Идеен проект: Тунелът под НДК да бъде само за коли

Идеен проект: Тунелът под НДК да бъде само за коли

© Юлия Лазарова



Тунелът под Националния дворец на културата (НДК) да бъде само за движение на автомобили, като трамвайните релси да бъдат изведени над него. Също така тунелът да бъде удължен с 90 м.


Това е идеен проект за ремонт на бул. "Скоболев" в центъра на столицата, който цели облекчение на трафика, намаляването на шума от трамваите, които вече ще се движат по средата на пътното платно, и осигуряване на достъп до Военното НДК, където се очаква да се премести наказателното отделение на Софийския районен съд.


Обявена е и обществена поръчка с прогнозна стойност 6.7 млн. лева, но крайният срок за изпълнение е 31 декември 2018 г. Финансиране за тази година не е осигурено в бюджета на Столичната община, а в техническото задание е уточнено, че началото на ремонта е обвързано и с дейностите по строителството на третата линия на метрото.




"След изграждането на втори метродиаметър, реконструкцията на бул. "Витоша" като пешеходна зона трамвайното трасе на булеварда отпадна в участъка от ул. "Алабин" до бул. "Патриарх Евтимий". За да не се прекъсне обслужването с трамваен транспорт на кв. "Иван Вазов" и прилежащите към бул. "България" квартали в югозападната част на столицата, се налага реконструкция на бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от бул. "Христо Ботев" до бул. "Витоша", пише в обявлението на обществената поръчка.


Трамвайната линия в тунела се измества от транспортния тунел пред НДК и в кръстовището с бул. "Витоша" се свързва със съществуващото трасе по булеварда. Тоест по трасето, по което се движат трамваи с номер 1 и 7. В момента през тунела минава само трамвай 6.


"С оглед максимално отдалечаване на релсовия път от жилищните сгради в участъка от ул. "Княз Борис I" до ул. "Цар Асен" и осигуряване на добро обслужване на бъдещата сграда на Министерството на правосъдието се налага актуализация на геометричното решение на бул. "Ген. М. Д. Скобелев" в участъка от "Петте кьошета" до бул. "Витоша". Реконструкцията на бул. "Ген. М. Д. Скобелев" осигурява директна връзка на трамвая по бул. "Христо Ботев" с този по бул. "Витоша" на ниво терен", уточнява се.


Предвижда се удължаване на тунела с 90 м, а оста на трамвайното трасе след ул. "Княз Борис I" минава в средата - максимално отдалечено от сградите наоколо.


Съществуващото отклонение на транспортния тунел към бул. "Фритьоф Нансен" по трасето на съществуващата трамвайна линия се предвижда за пътна връзка, която дава добра възможност за изход към бул. "Черни връх", бул. "България" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".


Така в тунела ще има разширение на пътното платно с две ленти по 3.50 м.


За осигуряване места за паркиране в съществуващата зелена и синя зона в участъка от ул. "Княз Борис I" до кръстовището с бул. "Витоша" е проектирано уширение на настилката с 2.50 м за успоредно паркиране и с 5.10 м за косо паркиране.

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Ама в Общината като рпавят неща в каква перспектива ги мислят? Значи купуваме нови трамваи, които да не шумят и после решаваме, че дори и така те шумят. Искаме да облекчим движението, а слагаме трамвайна линия в средата на платното?!
    Като цяло идеята на големите градове в Европа в момента, а и от доста време насам, е поставят фокус на градския и велосипедния транспорт, както и да дава предимство на пешеходците. София обаче упорито се дърпа.

    Въобще от самата статия не става съвсем ясно какво точно се случва. Бих се радвал на една схема, на която всичко това да бъде изобразено. Доста по-ясно би било.

  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Карта с поне 2 цвята-как е в момента, и предложението?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    "Реконструкцията на бул. "Ген. М. Д. Скобелев" осигурява директна връзка на трамвая по бул. "Христо Ботев" с този по бул. "Витоша" на ниво терен"

    Че в момента не е ли така? А какво се случва с Шестицата, закриваме ли я? За да е удобно на Министерство на кривосъдието, ще лишим един квартал по Арсеналски от трамвай?

  4. 4 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#3] от "spiegel":

    [quote#3:"spiegel"]ще лишим един квартал по Арсеналски от трамвай?[/quote]

    За 200-300 метра трамвайна линия ли иде реч? Има метроспирка, а и по "Арсеналски" вървят автобусни линии. Правилно е с разширението на метрото да премахнат някои трамвайни трасета.

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1993 Весело

    До коментар [#4] от "b_d_s":

    Тоест спират Шестицата, така ли? Защото нещо доста са го омъглили това намерение в поръчката.

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    До коментар [#4] от "b_d_s":

    Не, не е правилно.


    Всъщност, целият проект включва премахване на цялото трасе от тунела, до Лозенец, а самият трамвай да мине отгоре, покрай военното недоразумение и към Витоша и бул. България.

    София продължава да се развива като гето и да налага автомобилен транспорт, вместо градски.

    В случая дори е още по-кретенско - махат отделено, самостоятелно трасе, което по подразбиране е бързо и безопасно. За да го заменят с автомобилен път.

    Възможно ли е София да има още по-мръсен въздух? Очевидно да. Възможно ли е София да напредне още повече в класацията за най-много белодробни заболявания? Не, там сме на първо място.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Проектът е добър, за разлика от журналистите... Да, трамвай № 6 се закрива. Трамваите 1 и 7 продължават както досега по Скобелев, но не до тротоара в една линия, а по средата в две линии, като за целта тунелът се надгражда в посока Петте кьошета. Трамвай 6 ще бъде заместен от тролей № 8, който ще завива от Южния парк към басейна Спартак и по Черни връх вляво до НДК, където ще обръща - поне така предполагам. Трасето на трамвай 6 пък в тунела ще бъде за връзка към бул. Фритьоф Нансен - много добро решение. Единствено се чудя дали не е добре тази връзка, а и целият тунел да стане двупосочен - но за това предполагам ще има обсъждания.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  8. 8 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3592 Разстроено

    Не виждам голямо предимство ако се изнесе трамвая над тунела. Така просто един проблем се пренася от едно място на друго. Решението на един недостатък води до въвеждането на друг на друго място.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    За какво "изместване от тунела" и "свързване на кръстовището с бул. Витоша" говорим. Измества се или се премахва?

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#7] от "gun":

    Ако трамвай 6 се закрива, още по-безсмислен от него ще бъде трамвай 10, както мислят да го върнат до Хладилника.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  11. 11 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Сега си мисля, че няма да е зле гореописаният от мен тролей № 8 да не обръща при НДК, а също да минава през сегашния тунел на трамвая, ако е двупосочен. Така ще се свърже с Петте кьошета.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  12. 12 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#10] от "cinik":

    Не само е безсмислен, но и изключително запушва движението по Черни връх - а под него си минава метрото. Трамвай 10 би трябвало да си стига до Кръста при Японския хотел и толкоз.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#6] от "Darth Plagueis":

    Шестицата е крайно слабо натоварен трамвай, обикновено на басейн Спартак потеглям сам в мотрисата.

    Трамваите трябва да прорязват гъсто населени квартали. На тях това им е силата - да прокарат през минимум площ максимум пътници.

    Което налага веднага да попитам, какво са замислили сега за бъдешия трамвай към Дървеница? След известно хъката-мъката, май мислят да го прекарат покрай входа за Ловния парк и после с ляв завой към МС Г.М. Димитров. Което значи, че ще си имаме още един трамвай шестица, който да обслужва катеричките в през парка.

    А там, където трябва трамвай (по бул. Н. Габровски), там ще си остане сегашната кочина с паркиралите в 2 х 2 реда автоталибани и тътрещите се рейсове, които първо едвам вземат наклона, второ трябва да изчакат всичките талибани на аварийки и всичките кандидати за успоредно паркиране, трето - едвам вземат левия завой пред Гражданска отбрана, като по време на маневрата запречват движението във всички съседни платна.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  14. 14 Профил на rdf16318709
    rdf16318709
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Изобщо не трябваше трамвай 1 и 7 да ги пращат по Ботев, но вече е късно за съжаление. Диков и умниците около него влошиха трамвайната инфраструктура чувствително - прецакаха трамвай 1 и 7, закриват трамвай 6, прецакаха бързия трамвай 9, не построиха трамвая до Дървеница и т.н. и т.н.

    Метрото е хубаво нещо, но нито покрива цяла София, нито е подходящо за превози на по-къси разстояния.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Направо и тротоарите да бъдат само за коли.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  16. 16 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Единственият кяр ще е че автоталибаните няма да могат да газят чакащите на спирката в тунела.
    Между другото от къде ще минават и къде ще спират тролейбуси 1, 5, 7, 9 и там които минават ?

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    [quote#13:"cinik"]Което налага веднага да попитам, какво са замислили сега за бъдешия трамвай към Дървеница? [/quote]

    В тоя му вариант нема начин да просъществува. Колкото до 6цата, да от Лозенец е празна, но към НДК далеч не е.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    [quote#16:"mamuncho"]Между другото от къде ще минават и къде ще спират тролейбуси 1, 5, 7, 9 и там които минават ?[/quote]

    Е, явно пак оттам, и ще ползват спирката на трамвая. Място има, ще преместят жиците.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    [quote#4:"b_d_s"]а и по "Арсеналски" вървят автобусни линии. Правилно е с разширението на метрото да премахнат някои трамвайни трасета.[/quote]

    По-скоро нека премахнат автобусните линии и маршрутките, за сметка на електротранспорта!

    I Want To Believe
  20. 20 Профил на ccb
    ccb
    Рейтинг: 233 Неутрално

    И аз мисля, че решението е "най-доброто" от това, което имаме.
    6-цата е безсмислица, махат я, пускат автомобилите от Ботев и Руски паметник бързо и пряко да се изсипват на България и Черни връх.(кръстовището яко ще се задръсти, ама....).
    Трамваите от Витошка завиват към 5-те кюшета и за да не са под прозорците на хората се изместват в средата(там обаче сега е дупка и затова доизграждат покрива на тунела).
    Явно ще използват освободения габарит по Скобелев около тунела за паркоместа за синя зона, а щеше да е мъдро да има велоалея - и парка е на близо и оттам е връзката с другите велоалеи.....

  21. 21 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#6] от "Darth Plagueis":

    Трамвайните трасета, във вида в който изобилстват в София, не са съвременно решение. Те трябва да останат в някои централни градски части като традиция (например по "Графа" и там където са изградени удачно и нямат алтернатива (например "БорисIII".
    Доколкото знам на Петте кьошета ще има станция на третия метродиаметър. И какъв е смисълът от там да избираш дали да пътуваш следващите 2-3 спирки с трамвай или с метро?
    Конкретното решение как да се развие ситуацията не го коментирам, възможно е нещо пак да са оплескали.
    За екотранспорт трудно ще намериш човек, който да е повече положителен от мен, дето съм готов да си оставя винаги автомобила и да карам велосипед. Вярно е – визията не само на СО, но и на 99% от българските управляващи относно съвременния транспорт клони към микроскопичен размер. Такава е и смелостта им, а привеждането на трамвайните трасета в ред изисква смелост. Какво значи "в ред" се вижда когато отидеш в кой да е голям град на северозапад, а напоследък ни засрамват градове и в други посоки.

  22. 22 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#19] от "2.50":

    Автобусите могат да станат на тролейбуси, а скоро може да има и електрически. Аз имах предвид, че по "Арсеналски" и без това си върви линия, ако някой слезе на станция "ЕС" и не иска да повърви 300 метра. Специално тези автобусни линии (които вървят по "Св.Наум" не мисля, че могат нито да се махнат, нито да се заменят с трамвай.
    Маршрутките въобще не е сериозно да ги коментираме като съвременен транспорт.

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    До коментар [#20] от "ccb":

    Ма разбира се, да правим още паркоместа и още големи улици в центъра... Как не се сетихме по-рано..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#22] от "b_d_s":

    Фандъкова преди години обещаваше нови тролейбусни трасета, но и един метър нова контактна мрежа не е направена. Купуват се китайски дизелови автобуси, вместо да се купуват тролеи и да се разширява тролейбусната мрежа. Електроавтобусите се нуждаят от батерии, а като им изтекат циклите, колко струва подмяната на батериите. Въобще електровозилата в момента хич не са екологични (трябва литий). Тролеите са изпитано решение и не е трудно да се опъват жиците. Не е нужна поддръжката на релсовия път, който е много разбит в София. Само е Фандъкова нищо не прави по въпроса.

  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    До коментар [#21] от "b_d_s":

    Какво пък им е на трасетата? Въпреки, че откакто Герб върлува в София, повечето самостоятелни и читави трамвайни трасета дадоха фира. Явно това им е визията. Сега под ножа е и това трамвайно трасе.
    Но по никакъв начин не може да се говори за дублиране на трамвай и метро. Имат различен смисъл и функции, различно предназначение. На тая логика, що имаме влакова, автобусна, самолетна и магистрална връзка София-Варна...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#25] от "Darth Plagueis":

    Не ти ли прави впечатление ефектът от спирките, разположени най-вече преди, но някои и непосредствено след кръстовищата. При липсата на остров за безопасност, това затруднява цялото движение, като се блокира преминаването дори и при зелен сигнал на светофара. Отделно, че сигурността на пътниците не е гарантирана, защото винаги ще се намери шофьор без опит в столицата, който да не спре при спрял трамвай. Самото трамвайно трасе в средата на булевардите ако е забранено за други участници е по-добре да се обособи отделно или да се премахне. Сега това поражда конфликти – едни чакат, други изпреварват през релсите.
    Дублиране на два вида релсов транспорт е безсмислено, освен ако не е за кратко за прикачване или ако има голяма разлика в гъстотата на спирките.
    Но всички тези разсъждения са далеч от главите на управляващите София, които мислят само за ПР проекти както Лъвов мост (разцепено с трамвайна линия кръгово със светофари) и си затварят очите пред истинските проблеми.

  27. 27 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1024 Весело

    с малките разстояния в софиския център, общественият транспорт може да се осъществява изцяло от луксозни екологични рикши, задвижвани от убъри... така градската мобилност ще поеме още една социална функция...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  28. 28 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#2] от "ДСБ+Москов фармацевтична МАФИЯ! Реекспорт-300 млн":

    Точно щях да го напиша. Статията можеше да заеме само няколко реда.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    [quote#17:"Darth Plagueis"]В тоя му вариант нема начин да просъществува. [/quote]

    В смисъл, да изяжда на автоталибаните любимите места за паркиране по "Габровски" (където, апропо, паркирането е забранено...) ? Това все едно гербаджия ми го казва. Гербаджията точно така изчислява, кое е необходимо и кое - не.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#24] от "alabalko":

    Оказва се, не само за София, че няма толкова голямо значение какъв е транспортът, най-важното е да има собствено независимо трасе. Тролеите ако чакат в една лента с още 300 изпотени автоталибани пред тях на всеки светофар, накрая стигаме до положението, 305 да пътува от гарата до Младост за близо 2 часа, за колкото ще ти го взема и пеша.

    И затова по бул. Н. Габровски е важно да има трамвай в собствено трасе, защото в момента е една красота безподобна...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    До коментар [#29] от "cinik":

    Не, автоталибаните даже нема да се доредят да протестират. Няма как изобщо да се построи това нещо, още от кръстовището.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на Пльок
    Пльок
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "laveol":

    На мен винаги ми е най-ясно какво се случва от обясненията на "Спаси София" - например това (е и там няма карта - http://goo.gl/rzKXcP
    Тъжно и без почти съвсем никакъв медиен интерес...

  33. 33 Профил на 4i4u
    4i4u
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "b_d_s":

    А,че има възрастни хора и вместо на трамвая и право на Женския пазар,ще се качат на удобният автобус 102 ще слязат на Хемус ще се върнат няколкостотин метра за да слязат до спирката на метрото от там още 200м.до самата мотриса и хоп та на пазара.

    чичу АДИ беше прав
  34. 34 Профил на 4i4u
    4i4u
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "spiegel":

    Не са го омъглили,а направо се опитаха да го скрият,но не успяха.Има подписка СПАСИ ШЕСТИЦАТА ОТ ЗАКРИВАНЕ http://spasisofia.org/%D1%81%D0%B1%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%BC-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B9-6.html

    чичу АДИ беше прав
  35. 35 Профил на 4i4u
    4i4u
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Преди години спряха трамвай 9 и сега по бул.Черни Връх пълзи дизелов автобус на приблизително 2млн.км.Екологичен и модерен транспорт.В западна Европа разширяват трамвайните трасета и градската надземна железница ,но България ще им покаже как трябва да изглежда една екологично чиста столица.Ще увеличим паркоместата по трасето на трамвая по дължината на бул.Арсеналски

    чичу АДИ беше прав
  36. 36 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#33] от "4i4u":

    По тая логика няма нужда от метро. Колкостотин метра ще се връщат??? Спирката на Хемус между другото може да се премести. Но и сега до подлеза са не повече от 100 метра. Да не би да има спирка пред вратата на всеки дом? А асансьорите за какво са?

    [quote#33:"4i4u"]200м.до самата мотриса[/quote]

    Тук вече съм безмълвен. Слизали ли сте в метрото?

  37. 37 Профил на 4i4u
    4i4u
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам за вашата логика,май не съм коментирал нуждата от метро,а за необходимостта от трамваен превоз.Всяка столица си има трамвайни и метро трасета които се дублират и не им пречи това.

    чичу АДИ беше прав
  38. 38 Профил на 4i4u
    4i4u
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Г-жа Фандъкова казва
    http://news.bnt.bg/bg/a/stolichnata-obshchina-spira-tramvay-6
    да разгледаме картата на Мюнхен дали се препокриват трасета и колко видове транспорт
    https://danielladasig.wordpress.com/2012/08/15/my-favorite-historical-city-munich-germany/

    чичу АДИ беше прав




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK