Строежът на третия лъч на метрото започва с първи тапи в центъра от утре

Строежът на третия лъч на метрото започва с първи тапи в центъра от утре

© Анелия Николова



От утре започва същинската част по строителството на третия лъч на столичното метро, съобщиха на пресконференция днес кметът на града Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Ивайло Московски, директорът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.


С това идват и първите стеснения на булеварди и премествания на спирки от градския транспорт. Затрудненията в трафика ще съпътстват целия период на строителството, който по план ще продължи три години и половина. Очаква се в средата на 2019 г. линията да заработи.


Одобреното трасе е с дължина 16 км - 10.5 км под земята и 5.5 км над земята, и 16 метростанции. Засега е осигурено финансиране от 491 млн. евро (401 млн. евро по оперативна програма "Транспорт" и 90 млн. лева общинско и държавно дофинансиране) за 12 метростанции, разделени на два етапа.
 




От 20 януари до 1 февруари поетапно започва строителството на централния участък от третата линия на метрото, която има седем станции - при Малък градски театър зад канала, Орлов мост (връзка с първата линия), при кино "Одеон" ("Патриарх Евтимий"), Националния дворец на културата (връзка с втората линия), при Медицинската академия (кръстовището на ул. "Георги Софийски" и бул. "П. Славейков"), на кръстовището на "Иван Гешов" и "България" и на кръстовището на ул. "Житница" и ул. "Гоце Делчев".


Това е най-трудният за строителство участък, защото преминава през централната градска част, има подпочвени води и преминава на голяма дълбочина при Орлов мост и НДК - под вече съществуващите станции.


Вторият етап, който ще започне в края на 2016 г., но ще приключи заедно с първия през 2019 г., има четири станции. Те се намират при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн", после в "Овча купел 1" - при кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента", и "Овча купел 2" (при ул. "Централна"). Накрая лъчът приключва в "Горна баня" със спирка, разположена перпендикулярно на околовръстния път. Западният й край опира до жп линията София - Перник, а източният - в зелената площ, разделяща околовръстния път от жк "Овча купел".


До края на годината се очаква Столичната община да приключи процедурите за още една станция - в кв. "Хаджи Димитър" - между ул. "Ильо Войвода" и ул. "Панайот Хитов".


Засега не е осигурено финансиране за останалите пет станции в посока кв. "Левски. Няма пари и за разширението към кварталите "Гео Милев" и "Слатина".


С пускането на третия лъч на метрото се очаква 500 хил. жители на столицата да използват този градски транспорт, а делът му спрямо автобусите, трамваите и тролеите да нарасне от 30 на 45%.


Влаковете по третата линия на метрото ще бъдат с повече автоматика, което ще намали ролята на машиниста. Ще има и предпазни 1.5 м пластмасови прегради на пероните, които да предотвратяват слизането на релсите.


ПЪРВИ ПРОМЕНИ НА ДВИЖЕНИЕТО


От 20 февруари ще имат и първи промени в автомобилното и пешеходното движение.


От 0 ч. на 20 януари до 24 ч. на 31 март се забранява влизането и паркирането по лявата лента от пътното платно на булевардите в посочените участъци:


- по бул. "Патриарх Евтимий" между ул. "Васил Левски" и ул. "Хан Крум" движението на пътни превозни средства ще се извършва еднопосочно в двете средни пътни ленти на булеварда


- по бул. "Патриарх Евтимий" между бул. "Витоша" и ул. "Княз Борис I" движението на пътни превозни средства ще се извършва еднопосочно в двете средни пътни ленти на булеварда. 


От 20 януари до 31 март ще се промени маршрутът на тролейбусна линия №7: от жк "Люлин" по маршрута си до кръстовище бул. "Сливница" – ул. "Опълченска" и направо по бул. "Сливница" до площад "Сточна гара" двупосочно.


Временно ще се преместват спирки: 


- спирка "Кино Одеон" на бул. "Патриарх Евтимий" за тролейбусни линии 1, 2, 5 и 8 се измества 150 м напред в посока бул. "Витоша" след кръстовището с ул. "Хан Крум"


- спирка УМБАЛ "Александровска" на ул. "Св. Георги Софийски" за тролейбусни линии №2, 8 и 9 и автобусна линия №72 се измества 140 метра назад преди кръстовището с ул. "Константин Иречек"


- спирка Орлов мост на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" в посока НДК се премества 100 м.


От Центъра за градска мобилност уверяват, че са обозначили новите места на спирките.

Ключови думи към статията:

Коментари (165)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 711 Весело

    "Това е най-трудният за строителство участък, защото преминава през централната градска част, има подводни води"

    браво Дневник!

    Евроатлантида
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    Метрото придобива все по-използваем вид. За отбелязване е и факта, че не е гнусно. Като това в Париж например.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 334 Неутрално

    София е град в топ 10 на Европа по отделяни боклуци във въздуха( измерени на Орлов Мост и Красно Село). Искаме още метро и още чист въздух. А в Пловдив метро? А в Бургас и Варна по една линия, нещо, или морето пречело? И тези 3 града са в топ 10 с най-кофти въздух( евентуално да бъркам Бургас с Русе, ако е така, извинете)..

  4. 4 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    401 млн евро/800 млн лв по ОП Транспорт?
    В провинцията още се возят е чавдарки и дългите икаруси.

  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Тия ще ми направят проблеми, ще задръстят близо до мене.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1153 Весело

    Подводни води и подземни земи ще пречат на проекта...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  7. 7 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1791 Весело

    След като общината ще ме затапва така, ще ми намали ли цената на стикера за “Синя зона”?!
    Бъзикам се!

    I Want To Believe
  8. 8 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Кел файда от тва метро. Колкото повече го строят, толкова повече коли има в София. Фактец.

  9. 9 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Метро се строи в градове с население над 1 млн. жители. В останалите градове могат да пуснат скоростни трамваи.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  10. 10 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Излиза че 1/5 от цялата ОП Транспорт за България в периода 14-20 г. отива за третия лъч на метрото? Аре стига бе, намерете публични инвестиции, вземете заеми които после да се изплащат от експлоатацията.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    За мене това е тъпо и ненужно!
    Има поне 5 южни квартала които много повече ще облекчат трафика ако метрото мине от там явно пак лобисти интереси с имоти и заложеното от архитекта гангстер променено градоустройство! !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на ба'Йван
    ба'Йван
    Рейтинг: 549 Любопитно

    И.и.и . . КоЙ са OFF'шорките "спечелили" дет са трудат по тоз лъч бре?

    The truth is like poetry - And most people fucking hate poetry
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1895 Неутрално

    [quote#11:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Има поне 5 южни квартала които много повече ще облекчат трафика[/quote]

    Хейтиш ли, комунде?
    И кои са тези южни квартали? Минава пред Изток, Дианабад, Дървеница, Младост.
    Симеоново и Драгалевци едва ли ще ползват метро

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Любопитно

    До коментар [#10] от "neznaiko.bg":

    [quote#10:"neznaiko.bg"]Аре стига бе, намерете публични инвестиции, вземете заеми които после да се изплащат от експлоатацията. [/quote]

    И колко ще струва билетчето? 10 лева?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  15. 15 Профил на shw13306788
    shw13306788
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    А в Елхово метро? В малки градове под половин милион обикновено няма метро. Мисля че най-малкия град с метро е в Швейцария, но мисля че има малко път да изървим докато ги стигнем.

  16. 16 Профил на Спас
    Спас
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Хубава новина.
    Но към Дневник - нека някой редактор прегледа текста.
    Най-вероятно пак ще изтриете това, но ето нещата:
    - 491 млн. лева (401 млн. евро по оперативна програма "Транспорт" и 90 млн. лева;
    - От 20 до 1 февруари;
    - подводни води;

  17. 17 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Любопитно

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    [quote#11:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Има поне 5 южни квартала които много повече ще облекчат трафика ако метрото мине от там [/quote]

    В кой от петте живееш ти?

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Откакто падна цената на нафтата и без тапи положението беше плачевно, но сега - приятни моменти на всички засегнати. 3 години все ще изтраят някак. Мога да им дам съвети от личен опит - дълги години на Стадиона минаваше номерът да слезеш на Синьото от рейса, да минеш пеша парка и на Орлов мост да се качиши в същата кола, от която си слезнал, след 10 минути ободряваща разходка и 5 минути изчакване с кафе в ръката. Или пък слизаш, тръгваш напред и пеша настигаш една, че и две коли, които са минали преди това и са заседнали в задръстването.

    Ей такива случки ще напълнят фолклора на обитателите на кварталите от Враждебна до Горна баня, но със 700 хиляди коли на 1,3 милиона жители (2 броя на домакинство) как да е другояче.

  19. 19 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#9] от "nv":
    Дай ми източник, който си цитирал за 1 млн. души, колега

  20. 20 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Докога държавата ще насочва стотици милиони еврофондове в София, вместо да ползва ресусрса на програма "Транспорт" по предназначение - да развива жп инфраструктурата в страната

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#14] от "nv":

    Ще е толкова колкото е рентабилно.
    Факт е, че при избора за проекти които да се финансират от ОП Транспорт няма никаква прозрачност. Факт е, че средствата се концентрират изключително в градове където управляват герберите.

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#3:"bgmusquetaire"]А в Бургас и Варна по една линия, нещо, или морето пречело?[/quote]

    В Бургас и Варна откриват след няколко месеца BRT коридори (т.нар. метро на бедните), където автобусите ще минават през 3 минути. Само ти казвам, че на повечето метростанции за 3 минути не можеш да слезнеш до перона през тунелите и ескалаторите.

  23. 23 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Варна и Пловдив имат ок. 3 пъти по-малко жители от столицата! Значи София да има 4-5 метролъча, а Варна, Пловдив нито един, евала Българино!

  24. 24 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 941 Неутрално

    [quote#2:"EU defender"]Метрото придобива все по-използваем вид.[/quote]

    Метрото е голямо удобство. Може да има спор дали точно това е най-доброто трасе, но поне никой все още не е казал, че метро не се яде.

    Eddie lives... somewhere in time!
  25. 25 Профил на alehandro77
    alehandro77
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#12] от "ба'Йван":

    ДЖИПИ ГРУП на Златев Лукойлксия

    Корупцията е новия социализъм! Нямаш връзки, нямаш пари.
  26. 26 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#18] от "cinik":

    не е толкова плачевно положението. В "соц" кварталите все пак някой се е сетил да сложи по някой 6-лентов булевард по който човек блажено да надскочи ограниченията, но виж, в центъра ще видят зор. Но по принцип по тесните улички между мухлясалите пенсионерски кооперацийки коли не трябва да се допускат изобщо.

    Евроатлантида
  27. 27 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":
    Колега, в София живея и съм виждал метрото отблизо.

  28. 28 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3407 Весело

    До коментар [#17] от "nv":
    Става въпрос за квартали които са гъсто населени и имат нужда от транспорт до центъра а са под обсада от молове собственост на приближени до Герб.
    Иначе въпроса ти не е коректен и не е по темата а и има ли значение щом имам собствен транспорт и не разчитам градския?



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  29. 29 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 711 Неутрално

    [quote#23:"bgmusquetaire"]Значи София да има 4-5 метролъча, а Варна, Пловдив нито един, евала Българино![/quote]

    в София има 4-5 пъти повече коли, отколкото хора в цитираните градове!

    Евроатлантида
  30. 30 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Онази зелена линия по протежениего на бул. Дойран до бул. Гоце Делчев - там около този район, близо до пазара, ще е депото?

  31. 31 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 941 Неутрално

    [quote#18:"cinik"]със 700 хиляди коли на 1,3 милиона жители[/quote]

    Предлагаш да се национализират половината?

    Eddie lives... somewhere in time!
  32. 32 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4246 Неутрално

    До коментар [#18] от "cinik":

    700 хил. автомобила? Сигурен ли си за тази цифра?

    До коментар [#17] от "nv":

    Язе съм в "Манастирски ливади - Изток" и никъде наблизо няма метро. Май се очаква да има една метростанция на "Гешов".

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  33. 33 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#19] от "bgmusquetaire":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Yerevan_Metro

    "more than 1 million, a full Metro system; less than million, a Tram system"

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  34. 34 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Едно предложение - новият лъч да минава под или зад пистите, да има МС терминал 1, и да стига до МС терминал 2.

  35. 35 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#30] от "shilliew":

    над гараж Земляне

    Евроатлантида
  36. 36 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#32] от "Читател":

    Ама имате трамвай 7, дето е почти като метро. За 10 минути си до НДК-то, където можеш да се прекачиш и градът е твой

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  37. 37 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#21] от "neznaiko.bg":

    [quote#21:"neznaiko.bg"]Факт е, че средствата се концентрират изключително в градове където управляват герберите. [/quote]

    С риск да ме обвиниш в най-страшния грях, все пак почти всички окръжни градове се управляват от кметове на ГЕРБ...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  38. 38 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 249 Неутрално

    [quote#2:"EU defender"]Метрото придобива все по-използваем вид. За отбелязване е и факта, че не е гнусно. Като това в Париж например.[/quote]
    Парижкото е сред най-старите в света (над 100 г.). Дали нашето ще изглежда по-добре след 100 г.?

  39. 39 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Отлична новина! Всяко разширение на метрото е сериозен позитив за транспорта. Самата аз все по-малко карам в града - просто няма достатъчно места за паркиране и като стигна (а стигам и по-бавно ако има бус ленти по-пътя - рейсовете ме преварват), нямам къде са "сложа" колата.

  40. 40 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 716 Весело

    Искаме само хубави новини през 2016г.! Да живеят еврофондовете!

  41. 41 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Преспокойно и в Пловдив може да се направи един лъч по-нататък. Тракия - Център - Смирненски, да речем.
    И на Варна със сигурност няма да ѝ се отрази зле.
    Лошото е, че не виждам връзка между разрастването на метро мрежата и ужасния трафик в София. Нима след откриването на втория лъч има развитие? Пак можете да видите една върволица от по десетки автомобили с по един пасажер.

  42. 42 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#33] от "nv":

    Понеже си дал линк към метрото в Армения... возил съм се в Тбилиси и Киев на метро и се радвам, че нашите комунета така и не са го построили навремето. Първо, ужасни станции и второ супер претъпкани влакове.

    Тъпканицата в нашето е само в най-пиковите час-два сутрин и вечер, а там е нон-стоп.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  43. 43 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    аре бе, все за южните квартали всичко, така ли? Айде малко и други квартали да се облажат.

  44. 44 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Тези градове са твърде малки за метро. Евентуално може да се строи трамвай.
    И аз не разбрах с какво този участък е по-труден от вече построените два. Перловец е сериозна водна преграда. Но все пак вече беше преодоляна на два пъти. Владайската бара също.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  45. 45 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#4] от "neznaiko.bg":

    Където имат акъл отдавна ги смениха. Та питайте кметовете си.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  46. 46 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#41] от "Х":

    проблемът не е в метрото, че има върволици. Метрото не спира на 100м. Проблемът е, че от метрото транспортът често е лош. Вместо да направят едни къси тройлейбусни линии в кварталите, които тръгват от станции на метрото и ги пресичат се въртят някакви автобуси.
    Другото е, че с един билет не можеш да пътуваш под и над земята. Вярно е, че газта е с пари, но сега е евтина и с колата е по-удобно от лашкане с автобус и блъскане в час пик с метрото.
    Метрото трябваше да има по-дълги станции за да могат да се возят повече пътници.

  47. 47 Профил на sonish
    sonish
    Рейтинг: 8 Неутрално

    от 20 февруари или 2о януари? не става ясно с това раздвояване на датите

  48. 48 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    До коментар [#15] от "shw13306788":

    Говориш за Лозана. В интерес на истината въпреки гръмкото название си е по-скоро трамвай.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  49. 49 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#35] от "sa6":

    Да предполагам, че са сбъркали с няколко преки в графиката? Ако депото е под автобусния гараж Земляне, тогава дано да укрепят добре подземното депо, че наблизо минава Владайската река, която е по-буйна отколкото Боянската река (а и конете в близката конна база да си спинкат спокойно). Чудя се дали за ремонти на вагоните ще използват трамвайното депо, което на хвърлей наблизо.

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#4:"neznaiko.bg"]В провинцията още се возят е чавдарки и дългите икаруси.[/quote]

    Това не е вярно. Последните чавдарки и икаруси бяха в София, едва миналата година изчезнаха.

  51. 51 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#37] от "nv":

    Ами доскоро не всички областни(не се казва окръжни) градове бяха на ГЕРБ.

  52. 52 Профил на Izmirliev
    Izmirliev
    Рейтинг: 237 Неутрално

    г-н Марчев, Дневник, моля да благодарите на читателите, които са Ви обърнали внимание на правописните и стилови грешки и да се радвате, че поне Вие имате грамотни читатели!

  53. 53 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Весело

    До коментар [#42] от "zo":

    [quote#42:"zo"] се радвам, че нашите комунета така и не са го построили навремето.[/quote]

    Аз израснах с мечтата за метро в София

    Роден съм 1970 г. и си спомням как, като бях 7-8 годишен, всеки път след Алианса карах баба ми да ме води до една сграда близо до Халите (не си спомням какво имаше там) да разглеждам една карта с трите линии на софийското метро, което щяло да тръгне през отдалечената тогава 1985 г., и си мечтаех как ще се возя. Е, не тръгна 1985 г, а 13 г, по-късно, ама все пак го доживях

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  54. 54 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Да поплачем сега че щяло да има тапи при строежа на метрото. Еййй... жалка медия...

  55. 55 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#33] от "nv":
    Защо заблуждаваш хората , арменски приятвлю? В Ереван при почти сходно население има 1 Метро линия! В София 4-5! Арменски номера! Имам много близки познати арменци, но понякога големи хитрини и номера, тц, тц, тц!

  56. 56 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#8] от "jedimaster":

    Следващия път помисли малко преди да се изкажеш

  57. 57 Профил на ksarax
    ksarax
    Рейтинг: 250 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    За Лондон няма и да повдигаме въпроса

  58. 58 Профил на secubus
    secubus
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Някой може ли да сподели компетентно мнение относно следната част от публикацията:
    "Вторият етап, който ще започне в края на 2016 г., но ще приключи заедно с първия през 2019 г., има четири станции. Те се намират при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн", после в "Овча купел 1" - при кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента", и "Овча купел 2" (при ул. "Централна". "

    На картата метростанция бул. "Президент Линкълн" няма, а отбелязаната "Монтевидео" НЕ Е при кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента"?
    Може би аз грешно осмислям информацията, но предварително благодаря на отзовалите се.

  59. 59 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Отделяните боклуци във въздуха, както ти ги наричаш, са няколко вида. В България в по-големите градове освен Пловдив въздухът е най-мръсен през зимата заради горенето на дърва и въглища и други неща. Единствено в Пловдив има превишения азотен диоксид на годишна база заради многото (стари) автомобили, липсата на ветрове и, предполагам, кофти регулиране на движението в пиковите часове.

    С най-мръсен въздух (най-голямо превишение на осреднени годишни стойности на фини прахови частици) традиционно е Видин. Но там превишенията са само зимата - през останалото време никой не пали печки.

    С най-чист въздух (осреднени годишни стойности на фини прахови частици) сред големите градове са Варна и Бургас - там морето го пречиства

  60. 60 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#56] от "choKo":

    Ръбъл, кво да мисля. Нали виждам ежедневно кво се случва. В метрото има хора до Сердика/СУ, след това в мотрисите има по 10-20 човека. Сутрин на летището слизаме 2-3ма човека макс. Пълна бутафория.

  61. 61 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#49] от "shilliew":

    принципно истинското депо е заложено в територията до летището, но не са намерили пари за него и за участъка по бул. В. Вазов, затова ще построят временно на пилони над гаража. Ремонтните дейности според Братоев щели да бъдат в депото във Враждебна.

    Евроатлантида
  62. 62 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    До коментар [#9] от "nv":

    2/5 от работещото население е в София.

  63. 63 Профил на jj1
    jj1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#10:"neznaiko.bg"]Излиза че 1/5 от цялата ОП Транспорт за България в периода 14-20 г. отива за третия лъч на метрото? [/quote]

    А дали излиза, че 1/5 от българите живеем в София?

  64. 64 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#50:"cinik"]Последните чавдарки и икаруси бяха в София, едва миналата година изчезнаха.[/quote]
    Тц, военните още си ползват "Чавдар"-ите на много места и може да се видят тук-там из градовете. Познава се лесно по пушилката и петцифрените номера. Сега, защо ги ползват все още... имам едни подозрения свързани с разхода им при "градско" и ГСМ-ма...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  65. 65 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#32:"Читател"]700 хил. автомобила? Сигурен ли си за тази цифра? [/quote]

    655 754 още през 2012 година

    www.flip.bg/cluster/9009304554da002ffaaf968aef9a9c24

  66. 66 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#50] от "cinik":

    Ако тръгнеш да се оплакваш от автобусния или тролейбусния парк в София, какво остава за хората в Плевен или Враца например? Виждал ли си им тролеите?
    Трябва да си благодарени, че градския транспорт в София е общински и ти дотират билетчето за левче с което се возиш. Не е много дясно, но е факт. В провинцията на много места този транспорт е частен.

  67. 67 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 879 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Все пак метрото в Париж се ползва от повече хора... Не че това е повод да не се затегне чистотата де..

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  68. 68 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#8] от "jedimaster":

    Ако колите са повече, това не е заради метрото Ако го нямаше, щяха да са дори още повече

  69. 69 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#2] от "EU defender":
    [quote#2:"EU defender"] За отбелязване е и факта, че не е гнусно. Като това в Париж например.[/quote]

    Прав си, че не е гнусно, но едно малко уточнение: в "голям" Париж живеят 12 млн. души.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  70. 70 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 550 Неутрално

    " Засега е осигурено финансиране от 491 млн. лева (401 млн. евро по оперативна програма "Транспорт" и 90 млн. лева общинско и държавно дофинансиране)" - а останалите 401 млн. лева (1/2 от 401 млн. евро) в чий джоб ще потънат :Д

  71. 71 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#66] от "neznaiko.bg":

    [quote#66:"neznaiko.bg"]какво остава за хората в Плевен или Враца например? Виждал ли си им тролеите? [/quote]

    http://www.posredniknews.com/site/images/stories/2014/091-100/online/nov_trolei.jpg

    Миналата година са сменили всички тролеи в Плевен, за Враца вече не знам.

    ПП Disclaimer: Гласувал съм цял живот за СДС / респ. РБ., никога за ГЕРБ

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  72. 72 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#55] от "bgmusquetaire":

    За да не объркваш хората:

    Ереван
    Площ: 223 km2
    Население: 1,060,138

    София
    Площ: 492 km2
    Население: 1,293,559

    Може да не се различава като брой население с много, но по площ - определено.

    Между другото, колко ти дават на пост? Че си търся допълнителни доходи? ИСКАМ МЕТРО В ДупницА!!!! Ставам ли?

  73. 73 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Пак ли Вальо Златев ще го прави?

    Иначе искрено се радвам, че въпреки некадърната управа, този град се развива и модернизира всяка година

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  74. 74 Профил на jj1
    jj1
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#69:"grand funk railroad"]Прав си, че не е гнусно, но едно малко уточнение: в "голям" Париж живеят 12 млн. души. [/quote]

    е, повечето пътници плащат повече билетчета, респективно имат повече приходи - значи може би могат да вложат повечко в чистота и спретнатост

  75. 75 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1858 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    Да изчакаме и нашето да стане на 100 години и ще видим.

  76. 76 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#71] от "nv":

    Аз миналата година бях в Плевен за последно и виждах от старите тролеи. Имаха още да подменят контактната мрежа, да довършват депо за новите тролеи и т.н

  77. 77 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    С какви нови саботажи ще отговорят софииските чиновници на това метро? След пускането на новото кръстовище на Лъвов мост обърнаха зелената вълна в червена, което е умишлен САБОТАЖ

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  78. 78 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 865 Неутрално

    До коментар [#76] от "neznaiko.bg":

    Аз бях за последно през септември, сменили ги бяха.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  79. 79 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 423 Весело

    До коментар [#2] от "EU defender":

    С малка разлика, че това в Париж е на 116 години.

  80. 80 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Да ни е честит нов лъч от метротрасето!

  81. 81 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#3:"bgmusquetaire"]А в Пловдив метро? А в Бургас и Варна по една линия, нещо, или морето пречело?[/quote]
    Може, ама първо трябвало да се довърши "Софийското море", че после идва ред на "морското метро"... Приоритети...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  82. 82 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    До коментар [#38] от "directino":

    Освен това в Париж собствениците на сградите са собственици и на земята под тях така че възможностите за развитие са нулеви, а линиите минават само под булевардите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  83. 83 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 407 Разстроено
  84. 84 Профил на Яши
    Яши
    Рейтинг: 369 Разстроено

    А защо не са обхванати квартали като Гоце Делчев, Манастирски Ливади, Борово, Бъкстон ? Който живее в района знае за какви задръствания по Каблешков, България и Дойран става въпрос.

    Мисля, че е трябвало да има и спирки по протежението на бул. България към тези квартали

  85. 85 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Ще има тапи......от шампанско. Ама дано 2019 г. , а не незнайно кога.

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  86. 86 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 248 Неутрално

    ММК, за твое добро се надявам просто да тролиш абстрактно, а инак да си жив и здрав. 2019 наближава.

    Живот и здраве

  87. 87 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 778 Любопитно

    [quote#3:"bgmusquetaire"]А в Пловдив метро? А в Бургас и Варна по една линия[/quote]
    Радвам се да ми изброиш градовете с големина на споменатите които имат пълнофункционално метро. И да намериш разликите с родните...

  88. 88 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    [quote#65:"cinik"]655 754 още през 2012 година
    [/quote]
    Бе не точно така. Голяма част от тези автомобили само са регистрирани в София. Например, ако си вземеш на лизинг бетоновоз в Тутркан, бетоновозът ще бъде със софийска регистрация, тъй като лизингодателят е регистриран в София. Не казвам, че колите в София са малко, но да се твърди, че всички регистрирани бръмчат по жълтите павета, също не е много правилно.

  89. 89 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#88] от "Цайко":

    компенсират се в пълна степен от нерегистрираните в София коли, които се движат в града.

  90. 90 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    [quote#38:"directino"]Парижкото е сред най-старите в света (над 100 г.). Дали нашето ще изглежда по-добре след 100 г.? [/quote]

    Абе и Московското е на толкова, ама...

  91. 91 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Веднага се почна с приказки и мрънкане, чудесен материал за философстващите разбирачи

  92. 92 Профил на Nikolay
    Nikolay
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Две въпроса имам:

    1) След приключване на 3-я лъч на метрото ще бъде ли увеличен данък МПС в София поне ДВА пъти, ще бъде ли ограничен достъпът на автомобили до центъра, ще бъдат ли преградени тротоарите И в кварталите, така, че да не стават паркинги?

    2) Прави ли впечатление на някого, че след завършването на маршрута Софийското метро ще стане най-обърканото и безсмислено метро в Слънчевата система?
    Факт 1: Най-краткият път до летището минава именно през 3-я лъч на метрото. Не беше нужно първата линия да се раздвоява и да се харчат излишни пари.
    Факт 2: Безумието с разклонението на линии ще продължи и с втория и с третия лъч на метрото, както е видно от плановете - нещо съвършено ненужно. Последната фаза на метрото спокойно може да дублира околовръстното и да свързва всички линии.
    Факт 3: 3-а линия много по-важна от 2-ра се строи последна. 2-а линия и в момента е през 10 мин и пак са празни влаковете, докато бул. България, Борис и Евлоги са 24/7 задръстени с автомобили.
    Факт 4: Не е нужно за всеки квартал да има отбивка на метрото, затруднените комуникации на квартали като Слатина и Овча купел могат да се решат по значително по-евтин начин с надземна скоростна железница, или с редовно обслужвани линии на ГТ до най-близката метростанция.

  93. 93 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1815 Весело

    [quote#4:"neznaiko.bg"]401 млн евро/800 млн лв по ОП Транспорт?
    В провинцията още се возят е чавдарки и дългите икаруси. [/quote]

    Неслучайно се пееше в една песничка:

    Дон Кихот и Санчо Панса
    също бягат от Прованса.
    Прованс, реге..

    /не се чете/
  94. 94 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#41] от "Х":

    От Столипино до Шекер махала!?Хе хе

  95. 95 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#84] от "Яши":

    Мооже,даже пред МAXI-то виждам една метростанция!

  96. 96 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#23] от "bgmusquetaire":

    Ти нали разбираш, че всяка община може да си кандидатства със собствен план и да си вземе субсидия? И че парите на България не ходят в София, просто софийска община е направила необходимото. На много места, в малки градове се реализират най-различни проекти.

  97. 97 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#63] от "jj1":

    Може и повече да са от 1/5!

  98. 98 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#88:"Цайко"]Голяма част от тези автомобили само са регистрирани в София. [/quote]

    Вярно е и обратното - че в града се ползват много коли с номера от провинцията, които собствениците не са пререгистрирали.

    Както и има много приходящ трафик от ежедневно пътуващи от други градове, да не говорим за познатите пернишки, трънски, ботевградски, ихтимански и др. бригади с бусчетата СО, КН, РК и ВР.

  99. 99 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    [quote#31:"tigervi"]Предлагаш да се национализират половината?[/quote]

    Достатъчно е да почнат систематично да ги глобяват за паркиране по тротоари и детски площадки, с най-скромни суми (5-10 лева, но да се предявяват веднага и при неплащане в срок да се дават на колекторски фирми). Толкова е достатъчно, за да се разбягат сами.

  100. 100 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#84] от "Яши":

    Градската легенда гласи, че под бул. България има комуникационни трасета свързващи резиденция Бояна с НДК и бившия Партиен дом, останали от социализма, и това прави всякакви подземни дейности невъзможни.

    Освен това трамвай 7 си е ОК.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK