София ще купи 20 стари трамвая от Прага (видео)


Столичната община ще купи 20 използвани трамвая от Прага. Решението ще бъде взето на редовното заседание на общинския съвет в четвъртък, а вносител е съветникът от ГЕРБ Зафир Зарков.


Трамваите са произведени между 1995 и 1997 г., модел T6A5, като са в движение от 1998 г. Общата стойност на превозните средства е 765 660 лева, или 10 580 000 крони, като една мотриса е на цена 27 500 лева без ДДС, или 380 000 крони. Допълнителен разход е транспортирането и застраховката, което ще струва 10 783 лева на трамвай, или 149 000 крони.




В доклада пише, че мотрисите са в отлично състояние, което означава, че поне 4-5 години няма да е необходим основен ремонт. Причината общината да купи трамваите е, че в следващите няколко години не се предвижда покупката на още нови превозни средства.


От неправителствената организация "Спаси София" публикуваха видео във фейсбук страницата си на трамваите от същия модел в Прага.
 

 

Днес на редовното заседание на Транспортната комисия към СОС се взе решение за закупуване на пражките трамваи модел "Татра"...


Публикувахте от Спаси София в 30 ноември 2015 г.

Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1917 Любопитно

    ...На цената на нови...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  2. 2 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Весело

    "Решението ще бъде взето"

    - Против?
    - Няма.
    - Приема се единодушно.

    Защо ли ми припомня на нещо?

  3. 3 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 426 Неутрално

    това за тесните или широките релси ли ще е, че 22-ките са гробници.

  4. 4 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    а какви са спирките на филмчето...

    Pure Chewing Satisfaction
  5. 5 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 405 Разстроено

    Трамваите са произведени между 1995 и 1997 г

    една мотриса е на цена 27 500 лева без ДДС

    Причината общината да купи трамваите е, че в следващите няколко години не се предвижда покупката на още нови превозни средства.

    Освен общината да инвестира в нови тротоари да има къде да се паркира, не виждам какво друго може да очакваме.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  6. 6 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Как на цената на нови. Един нов е над 3 милиона лева.
    Тук купуват на цената на нов, ама не трамвай, а голф!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Наистина ли България е ударила дъното, за да купува 20 годишни трамваи от чехите?

  8. 8 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 598 Разстроено

    Защо по-дяволите все още се купуват стари трамваи?!?!?! Годината е 2015 и сме в ЕС от 9 години!

    Куче влачи рейс...

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  9. 9 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 416 Неутрално

    [quote#7:"dissident"]Наистина ли България е ударила дъното[/quote]

    Вие къде живеете, извинете?

    Every cradle is a grave.
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3043 Неутрално

    Някак си е много хубаво така ,чехите да произвеждат и употребяват трамвай а след това да им ги купуваме!
    А ние да не можем и един трамвай да произведем въпреки ,че си имахме завод за такива!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    [quote#8:"goshe55"]Куче влачи рейс...[/quote]
    Трамвай. Трамвай влачи.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на lager
    lager
    Рейтинг: 427 Любопитно

    До коментар [#7] от "dissident":

    Изглежда още не сме достигнали дъното, но натам отиваме. И все пак цената не е висока, мисля че си заслужава, защото някой линии все още ползват трамваи от 60-те и 70-те години.

  13. 13 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ватник":

    Не в България, но имам компютър.
    Ето какви трамваи ползват в Прага. Обърни внимание, че са Шкоди и с нисък под, което е много важно.
    http://www.railwaybulletin.com/2012/06/new-trams-in-prague

  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3043 Неутрално

    [quote#5:"Silence"]Освен общината да инвестира в нови тротоари [/quote]
    [quote#7:"dissident"]Наистина ли България е ударила дъното[/quote]
    С бюджет на София над 1,2млрд реално над половината потъват в шуробаджанащината и за това София е най-опоскания град в Европа!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 908 Весело

    До коментар [#3] от "alieng":

    22 са старите австрийски трамваи, но не знам дали са ги ползвали преди Втората световна война или малко след това. В сравнение с тях, тези са направо чистак новички.

  16. 16 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#12:"lager"] И все пак цената не е висока, мисля че си заслужава[/quote]
    Боклук и да е безплатен, никога не си "заслужава".

  17. 17 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    А тия ги гледах - не са хубави и са височки - възрастните пак ще има да се катерят по 2 мин и да се набират за лостовете ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  18. 18 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Аз не разбирам, защо пак ние трябва да поемаме трошките от европа!

  19. 19 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    [quote#8:"goshe55"]Защо по-дяволите все още се купуват стари трамваи?!?!?[/quote]
    Защото ни мързи да си произведем сами...
    Щото нямаме заводи, нямаме инженери, нямаме джилязу, нямаме шлосери и бояджии...
    Имаме само чиновници и посткомунета!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  20. 20 Профил на rio
    rio
    Рейтинг: 426 Неутрално


    Стойността на един от новите трамваи
    в София е 1 660 000 евро.

    Цената на един тролейбус е между
    410 000 -490 000 евро.

    Цената на един автобус е между
    250 000 - 300 000 лева

  21. 21 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Любопитно

    абе как да има пари за нови трамваи/тролеи/автобуси като 70% се возят гратис ?!?

    като станат 7%, може и да имаме нормален градски транспорт

  22. 22 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Бате Бойко, снощи се би по гърдите за новите тролеи, довечера какво ще кажеш за старите полски трамваи ?

  23. 23 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Стига с тази втора употреба! По-добре по-малко, ама нови!

  24. 24 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Трамваи 20,22 и 23 в момента без да преувеличавам правят поне едно 100-120 децибела по Дондуков и тероризират хората от сумати време насам. Тия 20 годишни мотриси май няма да променят много нещата.

  25. 25 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#3] от "alieng":

    4-ката е в пъти по-зле!

  26. 26 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1368 Весело

    [quote#1:"mitko11"].На цената на нови... [/quote]
    "Умник" Акъл на буци, 'дет' се вика

    Това ти твърдение мо'йш' ли го аргументираш, ВА "умник"?!?

    Щото ако те наричам "умник" в каввички, мога да се аргументирам Е, поне относно това ти твърдение!

    Виж к'о ми даде фашистическият чичко Гугъл за цените на НОВИТЕ (полските) трамвай в София:

    "...Цената е трамвайните и метромотрисите е между 60 000 и 100 000 евро на линеен метър. Тоест една мотриса от 40 м струва между 2.5 и 4 млн. евро...."

    http://transportal.bg/infra/tramvai-v-sofiya-shte-se-dvizhat-po-zeleni-relsi.html
    До коментар [#1] от "mitko11":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  27. 27 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    До коментар [#6] от "vtl53383951":

    Така е, прав сте. Има дори и по-скъпи. Например единичната цена на новите трамваи CAF (за по 450 пътника и с акумулатори за част от трасето) е някъде към 4 милиона евро:

    http://www.lessentiel.lu/fr/news/dossier/tram/story/12004242


  28. 28 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    [quote#19:"Депутат 241"]Защото ни мързи да си произведем сами... [/quote]
    Цял завод за 20-тина трамвая ли? С това самозадоволяване... накрая орезилихте думичката...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  29. 29 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    Има някаква врътка за да ги махат толкова скоро, обзалагам се, че в момента, който се сдобием със старите им трамваи, ще излезе някоя евро-директива, че е задължително всички трамвай в евросъюза да са със нисък под. И какво правим тогава? Плащаме си и наказанието и теглим пак заеми за нови.

  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Евтини са. Безумно евтини даже.

    Какъв е смисълът от тях? Такива имаме. За да се купуват, трябва да заменят някакви други, а по-стари от тях почти нямаме.
    Освен това, как така става - предлага някой общински съветник и купуваме? Нещо търг?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 634 Любопитно

    С бюджет от над милиард лева кака Ви може да купи трамваи втора употреба. Интересно как ли се оправят в Белград, Букурещ или Загреб?

  32. 32 Профил на Перуци
    Перуци
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Без да коментирам самите трамваи, за тези пари това си е подарък. Добра сделка, предвид състоянието на мотрисите по някои линии.

  33. 33 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#21] от "carmello":

    Возят се гратис, защото тълпата от редовни ги подкрепя да го правят.

  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    [quote#23:"MMK"]Стига с тази втора употреба! По-добре по-малко, ама нови![/quote]
    По-точни сметки на приоритети, пазар, предимства и недостатъци, а не "нови" или "стари"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Жалка история. Приличаме на африканските страни, които изкупуват буклуците на развиитите страни.

    По-добре тези , отколкото настоящите гробници, но все пак ...

  36. 36 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    [quote#25:"MMK"]4-ката е в пъти по-зле! [/quote]
    По зле (и по неудобни за качване) от № 1?!? Не вЕрвам
    [quote#17:"bludniq_sin"]А тия ги гледах - не са хубави и са височки - възрастните пак ще има да се катерят по 2 мин и да се набират за лостовете .. [/quote]
    Дано да грешиш 4 години живеех в Вазов, и съм се нагледал на тази гледка: Възрастни хора се катерят като алпинисти по тези праисторически трамваи на Единицата
    До коментар [#17] от "bludniq_sin":


    До коментар [#25] от "MMK":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1926 Весело

    До коментар [#4] от "serpico":


    [quote#4:"serpico"]а какви са спирките на филмчето... [/quote]
    Пише го в статията :
    """"...От неправителствената организация "Спаси София" публикуваха видео във фейсбук страницата си на трамваите от същия модел в Прага...."""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  38. 38 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Тъжна работа.
    Купуваме всичко на старо...

  39. 39 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8404 Неутрално

    Вярно,евтини са,но не е ли обидно,ние все за нищо да нямаме пари и все на старо да купуваме.

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1527 Любопитно

    [quote#33:"MMK"]Возят се гратис, защото тълпата от редовни ги подкрепя да го правят.[/quote]
    Не е работа на тълпата да раздава правосъдие (да подкрепя или да е против), това е работа на ГТ. Във Варна сложиха по една кака да продава билети във всеки тролей и автобус и няма гратисчии...
    Също така няма пияни, няма нарязани и издраскани седалки, багажа се таксува и ако някой случайно не види че седи на място за майки с деца му се напомня...
    Лошото на българите е, че се учат от калпазаните, а не от свестните. Гледам, че вместо в София да въведат лелките с билетчетата и да се приключи с гратисчиите, във Варна ще връщат системата със самотаксуването и гратисчиите.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Весело

    [quote#33:"MMK"]Возят се гратис, защото тълпата от редовни ги подкрепя да го правят.[/quote]

    е, тва са глупости, не може всеки пътник да е пъдар, освен това може някой да се качи и да има карта от старите, или пък хартиена за 1 ден и тн и тн, аз какво, да викам карти и билети за проверка ли ?

    затова автобуси с една врата отпред и се решава проблема- щом в 12 милионен Лондон се оправят без да има проблем че вратата е една, предполагм може и в София

  42. 42 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 986 Любопитно

    [quote#21:"carmello"]абе как да има пари за нови трамваи/тролеи/автобуси като 70% се возят гратис ?!? [/quote]
    Не знам колко се возят гратис, ама я ми кажи, редно ли е пътник в метрото, в нов трамвай и в 20-30 годишна гробница, да плаща една и съща цена за превоз?

  43. 43 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Защо стари трамваи купуват?
    Колко по-скъпи ще са новите ?

  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1527 Весело

    [quote#39:"rosiraycheva50._"]Вярно,евтини са,но не е ли обидно,ние все за нищо да нямаме пари и все на старо да купуваме.[/quote]
    От друга страна що да правиш кефа на вандалите да унищожават нова техника? Така де, а и гратисчиите надали имат претенции на колко години е возилото...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Весело

    [quote#39:"rosiraycheva50._"]Вярно,евтини са,но не е ли обидно[/quote]

    а няма ли да ти е обидно билетче 4 лева за да се изплати нов трамвай за 2 милиона ?

  46. 46 Профил на analysethis
    analysethis
    Рейтинг: 217 Весело

    По левче килото ги дават. На цената на половин Шкода Октавия.

  47. 47 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Неутрално

    [quote#42:"Yotce"]редно ли е пътник в метрото, в нов трамвай и в 20-30 годишна гробница, да плаща една и съща цена за превоз?[/quote]

    ми не е , както и не е цената да е 1 лев за някой който пътува Надежда - Младост 4 (20 спирки), и за мен, който пътувам 1 спирка само

  48. 48 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#29:"MMK"]всички трамвай в евросъюза да са със нисък под[/quote]

    Неграмотник, научи се кога се пише Й и кога се пише СЪС. Тръгнал акъл да раздава с претенции ...

    За да ти вляза в нивото, мога да напиша "претенциЙ"

  49. 49 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#43] от "daam":

    100-кратно. Един нов трамвай PESA струва 3 243 336 лв., един втора употреба - 38 283 лв.

  50. 50 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 253 Неутрално

    [quote#43:"daam"]Колко по-скъпи ще са новите ? [/quote]
    Около 10 пъти.

    Само на мен ли ми се чини, че центата на мотриса с транспорт е съизмерима с цената на джелезото и чаркалака на мотрисата?

  51. 51 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Чист джакпот са тези трамваи за тази цена (ако това е цената за всичките заедно, а не се окаже, че е цената за 1 трамвай). Който някога е ходил в Прага, знае в какво състояние и как са поддържани тамошните транспортни средства на градския транспорт. Не знам дали новите трамваи в София вече не са по-амортизирани от въпросните стари в Прага.

  52. 52 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 529 Неутрално

    старите трамваи не са нископлатформени и старите хора се мъчат когато слизат и се качват на трамваите

  53. 53 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Да взимат : " Общата цена без ДДС за 20те броя е 765 660 лева или по 38 283 лева за един трамвай. "
    38 283 лв. е добра цена, защото Баце каза, че иска билетчето за Метрото да е колкото във Виена, Берлин и Париж и матря'ла няма да може да го ползва и ще се вози пак на тези Чешки трамваи а метрото ще стане само за туристическа атракция с най - голям брой и най - скъпо платени Общински служители.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  54. 54 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1527 Весело

    [quote#21:"carmello"]абе как да има пари за нови трамваи/тролеи/автобуси като 70% се возят гратис ?!?

    като станат 7%, може и да имаме нормален градски транспорт[/quote]
    Забрави, "гратис", вече ни е заложено на ниво гени. Ей ти го от преди век:
    "... Туй ли да захвана, онуй ли, па почнах да превозвам пътници.
    Зимно време нашенци, значи, до града и обратно, а лятно време гости на баните. Хубаво, ама нали лоша природа са нашите селяни, брате? Тръгна ли за града, да речем, с двамина, когото стигна из пътя, все мята ръка и вика:
    — Филчо, качи ме, чичовото, да се повозя без пари, че съм си убол петата и куцам!…
    — Повози ме мъничко, лелин Филчо, че ми се е уседнал кръстът снощи, като товарихме чували на воденицата.
    — Да се метна малко отзаде, баджанак? Прав ще стоя!…
    И аз качвам този, товаря онзи, докато се препълни каруцата по сватбарски и конят почне да плете крака.
    Към града тъй, на връщане пак така и дойде ли време да слизат, изгледам им гърбовете и нито пазарените плащат, нито непазарените. ..."

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  55. 55 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 473 Неутрално

    [quote#51:"Smoke"](ако това е цената за всичките заедно, а не се окаже, че е цената за 1 трамвай)[/quote]И мене това ме притеснява. Освен това се дразня, че Дневник преразказват публикация във Фейсбук, вместо да звъннат в СОС и да потърсят потвърждение.

  56. 56 Профил на mombo
    mombo
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    а случайно да сте в Прага? Защото там има и едни други трамваи дето се използват съвместно с показаните, ноооо са много по стари.

  57. 57 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 484 Неутрално

    [quote#50:"xcheffo"]Само на мен ли ми се чини, че центата на мотриса с транспорт е съизмерима с цената на джелезото и чаркалака на мотрисата? [/quote]

    В Европа вече на никого, освен на България не може да продадеш трамвай със стълби. Във всички градове масово подменят транваите с нови с нисък под за да може майки с бебешки колички, инвалиди,възрастни хора и т.н. лесно да се качват.

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#21] от "carmello":


    До коментар [#33] от "MMK":

    Возенето гратис е изцяло заради некадърността на общината.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Весело

    [quote#54:"gost22"]Забрави, "гратис", вече ни е заложено на ниво гени.[/quote]

    няма такова нещо, как пък един българите с такива гени си купуват билет в Лондон ?

    тояга, тояга трябва !

  60. 60 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    А всъщност делът на трамваите трябва да се намали поне с малко, там където има пълно дублиране с метрото. Релсовият транспорт трябва да е основно под земята и по подходящи трасета.

  61. 61 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 386 Неутрално

    [quote#5:"Silence"]Причината общината да купи трамваите е, че в следващите няколко години не се предвижда покупката на още нови превозни средства.
    [/quote]

    Даскалицата каза, че стратира програма за закупуването на 110 нови автобуси. Идеални са тези трамвай за цената си.По-добри са не само от 22 и 23,но и от 20,12,....Иначе са си дървени, ама кой ти гледа фасона им.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  62. 62 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Колкото и трамваи да ви купуват, пак няма да си дупчите билетите и това ще води до нови и нови средства наливани в просдънената каца Градски транспорт.
    А за България има ли някаква такава добра новина или придобивка ?
    Само за софия четем.

  63. 63 Профил на lvid
    lvid
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "dissident":

    Аз живея в Прага и всеки ден ходя на работа с тези трамваи. Мога да ви уверя, че тези, които София ще купи, са много по-предпочитани от новите на вашата снимка, защото са по-широки и по-удобни. Новите изглеждат доста модерно, но са всъщност много нефункционални, защото има много малко място за правостоящи. Също така техническото състояние на 20 годишните трамваи от Прага е много по-добро от състоянието на новите трамваи в София. Поддръжката тук е съвсем различно ниво.
    В Прага има само широки линии и вероятно тези машини ще заменят допотопните трамваи по широките линии в София. По софийските линии отдавна има трамваи Татра от този модел и сигурно затова отново търсят тях, пък и цената е наистина много изгодна.

  64. 64 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Дано да им се отварят прозорците!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#60] от "b_d_s":

    Не.


    [quote#62:"sega_007"]Колкото и трамваи да ви купуват, пак няма да си дупчите билетите [/quote]

    Както казах, това зависи единствено от СО.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Не се притеснявайте, след още 10-ина години ние ще ги препродадем на Того.

    generator
  67. 67 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    [quote#31:"znayko84"]Интересно как ли се оправят в Белград, Букурещ или Загреб?[/quote]

    В Белград има доста трамваи, на които пише, че са втора ръка - подарък от община Базел.

    На Букурещ трамваите са цялата история на транспорта. Има всякакви, включително такива, които веднага биха заменили за 20-годишни чешки.

    Мисля, че сделката е смислена. Води се, че трамваите се амортизират 2-3 пъти по-бавно от автобусите, а ние имаме автобуси на такава възраст да обикалят все още града, какво остава за трамваи...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  68. 68 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#67:"cinik"]трамваите се амортизират 2-3 пъти по-бавно от автобусите[/quote]
    "поне 4-5 години няма да е необходим основен ремонт"

    ОСНОВЕН РЕМОНТ!

  69. 69 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2215 Неутрално

    Ако снимките засягат същата партида, то ако изключим новите Песа, това ще се окажат вторите най-модерни трамваи в града.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  70. 70 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Цената ми се струва доста ОК, по-добре така, отколкото на 50 годишни. Поне по линията 22/22 спешно трябва да се направи нещо, ако ще да е стари чешки.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  71. 71 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Можеби София ще е добре да купи някои от икономическите идеи на Прага също.

  72. 72 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 950 Неутрално

    И на мен ми се иска всичките трамвай в София да са с нисък под, но това са много пари. Може би след като се изгради трети метродиаметър, ще започне да се обръща повече внимание и на това, но засега наистина не го виждам как ще се случи. Сделката е добра и това не може да се отрече. Поне финансовите и параметри.
    Наистина трябва да знаем къде живеем и къде по принцип е България , като икономика и като възможности.
    Да не започвам с това,да посочвам какви са заплатите на голямча част от хората в България, които например, се занимават с наука, изкуство или култура. Което също би трябвало да говори много за състоянието на тази държава.
    И последно, за производството на модерни трамваен транспорт в България- за да се произвежда такова неща в България и да има сисъл от него, тоест, да е ефективно произвеството, трябвата много, много неща. Трябва огромен капитал, трябва развой, трябват лаборатории, оборудване, трябва база и най-важнто, трябват специалисти, не само инженерен персонал, но трябват и добри икономисти, трябват и добри дизайнери, и още и още. Това е сериозно нещо. Това искам да кажа. Ако и да има българи, които могат да вършат тази работа, или поне част от нея, те са извън България, или поне, голяма част от тях.
    Предполагам, че ако някой въшен инвеститор , по някаква си негова причина, се заинтересува и реши да прави нещо такова в България, може и това нещо да се случи, но това е много малко вероятно. Но, ако се остави на държавна или общинска фирма да прави нещо такова, това просто няма да се случи.
    А частните предприемачи, тях никой не ги е спрял. Но, много по-лесно е да напавиш мол, или да направиш кефене, отколкото да започнеш производство на каквото и да е.

  73. 73 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2314 Весело
  74. 74 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#65:"Darth Plagueis"]Не.[/quote]

    Какво не?

  75. 75 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#7] от "dissident":

    [quote#7:"dissident"]Наистина ли България е ударила дъното, за да купува 20 годишни трамваи от чехите?[/quote]

    Не. България удари дъното 1988-ма, когато родното широкорелсово изделие е готово за изпитания за новите маршрути, но качеството на трамваите е толкова лошо, че ги оставят да гният в депото. Има снимки. Заменят ги с първите Татри, които купуваме , и........немски трамваи от 50-те........

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  76. 76 Профил на T
    T
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Който може да чете и тогава да коментира чешки традиции, инженерно мислене, правене на машини!
    The Prague tram (streetcar) system is the largest tram system in the Czech Republic, consisting of 140 kilometres of track, over 900 tram cars, and 33 lines with a total route length of 540 km. It is operated by Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s., a company owned by the City of Prague. The system served 356 million passengers in 2008. The first horsecar tramline was opened in 1875; the first electric tram ran in 1891
    -----------------------------------------------------------
    Истината е че могат, какво като са малко старички, пак са си нови за нашите стандарти и трамвайни трасета в София!

  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#3] от "alieng":

    За широките линии е. Обаче и най-хубавия трямвай да вземеш, ако релсите не стават, ще се разбрицат. Виж на видеото - трамвай от 1995/6-та, а е като нов в Прага. Само май подът не е нисък и бабите по-трудно ще се качват.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на T
    T
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#24] от "jedimaster":

    То е до трасе бе умнико! Тия трамваи не се вдигат по вода а по релси, и то по-добре- по модерни трасета!!Изгледай клипа, който е в статията и тогава коментирайте за трамвайни трасета и децибели!

  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#74] от "b_d_s":

    Каквото си написал. Релсовият транспорт трябва да е най-масов. Той е най-бърз, най-безопасен. Автобусите трябва да бъдат само в периферията, като довеждащ транспорт, там, където няма трамваи.
    А трамваи и метро не се дублират, защото имат съвсем различни функции. Това вече стана ясно в София след няколко грешки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До коментар [#78] от "T":

    Ръбъл, гледам ги тия трамваи 33 години вече през балкона. Не ми обяснявай на мен.

  81. 81 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 756 Весело

    До коментар [#7] от "dissident":

    Е то па е било по-различно, нали предишните бяха от австрия

    Браво, истински евро-избор, доказали се по релсите на европа. Браво на общината само доказани образци, никакви фриволни експерименти с ново!

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#18] от "simko4":

    ++++++
    Автоморгата на европа сме, сега и трамвайната морга да ставаме..... За КатаСтрОФИЯ на цената на нови














    оФ

  84. 84 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Весело

    абе не знам какво реват всички, бях във Виена преди няколко месеца където си се движат трамваи на 20-30 години като стой та гледай, само дето цената е 2 евро а билет, а тук ще бъде 0.50 цента

    и аз искам да карам Порше, ама няма кеш, тва е

  85. 85 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Тези трамваи са за широки линии и са най-добрите в източна Европа. Ще бъдат добра и изгодна придобивка.

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#84] от "carmello":

    Я сега ни разкажи с тия 2 евро какво можеш да правиш, че леко сравняваш круши със зелки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Даааам и после ще купим и 8 от старите самолети на Англия. Икономията е майка на мизерията ! Но щом са такива инструкциите, роболепно ще изпълняваме и после послушно ще се намушим обратно в дупката си. Един живот достоен за съжаление ! Тъжно

    Stupid people make me sick
  88. 88 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Неутрално

    [quote#86:"Darth Plagueis"]че леко сравняваш круши със зелки[/quote]

    какво значение има какво можеш да правиш с тези 2 евро във Виена, София и Тимбукту ? Един нов трамвай си има себестойност, примерно 3 милиона- компанията производител ще го продаде за толкова и на 3-те места, съответно има разлика дали изплащаш с билети от 2 евро или 0.50 цента

    кое не разбираш да ти обясня по- разбираемо ?

  89. 89 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 628 Неутрално

    [quote#5:"Silence"]една мотриса е на цена 27 500 лева без ДДС
    [/quote]

    А цената за скраб каква ли е ?
    Фандъкова обуклочи София, но срещу озеленяване, храстчета, теменужки, лаленца и др. флора made in Пеевски.

  90. 90 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ...ще купи 20 стари трамвая...

    А не може ли да произведе 20 нови? Или 30 нови да произведе, или 50? Ма не, негоже е някак, недемократично е ний да имаме промишленост и да произвеждами, че да печелими! Най-паче добре е другити да произвеждат, па ний само да харчим парити, дека ни ги пърди магарето! Или беше кокошката дека снася златнити яйца?!? Не запомних добре как е, ма сам сигурен да не произвеждами си е най-добре!

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  91. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#88] от "carmello":

    Ще приема, че не съм бил достатъчно ясен, за да схванеш.
    Какво можеш да правиш във Виена с билет от две евро, и какво можеш д аправиш в София с билет от 1 лв. Можеш да сравняваш цените единствено, ако услугата е еднаква.

    Така по-ясно ли е?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  92. 92 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#87] от "Хакуна Матата !":

    А матушката ти рАсия защо купи един стар Боинг 737 от БГ Еър, та после и го разби? И на Путин ли му дават инструкции?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  93. 93 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    трамваи? трамваи?
    трамваи в София трябва да има само в няколко туристически зони.

    останалото да е транспорт за началото и средата на 21 век. ама ние откъде да знаем какво ще е бъдещето?!? нека видим какво са направили в останалите европейски столици в началото на 20 век и да се надявам, че нещата няма да се променят много...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  94. 94 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 943 Неутрално

    [quote#91:"Darth Plagueis"]Можеш да сравняваш цените единствено, ако услугата е еднаква. [/quote]

    нали точно това казвам, услугата беше еднаква- трамвай на 20-30-40 години, ето, погледни :

    https://traveluxblog.files.wordpress.com/2015/08/tram-old.jpg?w=2560&h=1200&crop=1

  95. 95 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#90] от "niko_tin":

    ДрОгарЮ тенекийо, не може. Българските трамваии никога не са ставали. Ето ги последните рожби на соца, от края на 80-те:

    http://transphoto.ru/photo/04/36/43/436430.jpg

    http://transphoto.ru/photo/862613/

    http://transphoto.ru/photo/04/36/42/436429.jpg

    http://transphoto.ru/photo/04/37/33/437333.jpg


    Още преди да започнат да ги позлват масово, бяха заменени с чешки трамваи, както и с това:


    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Trams_Tramway_in_Sofia_20090406_002.JPG


    Немски, от 50-те.......


    Да не говорим за ужасяващото качество, дрънкане, скърцане на масовоизползваните БГ трамваи за тесни релси. И да не забравяме, че първите чешки трамваи за тесни релси дойдоха след инцидент с българско изделие на линия #9.


    Та толкова за соца ви и неговите "успехи".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  96. 96 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    [quote#92:"deutschwagen"]А матушката ти рАсия защо купи един стар Боинг 737 от БГ Еър, та после и го разби? И на Путин ли му дават инструкции? [/quote]
    А ти защо питаш мене, попитай Путин .
    Мен ме интересува за какво се харчат моите пари а не парита на руснаците .
    Кажи ми къде бъркам ?

    Stupid people make me sick
  97. 97 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#95] от "deutschwagen":

    Сагласих са, тогази домати да произвеждами бива ли? Българскити домати всякогаш са ставали. Ний на тех доматки, те на нас - трамвайки. Ма и с доматити гледам ударихме наназад.

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  98. 98 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#97] от "niko_tin":

    Доматите са ни хубави, но сезонът не е много дълъг. Голяма част от продукцията ни отива за износ. Както и останалото. НСИ имат недостатъчно подробни данни, но някои неща могат да се видят:

    http://www.nsi.bg/bg/content/7505/%D0%BF%D0%BE-%D1%81%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B2%D1%8A%D0%BD%D1%88%D0%BD%D0%BE%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F

    Забележи, че има "Машини, оборудване и превозни средства" и това е една от водещите графи. България произвежда много компоненти, които се изнасят. И тук можеш да видиш това:


    http://see-industry.com/industrial-statii.aspx?br=52&rub=295&id=828


    Ето и експортна карта от 2009:

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/54/Tree_map_export_2009_Bulgaria.jpeg



    За това стига с тези БСП-аро атакистки глупости как не сме имали собствено производство. Пълни лъжи от неинформирани продажници, които само мрънкат когато не са на власт. За по-добри икономически резултати трябва да се оправи съдебната система, да се спре корупцията, да се спрат кражбите, да се оправи ситуацията с НЕК и всички останали обществени сектори - здравеопазване, пенсионна система, и разбира се образованието. За повечето от тези проблеми, най-големи заслуги имат именно мрънкащите. И това трябва да се оправи, а не ударно да се строят заводи както едно време, които с това тяхно прекрасно производство, фалираха страната цели 3 пъти. И без Стойнев да ми обяснява колко било важно да възродят Химко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  99. 99 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#96] от "Хакуна Матата !":

    Бъркаш на две места. Първо, говориш за някакви "инструкции", демек по атакистки ми обянсяваш как решенията на България се ръководят от някъде си. Второ, неинформирано правиш намекът, че този озбор на общината е лош, и че трамваите не стават. А трамваите са си супер.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  100. 100 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#98] от "deutschwagen":


    [quote#98:"deutschwagen"]...трябва да се оправи съдебната система, да се спре корупцията, да се спрат кражбите, да се оправи ситуацията с НЕК и всички останали обществени сектори - здравеопазване, пенсионна система, и разбира се образованието.[/quote]
    Тц-тц-тц, па оти са толко зле тия работи? И открай време ли са зле, али некогаш са биле добре, па са са влошиле?

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK