Върху тунела на входа на "Люлин" ще бъде изградена велоалея

Върху тунела на входа на "Люлин" ще бъде изградена велоалея

© Юлия Лазарова



Върху тунела за автомобили на входа на столичния квартал "Люлин" ще се изгради паралелно велотрасе, съобщи пред общински съветници зам.-кметът по транспорта Любомир Христов на семинар за бюджета за 2016 г. в Банско. В момента колоездачите се движат в тунела, което създава възможност за катастрофи.


Велоалеята също ще бъде в тунел. Идеята е по този начин да се свържат вече изграденото трасе за колела по "Тодор Александров" до "Вардар" с планирана алея по бул. "Царица Йоана". "В най-скоро време "София проект" ще са готови с проекта", уточни Христов.


По думите му в момента над тунела има ремонтирана жп линия, като велотрасето ще мине под нея.


Предстои Столичният общински съвет да гласува и доклад на кмета Йорданка Фандъкова за система за отдаване под наем на велосипеди в центъра на София с 33 стоянки за 400 колела, която да се поддържа от частна фирма на концесия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Предполагам ще е пълен мрак и леко крива алея..
    Та на тъмно да се чудиш къде е по добре да минеш.. от горе през горичката или през скапаният тунел.

  2. 2 Профил на Един Българин
    Един Българин
    Рейтинг: 728 Весело

    Брех . . . Гледам и не вярвам на ушите си . . .

    Един Българин
  3. 3 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 438 Весело

    А във Факултета няма ли да направят велоалея? Все пак ромите ползват най-много велосипеди от всички столичани, за да мъкнат вторични соровини за изкупуване.

  4. 4 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 759 Любопитно

    ''Велоалеята също ще бъде в тунел''

    нещо не разбирам- ще копаят 2-ри тунел за велоалеята ли ? понеже не виждам друг начин, ако ще минава ПОД жп линията ?

    според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела

  5. 5 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 474 Весело

    Е как ще се телепортират велосипедистите сега като вече не ползват "Ускорителят за елементарни частици"

    Stef
  6. 6 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#4:"carmello"]според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела[/quote]
    Не могат, нали заради "елементарните частици", които "буреха" върху трамвайните релси, сложиха бетонни ограждения (снимката е стара). Да не говорим, че в най-дясната част на платното винаги е зверска кал или огромни локви.

  7. 7 Профил на scrapisimo
    scrapisimo
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Обобщено просто и ясно:

    - Велоалеята ще бъде над тунела.
    - Велоалеята ще бъде също в тунел.
    - Над основния тунел има жп линия, а велоалеята (която ще бъде в тунел) ще минава под нея.

  8. 8 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 434 Весело

    Еко-ускорител на еУементарни частици

  9. 9 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6610 Неутрално

    Само да не е като варненската, която гледаме от два дни по ТиВи -то.

  10. 10 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#4] от "carmello":
    [quote#4:"carmello"]според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела [/quote]

    Удобно/бързо/евтино - да !
    Ама от гледна точка за безопасност още нема измислени достатъчнодуракоустойчиви колчета .

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  11. 11 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#10] от "navy":

    така е, но голям е шансът да те ликвидират и без това с колело в София, а в този тунел не се сещам скоро да е ставала голяма катастрофа със жертви, макар да са няма такива автоталибани по тоя вектор

  12. 12 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Информацията е доста половинчата, защото не е лесно да се намери решението за велосипедна връзка Люлин-център.
    Люлинчани имат една естествена преграда - Западен парк, по чието протежение се намира международна жп линия (участък Захарна фабрика - Горна баня). Именно заради линията съществува автомобилния тунел. Нужно е изграждането на велосипедна и пешеходна връзка, тъй като мястото над тунела от десетилетия се използва за нерегламентирано пресичане на жп линията от всички прекосяващи парка. Пресичането може да се изпълни по два начина:
    - пешеходен и велосипеден тунел - къс, светъл точно под жп линията
    - пешеходен и велосипеден прелез на нивото на линията
    Велосипедно преминаване през автомобилия тунел не е удачно - както заради шофьорските навици и натовареното движение в пикови часове, така и заради гъстия мръсен въздух, наситен с едър прах и автомобилни газове.

  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1817 Неутрално

    ОК, добра идея. Всъщност това е мястото на ЖП спирка Вардар, която беше провалена заради 10 домакинки и 20 батьовци от квартала, които "не обичали перничани...." и един кмет, който напълни гащи да не му спадне репутацията с два промила.

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  14. 14 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    И като направиха велоалея по "Тодор Александров" платната за автомобили от 4 станаха 3 и задръстването посока "Константин Величков" е фантастично. Стоят колите и си пушат, а колоездач не съм видял да минава.

  15. 15 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Любопитно

    "на семинар за бюджета за 2016 г. в Банско"

    МОЛЯ??!!! Бюджетът не се ли обсъжда в залата в София? Нима плащаме данъци, за да ходят общинарите на ски?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  16. 16 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Любопитно

    [quote#14:"stedim"]по "Тодор Александров" платната за автомобили от 4 станаха 3[/quote]

    Там платната са си били винаги 3? Иначе през зимата велосипедистите са рядкост, така е.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  17. 17 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 474 Любопитно

    До коментар [#16] от "Mark Twain":
    До коментар [#14] от "stedim":

    Говорите за ленти, не за платна

    Stef
  18. 18 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#17:"stef"]Говорите за ленти, не за платна[/quote]

    Да. Платната, всъщност, са 2.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  19. 19 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Да го правят, че от време се шашкаме от неразумни колоездачи в тунела без светлини каращи като на къра

  20. 20 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 533 Любопитно

    Браво!И колоездач и шофьор съм.Изключително,меко казано, е да се минава с велосипед през тунела...Много полезна е и бетонната ограда по средата.Комплексарите с коли поне ще се движат в коловоза и няма да изнервят обстановката...

  21. 21 Профил на john_teft
    john_teft
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Към момента има начин за легално преминаване на ж.п. линията но е малко северно от тунела. Неудобно е за велосипедсити - има червено-бели парапети за минаване на зиг-заг. Предвид че линията е високо, няма да е сложно да се направи къс подлез, подобен на връзката между частите на Борисовата година.

  22. 22 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1199 Гневно

    До коментар [#18] от "Mark Twain":

    Говорим за посока центъра.
    Лентите за движение за 3. Обаче на кръстовището с К.Величков се разклоняваха до 4 - 2 направо, с по едно наляво и надясно. Като сложиха "велоалеята", лентите станаха 3. Лентата за направо вече е една, два пъти повече задръстена. Колоездачи няма.

  23. 23 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 439 Любопитно

    [quote#22:"Николай Георгиев"]два пъти повече задръстена. Колоездачи няма.[/quote]

    Именно. Идеята сигурно е да се движим здравословно, не всички да са на коли. Поединично. И точно отдолу минава и метрото.
    Ама като ги правят на парче, така е.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK