Нов участък от столичното метро е за ремонт след пропадане на почвата

Нов участък от столичното метро е за ремонт след пропадане на почвата

© Юлия Лазарова



Участък от столичното метро, който бе пуснат преди по-малко от година, вече е за ремонт заради пропадане на площ от 12 метра, съобщи Би Ти Ви. Проблемът се е появил при метростанция "Дружба", в отсечката от "Младост" до летище София, която бе открита през април миналата година. Причината за пропадането са подпочвени води, които отмиват пръстта и така се е образувала кухината.


Сега мотрисите преминават през проблемната отсечка със скорост от 20 км в час, обясни Кирил Зайков, зам.-началник на "Инвестиционна дейност" в "Метрополитен".


"С течение на времето тази кухина започва да нараства и вече създава условия за деформации на конструкциите над нея", обясни той. По думите му са предприети мерки за пресичане на водното течение, а образувалите се кухини вече се запълват с циментов разтвор. Разходите са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година.


През юни миналата година подобен проблем възникна при строящото се метро на бул. "Черни връх", когато до бъдещата метростанция на "Хладилника" се отвори голяма дупка и пропаднаха части от булеварда и тротоара. Впоследствие от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата.

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Съвсем случайно София е до планина с много вода.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Резултати.. Видими. Дано някой не се утрепе някой ден от тая мърлявщина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на bgmusquetaire
    bgmusquetaire
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Съвсем случайно няма да пътувам в този участък щом има условия за "деформации на конструкциите над нея"...

  4. 4 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Нормално е да има подпочвени води..
    Но защо не е предвидено, че може да има такъв проблем..

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3162 Неутрално

    Преовлажнените почви... Бича за ГЕРБ-аджийското строителство...!
    Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!!

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#0:"Герберунгели"] от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата.[/quote]
    Пропаднали магистрали - преовлажняване на почвата.
    Пропаднало метро - преовлажняване на почвата.

    Да пропаднете ВИЕ два метра под земята гнусна, мутро-милиционерска шайка!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  7. 7 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Преди да направят тунела там имаше езеро и подпочвени води на 5 метра. Дано са взети мерки срещу това а не само "усвоени едни пари" че ще има плачка!

    Евроатлантида
  8. 8 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1735 Весело

    Гаранционен срок на мащабен инфраструктурен проект - една година. Екстра!
    Тостерът ми е с две години гаранция...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  9. 9 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Весело

    Като знам подкъде ще минава третият лъч ... направо да пускат подводници по трасето, че да не се налага ремонт като заплуваме.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  10. 10 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "...участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
    Една година гаранция за такъв мащабен проект е меко казано нелепо! Електроуредите имат по-дълго покритие, отколкото метрото...

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  11. 11 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    Видими резултати.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  12. 12 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Разстроено

    Хората направиха тунел под Ла Манша, под Алпите и под Босфора и нямат преовлажняване. Ми като не знаят - да питат как???

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 14 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Видими резултати. Гарантирано от ГЕРБ.

    вчера беше ГЕРБерския Квадрат 500.

    Иначе се КРАДАТ МИЛИАРДИ, а "мериносовите" спят!!!!

  15. 15 Профил на vigour
    vigour
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#3] от "bgmusquetaire":

    Защото няма кой да мисли там. И е по-важно да се свърши нещо, за да се приберат парите. Дали е качествено е без значение.

  16. 16 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#10] от "Анализатор":

    Така се правят кинти, а и изборите бяха миналата година.
    Следващия лъч на метрото ще е с 2 месеца гаранция, и ще го пуснат таман за следващите избори.

  17. 17 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Има доста такива участъци в софийското поле. Интересно ми е да видя какви инженерно-геоложки проучвания са направени по трасетата на метрото, новите булеварди, а и в основите на големите сгради. Доколкото знам правят се само сондажи през някакъв интервал, а какви са геоложките условия между тях - не се изяснява. В София и околностите геологията е много коварна - здрави участъци се редуват с овлажнени такива, а и в дълбочина има т.н. "лещи" от отводнени пясъци и чакъли, които не се виждат от повърхността. Има и плитки микро-разломи, които могат да са с понижена товароносимост, и те не се виждат с просто око отгоре. Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество.

  18. 18 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#12] от "Дедо Либен":

    герб и техните изпълнители акъл не искат, особено ако се плаща. приемат само пари...

  19. 19 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    До коментар [#14] от "stenli1":
    [quote#14:"stenli1"]"мериносовите" спят[/quote]
    За жалост, не спят. Предвид второ царство на ГЕРБ.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  20. 20 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Европа плаща, после и матряла ще плати, карай.

  21. 21 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Извинявам се, не "отводнени", а "оводнени" пясъци и чакъли.

  22. 22 Профил на Цветна
    Цветна
    Рейтинг: 488 Неутрално

    1 година гаранция, правилно ли смятам? Че тя прахосмукачката ми има по-дълъг гаранционен срок...

  23. 23 Профил на Ilian Nikolov
    Ilian Nikolov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    На станцията на Малинов (изхода от към Била) си личи как избива влага по плочки на земята и стените. Предполагам че и там има проблеми с отводняването и съвсем скоро и там ще се появят проблеми... >

  24. 24 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тука преовлажняване на почвата и ремонт,щото метрото може да пропадне. На 3--ия километър на откритата преди нова година магестрала Марица имаше "компрометиран"/по думите на АПИ/ участък,който ремонтираха и сега е пак пропаднал с 10-на санта.Като минаваш по моста над Марица на около 20-ия километър с лека кола и че чуства едно люлеене,съкаш вървиш по въжен мост. И така... кражби,кражби и няма виновни и я кърпят докато мине гаранцията и след това пак дупка в нашия джоб.

  25. 25 Профил на Цветна
    Цветна
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#23:"Ilian Nikolov"]Предполагам че и там има проблеми с отводняването[/quote]

    Пуснете жалбичка

  26. 26 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 699 Неутрално

    И метростанция "Дружба" вече е прогизнала. От плочките блика вода, мазилката на тавана подпухна и мазилката се кърти и мухлясва.

    Изключително видими и усещащо се мокри резултати.

    И всеки път си мисля как хората преди 15 години пуснаха тунел под Ламанша, а ние 16 години след 21-ви век с 4 м. под земята не можем да се справим. Жалка ГЕРБ-аджийска история.

  27. 27 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 488 Весело

    По-преовлажнени бяха само очите на репортерките, когато се ковеше суперменският рейтинг на генерал Борисов.

    #killwhitey
  28. 28 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#17:"aralambi"]Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество. [/quote]
    Правени са от "наши" хора за хубави пари.И няма да се учудя,ако са взети проучвания от преди 30 години и са сменени само годините и някои названия,които вече са в историята.

  29. 29 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Любопитно

    Във Великобритания от векове вали с цели седмици като из ведро.
    Имат си метро от преди 150 г.!!!! А питащата им нямат нищо общо с "лунните пейзажи" у нас

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5543 Любопитно

    вчера ГБС, днес пак ГБС- НЯКОЙ (водата) АТАКУВА приятелите на дедко !!1

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#00:"статията"]Разходите са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година.[/quote]

    Дааа...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  32. 32 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    [quote#29:"stenli1"]питащата[/quote]

    ...пътищата...

  33. 33 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 318 Гневно

    "Причината за пропадането са подпочвени води, които отмиват пръстта и така се е образувала кухината."

    ЯВНО ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ПРЕОВЛАЖНЕНИ ПОЧВИ !!!
    ЯВНО ТУК СТАВА ВЪПРОС ЗА ПОДПОЧВЕНИ РЕКИ КОИТО ОТМИВАТ ПОЧВАТА !!!
    ЯВНО ГЕОЛОЖКИТЕ ПРЕД-ПРОЕКТНИ ПРОУЧВАНИЯ СА БИЛИ ФОРМАЛНИ НО ПАРИТЕ СА УСВОЕНИ.
    ЯВНО ТРЯБВА ДА СЕ ВЪВЕДЕ ДОПЪЛНИТЕЛНА ТАКСА КЪМ БИЛЕТА ЗА МЕТРОТО С КОЯТО ДА СЕ ПОКРИВАТ ЗОЛУМИТЕ НА УСВОИТЕЛИТЕ НА ПАРИТЕ !!!

  34. 34 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    Иначе, някои купуват вили в БарЦелона за по 3 милиона. А ние ги финансираме

  35. 35 Профил на topaloff
    topaloff
    Рейтинг: 221 Весело

    И около Ню Йорк има бая вода, но метрото не пропада .. и така вече 100 годони.

  36. 36 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3802 Неутрално

    "Впоследствие от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата."

    Преовлажняването на почвата се представя от столичния Метрополитен като едва ли не непредвидено по своите мащаби природно бедствие , което не са имали в предвид проектанти и строители ,че може да се случи. Столичния "Метрополитен" като експлоатиращо предприятие , което е потърпевшо от това "бедствие" вместо да посочат виновника за пропадането , а именно строителя , ако не се лъжа това е фирма "Станилов", те се опитват да го оневинят с подобни нелепи обяснения.

    " участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."

    Значи , ако това пропадане се беше случило 2-3 месеца по-късно целият ремонт щеше да е за сметка на общината, разбирай за сметка на данъкоплатеца.
    Има една наредба , която регламентира срока на гаранционния срок на строителните обекти. Той не може да бъде по-малък от 8 години , а за по-големи обекти може да се договори и по-голям срок.
    И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите.

  37. 37 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Навсякъде се случват такива работи.

  38. 38 Профил на koftio_matrial
    koftio_matrial
    Рейтинг: 434 Неутрално

    С това качество на строителството си представям след 10 години на какво ще приличат метрото, музеите, магистралите...и пак всичко ще е за наша сметка.

    Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюя
  39. 39 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 274 Неутрално

    "оказалось..."
    как винаги в ръцете на комунистческите фирми проектите винаги завършват катастрофално?!?

    как става така, че винаги те са изненадани от особеностите на терена, на международната обстановка, на действията на конкуренцията?!?

    как винаги те са неподготвени?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  40. 40 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Навсякъде може да стане нещо такова, би трябвало обаче преди да се строи да има геоложки проучвания и ако се налага да се вземат съответните мерки, та дори и проекта да се промени.

  41. 41 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#4] от "sv3tli0":

    Защото подобно на снега, подпочвените води и те ни изненадаха.

  42. 42 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 411 Неутрално

    "Разходите са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."

    Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ? Това е доста интересен въпрос, при положение че съоръженията би следвало да се ползват десетки години.

    Ясно е, че след някоя година може да се появят нови фактори и проблеми, които няма как да се заложат в гаранцията. Ама 1 година е смехотворен период.
    Самото строителство е отнело повече време.

  43. 43 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#36:"tacheaux"]И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите. [/quote]
    Че само за метрото да беше? То тока е с всички големи проекти у нас.Не си ли спомняте за Дунав мост 2. Същата е с магистралите.А за едно електрическо уредче от 10 лева искат да има 2 години гаранция.

  44. 44 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#38] от "koftio_matrial":

    Това го обяснете на тези, които пляскат от радост, че "нещо се прави" и наричат всички, които имат претенции към качеството - "хейтъри"....

  45. 45 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 640 Любопитно

    Под прозорците ми в момента копаят третия лъч. Не сме забелязали преди това в района да се правят сондажи и геофизични проучвания. Те са твърде скъпи и сигурно са отчетени като извършени.
    Центърът на София е с високи подпочвени води. В мазето имаме монтирани помпи, които се включват автоматично при завишаване нивото на водата в основите. Това, че посочват възможната причина за пропадането означава, че не са си свършили работата.
    Гербавите кражби лъсват всеки ден и гадното е, че са за сметка на сигурността на раята.

  46. 46 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    [quote#42:"sv3tli0"]Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ?[/quote]

    Ами защото Станилов е подал оферта с най-ниска цена, за сметка на най-къс гаранционен срок!
    Горкият Санилов. Сега ще му излезе през носа, ама не го жаля, тъй като той си е направил отчисленията.
    Строителят ли не знае каква е почвата под строежа? Знае, но си казва - че издържи година!!!

  47. 47 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    [quote#5:"tww09306483"]Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!! [/quote]
    умишлено калпави предпроектни проучвания.
    справка хемус.
    прави се за да се набият след това анекси или
    форсмайорни обстоятелства и да се дописват
    измислени нули в сметката.

  48. 48 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Това се усеща всеки ден, мотрисите тресат, все едно ще излязат от релците. Да живее ефективното усвояване на парите по проект!

  49. 49 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Районът на кв. Дружба е една от най-ниските коти на Софийско Поле и неслучайно съвсем наблизо минава река Искър. Случилото се е закономерно и може да бъде отстранено, макар и със загуба на известни средства. Когато строиш са възможни всякакви изненади. Когато не строиш и се почесваш. пътуваш в автобус и тролейбус, които минават на половин час.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  50. 50 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    МНЗ предупреждава: Метрото е вредно за вашето здраве... Затова си купувайте каски и по едно валерианче.

    Хахаха - пътници с каски. Това го може само боко. Наистина е цар.

  51. 51 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Живея в района от много години и ползвам ежедневно тази станция. Тук има огромно подпочвено езеро. Точно до метростанцията построиха нова сграда от чиито основи ежедневно, няколко години изпомпваха с огромен дебит подпочвени води (помпата работеше непрекъснато). Учудих се, че бързо напарвиха метрото и си помислих, че с нови технологии са решили проблема, но явно не са. Целият подлез към метростанцията също тече и не ми е ясно как ще решат този проблем. Трябва много внимателно да се надзирават строителите защото те само "замазват"проблема докато мине гаранцията и после ще оставят общината и метрополитена да си "трошат главите". Както направиха в "Младост"на бул. "Малинов". Преасфалтираха, чоплиха и нищо не са направили. Трасето пак си е на вълни и пропада. Трябват сурови санкции за да се научат един път за винаги. Стига комунистически тъпотии на акорд, като не може, по - добре шест месеца или година по - бавно, но да се направи както трябва.

  52. 53 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    [quote#39:"полувишис"]как винаги в ръцете на комунистческите фирми проектите винаги завършват катастрофално?!? [/quote]
    ми .. кой им е възложил строителството на тия комунисти (инж. георги станилов и трейсгруп? Комунисти ли или столична община?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  53. 54 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    “С течение на времето тази кухина започва да нараства и вече създава условия за деформации на конструкциите над нея"

    Дали трябва да свикваме?!
    Не са нито една, нито две спирките, в които непрекъснато тече!
    Как ли ще се отрази това на сградите и ако “да”, Фандъкова ли ще плаща, в случай че някоя кооперация потъне(така че жителите и да се качват на мотрисата, слизайки в мазето) или някой друг? Аз поне не съм чувал да е имало обществено обсъждане по въпроса...

    I Want To Believe
  54. 55 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Много малък гаранционен срок за такъв мащабен проект. Имам усещането, че у нас всичко се строи като еднодневка. Дано да вземат мерки преди да се случи нещо по- сериозно.

  55. 56 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#45] от "azmatahari":

    Не съм сигурен, че целия център на София има проблем с подпочвените води, но за квартал Кюлуците потвърждавам на 100%. Не случайно района се застроява чак през 20-те години на ХХ век.

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  56. 57 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 633 Неутрално

    [quote#5:"tww09306483"]Бича за ГЕРБ-аджийското строителство...! [/quote]

    Все повече ми заприличва на течащите тунели на магистрала Хемус по времето на соца...

    Eddie lives... somewhere in time!
  57. 58 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 617 Гневно

    Егати гаранцията! Строиш метро и даваш само 2 години гаранция, сякаш става въпрос за телевизор.

  58. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#58] от "Smoke":

    Една...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 60 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 336 Гневно

    Тиквата трябва незабавно да спре да "строи" докато не сме се изпотрепали я в някоя дупка на новоремонтиран булевард, я в някоя дупка в метрото, или парче мазилка ни сцепи главата в Квадрат 500. Неговите кражби са опасни не само за финансовата стабилност на страната, а и на нашето здраве и живот!

    Иначе, много хубав гаранционен срок е подписал.

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  60. 61 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Има явно несъответствие в мненията. Това че има подпочвени води не значи, че са откраднати пари. Освен ако е имало предвидени разходи по отводняване. Не е било направено щателно проучване. Все пак нека жителите на Младост и Дружба си представят метрото като надземно - шум, вой, вибрации. Справка - метрото крсй автогара Юг и Младост 2. Отгоре на всичко полезна площ е заета от релси и естакади. Отчуждаването щеше да коства също пари.
    Всеко, който строи, допуска грешки, особено при такова сложно съоръжение.
    Разбирам че е дразнещо и неприятно, но все пак добре е че метрото го има.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  61. 62 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 640 Гневно

    До коментар [#56] от "noshtnik":

    "Витоша" и "Патриарх Евтимий" - водата е на високо ниво и неслучайно кооперациите са строени с мазета по на три етажа.
    Сега така тресе, джаскат някакви работници с елечета "Станилов", от СО дойде една лелка и ни каза, че ще тресе и люшка 2 години, да не питаме работниците нищо, да не влизаме в контакт. На въпрос правени ли са проучвания за отражението върху сградите отговори, че тя затова била дошла?
    Е как да не им теглиш не една...

  62. 63 Профил на .NET
    .NET
    Рейтинг: 336 Неутрално

    Набързо се сещам за метрополитени строени преди десетилетия, че и цяло столетие, които пресичат реки(Лондон, Париж), а в Санкт Петербург е строено в блато, защото градът е строен върху блато. Е, как пък там няма подпочвени води?

    Или има подпочвени води, ама е строено с мисълта, че има, а не с мисълта да откраднем едни публични средства и да си ги поделим с Пеевски!?!

    Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
  63. 64 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#53] от "bludniq_sin":

    Строителството на метрото, Боко повери на турската фирма Доуш иншаат. Явно комисионнте , които е взел са доста милиони.....

  64. 65 Профил на Рая
    Рая
    Рейтинг: 8 Неутрално
  65. 66 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 304 Неутрално
  66. 67 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#64] от "BSRD":

    Ако не съм се объркал строителството на този участък от метрото е възложено на Обединение "Станилов -Метропроект", "МЕТРО ДРУЖБА" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп" и Обединение "Метро Сифер" с партньори "Сиенит" и "Ателие Серафимов"

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  67. 68 Профил на zzatke
    zzatke
    Рейтинг: 274 Весело

    [quote#9:"ПАВЛА"]Като знам подкъде ще минава третият лъч ... направо да пускат подводници по трасето, че да не се налага ремонт като заплуваме.[/quote]

    reddit.com/r/The_Donald/
  68. 69 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    От одитите по строителството на новите отсечки на метрото става ясна цената на километър метро, при разширението до летище София и Бизнес-парка. Според отговорите на "Метрополитен" ЕАД до ОСЕС, километър подземна железница в "Дружба" е възлизал на 16,9 млн. евро, а до Бизнес-парка - между 17 и 18 млн. евро. Това, според експертите на фирмата, са "крайно ниски стойности", като за пример са дадени строежи на метрото във Варшава, Будапеща и Прага, на стойности съответно 130 млн. евро, 180 млн. евро и 125 млн. евро на км.

    От тук може би идват и отговорите що аджеба се получава сега този проблем.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  69. 70 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#69] от "bludniq_sin":

    История, проектиране и строителство още от 1978 година, интересно за какво се хвали хвалипръцко Боко, освен да крадат с фъндъка:
    http://www.sofia-transport.eu/bg/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE.html

  70. 71 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1735 Гневно

    До коментар [#61] от "vxa15365434":

    Да сториш метро не е като да сковеш тоалетна в двора на село. - Че даже и тогава ги мислиш нещата и копаеш септична яма.
    Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. Я си представи какво би станало, ако тунелът вземе, че пропадне внезапно точно когато по него минава влак пълен с хора!
    Някой не си е свършил работата като света, вероятно умишлено, но е прибрал парите като за идеално свършена работа.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  71. 72 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#67] от "bludniq_sin":

    това са подизпълнители на поизпълнителя.....

  72. 73 Профил на nlv37356747
    nlv37356747
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ей добре че около Темза нама вода - иначе и метро нямаше да има преди сто и повече години!
    Кой голям град не е на река ?

  73. 74 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 434 Разстроено

    До коментар [#28] от "чобанмахала":

    Както беше писано и по-горе, преди по-малко от 10 години там имаше нещо подобно на езеро. На това се бяха натъкнали строителите още преди около 30 години. Спомням си, че даже зимата като замръзне водата сме се разхождали отгоре, а имаше и случаи на пропадане. Та дори и с проучванията от преди 30 години е трябвало да видят и ПРЕДВИДЯТ тези води. Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян. Просто се усвояват едни пари от подходящите хора.

  74. 75 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    [quote#71:"Хриси"]Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. [/quote]
    До коментар [#71] от "Хриси":

    Подпочвени води след склона на който се намира Цариградско Шосе има в неимоверно голямо изобилие. това е най-ниската кота на Софийското поле. Квартал Дружба изобилства с естествени езера. Наблизо минава река Искър. До самото летище е пълно с езера и кариери за пясък. Цяло щастие е, че в момента има пробив само на едно място. Ще се подсили, колкото и да струва. все пак да не пропускаме факта, че метрото е огромна придобивка за жителите на комплексите Дружба. Освен това трябва да се огледа цялата околност на теча за останали канали, шахти, водоеми, ниски места и места в които може да се събира вода.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  75. 76 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    [quote#74:"shakez"]Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян.[/quote]


    Тежестта на метрото на квадратен метър е много по-малка (дори когато минава влак) от тежестта на един 8-12 етажен жилищен блок. Наливането на циментов разтвор в участъка ще заздрави терена след 28 дни, когато циментовият разтвор достигне 70 процента от якостта си.
    Но поради геологията на терена пропадания могат да се очакват на много места. Трябва да се следи и да се събира опит. Строителите в България нямат опит с такъв феномен. Така се провали и газопровода под Дунав при Русе.
    Най-голямата опасност за метрото в Дружба е обаче разлив на река Искър или недай си Боже срутване на стената на язовир Искър или двете изкуствени езера Пасарел и Панчарево, както и земетръс. Това вече ще бъде наистина сериозно.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  76. 77 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#8] от "Хриси":

    И аз това си помислих - че срокът на гаранцията е твърде кратък. Мисля че по ЗУТ са доста по-дълги сроковете за строителни обекти.

    Какви само условия са залегнали в договорите и кой ги е писал?

  77. 78 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    [quote#72:"BSRD"] това са подизпълнители на поизпълнителя..... [/quote]
    аха .. ясно. Значи проекта е за х пари, част от тия Х пари (по голямата) ги задържа изпълнителя, част отиват за подизпълнителя и още по друга част за под-подизпълнителя който обаче трябва с наличното да изпълни възложения строеж.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  78. 79 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#36] от "tacheaux":

    Сакън! Недейте така срещу това бижу "Метрополитен", чийто директор съвсем наскоро беше удостоен с, обезценения след Гоце, орден "Стара планина" за заслуги, за метрото, и подпочвените му води

  79. 80 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#45] от "azmatahari":

    Това, че спомена "рая" означава ли, че и в момента живеем в гербаджийско робство или просто е гербаджийско владичество?

  80. 81 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7887 Неутрално

    Абе,къде е Борисов.Като се режеха лентите беше на първа линия.Сега ,като се говори за дефекти и ремонти,никакъв го няма.

  81. 82 Профил на jianev
    jianev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И на светофара при станция искърско шосе има пропадания (по искърско шосе, посока гара искър, точно преди светофара - 2 на брой /или поне два лоши подскока и удара в окачването на автомобила/)

  82. 83 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 640 Гневно

    Не зная как се нарича невъзможността да се оплачеш ефективно от :
    кражба на пари от банка; невъзможност да бъдеш прегледан и лекуван; ходене по мъките да си запишеш детето в градина и училище; ежемесечното ти съдиране от сметки на монополи; липсата на елементарна сигурност вкъщи, на улицата, в градски транспорт; липсата на достоверна неслужеща на партии информация в масмедиите; липсата на диалог с тези, в които е и ножа и хляба и т.н.,
    и ако все пак го направиш, никой няма да те чуе и прояви заинересованост за решаване на проблеми, които не са само твои.

    Използвам рая, защото сме се оттеглили от възможността да си търсим правата в пирамидалната организация на обществото ни, в което пирамидата е толкова извисена, че няма връзка по апотемата. Защото за нормалните хора е уморително и унизително, че на върха стоят дребни, необразовани, крадливи и страхливи чичковци и лелки въоръжени не с познания и идеи, а с надменност и арогантност, която втрещява.


  83. 84 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#80] от "agata_kristi":
    Отговорът ми е в 83.

  84. 85 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#8:"Хриси"]Тостерът ми е с две години гаранция...[/quote]
    Тостерът не е произведен тук.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK