
© Надежда Чипева, Капитал
Столичният булевард "Черни връх" ще бъде разширен, съобщи кметът на града Йорданка Фандъкова в интервю за "Денят започва с Георги Любенов" по Българската национална телевизия. Тя отговори на въпрос от зрител дали не е по-удачно движението по натоварения път да става еднопосочно - сутрин към центъра, вечер - към околовръстното.
"В плановете ми е "Черни връх" да стане четирилентов", посочи тя, без да уточни срокове и цена на обществената поръчка. По думите й разширението ще стане по цялата дължина, до Южната дъга на околовръстното шосе.
На последното заседание на общинската транспортна комисия съветникът от Реформаторския блок Прошко Прошков ("Движение България на гражданите"), който е бивш кмет на район "Лозенец" и жител на квартала, съобщи, че ситуацията с придвижването се е влошила. По думите му местата за паркиране са малко и много от шофьорите спират на неправилни места, което затруднява излизането с автомобил от квартала, както и предвиждането по основната артерия бул. "Черни връх".
Част от "Лозенец" е свързан и с метрото, като през 2016 г. предстои да се открие и станцията до кв. "Хладилника" точно по бул. "Черни връх".
darkwing
Рейтинг: 367 НеутралноНе знам само кой реши, че този пробит сокак е "булевард".
Ан Он
Рейтинг: 521 НеутралноНадявам се да предвидят и по-още две ленти във всяка посока за паркиращите ...
Alexander97
Рейтинг: 1625 НеутралноТъй като не се откриват нови паркинги, хората спират и паркират в нарушение. Имам предложение - столична община да предложи нов закон - Забранява се притежание и употреба на лични автомобили!
Автомобили да се ползват само от управляващите. За тях има определени паркинг места!
Проблемът с паркирането ще се реши отраз!!!
georgi_mihailov
Рейтинг: 209 НеутралноНевероятно заглавие! От него може да се направи заключение, че в частта на булеварда от НДК ще премахнат две ленти защото там са шест
Иначе за разширението поне 15 години го говорят. Дано го направят и дано продължат Каблешков.
Но вместо да говорят за места за паркиране трябва да разширят мрежата на градският транспорт. В центъра колите нямат място освен ако нямаш осигурен гараж.
slon
Рейтинг: 716 НеутралноБулевардът бил проблемът, а това, че в София има безумно много коли не е проблем.
Кога хората ще разберат, че качеството на живота не се измерва с това дали имаш или не кола, а с това колко ти е чист въздуха, има ли парк на близо и т.н.
Вместо да наложат политика за стесняване на улиците и булевардите, там където има транспорт, нашите управници ги разширяват... Живеещите в кварталите покрай бул. "Черни Връх" дано се надигнат с/у това безумие, защото нищо добро не ги чака. Ще стране като "Цариградско" - жилищни сгради покрай скоростен път (шум и сажди на макс).
shilliew
Рейтинг: 433 НеутралноДневник, много благодаря за снимката. Изпитах носталгия към снежната покривка...
lekapoleka
Рейтинг: 213 Разстроено"По думите й разширението ще стане по цялата дължина, до Южната дъга на околовръстното шосе."
Фандъкова някога минавала ли е по този булевард, та плещи такива приказки?
И дори да се направи - с цената на множество срутени сгради и унищожени дървета – какъв точно ще е ефектът? Втори Орлов мост на подстъпите към Центъра.
Аман от разширяване на пътища. Направете бус ленти, пуснете автобусите през пет минути през целия ден (а не през 25 извън час пик), стимулирайте хората да ползват обществен транспорт, направете велаоалеи. Как пък не се научихте какво правят по белия свят.
liksen
Рейтинг: 470 НеутралноЕ, ще се направи поне до МОл-а на Хладилника, цялата транспортна схема се организира с тази цел - да бъде начало и край на всички пътища! А кой къде живее, работи - всичко друго няма значение
Дразнител
Рейтинг: 687 НеутралноДо коментар [#3] от "Alexander97":
Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!Това изобщо не е нова идея. В Рим местния данък за притежаване на автомобил е около 3,000.-€ на година. И много хора именно затова карат моторетки, защото е далеч по-евтино.
Imaginary Friend
Рейтинг: 630 НеутралноЛогика по света - нямаш къде да паркираш, бензина е скъп или пък пътищата ти се виждат задръстени - не си купуваш кола. Логиката у нас - ако някой от тия фактори е на лице, светът се върти около теб и всички са ти виновни и длъжни.
Не цъкам плюсове и минуси.Дразнител
Рейтинг: 687 НеутралноВпрочем, едно добро начало би било да се налагат И ПРИЛАГАТ садистични глоби на тарикатите, които паркират въпреки знаците и маркировката! И освен това да се потърси сметка на общинските служители, които са дали разрешение за разкриване на търговски обект без предвидени места за паркиране на клиенти, служители и доставчици. По Черни връх особено от "Кошарите" нагоре към Витоша има десетки магазини и офиси, но няма почти никакви места за паркиране. Кой е измислил и позвлил това?!
Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
полувишис
Рейтинг: 264 НеутралноЧерни връх и в момента разполага с достатъчно на брой платна. проблемът е, че постоянно е задръстен с неправилно паркирани автомобили. почти по цялото си протежение от Златен рог та чак до Мутренския мол. нагоре към околовръстното обаче става селски булевард...
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesdaam
Рейтинг: 1264 НеутралноИнтересно как ще се осъществи тази идея? Тротоарите ще бъдат "погълнати" от новите платна, а не навсякъде има възможност да бъдат изградени отново
cinik
Рейтинг: 3178 НеутралноРазсъжденията на Прошко, кмета и предложението на "активния слушател" за управление на движението стил Лос Анжелис само подксазват, че градът ще има още много, много да пати. Това са все едно тримата глупаци - автоталибан и двама политици-тарикати, които се чудят с плиткия си мозък как да се избачкат един другиго и да избачкат автоталибана за гласа му. Гнус и отврат!
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Както и да се върти човек, задникът му все си е отзаде. При 670 000 автомобила (без да броим приходящия трафик) на 232 000 паркоместа градът е напълно разстрелян. При 520 коли на 1000 жители работите отиват на "лека нощ" - никой европейски град, включително безсрамно богати градове не са успели да го постигнат, камо ли Йордечка, Прошко, Вили Лилков и Светльо Витков да го направят...
Цецо
Рейтинг: 1463 НеутралноА общината предвижда ли строеж на училища в новите южни квартали? Предвижда ли засилен контрол за качеството на образование в съществуващите училища? Все пак са общински.
Дневник, разкарайте таз малоумна визия!Та когато има училища и на хората (поне подавляващото болшинство) им е все тая къде учи детето ще спре и голямото возене. Дотогава ще е така.
greenhrast
Рейтинг: 873 Неутралнозатруднява излизането с автомобил от квартала, както и предвиждането по основната артерия
---
айде, който не е пил кафе да си предвиди придвижване към кафе-машината :D
Публикувано през m.dnevnik.bg
cinik
Рейтинг: 3178 НеутралноПрошко, един въпрос с крайно повишена трудност за твоя мозък. Откакто ти не си кмет на Лозенец:
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.- имаме мол в началото на булеварда с паркинг за 250 коли
- имаме нов паркинг над МС Баучер за 500 коли
- имаме мол в края на булеварда с паркинг за 1200 коли
Откъде го измисли, че нямало места за спиране? Аз не знам друг булевард с повече паркоместа спрямо дължината му, но напълно съм съгласен, че паркирането е пълна кочина, а там, където "влязохме в малките улички", в момета автоталибаните имат разкошни ремонтирани тротоари, на които да паркират на гладко.
Докато не "влезете в кварталите" с по една синя зона, нищо няма да се промени, но за тази работа се искат визионери, не селски хитреци, които да чакат кметът да предложи зоната, а те да ходят зад него и да предлгат, да "има зона, но да е безплатна", или стикерът да е по 1 левче годишно
Чардо
Рейтинг: 2494 ВеселоДо коментар [#1] от "darkwing":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#1:"darkwing"]Не знам само кой реши, че този пробит сокак е "булевард". [/quote]
Помниш ли времето когато нямаше трамваи по булеварда ?
И 6-цата въртеше на Лозенец?
Помниш ли прекрасната кръчма която беше на мястото на "Хемус" - между другото там ми бе първата сватба на 22.12.1968-ма
А преди това даже пътя от Хладилника до Драгалевци бе черен !
Между другото едно време си бе булевард - та дрънка ,
сега всичко отесня с пренаселването на София.
dragozow
Рейтинг: 778 НеутралноОт тези четири, две са паркинг. Приятно шофиране там в час пик.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Публикувано през m.dnevnik.bg
Индиана
Рейтинг: 863 НеутралноИ 16 ленти да го направят пак ще се задръсти. Основни правила и положения, отдавна установени на Запад (а и вече на Изток), им липсват на управляващите тоя балканско-ориенталски "мега"-полис.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#16:"Цецо"]А общината предвижда ли строеж на училища в новите южни квартали? [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Ооо, ще ли питане. За един и същи от малкото останали парцели, според това кой точно ги пита, ще ти отговорят както следва:
- за родителите, останали без място в градината - че там ще се вдига детска градина
- за родителите, на които детето пътува 5 км до следващото училище - че там ще се вдига училище
- за автоталибаните - че там ще има подземен, наземен, надземен, висящ и всякакъв друг безплатен паркинг, включитело за неограничен брой бракувани трошки, оглозгани до голо купе
- за зелените - че там ще има парк и градинка
- за био-феновете - че ще им го дадат да правят градско градинарство, да си сеят домати и чушки, за да могат лятото да си "откъснат прясно за салатата"
На на политическия Капалъ чарши дяволът е цар...Ако са ти тесни дънките, ще ти кажат, че след пране се отпускат, ако са ти шроки, след пране се свиват...Няма празно, ако си откровен с мющерията, значи си глупак...
Индиана
Рейтинг: 863 Неутрално[quote#11:"Дразнител"]Впрочем, едно добро начало би било да се налагат И ПРИЛАГАТ садистични глоби на тарикатите,[/quote]
Необходимо е да се приложи предвидената в закона глоба. Искаме да има ред в паркирането, а не да удовлетворяваме желанието на българина за крайна справедливост и възмездие.
rdf16318709
Рейтинг: 213 НеутралноПрав е човекът по-горе, който е писал, че и четири ленти да е, две от тях неминуемо ще се превърнат в паркинг и само две ще останат активни.
Публикувано през m.dnevnik.bg
madcat
Рейтинг: 213 НеутралноАбе не се ли усещате, че Фандъка се прави едно и също нещо и се задръстванията стават по-голями. Тия неадекватни мерки като разширяване на пътища и кръстовища на 2 нива дават тотално предимство на автомобилите и пречат ужасно много на пешеходци, градски транспорт и т.н. И резултата е, че все повече хора почват да ползват автомобил защото нямат друг избор. Наивната идеят, че със строителство ще може да се смогне на все повечето автомобили няма да се случи никога. Докато Фандъка (а и много граждани) повтарят мантрата, че трябват повече магистрали, града ще става все по-задръстен.
madcat
Рейтинг: 213 НеутралноНяма град в света, които да се е справил със задръстванията чрез строене на повече улици. Единствено градовете, които са се усетили, че трябва драстично да намалят броя на автомобилите и да дадът предимство на пешеходците и обществения транспорт имат успехи в това отношение. Ето ви и научно изследване по въпроса: demand/
http://www.wired.com/2014/06/wuwt-traffic-induced-
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#5:"slon"]Кога хората ще разберат, че качеството на живота не се измерва с това дали имаш или не кола, а с това колко ти е чист въздуха, има ли парк на близо и т.н. [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.[quote#5:"slon"]Ще стране като "Цариградско" - жилищни сгради покрай скоростен път (шум и сажди на макс).[/quote]
Не, ще стане като Симеоновско шосе. То отдавна е 4 ленти и който иска да види, как ще изглежда Драгалевско шосе с 4 ленти, може да мине 2-3 пъти по Симеоновско и ще ми просветне.
Отчитайки, разбира се, мисълта на Гьоте, че човек вижда толкова, колкото знае и знае толкова, колкото вижда. В този смисъл може цял ден да висят на Симеоновско и нищо да не видят.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутралнои ще мУ просветне, малка корекция
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#4] от "georgi_mihailov":
Селяните също да нямат място в центъра!
cinik
Рейтинг: 3178 НеутралноАпропо, за Сименоновско шосе. Там легендата е, че понеже на кръстовището с Околовръстното нямало кръгово, много бавно се минава. Наскоро обаче идвам от Горубляне посред бял ден и заварвам светофара развален. Всички посоки се заклинили една друга, само от моята десният завой свободен и се минава шус. Минах за една секунда и единствено се забих в една колона, която беше напълнила шосето чак до Семинарията. 40 минути в извънпиков час
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#21:"Индиана"]И 16 ленти да го направят пак ще се задръсти. [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.На което ние казваме "ужассс", а те си казват "Ехааа, електорален прираст!". Невежите топчовци с гъз метър на декар, които мъкнат по 20 болести на обездвижването, нервите им са изпилени като на 70-годишна баба и дават половината си заплата за гориво (с всичките акцизи и данъци в него) - това е иделната "гласоподаваща единица" в техните очи.
Petleshev
Рейтинг: 3497 НеутралноДо коментар [#12] от "Вели":
Бивш tww09306483.Живеещите в центъра, незнайно как са решили, че им се полага и безплатно място за паркиране точно пред входа им! И понеже живеещите в центъра са повече от местата за паркиране е логично и съвсем наложително да си заплащат дебелите такси за това удоволствие! За втора кола в семейството, още по-дебело!
Като гледам съотношението на паркоместа и живеещи, таксата би трябвало да е няколко хиляди лева, годишно! Живеенето в центъра на всяка европейска столица си е скъпо удоволствие!
Не си продавайте колите, ами си плащайте паркирането! Както се полага!
maane
Рейтинг: 271 НеутралноДо коментар [#3] от "Alexander97": още по добре, като по куманисишеско време - за да си купиш кола: чекай 10-15г
teridan
Рейтинг: 822 Неутрално[quote#5:"slon"]Булевардът бил проблемът, а това, че в София има безумно много коли не е проблем. [/quote]
Булевардите се правят според колите, а не хората купуват коли според булевардите.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#32:"tww09306483"]Живеещите в центъра, незнайно как са решили, че им се полага и безплатно място за паркиране точно пред входа им! [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.В центъра нещата доста се облекчиха, поради платеното паркиране за приходящите. Всичкото това за сметка на кварталите в съседство на зелената зона, където положението е като "в Пловдив на Металика" и това дефакто са мъртви градски зони по всички критерии, изброени в учебниците по урбанизъм:
- безобразен, неконтролиран трафик от обикалящи по сокаците, да намерят безплатно място в близост до центъра
- недостъпна среда не само за трудно подвижни и майки с колички, но и за обикновените пешеходци и колоездачи
- отровен от автомобилните газове въздух
- невиждано ниво на шум от мотори, клаксони, денонощно блъскане на автомобилни врати, каруцарски псувни и улични скандали между изнервени шофьори от ранни зори до късни доби
- невъзможност на гражданите да си ползват собствеността - гаражите на живущите са целодневно затапени и много от тях са си купили втора и трета бракма, която да им пази сервитута пред гаража
- тарикатлъци, тип фирми да си разполагат бизнеса в близост до центъра и да ползват десетки безплатни паркоместа както по платното, така и по тротоари и детски площадки за фирмения автопарк
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#32] от "tww09306483":
Ти явно само си чувал за центъра на София, защото, живеещите в центъра сме единствените, които плащат, за да имат правото да си паркират колите в някаква близост до дома. В следствие, на което през седмицата е пълно с места за паркиране. През уикенда, когато е безплатно паркирането идват хората от кварталите и се почва със селяниите. Факт.
sylvester
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#15] от "cinik":
Решението е подземни паркинги. Обаче общинарите предпочитат да държат проблема, за да лапат безотчетните пари от синя зона. Съответно няма нито един построен. Който е щъкал из Европа знае, че такива има построено във всеки квартал.
slon
Рейтинг: 716 НеутралноДо коментар [#27] от "cinik":
Въпросът е, че явно гледаш сега какво става на тези места, но я се замисли какво ще стане след 20 години?
"Цариградско" не е станало това, което е днес, на първия ден след като са го открили.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#37:"sylvester"]Решението е подземни паркинги. Обаче общинарите предпочитат да държат проблема, за да лапат безотчетните пари от синя зона. Съответно няма нито един построен. Който е щъкал из Европа знае, че такива има построено във всеки квартал.[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.В Европа подземните паркинги са доста сериозно платени, много повече от зоните. Съответно ако ти беше вярна логиката, общинарите щяха да гледат да ги направят, за да "лапат" повече.
Второ, точно във визирания квартал Лозенец има платен паркинг над МС Баучер, струва 75 лева месечно, с билетче за метрото е безплатно през деня и т.н., но винаги е наполовина пълен, защото отварата на човечеството - Ганьо Цигански-Автоталибански, храни надежди не само "държавата" да му изкопае подземен паркинг, но и той да му е пред входа, а и да е без пари.
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#12] от "Вели
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Не познавам съфорумеца , но със сигурност не е ТЪПАНАР
А ти ако искаш да живееш на пъпа на София трябва да имаш пари да плащаш за това. Ако не, не плювай нормалните хора , а намери приемливо решение за теб
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#12] от "Вели":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?да добавя само , никой не е длъжен да ТИ плаща вместо теб парко мястото ан пъпа на София
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#25] от "madcat":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Доста повръхностен поглед в/у проблема , по скоро чисто политически
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#35:"cinik"] Всичкото това за сметка на кварталите в съседство на зелената зона, където положението е като "в Пловдив на Металика" и това дефакто са мъртви градски зони по всички критерии, изброени в учебниците по урбанизъм: [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Да се допълня, че визираният в материала квартал Лозенец е също в този списък на квартали-буферна зона за безплатно паркиране в посока центъра и ако не се прогонят в най-кратък автомобилите оттам, един ден ще си говорим за Йордечка, Прошко, Л. Христов и районния кмет така, както днес си говорим за Софиянски, Антоан Николов и покойния Стуци Янев. Тогава те бяха на върха на славата си и ги преизбираха с 60%, днес повече ги свързваме с дългосрочните поражения, които са причинили на града.
m_todorov
Рейтинг: 620 НеутралноДо коментар [#41] от "sarunka":
Прощавай, а ти като си в люлин колко плащаш за парко място? Или българите, които са имали нещастието, да са родени и да живеят в центъра на София трябва да плащат, а ти - не?
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#42] от "sarunka":
Ръбъл, в центъра се плаща за паркиране.
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#45] от "jedimaster":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?колок плащаш на година
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#44] от "m_todorov":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?щастие или нещастие винаги ако не ти харесва можеш да го променин, лично мнение даже ще си на кяр
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#46] от "sarunka":
150 лв, за да мога ЕВЕНТУАЛНО да паркирам. Ти колко плащаш?
rapidfire
Рейтинг: 1381 НеутралноДо коментар [#26] от "madcat":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Единствено градовете, които са се усетили, че трябва драстично да намалят броя на автомобилите и да дадът предимство на пешеходците и обществения транспорт имат успехи в това отношение"
ДадАт, луда котко. Грамотостта, моля.
Когато допостроят метрото и сменят автопарка на издъхналите автобуси и ги направят с работещо отпление зиме и ПОНЕ с отваряеми прозорци лете имат някакъв шанс.
Преди това - не.
sarunka
Рейтинг: 1228 Неутралнотова са около 75 евро.- в никоя нормална държава в центъра на столицата не се плаща такава ниска цена.
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?В дъблин е мисля над 140 евро на месец , може и да бъркам но цифрата е от този порядък
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#48] от "jedimaster":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?защо си мислите , че понеже имате имот в центъра на София , някой друг е длъжен да ви плаща мястото за паркиране
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#51] от "sarunka":
Не си го мисля - аз лично си го плащам. Реално аз плащам и за вашето парко място, тъй като вие в Люлин не плащате и стотинка.
sarunka
Рейтинг: 1228 Неутралноми защо не дойдете в Люлин - там няма да плащате.
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?наем за парко място в центъра на София по реални цени е доста повече от това , което плащте, 100% аз лично плащам и за твоето парко място
sarunka
Рейтинг: 1228 Неутралнооколо 6 км2 в центъра на софия за 6 евро на месец еб...си наглеца и да ми твърди , че плаща мойто парко място
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#53] от "sarunka":
Аз нямам парко място, явно сте крайно необразована по темата. Защо не прочетете първо малко информация по въпроса?
А и не се оплаквам и грам - платеното паркиране в центъра осигурява много места за паркиране и проблеми има само през уикенда, когато люлинчани и перничани налазват използвайки безплатното.
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#55] от "jedimaster":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?ма ти твърдиш , че за твоите 1 евро на м2 някой ти е длъжен да ти пази място за паркиране в центъра на София, не го твърдя аз
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#54] от "sarunka":
Естествено, че аз ти го плащам, при положение че аз давам пари, а ти не. Моля, оттърсете зе от люлинския манталитет и почнете да плащате!
sarunka
Рейтинг: 1228 Неутралноаз в центъра не ползвам кола- слава богу вече има решения да сивс центъра на София и без кола
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#56] от "sarunka":
Не твърдя нищо подобно. Твърдя, че щом аз плащам и ти трябва да плащаш. Не знам защо си мислиш, че като си родена в Люлин, ние от центъра трябва да плащаме твоето парко място?
sarunka
Рейтинг: 1228 Неутралнопич, не знам в кой свят живееш. цената на земята се определя от пазара. не от теб и от мен. ти ще си продадеш ли каквото имаш в центъра на София на цената на същото нещо в Люлин.
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?нагъл си кой ти плаща остатъка от реалната цена за да можеш ти да си паркираш колата в центъра , нали се сещаш , че това не е 1 евро на ден
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#60] от "sarunka":
а ти кога ще почнеш да плащаш? Или викаш най лесно е нищо да не плащаш, а да очакваш другите да плащат и за теб. Оттървете се от този селяндурски манталитет!
abrasha
Рейтинг: 285 НеутралноПРИДВИЖВАНЕ ПРЕДВИЖВАНЕ ПРЕДВИЖДАНЕ
йок редактор
sarunka
Рейтинг: 1228 Веселоселяндурско е да искаш някой да ти плаща за твойте масрафи.
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?не само селяндурско и нагло е да ти плаща някой мястото за паркиране в центъра на София
ще плащам , когато теб те накарат да платиш по 150 евро на месец (най малко толкова струва)за желанието си да си сложиш колата в центъра на града.
Спирам- тотално си увреден- винаги държавата трябва да се грижи за теб. това е неизлечимо
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#49:"rapidfire"]Когато допостроят метрото и сменят автопарка на издъхналите автобусиПреди това - не.[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Строителството на метрото е процес. Има райони като Лозенец с 4 спирки на метрото на 2,5 километра разстояние, има 4-5 трамвайни линии, половината автобусни линии са вече подменени, но не виждам никакво подобрение в паркирането - напротив, от ден на ден става по-зле. А сега, о чудо, шефът на транспортната комисия е забелязал същото.
Не че се имам за някакъв пророк, но така препоръчвам на такива личности да ме четат веднъж седмично, за да знаят какво ще им дойде на главата.
Напротив, така че
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#63] от "sarunka":
Плати поне един лев, тогавай коментирай.
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#65] от "jedimaster
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Ами с мойте данъци плащам и твоя масраф да си туриш колата в центъра, поне едно благодаря сда беше казал. пак да ти кажа това удоволствие не струва 1 евро на месец аккто си мислиш ти
Цецо
Рейтинг: 1463 Неутрално[quote#64:"cinik"] Има райони като Лозенец с 4 спирки на метрото на 2,5 километра разстояние, има 4-5 трамвайни линии,[/quote]
Дневник, разкарайте таз малоумна визия!Метростанциите са две. Трамвайните линии също.
А и обикновено паркинга на метрото е почти празен (свободни места около и над 400). Е докато беше мазалото това лято (още не е приключил ремонта, а на места как привърши ОМГ) се ползваше повече. Щото беше безплатно. Луксозенска му работа.
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#67] от "Цецо":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?Абе всички искат без пари , като този jedimaster .той мисли , че като плаща 75 евро на година да си тури колата в центъра на София вече всички са му длъжни
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#66] от "sarunka":
Стана ясно, че аз си плащам. Я кажи ти колко плащаш?
sarunka
Рейтинг: 1228 НеутралноДо коментар [#69] от "jedimaster":
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?със сигурност си плащам мойте 0.30лв на месец и отгоре ме товарят и с твоите. не ти ли е неудобно - ма това сте увредените , все някой ви е длъжен....
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#68:"sarunka"]че като плаща 75 евро на година да си тури колата в центъра на София вече всички са му длъжни[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Първо да почнем оттам, че уличната мрежа е обща по всякакви разбирания и законови положения. Това важи от центъра на София до края на последното село. Възможността срещу някакви смешни пари (12 лева на месец) да паркираш с предимство, а другите да плащат за същото място, е всъщност една привилегия за живущите и аз не че им завиждам, а просто бих искал да я имам същата за себе си.
Хриси
Рейтинг: 1463 ВеселоДо коментар [#66] от "sarunka":
If I had a tail, I'd swat the flies.Пиленце, я ми кажи ти колко данък и такса смет плащаш за имота си в Люлин, после аз ще ти кажа аз колко плащам за моя в центъра и ще си премерим данъците.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#67:"Цецо"]Метростанциите са две. Трамвайните линии също. [/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Взех го от сградата на Община Лозенец (която е на изхода на МС НДК) до Парадайз мол. Толкова са - 4 метростанции, като броим началната НДК и крайната Парадайз, която се открива догодина. Разбира се, казвам малко в аванс, че и тя няма да промени нищо към по-добро - филма вече сме го гледали. Най-много да почнат от цялата Витошка яка и Манастирски ливади да се изсипват с колите си в онези мизерните улички около бъдещата метростанция - Орел, Курск, Кишинев, Емилиян Станев, където няма тротоари и оттам да влизат в метрото или да си изчакват "скучубрите" от работа.
azyty
Рейтинг: 367 НеутралноДа оставим настрана правно-финансовия проблем, че СОС няма никакво право да изисква тези 150 лева като такса защото срещу това не осигурява никаква услуга. Но не смее да го нарече данък, както иска гореговорящата, защото няма основание за събиране от едни и несъбиране от други. Най-малкото защото хората притежаващи гаражи не плащат почти нищо за това но заемат според Закона за пътищата осигурено против спиране паркомясто на улицата срещу гаража си. С две думи смърди на феодализъм, защото някои ги мързи, поради абсолютна власт, да измислят балансираща справедливост, макар и не идеална но задоволителна.
Отделно искам да изкажа възмущението си от лобистки уреждания от типа на тия в статията. Какъв Черни връх? Кметицата не смята ли първо да оправи Дондуков и паважите в Центъра? Или смята че Камерън в мерцедеса няма да усети дупките на турския калдъръм по Дондуков?
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#71] от "cinik":
Ами почни да живееш и да си плащаш данъците в съответната община и ще имаш тази "привилегия".
cinik
Рейтинг: 3178 НеутралноДо коментар [#75] от "jedimaster":
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Направо да разделим града с демаркационна линия не искаш ли? За примадони като мен - един централен район, в който тротарите да са свободни, трафикът да е ограничен с платено паркиране, да се мете и да се ремонтира срещу по-високи данъци.
И една периферия - гето, където да си живеят в собствените лайна, доволни от благината, че паркирането е "безплатно" и "свободно по всички площи", а местният данък МПС е 20 лева.
Жълтопаветник
Рейтинг: 226 НеутралноДо коментар [#76] от "cinik":
По този въпрос се обърни към данчето.
ppopov_67
Рейтинг: 839 Неутрално"В плановете ми е "Черни връх" да стане четирилентов"
Планирай си там, откъдето се появи, И НИ ОСТАВИ НА МИРА!
Цецо
Рейтинг: 1463 НеутралноДо коментар [#73] от "cinik":
Дневник, разкарайте таз малоумна визия!Квартал Лозенец е на юг от Перловската река. Така, че спирката пред НДК не е в квартала. Тази на Парадайз е в квартал Хладилника. Това, че разни го продават като Лозенец е друга тема. Спирките са на х-л Хемус (Европейски съюз) и при японския (Черни връх).
zegi
Рейтинг: 484 НеутралноДо коментар [#72] от "Хриси":
[quote#72:"Хриси"]Пиленце, я ми кажи ти колко данък и такса смет плащаш за имота си в Люлин, после аз ще ти кажа аз колко плащам за моя в центъра и ще си премерим данъците.[/quote]
А на бас, че за къща с двор в Драгалевци се плаща повече. Но няма тунел , ускорител на елементарни частици, като Люлинския.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#77:"jedimaster"]По този въпрос се обърни към данчето.[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Правил съм го, карал съм други хора да се обръщат от мое име (както и аз го правя от тяхно) с цел повече внимание. Като видя еднакъв отговор на 4-5 сходни жалби, накрая съм идвал тук и съм ви казвал, че до изборте няма да се пипне нищо, или че изобщо не смятат да пипат нещо, или че се дебнат кой пръв да го направи, пък другите да го играят защитници на "простите като задник, но величави в своята електорална мощ народни маси"....
cinik
Рейтинг: 3178 НеутралноДо коментар [#79] от "Цецо":
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Току-що намали метростанциите наполовина, ама и смали квартала наполовина. Съотношението се запазва.
anihilator_jack
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#79] от "Цецо":
Veritas odium parit obsequim amicosЗабравяш станцията на стадиона така че Лозенец не само ще има 4 метростанции, но и 2 метродиаметъра. Не се сещам за друг квартал, който може да се похвали със същото.
jig
Рейтинг: 213 НеутралноВсъщност спирките са 5 , ако броим и все още неоткритата при Парафайз мол - Националният стадион е също в Лозенец.
А иначе по темата - Черни връх, заедно с Цариградско шосе, Малинов, Централна гара, Витошка, са постоянно в ремонти последните 10 години, осигуряващи първо пари в гербаджийските строителни фирми, и второ - електорат, който докато седи в задръстванията, си казва "Браво, тия строят, а предните нищо не строяха".
dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноЗадръстванията в София се дължат по-скоро на типичния български манталитет, отколкото на лошата инфраструктура. Давам примери за вероюто на съвременният софиянец:
1. Независимо, че имам удобно метро/наземен градски транспорт, които ми излизат по-евтино и по-бързо за придвижване, аз ще си пърпоря с 10-15 годишната ми таратайка, защото колата е символ на просперитет и социален статус. Така де, няма да се ръчкам в метрото или да зизибикам по спирките.
2. Първо купувам кола, после ще го мисля паркирането. Все някъде ще се намери местенце.... я на тротроара... я в калта...я на улицата. Виновна е естествено държавата, тя е длъжна да ми осигури място за паркиране, безплатно естествено, аз тези данъци за какво ги плащам.
3. Разходите за колата са с приоритет. Мога да гладувам, да съм болен, да нямам пари за дрехи или режийни сметки, за учебници на детето, но колата винаги се оправя първа с цената на всичко. Така де, това е необходимост и удобство.
4. Задължително трябва да се правят далаверки за да се спестят разходи. Да дам рушвет за да мина ГТП, да дам рушвет на катаджията, да взема на изгодно гуми втора употреба, да спестя от данъка като фалшифицирам някой друг документ, да изкарам едно инвалидно, да измамя застрахователя и да си оправя колата би бай Колю за 30 лв., а той да ми плати 200 лв.... и т.н.
Всеки ден се убеждавам, че проблемът е в културата. Атоталибаните отказват да признаят, че колата освен "удобство" е и отговорност - към съгражданите, към останалите автоталибани, към природата, към инфраструктурата. Не може да ме убедите, че човек, който си купува кола за 3000 лв. без да има хал хабер къде ще я паркира, колко замърсява и как ще я поддържа е отговорен. Той е безотговорен, а неговата безотговорност се катализира от безконтролната среда в която живеем.
Tademan
Рейтинг: 808 ГневноА, този проект май стана на 25- 30 години, но пък бил на Фандъкова, а аз си мислех, че трябва нЕкои архитекти да го мислят... За сметка на това бул. Витоша остава с 1 активна лента за движение на няколко места... Пълни смешки, виновни няма, но пък нЕкои "инвеститори" правят пари, а живеещите в центъра им били виновни и пречели..
Пфууу!
dkolov
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#67:"Цецо"]Метростанциите са две. Трамвайните линии също.
А и обикновено паркинга на метрото е почти празен (свободни места около и над 400). Е докато беше мазалото това лято (още не е приключил ремонта, а на места как привърши ОМГ) се ползваше повече. Щото беше безплатно. Луксозенска му работа.[/quote]
Човек освен да пише е добре и да мисли - например защо е празен. Най-вероятно си гледал екселски файл, който показва че е празен.
Заради това ти препоръчвам да играеш на забава детска игра - открий седемте разлики. Например можеш временно да паркираш на паркинга на по-горния мол дето винаги се чудя къде ми е колата след като забравя на кой номер съм я паркирал.
След това можеш да идеш да паркираш и на паркинга на метрото дето даже май няма номера.
Понеже съм човек който помни откъде е минал в мола се наложи да изляза от него и да вляза пеш по начина по който влязох с кола. Така успях да си намеря колата и оттогава гледам да запомня номера на кой съм паркирал.
Не съм сигурен дали на паркинга на метрото има номера, които да запомня. За да се реши този проблем може би просто някой трябва да боядиса колоните с номера.
dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноНа dkolov пък мъката му била, че на паркингите нямало номера и не можел да си намери колата. Къса ми се сърцето, каква трагедия...
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#85:"dc_ken"]Първо купувам кола, после ще го мисля паркирането. Все някъде ще се намери местенце.... я на тротроара... я в калта...я на улицата.[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Питай ме мен как се превежда пред чужд инвеститор: "Бате, кАжи му на немецо, че досега е немАло случай бълъгарин ъ не е намерил мЕсто за паркиране...Хъхъхъхъхъ, ааццццц, ухахахахаха! Изроди сме, бате, уникални! Ти ъ не би ъ си чувАл, некой ъ е трнгАл сос колата и ъ се е върнАл, оти е немАло къде ъ сопре - хъхъхъ, нема такъв случай! Само ти каам, веднъж сме у старио Несебър и неъ место не кола, а чоек ъ мине. И ортако вика "ха на бас, дека и тук че намерим мЕсто....". Всеки преводач има да разказва стотици такива истории, които, за разлика от ловджийските и рибарските, са самата истина...
boby1945
Рейтинг: 822 ВеселоМежду Хотела и Дж.Баучер булевардът не е разширяван има 35 години... време му е!!!
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#89] от "cinik":
Аз лично съм бил свидетел как потенциален чуждестранен инвеститор пита какво е решението за паркинг на една малка реновирана офис сграда - надземен или подземен и бай ти Ганя пишман проджект мениджъра почва да чупи пръсти "Ами то такова, нали, има място, тук всички са с коли, но някак си все се намира начин..."
dkolov
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#88:"dc_ken"]На dkolov пък мъката му била, че на паркингите нямало номера и не можел да си намери колата. Къса ми се сърцето, каква трагедия... [/quote]
Е да ама имаш точно определено време за транспорт. Търсенето на колата в паркинга чувствително удължава това време до така степен че е по-бързо да си идеш с колата там за където си се запътил вместо да си хванеш метро.
Моя съвет е да се опиташ да го направиш в реална ситуация.
rurade
Рейтинг: 213 НеутралноЧетири ленти-както навсякъде 2 ще си използват за паркинг,а останалите 2 за движение!Ако искат да има 4 ленти за движение да го разширят на 6 ленти!
dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#92] от "dkolov":
Добре, разбрах те. Паркирай си тогава където ти е удобно да си намериш бързо колата, стига да е на разрешено място.
dkolov
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#94:"dc_ken"]Добре, разбрах те. Паркирай си тогава където ти е удобно да си намериш бързо колата, стига да е на разрешено място. [/quote]
Естествено на зелена зона -струва един лев. Горе долу колкото струва и билета за метрото. А сега иди да се разправяш с cinik защо става така.
cinik
Рейтинг: 3178 Неутрално[quote#91:"dc_ken"]и бай ти Ганя пишман проджект мениджъра почва да чупи пръсти "Ами то такова, нали, има място, тук всички са с коли, но някак си все се намира начин..."[/quote]
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.Предполагам, че този проджект мениджър скоро след случката са го изтеглили в общината, където са го посрещнали с червени килими като техен гуру и са му дали най-висш пост в ресор "градска мобилност", отделно на всяка дума днес му броят по една жътлица, за мъдростта.....
dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#95] от "dkolov":
Нещо не те разбрах. Един лев е на час. Ти за един час ли паркираш обикновено? Или смяташ, че един лев е много?
dkolov
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#97:"dc_ken"]Нещо не те разбрах. Един лев е на час. Ти за един час ли паркираш обикновено? Или смяташ, че един лев е много? [/quote]
Няма обедна почивка, която да продължава повече от час.
dc_ken
Рейтинг: 272 НеутралноДо коментар [#98] от "dkolov":
Радвам се, че ходиш на обяд с кола, а през работното време, предполагам работодателят ти е осигурил паркомясто. Това е похвално. Аз обаче не ходя на обедна почивка с метро, а хапвам близо до работата.
dkolov
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#99:"dc_ken"]Радвам се, че ходиш на обяд с кола, а през работното време, предполагам работодателят ти е осигурил паркомясто[/quote]
Доста нелогично мислиш. Нали заради това ги има всички пицарии на метрото дето продават пица на парче. Обяд няма - отиваш да си свършиш някаква работа и ако не може с метро трябва кола.