Столичната община: Трамвай 6 няма да бъде спиран, а временно изместен

Столичната община: Трамвай 6 няма да бъде спиран, а временно изместен

© Георги Кожухаров



Трамвай 6 по бул. "Арсеналски" няма да бъде спиран, а само временно ще се измести трасето му, съобщава в интервю за "24 часа" кметът на града Йорданка Фандъкова. Днес се проведе протест, организиран от неправителствената организация "Спаси София", с искане трамваят да не спиран.


Промяната била свързана с новата организация на движение, която се налага на "Петте кюшета" и тунела под Националния дворец на културата (НДК), свързани със строежа на третия лъч на метрото и пълното затваряне на бул. "Патриарх Евтимий". Това е абсолютно необходимо и безалтернативно, заяви вчера председателят на общинския съвет Елен Герджиков на пресконференция в петък.


Според него проблемът е обсъден с районните кметове на "Лозенец" и "Триадица", свързана с  организацията на движението и предстоящите ремонти.




Според Герджиков промяната на трасето на трамвай 6 предвижда от "Петте кюшета" той да се движи по линията на трамваите номер 1 и 7 и ще отива до пазара "Иван Вазов". Промяната влиза в сила от началото на пролетта и ще продължи до около 1.5 – 2 години, докато се изградят конструкциите на новите метростанции. В тази връзка се обсъждат три варианта за временен транспорт, който да замести трамвая в трите спирки по "Арсеналски", които предстои да бъдат спрени.


Разработва се и проект за реконструкция на "Петте кюшета" и бул. "Скобелев" до бул. "Витоша" с цел трайно решаване на въпроса с трасето на трамваите 1 и 7, които в момента временно дублират линията си по бул. "Скобелев". Това временно трасе трябва да се превърне в постоянно и проектът за това се разработва. Експертите са на мнение, че при разработването му трябва да се запази сегашното трасе на трамвай № 6. Това обаче ще стане известно след месец и половина. Ако не се запази сегашното трасе на "шестицата", ще бъдат изработени алтернативни варианти за транспортно обслужване на кв. "Лозенец" с допълнителни транспортни линии - трамвай, тролей или автобус.


Според зам.-кмета Любомир Христов най-добрият и пълноценен алтернативен маршрут  по бул. "Арсеналски" е осигуряването на допълнителен автобусен маршрут от басейна "Спартак" през кръстовището на хотел "Хемус", кръстовището с "Евлоги Георгиев", административната сграда на НДК, бул "Витоша" до "Южния парк" и обратно до Басейна "Спартак".


Общинските съветници от коалиция "Сердика" (АБВ и Българска социалдемокрация) съобщиха, че са внесли доклад с искане за запазване на трамвай 6 и промяна на устройствения план, сега позволяващ махането му.

"В момента Столичната община предвижда премахването заради предвидена реконструкция на бул. "Скобелев" и тунела под НДК. Заложеният план премахва трамвайното трасе от тунела и разширява локалното платно откъм новата сграда на Районен съд - София (Военното НДК). Аргументът на г-жа Фандъкова е оксиморонът, че с премахването на трамвая се улеснява достъпа до сградата на съда. В действителност промяната би улеснила достъпа на автомобили, но за сметка на градския транспорт. Правилната политика е да се увеличат честотата и броят на линиите, пътуващи до сградата, не да се намаляват", написаха тримата съветници в съобщение до медиите..

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Те така "временно" спряха и трамвая покрай Семинарията до Дървеница

    Истината е, че общината прави всичко в сектор транспорт без обществени обсъждания, без стратегия, без цел... Хвърлят се огромни суми за създаването на скъп масов градски транспорт като метрото, а после не се инвестират стотинки в качествен довозващ транспорт. Ама какво да очакваш от една община, където заместник-кметът по транспортните въпроси е бивш продавач на коли )

    Трасето на 6-цата на вероятно има нужда от промяна след точна статистка за пътникопотока, но това "заменяне" на 1-ца с нея е грозно и жалко. Кризисният PR в община е трагичен.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Тия не помнят какво са яли вчера, какво остава за това, което говориха преди 2 месеца. Добре, че са от Спаси София, че да се откажат от тъпнята си.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    [quote#1:"J.J."]след точна статистка за пътникопотока,[/quote]

    Преди 3-4 години Фандъкова каза, че не могат да водят статистика, щото нямало достатъчно подготвен човек, който да анализира данните от валидаторите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 812 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":

    Те така от 2006-та насам вкарват електронното таксуване в автобусите... всяка година около декември/януари се появява това. Некомпетентни до дъно, че и под него.

  5. 5 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1467 Неутрално

    В тази връзка се обсъждат три варианта за временен транспорт, който да замести трамвая в трите спирки по "Арсеналски", които предстои да бъдат спрени.

    Кои са пък трите трамвайни спирки по Арсеналски? Ба си и общинските съветници. Общината ли не познават, не могат да броят ли и двете ли?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  6. 6 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Нищо по-постоянно от временното!

    Tony
  7. 7 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 541 Весело

    Да почват да строят големи подземни паркинги в централната част и да доразширят и построят нови пътни артерии за автомобилии. Мразя градски транспорт!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  8. 8 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 488 Гневно

    Вече стана традиция общината да послъгва за всички промени свързани със строежа на метрото.
    Да, метрото е важно - направо задължително за голям град като София. Но, едно огромно НО - останалите компоненти на т. нар. интегрирана система за градски транспорт търпят най-често козметични промени.

    #killwhitey
  9. 9 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Вместо да увеличават електротранспорта ,те го заместват с автобуси. Много мъка има в СО.

  10. 10 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 812 Весело

    До коментар [#7] от "Consumer":

    Ама ако може да не ги отварят за ползване, а да толерират незаконното паркиране по площадите отгоре както досега: справка паркинга при метростанция при Стадион Васил Левски

  11. 11 Профил на weneedrevolution
    weneedrevolution
    Рейтинг: 434 Гневно

    Много е лошо, когато решенията биват взети от хора, които идея си нямат от градско устройство, а най-лошото е, че не се допитват до такива, които имат идеи, та и решения.
    Трамвайното трасе е последното нещо, което трябва да бъде орязвано.

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    [quote#7:"Consumer"]Да почват да строят големи подземни паркинги в централната част и да доразширят и построят нови пътни артерии за автомобилии. Мразя градски транспорт! [/quote]

    Диков, ти ли си бе?


    Дано затворят центъра за автомобили. Фандъка няма да го направи де, но дано някога да стане. Мразя автоталибани.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    Както и в други области, така и тук Общината няма план и стратегия, а работи на парче. И е логично да срещне обществена съпротива. Има цели квартали без устройствени планове.

  14. 14 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1573 Неутрално

    Фандъкова говори едно, Герджиков - друго, а Христов - трето. Пускат димки. Ето затова смятам, че трябва да бъдат задължени по време на мандата си да ползват само обществен транспорт. Иначе ще ликвидират и последната пречка пред колите си, като автобуси, тролеи и трамваи.

  15. 15 Профил на nessarox
    nessarox
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Живея на бул. Арсеналски,точно срещу Спартак.Говорим за едно разстояние от 650/700 метра/басейн Спартак-Метростанция/.
    Не е въпроса,че няма как да стигна до 5-те кьошета/примерно/

    Въпроса е :кое е по екологично-трамвай или автобус?
    Да забранят тежкотоварни автомобили над 10 години и да закриват трамвай номер 6.Имат моето разрешение

    Всички сме в кочината,но някои гледат към звездите:)
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    До коментар [#15] от "nessarox":

    В Надежда, щото бяха много хитри, закриха трамвайната линия. Беше чудесна. Сега е хаос. Та не задавай такива въпроси, не могат да ти отговорят.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Rumena Popova
    Rumena Popova
    Рейтинг: 8 Гневно

    Който е слушал и гледал внимателно е видял интервюто на Фандъкова от 27.01.2016 по БНТ2 има го още в сайта им, пуснете си го ... И после ми кажете кой лъже?

  18. 18 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Промяната влиза в сила от началото на пролетта и ще продължи до около 1.5 – 2 години, докато се изградят конструкциите на новите метростанции. В тази връзка се обсъждат три варианта за временен транспорт, който да замести трамвая в трите спирки по "Арсеналски", които предстои да бъдат спрени."

    Какво общо имат новите метростанции? Въпросът за шестицата е въпрос за достъпа от тази част на Лозенец към центъра. Новата линия на метрото изобщо не минава оттам, а вторият метродиаметър върши работа частично - метрото не може да изземе изцяло функциите на наземния транспорт, пък и все пак по някакъв начин трябва да стигнеш до него.

  19. 19 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 242 Весело

    Какво общо има трамвай 6 и новата линия на метрото, която ще се строи?

  20. 20 Профил на marij57
    marij57
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Как да се придвижват хората, които живеят по Богатица от Баучар по склона? В този участък няма и никакъв тротоар.
    Само преди седмици ни показваха снимка как влак в Япония спира на гара само за един пътник - ученик! Това Фъндъкова може ли да го разбере????

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5491 Гневно

    НАГЛИ, Лъжливи ,крадливи гербави калинки общински !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на sarunka
    sarunka
    Рейтинг: 1046 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":

    Ако говориш за ломско шосе - не е вярно , че е хаос

    Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
  23. 23 Профил на Mike Power
    Mike Power
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Преди много години временно преместиха трамваите 1 и 7 по скобелев, докато трае ремонта по Витошка. Сега вече говорим за стане постоянно. Нищо, че не отговарят на никакви строителни норми. Незаконното строителство се премахва, не се узаконява! Протестите на живущите на Скобелев вече отдавна са забранени. Нито ви искам 6-цата, нито 1-цата и 7-цата. Тунелът трябва да остане за трамваите и вместо да ми вадят 6-цата от него, да вкарат и 7-цата. На кръстовището с бул. България директно през незаконния Макдоналдс, та чак до планината. Метрото на НДК да се удължи към Южен Парк и т.н.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не се доверявай на написаното. Мисли, провери и тогава коментирай!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK