Няма да се въвежда такса за вход в София на коли с регистрация от друг град

Няма да се въвежда такса за вход в София на коли с регистрация от друг град

© Юлия Лазарова



Няма да се въвежда такса за вход в София на автомобили, които са регистрирани в друг град, научи "Дневник". Сред общинските съветници в столицата няма нагласи да се приеме лансираното от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) предложение за въвеждането на платено влизане на коли в София.


Във вторник на заседание на бизнес съвета към кмета Йорданка Фандъкова мениджърът в "Майкрософт" за Централна и Източна Европа Георги Ранделов предложил идеята за въвеждане на винетки за колите, които не са със софийска регистрация. "Съотношението е 1:5 в полза на тези от други градове. Това ще реши проблема с трафика", каза той, цитиран от в. "24 часа" в броя му от сряда.


Пред "Дневник" днес председателят на транспортната комисия Екатерина Йорданова (ГЕРБ) заяви, че предложението на КРИБ не е обсъждано. "Тази идея на бизнеса ще бъде обсъдена, така както се разглеждат и предложенията на гражданските организации", добави тя и след това уточни, че личното й мнение, че идеята най-вероятно няма да бъде приета.




"Няма такава тема на дневен ред в Столичния общински съвет", заяви пред "Дневник" съветникът от ГЕРБ Зафир Зарков, който е и член на транспортната комисия.


"До момента не сме разглеждали предложението в Столичната община", заяви пред "Дневник" кметът на града Йорданка Фандъкова. По думите й всички направени предложения по време на обсъжданията на бюджета ще бъдат предоставени на общинския съвет. Тя призовава да не се променят основните данъци и такси през 2016 г.


Идеята на КРИБ дойде ден след призива на премиера Бойко Борисов към кметове на ГЕРБ и на Реформаторския блок в областните градове да използват инструмента на местните данъци и такси, включително и чрез увеличение на налозите. В сряда председателят на финансовата комисия в парламента Менда Стоянова заяви, че призивът на Борисов не бил данъците и таксите да се увеличават, а да се събират.

Коментари (91)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Това би било неправедна сегрегация. Недобра идея!
    Впрочем, аз съм софиянец.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    "мениджърът в "Майкрософт" за Централна и Източна Европа Георги Ранделов предложил идеята за въвеждане на винетки за колите, които не са със софийска регистрация. "Съотношението е 1:5 в полза на тези от други градове."

    >>> Aко наистина така го е казал, 1:5 в полза на други градове, то пък аз изобщо няма да се повлияя от неговия пост, за да му кажа, че е ебан в главата.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  4. 4 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Сред общинските съветници в столицата няма нагласи да се приеме лансираното от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) предложение за въвеждането на платено влизане на коли в София.

    Тези от КРИБ да не са хапвали халюциногенни печурки? Напоследък само дивотии ръсят.

  5. 5 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 603 Весело

    Въведете тогава платен изход.

    No Pain No Gain
  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Уж умни хора а искат да върнат хората в Средновековието ! Като роден в София го приемам като малоумно предложение.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на bborisov
    bborisov
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Пълно е с идиоти... навсякъде..

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    Софийското градоначалство да не се опитва изобщо, да представя проблема със затапения, застлан с паркирали автомобили, окаден от автомобилни газове и в крайна сметка опропастен град (failed city) като следствие на външни фактори, видиш ли, колите от Перник са виновни....

    Вдигайте данъците още отсега, защото догодина ще разкопаете 14 метростанции, Гешов, Каблешков, Ч. Връх, а както 2 от 3 са яхнали бангията, не мога да опиша какво ще последва.

    Червеният кръст ще раздава топла супа и одеала на автоталибани, заседнали по булевардите....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  10. 10 Профил на varna_11
    varna_11
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Няма какво да се чудите - погледнете физиономията на председателя на КРИБ, и ще ви се проясни...
    Интересно ми е ако го бяха приели в София, и съответно - като реципрочна мярка други общини бяха приели подобна мярка, кой щеше да е по-потърпевш? Защото предполагам, че автомобилите, регистрирани в София са повече отколкото например в Пловдив, Варна и т.н.... Т.е. щяха да изпищят точно софиянците..

  11. 11 Профил на plamen1967
    plamen1967
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Абсурдно е съотнощението на софийски към провинциални коли да е 1:5!!! Това няма как да стане след като в София са регистрирани 20% от колите в България. Това може да стане ако голяма част от софийските коли са се изнесли за гръцко а провинциалистите са дошли на "шопинг" в Софето!!!

    ЧУДО!!! Запознайте се как осъдих "УниКредит Булбанк" в Русе за повишени лихви : http://plamen1967.wordpress.com/myloan/
  12. 12 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Айде, стига , а син печат в зеления паспорт ! Няма нужда, поредната малоумщина на снобарите. Фифи не яде сух хляб !

  13. 13 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Тия от КРИБ не са добре.... Не се ли предполага, че като представители на бизнеса биха ратували за дерегулиране?

  14. 14 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 620 Неутрално

    "Мениджърът в "Майкрософт" за Централна и Източна Европа Георги Ранделов предложил идеята за въвеждане на винетки за колите, които не са със софийска регистрация. "Съотношението е 1:5 в полза на тези от други градове. Това ще реши проблема с трафика", каза той"

    Брее, тоз ще да е голям капацитет! Ограничаването на трафика трябва да стане по друг начин. Също така и КАТ и градска мобилност да почнат да си вършат работата.

  15. 15 Профил на СашкоСашев
    СашкоСашев
    Рейтинг: 471 Неутрално

    А другите общини не могат ли да въведат такса вход за Софийски коли банско например или Варна.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#11:"plamen1967"]след като в София са регистрирани 20% от колите в България. Това може да стане ако голяма част от софийските коли са се изнесли за гръцко а провинциалистите са дошли на "шопинг" в Софето!!![/quote]

    Този въпрос ще го предложим за асесмънт центъра на Майкрософт, когато си подбират служителите.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  17. 17 Профил на today
    today
    Рейтинг: 932 Неутрално

    На КРИБ всичките им идеи са мн. зле.. личи си комунистическото възпитание.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  18. 18 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 893 Весело

    Във вторник на заседание на бизнессъвета към кмета Йорданка Фандъкова мениджърът в "Майкрософт" за Централна и Източна Европа Георги Ранделов предложил идеята за въвеждане на винетки за колите, които не са със софийска регистрация. "Съотношението е 1:5 в полза на тези от други градове. Това ще реши проблема с трафика",

    Само се чудя що това бизнесчудо от Микрософт е свалило толку летвата ?
    Могло е да предложи въвеждане на визов режим !
    Или па зелена карта ?
    Алеко има едно велико произведение и го препоръчвам за четене и мислене /ако има с какво/ на всеки сложил без време костюмче и вратовръзка и си помислил ,че е фанал Господ за шлифера.
    http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=169&WorkID=4867&Level=1

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  19. 19 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 508 Неутрално

    има по-елегантни начини. самото влизане - не може да се таксува, разбира се. НО може да се таксува "нощуването" извън платен паркинг. ще има същия ефект.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  20. 20 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#5] от "tokkay":


    [quote#5:"tokkay"]Въведете тогава платен изход[/quote]
    Умно...и без вариант за влезлите в София безпрепятствено.

    Така действаше моето Куче мир на праха му.
    Искаш да влезеш в къщи?
    Няма проблем, дори се отмества за да минеш.
    Искаш да излезеш?
    Но пасаран, не може докато "Тате" не се върне.
    Изръмжава предупредително, станал е вече и те гледа внимателно.
    Сядаш...и той сяда и за момента забравя за теб, докато пак не опиташ да тръгнеш към лелеяният изход.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  21. 21 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#19] от "彼得。斯托亚诺夫":


    [quote#19:"彼得。斯托亚诺夫"]НО може да се таксува "нощуването" извън платен паркинг[/quote]
    Няма как да стане.
    Кой ще обикаля безкрайните блокове из София с НЕплатени паркинги пред тях?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#19:"彼得。斯托亚诺夫"]има по-елегантни начини. самото влизане - не може да се таксува, разбира се. НО може да се таксува "нощуването" извън платен паркинг. ще има същия ефект.[/quote]

    Ползването на автомобил в София трябва да стува нещо и според мен моментът е изпуснат. Не може заради един "пазарен петък" детските градини да удължават работното си време, защото родителите не могат да пробият 2 часа, да си вземат децата. Не само тези с коли, но и тези по автобусите, трамваите и тролеите, които отвисяха в тапите заедно с автоталибаните.

    Това беше само предвкус на още много, много неприятни моменти. Тепърва ще има да вали сняг, дъжд, да се заледява и т.н. А напролет почва и голямото копане за метрото.

    Да видиш тогава какви драми ще има, всяка вечер "репортаж на живо от затапените по булевардите на София", детските градини удължават работното си време до 22 часа, сандвичи и топли напитки за потърпевшите....Включително ще има случаи "отивам пеша до задръстването, да занеса храна на баща ми"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  23. 23 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    Ще трябва да се мисли за четни и нечетни номера на колите...разрешен ден за едните, а после за другите.
    Някога някъде бях чел за това някъде си.

    Дали не беше Атина се чудя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 24 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#15] от "СашкоСашев":

    Безсмислено е противопостяването на София и Провинция, защото много "софийски" автомобили са с регистрация по родните места на "столичаните в повече".

    Само преди век София е 20 000 жители.
    По-малка от наш Нови Пазар.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":

    Oтмениха го, защото шофьорите си купили по две, за да имат за всеки ден. И със забрана сам в кола също не работи - в Джакарта е така, там има услугата "жив куфар" на почасово заплащане.

    Мисля, че идеалният вариант за София е една зелена зона в рамките на околовръстното, а синята зона да се разпростре върху днешната зелена зона. Първият ефект ще бъде, че ще се освободят половин-един милион тона скрап от бракуваните трошки, които гният по 10 години и общината отказва да ги прибере, за да си кътка електорат.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  26. 26 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#23] от "Росен (Путлер капут)":


    [quote#23:"Росен (Путлер капут)"]Ще трябва да се мисли за четни и нечетни номера на колите...разрешен ден за едните, а после за другите.
    Някога някъде бях чел за това някъде си. [/quote]
    Нека да позная-и ти се водиш десен и с дясно мислене ?

  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#14:"t0d0"]КАТ и градска мобилност да почнат да си вършат работата.[/quote]

    На 700 000 автомобила при 232 000 (под въпрос) паркоместа никакъв КАТ и никакъв център за градска мобилност няма да помогне. Ще ги глобят, че стоят на аварийки насред улицата, те ще се поместят върху тротоара или в двора на някое училище.

    Физика на твърдото тяло и Закон за запазване на масата. Поне половината коли трябва да бъдат изчиткани от града по най-бърз начин. Който иска да живее като тексаски фермер, да заминава на село. Тук е град и мястото е притеснено, не може да влачиш цял ден тон и половина със себе си, като костенурка черупката си.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  28. 28 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 408 Неутрално

    "Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) предложение за въвеждането на платено влизане на коли в София."
    Българското тъпумие е безгранично. Жалко е че Фъндъкова, като умен и адекватен човек и доказал се управленец, вместо веднага категорично да отхвърли подобна идиотия, заяви че би било добре тя да се обмисли/вероятно от деликатност и добро възпитание/.......

  29. 29 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 726 Неутрално

    А визи за влизане в София кога?

  30. 30 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#26] от "kapitalcho":

    Въобще няма значение за какъв се мисля аз или ти за какъв ме мислиш.
    Никой град в България не е строен за толкова много автомобили.
    Ограниченията се налагат, защото предстои
    [quote#22:"cinik"]ще има случаи "отивам пеша до задръстването, да занеса храна на баща ми" [/quote]
    По-точно аз не бих могъл да го формулирам този автопроблем.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Никакво ограничение няма да помогне софия не е за 2.5 млн жители

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  32. 32 Профил на Андонов
    Андонов
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    То оставаше и са мине подобно умствено изостанало решение.

    “Журналистика е да печаташ/показваш неща, които някой друг не иска да бъдат отпечатани. Всичко останало е пиар” Джордж Оруел
  33. 33 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#25] от "cinik":

    Вярно, че бях чул/чел, че така правят, но масата "столичанЧЕ в повече" не може да си купи втора кола.
    Ще има ефект може би.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#7] от "horilka":


    [quote#7:"horilka"]а предложат и връщане на софийското жителство[/quote]
    Не давай идеи, че видимо някои са зле с..."уреда" за мислене.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  35. 35 Профил на aytep
    aytep
    Рейтинг: 545 Разстроено

    Защо не, беше добро и предприемчиво, икономически съобразно - стига вече безплатни обяди, де?!

    Яба-даба-ду
  36. 36 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#31:"не на безразличието"]Никакво ограничение няма да помогне софия не е за 2.5 млн жители[/quote]

    София не е толкова жители и голяма част от проблема с трафика е изкуствено създаден. Да почнем оттам, че градовете, където има проблем с паркирането - Рим, Флоренция, Париж и т.н. имат съвсем друг автопарк. Примерно, там на почит са дребните коли, особено смартовете в Рим веднага правят впечатление.

    В София коя е преобладаващата кола? Ами джипът! Как се връзва това със затлачен град? Ами, защото "бате, нЕми гОвори за смарт, оти един тротоар ъ треъ ъ кАчиш и че замине полуоската!" или "...оти като затонеш у калта пред блоко, че ми дзвониш на мене ъ те изтеглим!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  37. 37 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Аз си мисля, че много по-дисциплиниращо ще подейства системното разчистване на автомобили, спряли на места, като тротоари, тревни площи и не на последно място - в дясно на пътното платно. Нека ги приберат на наказателен паркинг. Тогава много бързо шофьорите ще се научат да не паркират, където не трябва.

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3543 Неутрално

    Какво не им е ясно на софийските общинари, относно проблемите с трафика и паркирането? Безплатно паркиране не трябва да има никъде, ама никъде в София! В центъра таксата на час, трябва да е зверска! Всеки е решил, че като живее там някъде, мястото му за паркиране, трябва да е пред входа и да е безплатно!
    Нито на Юрданка, нито на лалугерите в общинския съвет им стиска, да въведат ред в движението и паркирането!

    Бивш tww09306483.
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#22:"cinik"]Ползването на автомобил в София трябва да стува нещо и според мен моментът е изпуснат. [/quote]
    Грешка. Улицата е безплатна за всички, щото днес колите, утре велосипедите, а от другата събота и пешеходците с данък и който не е от София да плаща.
    Виж, паркирането по тротоари и градинки трябва да е добре платено но не е което вгадява ситуацията като цяло. Сещаш ли се, не те притеснява толкова колата дето се движи, отколкото спрялата на тротоара и онези из градинките. Ако има кой да глобява за неправилно паркиране, нещата сами ще си влязат в релсите без данъци и софиско автожителство. Обаче опряхме до онези с 20-те заплати на изпроводняк...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#30] от "Росен (Путлер капут)":


    [quote#30:"Росен (Путлер капут)"]Никой град в България не е строен за толкова много автомобили.
    Ограниченията се налагат, защото предстои[/quote]
    Точно за това ти говоря.
    Решението е просто:
    -увеличаваш данъка за колата до 200-300 лева годишно(сега е 20-30 лева) така ще разкаращ трошките(кой ще плаща толкова за трошка която не ползва) плюс оставя хората които наистина им трябва и ползват автомобил
    -Увеличаване на синята зона-така или ще си плащаш за да паркираш или ще си потърсиш парко место/гараж за да можеш да си паркираш автомобила
    -Привличаш гражданите да следят за нарушения(неправилно паркиране) и само с едно изпращане на снимка за неправилно паркирана кола,ще получават % от глобата,която се полага.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    Решението беше тъпо и базирано на втрещяващо грешни изходни данни.
    Учудвам се, че идва от хора, които би трябвало да имат съвсем друго мислене.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Весело

    Класическа фатмащина: ако не може да накажеш виновника — накажи всички.
    Представяте ли си, как всички софиянци изведнъж се наредят пред КАТ да си искат софийските номера... Всъщност не е лошо като идея. Такъв як митинг ще стане, че политиците и общинарите моментално ще клекнат пред всяко искане...
    И като споменах всички софиянци с автомобили за пререгистриране, че това е огромен пазар за фирмата, която ще спечели поръчката за регистрационните номера на автомобилите в България. Май има нещо за едни пари в края на предложението...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  43. 43 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#40] от "kapitalcho":

    И сега малко по-мощна трошка плаща 160, 180 лева.
    Двайсет и няколко кинта е данъка за дребните автомобили до 100 коня.

    Данъкът не е решение.
    Не може да се издевателства на собствениците.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Б@си назначените меринджеи, още живеят във феодалния строй.

  45. 45 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Е,на перникчани им се размина!

    Tony
  46. 46 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    По добре да обикалят улиците и да вдигат трошките, много от тях не са софийски и са зарязани тука да обрасват с трева и спаднали гуми

  47. 47 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#27:"cinik"]На 700 000 автомобила при 232 000 (под въпрос) паркоместа никакъв КАТ и никакъв център за градска мобилност няма да помогне. [/quote]
    Ха на бас, че ако КАТ и общинска полиция глобяват подред спрелите на тротоара и в градинките, до 6 месеца София ще се отпуши, а до година и нещо местата за паркиране ще са достатъчно. Това на сегашните глоби, ама подред всички.
    Като получиш две глоби в една седмица щото си "качил" някъде из центъра, то следващата седмица ще ходиш с метрото и ГТ. Следва замисляне за къв ти този таралясник пред входа, щом си с билетчета?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  48. 48 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Няма нужда да откриваме топлата вода.
    Аз мисля, че варианта с ограничението по емисиите ще е с най-голям ефект за София. Само проблема с контрола ще е доста сериозен. Тъй като съм сигурен, че и коли с Евро 5,6 са с изтърбушени катализатори и филтри.
    правят 3-4 големи паркинги на околовръстното с пункт за проверка на емисиите. покриваш нормата, вземи зелен стикер. Не покриваш нормата - паркирай и хващай градски транспорт или дай едни излишни 50 лева и вземи стикер за ден. За софиянци, непокриващи нормата могат да направят отстъпка - 1000 лева на година, например.

  49. 49 Профил на gv
    gv
    Рейтинг: 452 Весело

    Докато подскачам по софийски паваж в автобус нвволно докладвах два коментара и цъкнах минус.
    Да не се зачитат.

    Keep it simple and make it special.
  50. 50 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    Идеята е на КРИБ.Това Домусчиев трябва да го е измислил.

  51. 51 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Да се въведа тогава такси за вход и в Пловдив, Бургас, Варна, Поморие, Несебър (особено през лятото) и други места.

  52. 52 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Вижте сега, има едни автомобили с немски регистрации SHA (Schwäbisch Hall), на които задължително трябва да им се наложат такси за влизане не само в София, но и във всяко населено място с над 5000 жители. Обичайно, това са най-арогантните шофьори на пътя.

    generator
  53. 53 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 718 Неутрално

    [quote#36:"cinik"]където има проблем с паркирането - Рим, Флоренция, [/quote]
    Изключи Флоренция от списъка. И аз така се бях настроил и паркирах от другата страна на реката, но се оказа, че има места за паркиране в синята зона. Само не помня какви пари беше.

  54. 54 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#43] от "Росен (Путлер капут)":


    [quote#43:"Росен (Путлер капут)"]И сега малко по-мощна трошка плаща 160, 180 лева.
    Двайсет и няколко кинта е данъка за дребните автомобили до 100 коня.

    Данъкът не е решение.
    Не може да се издевателства на собствениците.[/quote]
    Сега данъка в София за автомобили е символичен.........и затова има толкова много коли плюс трошки.
    София в момента е като Манила-тотално гето от единия край до другия с изключение на моловете,които са като оазис(чисто,подредено,с място за паркиране,с климатик).
    И данък 300 лева(по малко от 30 лева на месец) не е издевателство-та само за нови гуми и проверка при местния автосервиз се дават повече.

  55. 55 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Съвсем спокойно може да се въведе такса за влизане в централната част на града. Има го в много градове по света. Лошото е, че няма подготовка с достатъчно места за паркиране в периферията.

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#47:"gost22"]Като получиш две глоби в една седмица щото си "качил" някъде из центъра, то следващата седмица ще ходиш с метрото и ГТ. Следва замисляне за къв ти този таралясник пред входа, щом си с билетчета?[/quote]

    Tук си напълно прав. И същото важи в обратен ред - тези съоръжения за "отпушване на трафика" и на 6 етажа да ги направят, от край до край да миншеш шус през София, накрая ще се озовеш пред блока редом с останалите 80 комшии с по 3 коли - конкуренти за 6-те места отпред.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  57. 57 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2158 Гневно

    Добър пример как едно рационално решение може да изглежда малоумно, прекроено и пречупено през нечий нездрав интерес. Примерът от Лондон е такса за централната градска част и се отнася за всички, не само за автомобили с различна от столичната регистрация. Има пропускателни пунктове и няма никакви изключения, но има огромни паркинги около входовете на града и възловите метростанции. За София може да се започне горе-долу от Цариградско шосе, летището, Младост 4, Обеля, Люлин и докъдето има метро. Всеки, без изключение, който предпочита да стига до центъра с колата си, плаща такса. И докога ще ни позорят тези глутници от контрольори-рекетьори в автобус 84, които само чакат да видят чужденец с багаж, за да започнат да го малтретират, ако няма, прехвърлят "вниманието" си върху ученици и старци, без да забелязват други нарушители като обядващи с течащи по седалките дюнери, говорещи безспирно по телефоните на висок глас, клошари, които си живеят по автобусите когато е студено и т.н.... И това англичаните (и не само те) са го измислили - апарат за билети/карти до шофьора и само оттам се качват пътници=нито един гратис, а слизат през останалите врати - няма заплати за "контрольори", няма павильончета за билети на всяка спирка, няма пътници без билет.
    А относно коментара на РМ за цената на билетчето в метрото, гледа се първо размера на доходите, после другото!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  58. 58 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik":

    Не съм съгласен, че КАТ няма как да помогнат. Има изключително много нахални автоталибани, които паркират безразборно по тротоари. Нека си представим баш джунглата "Студентски град". Ако паяк вдигне някои от тях и им се наложи да платят по 50+ кинта глоба ще преосмислят паркирането си. Когато пък ги глобят 3-4 пъти и намирането на правилно паркомясто стане достатъчно времепоглъщащо и трудоемко, мнозина ще захвърлят колите по родните си градове и ще ползват градски транспорт.
    Има изключително много хора, които живеят, за да имат коли и да "си джиткат" из града, а едва си позволяват поддръжката им. Вчера четох в един форум как се оплаква един, че му е трудно да поддържа кола за 8+К с 600 лв заплата.. та такива много - факт!
    Мисълта ми е, че за много малко време с глоби ще понамалеят колите. Разбира се това няма да оправи проблема. Дискутирали сме многократно как таксуването с 35 лв данък на 12 годишна кочина няма как да продължи. Има много, много какво да се направи по въпроса, а времето лети и положението се влошава с всеки изминал ден. Надявам се, че скоро ще се заемат сериозно със работа по този въпрос, защото иначе ще се превърнем в тотално гето.

  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    [quote#47:"gost22"]Като получиш две глоби в една седмица щото си "качил" някъде из центъра, то следващата седмица ще ходиш с метрото и ГТ.[/quote]

    Това е така, ако наистина съществува алтернативата ГТ и метро. А тя е силно преувеличена и по-скоро скромно представена.
    И като резултат, ще глобяваш, те ще си плащат и пак ще си паркират къдет им падне. Най-много да се вдигне корупцията в столичния инспекторат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Те само София финансират, само около София се гради, какви очаквания имат - да се намали трафикът?

  61. 61 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#58:"t0d0"]Нека си представим баш джунглата "Студентски град". Ако паяк вдигне някои от тях и им се наложи да платят по 50+ кинта глоба ще преосмислят паркирането си.[/quote]

    Teмата за автоджунглата "студентски град" ми е изключително болна, защото оттам се заражда този противовъзпиталтелен стил на живот, който после се пренася по кварталите. После с клин не можеш да им избиеш от главата, че кола на тротоара е нещо ненормално. Трима в стая, на социален наем, бюджетът им поема не знам колко % от режийните и отделно и стипендия им плаща, за да може накрая студентът да ходи спокойно с кола на лекции, сакън да не се преумори до УНСС и ТУ.

    След 1 седмица ще забележиш, как на 8-ми декември задръстванията сериозно ще се разредят.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  62. 62 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#58:"t0d0"]Дискутирали сме многократно как таксуването с 35 лв данък на 12 годишна кочина няма как да продължи. Има много, много какво да се направи по въпроса, а времето лети и положението се влошава с всеки изминал ден. Надявам се, че скоро ще се заемат сериозно със работа по този въпрос, защото иначе ще се превърнем в тотално гето.[/quote]

    Според мен, ако горивата не поскъпнат, догодина ще започнат срив след срив на трафика, породени от най-дребни поводи. Положението и в момента се крепи на магия, като онези циркови артисти, които крепят на челото си тояага с въртележка, а асистентката добавя нови и нови тежести към нея. Само малко да бутнеш и замина работата. Накрая ще влезнем в серия "2 коли са се ожулили на Сточна гара, следствие на което опашката на тунела от Люлин е 2 часа"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  63. 63 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#59:"Darth Plagueis"]Това е така, ако наистина съществува алтернативата ГТ и метро. А тя е силно преувеличена и по-скоро скромно представена. [/quote]

    В момента метрото в София е точно толкова дълго, колкото това в Будапеща, което между другото е и първото метро в света. В будапещенското пътуват дневно 1,3 млн. човека, тук са 0,3 милиона. Пак повтарям, при еднаква дължина на метромрежата. Общината така и не вдяна, че градски транспорт не води от самосебе си до по-малко трафик, след като не смята да си иска реалната цена на ползване на автомобила в града - плащане за паркиране, плащне на сериозен данък МПС (не 30 лева, а преди 1,5 години все още беше по 10-15 лева). Разбира се, тук има и тайна помисъл да се завъдят повече гербаджии по този начин, като по-недодялан и простоват електорат, без грам пиетет, че животът в голям град иска да се посъбереш малко.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  64. 64 Профил на matz
    matz
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Тук некви хора ми говорят за задръствания в София. Май не са виждали по-длибоко от Искъро. Пффффффффф. Винетки щели за София да предлагат. Тия не мислят с главите си. Колко големи фирми има със седалища в други областни градове и к'во? Ама не бе то бизнес само у Шопско се прави... Боже боже.

  65. 65 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#56:"cinik"]София, накрая ще се озовеш пред блока редом с останалите 80 комшии с по 3 коли - конкуренти за 6-те места отпред.[/quote]
    Спокойно, като минат и "раздадът честитки" на паркиралите извън 6-те места, нещата ще се оправят по същия начин като в центъра. Дори ще видиш, как се изнамират най-интересни места за легално паркиране. Дори може някой паркинг на нива да се построи в по-богат квартал, а и вече апартаментите ще вървят с паркомясто по подразбиране... Има ли файда ще има и предлагане.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  66. 66 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#40] от "kapitalcho":

    Правилно си изредил какво трябва да се направи. Да видим обаче кой, след като гербаджиите отдавна са надушили, че децата и внуците на каруцари, воловари и коняри можеш да ги спечелиш само като им дадеш достатъчно дълго време от деня да се друсат в каляската, да викат "дииииййй" като натискат педала, "ааааррррчччч" като натискат спирачката и да пускат каруцарски попръжни наляво и надясно.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  67. 67 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#38:"tww09306483"]Нито на Юрданка, нито на лалугерите в общинския съвет им стиска, да въведат ред в движението и паркирането![/quote]

    Нито на опозицията и стиска да повдигне въпроса. Напротив, и там се водят от едни пиарски мъдрости, че раята е една млада глупава селянка и ако не и разказваш небивалици, няма да чукаш (айде културно казано: ще стоиш "на сухо" на изборите)

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  68. 68 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#40] от "kapitalcho":

    Това, което предлагаш доста бързо ще подобри ситуацията. Защо имаш минуси, обаче? Защото истината е, че на хората си им харесва така да я карат по ръба. Докато не стане крайно зле, няма да искат промяна.
    Дискутирах с познати това, че трябва да се вдигне данъка и получих следния отговор: "Като му вдигнеш данъка един вид ще забраниш на някой по-беден да кара кола! Това е крайно и не трябва да се допуска!" БЕЗМЪЛВЕН СЪМ!
    Вдигайки данъка, ще намалеят трошките по-пътя.. ще намалеят и тея на трупчета дето ги ползват за склад. По-малко коли по пътя - по-малко амортизация, по-малко трафик, по-спокойно за всички, а същевременно ще влизат пак пари в държавата. Градския транспорт трябва да се доразвие, ама и мисленето на хората трябва да се промени. Никой нищо не пази - счупени спирки, автобуси и т.н. Някой трябва да следи за нарушаването на обществения ред и т.н. Тогава онея дето протестираха да си сядат на задника и да почнат да работят! За да се оправи положението, трябва всички да променим нещо в себе си. Именно затова не виждам как ще стане!

    До коментар [#62] от "cinik":

    В "Студентски град" от месец направиха няколко улици еднопосочни. Ясно е, че това се нарушава постоянно и трафика стана още по-зле. Защо от КАТ не са сложили една патрулка или екип да проверява и да тряска актове? Пред "Ъмбрела" (на светофара до УНСС) ежедневно паркират коли и заемат цялата лента за завиване надясно! Защо КАТ не вдигат никой? Еми няма как да стане, ако тея дето трябва да следят за спазването на правилата си бъркат в носа! Естествено ще има анархия! Затова казвам, че НЕЗАБАВНО трябва КАТ и градска мобилност да започнат работа.. те трябва да задвижат процеса.

  69. 69 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Така ще се покаже още по-голямото разделение и несправедливост по отношение на възможности и финансиране спрямо провинцията.

  70. 70 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Има два модела за развитие на градовете. Един лесен пример е в Америка: Ню Йорк и Лос Анжелис са с по 10 милиона население, но единият на 10 пъти по-малка територия от другия. В Ню Йорк е адски скъпо да имаш кола, на никого не се осигурява безплатно паркиране, и повечето хора съответно нямат. Обаче стигат от всяка точка на града до всяка друга за половин час.
    В Л.А. пък всеки има кола, и най-бедния и простия. То без кола не можеш и никъде да идеш. Паркоместа бол, всеки апартамент си има голям паркинг, всяко магазинче отпред наредени паркоместата за клиенти... то не му дават и разрешение да отвори докато не ги осигури. Обаче въпреки това за да идеш някъде често и 2 часа не ти стигат. Всичко е много надалеч, и като се задръстят пътищата... понеже нали Сульо и Пульо е на кола.
    В София искаме явно да съвместим двата модела - хем да е без пари като в Л.А. хем на малко място като в Н.Й. - защото място няма. Но то не може хем душата в рая, хем *** до края.

  71. 71 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#54] от "kapitalcho":

    Казах ти,
    не може с издевателства.
    [quote#54:"kapitalcho"] само за нови гуми и проверка при местния автосервиз се дават повече. [/quote]
    Но не всяка година. Средно статистическият шофьор прави от 10 000 до 25 000 км. годишно. Това значи смяна на гуми на три години.
    В правилен сервиз регулировка на преден и заден мост струва под 30 лева.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  72. 72 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#70] от "Камен":

    Така е...не може...в рая при едното действие.

    Бил съм в Берлин и Прага.
    Ако живеех там не бих имал кола или поне нямаше да я карам често. Не се налага.
    Времето за придвижване от единият край на Берлин до другия беше половин час. Явно това е нормата. С кола е невъзможно.
    И това го твърдя аз, който не слизам от колата си, но съм в не голям град и тук няма как без кола, а и с обществен транспорт ми е по-скъпо дори когато съм сам в колата. При двама в колата, а то е така винаги цената е несъизмерима просто.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  73. 73 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#71] от "Росен (Путлер капут)":

    300 лева на година е издевателство така ли ?
    Колко плащаш за Интернет,телефон,ток,вода......... на месец ?
    Че само месечната вноска на телефона ти(цена 300 лева,30 лева месечна вноска за 1 година) е по висока от бъдещия данък за колите ?

  74. 74 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#73] от "kapitalcho":
    [quote#73:"kapitalcho"]300 лева на година е издевателство така ли ? [/quote]
    А бе човек,
    имаш ли идея колко хора работят за около 500 кинта на месец?

    За месец казвам, не за седмица.
    [quote#73:"kapitalcho"]Интернет,телефон,ток,вода......... на месец ? [/quote]
    Телефона ми е...с тънка такса. Корпоративен клиент съм.
    Нета е 15 лева (вече 20 кинта с фул ТВ+Нет), вода и ток...айде аз плащам повече, но това е заради климатиците. Вода не знам колко плащам, щото е по нета с кредитната карта, но явно е малко щото никога не си говорим за вода с Гърлето. За ток е ставало дума като прехвърлим 300 лева.

    И добре, кого ще спре данък от 300 лева?
    При това отдавна колата не е лукс, а необходимост.

    Правил съм сметка.
    Трабантче, ако ти подарят трябва да снесеш поне 800 лева за да тръгне. Приемаме, че е здраво.
    Триста кинта са 4 гуми, 120 лева е акумулатора, към 170 трябва да е гражданската (не знам щото съм на автокаско и плащам заедно и двете застраховки).
    До тук са 600 лева. 200 лева за невидими за момента неща и готово. Подаръкът е с начален разход осем стотака.
    Ти искаш да е +300 кинта.
    Разбери,
    хората не могат да си позволят много разходи.
    И без кола не може.
    Вали, студено е, а детето в ясла или в градина.
    Как да го вземеш от там?
    С такси е дебело за всеки ден.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  75. 75 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Весело

    До коментар [#73] от "kapitalcho":


    [quote#73:"kapitalcho"]300 лева на година е издевателство така ли ?
    Колко плащаш за [/quote]
    Да ти помогна.
    Цигарите вземи за пример, зае...таковай данъка.

    Около 6 лева са моите цигари. Трябват ми 4 картона за месеца.
    240 кинта са ми цигарите.
    х12 месеца...става страшно.
    2 880 лева са ми цигарите годишно.
    Знаеш ли колко хора карат по пет и повече години коли, които не струват и 2 000 лева?
    Помисли над това.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#71:"Росен (Путлер капут)"]не може с издевателства.[/quote]

    За да е подгизнал целият град в трошки на трупчета, сутрин пред офис сградите местата за паркиране да се заемат още в 6 часа от чистачките и портиерите и да се опразват в 23 часа пак от същите, оставяйки цялата логистика на принципа "ръчна насред платното и пускаш аварийките", значи нещата са много далеч от издевателство.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  77. 77 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#33:"Росен (Путлер капут)"]масата "столичанЧЕ в повече" не може да си купи втора кола. [/quote]

    700 000 коли. 1,3 милиона население, сложи го 4 човека домакинство и ще разбереш, че двете трошки отдавна ги има, евентуално ще тръгнат да си сменят номерата в КАТ толкова пъти, че да им се случат четен и нечетен.

    Съвсем точно казано, има доста пенсионери с нула автомобила, за сметка на възрастни в средна възраст, където мъжът и жената имат, децата са студенти и също имат, станаха 4. И примерно 1-2 винаги се оказват оборотни, защото купили нова, пък чакат да звъннат за старата, или пък са я обещали на някого като навърши пълнолетие, или като дойде студент в София - че студент без кола не може. Семейства с 4-5 и 6 коли въобще, ама въобще не са рядкост. Във всеки голям блок има по 3-4 такива.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  78. 78 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1114 Любопитно

    Пък тази вечер, на паркинга пред Лидъл в Плевен, имаше повече коли със софийска регистрация, от колкото с плевенска...

    Форумът е в будна кома...
  79. 79 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#74] от "Росен (Путлер капут)":

    Извинявай Роска,ама аргументите са ти несериозни.
    Хем нямаш пари-хем имаш кола(с неизбежните поддръжка всеки месец) хем пушиш за 250 лева цигари на месец..............а това за колата че не било лукс ,а необходимост-това е супер бисер.
    Гражданите на Лондон,Ню Йорк,Берлин............имат в пъти по високи доходи от средностатистическия българин...............ама имат в пъти по малко коли на глава на населението.
    Та ти само с 10-15 % да си намалиш цигарите,ще можеш да си платиш новия данък(300 лева).

  80. 80 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    [quote#70:"Камен"]В София искаме явно да съвместим двата модела - хем да е без пари като в Л.А. хем на малко място като в Н.Й. - защото място няма. [/quote]

    Идеално си схванал процеса. От много гледане на американски филми заживяха със житейския идеал как ще обикалят из центъра на София, качени на камионетки Додж рам и Тойота хайлукс, да срещнат съседа си на "Аксаков" и "Славянска беседа" и да му кажат "Съливън, днес времето е чудесно, да се отбием до фермата на МакКромак на 12 мили оттука, защото Бети ни чака на топли мъфини!". За 25 години градско развитие с "визионери" като Софиянски, ББ и Йордечка начело, нивото в момента е батовете да обикалят в баракуди от автоборсата в Дупница, облечени в анцуг и джапанки и така да ходят да си купуват вестник от РЕП-а на следващото кръстовище.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  81. 81 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Да не повторя нечие мнение,но - ако всеки град въведе подобна такса?
    Аре спрете с малоумията

  82. 82 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#76] от "cinik":

    "За да е подгизнал целият град в трошки на трупчета значи нещата са много далеч от издевателство. "

    Напротив. ТОВА точно се дължи нс едно издевателство наречено екотакса. И по-възрастните хора, като не могат да си я платят просто зарязват колата пред блока, с тайната надежда, че някой ще я подпали, или ще я задигне за части.
    Предим предавайки таралясника за скрап, се вземаше по някой лев. Аз лично погребах московеца на баща ми и после му връчих 76-те лева.
    Сега, за да се отървеш от кочината трябва да плащаш. Еми така ще е.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  83. 83 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3630 Неутрално

    До коментар [#82] от "rapidfire":

    Трошките си ги има от 25 години, явно екотаксата не им влияе по никакъв начин. Без да коментирам, че всичките са тапицирани от предложения "купувам коли за скрап. плащане - веднага". По-скоро истината е, че като я имаш на улицата, вътре компоти ще заключиш, буркани...велосипеда на внука...старите броеве периодика, с които не искаш да се разделяш...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  84. 84 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    До коментар [#83] от "cinik":

    Примерно данъка на автомобил без технически преглед се умножава по 5 или повече. Лесно става, защото ГТП се води на отчет и лесно се сверяват двата списъка. Като поразчистят трошките, се минава и всяка трошка на трупчета с нов стикер за минат преглед, води до проверка на сервиза, който е издал стикера... яки глоби на собственика на трошката за документна измама (или опция да върне номерата на трошката с формуляр от фирмата дето я е предал за скрап). Ей ти сума ти отворени паркоместа пред блока и сума ти пари (от по-инатестите тарикати) в бюджета.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  85. 85 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Трябва хората да печелят ако разкарат трошката си, иначе ще хитруват до дупка. Почнете от автомобилите дето не са в движение. Те ще освободят паркоместа пред жилищата. И задължително промените да се обявяват постоянно една година преди да влязат в сила. Така хората ще бъдат подсещани постоянно, че мандалото ще лопне и ще изгорят вместо да спечелят некой лев от старата ламарина.
    Мед трябва, а не оцет.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  86. 86 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#85] от "gost22":


    [quote#85:"gost22"]Мед трябва, а не оцет.[/quote]
    Как го виждаш този мед на практика ?
    Примерно-ако наложиш нови годишни такси на колите(примерно 300 лева),собственика ще гледа да разкара трошката,защото не му се плаща:
    -300 лева на месец всяка година за нищо
    -постоянни глоби за нещо което не работи
    Как го виждаш това той да има възможност да печели ?

  87. 87 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#86:"kapitalcho"]Как го виждаш това той да има възможност да печели ?[/quote]
    Ми ако губиш много в единия вариант, и печелиш нещо в другия вариант как мислиш, къде е меда и къде е оцета? Ако колата ти е стара, но си я караш, няма проблем, но ако е счупена безнадеждно, то рано или късно ще те накарат да платиш троен или петорен данък и ти става ясно, че вместо да плащаш прескъпо за нещо дето не ползваш, е по-добре да го подадеш за скрап и да вземеш някакви пари.
    Това с голям данък за автомобил без минат преглед, удря точно зарязаните автомобили, дето заемат паркоместа. Хубавата част е, че тези дето ще се опарят са малко, а и няма много да пискат, защото ще спечелят пари (докато освобождават паркомястото което е целта на цялата галимация) и ще останат с добри спомени за следващите избори. Следващата година, нещо подобно ако докажеш собствено паркомясто (но това с по-малко вдигане на данъка, защото има и хора, които са на ръба ама им трябва колата да возят децата по училища и д.градини където са успели да ги запишат). Постепенно, хората ще започнат да търсят жилища с паркомясто и до година две, строителите ще схванат намека.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  88. 88 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#77] от "cinik":

    Въпреки това при четен/нечетен номер така или иначе ще намелят двойно колите.
    За работа ще почнат комбинациите днес с твоята кола, а утре с моята и готово.
    Не казвам, че е перфектно, но не виждам друг начин.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    [quote#88:"Росен (Путлер капут)"]Въпреки това при четен/нечетен номер така или иначе ще намелят двойно колите. [/quote]
    Я пак го премисли. Има коли за по една-две заплати (особено в провинцията), та "четно нечетно" и София ще се затапи тотално. Ако ти трябва автомобила ежедневно, ще си купиш два, щото няма как да работиш през ден...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  91. 91 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Аз нямам проблем да има такава такса, но искам във всеки областен град да има представители на всички министерства и институции, така че да няма нито една хартийка, за която да не се налага да се идва в столицата. Освен това нека и държавно фининансираните университети и болници да са равномерно разпределени из страната, но нали ако това стане доста далавери ще умрат...

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK