Протестиращи поискаха запазването на трамвай 6 в София

Протестиращи поискаха запазването на трамвай 6 в София

© Георги Кожухаров



Протест, организиран от неправителствената организация "Спаси София", поиска запазването на настоящото трасе на трамвай 6 в столицата. Според демонстрантите общината е планирала в края на февруари закриване на поредния екологичен, електротранспорт, за да осигури достъп на автомобили до новата сграда на Софийския районен съд.


"Това решение беше взето без обществени обсъждания и в пълен разрез с претенциите София да се развива като зелен, устойчив и мобилен град. Гражданското недоволство е огромно и за това свидетелстват над 3000 подписа, които бяха събрани за по-малко от 2 седмици", посочват организаторите в съобщение до медиите.


Meждувременно от "Спаси София" са изпратили писма до редица национални и европейски институции с искане да вземат отношение по този сериозен за бъдещето на града проблем. Сред тях са кметът на града Йорданка Фандъкова, председателят на общинския съвет Елен Гердижков (ГЕРБ), всички общински съветници, държавният и софийският омбудсман, комисиите за защита от дискриминация и за защита на потребителите. Писма са били изпратени и до комисаря по транспорт Виолета Брулц,  комисаря по екология Кармену Вела и до Джовани Ла Вия, шеф на парламентарната комисия по околна среда и публично здраве в ЕП и  Михаел Крамер, шеф на парламентарната комисия по транспорт и туризъм в Европейския парламент.




Протестиращи поискаха запазването на трамвай 6 в София

© Георги Кожухаров


Също така от организацията са информирали и мрежата EUROCITIES, в която членуват местните власти на най-големите европейски градове, за това как в Столичната община разбират обещаните "зелени политики". "И не на последно място - известихме секретариата, който организира състезанието Европейска Зелена Столица за систематичното унищожаване на най-зеления и преживяващ своя европейски ренесанс градски транспорт", добавят от "Спаси София".


София е столицата с най-замърсен въздух в Европа, заради което Европейската комисия започна процедура срещу България, с което рискуваме да плащаме хиляди евро глоба за всеки ден с нива на замърсяване, превишаващи допустимите норми. Също така според информация на българските институции над 15% от децата в София страдат от някаква форма на респираторно заболяване. Въпреки това, за последните 10 години бяха закрити 9.88 км трамвайни трасета, а общият брой пътници в градския транспорт постоянно намалява за сметка на хората, използващи автомобили.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 2674 Весело

    Електрическите автобуси са компромисно решение...

  2. 2 Профил на tanomano
    tanomano
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Забранете вноса на автомобили над 5 години, нещата ще си дойдат на мястото.

  3. 3 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Нещо не разбирам. Трамвай 1 и 7 не се ли закриват? Няма как да се затвори само трасето на трамвай 6, щото са по едни релси. Или само се вдига поредния шум и важното е да се врещи.

    И между другото другарите от снимката са с еднакви плакати. Като видя еднакви плакати и веднага ми замирисва на поредната постановка...

    Няма шики-мики.
  4. 4 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Общината смяташе, че ликвидирането на Шестицата ще мине незабелязано, а сега ментят, че нямали такова намерение. Докато се позабрави, та да продължат с тунела по Скобелев. Трябва да се приеме закон, че по време на мандата си кметът и общинските съветници ползват САМО обществен транспорт. Тогава ще престанат да закриват трамвайни линии, ще спрат да мъчат старците с мотрисите с високи стъпала и ще се погрижат за проходимостта на тротоарите.

  5. 5 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":

    Проектът е тунелът под НДК да стане само за автомобили. Тоест премахват релсите до Лозенец.

  6. 6 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":

    Когато пак ти замирише, погледни си в гащите.

    Браво, съжалявам, че не успях да отида и аз на този протест.

    No Pain No Gain
  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1764 Весело

    [quote#3:"Олд Шетърхенд"]Нещо не разбирам. Трамвай 1 и 7 не се ли закриват? Няма как да се затвори само трасето на трамвай 6, щото са по едни релси[/quote]

    Бегай малко на 'лад, че те е напекъл огино.
    Къде Трамвай 1 и 7 са по едни релси след подлеза на НДК ?

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  8. 8 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1427 Любопитно

    Бе не съм много сигурен, че броя на ползващите градски транспорт е намалял, особено с 2-те линии на метрото.

  9. 9 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":

    Всъщност основния им рев е за участъка в Лозенец. От Хемус до колелото на Спартак са си стотина метра. Как зелените ще ги минат пеша? А това че трамвая там е редовно празен на кого му пука?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  10. 10 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#9] от "Цецо":


    [quote#9:"Цецо"]Всъщност основния им рев е за участъка в Лозенец. [/quote]


    Нали било заради "достъпа на автомобили до новата сграда на Софийския районен съд."

    Няма шики-мики.
  11. 11 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#7] от "mamuncho":

    Ами в статията услужливо пишат за новата сграда на районния съд. А тя е до петте кьошета. И няма нищо общо със снимката.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  12. 12 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#10] от "Олд Шетърхенд":

    Дневник пише... Дори снимката е до мола на Хемус.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  13. 13 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Аз пък си искам Трамвай №5.

  14. 14 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 955 Неутрално

    [quote#9:"Цецо"]А това че трамвая там е редовно празен на кого му пука[/quote]
    Например на възрастната ни съседка,която едва докретва до спирката на шестицата! И не е в състояние да мине пеша и метър повече!

    Джордж Оруел-1984
  15. 15 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    "Въпреки това, за последните 10 години бяха закрити 9.88 км трамвайни трасета, а общият брой пътници в градския транспорт постоянно намалява за сметка на хората, използващи автомобили"

    Или по-вероятно за сметка на хората използващи метрото. Трамвайният транспорт в София, според мен съвсем не е толкова екологичен, особено като се има предвид шума му. Да ни говорим за безумно остарелите мотриси, които се движат. По линия 22 има от преди 30-40 г.При всички случаи общината не може така, без обсъждане да закрива трамвайни линии.

  16. 16 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#14] от "kashpirovska":

    Как ли щеше да се оправя ако живееше край 122 у-ще да речем?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    От НДК нататък травмваят е почти празен. От "Спартак" до метрото никога не вземам 6-ца, защото тя е много нарядко, а разстоянието е за 3 минути ходене пеша при сравнително приятни условия. Дори 102 е по-начесто, а ако се пусне и тролей, всеки ще се нареди на спирката на булеварда, където ще има рейс и тролеи наедно, т.е. в рамките на минути ще си намери каквото му трябва.

    Ако този трамвай не може да се удължи, тогава по-добре да се закрие, а трасето му - принадено към парка.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  18. 18 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#15] от "daam":

    За обсъждането си прав. В случая линията е точно една спирка. От там нататък е метрото. И заради тази една спирка се поддържа няколко километра трасе, в т.ч. и в подлеза на НДК.
    А по Арсеналски и без друго минава автобус. Само ако се решава да се направи допълнителна спирка все пак да се преценят и минусите от това. И без друго на много места спирките са твърде на често, което само забавя транспорта.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#15:"daam"]При всички случаи общината не може така, без обсъждане да закрива трамвайни линии.[/quote]

    И най-вече, след като говорят, че функциите ще се поемат от тролей, тогава де го тролеят? Трябваше със закриването на трамвая вече да опъват жиците. Или даже аз бих пуснал тролея да работи 3 месеца, тогава трамваят ще се опразни и наяве. Няма как да не се опразни, защото на спирката на асфалта през 3 минути ще имаш я 102, я тролей и веднъж като стигнеш метромрежата, докъдето те води трамвай 6, дотам можеш да стигнеш и с метрото много по-бързо, изключвам някакви единични случаи точка до точка, от типа "от Спартак за 5-те кьошета".

    Общината се паникьосва от всякакви протести и прави грешен ход след грешен ход, за да угоди на малки, недо

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  20. 20 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#9] от "Цецо":

    От Хемус до колелото на басейна са 650м по гугъл мапс. Което може би не е проблем за "зелените", но може да е доста сериозен проблем за "сивите" - възрастни хора, трудноподвижни...

    Единствения работещ начин за ограничаване на автомобилите в града е да има СМИСЛЕНА и РАБОТЕЩА алтернатива. В момента градския траспорт просто не е такава - нито разписанията, нито тарифната политика - ако не се придвижваш от една до друга станция на метрото.

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Ей богу, понеже събитието било при басейна Спартак и това е страхотен проблем и оправдава малоумието на общината. А общината закрива трамваи и провокира автомобилен транспорт. Напук на цяла Европа.
    Кой идиот би могъл да защити това?


    ПП Бабата, ако живееше до 122ро, щеше да се е гръмнала отдавна, когато закриха линията там.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":

    Като видя еднакви плакати и веднага ми замирисва на поредната постановка...
    -------------------------------------
    Това е положението. Докато ББ се опъва да плати 600-те милиона на АЕС Гълъбъво- така ще е. Америка за България ще плати за всеки възможен протест, а Дневник, бТВ и Нова надлежно ще го отразяват.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Даже по отдавна. Защото никога не е имало спирка там.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#23] от "Цецо":

    Говорехме за линия, спирките ги ползвах около 30 години, сметам знам къде бяха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#20] от "Боб":

    Та както лесно може да се убедиш точно там минава и автобус 102. Та по-леко с рева точно там. В София има много места които са поне толкова отдалечени от спирки. В т.ч. и в Лозенец.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  26. 26 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Наземния обществен транспорт затормозява страшно трафика. Ето разшириха Малинов, но заради гадните 113 и 200 и не знам какво си се задръства в долната му част.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#24] от "Darth Plagueis":

    Хората все пак ползват спирките, нали?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  28. 28 Профил на Боб
    Боб
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#25] от "Цецо":

    Някаква забрана ли има да минава повече от един транспорт?

    И може ли човек със 102 да направи връзка с автобусите по булевард "България" например?

    Отново казвам - ЕДИНСТВЕНИЯ начин да намалее автомобилния трафик е да има БЪРЗ, УДОБЕН и безопасен обществен транспорт. Защо ли си мисля, че ликвидиране на трамвайна линия НЕ е стъпка в тази посока?

    Не живея в Лозенец, не съм се качвал от години на ТМ 6. По принцип винаги, когато е възможно избягвам градския транспорт. Защо - виж по-горе.

  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    Апропо, този протест въпреки че не е от най-големите, ме притеснява само поради една причина - общината изпада в паника да не плати данък "обществено мнение" и редовно кандисва на заблужденията на невежите, но многолюдни маси, сакън да не загуби 5 гласа на кръст на изборите.

    Така ще бъде бастисана и добрата идея за трамвай по бул. "Габорвски". Наскоро минах оттам с 88 в пиков час. Рейсът едвам проби от целодневно паркиралите в абсолютна забрана автоталибани, зареждащи баничарки и бусове на аварийки насред платното, коли, които или са опитват да правят успоредно паркиране, или са си подали муцуните да излизат, плюс още правещи обратен завой на никое място. Накрая за капак, 88 прави бавно като охлюв ляв завой по "Г.М. Димитров" за което време запречва движението по всички други платна надлъжно и напречно.

    Въпреки това, достатъчно е да излезнат да протестират трима батки (един с анцуг на ПФК Левски и 2 - на Ман Юнайтед), които няма къде да паркират ако стане трамваят и общинарите ще почнат веднага: "Ето, вижте, българският народ протестира! Ние сме само слуги на този свят народ, изнесъл на плещите си 500 години турско робство. Да се вслушаме в гласа на народа е наш дълг...На колене, на колене пред тези святи хора (3-мата батки на заден фон)"...

    И така добрата идея ще приключи, а за раширяването на синята зона не ми се говори какви циркове ще бъдат. ГЕРБ отсега гласи, как ще се търкаля по терена и ще пада за дузпа. Само да излезнат 3-4 батьовци и идеята ще се отложи с 10 години.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  30. 30 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    Подкрепям идеята да се съхрани ТМ 6. Общината трябва да мисли как да разширява обществения транспорт и да го направи по-удобен, бърз и комфортен, така че да обезцени личния. Наместо това, тя прави обратното и логично е все повече хора да ползват лични автомобили или таксита.

  31. 31 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Еми направено е, голяма част от линията е чисто нова (от НДК до мола),има и подлези със спирки, що трябва да се руши. Представете си тунела пълен до горе с коли, ми то и сега няма въздух вътре... А и при такъв вариант, отпада и спирката на тролея в подлеза... Метрото е за дълги разтояния, докато влезеш в него и докато излезеш се губи време. В големите градове навън се пътува по час, два в метрото в едната посока - просто става дума за други разтояния...

  32. 32 Профил на weneedrevolution
    weneedrevolution
    Рейтинг: 426 Гневно

    Който не познава трасето на трамвай номер, да си мълчи. Проблемът е на няколко участъка. Шестицата отива чак до квартал "Свобода" и там хората също ли трябва да прескачат на 2-3 транспорта, за да стигнат до центъра?
    А за невежите, няма нужда от обяснения, защо дублирането в някои участъци на различни линии е по-скоро в улеснение на гражданите да не се чувстват като сардини целогодишно.

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#31:"milenmihailov"]Представете си тунела пълен до горе с коли, ми то и сега няма въздух вътре... А и при такъв вариант, отпада и спирката на тролея в подлеза... [/quote]

    Това вече са сериозните въпроси. Как ще бъде опъната контактната мрежа през кръстовището на моста на НДК? Ще има ли изобщо такава мрежа или там тролеите ще минават на авариен двигател? После като влезнат в тунела, къде ще е спирката в посока Петте кьошета?

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1858 Любопитно

    [quote#29:"cinik"]Въпреки това, достатъчно е да излезнат да протестират трима батки (един с анцуг на ПФК Левски и 2 - на Ман Юнайтед), които няма къде да паркират ако стане трамваят и общинарите ще почнат веднага:[/quote]
    Нормално — печели по-голямата енергия (инициатива, файда, мерак, агитка)... На стадото като му е кеф да си стои в задръстванията, да си стои по къщите и да слуша какво му "пее шарената кутия"... Всъщност, ако е толкова лесно с малко хора да се стопират нещата, то също ще е толкова лесно (пак с малко хора) да тръгват нещата...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#29:"cinik"]Така ще бъде бастисана и добрата идея за трамвай по бул. "Габорвски". [/quote]

    Това не е добра идея, а просто ПР вариант за оправдание на идиотското кръстовище, което построиха на Семинарията.

    А да, и няма как да се осъществи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#29] от "cinik":

    Напълно вярно, но както добре знаеш Спаси София е напълно ЗА трамвая до Дървеница. Освен това не бих нарекъл над 4300 събрани подписа...малка групичка..

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    До коментар [#36] от "Софиянец":

    Сега намерих една информация от 2010 г., че тролеят ще тръгва от Стрелбище и в посока Петте кьошета ще минава не през тунела, а по маршрута на 94 и пред кино Одеон ще прави обратен завой по "П.Евтимий", от където можеда продължи вече за всякъде.

    Това според мен не е лош вариант, защото първо ще върже един квартал като Стрелбище и още един като Гоце Делчев за метрото, ще обиколи двата основни входа на Южния парк, трето - ще могат да се пуснат не една тролейбусна линия, а повече. Шестицата умря и заради това, че не е редовна. Сега представи си спирка със 102 и още 1-2 тролея, всичките карат или на метро, или на Канала с многото рейсове, или към историческия център (Попа), където пък е 3. метродиаметъ. Кой ще чака тогава от другата страна само заа шестицата, която е на 15 минути, при положение, че има спирка с редовност през 3 минути и каквото хванеш от нея, все те отвежда до централните автобусни трасета и метродиаметрите?



    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  38. 38 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#37] от "cinik":

    Има варианти, които хем запазват 6-цата, хем осигуряват достъп до съда, хем премахват едноколовозното, незаконно трасе на Скобелев, хем запазват 1 и 7, хем прокарват тролейбус.. Проблемът е , че Общината не иска да чуе нищо от това, а се е заинатила!!

  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#36:"Софиянец"]Освен това не бих нарекъл над 4300 събрани подписа...малка групичка..[/quote]

    Аз в крайна сметка не подписах, но се чудех до последно дали да го направя по тактически съображения. Има силен дисбаланс в ущърб на градския транспорт и в полза на автоталибаните. От една страна виждам, че 6-цата едвам вегетира (не на последно място заради силно разреденото разписание), от друга страна - ако 6-цата падне жертва без особена съпортива, ще наберат куража да зачеркнат трамвая по бул. Габровски към Малинова долина.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  40. 40 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Не разбирате ли, че някои общинари са хвърлили око на зелената площ намираща се между мола и басейна Спартак ! Трамвая им пречи да я " усвоят!

    Освен това е необходима Наредба , която забранява за членове на СОС да бъдат избирани граждани, които не са трето поколение софиянци !

  41. 41 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Споко бе. У наше село отдавна прибра'а жиците на тролеите. Автобуси още по-отдавна нема, чат-пат некоя мръшрутка. Виж обаче, у центрото не мо'йш и с колело да припариш. Кола връз кола. И като дойдат милиционерчета да викат "тука спирането забранено, там забранено" става весело... Ма гърбавите никога не са по мисълта за общественото...

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#39:"cinik"]От една страна виждам, че 6-цата едвам вегетира [/quote]

    Няма трамвайна линия, която не вегетира. Изключения донякъде са 5 и 7. Донякъде.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Ако метрото става алтернатива на някои трамвайни/тролейбусни линии, какво пречи последните да се закрият?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  44. 44 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#39] от "cinik":

    Факт е, че 6-цата не е най-натоварената линия, но след като дни наред събирах подписи на -10 градуса смея да твърдя, че се ползва немалко. Много повече отколкото ние самите очаквахме. Освен това дори да предположим, че линия 6 сега не е оптимална, битката е за трасето. Защото ако закрият трасето и най-оптималната линия да се измисли, пак няма как да мине от там, където няма релси...

  45. 45 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 813 Любопитно

    [quote#15:"daam"]Трамвайният транспорт в София, според мен съвсем не е толкова екологичен, особено като се има предвид шума му. Да ни говорим за безумно остарелите мотриси, които се движат. По линия 22 има от преди 30-40 г[/quote]
    Да демонтират релси вместо да купуват мотриси!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  46. 46 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "Цецо":
    И защо трябва да ги махат тези 100 или 200 метра? На кого пречат изобщо?

    Pivoley
  47. 47 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 806 Неутрално

    По цял свят строят нови или разширяват стари линии на метро.
    Но никъде не тероризират гражданите си като блокират градовете десетилетия наред.
    Но ние сме уникални. Особено в пълнене на гушки и прибиране на комисионни.
    А че тая г-жа лъже на поразия може да ви каже всеки живущ на Скобелев. Преди няколко години, когато премахнаха трамвая от Витошка (за да освободят терена за всички софийски мутри и про--утки) тя обяви, че №1 и №7 ще минават по Скобелев само ВРЕМЕННО. А сега им прокарва и трамвай №6 на два метра под прозорците.

  48. 48 Профил на marij57
    marij57
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ако живеете по Богатица ще видите колко е важен трамвая номер 6. Там няма никакъв обществен транспорт, а освен това и няма никаква възможност за прокарване на такъв, заради алчността на общинарите за комисионни.
    ДО 47 Ако си от София ще знаеш,че шестицата винаги е минавала по Скобелев и не е нещо ново.
    Във всеки добре стопанисван град в света, за облекчаване на пътниците се дават така наречените билети за прехвърляне от едно на друго превозно средство. За размерите на София това може да е за 1 час. Фъндъкова неможе да го осмисли, защото тя краде училищните дворове, за да ги дава на мутрите за частни паркинги.

  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#44:"Софиянец"]Факт е, че 6-цата не е най-натоварената линия, но след като дни наред събирах подписи на -10 градуса смея да твърдя, че се ползва немалко. Много повече отколкото ние самите очаквахме. [/quote]

    Това не ме изненадва. Ако аз си имам под ръка един трамвай през квартала, бих си го запазил за всеки случай, дори да го ползвам по веднъж годишно.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  50. 50 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    на час по лъжичка....черни връх, дианабад, витошка... селяните с постоянствена злост унищожават трамваите в София продължвайки традицията на комунистите да затрият всичко градско в България. срам за фандъкова.

  51. 51 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1592 Любопитно

    [quote#17:"cinik"]Ако този трамвай не може да се удължи[/quote]
    Този трамвай върви до Обеля. Накъде повече да се удължава?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#48:"marij57"] Ако си от София ще знаеш,че шестицата винаги е минавала по Скобелев и не е нещо ново. [/quote]

    Говорите за различни неща...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#51:"Хриси"]Този трамвай върви до Обеля. Накъде повече да се удължава?[/quote]

    Допреди 10 години се разглеждаха някакви идеи, да мине зад басейн Спартак и да стигне колелото на трамвай 1

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  54. 54 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Щом Паргов беше на протеста,значи ясно.

  55. 55 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    "6"- цата трябва да се модернизира и краят на линията в Лозенец да се удължи през Южния парк до бившата "Сребърна", та да стане още по-атрактивна за живущите в района на парка - що пък не?! Варианти има много, ама мисъл и желание няма... След някой друг месец ще я закрият линията и много им здраве на всички, които са я ползвали досега...

  56. 56 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#13] от "napitbratmu":

    А аз Мелодия на годината

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  57. 57 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2642 Неутрално

    [quote#42:"Darth Plagueis"]Няма трамвайна линия, която не вегетира. Изключения донякъде са 5 и 7. Донякъде.[/quote]

    Това не е вярно. 20 и 22 се пълнят, 11 е пълен, 10 и 18 са пълни. Тези поне съм ги ползвал напоследък.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  58. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    [quote#37:"cinik"]Сега намерих една информация от 2010 г., че тролеят ще тръгва от Стрелбище и в посока Петте кьошета ще минава не през тунела, а по маршрута на 94 и пред кино Одеон ще прави обратен завой по "П.Евтимий", от където можеда продължи вече за всякъде. [/quote]

    Поне докато копаят за трети метродиаметър това едва ли ще се случи...

    I Want To Believe
  59. 59 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Най - големият проблем на София е , че на населението е селяндурски тип ( не искам да обиждам селяните , те се трудят ) . Градът се управлява от селяндури, селяндури са тези които ходят по улиците.
    Селяндурът мрази градския транспорт, мрази велосипедите, мрази зеленината.
    Селяндурът обича колата - да му стоварва трибуквието пред службата, пред мола, пред кръчмата. Колата може да е лъскаво SUV, може да гоуф зависи от материалните възможности

  60. 60 Профил на Mike Power
    Mike Power
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Няма какво да се лъжем. През 2010 г. без обществено обсъждане беше изградено незаконното "временно" трасе по бул. Скобелев, което беше оправдано с изграждането на втория метродиаметър. Само децата повярваха, че е временно при положение, че Витоша от Патриарха към Съдебната палата целеше да се превърне в пешеходен булевард. Сега докато се баламосват хората с проекти за трамвай по Патриарха, се изгради АМ Витоша (отсечката НДК - Патриарха), макар, че на магистралите в средата можеш да видиш трева, а на тази няма! Изваждането на Трамвай 6 от подлеза категорично не е временно, справка АОП. Да обявиш обществена поръчка за възлагане на строителството, показва, че обществено обсъждане отново няма да има! Решаването на проблема с незаконното едноколовозово трасе, вече 6 г. не се решава, а ако се стигне до решение, то ще е в полза не на живущите, а в полза на някой административен орган - в случая съда. Защо не се обсъди възможността, в тунела да се пренасочи и трамвай 1 и 7, като трамвай 7 на кръстовището с бул. България ще си продължи по трасето, а трамвай 1 да се движи до басейна Спартак, в последствие да се свърже с колелото на Иван Вазов? Вероятно решения много, но желание за реално обсъждане няма. Няма значение, че вчера бяха протестите на живущите на Скобелев, днес са тези на Арсеналски, а утре ще бъдете всички Вие, важното е, че едни хора надменно и безпардонно унищожават градската ни среда с безумни проекти, с решения гласувани под масата.

    Не се доверявай на написаното. Мисли, провери и тогава коментирай!
  61. 61 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    стига с тея пиар акции
    за да ни видят колко сме активни.
    6цата отдавна е безмислен трамвай.
    102 го покрива. от другата страна
    1цата ходи до началото на южния.
    така че, малко да не се правят на
    големи активисти, а да натискат
    по важните теми-околвръстното,
    надлеза гешов-българия и т.н.

  62. 62 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#60] от "Mike Power":

    какво ревеш за градската среда.
    тя е с нарушен звуков фон отдавна.
    а какво да кажат хората на 5те кьошета,
    или на пл. възраждане. аз съм за да се спре
    6цата. фоновия шум ше намалее.

  63. 63 Профил на Mike Power
    Mike Power
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#61] от "mihail_p":

    За мен лично проблемът не е в това да се реализира едно или друго решение, а в начинът по който то се осъществява. Обиден е цинизмът, с който по националната телевизия държавни служители си позволяват да лъжат, че решенията са временни! А защо истината е неудобно, оставам на теб да прецениш!

    Не се доверявай на написаното. Мисли, провери и тогава коментирай!
  64. 64 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#63] от "Mike Power":

    това е така, но за други неща.
    примерно плановете за развитие на
    отделните квартали не се обявяват
    надлежно. диков прави(еше) поразия
    след поразия. там е проблемът.
    на сердика 5. питай борисов за диков.

  65. 65 Профил на Mike Power
    Mike Power
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Във Виена, Женева и много други подобни европейски градове, трамваите не определят "звуковия фон", това тук не са трамваи, а желязо за скрап! И да определено за мен градската среда не включва пренасянето на селското "стъргало" на бул. Витоша и безумното бетониране, асфалтиране на бившите релси, на мястото на които определено можеше да се остави малка зелена площ. Не се радвам и от некачествените ремонти на НДК, южен парк, бул. България и много други такива!

    Не се доверявай на написаното. Мисли, провери и тогава коментирай!
  66. 66 Профил на реалист
    реалист
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#3] от "Олд Шетърхенд":
    В тунела на НДК се движи само трамвай №6. Трамваите № 1 и № 7 си движат над тунела по бул. Скобелев по една линия. Ще махнат само № 6 и неговото трасе ще стане автомобилно и вероятно подземно ще влиза във Съда ("военното ндк" ). Между другото, това решение е единствено възможно за спокоен и безконфликтен достъп до Съда и би осигурило по-голяма безопасност . Не виждам, как би се върнала "шестицата"
    по старото трасе, освен ако не се пусне от към басейна Спартак,
    но ще трябва да пресича Витошка при Южния парк , което не е разумно. Може да се движи между б. Спартак и бул. България, като събирателна линия за метрото и рейсовете по Евл. Георгиев, има такива решения по света.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK