
© Юлия Лазарова
Върху тунела за автомобили на входа на столичния квартал "Люлин" ще се изгради паралелно велотрасе, съобщи пред общински съветници зам.-кметът по транспорта Любомир Христов на семинар за бюджета за 2016 г. в Банско. В момента колоездачите се движат в тунела, което създава възможност за катастрофи.
Велоалеята също ще бъде в тунел. Идеята е по този начин да се свържат вече изграденото трасе за колела по "Тодор Александров" до "Вардар" с планирана алея по бул. "Царица Йоана". "В най-скоро време "София проект" ще са готови с проекта", уточни Христов.
По думите му в момента над тунела има ремонтирана жп линия, като велотрасето ще мине под нея.
Предстои Столичният общински съвет да гласува и доклад на кмета Йорданка Фандъкова за система за отдаване под наем на велосипеди в центъра на София с 33 стоянки за 400 колела, която да се поддържа от частна фирма на концесия.
svetlio_rm
Рейтинг: 483 НеутралноПредполагам ще е пълен мрак и леко крива алея..
Та на тъмно да се чудиш къде е по добре да минеш.. от горе през горичката или през скапаният тунел.
Един Българин
Рейтинг: 728 ВеселоБрех . . . Гледам и не вярвам на ушите си . . .
Един Българинmopper
Рейтинг: 438 ВеселоА във Факултета няма ли да направят велоалея? Все пак ромите ползват най-много велосипеди от всички столичани, за да мъкнат вторични соровини за изкупуване.
carmello
Рейтинг: 759 Любопитно''Велоалеята също ще бъде в тунел''
нещо не разбирам- ще копаят 2-ри тунел за велоалеята ли ? понеже не виждам друг начин, ако ще минава ПОД жп линията ?
според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела
stef
Рейтинг: 474 ВеселоЕ как ще се телепортират велосипедистите сега като вече не ползват "Ускорителят за елементарни частици"
StefStanDim
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#4:"carmello"]според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела[/quote]
Не могат, нали заради "елементарните частици", които "буреха" върху трамвайните релси, сложиха бетонни ограждения (снимката е стара). Да не говорим, че в най-дясната част на платното винаги е зверска кал или огромни локви.
scrapisimo
Рейтинг: 221 НеутралноОбобщено просто и ясно:
- Велоалеята ще бъде над тунела.
- Велоалеята ще бъде също в тунел.
- Над основния тунел има жп линия, а велоалеята (която ще бъде в тунел) ще минава под нея.
oex13531876
Рейтинг: 434 ВеселоЕко-ускорител на еУементарни частици
Peni Nikol
Рейтинг: 6610 НеутралноСамо да не е като варненската, която гледаме от два дни по ТиВи -то.
navy
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#4] от "carmello":
Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд[quote#4:"carmello"]според мен би било много по- удобно/бързо/евтино да оградят 1метър с колчета вътре в тунела [/quote]
Удобно/бързо/евтино - да !
Ама от гледна точка за безопасност още нема измислени достатъчнодуракоустойчиви колчета .
carmello
Рейтинг: 759 НеутралноДо коментар [#10] от "navy":
така е, но голям е шансът да те ликвидират и без това с колело в София, а в този тунел не се сещам скоро да е ставала голяма катастрофа със жертви, макар да са няма такива автоталибани по тоя вектор
radost.petrova
Рейтинг: 281 НеутралноИнформацията е доста половинчата, защото не е лесно да се намери решението за велосипедна връзка Люлин-център.
Люлинчани имат една естествена преграда - Западен парк, по чието протежение се намира международна жп линия (участък Захарна фабрика - Горна баня). Именно заради линията съществува автомобилния тунел. Нужно е изграждането на велосипедна и пешеходна връзка, тъй като мястото над тунела от десетилетия се използва за нерегламентирано пресичане на жп линията от всички прекосяващи парка. Пресичането може да се изпълни по два начина:
- пешеходен и велосипеден тунел - къс, светъл точно под жп линията
- пешеходен и велосипеден прелез на нивото на линията
Велосипедно преминаване през автомобилия тунел не е удачно - както заради шофьорските навици и натовареното движение в пикови часове, така и заради гъстия мръсен въздух, наситен с едър прах и автомобилни газове.
cinik
Рейтинг: 1817 НеутралноОК, добра идея. Всъщност това е мястото на ЖП спирка Вардар, която беше провалена заради 10 домакинки и 20 батьовци от квартала, които "не обичали перничани...." и един кмет, който напълни гащи да не му спадне репутацията с два промила.
За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСПstedim
Рейтинг: 2045 НеутралноИ като направиха велоалея по "Тодор Александров" платната за автомобили от 4 станаха 3 и задръстването посока "Константин Величков" е фантастично. Стоят колите и си пушат, а колоездач не съм видял да минава.
Mark Twain
Рейтинг: 439 Любопитно"на семинар за бюджета за 2016 г. в Банско"
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордМОЛЯ??!!! Бюджетът не се ли обсъжда в залата в София? Нима плащаме данъци, за да ходят общинарите на ски?
Mark Twain
Рейтинг: 439 Любопитно[quote#14:"stedim"]по "Тодор Александров" платната за автомобили от 4 станаха 3[/quote]
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордТам платната са си били винаги 3? Иначе през зимата велосипедистите са рядкост, така е.
stef
Рейтинг: 474 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "Mark Twain":
StefДо коментар [#14] от "stedim":
Говорите за ленти, не за платна
Mark Twain
Рейтинг: 439 Неутрално[quote#17:"stef"]Говорите за ленти, не за платна[/quote]
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордДа. Платната, всъщност, са 2.
shileto
Рейтинг: 1074 НеутралноДа го правят, че от време се шашкаме от неразумни колоездачи в тунела без светлини каращи като на къра
pifi
Рейтинг: 533 ЛюбопитноБраво!И колоездач и шофьор съм.Изключително,меко казано, е да се минава с велосипед през тунела...Много полезна е и бетонната ограда по средата.Комплексарите с коли поне ще се движат в коловоза и няма да изнервят обстановката...
john_teft
Рейтинг: 8 НеутралноКъм момента има начин за легално преминаване на ж.п. линията но е малко северно от тунела. Неудобно е за велосипедсити - има червено-бели парапети за минаване на зиг-заг. Предвид че линията е високо, няма да е сложно да се направи къс подлез, подобен на връзката между частите на Борисовата година.
Николай Георгиев
Рейтинг: 1199 ГневноДо коментар [#18] от "Mark Twain":
Говорим за посока центъра.
Лентите за движение за 3. Обаче на кръстовището с К.Величков се разклоняваха до 4 - 2 направо, с по едно наляво и надясно. Като сложиха "велоалеята", лентите станаха 3. Лентата за направо вече е една, два пъти повече задръстена. Колоездачи няма.
Mark Twain
Рейтинг: 439 Любопитно[quote#22:"Николай Георгиев"]два пъти повече задръстена. Колоездачи няма.[/quote]
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордИменно. Идеята сигурно е да се движим здравословно, не всички да са на коли. Поединично. И точно отдолу минава и метрото.
Ама като ги правят на парче, така е.