Диспечер на Спешна помощ-София ще бъде уволнен дисциплинарно след смъртен случай

Диспечер на Спешна помощ-София ще бъде уволнен дисциплинарно след смъртен случай

© Надежда Чипева, Капитал



Дежурният диспечер на Центъра за спешна медицинска помощ на София, който е бил на смяна в понеделник вечерта, "се е държал непрофесионално и с поведението си е уронил общественото доверие в институцията". Ръководството на Спешна помощ предприема стъпки за дисциплинарното уволнение на "виновния диспечер", гласи съобщение на пресцентъра на Министерството на здравеопазването до медиите. 


Реакцията на ведомството и на директора на столичната Спешна помощ д-р Георги Гелев са във връзка с вчерашния инцидент, при който на улицата почина жена без да дочака лекарска помощ. Според свидетелите, показани в репортаж на Българската национална телевизия, жената припаднала внезапно на ъгъла на "Оборище" и "Кракра" малко след 18.30 ч. Околните веднага се обадили за линейка.


По разказите на хората на мястото спешният екип дошъл след около 23 минути и само констатирали смъртта на жената. Докато чакат обаче, свидетелите се обадили отново на спешния номер и оттам диспечерка с грубо отношение им отговорила, че линейка няма и да дойде скоро. 


Справката, направена от Министерството на здравеопазването, показва, че първият сигнал е приет в 18.41 ч., а линейката пристига на мястото на инцидента в 18.55 ч. - след 14 минути. Екипът установява настъпила биологична смърт.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 852 Любопитно

    Интересен хронометър имат в Спешна помощ - свидетелите отчитат 23 минути, а лекарите - 14.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  2. 2 Профил на Victor Abrashev
    Victor Abrashev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    хаха.. е такава ни е и страната, и затова сме на това дередже.. как да имаме силна страна, като не можем дори да сме единни и да се подкрепяме един друг като българи... егото ще ни засенчи като нация.... Аз живея в хоандия и тук всичко е наобратно, хората са спокойни, искат да ти помогнат, никой няма ад тръгне да ти вика по телефона, камо ли още повече, когато ти трябва помощ. В България, помощ от националните институции няма да видите, трябва да отидете в частните, но там ще трябва да си платите за това, което е напълно нормално... гледайте го по този начин- БГ институциите са, ако например си купите раница за 10лв, а частните, раница за 50 лв, но с разликата че раницата за 10 лв издържа 1 седмица, ата зи за 50 1 година

  3. 3 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":

    това е малко трудно за отчитане, но ако линейката има джи-пи-ес то е елементарно да се проследи часа на входящото обаждане и минутата на пристигане до локацията според навигацията - това е най-сигурният начин. Другото е "една жена каза"..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 959 Неутрално

    Ами това е пътя,поне три
    месеца ще се помни този
    случай.И за да не се забравя,
    на всяка оперативка да се
    припомня.Който си държи на
    работата,ще се съобразява с
    правилата.И това трябва да е
    практика навсякъде:личната
    отговорност на преден план!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА
  5. 5 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":

    А ако направиш сметка от получаване на сигнала в Бърза помощ до идването на линейката са минали точно 14 минути м/у 18.41 ч. и 18.55 ч. и първото събитие се записва, второто също се знае, а кога гражданите мислят че са се обадили е съвсем несериозна работа!!!
    Както и да е, не трябва диспечерите да са груби с хората!!! Това си заслужава уво!!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  6. 6 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":

    И как прецени, че хронометърът именно на Спешна помощ е дефектният?
    Може пък някой от минувачите леко да се е объркал, особено след като силно ранимата му/й душа е била засегната от обидното отношение на диспечерката. Нищо, сега виновната ще си понесе заслуженото и ще трябва да си търси нова работа за 600 кинта на месец. Ако беше служителка в банка или автомонтьор, дали щеше да има такъв рев?
    Не съдя кой е крив и кой е прав, но е добре на нещата да се гледа в преспектива и едва след като разполагаме с нужните факти. Отрицателното мнение на мнозина в страната, подклаждано от медиите, не е от полза за никого. Знае се, по 500 лекари годишно напускат територията. Да не ви лекуват накрая автомонтьори?

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  7. 7 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1423 Любопитно

    До коментар [#6] от "Филанкишията":

    В крайна сметка, оправдавате ли грубото отношение или не ?

  8. 8 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1246 Неутрално

    А, Бърза помощ е толкова близо до мястото на инцизента, както се казва, можели са да притичат

  9. 9 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1754 Любопитно

    До коментар [#6] от "Филанкишията":

    Е да де но всеки мобилен телефон записва дата, час и времетраене на разговора а несменяемият шеф на БП си го спомням още от време Царедворско когато В.Иванов прави някакъв репортаж за скъпо обзавеждане мисля беше.
    Няма ли да го пенЦионират поне ! Инак каква реформа !

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  10. 10 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Въпросът е за колко време е бил препредаден сигналът от тел 112 до Бърза помощ. Излиза, че за това са били необходими около 9 минути.

    Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.
  11. 11 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":
    Разликата от времената вероятно се получава от препредаването на сигнала от тел.112 до "Бърза помощ".Момичето от 112 започва да пита за имената на обаждащия (мен са ме питали) - то си е 2 минути поне. После от 112 докато предаде до "Бърза помощ"... и ако линията е заета - ето ти забавяне.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  12. 12 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 986 Любопитно

    Диспечерът ли е причинил смъртния случай, или НЕдостатъчния брой линейки?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  13. 13 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 272 Неутрално
  14. 14 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#7] от "Индиана":
    [quote#7:"Индиана"]В крайна сметка, оправдавате ли грубото отношение или не ? [/quote]
    "оттам диспечерка с грубо отношение им отговорила, че линейка няма и да дойде скоро."
    Ако е вярно това, което пишат , лекарите са дошли за 14 мин. Не е ясно , кога точно е второто обаждане, но се предполага, че са минали поне 5 минути. Тоест , това "няма да дойде скоро" се отнася за 9 минути. Много добре за българските стандарти. 9 минути не е "скоро", а вярно. Ако диспечерката беше казала "идва скоро" и пак се забави 9 минути?. Както изглежда нямаше да я уволнят. А това, за грубото отношение. Не знам що някои си мислят , че там тона, гласа, интонацията трябва да бъдат гальовно -умилителни и любвеобвилни, все едно ти предлагат матраци за кревата.

  15. 15 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#12] от "Граждани за Европейско либерално беззаконие":

    Аааа, не питай такива работи - купи си раница от 50 лева.

  16. 16 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 279 Неутрално

    От централата на "Бърза помощ" (Сточна гара) до мястото на събитието е не повече от 10 мин. даже и в час пик. Съвсем отделен въпрос е дали жената е починала веднага и дали е моголо изобщо да и се помогне с настоящата медицинска апаратура в линейките. Всички градове в ЕС притежават реанимобили, които на практика представляват една мини реанимация. В тях наистина може да се спасява човешки живот в т.н. първи час от настъпване на животозастрашаващото събитие. Тук всякакви коментари са излишни и безмислени. Представям си как се чувства лекар, който може да спаси човешки живот, но поради липсата на това или онова е безсилен.

  17. 17 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#1] от "majorman":

    Това е защото линейките се движат със скорост близка до скоростта на светлината и спортед теорията на относителнотта, времето за тях тече по-бавно.

  18. 18 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 577 Неутрално

    18:30-18:32 - жената припада и се обаждат на линейка.
    18:41 - сигналът е приет.
    18:55 - линейка идва.

    23мин. след като жената припада. 14мин. след като сигналът е приет. 2-рото обаждане сигурно е станало към 18:40, за да се регистрира в 18:41. 9минути никакво действие от диспечъра. И в случая явно всяка минута е била от критично значение...

    Правилно действие.

  19. 19 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#11] от "je suis Радан Кадиев":

    "Разликата от времената вероятно се получава от препредаването на сигнала от тел.112 до "Бърза помощ".

    СЪВЕТ! От опит!

    Звъните на 112 и казвате: "От София (или съответния град/Село) за Бърза помощ."

    ВЕДНАГА ви свързват с диспечер с медицинска квалификация. Уточняването на адреса, името и телефона става СЛЕД предаване на съществената информация. Дори да не си знаете телефонния номер на GSM-а, диспечерът от 112 ще го продиктува в момента, когато ви питат за него. Пътуващият в линейката лекар може да се свърже с вас, преди да е дошъл до адреса ви.

    От информацията, която ВИЕ давате, зависи и реакцията на медицинските лица от Спешна помощ! Не поставяйте ваша си диагноза, а описвайте състоянието, което виждате и регистрирате (апарат за кръвно, термометър, глюгомер, визуални впечатления...). То и това ви питат, освен за основните заболявания.

    Имах проблем преди година и половина - 10 пъти идва линейка за 7 дена. Докато не приплаках и не обясних какво виждам. Дойде страхотна лекарка, която буквално спаси живота на майка ми! Но вече беше подготвена за нещо по-различно от това, което аз предполагах и до това си обаждане реално подвеждах медицинския персонал на Спешна помощ.

    Нещата зависят и от ВАС и начина, по който искате помощ!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  20. 20 Профил на x-ray
    x-ray
    Рейтинг: 388 Неутрално

    в България всички разбират от футбол и спешна медицина

    sandokan
  21. 21 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1754 Весело

    [quote#16:"shule"]Всички градове в ЕС притежават реанимобили, които на практика представляват една мини реанимация. В тях наистина може да се спасява човешки живот в т.н. първи час от настъпване на животозастрашаващото събитие.[/quote]

    И тук имаме реанимобил който търчи по една скъпа църна бронирана джипка и седи до тъч линията .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  22. 22 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    До коментар [#20] от "x-ray":

    Ако не разбираха от футбол, няма да има кой да отиде на стадионите. Ако пък имаше някой, който да разбира от спешна помощ, можеше жената да не почине. Така, че волю-неволю всеки българин трябва да разбира от спешна помощ и задължително от финанси. Най-малкото, защото плаща здравни осигуровки и данъци.
    Ама Вие, ако смятате, че не трябва да разбираме от нищо, предложете на финансовия министър Горанов ( той също е от Вашата партия на оплаквачи-разбирачи) да ни освободи от данъци и осигуровки. Тъй де, като не разбираме да не се набутваме с неразбраеми харчове.

  23. 23 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 700 Неутрално

    . ". Екипът установява настъпила биологична смърт."

    Не може да е истина просто...откога с колите на Спешна помощ пътуват и патоанатоми, които извършват светкавична аутопсия на място?!
    Бедна Българийо...

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  24. 24 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    Тоест като звъннеш от телефона и ти изпише часа на обаждане, а после видиш часа на пристигане, не мое да сметнеш за колко мин е дошла линейката. Е.ати о.игофрените

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  25. 25 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1040 Гневно

    Вероятно, след като умрат още няколко стотин човека, ще разберем, че "Спешната ни помощ" се нуждае от Спешна помощ...

    Държавата ни е в будна кома...!!!

    Форумът е в будна кома...
  26. 26 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#25:"Ghost"]Вероятно, след като умрат още няколко стотин човека, ще разберем, че "Спешната ни помощ" се нуждае от Спешна помощ...
    [/quote]

    Вероятно смъртта е настъпила за секунди. И след 5 минути да е дошла линейката, все тая. Или както казваше баба ми, тръгне ли душа да излиза и сто доктора да има до теб, пак няма да я удържат. Още повече, че в случая не става дума за катастрофа и масиран кръвоизлив, както и смърт вследствие загуба на кръв.
    Колкото до диспечерката, правилно я уволняват за арогантния език. За тях пациентите са досадници и най-добре минава смяната когато никой не звъни. Ако на нея и прилошее, ще ореве света, но когато е за някой си непознат - дреме и. Балкански манталитет. Скоро няма да се промени.

    /не се чете/
  27. 27 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#6] от "Филанкишията":

    Да напускат бе!Като не им харесва,да се махат и да вкараме румънци!Те взимат наполовината на нашите мед.светила и летят като батмани из цяла Румъния!Тук всеки си прехвърля топката и се оплаква!

  28. 28 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Москов нали оправи бързата помощ

  29. 29 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#10] от "Емо":

    А не трябва ли веднага да те свържат с диспечер от Бърза помощ, че да му обясниш за какво става въпрос? Ето, уволняват каката от там, а не от 123.

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7738 Неутрално

    Тел.112 не е телефон на Бърза помощ.Там се обаждат за всякакви злополуки,пожари,домашно насилие и т.н.После сигнала се препраща и е възможно оттам да идва забавянето.

  31. 31 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#20] от "x-ray":

    От медицина може и да не разбират, но могат да различат вниманието от арогантността. За това иде реч. Трудно е, но професионалистите в Спешна помощ трябва да поучават непрекъснато:
    1. тренинг как да управляват емоциите си в трудни ситуации;
    2. възможност да работят върху трудни от емоционална гледна точка случаи като ги обсъждат;
    3. възможност за психологическа работа във връзка с изключителното им натоварване.

  32. 32 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#7] от "Индиана":

    Разбира се, че не, в нито една професия и сфера на живота.
    Но пак ще попитам: Ако беше служителка в банка или автомонтьор, дали щеше да има такъв рев?
    Подобни материали малко или много внушават, че ако БП са откликнали навреме, жената сега щеше да е жива и невредима. Което не е изключено да е така, но е малко вероятно.
    Също така съм наясно, че много служители в БП не са цвете за мирисане, но наистина не разбирам на какво се дължи това негативно отношение към представителите на медицинската професия в България. Сигурно е остатък от комунистическата действителност, когато зле платени лекари трябваше да прислужват на представителите на пролетариата.

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  33. 33 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#27:"Plamen Shopov"]Да напускат бе!Като не им харесва,да се махат и да вкараме румънци!Те взимат наполовината на нашите мед.светила и летят като батмани из цяла Румъния![/quote]
    Безспорен фаворит за най-малоумен коментар за деня.
    Ти изобщо знаеш ли колко пари изкарва един лекар, хеле пък от Спешна помощ? Румънците за по 250 евро на месец ли ще ги цаниш? На тях на румънски ли ще им обясняваш какви болежки имаш?
    А замислял ли си се как точно протича денят на един лекар? Не е като твоя - да кибичи пред монитора и да ръси недомислици и откровени тъпотии.
    Иначе сред лекарите има много измет, спор няма - така както има сред политиците, шофьорите, стругарите, учителите и т.н.
    В случая дори не става дума за лекарска грешка, но все пак защо да не се възползваме от възможността да наругаем съсловието им още веднъж. Не стига, че ще ме лекуват, ами и пари искат, аммаха със аммаха.
    Само препрочетете заглавието и кажете не внушава ли то, че диспечерската грубост е допринесла за смъртта на жената.

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  34. 34 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1952 Неутрално

    Диспечерът не е сгрешил. Скоро няма кой да дойде, но нито Московеца нито другите чантаджии от МЗто ще ви кажат тази истина. С тези 11-14 екипа на СП за 2 милионна София - толкоз

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  35. 35 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#24] от "Darcas":

    Вероятно първо са звъннали на 112. Незнам дали ти се е налагало, ама там са маааааалко досадни. Разпитват те бавно и протяжно. Може би с резон де, сигурно им е писнало от фалшиви обаждания, а и трябва да са сигурни, че ще предадат точния адрес и случка на БП. Както и да е. Като нищо може да откарат 2-3 минути на 112. От там го препращат на БП, още 2 минути закъснение.

    После вече някой е звънял директно в БП, ония там не са като 112-ките, пернати са в устите. Правилно е уволнена, работата и не е да се дърля с хората, а да приема сигнали.

  36. 36 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#33] от "Филанкишията":

    Малоумника си ти!Специален филм за румънската бърза помощ го показа!Българската журналистка правеше паралелно сравнение със заплатите на български лекар с 900лв заплата,срещу румънски такъв с 400лв!Аре бега давай квалефикации някъде другаде!

  37. 37 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    До коментар [#34] от "Dr_Doolittle":

    "Диспечерът не е сгрешил."

    Може и да не е сгрешил и да е действал правилно, но няма право да бъде груб.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK