Българите в чужбина ще могат да подновяват личните си документи онлайн, но с е-подпис

Българите в чужбина ще могат да подновяват личните си документи онлайн, но с е-подпис

© Красимир Юскеселиев



Живеещите в чужбина български граждани ще могат да подават заявления за подновяване на документите си за самоличност по електронен път, но само ако притежават електронен подпис.


Това ще става чрез онлайн форма на сайта на Министерството на външните работи (МВнР). Условието за това е да притежават квалифициран електронен подпис, да имат вече издаден български личен документ в последните 59 месеца преди подаването на заявлението и да са им били снети необходимите биометрични данни, посочва информационната служба на правителството.


Заплащането на заявените услуги също ще става по електронен път.




Подаването на заявленията онлайн става възможно, след като кабинетът днес одобри промени в Правилника за издаване на българските лични документи и Тарифа №3 за таксите, които се събират за консулско обслужване в системата на МВнР по Закона за държавните такси.


Допълнително в Тарифа №3 се предвижда и отмяна на текст, свързан с вече неизвършващата се услуга подновяване валидността на паспорт.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK