Реакциите за отменената здравна реформа: От "Москов да се изнася" до "реформата вече дава резултат"

Петър Москов

© Анелия Николова

Петър Москов



От "Москов да си събира чуковете и да се изнася" до "ако бъде прекършена промяната в здравеопазването, всичките ни усилия са се провалили" и "реформата вече дава резултат и икономиса 500 млн. лв. на бюджета". В тези крайности варираха реакциите на парламентарните сили за решението на Конституционния съд, с което обяви за противоконституционно поделянето на услугите, плащани от здравната каса, на основен и допълнителен пакет. Премиерът Бойко Борисов отхвърли възможността да смени здравния министър и заяви, че стои твърдо зад Петър Москов.


Една от основните идеи на здравния министър Петър Москов за реформа в здравеопазването беше остро критикувана в пленарната зала и впоследствие оспорена от опозицията в съда след приемането й.


Председателят на здравната комисия Даниела Дариткова (ГЕРБ) посочи, че мотивите на съда все още не са публикувани и няма как да ги коментира или да оспорва решение на Конституционния съд. Тя обясни, че Министерството на здравеопазването трябва да се съобрази с тях, след като влязат в сила три дни след обнародването им в Държавен вестник, и да вземе съответното решение - дали ще коригира текстовете, съобразно намеренията за реформа, предприети от този екип, или в противен случай съгласно друго решение на КС ще останат действащите текстове (тоест отново пакетът, който ще бъде един основен, ще се определя от министъра на здравопазването). Съобразно това ще се определят и услугите, които ще плаща касата, и наредбата за достъпа ще определя как ще се прилагат тези услуги на пациентите, посочи още тя.




Дариткова отбеляза, че разделянето на двата здравни пакета е само елемент от здравната реформа - трябва да е ясно, че здравната каса като основен солидарен осигурителен фонд не може да поема плащането на всички заболявания, трябва да концентрира своите усилия върху социално значимите заболявания - тези, които водят до най-голяма заболеваемост, смъртност и инвалидизация. Това може да бъде измерено със съответни критерии и това беше насоката на промяната в закона, посочи тя. И напомни, че основният пакет, плащан от касата досега, пак се определяше с наредба от министъра на здравепоазването.


За подкрепата към Москов шефът на здравната комисия коментира, че ГЕРБ е коректен коалиционен партньор и подкрепя екипа на министерството. Това, че зад този екип стои премиерът, за нас е гаранция, че трябва наистина в рамките на коалиционното партньорство да подкрепяме намеренията за промяна, коментира още тя. Необходимостта от здравна реформа е утвърдена и приета от всички. От друга страна - ние сме изразявали и мненията си, когато имаме несъгласие с някои действия. В крайна сметка промяната в системата на здравеопазването трябва да бъде в интерес на българските пациенти и ние стоим зад това, обобщи Дариткова.



Лидерът на ДСБ Радан Кънев, който се обяви за опозиция на кабинета, също подкрепи реформата на съпартиеца си Петър Москов. "Не съм запознат с мотивите на Конституционния съд. Мога да споделя, че съм изключително разтревожен, защото истината е, че мнозинството в парламента и правителството имат много малко успехи и много малко неща, които изобщо доведоха до промяна. Основната промяна в България е промяната в здравеопазването. Ако тя бъде прекършена, всичките ни усилия са се провалили", коментира той.


Съпредседателят на Патриотичния фронт, който подкрепя кабинета, Валери Симеонов също застана зад Москов. Симеонов не вижда заплаха за здравната реформа в решението на Конституционния съд и смята, че тя вече дава резултати. Бих желал реформата да продължи да действа, защото тя доказа, че за една година може да се икономисат 500 млн. от бюджета на здравната каса, които бяха преразходвани към началото на 2015 г., посочи той. По думите му усилията на министерството трябва да бъдат насърчавани.


Лидерът на опозиционната БСП Михаил Миков обаче призова: "Да си събира чуковете Москов и да се изнася. Друг човек да дойде и да прави това, което трябва да прави ГЕРБ в областта на здравеопазването."



 "В крайна сметка беше ясно, че този текст на Закона за здравното осигуряване противоречи пряко на текст от действащата конституция", заяви той и отбеляза, че има много неща, които трябва да се свършват в сферата на здравеопазването, за да бъде по-достъпно за гражданите. Според него сега здравеопазването било само бизнес.


Хасан Адемов от ДПС също постави въпроса за оставката на Москов. "При положение че основните елементи от неговата реформа са отменени от Конституционния съд и при положение че Националният рамков договор няма да бъде подписан, означава, че самият министър Москов трябва да бъде така добър да си подаде оставката", заяви той.



Напомни за предупрежденията на БСП и ДПС, че това, което прави министърът на здравеопазването, е изключително предизвикателство за българското здравеопазване, защото в крайна сметка решенията, които той предложи, водят до нормативен хаос. Водят до това достъпът на българските граждани да бъде ограничен, каза още Адемов. По думите му Москов е получил звучен шамар с отказа на Българския лекарски съюз да подпише рамковия договор.


Премиерът Бойко Борисов отхвърли възможността да смени здравния министър и заяви, че стои твърдо зад Петър Москов. На въпрос дали ще поиска оставката на министъра на здравеопазването Петър Москов премиерът заяви, че е доволен от начина, по който здравният министър си е вършил работата. "Няма да искам оставката на Москов", подчерта Борисов.


"Има много да чакат", каза Борисов в коментар за исканата оставка на Москов от опозицията. "Сутринта се видяхме рано. Говорихме. Каза, че няма нищо тревожно", разказа премиерът и добави, че не знае защо са допуснати неточностите в закона, но те ще бъдат поправени. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Москов между два стола .... второ действие

    БСП и ДПС вън от политиката
  2. 2 Профил на coffee
    coffee
    Рейтинг: 680 Любопитно

    Една напред - две назад.

    Better things will surely come our way
  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Решението на КС сега какво е? Дребен провал, или световен заговор срещу Москов? А Москва замесена ли е срещу Москов?
    министърът не си ли е поръчал закони, които да отговарят на конституцията? Ако НЕ, кой му е виновен? Може би Москва е виновна за НЕДОмислиците на Москов? Или световния империализъм! Всеки друг, но не и той, нали ? Трябва ли да се съобразяват законите с конституцията, и ако не се съобразяват, това правова държаа ли е? И такова управление смислено ли е, или е кьорфишек, като цялото правителство, в което Москов участва? За ДСБ и Москов беше много лесно да критикиваМЕ, докато бяха в опозиция. Но сега не са! Дали са на висота за управляващи? Или стават само за опозиция?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Доколкото аз разбрах, КС не възразява срещу разделянето на два пакета по принцип, а срещу това, че дефинициите на пакетите са неясни. Но това би могло сравнително лесно да се прецизира в закона.

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1839 Весело

    Тя обясни, че Министерството на здравеопазването трябва да се съобрази с тях, след като влязат в сила три дни след обнародването им в "Държавен вестник", и да вземе съответното решение - дали ще коригира текстовете, съобразно намеренията за реформа, предприети от този екип, или в противен случай съгласно друго решение на КС ще останат действащите текстове (тоест отново пакетът, който ще бъде един основен, ще се определя от министъра на здравопазването)."Както се казва - В българска болница трябва да влезеш много здрав,за да излезеш малко болен.

  6. 6 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Москов просто да си промени този член от закона, за да може КС да "извлече смисъл". Не можах да разбера какво толкова неясно им се е сторило, но щом има претенции - да се преправи законът. Което е човешка направа, пак от хора се променя. Голяма драма.

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    И КС е като всичко друго - паплач!

  8. 8 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Аз доколкото разбрах, отменена е само една алинея. А друга, която се е искало да бъде отменена, е запазена. От една алинея до крах... хиперболки, хиперболки.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#4] от "Калник":

    Именно, не възразява срещу разделянето по принцип.
    Сега става малко като с прословутото решение на КС уж "срещу" електронното гласуване, с което ни проглушиха ушите, без да са го чели.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Факт 500млн. за една година. С ДВЕ РЪЦЕ ЗА МОСКОВ

  11. 11 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    КС и статуквото съсипаха още една реформа!
    Сега д-р Москов остава с вързани ръце и не знам как би могъл да
    се пребори .Съсипаха всичко,което той направи и би направил.

    Tony
  12. 12 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    А конституционните съдии са избирани от БСП, ДСП и ГЕРБ. Нещо неясно?

  13. 13 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 873 Разстроено

    Чугунените бутони в КС започват да светят ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  14. 14 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Мафията в България си има и Конституционен съд.

  15. 15 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Очаквам реакцията на ЦвЦв. Дали ще се вслуша в коалиционните си партньори от дпс и бсп и ще направи поредното тематично мнозинство с тях?

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  16. 16 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#11] от "Free person":

    Не е толкова сложно, дори, доколкото четох, вече има готово допълнение към този прословут член от закона, който по-ясно дефинира двата пакета.
    Което не пречи БСП и ДПС да извлекат максимална полза, естествено.
    Сега ще оврещят орталъка със стенания за антиконституционния министър.

    Доброто е заразно
  17. 17 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 360 Неутрално

    москов може да е гений като лекар и министър, но когато партията му заявява, че е в опозиция, а той не си обира крушите, внушил си, че е незаменим и разчитайки на широкия гръб на бащицата боко, моралната нечистоплътност, дори и в българската политическа кочина, където всички са мръсни, е убийствено висока.

  18. 18 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2090 Весело

    хаха, таварищ Миков пак е зализал от сутринта чуковете и съпровете

  19. 19 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Това с пакетите е добра идея...

    Защо трябва да се плаща на някакви 3ти фирми за допълнително здравно. Вместо да плащаме за по-скъп пакет...

    Разумно звучи , най-евтиният пакет да е равносилен на досегашното осигуряване. Така няма да има потърпевши.
    Но ако някой иска да плаща повече, за да получава повече здравни услуги, какво лошо има в това?
    По този начин милиони могат да влезат в здравната система, в момента давани на разни фирми за "Допълнително здравно осигуряване" ...

  20. 20 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    "Хасан Адемов от ДПС Също постави въпроса за оставката на Москов. "При положение, че основните елементи от неговата реформа са отменени от Конституционния съд и при положение, че Националният рамков договор няма да бъде подписан означава, че самият министър Москов трябва да бъде така добър да си подаде оставката"

    така де, явно КС е под контрола на ДПС и БПС (в КС не служеше ли бившия тъст на Пеевски?).

    всяка реформа, която не е по вкуса на ДС, ДПС и БПС винаги ще бъде възпрепятствана от решение на КС...

    там са събрани толкова корумпирани съдии, и толкова са се увлекли в подкрепата си за ДС, че утре ще обяват и цялата конституция за противоконституционна.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  21. 21 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Кънев с едната ръка тупа Москов по рамото, с другата му бърка изотзадзе.

  22. 22 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Комунистите винаги са искали да запазят статуквото, ех, ако можеха да върнат и времето сега щяхме да сме 1944г. и Народният съд да работи с пълна сила!

  23. 23 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Мотивите на Конституционния съд, поне тези , които бяха огласени, се основават на недостатъчната или неясна формулировка и разписване в закона на т.н. два пакета.С други думи дават възможност от интерпретация в подзаконовия акт- Наредбата на МЗ, като хипотеза за нарушаване на конституционните права на гражданите.Това е спорно , но е решимо със съответното разписване по-детайлно на начина на дефиниране и прилагане.Нищо фатално не виждам.

  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    Да му се не надяваш на Миков, очудващо точно и на място казано: "Да си събира чуковете Москов и да се изнася. Друг човек да дойде и да прави това, което трябва да прави ГЕРБ в областта на здравеопазването."
    Все едно че го е казал Румен Петков!!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 660 Любопитно

    Москов:
    НЗОК ще заплаща лечението, без да трябва да доплащате, ако сте осигурени - това е смисълът на разделянето, това не е проблем и не е предмет на решението на съда, аргументира се министърът.

    Конституционният съд не тълкува намерения и цели, а текстове, наясно е Москов. Той увери, че ще се запознае с мотивите на съда, ще промени текстовете, които не са били достатъчно ясни и ще ги внесе отново.

    Припомняме, че в становището на КС не се обявява за противоконституционно разделянето на два пакета, а се говори за нужда от сериозно разясняване на критериите за разпределянето по пакет на всяко заболяване.

  26. 26 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#23] от "glaxo":

    Ти може и
    [quote#23:"glaxo"]Нищо фатално не виждам.[/quote] но КС и народто събрание виждат!! зависи от гледната точка....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  27. 27 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Упорито, с неистова съпротива от чужди и лицемерна подкрепа от "свои" съпартийци, Москов върви в правилната посока.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  28. 28 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#4:"Калник"]Доколкото аз разбрах, КС не възразява срещу разделянето на два пакета по принцип, а срещу това, че дефинициите на пакетите са неясни. Но това би могло сравнително лесно да се прецизира в закона. [/quote]
    Значи и ти нищо не си разбрал.Точно обрастното е което пишеш.КС не приема да има два пакета,защото с два пакета се дискриминират коректните хора които плащат здравни осигуровки.И пълната неяснота около този закон на Москов.В развитите демократични държави,министъра веднага си подава оставка за провала на реформата и некомпетентността.Москов е кариерист,но пълен некадърник.Той няма ясна представа за проблемите в здравеопазването.За него всяка една негова приумица е реформа.За съжаление заради неговите приумици умират български граждани.Здравеопазването разбира се не е било по цветущо преди Москов,но този министър още повече забатачи българското здравеопазване!

  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    До коментар [#23] от "glaxo":

    То..., защото останалите закони са ясно дефинирани и формулирани и не дават никаква възможност за интерпретации...!

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Конституционният съд е доказал вече своята пристрастност и обвързаност по много въпроси и не е трудно да се види, че решението е продиктувано от други мотиви. Обемът на заплащаните от ЗК услуги и сега не е пълен. Въобще състоянието на здравната система е толкова лошо, че конституцията на практика по отношение на гарантираното здравеопазване не действа. Затова решението е, според мен, много спорно и странно - здравеопазването сега го няма, но промяната на закона в този вид, който цели постигане на един гарантиран минимум, ще лиши българските граждани от гарантираното им здравеопазване.

  31. 31 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#28:"protivbspdpsatak"]Значи и ти нищо не си разбрал.Точно обрастното е което пишеш.КС не приема да има два пакета[/quote]

    От предишната статия на Дневник:

    "Освен това според конституционните съдии критериите, по които се определя кое заболяване в кой пакет да влезе, трябва да са уредени в закона. Т.е. според тях няма пречка медицинскaта помощ да бъде разделена в различни пакети, но това трябва да става по ясни критерии, уредени в закона, въз основа на които да се разпишат подробно в наредба."

  32. 32 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#7] от "bpcorp":

    не пропускай себе си

  33. 33 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#25:"Минувач"]Москов:
    НЗОК ще заплаща лечението, без да трябва да доплащате, ако сте осигурени - това е смисълът на разделянето, това не е проблем и не е предмет на решението на съда, аргументира се министърът.

    Конституционният съд не тълкува намерения и цели, а текстове, наясно е Москов. Той увери, че ще се запознае с мотивите на съда, ще промени текстовете, които не са били достатъчно ясни и ще ги внесе отново.

    Припомняме, че в становището на КС не се обявява за противоконституционно разделянето на два пакета, а се говори за нужда от сериозно разясняване на критериите за разпределянето по пакет на всяко заболяване.
    [/quote]
    Големи специалисти се извъдихте по конституционо право.Още ги няма мотивите на съда,а те вече станали по големи конституционни съдии от самите конституционни съдии.Москов да си обира крушите,защото две години само виждаме негови глупави приумици,но за съжаление умират хора!

  34. 34 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#30:"sanlivko"]

    Конституционният съд е доказал вече своята пристрастност и обвързаност по много въпроси и не е трудно да се види, че решението е продиктувано от други мотиви. Обемът на заплащаните от ЗК услуги и сега не е пълен. Въобще състоянието на здравната система е толкова лошо, че конституцията на практика по отношение на гарантираното здравеопазване не действа. Затова решението е, според мен, много спорно и странно - здравеопазването сега го няма, но промяната на закона в този вид, който цели постигане на един гарантиран минимум, ще лиши българските граждани от гарантираното им здравеопазване.
    [/quote]
    Когато този КС взима решения в полза на управляващите тогава съда не е пристрастен.Москов е некомпетентен и вреден за българското здравеопазване и да си обира партакежите!

  35. 35 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#31:"Калник"]т предишната статия на Дневник:

    "Освен това според конституционните съдии критериите, по които се определя кое заболяване в кой пакет да влезе, трябва да са уредени в закона. Т.е. според тях няма пречка медицинскaта помощ да бъде разделена в различни пакети, но това трябва да става по ясни критерии, уредени в закона, въз основа на които да се разпишат подробно в наредба." [/quote]
    Точно обратното е и когато излезнат мотивите на съда ще се види,че разделянето на два пакета е противоконституционно!

  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#21] от "testimone":

    Напротив, политиката му е съвсем ясна и непроменена. Това го прави Баце, който казва, че подкрепя Москов, докато впряга цялата си машина да го съсипе.


    КС стигна дъното с бързи темпове. До сега не бяхме чували текст да бъде обявен за противоконституционен, заради неяснота.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    здравната каса като основен солидарен осигурителен фонд не може да поема плащането на всички заболявания, трябва да концентрира своите усилия върху социално значимите заболявания - тези, които водят до най-голяма заболеваемост, смъртност и инвалидизация.
    Това малко прилича на дискриминация към болните от "социално незначими" заболявания - хем плащат на касата, хем трябва да се лекуват сами. А някой от "незначимите" заболявания също водят до смърт или инвалидизация

  38. 38 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#11] от "Free person":
    Така е.
    И само леко да Ви допълня - и Шарапова
    За другите обичайно заподозрени нема да споменаваме - комунетата, ДС, КГБ, Борисов, ГЕРБ, ДПС, Цацаров, Кукувицата, царя, Москва, Лукарски, Атака, Гоце, предателите в нашите редици...... и разбира се - калпавия матр;ял

  39. 39 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#31:"Калник"]От предишната статия на Дневник:

    "Освен това според конституционните съдии критериите, по които се определя кое заболяване в кой пакет да влезе, трябва да са уредени в закона. Т.е. според тях няма пречка медицинскaта помощ да бъде разделена в различни пакети, но това трябва да става по ясни критерии, уредени в закона, въз основа на които да се разпишат подробно в наредба." [/quote]
    Покажи ми текста на мотивите на съда,и да видим какво казват за двата пакета!Ако беше така,че двата пакета не противоречат на конституцията Москов и управляващата коалиция щеше да се удари задника в тавана.Но Дариткова дори не може да коментира,защото няма мотивите на КС!

  40. 40 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1798 Неутрално

    Ще призная че някой прави реформа, единствено и само когато се отмени безумната писмена работа за редовите лекари, безумните изисквания на НЗОК и монопола й, както и да осигури личен контрол върху личните вноски за здраве.

    Всичко останало са жалки напъни да се запълни дупката отворена от Дянков и поддържана от един куп правителства досега и управленски рокади, в немалък брой от случаите базирани на чисто лични отношения.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  41. 41 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Много ниска летва е Москов, за да се занимаваме с него. Проблемът е другаде, а именно, че и преди Москов е имало министри на здравеопазването, четвърт век гилдията си е била налице и е работила, сите министри на здравеопазването са били от съсловието, с малки изключения, а здравеопазването се срути и сме болна държава. Като под индиго, положението е същото и при образованието - станахме неграмотна държава, същото при екологията - бетонирана държава, същото със земеделието и горите - сеч и вносни домати!!, същото с транспорта, същото със спорта, трагична армия, жалка полиция, несъществуващ ДАНС, перачница, а не съдебна система, прокуратура за присмех, НС пълно с корумпирани лобисти, измекяри и мутренско представителство, ...
    За капак на всичко имаме неадекватен президент и ... незнам как да го дефинирам, премиер.
    За какви успехи говорим?
    А Москов трябва да си подаде оставката, защото така се прави в белите държави. Е, може и да не си я подаде, защото така се прави в България - посираш се, но не си се изложил, а гордо вееш посраното знаме. Че и по медиите го показваш в национален мащаб.

  42. 42 Профил на Бай Гадьо
    Бай Гадьо
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#28] от "protivbspdpsatak":

    Получаваш това за което си плащаш! Кое му е дискриминационото?

  43. 43 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#31:"Калник"]

    Значи и ти нищо не си разбрал.Точно обрастното е което пишеш.КС не приема да има два пакета- цитат на коментар #28 от “protivbspdpsatak”


    От предишната статия на Дневник:

    "Освен това според конституционните съдии критериите, по които се определя кое заболяване в кой пакет да влезе, трябва да са уредени в закона. Т.е. според тях няма пречка медицинскaта помощ да бъде разделена в различни пакети, но това трябва да става по ясни критерии, уредени в закона, въз основа на които да се разпишат подробно в наредба."
    [/quote]
    http://www.standartnews.com/balgariya-politika/gerb_moskov_tryabva_da_se_saobrazi_s_motivite_na_ks-325096.html Остава в сила старата наредба, след като Конституционният съд обяви за противоконституционно разделянето на здравните услуги на основен и допълнителен пакет. Това съобщи по същото време пред журналисти здравният министър Петър Москов.Копирано от standartnews.com

  44. 44 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#42:"Гадьо"]

    До коментар [#28] от "protivbspdpsatak":

    Получаваш това за което си плащаш! Кое му е дискриминационото? [/quote]
    Не ги разбираш нещата и за това пишеш глупости.Хората плащат едни и същи здравни осигуровки,а Москов ги дискриминира с тези два пакета.Дискриминира ги защото разделя хората които имат социално значими и несоциално значими болести.Такова чудо никъде го няма дори в Борунди.Всички болести са социално значими,и хората трябва да се лекуват възможно най скоро.Иначе тези които отлагат рискуват да усложнят заболяването си,или ако не искат да чакат трябва да платят от джоба си.Това ако не е дискриминация,здраве му кажи!

  45. 45 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#41:"Мърмор"]

    Много ниска летва е Москов, за да се занимаваме с него. Проблемът е другаде, а именно, че и преди Москов е имало министри на здравеопазването, четвърт век гилдията си е била налице и е работила, сите министри на здравеопазването са били от съсловието, с малки изключения, а здравеопазването се срути и сме болна държава. Като под индиго, положението е същото и при образованието - станахме неграмотна държава, същото при екологията - бетонирана държава, същото със земеделието и горите - сеч и вносни домати!!, същото с транспорта, същото със спорта, трагична армия, жалка полиция, несъществуващ ДАНС, перачница, а не съдебна система, прокуратура за присмех, НС пълно с корумпирани лобисти, измекяри и мутренско представителство, ...
    За капак на всичко имаме неадекватен президент и ... незнам как да го дефинирам, премиер.
    За какви успехи говорим?
    А Москов трябва да си подаде оставката, защото така се прави в белите държави. Е, може и да не си я подаде, защото така се прави в България - посираш се, но не си се изложил, а гордо вееш посраното знаме. Че и по медиите го показваш в национален мащаб.
    Отличен коментар! Поздравявам ви за което!Вие мислите трезво,за разлика от някои хора тука, които са лакеите на Москов и компания!
    Прочитане на целия коментар »
    [/quote]

  46. 46 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#38] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Благодаря Ви,трудно е да изброиш всички!

    Tony
  47. 47 Профил на След Герб и пустиня
    След Герб и пустиня
    Рейтинг: 1069 Весело

    напънал се москов .........родил мишка

    капацитет 0,полза същата от него

  48. 48 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#16] от "dogwoman":

    Дано да сте права!

    Tony
  49. 49 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Аз не съм държен служител, а си изкарвам парите по честен начин - с всеотдаен висококвалифициран труд.
    До коментар [#32] от "izbiram":

  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#28] от "protivbspdpsatak":

    Я, Делянчо пак се е разписал. И пак лъже...

    Пак да повторя, КС удари дъното - след като не намери с какво друго да се хване, реши да въведе новаторското понятие - неясен текст.

    А тролчетата на Баце и Делян дращят ли дращят.


    До коментар [#42] от "Гадьо":
    Е той е от тия, дето искат всеки да плаща различно, но да получават еднакво.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    какво стана с ваксините ? ами тук случая е същия . спора е не дали е прав или не Москов , а заобикаляне на закони . как и давността стана 5 г ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#51] от "100000 на шипка":

    Каква давност? Никаква давност не се е променяла.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3334 Неутрално

    До коментар [#52] от "Darth Plagueis":
    ЗО от три на пет години

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  54. 54 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#53] от "100000 на шипка":

    Тук няма никаква давност. Вземи прочети малко по-дълбоко.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  55. 55 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Радан да си прибира другарчето беляджия

  56. 56 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3347 Весело

    [quote#0:"Миков"]"Да си събира чуковете Москов и да се изнася. Друг човек да дойде и да прави това, което трябва да прави ГЕРБ в областта на здравеопазването."[/quote]
    Миков все повече се изявява като пиян каруцар в кръчмата. Не че има голяма разлика де.
    Явно червените олигарси, които пряко зависят от това БСП да е на власт и връзките с Русия да са както едно време (нещо невъзможно), вече изпадат в ярост колко много са загубили и ще загубят.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3347 Весело

    До коментар [#55] от "Хайлето":
    Много сте смешни с истеричния си плач!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 573 Любопитно

    Българската Саботажна Партия БСП, която превърна здравната система в поредна схема за източване на държавата и я вкара в абсолютен батак, сега атакува с "правни" аргументи пред откадрувания от нея КС всеки опит за нейното оздравяване !

  59. 59 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Цялата солидарна система е недомислица! Може да не противоречи на фалшивата конституция, но противоречи на икономиката и на здравия човешки разум! Да се въведе една сума еднаква за всички и тя да покрива досегашния пакет! Останалите пари, които сега здравната каса краде да си остават в работещия и той (или тя) да решава какво ще преви с тях! Сега ако човек е с лоши зъби плаща на пияници и наркомани да ил лекуват болестите, а той трябва да плаща отново...

  60. 60 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#57] от "Храбър":
    Не знам вие защо ставате смешни като очаквате нещо умно от Московеца, от глупост или от инат го правите или още не са ви казали "лидерите"

  61. 61 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До protivbspdpsatak,
    аз пък не виждам защо конституционните съдии не си подадат оставките!

  62. 62 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#50:"Darth Plagueis"]

    До коментар [#28] от "protivbspdpsatak":

    Я, Делянчо пак се е разписал. И пак лъже...

    Пак да повторя, КС удари дъното - след като не намери с какво друго да се хване, реши да въведе новаторското понятие - неясен текст.

    А тролчетата на Баце и Делян дращят ли дращят.


    До коментар [#42] от "Гадьо":
    Е той е от тия, дето искат всеки да плаща различно, но да получават еднакво.

    [/quote]
    Москов и такива като теб тролчета защитаващи некадърници като Москов удариха дъното.Ако става въпрос за съдиите,оня брадатия син некадърник Филип Димитров, и той удари дъното,както и когато беше министър-председател!

  63. 63 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#61:"himler"]

    До protivbspdpsatak,
    аз пък не виждам защо конституционните съдии не си подадат оставките! [/quote]
    Ти въобще мислиш ли като пишеш нещо???!!!От къде на къде съдиите да си подадат оставка,след като Москов е сгазил лука и не може да направи един кадърен закон!Москов трябва да си ходи,както това става в правовите държави!Повече от две години само глупости и бисери виждаме от Москов!Лаладжия и нищо повече.Обикаля студиата на телевизиите и радиата,и глупости плещи без да разбира същностите на проблемите в здравеопазването.Трябваше някой да озапти този некадърник Москов!Този път е КС.А и Лекарския съюз зашлеви звучен шамар на разгащения некадърник Москов!За съжаление българските пациенти страдат от пишман реформата на Москов.Много от тях за съжаление вече не са между живите!И ти страдаш,но не можеш да го разбереш.Като го разбереш ще бъде вече късно!

  64. 64 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#14:"bpcorp"]

    Мафията в България си има и Конституционен съд. [/quote]
    Мафията вБългария си има управляващо мнозинство в парламета и правителство.Част от това правителство обслужващо мафията е Петър Москов!

  65. 65 Профил на velislavelev
    velislavelev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    мИКОВ само от чукове и сърпове разбира...

  66. 66 Профил на velislavelev
    velislavelev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#56] от "Храбър":

    Миков само от чукове и сърпове разбира...и от вина

  67. 67 Профил на platenputinist
    platenputinist
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Лидерът на опозиционната БСП Михаил Миков обаче призова: "Да си събира чуковете Москов и да се изнася. Друг човек да дойде и да прави това, което трябва да прави ГЕРБ в областта на здравеопазването."

    Това за мен е достатъчно - Москов министър на здравеопазването завинаги!

    Dear readers! You did not forget to read the weekly anti-Russian article? We took care of it!
  68. 68 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3347 Весело

    До коментар [#60] от "Хайлето":
    Толкова си объркан, че даже не знаеш какво да кажеш!
    Дали ще успееш да обясниш как така хем ти е смешно, хем не знаеш защо?
    Съмнявам се!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  69. 69 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    До коментар [#66] от "velislavelev":
    "Миков само от чукове и сърпове разбира...и от вина"

    Безалтернативното му каруцарско изказване говори за това, че в тази ужпартия нищо болшевишко от...."диктатурата на пролетариата" не са забравили, че изобщо не са се "променили"!
    Личности като този могат с лекота да повторят гоненията и насилията от периода декември 1944 до април 1945 г.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#62] от "protivbspdpsatak":

    Знам, че ДПСарчетата мразите и Москов и Димитров, това не е новост.
    А що са ударили дъното - ми щото никога, никъде не е връщан текст щото бил неясен. Търсили, търсили, не намерили и хоп - айде това, че нема друго.
    И тролчето веднага - съгласен съм със становището им. С кое становище бе, мозък?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 362 Неутрално

    [quote#70:"Darth Plagueis"]До коментар [#62] от "protivbspdpsatak":

    Знам, че ДПСарчетата мразите и Москов и Димитров, това не е новост.
    А що са ударили дъното - ми щото никога, никъде не е връщан текст щото бил неясен. Търсили, търсили, не намерили и хоп - айде това, че нема друго.
    И тролчето веднага - съгласен съм със становището им. С кое становище бе, мозък? [/quote]
    Хахаха...Нищо не знаеш бе комунисче тъпо!На мен да преписваш,че съм деперсар и трол след като не ме познаваш!Да не харесваш некадърника Москов не означава,че си депесар,бесепар или платен трол!Но тези които харесват некадърника Москов са тъпи до костите на мозъка!И какво му харесваш на Москов бе идиот???Че съсипа здравеопазването ли бе ахмак????Много правилно КС отхвърли глупостите на Москов и компания,защото и децата разбраха,че това са идиощини и закона не позволява това!

  72. 72 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    Цитат' НЗОК ще заплаща лечението, без да трябва да доплащате, ако сте осигурени - това е смисълът на разделянето'
    Ако това комуне Москов си мисли ,че ние лекарите ще продължаваме да работим за жълти стотинки и да преглеждаме за 4.50 лева и ще плащат само 10% от прегледите (само профилактичните) , когато хладилник се преглежда за 80 лева или гумаджия взима по 15-20 лева на гума, то има много здраве. Германско здравеопазване ще има само при германско заплащане на труда на лекаря, иначе не. Нищо конкретно не се регламентира с въображаемите пакети и затова келавата му наредба се връща от КС. Другарят Пешо пак обещава безплатни неща на простия пролетариат и го залъгва че това е реформа. Най-смешното в този фарс е,че действително няма нищо конкретно в тези пакети. Логично е юристи да не признаят такъв нормативен акт плод на мокри сънища и чертаещ въздушни замъци . Сега кухнята на Пешко ще притопли буламача и пак ще го сервира. Свийте си пакета другари комунисти и признайте ,че трябва да има доплащане за всичко за което нямате пари. И остойностете най-накрая труда на медицинския персонал. Лекарското съсловие както от 1944 насам е един придатък към политическата класа комуняги, което съсловие трябва да реализира предизборните лъжи и обещания да обслужва електората нискотарифно, безусловно, чартърно, on call , all inclusive и room service. 'Слуга на народа' това беше замисълът перфектно изпълнен от политическата класа без изключение независимо в какво се бяха боядисали комунистите . Маса освободени лица, флирт с потребителските такси, огромен непокрит бутафорен балониран пакет на здравни услуги срещу левче на пациент, 24 часов труд, когато свирнеш на ОПЛ, трябва да е с мешка, противогаз и спешен куфар и с вдигната ръка за 'Винаги Готов' за да обслужва сульо и пульо. Прехвърлиха разходите за здравеопазване н НРБ на хора подлъгали се да се регистрират като ЕТ и частно здравно заведение, когато в същото време партията на власт спускаше петилетния план за комунистически труд. Московеца е продължител на тази гнусна линия на БКП. И някои на това викат свобода ?!?!?! Я у лево, другари и другарки. Ако някой продължава да мисли ,че няма нужда от доплащане то винаги ще има друг някой, който да измисли такова доплащане неофициално и то абсолютно нерегулирано. Ако някой пък реши да остави плащанията на нивата при социализма (например 11 стотинки на човек за спешна помощ или 50 стотинки на час за разположение на хирург ще получи една стабилна емиграция на лекарите което и става сега , дефицит и още по-високи цени в бъдеще. Ако ви харесва продължавайте с перверзиите и дръжте комунетата бодисали се като реформатори и реаниматорите на комунизма

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK