ДСБ пита Московски защо спира проект за международна жп линия до Видин

Вили Лилков

© Надежда Чипева, Капитал

Вили Лилков



ДСБ настоява министърът на транспорта Ивайло Московски да не спира проект за ремонт на жп линията от Видин до Медковец, с който трасето да стане част от европейски механизъм за пътно свързване на Европа. На брифинг в парламента депутатът от Реформаторския блок Вили Лилков заяви, че Националната компания "Железопътна инфраструктура", която е под управлението на министъра на транспорта Ивайло Московски, е заявила отказ от реализация на проекта, който е с безвъзмездно финансиране за 405 млн. евро и 60 млн. евро собствени средства.


"Тази линия е част от единствения транспортен коридор със специален статут - "Ориент/Източно Средиземноморие", който преминава през България и Балканския полуостров, чиято цел е да предостави бърза пътническа и товарна връзка към Западна Европа на голямото количество товари, които пристигат по море от Азия в Атина, от Турция и от пристанището в Бургас. Неслучайно Гърция приключва модернизацията на високоскоростната жп линия от Атина до Солун, Румъния разработва проект за модернизация на жп линията от Калафат до Крайова в посока Будапеща, а Турция разширява високоскоростната си железопътна мрежа от българската граница за скорост от 250 км в час", пише в декларация на ДСБ, разпространена до медиите.


От партията добавят, че най-изостаналият участък по този коридор от Германия до Гърция и Турция е именно Видин-Медковец.




Според ДСБ реализацията на тези проекти ще пренасочи транспортните потоци през България, които ще осигурят приходи и от транзитни такси и работа на хората от най-бедните региони на Европейския съюз и ще превърнат София в най-големия транспортен възел на Балканите. "От тази бърза връзка ще се възползва и българският бизнес. Отказът от участие ще предостави тази възможност на Ниш, защото тези потоци ще се насочат към Македония и Сърбия и ще бъдат лишени от бързи връзки с европейските партньори", посочи Вили Лилков.


В декларацията се припомня, че проектът за Видин-София-Кулата е обявен за проект от национално значение и е задължителен за изпълнение. "До момента за неговата подготовка са похарчени над 12 млн. евро от Националната компания "Железопътна инфраструктура" като бенефициент на евросредства", пишат от ДСБ и добавят, че срокът проектът да бъде внесен за финансиране е 16 февруари.

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2456 Неутрално

    смятам ,че проекта ще стане ,въпреки 60 те милиона ,които трябва да плати държавата ,това е добър проект

  3. 3 Профил на Nina Kercheva
    Nina Kercheva
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Като чест ползвател на БДЖ /все повече разочарован .../ си мисля,че министъра никога не доближава пътнически вагон и е на светлинни години от проблемите на пътуващите....Дано на ББ му хрумне да го смени и да намери някой малко по-заинтересован !!!!

  4. 4 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Министър Московски е една от най-доверените калинки на Баце. А за герб проекти с национално значение не са приоритет. За тях приоритет са само проекти с цел лично облагодетелстване.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 9052 Неутрално

    Пак ще го напиша, нищо че Московски няма да е доволен , НО имам едно предложение, което е много разумно, само че ще бъде посрещнато с вой от държавните чиновници. Според идеята на Симеон Дянков, ако се премести примерно - Министерството на ТРАНСПОРТА във Видин и общината и градът и областта ще бъдат добре.Има инфраструктура,болници,училища и детски градини.
    Преместете без да им променяте заплатите и привилегиите няколко министерства и агенции във Видин, Враца и Монтана!!!
    След само една-две години няма да познаете къде сте в София или там !

    karabastun1@abv.bg
  6. 6 Профил на kondio_savov
    kondio_savov
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Щеше да иам пари за тази линия по ОП Транспорт, ако не се даваха за софийското метро.

  7. 7 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не им вярвам на тия от ДСБ, че са се загрижили за хората от "най-бедните региони на Европейския съюз ".
    Подкрепиха ГЕРБ за 15 милиардния заем и сега си искат комисионната. В идеологията на тази партия не е заложено да се грижи за хората.
    Но и ББ ги "цака" лесно. "Като не ви харесва - избори, па да видим колко от вас ще са в НС"

  8. 8 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Проектът е необходим. Не знам каква е връзката през Румъния. Но мисля, че проектът е излишно оскъпен в частта: преминаване през Стара планина. Може да се пипне отново и малко да се редуцират разходите.
    Все пак трябва по-бързо да се изплати.

    Миша
  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    е заявила отказ от реализация на проекта, който е с безвъзмездно финансиране за 405 млн. лева и 60 млн. лева собствени средства.
    ...
    Вили Л просто е ИЗЛЪГАЛ ... или пък от Дн не са "разбрали" какво е казал

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Вили, този проект се вади от БСП и ГЕРБ само когато има избори и в Северозапада трябва да се излее рога на изобилието. На думи разбира се.
    Поздравявам те, че повдигаш темата, но няма кой да те чуе.

  11. 11 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Как ще стане като Баце пренасочва парите от ОП Транспорт по други проекти?

  12. 12 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Чакаме Пеевски да си купи влакче, релсички и гаричка и пуфта-пафта почваме и това проектче. Синдромът на Догаун здраво друса цялата политическа детска градина.

    Добре, че са ДСБ, да не полудее човек в тази идиотия.

    Navigare Necesse Est
  13. 13 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":

    За кое е излъгал?

  14. 14 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#13] от "neznaiko.bg":

    Този "отказ" къде е ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  15. 15 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#7] от "Жоро":

    Браво Жорко. Маладьец стажант-трол. Да знаеш, че те лъжат за парите. После да вряскаш. Виж отзивите в Jobs.bg за работодател Позитано.

    Navigare Necesse Est
  16. 16 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#14] от "роджър":

    В НКЖИ ако знаеш какво е това.

  17. 17 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 707 Неутрално

    г-н Лилков, как да го правят този проект, като не остават пари от ремонтиране на прясно открити обекти. Вижте новото околовръстно на Монтана на какво заприлича малко след като Баце ряза лентички

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  18. 18 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#16] от "neznaiko.bg":

    Линк, или друго инфо ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  19. 19 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2489 Неутрално

    Тия пари са заделени за ЖП линията Бургас - Слънчев Бряг ааа маха!

    Обичам да грухтя и плюскам.
  20. 20 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#18] от "роджър":

    Ако си запознат би трябвало да знаеш. Има работни групи, има подготовка за търгове, има разговори с ЕК. И все пак ето:
    http://m.mediapool.bg/r_244362

  21. 21 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално
  22. 22 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#21] от "neznaiko.bg":

    И ?
    Нищо ли не разбираш ???

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  23. 23 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Браво на ДСБ, браво на Вили Лилков. За пореден път ДСБ ми се издигат в очите. Личи си, че са професионалисти, които разбират какво й трябва на България. Така или иначе Турция и лично ДПС имат интерес Северозападният край да не се развива, а всичко да отива към Свиленград. А, ако се вгледаме малко в историята ще видим, че именно крайдунавските градове са дали европейския облик на България. За съжаление сега не може да се твърди същото, тъй като 25 годишната програма на ДПС и Турция предвиждат тотално обезлюдяване на този край. Иначе за специалистите по транспорт ще кажа само, че проектът се финансира от ЕС на 80 и повече процента. Така че това си е един подарен от Европа проект.

  24. 24 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#22] от "роджър":

    Аз всичко разбирам, дали ти обаче си схванал? Ако за първи път се информираш по темата, не се хаби, а само признай, че Вили Лилков не е излъгал.

  25. 25 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    На 16-ти февруари изтича срокът по втората покана по механизма "Свързана Европа".

    Все още не е взето решение с кои проекти ще кандидатстваме
    -------
    Тия убавци защо не се вземат в ръце и да действат ???

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  26. 26 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    "До момента за неговата подготовка са похарчени над 12 млн. евро от Националната компания "Железопътна инфраструктура" като бенефициент на евросредства", пишат от ДСБ и добавят, че срокът проектът да бъде внесен за финансиране е 16 февруари."
    Явно 6I6I не е заявил интерес, щом няма далавера, майната им на едни 405 млн и 12 вече изхарчени...ГЕРБ, кво праим ся?

  27. 27 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Щото Боко е получил нареждане от САЩ да саботира новия Път на коприната. С триста зора ремонтира жп-линията Свиленград - Пловдив. И въпреки хвалбите, че по нея ще хвърчат влакове стрели това е много съмнително предвид, че линията минава през блата, които при силни дъждове се превръщат в езера и има завои на 130 градуса.

  28. 28 Профил на hotentot
    hotentot
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#3] от "florencia":

    Няма подходяща вицепремиерка, която да разбира по-малко от него.

  29. 29 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Гневно

    ГЕРБ се опитват да забавят развитието на връзките със западна Европа.
    По този начин те действат в услуга на руските интереси и интересите на БСП/АБВ/ДС.
    За пореден път герберите се подчиняват на заповедите на Гоце-Първанов/Миков и изобщо всички руски подлоги в България.
    ГЕРБ не са партия, която работи за интересите на България!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  30. 30 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1191 Неутрално
  31. 31 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#12] от "Schopenberg":Абсолютно си прав, ако не е ДСБ в парламента хептен ще го ударят на хайдутлук. В парламента е пълно със депутати от Северозапада ( воглаве Миков), обаче никой не си мърда пръста....

  32. 32 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Правим Дунав мост 2 и изоставяме жп линията. Късгогледство или лобизъм. Крайно време е да се разберем. Ще се събираме всички да живеем в София или ще има и други населени места в България

    malart.blog.bg
  33. 33 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Аз отдавна подозирам, че сърбите плащат на някого у нас да не се създава конкуренция на пътя през Ниш. Каква мъка беше построяването на Дунав-мост 2. Хем парите бяха европейски. А свестни пътища до там все още няма. Сега се повтаря същото. Че защо тогава македонците да дострояват линията София-Скопие дето още цар Борис 3 я е започнал.

  34. 34 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Не се споменава, че тези пари се отклоняват към много по-полезна и натоварена линия - завършването на бързото трасе София - Пловдив, което в момента е прекалено бавно. Така се завършва връзката на София не само с Пловдив, но и с цяла Южна България, която не може да разчита на сравнително небавната подбалканска линия (т.е. всичко без Бургас и Сливен). Да не говорим за връзката с Истанбул.
    От друга страна Видин - Медковец е свързване на Видин и новия мост с ... нищото. Още около 2 МЛРД ЕВРО ще трябват, за да се довърши трасето до София, а бавната част в Стара Планина ще си остане бавна.

  35. 35 Профил на shopar_posten
    shopar_posten
    Рейтинг: 409 Неутрално

    ако отговори, да каже също и защо в края на предния му мандат Пеевски му купи апартамент в "Есте".

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9179 Неутрално

    " Проектът от българска страна/подписан през 2001,при правителството на Костов/ обхваща следните договори:
    Договор 1: Проектиране и строителство на комбиниран (пътен и железопътен) мост с четири пътниленти, една железопътна линия, велосипедна алея и две пешеходни алеи.

    Договор 2: Строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, което обхваща: изграждането на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкция на съществуващата пътническа жп гара и строителство на 7 пътни възела на две нива. "
    За всичко това е осигурено и финансиране.Да не би да е похарчено за друго.

  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    [quote#31:"elevation04"]...ако не е ДСБ в парламента хептен ще го ударят на хайдутлук.[/quote]
    Запомнете го това и не оставяйте ДСБ извън парламента!
    Само на тях можем да се надяваме!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#34] от "xax":

    Ако имаше малко повече знания и визия нямаше да надраскаш всички тези глупости. Какво означава София-Пловдив? Или София-Турция? Нашият интерес е България-ЕС, възможно нсй-добра инфраструктура и бърз достъп до ЕС. Още повече когато от сръбска страна са години назад пи отношение на жп инфраструктура в посока България. Видин-София ти гарантира направления и към Турция и към Гърция и към Черно море(при Мездра) що се отнася до такси от товарите.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Весело

    До коментар [#36] от "Роси":
    Виждаш ли драга как действат защитниците на статуквото (което обслужва руските интереси без да мисли за България)!
    Вместо да те подкрепят, тези предатели са те засипали с минуси!
    Радвай се на този факт!
    Очевидно си казала нещо, което ги дразни и плаши!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Весело

    Мили мои руски подлоги!
    Схващате ли колко сте жалки с глупавите си минусчета?
    Нима не разбирате, че смисълът е в думите, а не в минусите и плюсовете?
    Жал ми е за вас!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  41. 41 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Неутрално

    До коментар [#36] от "Роси":
    Плюсът ти е мой.
    Хайде да видим колко ще ти сложат след него.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4627 Разстроено

    До коментар [#34] от "xax":
    Боже! Боже!
    Слез и си прибери вересиите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#38] от "neznaiko.bg":

    Глупости пишеш ти - единият маршрут свързва София и Пловдив - двата най-големи града в България, на 130-140 км един от друг, като разстоянието се взима сега за 160 минути. Останалите градове над 50 000 по или зависещи от тази линия са Пазарджик, Асеновград, Стара Загора, Ямбол, Хасково, Кърджали, Бургас, с две думи цяла Южна България и 15-милионния Истанбул. По тази линия и сега има огромен трафик и ще се довърши за половин до 1 млрд евро.
    Вие предлагате линия обслужваща три средни града (Видин, Монтана, Враца), която един ден, МОЖЕ БИ, ще ни свърже с Централна Европа през по-дългия коридор 4 срещу скромните 3 млрд. евро, защото трябва да се копае през Стара Планина. Само БГ участъкът ще се прави едно 15-20 години, а финансирането ще се осигури на около 25%. Виж къде точно е Медковец и ще говорим отново. Мисля, че представих много смислен срещу изключително безсмислен (в момента) проект.
    Истинският въпрос е защо трябва да се чакат винаги пари от Европа и толкова ли ще се прецакаме ако вкараме малко наши пари в тази инфраструктура. Защото така ще чакаме не десетилетия, а поколения наред за две-три ЖП-линии и автомагистрали.

  44. 44 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1314 Весело

    едва ли в друга "европейска" държава индианците мятат камъни по влаковете.

  45. 45 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#42] от "Храбър":

    Чакам смислен коментар, който не гласи "връзка с ЕС и Европа, а не с Турция и Русия", защото ми виждаш добре аватара. Подкрепянето на идеи само защото идват от ДСБ/Радан/Президента или Брюксел ми напомня повече на 44-89, а не на логика.

  46. 46 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Става въпрос за най късата връзка България-Европа, без да разчитаме на Сърбия. Това обаче не изнася на путкинисчетата.

    chavo64
  47. 47 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#43] от "xax":

    Виж, общуваме на различен език. Аз говоря за трансевропейски коридор който свързва България с ЕС и би бил от полза за българския бизнес. Ти ми отвръщаш за нуждите на БДЖ да превозва хора. То двете неща не са в конфликт, но твоето не е по темата. Сега обаче ще ти обясня защо се предпочита София-Пловдив - защото изпълнението е по-лесно и по съществуващо вече трасе. Демек Свинчо и компания ще усвоят всичко до стотинка. При София-Видин ще се наложи да се правят консорциуми с чужди фирми понеже нашите са зле, а трасето е по-трудно.

  48. 48 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#47] от "neznaiko.bg":

    Аз не оспорвам нуждата от тази линия, просто другата ми се струва по-нужна и по-належаща. Влака по направление Видин-София след това така или иначе трябва да продължи или към Солун или по-вероятно към Пловдив, за да стигне до края на коридора (освен ако не пътува до София). Освен това доколкото виждам това са две съществуващи линии - въпросът е коя да направим по-бърза. Мисля, че лесно може да се провери коя е по-натоварена или коя има по-голям потенциал както в средносрочен, така и в дългосрочен план.
    Колкото до Делян - мисля, че масово се използва за плашило за щяло и нещяло в послдно време, но да речем, че е замесен и тук. Видин-Медковец е равнинен или хълмист терен - съвем лесен. София-Пловдив, или по-точно Елин Пелин - Септември следва старата линия до един момент и после се пуска по ново и сложно трасе - по-скоро тук очаквам да се търси голям и опитен строител. Тежката част на коридор 4, където Делянчо не може да се включи, едва ли ще започне да се строи преди 2025г. А и колко да не може да се включи - все ще го хванат като подизпълнител.

  49. 49 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#48] от "xax":

    Май пак си пишем различни неща - София-Видин те свързва с Европа, а София-Свиленград с Турция и Азия. Румънците в този период 2014-2020 г са включили проекти за модернизация на линията към Унгария. Вече си в Европа. Сега помисли малко в средна и далечна перспектива кое ще е по-важно за България.
    Видин-Медковец е в критично състояние, на места има ограничения от 30 км което значи - опасно за движение. И хич не е толкова лесно за изпълнение колкото си мислиш.
    Аз искам някой да понесе отговорност - защо се дадоха 25 млн лв за проектиране на София-Видин след като се отлага за следващия програмен период? А дотогава я камилата я камиларя.

  50. 50 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#36] от "Роси":

    Явно парите са отишли другаде, след като не е оправена ж.п. линията, нито пътя до Дунав мост 2. Но никой не казва къде са отишли.

  51. 51 Профил на Iliyan Tsvetkov
    Iliyan Tsvetkov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#48] от "xax":
    Абе човек, докога приоритетите на държавата ще са все за Южна България? Докога ще се гледа само и единствено оста София- Бургас? Направиха ви магистрала, сега и жп искате, после ще ви се прииска и плавателен канал да направят от София до Бургас, че да освен с влак и кола, да пътувате и с джетове. В Южна България в момента имате 3 магистрали ( Люлин, Тракия, Марица) и Струма е в строеж, на север няма все още нито една... Не разбирате ли, че ако скоро не започнат някакви инфраструктурни промени и на север, Северна България ще изчезне, да не говорим за Северозапада... Писнало ми е да чувам, че в южната част всичко било все по-належащо и по-приоритетно. Повръща ми се вече!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK