Една групичка краде от труда на всички лекари, каза Ваньо Шарков

Една групичка краде от труда на всички лекари, каза  Ваньо Шарков

© Юлия Лазарова



Съпротива срещу засилването на контрола е в основата на решението Българският лекарски съюз да не подписва Националния рамков договор, смята заместник-министърът на здравеопазването Ваньо Шарков.


Да се направи контролът ефективен е обща отговорност, а не само на здравната каса, каза той пред БНТ и уточни, че става въпрос за 3 млрд. и 500 млн. лева. 


"Има лекари, които се скъсват от бачкане, но в същото време една малка група медици, с които не можем да се справим, взима от труда на работещите почтено техни колеги", каза заместник-министърът. "Всичко зависи от гилдията, да очакваме контролът да се прави само от здравната каса не помага на никой. Има труден път и неговото изминаване зависи от всички", каза Шарков.




Националният рамков договор за 2016 г. според него е по-добър от действащия през 2015 г., а лекарският съюз го е отхвърлил, без да го е гледал по същество. Увеличени са парите за болничната помощ, броят на направленията, средствата за специализираните прегледи и средствата за прегледи на деца. 


"Не разбирам как успяваме за 30 минути да отхвърлим един Национален рамков договор, който е по-добър от действащия и от много други преди него", коментира зам.-министърът. 


"Предишната Национална здравна карта ограничаваше някои от болниците да сключват договори със здравната каса, например болницата в Благоевград", даде пример Шарков. А по въпроса за пръстовия идентификатор - такъв текст не съществува в рамковия договор, посочи той.


Практиката пациенти да бъдат изписвани 3-4 дни след инсулт ще се прекрати. "Това ако е неморално, значи някъде сме загубили представата си за морал и ценности", заключи Ваньо Шарков.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 407 Неутрално

    ГОСПОДИН ШАРКОВ,

    ЗАПИШЕТЕ В РАМКОВИЯ ДОГОВОР ЧЕ ВСИЧКИТЕ ЧЕТЦИ ЗА ПРЪСТОВИ ОТПЕЧАТЪЦИ ЩЕ БЪДАТ ЗА СМЕТКА НА БЮДЖЕТА НА МИНИСТЕРСТВО НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И ТОГАВА ЩЕ ВИ ПОВЯРВАМЕ !!!

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1054 Гневно

    Значи заради "Една групичка" ще харчим пари,ще снемаме пръстови отпечатъци?
    Вземете се в ръце най-после бе!

  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Ами осъдете я тази групичка.

  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    Време е да се говори с имена и факти. Коя е тази група лекари? Нека и пациентите да знаят.

  5. 5 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Една групичка депутати, министри и зам. министри краде от целия народ.

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  6. 6 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    За инсултите съм съгласен,но пръстовият отпечатък буди доста въпросителни.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    marinov1018
  7. 7 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#4] от "hodounski":
    "Време е да се говори с имена и факти. Коя е тази група лекари? Нека и пациентите да знаят."

    Нека допуснем, че бъдат назовани и пациентите ги знаят. Какво ще последва - нищо. Групичката ще си продължи по старо му.
    Назоваването и посочването са шоу. Това шоу измества истинските методи, а истински а тези методи, които ПРЕСЯВАТ хитреците. Като имаш ефикасно техническо средство за контрол, хитростите се обезсмислят

    подпис
  8. 8 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#6] от "Михаил Маринов":
    "пръстовият отпечатък буди доста въпросителни. "

    За мен пръстовият отпечатък поражда само един въпрос - има ли друго толкова ефикасно ТЕХНИЧЕСКО средство. Не искам да слушам за никакви стратегии или организационни мероприятия. Вярвам само на техническите средства.
    Вземам за пример камерите заедно с камери и микрофони закрепени на дрехите на полицаите и компютърни системи за събиране на глобите.

    подпис
  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    [quote#6:"Михаил Маринов"] буди доста въпросителни. [/quote]
    Майка ми констатира, че миналата година е "прегледана" 5 !!! пъти, без да е била при личния си лекар ... това не е ли "въпросителна" ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Всички държавни дейности трябва да се обхванат от компютърни технологии за контрол и налагане на наказанията. Да се елиминира човешкия фактор.

    подпис
  11. 11 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":
    "Майка ми констатира, че миналата година е "прегледана" 5 !!! пъти, без да е била при личния си лекар ... това не е ли "въпросителна"

    Много ми харесва това възражение. Ето моят отговор. Очевидно личният лекар е надписал прегледи. За това има перфектно решение. Нека например на всеки пациент да се въведе норма от среден брой прегледи за годината. Компютърната система в края на годината ще изпрати сметка на всеки пациент с колко е над или под нормата. Всеки под нормата нека получи от касата някакви стотинки за икономисаните пари и обратното - всеки над нормата да внесе същите стотинки. Тогава пациентите ще се нахвърлят върху лекарите мошеници и ще искат от тях компенсация. За касата ще остане само грижата да канализира гнева на пациентите и да го обобщи в наказание за лекаря.

    подпис
  12. 12 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Почти всеки от нас, който не ходи на профилактични прегледи редовно, може да е сигурен, че те му се "оформят".
    Няма да ви припомням за човека, който съвсем случайно беше научил че е лежал със счупен крак в една болница и т.н.
    Затова заинтересованите от подобни "практики" вдигат пушилка за т.н. пръстови отпечатъци, което няма нищо общо с отпечатъците вземани от полицията на престъпниците, защото всички тези груби или по-дребни оформяния, няма как да се случат.
    И още нещо, чуват се гласове за това, как по-добре да си проверяваш по интернет какво са ти правили и т.н., първо не малка част от хората нямат такъв достъп, но по-важното е и тези от нас, които ползват мрежата, дали ще си проверяват статуса ей така, от любопитство, докато другия подход решава въпроса генерално.

  13. 13 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":

    Ми то и полицията и съда са създадени и им се плаща именно заради една групичка хора, дето пакостят на останалите... Баси, сякаш падате от луната. Ми има ли хора, винаги има 20/80 — в случая, 20% правят 80% от пакостите... От друга страна съседните системи на полицията и правораздаването също са скапани, а в бранша на парите за здраве има монопол щото има двама играчи — касата и държавата. Без конкуренция ще се разчита само на милиционерските методи за контрол на харченето и да, не са приятни, но само такива методи дават резултат в подобни случаи.
    Искай "скрита камера" да е нормално и достатъчно доказателство за присъда и ще видиш колко промени ще настъпят без пръстови отпечатъци.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  14. 14 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    гарван гарвану око не вади...всеки лекар в една болница знае кои негови колеги са 'гнили'...то им личи по поведение, скъпи коли и прочие...ама си траят всички а защо ли???

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  15. 15 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 738 Неутрално

    "Една групичка краде от труда на всички лекари, каза Ваньо Шарков"
    Ами сред търговците така се получава.....

  16. 16 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#10] от "Иван К":

    ++++++++++++++++++++++++++++++
    колкото по малко човешки фактор при конкурси и прочие толкова по добре,на запад отдавна са го разбрали че по малко човешка намеса по добре ...човешкия фактор особено у нас е мнооого субективно нещо

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  17. 17 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    Кво нещо е властта! Лекар да плюе по лекари вместо добро утро... Да припомним как този човек горе на снимката не се посвени да окепази тетевенската гинеколожка д-р Нина Байчева, която оказа се, нито е извършила престъпление, нито лекарската етична комисия я укори в нещо. Напротив, заключението е, че при липсата на анестезиолог (което е отговорност и на министъра) за оперативно раждане, лекарката наистина е направила всичко възможно да спаси плода. В резултат на усилията на т.нар. д-р Шарков родилното отделение в Тетевен беше закрито. Точка. На лешпера доверие никакво!

  18. 18 Профил на Sandokan
    Sandokan
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Не е почтено да кажеш "А" и да млъкнеш. Или не казвай нищо или карай до "Я". Иначе действаш непочтено и си ...

  19. 19 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 951 Весело

    Бухаа! Пак някой НЕдоРАЗБРАЛ! Лекарите са наемници! В търговски дружества! Предоставящи услуга! В пазарна икономия!
    Нали това ни се втъпяваше по 100 пъти на ден 26 години? Нали ТОВА градихМЕ и това целяхМЕ ?
    Целата е определени търговци да печелят! Без значение дали от ВЕИ-та, или от частни болници! Или от обществени поръчки! Или от източване ДРУГО!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  20. 20 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Вървим по старата английска максима "Разделяй и владей", нали, д-р Шарков?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  21. 21 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Шарков,Шарков,виж що се случи с адаша ти от митницата.

  22. 22 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1905 Любопитно

    До коментар [#11] от "Иван К":

    Тогава лекарите ще си намерят пациенти, с които да делят източваното и пак ще върви схемата с фиктивните прегледи. Виж, ако се изисква палец за всеки преглед, то далавераджиите ще трябва да киснат пред кабинета и лично да слагат палеца...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  23. 23 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иван К":

    при личния лекар прегледите на майка ви не се заплащат от здравната каса ,тя е абонирана при него и се преглежда или безплатно или за 1 лев ,но касата не плаща нищо ,няма логика да се надписват прегледи ,за които не се плаща нищо ,затова коментара ви е и ли глупав или нарочно плюете докторите ,другия вариант е да сте ходили роднини за нещо си и да чакате някой да ви го направи , но майка ви да няма и помен за това нещо ,така е ,прави сте има надписване ,сега няма да има надписване ,но сте далеч от мисълта ,че доктора ще хукне да ви обслужва за 1 лев такса по домовете или веднага ,ще трябва лично да си поставяте палеца на четеца или да си плащате кеш ,ако бързате да минете днес ,а не след 14 дни , до тук само днес ,само при мен ,лекар съм са минали 72 души ,които по новата система се предполага ,че ако минат точно навреме в момента ,който са се записали предварително ,а не веднага ,ще трябва да чакат 4 дни ,а не днес ,който бърза ще плаща , само че това никой не ви го обяснява ,така няма да има надписване ,ама няма да има и преминали веднага или на аванта

  24. 24 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    До коментар [#22] от "gost22":

    няма смисъл от фиктивни прегледи и да те издъни някой ,след като пациента ,като си няма час за преглед ,забравил е картата или пък не е дошъл на време ще си плаща поне 20 лв за преглед ,в останалия случай касата не дава нищо на джипито , пациентите са абонирани ,а за мизерните 9 лв не си струва да се рискува надписване , напротив в новата система ,пациентите го отнасят тотално , а не лекарите ,доходите на лекарите ще станат поне 2 пъти повече ,при това без никой да ги проверява и тормози ,защото няма да са по линия на НЗОК ,а частни такива ,да не говорим за освободените от такси ,за които е много спорно ,че ще може винаги и всеки ден да си осигурят безплатен преглед веднага и да са недоволни ,ще почакат , в Испания и Англия се чака при трицифрени осигуровки поне 15 дни за джипи ,а за специалист до година ,та нашите другари тук с 0 лв осигуровки и 0 лв такси едва ли ще бъдат добре дошли ,в случай ,че никой не заплаща разхода за прегледа им .

  25. 25 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2089 Неутрално

    До коментар [#19] от "Нюланд-> Плевнелиев = РУМНО -> Живков и ГРУ":

    печели се от източване ако има какво да се източи ,в случая има едни 4 милиона ,които не внасят никакви вноски ,а са на държавен бюджет ,тоест на вноските на останалите ,до докторите в извън и болничната помощ стигат до 3% от бюджета за здравеопазване ,другите пари са по други пера ,за лекарства ,изследване ,болници и издръжки на служби ,които проверяват ,тоест предполага се голямата борба с докторите ще доведе до намаляване на източване то на 10% от 3 % от бюджета за здраве ,но не ви прави впечатление ,че за лекарства например отиват близо 45-50% , а там печалбите са от 28 до 33% ,без коментара ,че лекарствата в България са в пъти по скъпи от запада , така голямото източване ,което засяга поне 20 % от парите на касата ще продължи ,но 0.3% от парите на касата ,които евентуално ще източат докторите ще доведе до тотален срив на системата и липса на достъп веднага до доктор това никой не коментира ,нали , на пациента ще му стане много по добре ,след като не може да се прегледа веднага ,щото му трябва е карта и прегледа е регламентиран на 20 минути един ,това някой отчита ли и ли ще се биете с докторите и с пищов на главата ще ги карате да ви преглеждат веднага и безплатно , тези моменти минаха .

  26. 26 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Да се създава аристокрация сред всички прослойки на обществото е вреден навик на българите. Българите най- страхуват от две неща: да не изстинат и да не се минат. Аристокрацията сред лекарите е създадена от алчност, от страх, че когато всички дипломирани лекари са равнопоставени, няма да остане "достатъчно" за важните от съсловието. Например може да си доказан супер специалист в дадена област, да притежаваш всички възможни титли и специалности, но ако работното ти място не е в чертите на бившата Медицинска Академия нямаш право да изписваш протоколи за някои групи лекарства. Може да си току що завършил лекар, да си купил мястото за асистент или научен работник имаш предимства до благините свързани с привилегията да изписваш подобни лекарства: да получаваш ваучери; да ти заплащат командировачните за участие в конгреси, дори да не знаеш бъкел от някакъв чужд език; да те канят на промоционални беседи, лекционни курсове и щедри гощавки... Резил, господа Доктори! Някои от лекарите се скъсват от работа, но "хлябът е малко, хлябът не стига...", а другите просто си го докарват от позицията , от положението, което сами са си определили, само защото овчедушието на съсловието им го позволява!

  27. 27 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Знаем я тази групичка, групичката около Пешо Московския

  28. 28 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Нали това писах. Лекарите крадат , на пациентите вземат палците !
    В държавната болница те преглеждат и те пращат при частник. Оня също е държавен , но два дни работи частно. Предписва ти инжекции, ама веществото струвало скъпо. 1000 лв. Иначе манипулацията е платена от Касата . Плащаш , удрят ти спринцовката и ти издават касов фискален бон. Всичко е наред , нали ? Само че на бона пише "МАНИПУЛАЦИИ " ! Т.е. това което се плаща от Касата ! Оказва се , че в друга болница, където не може да се краде, веществото струва 5 ЛЕВА ! Значи за манипулациите вземат два пъти пари : веднаж от пациента кеш и второ път от Касата ! А за цената на веществото лъжат !
    Къде тук са моите отпечатъци от палците ?
    Частникът , когато отидеш на прием при него в държавната болница , те праща на частно при своя колега , който пък му праща на него .
    Такова крадене няма по света !

  29. 29 Профил на just
    just
    Рейтинг: 594 Неутрално

    #4:"hodounski" "Време е да се говори с имена и факти. Коя е тази група лекари? Нека и пациентите да знаят."


    Това са кардиолозите и то една група от тях-инвазивните кардиолози, заплатите на един млад лекар в такова отделение
    започват от 20 000лева нагоре, това е старта, за по-опитните
    цифрите варират като често досигат 35-40 000 месечно.
    Уважавам тежкият и високоспециализиран труд на тези лекари,
    но не може стартовите заплати на техни колеги от други специалности да бъдат700лв месечно, това просто е безумие.
    Никъде по света няма такива разлики. В Англия един млад лекар получава близо 3000 месечно а специалист с опит получава близо 9000 месечно, тоест максимум 3 пъти повече.
    В БГ разликите са при някои 600-700 пъти, е тези да не са светци а другите будали? Не може някой за една година да получават заплата от 400-500 000 на година а други лекари цял живот да не могат да достигнат дори 1/3 от тази сума.

  30. 30 Профил на just
    just
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#25] от "edin drug":

    Много точни коментари, голямата схема в здравеопазването това са средствата за лекарства които са около 50% от разходите, тоест това са колосалните за БГ 1,8 до 2 милиарда лева. Когато добавите и средствата за медицинска техника/апаратура то цифрата става внушителна, нека само споменем че един скенер в зависимост от модела и годината може да струва м/у 1 и 3 милиона лева.
    Нека добавим към това и че пациентите в БГ заплащат много голям процент от лекарствата от джоба си-над 55-60% и също така медикаменти със високи цени, както е добре известно някои медикаменти са по-евтини в съседни държави.
    Фармацевтичната мафия в БГ печели мнооого добре.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7462 Неутрално

    "в същото време една малка група медици, с които не можем да се справим, взима от труда на работещите почтено техни колеги".
    Не така с недомлъвки.Кажете имената на тези лекари,от кои болници са и как по-точно крадат от труда на своите колеги.

  32. 32 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Ако групата, която краде в България беше групичка, щяхме да сме на друг хал.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1905 Любопитно

    До коментар [#23] от "edin drug": "...до тук само днес ,само при мен ,лекар съм са минали 72 души ,които по новата система се предполага ,че ако минат точно навреме в момента ,който са се записали предварително ,а не веднага ,ще трябва да чакат 4 дни..."

    Това от сутринта до обяд 12.32часа сте прегледали обстойно 72-ма човека? По четири минути и няколко секунди на човек, ако работите без почивка... Честно? Май Москов правилно иска пръстов отпечатък за всеки преглед.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Кой не се е сблъсквал и кой не е писал за проблемите в родното ни здравеопазване и пак ние като пациенти срещу лекарско съсловие ,не сме обективни/четейки коментарите ви/.У нас всичко се политизира и се пречупва през призмата на това кой управлява.Моите уважения към лекарите,които в голямата си част са борци за всеки човешки живот,но бидейки гневни на системата, доста често си го изкарват на нас и ни въвличат в недостойни комбинации.Примери:записвам се на мамограф м.09 и ми казват до края на годината няма часове,но срещу заплащане-веднага...Болно дете/ силна кашлица,темп2ратура и пр.приемат го в болница-три дни лежим,а за останалите ни карат да подпишем като присъствени.Сестра ми прави перитонит,операция ,спасяват я и след това/колкото дадете на /ръка/извън консумативи,престой и т.н.Това е много малка част от случващото се по болниците и даже ми е обидно за мен самата.Влачи куче-диря няма!Питам се защо всичко е на наш гръб,а отговора е,защото няма правила и никой не иска да ги да има.Лекарят иска достойно заплащане,а аз искам да имам средстваи да си платя,само дето управниците създават условия за корупция и даже здравето на хората се превръща в бизнес без морални задръжки.Ужасно е,когато си болен,когато гледаш с надежда в очите ,вместо състрадание и обгрижване да се превърнеш в банкомат за разплащане.Даже и когато се споминеш,близките ти също стават жертви в скръбта си на безскруполни костюмари в черно,които им предлагат легло от махагон,ангели небесни,орхидеи ипр.-но на теб вече ти е все едно!За това докато сме живи да си търсим правата и да не се оставяме да бъдем търгувани като стока!

  35. 35 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Поредните паразити, които се мъчат да правят политика на чужд гръб. Всеки лекар и всяка отделна болница трябва да има възможност сама да решава дали да сключи договор със здравната каса или не. Ако лекрския съюз договори по-добри условия за членовете си то лекарите с удоволствие ще си плащат всяка година членския внос. Обаче тук пак идва някоя чиновническа простотия, която най-вероятно гласи, че всеки лекар ще не ще трябва да е член на лекрския съюз, който по странно стечение на обстоятелствата е само един и не може да се появи конкурентна браншова организация.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514": ≪Ами осъдете я тази групичка.≫

    Не могат. Защото по сега действащия закон това, което те правят, не е забранено от закона. По новия закон това става невъзможно, ако не се наруши законът, и тогава нарушителите могат да бъдат наказани. И те точно затова така непоколебимо, като истински ГюроМихайловци, стоят до смърт срещу новия закон.

  37. 37 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#31] от "Роси": ≪Не така с недомлъвки. Кажете имената на тези лекари,от кои болници са и как по-точно крадат от труда на своите колеги.≫

    Не може. Защото ще го осъдят, че обявява за престъпници хора, които съдът не е осъдил и не ги е определил като престъпници.

    А и по досегашния закон това не се забранява и затова не е престъпление. Или е недоказуемо при този закон. И точно по тази причина тези хора стоят толкова твърдо против новия закон. И точно лекарите, които са най-големите противници на новия закон, са вероятните хора, за които говори Ваньо Шарков.

  38. 38 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#4] от "hodounski":
    "Време е да се говори с имена и факти. Коя е тази група лекари? Нека и пациентите да знаят."

    Дума дупка не прави.
    Никакъв смисъл няма от подмятане на имена. Който прави далавери вече ще плаща. Никой няма да му пише името а и не е нужно. "Ако искаш един човек да се оправи - бръкни му в джоба."

    подпис




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK