КАТ проверява масово за винетки

КАТ проверява масово за винетки

© Георги Кожухаров



КАТ започна проверки за винетни стикери, съобщи пресцентърът на МВР. Полицейските действия ще се синхронизират с местните структури на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", както и на мобилните групи на Агенция "Пътна инфраструктура".


От МВР напомнят, че винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер. При заплащането й се издава ценна книга, наречена "винетка", която удостоверява правото на ползване на републиканските пътища. Винетката се състои от две части. Първата част е оформена за еднократно залепване в долния десен ъгъл на вътрешната страна на предното стъкло на пътното превозно средство (ППС) и е осигурена срещу фалшифициране със защитни знаци. Тя има и предназначението да удостоверява плащането на винетната такса пред контролните органи.


Водачът е длъжен да предоставя при необходимост валиден документ, доказващ плащането на съответните такси в съответствие с тарифата и наредбата по Закона за пътищата.


Изключение са случаите, когато стикерът е придобит безплатно от водачи с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност.

Ключови думи към статията:

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Неутрално

    А що КАТ не проверят и зейналите дупки по пътищата ?

    karabastun1@abv.bg
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1938 Весело

    [quote#2:"f31"] а тука денонощно медии бълват за некви тъпи винетки. [/quote]И за турското робство.

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Браво. Полицаите, също така, от някъде 12-13 години, имат правото и задължението да пишат актове на собствениците на пътища (държава и общини) за лошо състояние.

    Колко написани акта има досега?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на armich™
    armich™
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Другия път, пак ги подкрепяй те когато протестират за 20 си заплати и т.н. А сега проверки и глоби

    Правете това, което Ви се отдава... така никога няма да сгрешите
  6. 6 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Нека да проверяват за алкохол и опиати, за правоспособност, пък и да хвърлят по едно око и на винетните стикери. Че жертвите на пътя не са заради винетките.

    No Pain No Gain
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#6] от "tokkay":

    Да, ама постъпленията в държавата идват от винетки. Затова гледат за тях. Полицията е просто репресивен апарат на държавата, работи в полза на правителството, а не на гражданите. Затова проверяват за винетки, а броят на жертвите се увеличава.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "а тука денонощно медии бълват за некви тъпи винетки.
    То бива бива селяния ама чак пък толкоз." - Не си прав ,действително винетките са тъпи ,но трябва ли да плащаме 15лв за седмична винетка като ми е нужна за 1 ден ,останалите 6 дни са подарък към АПИ. Хиляди хора за да отидат в друго населено място на лекар също за един ден плащата за + 6 дни. Е това ако не е грабеж.Ако в магазина ти кажат ,че можеш да купиш по 1кг не по-малко луканка,сирене или кашкавал или само пълен резервоар на бензиностанция каква е реакцията ти

    nemam nervi
  9. 9 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Винетките трябва да са справедливи. Задача непосилна Герберските Комунисти...

  10. 10 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Любопитно

    какво толкова им проверяват на винетките?! нали във всяка поща и бензиностанция има система, в която се регистрират винетките? тази система трябва да се свърже с регистъра на превозните средства към общините (регистъра от КАТ да се прехвърли към общините) и това е проверката.

    защо отново милицията влиза в ролята на репресивен апарат и спира и преследва гражданите?!

    защо у нас винаги има репресии спрямо гражданите и данъкоплатците и защита от високо за престъпните мрежи на комунетата и мафиотите и ченгетата от ДС?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    [quote#10:"полувишис"]тази система трябва да се свърже с регистъра на превозните средства към общините (регистъра от КАТ да се прехвърли към общините) и това е проверката.
    [/quote]

    Ъ? Това как точно си го представяш, защото аз - никак.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#2:"f31"]а тука денонощно медии бълват за некви тъпи винетки. [/quote]
    Тук медиите са подразделения на МВР и действащата от престъпния комунистически режим "Държавна сигурност". Оттогава са създадени с цел агитация и пропаганда на властта. Всичките им собственици и шефове произлизат оттам. Затова всичките новини са сводки (по съветски) на МВР. Ако МВР не казва нещо, не се съобщава.
    Например това, че съденият, задържан с години, оправдан за убийството на ямболската адвокатка съди МВР и прокуратурата за 500 хил. лева с лихвите за 15 години!

  14. 14 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 685 Неутрално

    До коментар [#10] от "полувишис":

    А ако ползвам автомобила само в населеното място и не пътувам по републиканската пътна мрежа? Това се доказва само на терен.

    No Pain No Gain
  15. 15 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 595 Гневно

    "Водачът е длъжен да предоставя при необходимост валиден документ, доказващ плащането..."
    Какво?! Касовата бележка ли да носим постоянно в колата?!
    Да си оправят електронните системи и там да ни проверяват! То бива простотии, ама тия гърбавите надминаха дори и непредсказуемите комуняги!

  16. 16 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Гневно

    [quote#12:"Darth Plagueis"]Това как точно си го представяш[/quote]
    Като в Унгария - при плащането на таксата, това се отбелязва в база данни, с която полицейските копои разполагат. Ако не си платил, с познатата система за идентификация на регистрационния номер те засича първият пост, а следващият те спира и санкционира.
    Да, ама тука има милиони, за да се направят имейли на цял народ, ама за това - нанай. Управленчески импотенти!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  17. 17 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#11] от "f31":

    Ние пък ще сътворим винетка за многократно използване.
    Всеки с мечтите си и възможностите.

  18. 18 Профил на nonsense
    nonsense
    Рейтинг: 562 Неутрално

    ''От МВР напомнят, че винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер.''
    Това пък защо? На мен не са ми искали рег.номер.

    shut up retard
  19. 19 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Весело

    До коментар [#10] от "полувишис":

    Аз не разбирам кой е субекта на правото/задължението за ползването на винетка. Регистрационния номер, водачът или собственикът на МПС-то? Ако някой регистрационен номер няма "вписана" винетка, то глобата трябва да бъде търсена от регистрационния номер, а не от водача или собственика. Тъй де, регистрационния номер може да е излъгал водача, че винетка не му трябва.

  20. 20 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#18:"nonsense"]Това пък защо? На мен не са ми искали рег.номер. [/quote]
    Искат го, искат го! И се посочва в касовата бележка. А целта е да не ползваш винетката на повече от един автомобил, отново прозаична - да ти смъкнат и последната кожа!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  21. 21 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#20] от "дедо Андро":

    И на мен не са ми искали! И то никога!

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#16] от "дедо Андро":

    Това добре, ама ми се струва, че предполага изграждането на електронна система и свързаност, каквато ние нямаме.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#21:"paf"]И на мен не са ми искали! И то никога! [/quote]
    Ако си пазиш касовата бележка те съветвам да отидеш там, откъдето си си закупил винетката и да искаш преиздаване на бележката С ПОСОЧВАНЕ на регистрационния номер.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  24. 24 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#8] от "Петър":

    Останалите шест дни са предвидени, ако случайно останеш задръстен порати протест на гръцки картофи, полицейска акция, пропадане на пътя, катастрофа и др. ежедневно бедствие (осигурено от Лилето), да не ти изтече срока на винетката докато те изписват от болница или арест. Ето и Москов се включва в Лилянската кампания - болничните се редуцират до пет дена за да има един за влизане и един за излизане без да е наложително да се чегърта винетката от стъклото. Щото надрасканото стъкло намалява видимостта ... и нови разходи.

  25. 25 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 636 Неутрално

    В Румъния годишната винетка си стои на старата цена от около 53 лева при прекрасна пътна мрежа...

  26. 26 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 387 Неутрално

    [quote#22:"Darth Plagueis"]предполага изграждането на електронна система[/quote]
    Ами то и изграждането на система за 7 милиона имейла също е (не)обходимо, ама вече се предвиждат 24 милиона за целта.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  27. 27 Профил на qdk12501326
    qdk12501326
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Само мен ли ме е страх да си купя винетка щото могат да ми я гепят?

    КАТ и безсмислената българска ченгеджийница какво мисли по въпроса?

    Емиграцията е единственото решение за интелигентния българин
  28. 28 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#10] от "полувишис":

    И до какво ще доведе свързването на двете системи - винетката е задължителна само ако ползваш съответните пътища т.е проверката се върши на пътя.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#27] от "hkm28483845":

    Това е доста интересен въпрос, при това - актуален.
    Дали има застраховка за винетка - до там я докарахме, след като годишната винетка превишава цената на 4 гуми на старо.

  31. 31 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1512 Любопитно

    Миналата седмица си купих прословутата годишна винетка от една бензиностанция и никой нищо не ме е питал за нея - платих, дадоха ми касов бон, залепих си я на джама и си карам...

  32. 32 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#19] от "wanderer":

    т.е. ти си изхвърляш битовите отпадъци в кофата пред имота ти, следователно самата улица трябва да ти пренесе боклука до сметището и тя носи отговорност за такса смет?

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  33. 33 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#14] от "tokkay":

    да, такава е "уредбата" на винетките. крайно неефективна. тогава ще сложат камери на входовете и изходите на магистралите. така ще засекат всички автомобили, които пътуват по магистрали без да си платят винетките. и тази система ще е много по-евтина и ефективна, отколкото всичките проверки на вселенската народна милиция...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  34. 34 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1683 Весело

    До коментар [#25] от "pentuer":

    В Румъния винетката е електронна - за твое успокоение ти разпечатват един лист при плащане на сумата. Както техните камери, така и тукашните имат възможност за разпознаване на рег. номер и проверка за преминат годишен преглед и винетка. При проверка катаджията си набира номера ти в таблета и излиза цялата информация за колата и собственика.

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  35. 35 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1683 Весело

    До коментар [#33] от "полувишис":

    Бъркаш техническите възможности с желанието за печалба на милиционерите. Винетките само в началото бяха уж за магистралите. Оправдаваха се, че например в Гърция има тол такса , а тук щяло да има винетки. След това винетките станаха за цялата пътна мрежа и отново се заговори за тол такси. При положение, че всички пътни такси и плащания са вкарани в акциза на горивата...
    Няма да се учудя, ако има едновременно пътен данък, акциз, винетки, тол такси и цяла България стане синя зона/зелена зона с забранено паркиране...и месечна такса паркинг за достъп до блока...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3281 Неутрално

    [quote#33:"полувишис"]тогава ще сложат камери на входовете и изходите на магистралите. [/quote]
    Камери има. Само че половината са от ония фалшивите, дето само плашат.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#34] от "mitko11":

    Да така е , до скоро се чудех защо никога не ме спира патрула на гравицата , а веднага хваща някой без винетка пред мен...

  39. 39 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    А кой ще наблюдава да не ни чупят стъклата заради "златната" винетка?

  40. 40 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#35] от "mitko11":

    съгласен съм с по-голямата част от написаното от теб.

    което нямаше да бъде дразнещо за гражданите (събирането на много налози и такси), ако агенциите и администрацията вършеха правилните неща с тези пари.

    но се замислям, че в центровете на големите градове трябва да се вземат сериозни мерки за паркинги и такси за паркиране и предлагане на алтернативен градски транспорт. както и това, че местата пред блоковете също трябва да се "регулират" по някакъв смислен начин. не може навсякъде да има автомобили паркирани в хаотичен порядък и потънали в кал.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  41. 41 Профил на f31
    f31
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар 39:
    Ами ша наблюдават тез за които си гласувал...
    Всеки народ заслужава правителството си.

  42. 42 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Изключение са случаите, когато стикерът е придобит безплатно от водачи с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност.
    ---------------------------
    Въпреки че съм в "изключението", още не съм ползвал тази "безплатна" услуга от държавата. И няма да го направя - това си е чисто унижение. А и много тарикати -се- и -ще се- възползват от това.

  43. 43 Профил на Vespertine
    Vespertine
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ченге: "Ъ-ъ-ъ, немате винетка, кво прайм сега, а? Дай сега некой лев, батка, че нема и за семки. А двайсетте заплати чак на пенсия ги вземаме. И по цел ден висим на студа!"

  44. 44 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    "От МВР напомнят, че винетната такса се заплаща от собственика или ползвателя на пътното превозно средство след деклариране на регистрационния му номер."

    На мен никой не ми е искал регистрационния номер.
    Купих си я от пощата, дадох 97 лв, дадоха ми винетка и касова бележка и толкоз.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  45. 45 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#44] от "Athanatos":

    Аз си я купих от бензиностанция и не само ме попитаха за номера на автомобила, ами и го написаха в касовия бон, който трябва да представя на органите при проверка.

  46. 46 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#32] от "полувишис":

    Таксата смет е на името на собственика. Освен това той декларира (чрез адресната регистрация) и отговаря (в едно с Етажната собственост) за другите лица, ползващи имота му/таксата смет. Сиреч не всеки, който изхвърля боклук, е длъжен да има квалификация (шофьорска книжка), застраховка (ГО за моткащи около и в кофата за боклук), нито винетка за преминавани през общите идеални части на имота.
    Иначе, кофата за смет не трябва да седи на улицата - нито пътен данък, нито застраховка са платени за нея от собственика й.

  47. 47 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    Като искаме удобството на кола, ще и плащаме.

  48. 48 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    До коментар [#45] от "sbk":

    На мен не са ми искали № на лека кола ?! Но касов бон ми дадоха със заръка да го пазим...

  49. 49 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#46] от "wanderer":

    вместо да задълбочаваме спора, нека обобщим:
    - гражданите плащат винетки и пътни данъци и такси - не подлежи на предоговаряне;
    - гражданите изискват и държавната администрация предоставя качествени, прозрачни и ефективни услуги по управление и поддържане на пътната инфраструктура и градските зони за паркиране.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  50. 50 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#29] от "f31":

    Разбирам Вашата възвишеност, но само глупаците плащат каквото им кажат, че дори няколко пъти (акциз, данък, застраховки в полза на трети лица, такси). Като им посочат да карат право напред в пропастта като овце се хвърлят в нея.
    Вие глупак ли сте или само тарикат от инвалидите с безплатна винетка, паркинг, талони за гориво и 50% редукция на ДОД?

  51. 51 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Любопитно

    До коментар [#47] от "Peni Nikol":

    Колко пъти? И защо едни да плащат, а други не плащат - 200 хил. винетки за 17 млн. са раздадени безплатно? И като са необходими 140 млн. лв. за подръжка на републиканската мрежа защо се ползва системата на винетки, която за 2015 г. е осигурила 90 млн. лв. от продажбата на 6.6 млн. винетки?

  52. 52 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#49] от "полувишис":

    Спорът е принципен. Защото, ако не са определени правоспособните субекти, утре някой ще измисли "данък-винетка лично ползване", "данък-бабуна на пътя" или "данък-дупка". От това ще пострадат и "възвишените" граждани - стоката ще се развили по пътя, ако пък достигне, цената ще е по-висока за да се компенсират загубите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK