Метрото до "Хладилника" тръгва на 31 юли

Метрото до "Хладилника" тръгва на 31 юли

© Георги Кожухаров



Станцията на метрото в столичния квартал "Хладилника" ще тръгне на 31 юли, съобщи кметът Йорданка Фандъкова, която инспектира строителството заедно с шефа на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и районния кмет Любомир Дреков. В момента дейностите са приключили над 75%.


Името на станцията е "Витоша" и се намира на кръстовището на бул. "Черни връх" и ул. "Сребърна", точно до големия търговския център Paradise center. Тя е продължение на втория лъч на метрото - след станция "Джеймс Баучер" в "Лозенец". Дължината на станцията е 1.3 км, с което общо в София ще има над 40 км релси.


"С новата станция очакваме над 20 хил. души дневно да използват най-екологичния и модерен градски транспорт", каза Фандъкова и добави, че около спирката има общо над 120 големи жилищни сгради, над 25 офис сгради и търговски центрове, а и кръстовището е силно натоварено.




Така изглежда станцията според проекта на общината.

© Столичната община

Така изглежда станцията според проекта на общината.


Сумата на проекта е 42.37 млн. лева, или 21.7 млн. евро, тоест 16.7 млн. евро на км трасе, което е най-ниската стойност за 1 км в Европа. Изпълнител е обединение с водещ партньор фирма "Станилов".


През юли ще бъде възстановено и движението на трамвая по бул. "Черни връх" и пътните ленти, които в момента са затворени, ще бъде освободени за автомобилно движение.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Още една крачка напред

  2. 2 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Весело

    Чудесна новина. Да видим как ще е след първия по-сериозен дъжд.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  3. 3 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Супер! Сега остава да разкарат светофарите с бутони за пешеходци, които всъщност усложняват живота на всички, и София ще стане още по-добро място за живот!

  4. 4 Профил на seth
    seth
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Станилов открива, но дължи по 6-7 заплати. Интересно кога Фандъкова ще им плати, след като вече инспектира.

  5. 5 Профил на Mike Power
    Mike Power
    Рейтинг: 493 Неутрално

    През юли ще бъде възстановено и движението на трамвая по бул. "Черни връх" и пътните ленти ще бъде изцяло освободени за автомобилно движение.

    Може ли превод!

    Не се доверявай на написаното. Мисли, провери и тогава коментирай!
  6. 6 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 541 Гневно

    До коментар [#3] от "blaf":

    Направо да махнат пешеходците, че само пречат?

    ---

    ДО 10 г. изглежда, че София ще има атрактивно метро, а не такова свързващо единствено крайните квартали и сборища на наркомани (Централна гара) с центъра...

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  7. 7 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#3] от "blaf":

    Само този тип светофари трябва да съществува!
    Единственият минус в София е, че качеството на системите е много мизерно и има множество зле настроени кръстовища..
    Където правилното пресичане граничи с невъзможното..

  8. 8 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 500 Весело

    До коментар [#4] от "seth":

    Това че Станилов дължи заплати не означава че не е получил средствата за строителството. Двете неща нямат много общо

  9. 9 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mike Power":

    Не виждам кое не се разбира, но уточних. Благодаря за бдителността.

  10. 10 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#6] от "Чичкото":

    Май не съм бил достатъчно ясен. Аз самият съм пешеходец 90% от времето. Говоря за нововъведените светофари с бутони, които пешеходците трябва да натиснат, за да заявят желанието си да пресекат улицата. Проблемите обаче там са много - (1) бутоните обикновено са на неподходящи и объркващи места, (2) възрастните хора не могат да се ориентират да ги използват, (3) реално не променят цикъла на светофара (както подобни бутони правят в други държави), (4) в зависимост от това в кой етап на сегашния цикъл е натиснат бутона, може и да не светне на следващия цикъл (тогава аз, а и повечето хора, преминавам заедно с колите в моята посока на червен пешеходен светофар). Изключително недомислена система - вероятно направена с цел да се "усвоят" едни пари.

  11. 11 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    До коментар [#10] от "blaf":

    Казано накратко :не улесняват колите ,но затрудняват пешеходците.

  12. 12 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#7] от "sv3tli0":

    Защо трябва САМО този тип да съществува? Пешеходците да не би да са по-нисши от колите, че да трябва да се МОЛЯТ за да минат, натискайки бутон?

    Ако цикълът на светофара се пренарежда, има смисъл от тези бутони на разни места в София, където пешеходци почти не минават. Сега тези светофари са по центъра, сякаш за да покажат "ейй вижте ни имаме копчета на кръстовищата!". Реално затрудняват всички. Подобни бутони имат място само и единствено на местата с малък поток от пешеходци.

  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    [quote#5:"Mike Power"]През юли ще бъде възстановено и движението на трамвая по бул. "Черни връх"[/quote]

    И на мен ми е чудно защо ще продължава да има трамвай на Черни Връх, като отдолу му върви метро?

  14. 14 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 244 Гневно

    До коментар [#13] от "Камен": По една лента от двете страни е заета от паркирали автомобили! Ако пуснат и трамвая, ще стане филм на ужасите... За какво тогава построиха метрото отдолу???

  15. 15 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Най-накрая! Логиката за трамвая и на мен малко ми се губи обаче.

  16. 16 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#12] от "blaf":

    Натискането на един бутон ли те затруднява ?

    Ти говориш за най-натоварените кръстовища и светофари в най-натоварените им часове. В този случай няма голяма полза, но не виждам къде е и вредата от 1 бутон.

    Бутоните като цяло са полезни за времената в които няма голямо натоварване на дадено кръстовище, което се явява по-голямата част от денонищието.

    Отиди някъде в чужбина, особено на запад където пешаходци и велосипедистите са на почит и се загледай в центровете на големите градове. Къде има и къде няма такива бутони.

    "Пешеходците да не би да са по-нисши от колите, че да трябва да се МОЛЯТ за да минат, натискайки бутон? "

    Дискриминация в случая няма, само твоето мнение за такава съществува. При автомобилите няма как да се въведе такъв бутон, тъй като това включва и 1 слизане/качване от превозното средство. За сметка на пешаходеца който просто трябва да си подаде пръста..

  17. 17 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 541 Весело

    До коментар [#10] от "blaf":

    В това вече има смисъл, извинявай - не те разбрах правилно първия път (мисля, че и ти сам се убеди, че така казано има повече от едно значение )

    Когато един смешник забавлява народа, това е комедия. Когато същият този смешни води народа - трагедия.
  18. 18 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    [quote#16:"sv3tli0"]Отиди някъде в чужбина, особено на запад където пешаходци и велосипедистите са на почит и се загледай в центровете на големите градове. Къде има и къде няма такива бутони. [/quote]

    По принцип знаеш ли защо се слагат тези бутони? Слагат се, за да улеснят и пешеходците, и колите. На Запад, когато такъв бутон се натисне, може зеленото за колите да се забави, за да се промени цикъла и да се пропуснат пешеходците. При нас системата е обратната - бутонът помага на колите, понеже ако не е натиснат, няма да го има 3-секундното изчакване да светне зеленото за пешеходците. Това е цялото "предимство" - 3 секунди.

    А иначе по въпроса за бутоните - според мен освен неудобно, не е и особено хигиенично (на няколко пъти съм натискал бутон, който се намираше в доста омазнено състояние, сякаш 10 човека са го натиснали докато са яли мазна софийска баничка)

  19. 19 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 775 Весело

    До коментар [#18] от "blaf":

    нещо не те разбирам какъв ти е проблемът- при мен на черни връх срещу 122ро има такъв бутон - ако има пешеходец, натиска и минава, не разбирам какво трябва да е решението според теб - да си има светофар който да си свети червено през 2 мин независимо дали има пешеходец ли ??

  20. 20 Профил на jwd51479511
    jwd51479511
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Супер, кой трамвай обаче? 10 - през Журналист и Попа, или 9 - до гарата? Има огромна разлика. Аз мисля, че 10, защото бившият 9 ще се дублира с метрото донякъде.

  21. 21 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#19] от "carmello":

    Ти минавал ли си от там като пешеходец, и ако да - колко често?

  22. 22 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Много важна станция-ще реши много транспортни нужди и най вече ще облекчи наплива на коли за МОЛ-а , които сега са около 10-15% от потока.

  23. 23 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1030 Весело

    "Дължината на станцията е 1.3 км"

    отсечката......

    Машини прости, народ неук.
  24. 24 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Водещ партньор е Джи Пи г-н Марчев!

  25. 25 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#10] от "blaf":

    "(1) бутоните обикновено са на неподходящи и объркващи места"

    Абсолютно съгласен. Аз не съм възрастен, считам се за достатъчно интелигентен, ходил съм тук там да видя как е по големия свят, но тези самостоятелни колчета с бутон по средата на някой тротоар, не ги разбирам. Или пък натискаш, за да пресечеш от едната страна, то пък пуснало другата улица. Младост по "Малинов" и идеален пример за тези безумия, а сигурно и на доста други места ги има.

    Бойко е зависим
  26. 26 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 618 Неутрално

    'През юли ще бъде възстановено и движението на трамвая по бул. "Черни връх" '

    По-добре да не го възстановявт, сега си е добре.

  27. 27 Профил на elling
    elling
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#20] от "jwd51479511":

    9 го няма от доста годинки вече... Би трябвало да пуснат отново 10 до старото обръщало на пазара. Само не знам в какъв вид ще го възстановят, че преди строежа на метрото беше.....

    До коментар [#13] от "Камен":
    Ами там му е обръщалото на девятката и ще се припокрива с метрото само за 1 спирка. Сегашната начална/крайна спирка на трамвая е всичко друго, но не и удобна. А и не е единственото засичане на метро и трамвай в града.

  28. 28 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#12] от "blaf": преди да показвате неграмотността относно техниката информирайте се. Иначе спамите форума като журналист с поръчка...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  29. 29 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#28] от "vladek":

    Да бяхте вие казали къде точно проявявам неграмотността си относно "техниката"?

  30. 30 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    [quote#25:"briton"]тези самостоятелни колчета с бутон по средата на някой тротоар, не ги разбирам. [/quote]

    Да, това също е доста дразнещо. Друг неприятен пример е на спирката на 120/94 на Семинарията(в посока НДК), където колчето е сложено на над метър от пешеходната, а на всичкото отгоре бутонът е обърнат обратно на пешеходците (като застанеш готов да пресичаш, бутонът се намира на колче отляво, обаче е обърнат и дори не гледа към пешеходеците)...

  31. 31 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#29] от “blaf”: Под асфалта за автомобилите има сенсори. Като автомобил мине пред сфетофара той “натиска” бутона. Така че ако няма автомобили от едната посока сфетофара ще бъде отворен само за посоката която има автомобили, освен ако няма пешоходец (няма такъв сенсор измислен все още да гадае какво иска пешоходеца) който да натисна бутона или адтомобил от другата посока да мине през сензора. Погледнете асфалта на 10-15м пред сфетофара следващия път като минавате покрай сфетофар.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  32. 32 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#31] от "vladek":

    Не отричам, че е възможно да има такива сензори (макар доколкото си спомням, не съм забелязвал кърпежи по асфалта), но замислете се каква е ползата от тях? Ако на кръстовището няма нито коли, нито пешеходци, цикълът на светофара ще премине през зелено за колите, но не и за пешеходците. Това е естествено, защото колите се движат много по-бързо и няма как да се очаква от всяка кола да намаля рязко преди светофара, за да натисне сензора под асфалта. Т.е. цялата имплементация с бутоните всъщност възприема, че колите имат по-висок приоритет спрямо пешеходците на всяко кръстовище, на което са поставени, което въобще не е в крак със световните течения да се създаде среда, която да е подходяща и за пешеходци, и за велосипедисти, и за автомобилисти.

  33. 33 Профил на aoz41309847
    aoz41309847
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "ПАВЛА":

    Споделям мнението!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK