Търси се концесионер за 400 колела под наем в центъра на София (карта)

Търси се концесионер за 400 колела под наем в центъра на София (карта)

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Система за отдаване под наем на велосипеди в центъра на София с 33 стоянки за 400 колела, която да се поддържа от частна фирма на концесия. Това предвижда доклад на кмета на града Йорданка Фандъкова, внесен за разглеждане от столичните общинари. Предложението е първи етап, като занапред се предвижда поетапно да се обхванат и кварталите и периферните зони на столицата.


Реклама срещу поддържане на системата


Идеята е частна фирма да обслужва и поддържа услугата, като срещу това има право да рекламира на 150 места и срещу задължението да плаща концесионна такса от минимум 93 хил. лева на година, с изключение на първата, като първите шест месеца след подписването на договора ще трябва да направи всички инвестиции по създаването на стоянките и покупката на велосипеди. Предложеният срок за договора е от 8 до 12 години.




Обхватът, определен в доклада, с който "Дневник" разполага, е бул. "Сливница", ул. "Опълченска", бул. "Ген. Тотлебен", бул. "Пенчо Славейков", бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Цар Освободител", бул. "Васил Левски" и част от бул. "Мария Луиза" в участъка между пл. "Лъвов мост" и ул. "Струга".


"Концесионерът е длъжен да изгради и поддържа за целия срок на концесията 33 броя велогардероби с не по-малко от 12 броя велосипеди във всеки велогардероб, без право да намалява или увеличава техния брой, в това число броя на велосипедите във всеки велогардероб, освен при наличие на решение на Столичния общински съвет", пише още в доклада и се допълва, че фирмата е задължена също така по искане на концедента да изгради и поддържа за оставащия срок на концесията допълнително до 5 броя велогардероби с не по-малко от 12 броя велосипеди за всеки велогардероб извън обхвата на концесионната площ в случай на изградена велосипедна мрежа. Минималната инвестиционна програма е 1.63 млн. лева.


Фирмата сама ще определя цените на предоставяните от него, като в доклада пише, че задължително първите 30 минути от наемането на велосипед трябва да са безплатни.


В доклада за избор на концесионер е определена тежест от 40% за годишното концесионно плащане; 40% за срока, като предложението за най- кратък срок на концесията бъде оценено с най-голям брой точки; инвестиционно предложение е относителна тежест 10%, като в него се включват инвестиции от минимум 1.6 млн. лева, както и инвестиции за поддръжка и финансово-икономически модел; 10% е тежестта на техническото предложение - дизайн на велосипедите и велогардеробите и начин на функциониране на системата за отдаване на велосипеди под наем.


Предстои и разширяване към кварталите


Докладът беше разгледан от общинската транспортна комисия в понеделник, като предстои окончателно да бъде гласуван от общинския съвет във втората половина на декември. "Всички политически сили си казахме по време на кампанията, че в този мандат развитието на кварталите и периферните зони е приоритет, а в това предложение се засяга само центърът на София", заяви съветникът от "Сердика" Тодор Цанев. По думите му е добре да се уточни в проекта, че това е първа стъпка към система за наемане на велосипеди, като занапред ще се включват и кварталите, предвид, че вече към някои от тях има изградени и велоалеи. Според него е добре да се заложи и възможност концесионерът да може да поставя и стоянки в кварталите.


"Трябва да си дадем сметка, че проектът се осъществява при определен финансов ресурс. Първоначално разчетите бяха предвидили 360 рекламни елемента, но работната група, която изготви доклада, реши те все пак да бъдат 150", отвърна съветникът от ГЕРБ Зафир Зарков. По думите му в следващите години трябва да се мисли за разширяване на системата, но сега обхватът да бъде само центърът.


Съветникът от Реформаторския блок Прошко Прошков ("Движение България на гражданите") заяви, че е чест клиент на системата за колела във Виена. По думите му там са се лутали през годините, като първоначално инвестицията е била направена през 2003 г. изцяло от общината, но след това е бил променен. "Тук предложеният модел е добър, но има нужда от допълнения", посочи той.


Според Прошков е добре 1 час да бъде безплатен, като изрично се напише, че на 15 минути се нулира използването на колелото и гражданинът да може многократно на ден да ползва безплатно. След това за втория час да е 1 лев, за третия - 2 лева, и за повече от 4 часа по 4 лева. "Хубаво е да се упомене, че концесионерът трябва да поддържа интерактивна карта, на която в реално време да се вижда броят използвани велосипеди, както и колко са свободните места на стоянките", заяви той и добави, че е добре да се създаде мобилно приложение, през което всеки гражданин да има тази информация.


Зафир Зарков отвърна, че в първоначалния вариант изобщо не се е предвиждало безплатно ползване, но след анализ се оказало, че в повечето европейски градове е 30 минути, на доста места било 15 минути и на много малко 1 час. Той прие за добра идеята за мобилно приложение.


Председателят на групата на БСП Калоян Паргов посочи, че водещото в доклада била рекламата, а по-малко системата за велосипедите. "Да не се окаже накрая, че сме отдали рекламни площи, които някои междувременно да използва за отдаване на велосипеди под наем", посочи той, а съветници от ГЕРБ възнегодуваха срещу това съмнение.


Войслав Тодоров от "Сердика", който не е член на комисията, но присъства на заседанието, посочи, че в доклада е добре да се напишат и точните цени на час. Според него не са достатъчни и предвидените 400 велосипеда.



Предложенията за разположението на 33 велогардероба:


1. Бул. "Мария Луиза" - до ЦУМ, метростанция "Сердика";


2. Ул. "Алабин " и бул." Витоша"- до Съдебната палата;


3. Бул. "Витоша" и ул. "Солунска"


4. Бул. "Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий" - до подлеза на метростанция "НДК"


5. Ул. "Г. С. Раковски" и бул. "П. Евтимий"


6. Бул. "В. Левски " и ул. "Граф Игнатиев"


7. До НДК;


8. Ул. "Проф. Фритьоф Нансен" и бул."В. Левски" - до НДК


9. Бул. "България" и ул." Проф. Фритьоф Нансен"- до НДК


10. Бул. "Витоша" и ул. Д -р Хр. Стамболийски"


11. Бул. "Цариградско шосе" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"


12. Бул. "Александър Стамболийски" и ул."Опълченска"


13. Ул. "Александър 1" и бул." Цар Освободител"


14. Бул. "Пенчо Славейков" и бул." Ген.Тотлебен"


15. Бул. "Ген. Скобелев" и бул. "Македония" и до Руски паметник


16. Бул. "Македония"" и бул." Христо Ботев"


17. Бул. "Тодор Александров"


18. Бул. "Тодор Александров" и бул."Христо Ботев"


19. Бул. "Княгиня Мария Луиза" и ул. "Екзарх Йосиф" - до джамията


20. Ул. "15-и ноември "- до пл. "Свети Александър Невски"


21. Ул. "Граф Игнатиев" срещу градинката при църквата "Св. Седмочисленици"


22. Площад "Васил Левски" - до паметника на Васил Левски


23. СУ "Климент Охридски" и бул. "Цар Освободител"


24. Бул."Евлоги и Христо Георгиеви"- до метростанция "стадион Васил Левски" 1


25. Бул."Евлоги и Христо Георгиеви"- до метростанция "стадион Васил Левски" 2


26. Ул. "Г. С. Раковски" и ул. "Аксаков" - градинката при "Кристал"


27. Ул. "Г. С. Раковски" и ул. "Ген. Йосиф Гурко"


28. Бул. "Княз Ал. Дондуков" и ул. "Сердика"


29. Площад "Лъвов мост " - метростанция "Лъвов мост"


30. Ул. "Искър" - Софийска математическа гимназия "Паисий Хилендарски"


31. Бул. "Васил Левски" - срещу Държавната агенция за младежта и спорта


32. Бул. "Стефан Стамболов" и ул. "Пиротска"


33. Бул. "Сливница" и ул. "Шар планина".

Ключови думи към статията:

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Дупер идея.
    В Бургас от години има такива колела.
    Защо не почерпят идеи от тяхната реализация?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    В повечето европейски градове е безплатно до 2 часа. Оставяш личната карта е пердашиш.

  3. 3 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#2] от "wiggins22":

    А през тези два часа, ако ти потрябва личната карта?

    The man on the Moon
  4. 4 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Добро начало!
    Ако пък и са безплатни за час-два, ще бъде супер, но едва ли.
    Крайно време е да се ориентираме към строенето на велоаели и придвижване с велосипеди. Това само по себе си носи големи плюсове за всички. Надявам се по-скоро да узреем за това.

  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Аз пък мисля, че общината трябва да реализира този проект или поне в първите 2 години докато се набере популярност.
    Прави ми впечатление, че в радиус от километър и половина ще има десетина стоянки, кому е нужно това?

  6. 6 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#3] от "Yulian Evtimov":

    Нещо се е объркал, не оставяш лична карта, а блокиран депозит по банкова карта. Поне така е в Будапеща. Не виждам как някой може да иска да си оставяш личната карта...

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  7. 7 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 689 Неутрално

    А бе по принцип... е голям въртел с тея колелета :D

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 483 Неутрално

    България е най големия производител в ЕС на велосипеди, така че ще се намери. Драг, Рам що не скачат?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  9. 9 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 461 Любопитно

    Горките чужденци, които ще се излъжат да си наемат велосипед, поне тези които не си падат по екстремните спортове Да караш колело в София си е борба за оцеляване

    Stef
  10. 10 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#8] от "oporna_to4ka":

    Защото по обявения начин евентуалния концесионер трябва да е луд за да влезе в схемата. Условията са единствено в интерес на общината, която вече доста време вижда, че няма мераклии. Не съм оптимист, че ще излезе нещо успешно по този начин, защото е силно ограничена възможността предприемача да си възвърне инвестицията и евентуално оперативно да печели.

    Умен и красив жълтопаветник.
  11. 11 Профил на phillipov
    phillipov
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Твърде ограничен обхват, ползата е малка. Бих се възползвал редовно, но ако има и в по-отдалечени райони, само центъра е малко като за туристи само....

  12. 12 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1123 Весело

    Само не разбрах защо е нужна концесия?!
    Заради това,че идеята е на общината?

  13. 13 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Весело

    На площад "Народно събрание" трябва задължително да има велогардероб.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  14. 14 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 434 Неутрално

    минимум 1.6 млн. инвестиции, 100 хил. концесионно плащане, 30 мин. безплатно, сезонност на услугата, 8-12 г. срок. Че кой инвеститор ще се навие, нещо ме съмнява да стане работата, колко приходи му трябват на ден, за да излезе на печалба? иначе идеята е много добра, дори закъсняла.

  15. 15 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Е най-после, София започва да се превръща в европейски град. Крайно време е да се обърне внимание на по-чистия транспорт и ограничаване на вредните емисии.. А пък и карането на колело е много полезно за всички

  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    Замисъла е добър, но както знаем ние българите сме зле в изпълнението на нещата.
    Апропо, ако искам да пусна конкурентна с-ма за велосипеди, трябва ли ми лиценз от общината?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 387 Весело

    Много хубаво е да има велосипеди под наем. Туристите поне могат да ги използват и софиянци разбира се, през почивните дни. Общината може да се замисли и за рикши. По Витошка да си джиткат. Въобще много възможности има - Борисова градина, Южен парк, Западен.
    А, и застраховка трябва все пак на велосипедистите, че ако излязат погрешка от пешеходните зони на улицата, не се знае какво може да им се случи.

  18. 18 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Не разбирам идеята да е наслагат велогардероби през 200 метра. При повечето можеш от едната до другата точка да стигнеш пеша за по-малко от 30 минути. С колело ще е още по-бързо. Ако с колело едно разстояние ми отнема 5 мин, а пеша 10 мин, защо изобщо да се занимавам да си вземам колело от велогардероб.
    Може ли някой запознат да разкаже, как е реализирано това в Бургас и има ли ефект.

  19. 19 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Каруцата пред коня. Хубаво ще се отдават тези колела - а къде ще се карат? Най-напред ни е необходима поне донякъде адекватна инфраструктура за велосипеден транспорт, а после - колела под наем. Нека се има предвид, че на тези колела много често ще се качват хора, които иначе рядко карат велосипед, не са достатъчно подготвени и в софийските условия могат да пострадат.
    Мисля също така, че 33 пункта са малко наблъскани в този сревнително тесен периметър и това не е функционално. Нека периметърът се разшири.

  20. 20 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#13] от "ПАВЛА":

    Там е пълно с гардероби - ама не вело...

  21. 21 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#16] от "Bulgarische Motoren Werke":


    [quote#16:"Bulgarische Motoren Werke"]ако искам да пусна конкурентна с-ма за велосипеди, трябва ли ми лиценз от общината? [/quote]
    Сигурно в концесионният договор ще има клауза да не се разрешава конкуренцията?
    Но тогава къде отива предприемачеството?!
    Много недомислена работа....

  22. 22 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#2] от "wiggins22":

    оставяш личната карта ли? това къде си го видял? нали после трябва да се върнеш на същото място да си я вземеш - просто абсурд. да не говорим за всички проблеми със сигурността и кражба на лични данни/самоличност.

    По мои наблюдения (Виена, Франкфурт) - регистрираш се еднократно онлайн и плащаш с дебитна/кредитна карта или с някои от туристическите карти за града

  23. 23 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Kaто чета, единственият в час е Калоян Паргов. Как точно ще стане, частен концесионер да направи нещо, на което за първия час да не му се плаща?

    При положение, че вътрешният ринг на София е с диаметър 2,4 км, за 1 час можеш да стигнеш почти навсякъде. Това е публична покана за мошеничества тип "задължение за обществени телефонни кабини", които после бяха направени с размер на катаджийска караулка, нито един телефон вътре не работи, но за сметка на това рекламните площи пълнят нечии джоб.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Oт картата се вижда, че всичките стоянки са в малкия ринг на София. От Руски паметник до паметника на Левски е 2,4 км и се изминава за 29 минути пеша. От моста на НДК до Лъвов мост е пак 2,4 км и се изминава за 29 минути пеша. Ясно е, че в общия случай ползването ще попада в безплатните 15 минути, а за 1 час си е живо разхищение. От това няма да може да се печели, камо ли да се плащат 93 000 лева. Има опасност, работата да бъде "наглАсена" по тертипа на "обществените телефонни кабини"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  25. 25 Профил на gryncharov
    gryncharov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За 30-те безплатни минути в Европа е сериозна дезинформация. До колкото знам, в Париж е така и това е. На другите места първите 30 минути са безплатни, АКО плащаш годишна вноска!

  26. 26 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    Тъй като карам колело от 10 години в София ежедневно и целогодишно искам да подкрепя идеята, но и да попитам:

    - някой от общинския съвет пробвал ли се е да отиде от произволна т.А до т.Б с колело, за да види "за какво иде реч"?

    - общинарите си мислят, че могат да карат по (из) центъра без обособени велоалеи, между хората?!

    - по периферията на широкия център от картата никъде, освен по "канала" няма велоалеи - по пътя ли ще карат туристите и мераклиите да разглеждат София?

    Имам още 10-тина питания, ама смисъл да пиша за всичките, защото ДА СИ ВЕЛОСИПЕДИСТ В СОФИЯ Е ЕКСТРЕМНО ПРЕЖИВЯВАНЕ, сигурен съм, че доста колеги ще ме подкрепят.
    Та затова първо направете подходящата инфраструктура и чак тогава мислете за концесии, този град е (и продължава) да се прави за автомобилите!!!

  27. 27 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#2] от "wiggins22":

    Това за двата часа е пълна глупост. Няма 2 безплатни часа. На много места (напр. Лондон и Берлин) има половин безплатен час, но това е само ако човек плаща такса за абонамент, каквато може да се плаща и на ден.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  28. 28 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Подобни схеми по цял свят имат проблеми с финансирането. Абсурдно е концесионерът да плаща на общината. Тия хора в общината няма ли кой да ги научи на елементарна управленска и финансова грамотност. Проучете как работят другите схеми преди да избълвате такива глупости.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  29. 29 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    А най-много ме дразни, че тия неграмотници си ги преизбират. Не е луд тоя, който яде баницата.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    [quote#4:"t0d0"]Крайно време е да се ориентираме към строенето на велоаели и придвижване с велосипеди.[/quote]

    Предвид на размерите на София, наличието на все пак някаква метрополотенна мрежа, най-печалившото решение за придвижване е осигуряването на пешеходни оси. В рамките на 30-те минути пеш, препоръчвани от лекарите като минимум на дневна двигателна активност, 70-80% от софиянци може да стигнат със сигурност до метрото или направо да си свършат работата пеша.

    Това обаче предполага наличие на широки, ремонтирани и най-вече свободни тротоари, безопасни пешеходни пътеки, светофари с приоритет за пешеходния поток, улично осветление и наказание за невъзпитани шофьори, които паркират в пешеходни пространства.

    Точно последното е малката срамна тайна на софийския общинар, защо никой не смее да предприеме нещо. Инструкциите на партийните централи гласят, да се изчака някоя партия да се подлъже, да почне да сваля колите по тротоарите и тогава ние да контрааткуваме, че първо трябва да се помисли за "отпускане на безплатни гаражи" (спускане, отпускане - акцентът е на тази думичка) и така да кешираме гласовете на автодебилите. Ще видиш, как ще се дебнат 4 години по тази линия, докато градът окончателно се впише в определението на Веждичката "Еб@л съм ви циганската нация, на 1300 години!"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  31. 31 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#1:"vtl53383951"]Дупер идея.
    В Бургас от години има такива колела.
    Защо не почерпят идеи от тяхната реализация? [/quote]

    До коментар [#1] от "vtl53383951":

    Бургас потрошиха по мои спомени около милион лева за въпросните стоянки и колеленца.
    Направиха ги веднъж, но само добри способности във фитнеса можеха да осигурят безпроблемното закачане и откачане на велосипеда в стоянката. За да се коригират грешките се направи втори лот , а старите колела къде отидоха не се знае.
    Поръчката за електрониката пък се даде и на нищо не разбираща местна фирма която пък като изпълнител тотално омаза нещата. За сметка на това някои хора си купиха доста бири от цялото упражнение.
    Бургас е пример как не се прави нещо такова, защото зад лъскавата фасада на проекта стои едно голямо финансово-технологично недоразумение.

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  32. 32 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    [quote#6:"The_Curious"]Нещо се е объркал, не оставяш лична карта, а блокиран депозит по банкова карта. Поне така е в Будапеща. Не виждам как някой може да иска да си оставяш личната карта... [/quote]

    В Будапеща има два варианта! Или ти блокират пари в картата и така взимаш велосипед под наем или се регистрираш предварително с лична карта в техен център, като срещу годишна такса, първият ти половин час е “безплатен“.

  33. 33 Профил на gryncharov
    gryncharov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#26:"Жорко"]- някой от общинския съвет пробвал ли се е да отиде от произволна т.А до т.Б с колело, за да види "за какво иде реч"? [/quote]
    Като гледам какви са им плановете и как ги мислят нещата, имам чувството, че "работа" се върши на по биричка/уиски. Статистически, би трябвало да има хора, които си разбират от работата и са професионалисти, но някак си не се отразява в резултатите...

  34. 34 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 387 Неутрално

    До коментар [#26] от "Жорко":
    Така си е колега, екстремно е. Може би това е идеята на общината с велосипедите под наем - атракция, не нормален начин на придвижване. За туристите... Софиянци не са колоездачи, те са автомобилисти. Общината не прави много за налагане на друг начин на придвижване.

  35. 35 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    [quote#4:"t0d0"]Крайно време е да се ориентираме към строенето на велоаели и придвижване с велосипеди. Това само по себе си носи големи плюсове за всички. Надявам се по-скоро да узреем за това. [/quote]

    Велоалеите са стара концепция и доказано опасни! Отиди в центъра на Амстердам и ще видиш, че велосипедистите карат по уличното платно. Така е много по безопасно, защото велосипедистите са видими за автомобилите и не изкачат изневиделица на пътя, там където велоалеите пресичат пътя.

  36. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3325 Неутрално

    МОЧА имени Лелина

    бинго

    Домоуправител за велосипед?

    (400 извънщатни бройки)

    "Търси се концесионер за 400 колела под наем
    в центъра на София"


  37. 37 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Бе, то хубаво с велосипед, ама в момента навън си е чука студено, а е такова през доста солидна част от годината, така че прозореца за "печалба" се свива още повече.

  38. 38 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#18] от "Smile":

    Като цяло, тук идеята е колелата да са повече, като атракция за туристите. Можеш да ги вземеш от една стоянка и да ги оставиш на друга, без значение коя,така че, да,могат да се използват като алтернативен транспорт,но общо взето разстоянията ни са малки и можеш спокойно да ги извървиш пеш. Лятото и сега, когато времето е хубаво, си е доста приятно да си направиш една разходка с колело до Сарафово да речем или пък до морска гара, така че предназначението на колелата тук е по-скоро за това.

  39. 39 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#31] от "hypercube":

    Абсолютни глупости!

  40. 40 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 274 Неутрално

    А кой ще е концесионера на погребението на 400-те згазени от простака джигит в гоуфо!?

  41. 41 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Системата за наем на велосипеди в Будапеща струваше 6 милиона евро и беше финансирана от ЕС и общината, а концесионера от таксите и рекламата финансира само оперирането на системата.

    Няма да се въже сметката в София и концесионера да направи инвестицията от около 6 милиона евро.

    На пръв поглед сумата може да изглежда много висока, но за да не се крадат велосипедите, трябва да са единична поръчка с нестандартни чаркове, да са много по яки от нормалния велосипед, защото хората ги пазаят много по малко, да има система за проследяване на велосипедите с GPS и да се изгради цяла система с места за паркиране и информационната система. Освен това има нужда от голям сервиз за постоянна поддръжка на велосипедите и малки камиончета или велосипеди с ремаркета, които преразпределят велосипедите между базите, когато се получи голямо струпване.

  42. 42 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    [quote#26:"Жорко"]направете подходящата инфраструктура и чак тогава мислете за концесии, този град е (и продължава) да се прави за автомобилите!!![/quote]

    Политиката на държавно ниво се проектира и върху тази на общинско ниво. Правят се само неща, които не изискват непопулярни стъпки. Примерно - метро на 10 метра под земята е идеалният случай. Отвън само да си подадеш носа и почва Ориентът.

    Това с велогардеробите е също изпускане на вентила, по идея на 24-25 -годишните партийни пиари и пиарки. Онзи ден окачих протокол от Столичен инспекторат, как само на едно парче велоалея са заварени 45 (словом: четиридесет и пет) паркирани коли и доколкото знам, повече проверки нямало да се правят, защото "положението е в графа неудържимо". Тоест пак е имало "бате к*ре, не моеме ъ гуиме по 45 гласа секи ден, чтреъ ъ ги остайме на мира, а за онези ''модерномислещите", хъ-хъ-хъ, че ънгласиме едно велогардеробче..."

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  43. 43 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#27] от "mapto":

    Човече, не е пълна глупост. Преди да обиждаш ..първо се информирай. В градове като Мадрид, Барселона, Букурещ, Будапеща, Братислава или Прага има места, където 2 часа са безплатни! Ако искаш колело за ден 2-4 евро. Не съм го измислил аз и това са европейски столици, нали? Айсе кега...keep your ignorance to yourself.

  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#25] от "gryncharov":

    Хахахах, да, и във Виена не е така. Там 1 час е безплатно

    Сериозна дезинформация..



    А иначе - изначално грешно стартиране на този проект. Да си знаят вечните защитници тук, да не се чудят като не тръгне проекта.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    И къде ще се карат? По "Витоша", където унищожиха велоалеята за да се разположат на широко масите на заведенията? По Моста на влюбените, където общината разполага изложба върху велоалеята? Или по опасните софийски улици?

  46. 46 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#30:"cinik"]Предвид на размерите на София, наличието на все пак някаква метрополотенна мрежа, най-печалившото решение за придвижване е осигуряването на пешеходни оси. В рамките на 30-те минути пеш, препоръчвани от лекарите като минимум на дневна двигателна активност, 70-80% от софиянци може да стигнат със сигурност до метрото или направо да си свършат работата пеша. [/quote]

    Съгласен съм. Пешеходни оси, велоалеи и приличен градски транспорт. Ще получим по-чист въздух, облекчен трафик, спечелено време за хората, доста по-приятна обстановка и европейски вид. Засега само мечта..

    [quote#30:"cinik"]Това обаче предполага наличие на широки, ремонтирани и най-вече свободни тротоари, безопасни пешеходни пътеки, светофари с приоритет за пешеходния поток, улично осветление и наказание за невъзпитани шофьори, които паркират в пешеходни пространства. [/quote]

    Не виждам как ще се случи това.
    Аз изразявам гражданска позиция като пускам жалби в общината за дадени нарушения, от които много малко биват разрешавани. Относно паркирани върху тротоарите автомобили, постоянни нарушения на еднопосочни улици и т.н. няма резултат.
    Най-жалкото е, че всеки вижда какъв става трафика в града, но мерки не се взимат. Не след дълго наистина ще бъдем "цигански катун".

  47. 47 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 646 Неутрално

    Крайно време беше да се задвижи този проект.

  48. 48 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    [quote#40:"maane"]А кой ще е концесионера на погребението на 400-те згазени от простака джигит в гоуфо!?[/quote]

    Теб май те е страх да опиташ да караш колело? Като има желание се намират и маршрути, не е чак толкова трудно.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  49. 49 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ал Бънди":

    Отиди пък във Виена и ще видиш как се прави велоалея, която да е широка, удобна и безопасна. Вярно е, че в центъра на Амстердам карат по улиците, ама то е защото почти напълно са изгонили автомобилите от там.

  50. 50 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#48] от "mapto":

    Маршрути има, разбира се. Който кара редовно велосипед, си ги знае. Ама тези колела кой ще ги наема? Онзи, който не разполага с колело, респ. няма опит в карането из София, респ. ще създава опасности и за себе си, и за другите. При практическата липса на велосипедна инфраструктура в София наистина е по-добре да не се прави такова нещо. Освен ако няма някакъв макабрен пиар - като сгазят няколко души на тия колела, да им уврят на общинарите главите, че трябват велоалеи.

  51. 51 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ал Бънди":

    Ходил съм. Глупости са това. Както ти е казал колегата горе :
    [quote#49:"lekapoleka"]в центъра на Амстердам карат по улиците, ама то е защото почти напълно са изгонили автомобилите от там.[/quote]
    В Амстердам пък има една особеност, че велосипедиста е с по-голямо предимство от пешеходеца. Карат малко като луди там и могат да те блъснат велосипеди докато пресичаш, но пък масово са яхнали байка. Градския им транспорт пък е супер - цъкаш си в гугъл, че искаш да стигнеш от т.А до т.Б и ти изкарва маршрут с градския, който има толеранс на закъснение +-1.5 минути. Няма шанаджии гратис в него - на входа всеки си взима билет и пак няма закъснения.
    Интересно е да се отбележи, че за да имаш паркирана кола в центъра на Амстердам ще трябва да се изръсиш доста. Просто така е направено, че да си с колело е бързо, евтино и удобно.
    Докато узреем тук ще мине доста време!

  52. 52 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    До коментар [#49] от "lekapoleka":

    Или защото велосипедите са станали толкова много, че не могат да се поберат на велоалеята. Дай боже всекиму!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  53. 53 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    [quote#43:"wiggins22"]В градове като Мадрид, Барселона, Букурещ, Будапеща, Братислава или Прага има места, където 2 часа са безплатни! [/quote]

    Не съм сигурен какво имаш предвид под "има места, където са безплатни", но като не ми вярваш на мен, в статията също го казват.

    Ето ти и за някои от градовете, които си изброил, за които намерих информация:
    Мадрид: "Primera fracción de 30 minutos: 0,50 €"
    http://www.bicimad.com/index.php?s=tarifas

    Барселона: "Bicycles can be used for the first 30 minutes with no extra cost, with subsequent half hour blocks (up to 2 hours) costing 0.70 € each."
    https://en.wikipedia.org/wiki/Bicing

    Будапеща: "30 minutes: 0 HUF, 60 minutes: 500 HUF"
    https://en.wikipedia.org/wiki/BuBi

    Бърз преглед изобщо не открива информация за такива схеми в другите градове, които си изброил.

    Не те обиждам аз, ти сам се обиждаш като говориш глупости наизуст.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  54. 54 Профил на goog
    goog
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Това са пълни глупости за България - не че не е готино да има колелета за всички, ама чисто и просто не сме достатъчно богата държава за такива удоволствия. Тези пари които ще се излеят в това ще постигнат 10 пъти повече ако се инвестират в градският транспорт, който все пак не е от най-блестящите.

  55. 55 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Ама другарко ?!?!
    Къде ще ги караме, бре ???

  56. 56 Профил на analysethis
    analysethis
    Рейтинг: 221 Весело

    Освен Пеевски, не виждам кои друг би се навил при тези условия. То само заплатите на персонала не можеш да си платиш, пък и на общината да плащаш концесия...

  57. 57 Профил на analysethis
    analysethis
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#54:"goog"]Тези пари които ще се излеят в това ще постигнат 10 пъти повече ако се инвестират в градският транспорт,[/quote]

    Ти прочете ли статията - не искат да наливат пари, напротив - искат да печелят пари от въздуха

  58. 58 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 566 Весело

    [quote#3:"Yulian Evtimov"]
    До коментар [#2] от "wiggins22":

    А през тези два часа, ако ти потрябва личната карта?[/quote]

    Е той нашият явно много "европейски " градове знае и затова е решил малко и да си посъчинява за по-интересно.

  59. 59 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    [quote#49:"lekapoleka"]Отиди пък във Виена и ще видиш как се прави велоалея, която да е широка, удобна и безопасна. Вярно е, че в центъра на Амстердам карат по улиците, ама то е защото почти напълно са изгонили автомобилите от там. [/quote]

    Точно във Виена почнаха да местят някои велоалеи на улицата, защото статистиката показва, че са по опасни!

  60. 60 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#50] от "lekapoleka":
    До коментар [#54] от "goog":

    И аз съм си мислел, че единственото, от което има смисъл в България е закриване на цялата държава. С нежелание нищо не може да се направи.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  61. 61 Профил на rossen_stoyanov
    rossen_stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Търси се мозък да се налее в главите на общинарите" - какви колела под наем, какви 5 лева! - къде да се карат тези колелета!?! Цариградско беше ТОТАЛНО ремонтирано (друг е въпросът за качеството и тн) - централно, локално, всичко, и НИЩО не бе направено за велосипедисти!!! - нали уж от общината се ангажират за налагане на велосипедния транспорт!!! пълни смешници и мизерници, колела под наем - пак за някакво "усвояване" на средства ще да става дума... А за екстремистите-велосипедисти сред коментиращите, за които явно не е проблем липсата на инфраструктура ("като има желание се намират и маршрути" нека направят справка как в Холандия масово населението се придвижва с колелета, "баби, дядовци и внуци" както се пееше в една песен - тук ако не си спортен тип до 40 годишен с отлични рефлекси няма да оцелееш дълго на улицата...

  62. 62 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#53] от "mapto":

    няма как да говоря глупости наизуст след като лично съм карал колело без да плащам и цент, освен ако не страдам от склероза. За последно това беше тази година в Букурещ и Будапеща. А общинското колело в Барселона си го карах миналата година през есента, пак без да плащам. За другите градове беше преди 3+ години. Не се засягам, засяга ме по-скоро начина ти по-който се изрази, омаловажавайки чуждо мнение без да се поинтересуваш. Сега след 5 минути прекарани в интернет пак се изказваш неподготвен и мислиш, че си прав...не си. Има безплатни колела в доста европеиски градове, това е извода. Това, че ти не си чувАл или не намери в нет-а си е твой проблем. АЗ казвам факти и не ми трябва някой да ми говори , че са глупости без да е запознат...Тази услуга трябва да е безплатна.

  63. 63 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#58] от "znaesht":

    Ще останеш изненадан колко знам. Как е на село?

  64. 64 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    Като цяло идеята е добра, но както обикновено има много "но". Отново, типично за тази софийска управа, всичко е фокусирано и се прави за центъра на София. Как пък не се сетиха, че тези колелета особено в хубаво време могат спокойно да бъдат ползвани от хората в кварталите за да стигат до центъра и съответно обратно. Или го правим не за удобство ами като туристическа атракция? Аз карам колело от време на време, но основният ми проблем е, че когато имам някаква работа за вършене няма къде да си оставям колелото, защото на улицата риска е огромен, особено ако колелото е малко по-скъпо, такава система би била перфектан хем да се придвижваш с колело хем след това да не го мислиш къде ще го оставяш в центъра.
    Другото важно нещо е, че по света правят тези неща за да са удобство за хората а тук се чудим как да се изкарат пари от това нещо. Моето мнение е, че не трябва от всяко нещо да се търси задължително печалба, има проекти, които са полезни за обществото като цяло и не е лошо общината да отдели пари, и без това взима от какво ли не, и да организира нещата без да се търси печалба. Интересно ми е след като има толкова много градове в Европа с такива колелета дали хората там са наели концесионери или самите общити са свършили тази работа, което би трябвало да е по-евтино, защото няма да е нужно да се изработва печалбата за концесионера.

  65. 65 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 458 Неутрално

    На мен колелото ми е основния транспорт по София от около 20 години. Ако ще се правят с идеята наистина да се използват тези "велогардероби" и да са полезни на хората, смятам че трябва да са започне с много по-малка бройка по периферията на големите паркове. Там са единствените места където може да се кара сравнително безопасно. И евентуално някъде в бъдещето ако се научат да строят наистина използваеми велоалеи, и междувременно да се научат шофьорите, че съществуват такива участници в движението. Защото все още като пресичам (ходейки) на пешеходна пътека ми свирят и подвикват, като че ли съм им отнел предимството.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    [quote#61:"rossen_stoyanov"]Цариградско беше ТОТАЛНО ремонтирано (друг е въпросът за качеството и тн) - централно, локално, всичко, и НИЩО не бе направено за велосипедисти!!! [/quote]

    .. ае нема нужда да се прави каквото и да е за велосипедисти по Цариградско...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на Viva America
    Viva America
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#61:"rossen_stoyanov"]тук ако не си спортен тип до 40 годишен с отлични рефлекси няма да оцелееш дълго на улицата... [/quote]
    Това е съвсем нормално и така трябва да бъде!
    Както и при животните - Силните се хранят със слабите.
    Ако не можеш да се адаптираш към средата е нормално да отпаднеш от нея.. по един или друг начин.

  68. 68 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#2] от "wiggins22":


    [quote#2:"wiggins22"]В повечето европейски градове е безплатно до 2 часа. Оставяш личната карта е пердашиш. [/quote]

    Не оставяш ЛИЧНА карта, а оставяш КРЕДИТНА карта и пердашиш.
    Да не говорим, че в много страни от Западна Европа "лична карта" не съществува.

  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#68] от "Бай Благой":

    Не оставяш нищо. Даваш данни.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#65] от "осмоъ":


    [quote#65:"осмоъ"]смятам че трябва да са започне с много по-малка бройка по периферията на големите паркове.[/quote]

    Все пак говорим за алтернативно средство за ПРИДВИЖВАНЕ, а не за хоби-колоездене. От тази гледна точка велосипедите биха облекчили трафика в ценралната градска зона. А парковете нямат толкова нужда от облекчаване

    [quote#65:"осмоъ"]и междувременно да се научат шофьорите, че съществуват такива участници в движението. [/quote]

    Съгласен, че трябва да се научат. Но това никога няма да стане, ако държим колоездачите "настрана" от движението

  71. 71 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#69] от "Darth Plagueis":

    Разбира се.

  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    [quote#70:"Бай Благой"]. От тази гледна точка велосипедите биха облекчили трафика в ценралната градска зона. [/quote]

    Ако са сложени в централната градска зона, велосипедите няма да облекчат трафика в нея
    Точно затова И тази част от проекта е изначално грешна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#72] от "Darth Plagueis":

    Не разбирам защо няма да облекчи, но както и да е.

  74. 74 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 566 Весело

    [quote#63:"wiggins22"]До коментар [#58] от "znaesht":

    Ще останеш изненадан колко знам. Как е на село?[/quote]

    Всички вече останахме изненадани от това дето го знаеш!!!!
    "...оставящ си личната карта в Европата и караш 2 часа ... "
    На село как е разкажи ти, явно имаш по-свежа информация. В кметството ли си оставяш картата или с ластик я вързваш за железоту, където е закотвен велосипеда? А? Аз от 25г. на 5-те кьошета, от където съм, рядко се появявам, така че за селата съвсем не ми остава време нещо и нямам толкова информация като тебе по въпроса.

    [quote#2:"wiggins22"]В повечето европейски градове е безплатно до 2 часа. Оставяш личната карта е пердашиш.[/quote]

  75. 75 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 971 Неутрално

    До коментар [#23] от "cinik":

    И за мен това е схема !Дори си мисля ,че някой нарочно го е измислил за да се откаже конкуренцията а и елегнтно да отдадем един печаливш на Сифия бизнес в правилните ръчки.

  76. 76 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 971 Любопитно

    Направена ли е сметка колко е дохода от рекламата и колко би могъл да е разхода за "велосъоражениата"/то не са само велосипеди/ като се вклюì и съответния риск към цената?

  77. 77 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    съмнявам се хората в общината да използват колело за придвижване.

  78. 78 Профил на колкото - толкова
    колкото - толкова
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#74] от "znaesht":

    Предполагам човека иска да каже, че има място или хора, на които да ги оставяш и после си я взимаш като преди това попдишеш декларация. Бях в Букурещ преди 2 месеца и точно така се случи....2 часа, подписваш декларацията и оставяш картата. Много акъл не трябва, но на теб явно и много не ти стига

  79. 79 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#62] от "wiggins22":

    Добре бе, извадих ти тарифите от официалната страница на велосипедите в Будапеща, ти пак същото си джвакаш. Имаме ли връзка изобщо?

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  80. 80 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 488 Весело

    До коментар [#39] от "zle_platen_trol":

    Мога да ти говоря и с технически факти и цифри ако желаеш... доста навътре съм с нещата.

    Кажи на община Бургас да ти вдигнат заплатата...

    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  81. 81 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#73] от "Бай Благой":

    Защото няма да имат транспортна функция. Основната част от гражданите живеят в комплексите и кварталите. Колела, ситуирани в центъра не им вършат работа - те пак ще си идват с колите на работа.
    Ако стоянките за колелата бяха ситуирани в комплексите, тогава би имало смисъл от тях - вместо колата, палиш колелото и отиваш на работа.

    Цялостното задание е погрешно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  82. 82 Профил на rossen_stoyanov
    rossen_stoyanov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#66] от "Darth Plagueis":

    Защо? Нима не можеше да се направи нещо в локалните платна? И под "нещо" няма предвид просто боядисване на част от платното, а лента отделена от платното за колите с бордюр - справка Холандия... Когато е направена като хората, т.е. достатъчно безопасна вело-инфраструктурата наистина може да превърне колелото в едно от основните средства за транспорт. Моят опит е че в Холандия ми се е случвало да ползвам автобус само няколко пъти годишно (!), обикновено при транспортиране на по-голям багаж (и за да няма объркване - не съм ползвал автомобил). Сериозното ангажиране на общината с велотранспорта започва с изграждането на необходимата инфраструктура, останалото е само за замазване на очите пред Брюксел (и ний ползваме колелета), за усвояване на едни пари (може би) и за някой турист из центъра.

  83. 83 Профил на analysethis
    analysethis
    Рейтинг: 221 Весело

    Ама, супер го е измислил Пеевски - до всяка ЛаФка - велогардероб. Тия от протестна мрежа ще си изядат чорапите от яд.

  84. 84 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#82] от "rossen_stoyanov":

    Стоянов, по протежение на почти цялото Цариградско има паркови или жилищни зони, където никой не те спира да караш велосипеда си. Не съм сигурен, дали разрешиха движението на мотоциклети по Цариградско наскоро, но и то заедно с колоезденето е, или поне беше забранено. В допълнение резултатът от колоездене в силно запрашена и замърсена среда, каквато са пътните платна на големите градски артерии у нас е изключително вредно за здравето. Повече от цигарите. Аз също карам активно велосипед, но само извън София - основно в ниските планинини.

    Умен и красив жълтопаветник.
  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#82] от "rossen_stoyanov":

    Защото няма никаква логика да пуснеш велосипедистите по Цариградско. Там въздухът сещаш ли се какъв е.. Ако Цариградско ти е градската автомобилна магистрала, направи чудесни велоалеи по съседни успоредни улици - Драган Цанков, по Шипченски проход... варианти бол. Същото и сТодор Александров - пускаш велосипедистите в най-голямата мърсотия. Махаш лентите от там и правиш улицата бърза. Велосипедистите и градския транспорт ги слагаш по Стамболийски да речем.

    Не е трудно, трябва само СО да мисли. НО няма как да набуташ всички типове движение в една улица. Така създаваш само конфликти. И жертви.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    [quote#84:"WALL-E"] В допълнение резултатът от колоездене в силно запрашена и замърсена среда, каквато са пътните платна на големите градски артерии у нас е изключително вредно за здравето.[/quote]

    Така е, щото улиците се мият само от дъжда, а не от общината, отделно са колите и камионите с кални гуми от строежите и градинките, които си се движат където си искат без никой да санкционира... Честно казано София повече прилича на някой пакистански град, отколкото на европейски...

  87. 87 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1267 Неутрално

    Община София нещо недъгава ли е, че не може сама да си обслужва велосипедите и да отдава площ върху тях за реклама? И как хем общината ще решава колко велосипеда да има на всяка спирка, хем някой друг да ги поддържа, без да може да управлява разходите за тази спирка? Къде е логиката?

  88. 88 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 566 Неутрално

    [quote#78:"alllivesmatter"]ли хора, на които да ги оставяш и после си я взимаш като преди това попдишеш декларация. Бях в Букурещ преди 2 месеца и точно така се случи....2 часа[/quote]

    А ааа , забравих че у нас догонваме румънците.Не знам как е там, но изглежда супер примитивно. В други страни и градове не съм виждал нищо подобно...

  89. 89 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#87] от "Лео":

    Не е недъгава, ама ако зададеш в последствие въпрос към общината що така и що онака, тя ще е задължена да ти отговори заради закона за достъп до обществена информация. Така като аутсорсне рекламата на външна фирма, ходи питай.

    Рекламата в София е едно изключително гнусно, мафиотско перо, което създава огромен хаос в града, а сегашното управление на общината много държи това статукво да се запази.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  90. 90 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1611 Весело

    До коментар [#80] от "hypercube":

    Хе хе. Община Бургас за мое щастие, трудно ще ми плати аванса дори, но както и да е. Не говоря за това кой и колко е крал, там си има дървени философи, все отбрани специалисти. Говоря, че откакто ги има колелата цялото ми семейство ги ползва и досега не сме имали абсолютно никакви проблеми.

    П.С. Кажи на Валери Симеонов да ти даде премия, днес си я заслужи.

  91. 91 Профил на шуменско пиво
    шуменско пиво
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това лято бях няколко дни в Барселона. Тя е доста по-голяма от София и несравнимо по-добре организиран град. Навсякъде има такива паркинги. Отключването става с карта на машинката отстрани. Попитах един туземец как е устроена системата и дали и ние можем да я ползваме. Оказа се, че тия карти са само за жителите на града и се издават от общината. В края на годината получаваш сметката, която според него е пренебрежимо малка. Интересното беше, че има ограничение. Можеш да държиш колелото до 30 мин. после трябва да го оставиш на някоя стоянка. След това можеш да вземеш друго. Може би е точно времето за безплатно ползване и след тия 30 мин. да почва да ти брои платено време. затова и барцелонеца каза, че не плаща почти нищо.

    шуменско пиво
  92. 92 Профил на колкото - толкова
    колкото - толкова
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#88] от "znaesht":

    не си, но си знаещ

  93. 93 Профил на brassway
    brassway
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Учудвам се, че ни окуражават да си помпаме в белите дробове фини прахови частици от съвременните автомобили и от отоплението с не-газови източници, докато ужким се придвижваме здравословно из града на колелета!

    ФПЧ са проблем №1.

  94. 94 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 811 Любопитно

    До П. Славейков за бързащите до Пирогов ли? Там са само павета, освен алеята от Руски паметник! Пак някакви недомислици...

  95. 95 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 521 Весело

    Браво браво браво! УСПЕХ с проекта...ще ставаме европейци ама ще ни отнема малко повече време

  96. 96 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 594 Любопитно

    До № колегата с №2: Колега, ама ти в час ли си??? Да си оставиш ЛИЧНАТА КАРТА И ДА ПЕРДАШИШ??? Ееее, не знаех, че има и такива люде!!! Този вариант го няма никъде по света, включая и най-велосипедната държава Нидерландия. Личен документ НЕ СЕ ОСТАВЯ НИКОГА И НИКЪДЕ НА СВЕТА!!! Извинявай, ти на колко си годинки?????????? Никой няма право да ти иска / освен полицията! / личната карта и да я задържа в себе си!!! Защото ще стане една олелия със злоупотреби с данните в личната карта, знаеш ли как ще се развихрях майсторите-фалшификатори??? И после колко народец ще изгори в която и да е банка??? Така че се вземи в ръце и влез в час!!!

  97. 97 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Съвсем накратко казано: ПРИ ТАКА ОПРЕДЕЛЕНИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ДОГОВОР С ФИРМА - КАНДИДАТ КОНЦЕСИОНЕР няма да намерят не в София, не в България, ами и на ... Марс!!! Трябва да си безмозъчен, да се наемеш да работиш с извити и вързани зад гърба ръце, щото при тия условия фалитът на фирмата е гарантиран, само не разбрах други премълчани от " умниците " с СОС, с които търсят нужния им лапни шаран...

  98. 98 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 594 Весело

    До №40 - маане: Драга колежке, особено високо ЦЕНЯ ЧУВСТВОТО ЗА ХУМОР, ПЪК БИЛ ТОЙ И ... ЧЕРЕН!!! Бравос??? Интелигентен въпрос, зададен на учени, та отзад продупчени "професори", сякаш Рабфака ги е произвел... И защо това е като епидемия в общинските съвети по земицата българска??? Де да беше само в София, да им прагиш помощ от провинцията, ама и тя е закъсала от липсата на сиво вещество и гънки в него ...

  99. 99 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 594 Весело

    А после ще имаме ли шанса да си купим на символична цена велосипед от някой битак???? Щото някои точат лиги и само това чакат, да направят и те маааалко "бизнес" по български модел... Особено циганорията, щото няма как да ѝ откажеш правото да ползва велосипед под наем...

  100. 100 Профил на Angel Dobrev
    Angel Dobrev
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До №65 - осмоъ: Колега, ама да знаеш само колко си прав, защото в българско шофьорите са си нагли, арогантни, дръвници, ненормални / поне 33% !!! /, алкохолизирани и дрогирани / поне 20% !!! /, което ги прави потенциални убийци зад волана и някакви си мижави 10 - 15% не се и забелязват на пътя, щото като ти спази, уважи предимството, почваш да се щипеш и триеш очите си, повтаряйки "господари" те на ефира: "Гледам и не вярвам на ушите си".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK