Районните кметове в София имат два месеца да предложат промени в транспортната наредба

Районните кметове в София имат два месеца да предложат промени в транспортната наредба

© Георги Пауновски



Предложенията на районните кметове в София ще имат сериозна роля при изработването на новата транспортна наредба на града, съобщи днес по БНТ председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков. От тях се чакат мнения за това кои улици да бъдат част от зелената и синята зона за платено паркиране. Кметовете имат два месеца да дадат всичките си идеи за подобряване на ситуацията с трафика и паркирането в града, допълни Герджиков.


Председателят на общинския съвет потвърди, че отново на дневен ред е въвеждането на безплатното паркиране за 15 минути в синята и зелената зона. Идеята не е нова, но предишния път не получихме от Центъра за градска мобилност техническо решение, което да гарантира стриктния контрол, обяви Елен Герджиков.


Той подкрепи крактовременно безплатно паркиране, но уточни, че трябва внимателно да се помисли къде може да е разрешено то. Според Герджиков подходящите места са около училища, детски градини и болници.


Председателят на СОС уточни, че тази година са предвидени 36 млн. лева за ремонт на вътрешноквартални улици. А още 10 млн. лева са заделени за изграждане на нови транспортни връзки в кварталите на града.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Колко са приходите от синята и зелената зона? Колко са от СМС-и от телефони, колко от продадени "талончета", колко са разходите за заплати, за изтрити маркировки, за незаконно поставени знаци, за непочистване от снега?! Колко са приходите от незаконните "паяци"?! Отговори няма...

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    15 мин. паркиране няма нужда да са съвсем безплатно, може да е за 50 стотинки, но да има нещо. Иначе автоталибанинът, когото суровата транспортна действителност в София е научила да бъде брутален в своето нахалство и безпарднност, мигом ще зажижее с обяснението "ама аз съм с 15-те минути".

    Поне сега разбирам, че районните кметове ще предлагат улиците за платено паркиране. Това пак е някакъв прогрес, че преди слушахме как предложението ще е "на база допитване до гражданите". Което веднага ми замириса на поредната порция лежане по терена, докато се изтърколи мандатът. Уродливата гледка на паметника пред НДК,който стърчи вече 30 години, е добър пример за "успешна политика по изчакване до уталожване на страстите", който родните управленци отдавна са привзели в своята политическа практика.



    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  3. 3 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Всички улици в централната градска част в близост до Метрото трябва да са платени, а общината и КАТ да налагат сериозни глоби на талибаните паркирали по тротоари, в рамките на кръстовища и в зелени зони.

    Следващата стъпка е общината да помисли за реален довеждащ транспорт до метрото и билет в рамките на час. Има спад в цените на бензина и дизела, но цената на билета за градски транспорт остава левче. Като сменяш два автобуса и метро в една посока и платиш 3 лева ще предпочетеш колата.
    Трябва да има билет за 2-3 спирки който да струва не повече от 50 стотинки.

  4. 4 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Че то 50 стотинки в момента е за 30 минути зелена зона.

  5. 5 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    Действителността е такава, че ако в крайните кварталите направят част от улиците зони то другите улици ще станат още по претъпкани. И проблема в крайните райони на София е най-вече паркирането през нощта, зелена и синя зона в сегашния им вариант няма да подобрят положението в крайните квартали. Пред блоковете става все по-трудно да се намери място за паркиране, как мисли да реши този проблем столичната община?

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#4:"Modestmouse"]Че то 50 стотинки в момента е за 30 минути зелена зона.[/quote]

    Ама не може, няма опция за 30 минути. Плаща се на започнат час. Нека да е 50 ст. за 30 минути. Но да плащат нещо. Най-малкото затова, че слизат в зелената зона с колите си. Не само паркирането в зоните е проблемът, а и това, че се "джитка" с или без повод по централни квартали с тесни улици.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    [quote#5:"Modestmouse"]Пред блоковете става все по-трудно да се намери място за паркиране, как мисли да реши този проблем столичната община?[/quote]

    100 лева годишно са добър аргумент да се разтовариш по-бързо от колите, които не ти трябват.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  8. 8 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 738 Неутрално

    По кварталите добро начало ще е около пазарите.
    Пример: пазара Красно Село - на 2 улици околовръст са напаркирали десетки ръждясали бусове, които не се карат и не се местят, а се ползват за склад за краставички, зелки, чушки от продавачите на сергии.
    Предполагам и по другите квартали е така.

  9. 9 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#6] от "cinik":

    С талонче може да платиш 50 ст за половин час зелена зона. С смс мисля, че не може, но аз обикновено ползвам талончета.

  10. 10 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#7] от "cinik":

    Е да ама никой не го предлага това решение, даже и не мисля че 100 лв годишно ще решат проблема, ако сумата е по-висока може би. Или коли без гражданска да нямат право да стоят по улиците, има различни варианти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK