До средата на декември се приемат предложения за бюджета на София

Дончо Барбалов

© Цветелина Белутова, Капитал

Дончо Барбалов



До средата на декември Столичната община приема предложения от граждани и организации относно проектобюджета на София за 2016 г. Крайният срок беше на 27 ноември, но и след това никое предложение няма да бъде върнато, съобщи БТА, като се позовава на зам.-кмета по финансите Дончо Барбалов.


Днес се състоя общественото обсъждане на проектобюджета за 2016 г., в което участваха граждани, неправителствени организации и общински съветници. Барбалов посочи, че бюджетът на Столичната община за 2016 г. е 1.18 млрд. лв. Капиталовата програма е 366 млн. лв. По европейски програми за догодина са предвидени 195 млн. лв.


Основният проект за 2016 г. е третият лъч на метрото, за който ще бъдат отделени 180 млн. лв. европейски средства и 20 млн. лв. от бюджета на общината. За образование средствата са 35.6 млн. лв., с 1.2 млн. лв. повече спрямо 2015 г.; за здравеопазване - 13.7 млн. лв., с 522 хил. лв. повече от миналата година; за социални дейности - 15.2 млн. лв., със 730 хил. лв. повече. Увеличават се и средствата за почистване на града с 16 млн. лв. и така сумата става 113.8 млн. лв. За озеленяване парите са 22 млн. лв., със 7.4 млн. лв. повече от 2015 г., каза зам.-кметът.


В дискусията за бюджета на столицата се включиха представители на "Граждани за София", "За земята", фондация "Форум", "София филм фест", граждани. Присъстваха и участваха общински съветници от почти всички политически сили в общинския съвет. Най-важните въпроси, които те поставиха, бяха разширението на метрото, бъдещото изграждане за инсталацията за производство на гориво от отпадъци, градският транспорт, бездомните кучета.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Нека първото да е от мен:

    1. Минимален данък баракуда - 50 лева
    2. Синя зона навсякъде, където след 3 дена акции с глоби и паяци все още се виждат коли по тротоарите, калните площи и между катерушките, където си играят дечицата. Значи дефицитът е неизкореним, няма друг изход, освен батьовците да развържат кесията с малко повече от цената на едно измиване, както ги е приучила общината до момента, с тайната цел да си завъди електорат автодебили - еквивалент на тутунджиите на ДПС и пенсионерите на БСП.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    МИйте повече и по-малките улици! Живея на бил Витоша, а зад блока не са мили последните 26, може би 30 години!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    оправете тротоарите, поне по ц-ра, и налагайте строги глоби на паркиращите върху тях!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3465 Неутрално

    И глоби за лайната по улиците! Хем не мият ,хем не глобяват ,а ние дишаме по 1 тон разпрашени л@йна на ден,

  5. 5 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1133 Любопитно

    [quote#0:"статия"]За образование средствата са 35.6 млн. лв., с 1.2 млн. лв. повече спрямо 2015 г.; за здравеопазване - 13.7 млн. лв., с 522 хил. лв. повече от миналата година; за социални дейности - 15.2 млн. лв., със 730 хил. лв. повече. Увеличават се и средствата за почистване на града с 16 млн. лв. и така сумата става 113.8 млн. лв. За озеленяване парите са 22 млн. лв., със 7.4 млн. лв. повече от 2015 г., каза зам.-кметът. [/quote]
    Образование - 36 млн,здраве - 14 млн,социални - 15 млн,цели 114 млн за "чистота"+22 млн озеленяване.
    Като в старата градска песен - " г.за си с рози закичи,п.сранато да не личи".За културата и не питаме.

  6. 6 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лелка":

    За образование мисля държавата дава по-голямата част, а това е само доплащане от общината. За здраве също - вероятно някакво дофинансиране само, иначе е абсурд всички софиянци да се лекуват с с 14 милиона лева. Че то това за една болница даже не стига.

    Иначе и от мен предложение за приходната част - тръгват лелките с кочаните и на всеки неправилно паркирал честитка за 50 лева под чистачката. Ще напълнят бюджета за нула време. И да го ползват после за обособяване на някакви паркинги. Има много празни места, които могат да се поразчистят и асфалтират, пък защо не и многоетажни конструкции да се вдигнат (да смеем ли да си мечтаем...)

  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    [quote#6:"Камен"]За образование мисля държавата дава по-голямата част, а това е само доплащане от общината. За здраве също - вероятно някакво дофинансиране само, иначе е абсурд всички софиянци да се лекуват с с 14 милиона лева. Че то това за една болница даже не стига. [/quote]
    5-те градски болници "висят"за поддръжка на общината,а НЗОК плаща извършеното по пътеките.Училищата като сграден фонд и игрища,басейни и прочие екстри също,субсидията е за учебен процес.144 млн чистота при адската мръс е гавра, а при паркиране навсякъде 22-та млн за озеленяване са направо метнати в калта.

  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#4] от "hodounski":
    Трай, че току се сетили че го дишаш безплатно

  9. 9 Профил на dkolov
    dkolov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#1:"cinik"]1. Минимален данък баракуда - 50 лева [/quote]

    Ей старите таралясници много те дразнят. Това донякъде е нормално, защото и хората които ги карат също се дразнят, ама няма кинти.

    Това предложение не вярвам да доведе до добри резултати, защото в София не се движат само Софийски таралясници. Даже си мислех дали някой хора съвсем тенденциозно не подменят своята регистрация. Така хем плащат ниски данъци, хем карат из София.

    Не знам ама според мен може би е много по-добре да се забрани управлението на моторно превозно средство в града чиято възраст надвишава 5 (словом пет) години.

    Възможно е това да е твърде крайна мярка и ограничението може да се повиши да речем до десет години, защото десет години са общо взето един сравнително приемлив срок за експлоатация, ако колата е добре поддържана.

    Иначе съм съгласен че трябва да има санкции за нерегламентирано паркиране, но мисля че най-добрия начин за оползотворяване на събраните средства е за инвестиции в добър обществен транспорт

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    [quote#9:"dkolov"]Не знам ама според мен може би е много по-добре да се забрани управлението на моторно превозно средство в града чиято възраст надвишава 5 (словом пет) години.[/quote]

    Такова нещо няма никъде по света и вероятно е незаконно, защото и старият автомобил може да е поддържан и изправен.
    На много места обаче има ограничения къде могат да влизат коли примерно само с Евро-4, Евро-5 и т.н. Нещо такова би могло да се помисли, но вероятно ще има бунт. Да го направят при нас барем Евро-2 или Евро-3, които са стандарт съответно от 1996 и 2000 година. Това ще отсее барем голфовете двойки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK