на хората, които ще управляват държавата ни утре, да бъде моделиран с невежество и заблуди за миналото", се казва в петицията.''

    недопустимо е изобщо да има някакво елитно малцинство, което "управлява държавата", тоест юрка обществото да постъпва против интересите и волята си, с изключение на отделни прослойки, които в едно или друго от управленските решения намират келепир, докато МНОЗИНСТВОТО бива ощетявано.

    ********************
    към [#4] бъркаш авторитарно с тоталитарно.
    При все скептицизма ми към Ж.Желев, дефинициите му за разликите са точни - щото не са негови, само ги е перифразирал)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  85. 85 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#62] от "petyo9":
    „Ако приемат предложеното от Методи Андреев, ГЕРБ са луди! Та нали като изучават тоталитарните режими, първата асоциация която ще направят е авторитаризма на г-н Бойко Борисов...”


    Тоталитаризъм има там, където държавното устройство не позволява смяната на определен диктатор! Случаят с Борисов си е въпрос на Герб! Никой не пречи на опозицията да го свали при едни избори! Според мен популизма на Борисов дори е полезен, защото води „мотаещите” се и блуждаещи гласове в дясно! А те никак не са малко... Така че, всяко зло - за добро! Може и да бъркам нещо, ама май не...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  86. 86 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 791 Неутрално

    [quote#85:"Rim"]Никой не пречи на опозицията да го свали при едни избори![/quote]

    Съмнявам се. Борисов лека-полека впрегна ресурсите на държавата в машината за печелене на избори. Популизъм вместо реформи, само и само да изкара още някой мандат.

  87. 87 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Задължително трябва да се изучава близката история, няма спор. Обаче не си представям как ще се стигне до единомислие сред историци, политици, граждани и т.н. за една обективна картина на бившия строй. Би било интересно, защото сега някои имат шанса да са живели и тогава и сега.
    А как биха оценили 20-те и кусур години след промените?! Защото и това е близка история, даже още по- близка. Например феноменът Симеон Сакскобургготски като премиер или Борисовото дълго управление и докъде сме стигнали икономически?
    Иначе идеята звучи малко популистки и ако не се търси обективност, то ще е лесно. Даже няма нужда да се изучава, достатъчно е да се преживее една предизборна кампания и политиците казват на населението как точно трябва да мисли.

  88. 88 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#85] от "Rim":

    Пречи, защото има цензура и прокурорско-полицейски акции с вкарване в ареста на неудобен опозиционер, а преди това и опит за убийство с полицейско съдействие и попречване на прилагане на незибежна самоотрана! Фалшификациите на изборите даже тук не ги броим.

  89. 89 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Баш! Лустрацията е пърото и необходимо условие за преодоляването на ченгеджийските модели. Гангрената трябва да се отстрани до здраво!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  90. 90 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Защо пишещите тук мислят, че ако се въведе такова изучаване комунизмът ще е представен в лоша светлина? То сега пак е комунизъм, за някои - не е свършвал изобщо. Пак сега има култ към личността, пак личността е неособено интелигентна по-скоро е работническо-селска, приликите са безброй.

  91. 91 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 915 Неутрално

    След 26 години снишаване, недомлъвки и откровени лъжи израснаха поне две поколения, които си нямат представа за истинското лице на "развития" социализъм, чиито пагубни последици за съдбата на нещастната ни Родина не могат да бъдат преодолени и до ден днешен.
    Защото в резултат на т.нар. "преход" всичките национални богатства се оказаха в ръцете на децата и внуците на членовете на ЦК на БКП, които все още дърпат конците на "управляващите" ни в момента доказани комуноиди - Г-отбора на БКП.

  92. 92 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 180 Неутрално
  93. 93 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Само и единствено Ге,манския опит в денацификацията и декомунизацията на обществото за дъ.лъг период от време от 40 год.ЛУСТРАЦИЯ със забрана за участие в избори за този период на повече от един милион комунистически бандита ,които на всички избори с контролирания и зависим вот ,който държат в ръцете си ,като държавни тунеядци и далавераджии_/около 23%/.С толкова беше избрана учителката в София ,а за другите си представяйте виртуално,като броят на гласувалите са не повече от 22%.НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ на всичко заграбено /повече от 100 милиарда долара / и НАРОДЕН СЪД по Германски модел.Никакви петиции и други АЛА-БАЛА глупости не решават нещата в комунистическа България.Решението е единствено в Германския модел за изгонване на всички комуняги от управлението на държавата чрез опита и Голямата СОПА на германския опит и практика.Нищо друго.Другото е от ЛУКАВИЯ.

  94. 94 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [#93] кьорфишек е този германски опит.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  95. 95 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1209 Весело

    До коментар [#65] от "Anonymous":

    Правилно другарю. При соца не се работеше много. Поне мнозинството лешпери и натегачи. За сметка на тях имаше малцина бунаци ( такива като мене ) дето бачкаха за 5ма за да изпълним плана. На това се крепеше прехваления ви соц.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  96. 96 Профил на debeliamark
    debeliamark
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#23:"BIG AL"]Около 10 % от АДМИНИСТРРАЦИЯТА , днес , са бивши ДС- БКП другари и доносници !!?? [/quote]

    10 ли? Другите какви са - децата и внуците им ли?

  97. 97 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#95] от "zuk_trombon":

    Да не би да твърдиш, че твоето бачкане тогава е било по-голямо от това, което е днес за много повече хора, които бачкат не за 5, а за 10 човека? Тези, които ходят на 2 или 3 работи, бачкат по 12 часа и не знаят почивен ден, и накрая едва си плащат парното.

  98. 98 Профил на zethron
    zethron
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#44] от "keen":

    Какво си разбрал?

    Вече свикнах да ме трият без причина
  99. 99 Профил на chernomorski
    chernomorski
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Наистина е много разумно предложението на Методи Андреев.
    Но то не е първото. Предлаганата петиция по-скоро трябва да подкрепи тази на проф.Келбечева : http://www.peticiq.com/komunisticheski_regim_v_uchiliste
    Ако ГЕРБ и другите депутати приемат това решение, то ще е е най-доброто им доказателство за придържане към препоръките на СЕ и на ЕК. Време е, дами и господа, не се правете на Дядо Мразовци и разни Снежанки...

  100. 100 Профил на cai
    cai
    Рейтинг: 237 Весело

    Бе, то по последнни данни около 80 % от избирателите му не могат да направят нормален писмен анализ на 10 страници, той академично образование ще им вкарва, задължително при това...баси и абсурда





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK