Преовлажнените почви... Бича за ГЕРБ-аджийското строителство...!
Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!!
[quote#0:"Герберунгели"] от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата.[/quote]
Пропаднали магистрали - преовлажняване на почвата.
Пропаднало метро - преовлажняване на почвата.
Да пропаднете ВИЕ два метра под земята гнусна, мутро-милиционерска шайка!
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
Гаранционен срок на мащабен инфраструктурен проект - една година. Екстра!
Тостерът ми е с две години гаранция...
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
"...участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Една година гаранция за такъв мащабен проект е меко казано нелепо! Електроуредите имат по-дълго покритие, отколкото метрото...
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
Има доста такива участъци в софийското поле. Интересно ми е да видя какви инженерно-геоложки проучвания са направени по трасетата на метрото, новите булеварди, а и в основите на големите сгради. Доколкото знам правят се само сондажи през някакъв интервал, а какви са геоложките условия между тях - не се изяснява. В София и околностите геологията е много коварна - здрави участъци се редуват с овлажнени такива, а и в дълбочина има т.н. "лещи" от отводнени пясъци и чакъли, които не се виждат от повърхността. Има и плитки микро-разломи, които могат да са с понижена товароносимост, и те не се виждат с просто око отгоре. Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество.
На станцията на Малинов (изхода от към Била) си личи как избива влага по плочки на земята и стените. Предполагам че и там има проблеми с отводняването и съвсем скоро и там ще се появят проблеми... >
Тука преовлажняване на почвата и ремонт,щото метрото може да пропадне. На 3--ия километър на откритата преди нова година магестрала Марица имаше "компрометиран"/по думите на АПИ/ участък,който ремонтираха и сега е пак пропаднал с 10-на санта.Като минаваш по моста над Марица на около 20-ия километър с лека кола и че чуства едно люлеене,съкаш вървиш по въжен мост. И така... кражби,кражби и няма виновни и я кърпят докато мине гаранцията и след това пак дупка в нашия джоб.
И метростанция "Дружба" вече е прогизнала. От плочките блика вода, мазилката на тавана подпухна и мазилката се кърти и мухлясва.
Изключително видими и усещащо се мокри резултати.
И всеки път си мисля как хората преди 15 години пуснаха тунел под Ламанша, а ние 16 години след 21-ви век с 4 м. под земята не можем да се справим. Жалка ГЕРБ-аджийска история.
[quote#17:"aralambi"]Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество. [/quote]
Правени са от "наши" хора за хубави пари.И няма да се учудя,ако са взети проучвания от преди 30 години и са сменени само годините и някои названия,които вече са в историята.
Във Великобритания от векове вали с цели седмици като из ведро.
Имат си метро от преди 150 г.!!!! А питащата им нямат нищо общо с "лунните пейзажи" у нас
"Причината за пропадането са подпочвени води, които отмиват пръстта и така се е образувала кухината."
ЯВНО ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ПРЕОВЛАЖНЕНИ ПОЧВИ !!!
ЯВНО ТУК СТАВА ВЪПРОС ЗА ПОДПОЧВЕНИ РЕКИ КОИТО ОТМИВАТ ПОЧВАТА !!!
ЯВНО ГЕОЛОЖКИТЕ ПРЕД-ПРОЕКТНИ ПРОУЧВАНИЯ СА БИЛИ ФОРМАЛНИ НО ПАРИТЕ СА УСВОЕНИ.
ЯВНО ТРЯБВА ДА СЕ ВЪВЕДЕ ДОПЪЛНИТЕЛНА ТАКСА КЪМ БИЛЕТА ЗА МЕТРОТО С КОЯТО ДА СЕ ПОКРИВАТ ЗОЛУМИТЕ НА УСВОИТЕЛИТЕ НА ПАРИТЕ !!!
"Впоследствие от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата."
Преовлажняването на почвата се представя от столичния Метрополитен като едва ли не непредвидено по своите мащаби природно бедствие , което не са имали в предвид проектанти и строители ,че може да се случи. Столичния "Метрополитен" като експлоатиращо предприятие , което е потърпевшо от това "бедствие" вместо да посочат виновника за пропадането , а именно строителя , ако не се лъжа това е фирма "Станилов", те се опитват да го оневинят с подобни нелепи обяснения.
" участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Значи , ако това пропадане се беше случило 2-3 месеца по-късно целият ремонт щеше да е за сметка на общината, разбирай за сметка на данъкоплатеца.
Има една наредба , която регламентира срока на гаранционния срок на строителните обекти. Той не може да бъде по-малък от 8 години , а за по-големи обекти може да се договори и по-голям срок.
И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите.
Навсякъде може да стане нещо такова, би трябвало обаче преди да се строи да има геоложки проучвания и ако се налага да се вземат съответните мерки, та дори и проекта да се промени.
"Разходите са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ? Това е доста интересен въпрос, при положение че съоръженията би следвало да се ползват десетки години.
Ясно е, че след някоя година може да се появят нови фактори и проблеми, които няма как да се заложат в гаранцията. Ама 1 година е смехотворен период.
Самото строителство е отнело повече време.
[quote#36:"tacheaux"]И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите. [/quote]
Че само за метрото да беше? То тока е с всички големи проекти у нас.Не си ли спомняте за Дунав мост 2. Същата е с магистралите.А за едно електрическо уредче от 10 лева искат да има 2 години гаранция.
Под прозорците ми в момента копаят третия лъч. Не сме забелязали преди това в района да се правят сондажи и геофизични проучвания. Те са твърде скъпи и сигурно са отчетени като извършени.
Центърът на София е с високи подпочвени води. В мазето имаме монтирани помпи, които се включват автоматично при завишаване нивото на водата в основите. Това, че посочват възможната причина за пропадането означава, че не са си свършили работата.
Гербавите кражби лъсват всеки ден и гадното е, че са за сметка на сигурността на раята.
[quote#42:"sv3tli0"]Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ?[/quote]
Ами защото Станилов е подал оферта с най-ниска цена, за сметка на най-къс гаранционен срок!
Горкият Санилов. Сега ще му излезе през носа, ама не го жаля, тъй като той си е направил отчисленията.
Строителят ли не знае каква е почвата под строежа? Знае, но си казва - че издържи година!!!
[quote#5:"tww09306483"]Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!! [/quote]
умишлено калпави предпроектни проучвания.
справка хемус.
прави се за да се набият след това анекси или
форсмайорни обстоятелства и да се дописват
измислени нули в сметката.
Районът на кв. Дружба е една от най-ниските коти на Софийско Поле и неслучайно съвсем наблизо минава река Искър. Случилото се е закономерно и може да бъде отстранено, макар и със загуба на известни средства. Когато строиш са възможни всякакви изненади. Когато не строиш и се почесваш. пътуваш в автобус и тролейбус, които минават на половин час.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!
Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
Живея в района от много години и ползвам ежедневно тази станция. Тук има огромно подпочвено езеро. Точно до метростанцията построиха нова сграда от чиито основи ежедневно, няколко години изпомпваха с огромен дебит подпочвени води (помпата работеше непрекъснато). Учудих се, че бързо напарвиха метрото и си помислих, че с нови технологии са решили проблема, но явно не са. Целият подлез към метростанцията също тече и не ми е ясно как ще решат този проблем. Трябва много внимателно да се надзирават строителите защото те само "замазват"проблема докато мине гаранцията и после ще оставят общината и метрополитена да си "трошат главите". Както направиха в "Младост"на бул. "Малинов". Преасфалтираха, чоплиха и нищо не са направили. Трасето пак си е на вълни и пропада. Трябват сурови санкции за да се научат един път за винаги. Стига комунистически тъпотии на акорд, като не може, по - добре шест месеца или година по - бавно, но да се направи както трябва.
[quote#39:"полувишис"]как винаги в ръцете на комунистческите фирми проектите винаги завършват катастрофално?!? [/quote]
ми .. кой им е възложил строителството на тия комунисти (инж. георги станилов и трейсгруп? Комунисти ли или столична община?
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
“С течение на времето тази кухина започва да нараства и вече създава условия за деформации на конструкциите над нея"
Дали трябва да свикваме?!
Не са нито една, нито две спирките, в които непрекъснато тече!
Как ли ще се отрази това на сградите и ако “да”, Фандъкова ли ще плаща, в случай че някоя кооперация потъне(така че жителите и да се качват на мотрисата, слизайки в мазето) или някой друг? Аз поне не съм чувал да е имало обществено обсъждане по въпроса...
Много малък гаранционен срок за такъв мащабен проект. Имам усещането, че у нас всичко се строи като еднодневка. Дано да вземат мерки преди да се случи нещо по- сериозно.
Не съм сигурен, че целия център на София има проблем с подпочвените води, но за квартал Кюлуците потвърждавам на 100%. Не случайно района се застроява чак през 20-те години на ХХ век.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
Тиквата трябва незабавно да спре да "строи" докато не сме се изпотрепали я в някоя дупка на новоремонтиран булевард, я в някоя дупка в метрото, или парче мазилка ни сцепи главата в Квадрат 500. Неговите кражби са опасни не само за финансовата стабилност на страната, а и на нашето здраве и живот!
Иначе, много хубав гаранционен срок е подписал.
Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
Има явно несъответствие в мненията. Това че има подпочвени води не значи, че са откраднати пари. Освен ако е имало предвидени разходи по отводняване. Не е било направено щателно проучване. Все пак нека жителите на Младост и Дружба си представят метрото като надземно - шум, вой, вибрации. Справка - метрото крсй автогара Юг и Младост 2. Отгоре на всичко полезна площ е заета от релси и естакади. Отчуждаването щеше да коства също пари.
Всеко, който строи, допуска грешки, особено при такова сложно съоръжение.
Разбирам че е дразнещо и неприятно, но все пак добре е че метрото го има.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!
Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
"Витоша" и "Патриарх Евтимий" - водата е на високо ниво и неслучайно кооперациите са строени с мазета по на три етажа.
Сега така тресе, джаскат някакви работници с елечета "Станилов", от СО дойде една лелка и ни каза, че ще тресе и люшка 2 години, да не питаме работниците нищо, да не влизаме в контакт. На въпрос правени ли са проучвания за отражението върху сградите отговори, че тя затова била дошла?
Е как да не им теглиш не една...
Набързо се сещам за метрополитени строени преди десетилетия, че и цяло столетие, които пресичат реки(Лондон, Париж), а в Санкт Петербург е строено в блато, защото градът е строен върху блато. Е, как пък там няма подпочвени води?
Или има подпочвени води, ама е строено с мисълта, че има, а не с мисълта да откраднем едни публични средства и да си ги поделим с Пеевски!?!
Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.
Ако не съм се объркал строителството на този участък от метрото е възложено на Обединение "Станилов -Метропроект", "МЕТРО ДРУЖБА" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп" и Обединение "Метро Сифер" с партньори "Сиенит" и "Ателие Серафимов"
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
[quote#9:"ПАВЛА"]Като знам подкъде ще минава третият лъч ... направо да пускат подводници по трасето, че да не се налага ремонт като заплуваме.[/quote]
От одитите по строителството на новите отсечки на метрото става ясна цената на километър метро, при разширението до летище София и Бизнес-парка. Според отговорите на "Метрополитен" ЕАД до ОСЕС, километър подземна железница в "Дружба" е възлизал на 16,9 млн. евро, а до Бизнес-парка - между 17 и 18 млн. евро. Това, според експертите на фирмата, са "крайно ниски стойности", като за пример са дадени строежи на метрото във Варшава, Будапеща и Прага, на стойности съответно 130 млн. евро, 180 млн. евро и 125 млн. евро на км.
От тук може би идват и отговорите що аджеба се получава сега този проблем.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Да сториш метро не е като да сковеш тоалетна в двора на село. - Че даже и тогава ги мислиш нещата и копаеш септична яма.
Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. Я си представи какво би станало, ако тунелът вземе, че пропадне внезапно точно когато по него минава влак пълен с хора!
Някой не си е свършил работата като света, вероятно умишлено, но е прибрал парите като за идеално свършена работа.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Както беше писано и по-горе, преди по-малко от 10 години там имаше нещо подобно на езеро. На това се бяха натъкнали строителите още преди около 30 години. Спомням си, че даже зимата като замръзне водата сме се разхождали отгоре, а имаше и случаи на пропадане. Та дори и с проучванията от преди 30 години е трябвало да видят и ПРЕДВИДЯТ тези води. Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян. Просто се усвояват едни пари от подходящите хора.
[quote#71:"Хриси"]Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. [/quote]
До коментар [#71] от "Хриси":
Подпочвени води след склона на който се намира Цариградско Шосе има в неимоверно голямо изобилие. това е най-ниската кота на Софийското поле. Квартал Дружба изобилства с естествени езера. Наблизо минава река Искър. До самото летище е пълно с езера и кариери за пясък. Цяло щастие е, че в момента има пробив само на едно място. Ще се подсили, колкото и да струва. все пак да не пропускаме факта, че метрото е огромна придобивка за жителите на комплексите Дружба. Освен това трябва да се огледа цялата околност на теча за останали канали, шахти, водоеми, ниски места и места в които може да се събира вода.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!
Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
[quote#74:"shakez"]Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян.[/quote]
Тежестта на метрото на квадратен метър е много по-малка (дори когато минава влак) от тежестта на един 8-12 етажен жилищен блок. Наливането на циментов разтвор в участъка ще заздрави терена след 28 дни, когато циментовият разтвор достигне 70 процента от якостта си.
Но поради геологията на терена пропадания могат да се очакват на много места. Трябва да се следи и да се събира опит. Строителите в България нямат опит с такъв феномен. Така се провали и газопровода под Дунав при Русе.
Най-голямата опасност за метрото в Дружба е обаче разлив на река Искър или недай си Боже срутване на стената на язовир Искър или двете изкуствени езера Пасарел и Панчарево, както и земетръс. Това вече ще бъде наистина сериозно.
Само простите хора си мислят, че има прости неща!
Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...
[quote#72:"BSRD"] това са подизпълнители на поизпълнителя..... [/quote]
аха .. ясно. Значи проекта е за х пари, част от тия Х пари (по голямата) ги задържа изпълнителя, част отиват за подизпълнителя и още по друга част за под-подизпълнителя който обаче трябва с наличното да изпълни възложения строеж.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
Сакън! Недейте така срещу това бижу "Метрополитен", чийто директор съвсем наскоро беше удостоен с, обезценения след Гоце, орден "Стара планина" за заслуги, за метрото, и подпочвените му води
И на светофара при станция искърско шосе има пропадания (по искърско шосе, посока гара искър, точно преди светофара - 2 на брой /или поне два лоши подскока и удара в окачването на автомобила/)
Не зная как се нарича невъзможността да се оплачеш ефективно от :
кражба на пари от банка; невъзможност да бъдеш прегледан и лекуван; ходене по мъките да си запишеш детето в градина и училище; ежемесечното ти съдиране от сметки на монополи; липсата на елементарна сигурност вкъщи, на улицата, в градски транспорт; липсата на достоверна неслужеща на партии информация в масмедиите; липсата на диалог с тези, в които е и ножа и хляба и т.н.,
и ако все пак го направиш, никой няма да те чуе и прояви заинересованост за решаване на проблеми, които не са само твои.
Използвам рая, защото сме се оттеглили от възможността да си търсим правата в пирамидалната организация на обществото ни, в което пирамидата е толкова извисена, че няма връзка по апотемата. Защото за нормалните хора е уморително и унизително, че на върха стоят дребни, необразовани, крадливи и страхливи чичковци и лелки въоръжени не с познания и идеи, а с надменност и арогантност, която втрещява.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Петър Петров
Рейтинг: 534 НеутралноСъвсем случайно София е до планина с много вода.
Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .Darth Plagueis
Рейтинг: 1426 НеутралноРезултати.. Видими. Дано някой не се утрепе някой ден от тая мърлявщина.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКbgmusquetaire
Рейтинг: 346 НеутралноСъвсем случайно няма да пътувам в този участък щом има условия за "деформации на конструкциите над нея"...
svetlio_rm
Рейтинг: 302 НеутралноНормално е да има подпочвени води..
Но защо не е предвидено, че може да има такъв проблем..
Petleshev
Рейтинг: 2415 НеутралноПреовлажнените почви... Бича за ГЕРБ-аджийското строителство...!
Бивш tww09306483.Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!!
zo
Рейтинг: 635 Неутрално[quote#0:"Герберунгели"] от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата.[/quote]
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYПропаднали магистрали - преовлажняване на почвата.
Пропаднало метро - преовлажняване на почвата.
Да пропаднете ВИЕ два метра под земята гнусна, мутро-милиционерска шайка!
sa6
Рейтинг: 2174 НеутралноПреди да направят тунела там имаше езеро и подпочвени води на 5 метра. Дано са взети мерки срещу това а не само "усвоени едни пари" че ще има плачка!
ЕвроатлантидаХриси
Рейтинг: 1467 ВеселоГаранционен срок на мащабен инфраструктурен проект - една година. Екстра!
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Тостерът ми е с две години гаранция...
ПАВЛА
Рейтинг: 1416 ВеселоКато знам подкъде ще минава третият лъч ... направо да пускат подводници по трасето, че да не се налага ремонт като заплуваме.
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.Легионер
Рейтинг: 458 Неутрално"...участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.Една година гаранция за такъв мащабен проект е меко казано нелепо! Електроуредите имат по-дълго покритие, отколкото метрото...
Свинчуга
Рейтинг: 1664 НеутралноВидими резултати.
Обичам да грухтя и плюскам.Дедо Либен
Рейтинг: 1303 РазстроеноХората направиха тунел под Ла Манша, под Алпите и под Босфора и нямат преовлажняване. Ми като не знаят - да питат как???
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
stenli1
Рейтинг: 1022 ЛюбопитноВидими резултати. Гарантирано от ГЕРБ.
вчера беше ГЕРБерския Квадрат 500.
Иначе се КРАДАТ МИЛИАРДИ, а "мериносовите" спят!!!!
vigour
Рейтинг: 416 НеутралноДо коментар [#3] от "bgmusquetaire":
Защото няма кой да мисли там. И е по-важно да се свърши нещо, за да се приберат парите. Дали е качествено е без значение.
Индиана
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#10] от "Анализатор":
Така се правят кинти, а и изборите бяха миналата година.
Следващия лъч на метрото ще е с 2 месеца гаранция, и ще го пуснат таман за следващите избори.
aralambi
Рейтинг: 615 НеутралноИма доста такива участъци в софийското поле. Интересно ми е да видя какви инженерно-геоложки проучвания са направени по трасетата на метрото, новите булеварди, а и в основите на големите сгради. Доколкото знам правят се само сондажи през някакъв интервал, а какви са геоложките условия между тях - не се изяснява. В София и околностите геологията е много коварна - здрави участъци се редуват с овлажнени такива, а и в дълбочина има т.н. "лещи" от отводнени пясъци и чакъли, които не се виждат от повърхността. Има и плитки микро-разломи, които могат да са с понижена товароносимост, и те не се виждат с просто око отгоре. Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество.
lol
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#12] от "Дедо Либен":
герб и техните изпълнители акъл не искат, особено ако се плаща. приемат само пари...
ПАВЛА
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "stenli1": uot; спят[/quote]
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.[quote#14:"stenli1"]"мериносовите&q
За жалост, не спят. Предвид второ царство на ГЕРБ.
442
Рейтинг: 1625 НеутралноЕвропа плаща, после и матряла ще плати, карай.
aralambi
Рейтинг: 615 НеутралноИзвинявам се, не "отводнени", а "оводнени" пясъци и чакъли.
Цветна
Рейтинг: 515 Неутрално1 година гаранция, правилно ли смятам? Че тя прахосмукачката ми има по-дълъг гаранционен срок...
Ilian Nikolov
Рейтинг: 8 НеутралноНа станцията на Малинов (изхода от към Била) си личи как избива влага по плочки на земята и стените. Предполагам че и там има проблеми с отводняването и съвсем скоро и там ще се появят проблеми... >
чобанмахала
Рейтинг: 741 НеутралноТука преовлажняване на почвата и ремонт,щото метрото може да пропадне. На 3--ия километър на откритата преди нова година магестрала Марица имаше "компрометиран"/по думите на АПИ/ участък,който ремонтираха и сега е пак пропаднал с 10-на санта.Като минаваш по моста над Марица на около 20-ия километър с лека кола и че чуства едно люлеене,съкаш вървиш по въжен мост. И така... кражби,кражби и няма виновни и я кърпят докато мине гаранцията и след това пак дупка в нашия джоб.
Цветна
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#23:"Ilian Nikolov"]Предполагам че и там има проблеми с отводняването[/quote]
Пуснете жалбичка
agata_kristi
Рейтинг: 684 НеутралноИ метростанция "Дружба" вече е прогизнала. От плочките блика вода, мазилката на тавана подпухна и мазилката се кърти и мухлясва.
Изключително видими и усещащо се мокри резултати.
И всеки път си мисля как хората преди 15 години пуснаха тунел под Ламанша, а ние 16 години след 21-ви век с 4 м. под земята не можем да се справим. Жалка ГЕРБ-аджийска история.
THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
Рейтинг: 512 ВеселоПо-преовлажнени бяха само очите на репортерките, когато се ковеше суперменският рейтинг на генерал Борисов.
#killwhiteyчобанмахала
Рейтинг: 741 Неутрално[quote#17:"aralambi"]Явно геоложките проучвания не са достатъчни като количество и качество. [/quote]
Правени са от "наши" хора за хубави пари.И няма да се учудя,ако са взети проучвания от преди 30 години и са сменени само годините и някои названия,които вече са в историята.
stenli1
Рейтинг: 1022 ЛюбопитноВъв Великобритания от векове вали с цели седмици като из ведро.
Имат си метро от преди 150 г.!!!! А питащата им нямат нищо общо с "лунните пейзажи" у нас
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4477 Любопитновчера ГБС, днес пак ГБС- НЯКОЙ (водата) АТАКУВА приятелите на дедко !!1
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
stenli1
Рейтинг: 1022 Неутрално[quote#29:"stenli1"]питащата[/quote]
...пътищата...
ЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 233 Гневно"Причината за пропадането са подпочвени води, които отмиват пръстта и така се е образувала кухината."
ЯВНО ТУК НЕ СТАВА ВЪПРОС ЗА ПРЕОВЛАЖНЕНИ ПОЧВИ !!!
ЯВНО ТУК СТАВА ВЪПРОС ЗА ПОДПОЧВЕНИ РЕКИ КОИТО ОТМИВАТ ПОЧВАТА !!!
ЯВНО ГЕОЛОЖКИТЕ ПРЕД-ПРОЕКТНИ ПРОУЧВАНИЯ СА БИЛИ ФОРМАЛНИ НО ПАРИТЕ СА УСВОЕНИ.
ЯВНО ТРЯБВА ДА СЕ ВЪВЕДЕ ДОПЪЛНИТЕЛНА ТАКСА КЪМ БИЛЕТА ЗА МЕТРОТО С КОЯТО ДА СЕ ПОКРИВАТ ЗОЛУМИТЕ НА УСВОИТЕЛИТЕ НА ПАРИТЕ !!!
stenli1
Рейтинг: 1022 НеутралноИначе, някои купуват вили в БарЦелона за по 3 милиона. А ние ги финансираме
topaloff
Рейтинг: 233 ВеселоИ около Ню Йорк има бая вода, но метрото не пропада .. и така вече 100 годони.
tacheaux
Рейтинг: 4913 Неутрално"Впоследствие от столичния "Метрополитен" обясниха, че причина за пропадането е преовлажняване на почвата."
Преовлажняването на почвата се представя от столичния Метрополитен като едва ли не непредвидено по своите мащаби природно бедствие , което не са имали в предвид проектанти и строители ,че може да се случи. Столичния "Метрополитен" като експлоатиращо предприятие , което е потърпевшо от това "бедствие" вместо да посочат виновника за пропадането , а именно строителя , ако не се лъжа това е фирма "Станилов", те се опитват да го оневинят с подобни нелепи обяснения.
" участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Значи , ако това пропадане се беше случило 2-3 месеца по-късно целият ремонт щеше да е за сметка на общината, разбирай за сметка на данъкоплатеца.
Има една наредба , която регламентира срока на гаранционния срок на строителните обекти. Той не може да бъде по-малък от 8 години , а за по-големи обекти може да се договори и по-голям срок.
И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите.
chicago514
Рейтинг: 1096 НеутралноНавсякъде се случват такива работи.
koftio_matrial
Рейтинг: 458 НеутралноС това качество на строителството си представям след 10 години на какво ще приличат метрото, музеите, магистралите...и пак всичко ще е за наша сметка.
Баце. толкова ме дразниш, че вече се уморих да те плюяполувишис
Рейтинг: 289 Неутрално"оказалось..."
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesкак винаги в ръцете на комунистческите фирми проектите винаги завършват катастрофално?!?
как става така, че винаги те са изненадани от особеностите на терена, на международната обстановка, на действията на конкуренцията?!?
как винаги те са неподготвени?
zero_day
Рейтинг: 411 НеутралноНавсякъде може да стане нещо такова, би трябвало обаче преди да се строи да има геоложки проучвания и ако се налага да се вземат съответните мерки, та дори и проекта да се промени.
Chubachubs
Рейтинг: 612 НеутралноДо коментар [#4] от "sv3tli0":
Защото подобно на снега, подпочвените води и те ни изненадаха.
svetlio_rm
Рейтинг: 302 Неутрално"Разходите са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция. Тя изтича на 2 април тази година."
Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ? Това е доста интересен въпрос, при положение че съоръженията би следвало да се ползват десетки години.
Ясно е, че след някоя година може да се появят нови фактори и проблеми, които няма как да се заложат в гаранцията. Ама 1 година е смехотворен период.
Самото строителство е отнело повече време.
чобанмахала
Рейтинг: 741 Неутрално[quote#36:"tacheaux"]И така , вижда се ,че между строителя ,фирма "Станилов" и инвеститора в лицето на столична община има някакви "специални" , нерегламентирани законово отношения , които ги правят взаимно обвързани и зависими един от друг за сметка на потребителите. [/quote]
Че само за метрото да беше? То тока е с всички големи проекти у нас.Не си ли спомняте за Дунав мост 2. Същата е с магистралите.А за едно електрическо уредче от 10 лева искат да има 2 години гаранция.
veragena
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#38] от "koftio_matrial":
Това го обяснете на тези, които пляскат от радост, че "нещо се прави" и наричат всички, които имат претенции към качеството - "хейтъри"....
azmatahari
Рейтинг: 627 ЛюбопитноПод прозорците ми в момента копаят третия лъч. Не сме забелязали преди това в района да се правят сондажи и геофизични проучвания. Те са твърде скъпи и сигурно са отчетени като извършени.
Центърът на София е с високи подпочвени води. В мазето имаме монтирани помпи, които се включват автоматично при завишаване нивото на водата в основите. Това, че посочват възможната причина за пропадането означава, че не са си свършили работата.
Гербавите кражби лъсват всеки ден и гадното е, че са за сметка на сигурността на раята.
Alexander97
Рейтинг: 779 Неутрално[quote#42:"sv3tli0"]Между другото защо само 1 година е дадената гаранция ?[/quote]
Ами защото Станилов е подал оферта с най-ниска цена, за сметка на най-къс гаранционен срок!
Горкият Санилов. Сега ще му излезе през носа, ама не го жаля, тъй като той си е направил отчисленията.
Строителят ли не знае каква е почвата под строежа? Знае, но си казва - че издържи година!!!
mihail_p
Рейтинг: 1715 Неутрално[quote#5:"tww09306483"]Между другото, такива сериозни инфраструктурни обекти, като пътища, магистрали или метро, защо масово се оказват, с калпави предварителни проучвания...?!! [/quote]
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkумишлено калпави предпроектни проучвания.
справка хемус.
прави се за да се набият след това анекси или
форсмайорни обстоятелства и да се дописват
измислени нули в сметката.
s0f1a
Рейтинг: 233 НеутралноТова се усеща всеки ден, мотрисите тресат, все едно ще излязат от релците. Да живее ефективното усвояване на парите по проект!
Сатана Ликующий
Рейтинг: 841 НеутралноРайонът на кв. Дружба е една от най-ниските коти на Софийско Поле и неслучайно съвсем наблизо минава река Искър. Случилото се е закономерно и може да бъде отстранено, макар и със загуба на известни средства. Когато строиш са възможни всякакви изненади. Когато не строиш и се почесваш. пътуваш в автобус и тролейбус, които минават на половин час.
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...Хи-хи
Рейтинг: 2008 НеутралноМНЗ предупреждава: Метрото е вредно за вашето здраве... Затова си купувайте каски и по едно валерианче.
Хахаха - пътници с каски. Това го може само боко. Наистина е цар.
shule
Рейтинг: 289 НеутралноЖивея в района от много години и ползвам ежедневно тази станция. Тук има огромно подпочвено езеро. Точно до метростанцията построиха нова сграда от чиито основи ежедневно, няколко години изпомпваха с огромен дебит подпочвени води (помпата работеше непрекъснато). Учудих се, че бързо напарвиха метрото и си помислих, че с нови технологии са решили проблема, но явно не са. Целият подлез към метростанцията също тече и не ми е ясно как ще решат този проблем. Трябва много внимателно да се надзирават строителите защото те само "замазват"проблема докато мине гаранцията и после ще оставят общината и метрополитена да си "трошат главите". Както направиха в "Младост"на бул. "Малинов". Преасфалтираха, чоплиха и нищо не са направили. Трасето пак си е на вълни и пропада. Трябват сурови санкции за да се научат един път за винаги. Стига комунистически тъпотии на акорд, като не може, по - добре шест месеца или година по - бавно, но да се направи както трябва.
stenli1
Рейтинг: 1022 Неутралноhttps://www.facebook.com/media/set/?set=a.16884818 48103156.1073741883.1525636387721037&type=3
bludniq_sin
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#39:"полувишис"]как винаги в ръцете на комунистческите фирми проектите винаги завършват катастрофално?!? [/quote]
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlми .. кой им е възложил строителството на тия комунисти (инж. георги станилов и трейсгруп? Комунисти ли или столична община?
2.5
Рейтинг: 1122 Неутрално“С течение на времето тази кухина започва да нараства и вече създава условия за деформации на конструкциите над нея"
I Want To BelieveДали трябва да свикваме?!
Не са нито една, нито две спирките, в които непрекъснато тече!
Как ли ще се отрази това на сградите и ако “да”, Фандъкова ли ще плаща, в случай че някоя кооперация потъне(така че жителите и да се качват на мотрисата, слизайки в мазето) или някой друг? Аз поне не съм чувал да е имало обществено обсъждане по въпроса...
danid
Рейтинг: 515 НеутралноМного малък гаранционен срок за такъв мащабен проект. Имам усещането, че у нас всичко се строи като еднодневка. Дано да вземат мерки преди да се случи нещо по- сериозно.
noshtnik
Рейтинг: 278 НеутралноДо коментар [#45] от "azmatahari":
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubtНе съм сигурен, че целия център на София има проблем с подпочвените води, но за квартал Кюлуците потвърждавам на 100%. Не случайно района се застроява чак през 20-те години на ХХ век.
tigervi
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#5:"tww09306483"]Бича за ГЕРБ-аджийското строителство...! [/quote]
Eddie lives... somewhere in time!Все повече ми заприличва на течащите тунели на магистрала Хемус по времето на соца...
Smoke
Рейтинг: 687 ГневноЕгати гаранцията! Строиш метро и даваш само 2 години гаранция, сякаш става въпрос за телевизор.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1426 НеутралноДо коментар [#58] от "Smoke":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕдна...
.NET
Рейтинг: 292 ГневноТиквата трябва незабавно да спре да "строи" докато не сме се изпотрепали я в някоя дупка на новоремонтиран булевард, я в някоя дупка в метрото, или парче мазилка ни сцепи главата в Квадрат 500. Неговите кражби са опасни не само за финансовата стабилност на страната, а и на нашето здраве и живот!
Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.Иначе, много хубав гаранционен срок е подписал.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 841 НеутралноИма явно несъответствие в мненията. Това че има подпочвени води не значи, че са откраднати пари. Освен ако е имало предвидени разходи по отводняване. Не е било направено щателно проучване. Все пак нека жителите на Младост и Дружба си представят метрото като надземно - шум, вой, вибрации. Справка - метрото крсй автогара Юг и Младост 2. Отгоре на всичко полезна площ е заета от релси и естакади. Отчуждаването щеше да коства също пари.
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...Всеко, който строи, допуска грешки, особено при такова сложно съоръжение.
Разбирам че е дразнещо и неприятно, но все пак добре е че метрото го има.
azmatahari
Рейтинг: 627 ГневноДо коментар [#56] от "noshtnik":
"Витоша" и "Патриарх Евтимий" - водата е на високо ниво и неслучайно кооперациите са строени с мазета по на три етажа.
Сега така тресе, джаскат някакви работници с елечета "Станилов", от СО дойде една лелка и ни каза, че ще тресе и люшка 2 години, да не питаме работниците нищо, да не влизаме в контакт. На въпрос правени ли са проучвания за отражението върху сградите отговори, че тя затова била дошла?
Е как да не им теглиш не една...
.NET
Рейтинг: 292 НеутралноНабързо се сещам за метрополитени строени преди десетилетия, че и цяло столетие, които пресичат реки(Лондон, Париж), а в Санкт Петербург е строено в блато, защото градът е строен върху блато. Е, как пък там няма подпочвени води?
Бъдещето е не просто пред богатите държави, а пред тези, които са най-напред с образованието. - в."Капитал", 22.12.2016г.Или има подпочвени води, ама е строено с мисълта, че има, а не с мисълта да откраднем едни публични средства и да си ги поделим с Пеевски!?!
BSRD
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#53] от "bludniq_sin":
Строителството на метрото, Боко повери на турската фирма Доуш иншаат. Явно комисионнте , които е взел са доста милиони.....
Рая
Рейтинг: 8 НеутралноВидими резултати
mitkokitkata
Рейтинг: 289 НеутралноГарантирано от герб
bludniq_sin
Рейтинг: 1542 НеутралноДо коментар [#64] от "BSRD":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlАко не съм се объркал строителството на този участък от метрото е възложено на Обединение "Станилов -Метропроект", "МЕТРО ДРУЖБА" ДЗЗД с водещ партньор "Трейс груп" и Обединение "Метро Сифер" с партньори "Сиенит" и "Ателие Серафимов"
zzatke
Рейтинг: 289 Весело[quote#9:"ПАВЛА"]Като знам подкъде ще минава третият лъч ... направо да пускат подводници по трасето, че да не се налага ремонт като заплуваме.[/quote]
reddit.com/r/The_Donald/bludniq_sin
Рейтинг: 1542 НеутралноОт одитите по строителството на новите отсечки на метрото става ясна цената на километър метро, при разширението до летище София и Бизнес-парка. Според отговорите на "Метрополитен" ЕАД до ОСЕС, километър подземна железница в "Дружба" е възлизал на 16,9 млн. евро, а до Бизнес-парка - между 17 и 18 млн. евро. Това, според експертите на фирмата, са "крайно ниски стойности", като за пример са дадени строежи на метрото във Варшава, Будапеща и Прага, на стойности съответно 130 млн. евро, 180 млн. евро и 125 млн. евро на км.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlОт тук може би идват и отговорите що аджеба се получава сега този проблем.
BSRD
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#69] от "bludniq_sin":
2%D1%80%D0%BE.html
История, проектиране и строителство още от 1978 година, интересно за какво се хвали хвалипръцко Боко, освен да крадат с фъндъка:
http://www.sofia-transport.eu/bg/%D0%BC%D0%B5%D1%8
Хриси
Рейтинг: 1467 ГневноДо коментар [#61] от "vxa15365434":
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Да сториш метро не е като да сковеш тоалетна в двора на село. - Че даже и тогава ги мислиш нещата и копаеш септична яма.
Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. Я си представи какво би станало, ако тунелът вземе, че пропадне внезапно точно когато по него минава влак пълен с хора!
Някой не си е свършил работата като света, вероятно умишлено, но е прибрал парите като за идеално свършена работа.
BSRD
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#67] от "bludniq_sin":
това са подизпълнители на поизпълнителя.....
Yanko Manolov
Рейтинг: 8 НеутралноЕй добре че около Темза нама вода - иначе и метро нямаше да има преди сто и повече години!
Кой голям град не е на река ?
shakez
Рейтинг: 460 РазстроеноДо коментар [#28] от "чобанмахала":
Та дори и с проучванията от преди 30 години е трябвало да видят и ПРЕДВИДЯТ тези води. Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян. Просто се усвояват едни пари от подходящите хора.
Както беше писано и по-горе, преди по-малко от 10 години там имаше нещо подобно на езеро. На това се бяха натъкнали строителите още преди около 30 години. Спомням си, че даже зимата като замръзне водата сме се разхождали отгоре, а имаше и случаи на пропадане.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 841 Неутрално[quote#71:"Хриси"]Да не провериш дали има подпочвени води е направо престъпна небрежност. [/quote]
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...До коментар [#71] от "Хриси":
Подпочвени води след склона на който се намира Цариградско Шосе има в неимоверно голямо изобилие. това е най-ниската кота на Софийското поле. Квартал Дружба изобилства с естествени езера. Наблизо минава река Искър. До самото летище е пълно с езера и кариери за пясък. Цяло щастие е, че в момента има пробив само на едно място. Ще се подсили, колкото и да струва. все пак да не пропускаме факта, че метрото е огромна придобивка за жителите на комплексите Дружба. Освен това трябва да се огледа цялата околност на теча за останали канали, шахти, водоеми, ниски места и места в които може да се събира вода.
Сатана Ликующий
Рейтинг: 841 Неутрално[quote#74:"shakez"]Неслучайно там бяха изляли някакви основи, вероятно за жилищен блок и строежът беше спрян.[/quote]
Само простите хора си мислят, че има прости неща! Футболът е проста игра, но не е за прости хора ...Тежестта на метрото на квадратен метър е много по-малка (дори когато минава влак) от тежестта на един 8-12 етажен жилищен блок. Наливането на циментов разтвор в участъка ще заздрави терена след 28 дни, когато циментовият разтвор достигне 70 процента от якостта си.
Но поради геологията на терена пропадания могат да се очакват на много места. Трябва да се следи и да се събира опит. Строителите в България нямат опит с такъв феномен. Така се провали и газопровода под Дунав при Русе.
Най-голямата опасност за метрото в Дружба е обаче разлив на река Искър или недай си Боже срутване на стената на язовир Искър или двете изкуствени езера Пасарел и Панчарево, както и земетръс. Това вече ще бъде наистина сериозно.
subsonic
Рейтинг: 530 НеутралноДо коментар [#8] от "Хриси":
И аз това си помислих - че срокът на гаранцията е твърде кратък. Мисля че по ЗУТ са доста по-дълги сроковете за строителни обекти.
Какви само условия са залегнали в договорите и кой ги е писал?
bludniq_sin
Рейтинг: 1542 Неутрално[quote#72:"BSRD"] това са подизпълнители на поизпълнителя..... [/quote]
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlаха .. ясно. Значи проекта е за х пари, част от тия Х пари (по голямата) ги задържа изпълнителя, част отиват за подизпълнителя и още по друга част за под-подизпълнителя който обаче трябва с наличното да изпълни възложения строеж.
agata_kristi
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#36] от "tacheaux":
Сакън! Недейте така срещу това бижу "Метрополитен", чийто директор съвсем наскоро беше удостоен с, обезценения след Гоце, орден "Стара планина" за заслуги, за метрото, и подпочвените му води
agata_kristi
Рейтинг: 684 НеутралноДо коментар [#45] от "azmatahari":
Това, че спомена "рая" означава ли, че и в момента живеем в гербаджийско робство или просто е гербаджийско владичество?
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноАбе,къде е Борисов.Като се режеха лентите беше на първа линия.Сега ,като се говори за дефекти и ремонти,никакъв го няма.
jianev
Рейтинг: 233 НеутралноИ на светофара при станция искърско шосе има пропадания (по искърско шосе, посока гара искър, точно преди светофара - 2 на брой /или поне два лоши подскока и удара в окачването на автомобила/)
azmatahari
Рейтинг: 627 ГневноНе зная как се нарича невъзможността да се оплачеш ефективно от :
кражба на пари от банка; невъзможност да бъдеш прегледан и лекуван; ходене по мъките да си запишеш детето в градина и училище; ежемесечното ти съдиране от сметки на монополи; липсата на елементарна сигурност вкъщи, на улицата, в градски транспорт; липсата на достоверна неслужеща на партии информация в масмедиите; липсата на диалог с тези, в които е и ножа и хляба и т.н.,
и ако все пак го направиш, никой няма да те чуе и прояви заинересованост за решаване на проблеми, които не са само твои.
Използвам рая, защото сме се оттеглили от възможността да си търсим правата в пирамидалната организация на обществото ни, в което пирамидата е толкова извисена, че няма връзка по апотемата. Защото за нормалните хора е уморително и унизително, че на върха стоят дребни, необразовани, крадливи и страхливи чичковци и лелки въоръжени не с познания и идеи, а с надменност и арогантност, която втрещява.
azmatahari
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#80] от "agata_kristi":
Отговорът ми е в 83.
Valeri Ivanov
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#8:"Хриси"]Тостерът ми е с две години гаранция...[/quote]
Тостерът не е произведен тук.