Реформаторите искат среща с ГЕРБ, за да не се бламира електронният чип в личните карти

Депутатите Димитър Танев, Димитър Делчев, Найден Зеленогорски, вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева и народният представител Настимир Ананиев (отляво-надясно).<br /><br />Снимката е архивна.

© Георги Кожухаров

Депутатите Димитър Танев, Димитър Делчев, Найден Зеленогорски, вицепремиерът и министър на образованието Меглена Кунева и народният представител Настимир Ананиев (отляво-надясно).

Снимката е архивна.



Реформаторският блок иска среща с ГЕРБ по повод отхвърления от вътрешната комисия параграф в Закона за електронната идентификация, с който се въвежда чип в личната карта. Предложението беше на председателя на комисията Цветан Цветанов (ГЕРБ), който поиска въвеждането да стане чрез поправки в Закона за българските лични документи, а не през преходните и заключителните разпоредби в този закон.


Електронната идентификация е възможността държавата да разпознава гражданите в интернет чрез система, подобна на електронен ЕГН. Според Реформаторския блок въвеждането на електронен чип в личната карта, а не в отделен документ, е най-сигурният вариант за запазването на данните на гражданите, възприет в Европейския съюз. По този начин се дава зелена светлина на лесно електронно гласуване и държавни онлайн услуги.


"Ние не бихме не искали да остане мнение в обществото, че проект на Министерския съвет би бил бламиран в залата. Смятаме, че подобно нещо е недопустимо - би било случай долу-горе като с антикорупционния закон, когато проект на Министерския съвет влезе в залата и беше бламиран", заяви на брифинг в парламента съпредседателят на парламентарната група на Реформаторския блок Найден Зеленогорски. Той смята, че имат достатъчно аргументи, за да убедят колегите си от ГЕРБ и управляващото мнозинство, че това е крайно необходимо и наложително за въвеждането на ефективно електронно управление и електронно гласуване.




Депутатът Антони Тренчев изрази готовност Реформаторският блок да се включи активно в изготвянето на отделни промени в Закона за българските лични документи, с които е-чипът все пак да бъде част от личната карта, а не в отделен документ.


"Лично като член на вътрешната комисия бях единственият депутат, който се въздържа на комисия и не подкрепи предложението, защото смятам, че българските електронните лични карти са средството, чрез което може да се улесни изборният процес. Всъщност ние разбираме притесненията на колегите от ГЕРБ. Това, че в Закона за електронната идентификация не са достатъчно добре разписани и трябва да има промени и в Закона за българските лични документи. Въпреки това ще настояваме в залата тези текстове да останат. Ако не - планираме промени в Закона за българските лични документи", заяви депутатът Димитър Делчев.


Според него няколко от притесненията на ГЕРБ са невалидни. "Едно от опасенията, че тези електронни лични карти са по-скъпи за гражданите, беше оборено още на комисия от колегите от Министерството на вътрешните работи, които имат разчети, според които цената е същата, каквато е на сегашните лични карти", уточни той.


Антони Тренчев каза, че трябва да се вземе предвид решението на 1.8 млн. българи, които на националното допитване миналата година, са поискали електронно гласуване. "Ако в залата се приеме текстът без двата параграфа, ние ще сме в невъзможност да дадем на гражданите това, което те ни помолиха. Те ни помолиха посредством референдума да направим ефективно електронно гласуване. Най-вероятно пак ще има, но няма да е леснодостъпно, толкова широкоразпространено", смята депутатът и добави, че ако чипът не е в личната карта, ще е нужно и допълнително устройство, което ще доведе до допълнителни разходи, а инициативата няма да е като издаването на нова лична карта.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Дано успеят срещу страхливият слуга на ДПС - цветанов!

  2. 2 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Най-добре да излязат в опозиция като Радан, защото ГЕРБ и особено ЦЦ многократно ги поставиха в жалката позиция на бламирани и прецакани.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#2] от "soave":

    Да бе, като излязат в опозиция нали никога няма да се върнат, от де толкоз кураж

  4. 4 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 524 Весело

    Това добре...все пак, от "кумува срама".

    Ама друго се питам, след като БСП, ДПС..са в опозиция, защо те не атакуват ГЕРБ в лицето на Цв. Цв?!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Милиционерските тактики на Цецо.Добре,ще отстъпим,за сметка на това пък вие ще отстъпите за еди си какво.Така си я караме.

  7. 7 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Е, хубава работа...и защо трябва да ме задължават да гласувам чрез лична карта?! Не съм длъжна да имам такава, ако живея в чужбинна.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  8. 8 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    До коментар [#2] от "soave":

    Смятам, че за тях е вече късно. Те сами се поставиха в ролята на слуги и стабилизатори на срамотиите на Баце и Цвъ и сега тепърва ще берат плодовете от жалкото си и недостойно поведение. Тези са свършени!
    И все пак - по-добре късно, отколкото никога.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  9. 9 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 524 Весело

    [quote#7:"достатъчно"]Е, хубава работа...и защо трябва да ме задължават да гласувам чрез лична карта?! Не съм длъжна да имам такава, ако живея в чужбинна[/quote]

    С кой документ се легитимираш и доказваш, че си български гражданин когато отиваш да гласуваш в коя и да е избирателна секция?
    В чужбина не Ви ли искат лична карта?

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  10. 10 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Коментар от Фейсбук:
    [quote#0:"Dessie Zagorcheva"]Цветанов се страхува от електронно гласуване от дистанция, защото олеква в ГЕРБ, бидейки "човекът на ГЕРБ за хартиени избори", а статуквото ще се разклати и нареждането на избори ще е извън възможностите му.
    Цветанов иска търгът за новите лични документи да е "изчистен" от сложни неща, за да спечели по-лесно "правилната" фирма, както и защото там интересите са - кой контролира доставките за празни бланки за документи, от които се правят истински фалшификати, а това с чиповете прави фалшификатите почти невъзможни.
    Цветанов не иска е-Управление и намаляване на бюрокрацията, защото ще се намали полето му за кадруване и организиране на масови хранилки в администрацията.
    На който му харесва продължава да си мълчи и да оставя мутренското мислене и действия да доминират.[/quote]

  11. 11 Профил на marinyotov
    marinyotov
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#7] от "достатъчно":

    гледай си чужбинната, явно толкова те интересува България, че гласуването ти е голям ангажимент

  12. 12 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    Крайно време е да бъдат притиснати ГЕРБ и да бъдат принудени или да се демаскират като ортаци с ДПС или доброволно или насила да правят нещо положително.
    А и ние да не дремем, че избори идват и да си правим сметката, кого да поощрим и кого да обидим.

  13. 13 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#7] от "достатъчно":

    Ако живееш в чужбина, задължително имаш паспорт. И на него има чип, и то от доста време.

  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 683 Гневно

    Тъкмо си мислех, че вече не е останало нещо, което да се бламира и опорочи, и ето ти - идеята за електронните чипове в документите отива и тя в небитието.

  15. 15 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 742 Неутрално

    До коментар [#9] от "dustman":

    Достатъчен е паспорта за пътуване зад граница, т.нар. червен паспорт. Когато ми го подновиха, дори и пръстови отпечатъци ми взеха в Посолството.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  16. 16 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Весело

    Пак не сте разбрали, другари от РъБъ! Искате да въвеждате чип в личните карти с предложение за промяна на Закона за електронната идентификация. Цветанов правилно е отбелязал, че това може да стане с изменение на правилния закон - Закона за личните документи. Тоест, възражението на ГЕРБ не е по същество, че такъв чип трябва да съществува, а че текстът трябва да е на друго място. От просто, по-просто, но на вас дълго трябва да ви се обяснява.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  17. 17 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#13:"aralambi"]паспорт. И на него има чип, и то от доста време.[/quote]
    Тогава трябва да има и в личните карти. Пак не ми става ясно, как по точно гласуването по електронен път ще зависи от чипа в документите за самоличност.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  18. 18 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Нека всички ,които искат електронно гласуване да прегледат това което колега е дал като линк и то не само под тази статия.
    Ето го пак
    http://www.dokumentalni.com/?p=3774
    Като добавка към филмчето питам какво правим като докато някой гласува електронно зад гърба му стои и дава насоки за гласуване началник-отдел,началник-цех,началник-рудник,шеф на районно ,командир на поделение или собственик на фирмата в която той бачка ?
    Кво правим?

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  19. 19 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 742 Неутрално

    [quote#11:"marinyotov"]
    гледай си чужбинната, явно толкова те интересува България, че гласуването ти е голям ангажимент[/quote]
    А ти си гледай работата, не си ми никакъв, че да ми даваш предписания в живота!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  20. 20 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 481 Любопитно

    "Ние не бихме не искали да остане мнение в обществото..."

    Хммм , какво ли точно ...

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  21. 21 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Заглавие на статия от 15.12.2015:
    Радан Кънев: Предоговаряне на коалицията с ГЕРБ е призив: "Ела, Цецо, излъжи ме пак"

  22. 22 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Достойнството е непознато чувство за депутатите от ДБГ и СДС. На колко ли още унижения ще бъдат подложени от ГЕРБ, Цв.Цв., ДПС, Гоце не знаем, но знаем, че и през ум не им минава на Куневица и Лукарски да излезат в опозиция.

  23. 23 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 635 Неутрално

    От ГЕРБ имам киселини..
    ГЕРБ/гастроезофагеална рефлуксна болест/.

  24. 24 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 524 Весело

    [quote#17:"достатъчно"]Пак не ми става ясно, как по точно гласуването по електронен път ще зависи от чипа в документите за самоличност. [/quote]

    В този чип ще имаш и така наречения "електронен подпис"!

    Но, тук идва играта и с фирмите предлагащи тази услуга, ще фалират! Ползвай Гугле, напиши "електронен подпис" за да се запознаеш колко ще плащаш ежегодишно за тази услуга.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  25. 25 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    [quote#18:"navy"]Кво правим?[/quote]

    Отиваме си в къщи, цъкваме компа, улазяме в интернетО и ГЛАСУВАМЕ ПАК, както си щем, колкото пъти си щем и за когото си щем.

    Други въпроси?

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  26. 26 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Като знам нашенските реалности сигурно ще го бламират. Не съм чувал български депутати да са гласували закон който улеснява гражданите и намалява възможностите за партийни далавери

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  27. 27 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    ...да дадем на гражданите това, което те ни ПОМОЛИХА. Те ни ПОМОЛИХА посредством референдума да направим ефективно е..
    ..................
    Ей, мухльо,
    гражданите ПОИСКАХА , искат , а не молят !!
    Вие не сте нито Господ , нито Царе в България , за да ви ..молят !!
    Теб, само Пръмова може да те помоли НЕЩО, докато сте двамата в Брюксел ...))

    BIG AL
  28. 28 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 524 Весело

    [quote#25:"BG Stability"]Отиваме си в къщи, цъкваме компа, улазяме в интернетО и ГЛАСУВАМЕ ПАК, както си щем, колкото пъти си щем и за когото си щем. [/quote]

    Не е задължително да си вкъщи...може и до като си за гъби, през смартфона да си гласуваш....те от това ги е най - страх "системните" партии.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  29. 29 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#7] от "достатъчно":

    Не съм длъжна да имам такава, ако живея в чужбинна.
    .......................................................................
    Правилно ..Съгласен ..
    Достатъчна е бележка от ДПС - писана на ръка, че си 'българска гражданка " ...))

    BIG AL
  30. 30 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#18] от "navy":

    Вече ти отговориха как се решава този проблем.
    Само че по твоята логика шефът ти може да стои зад теб и да ти нареди да му преведеш заплатата си през електронното банкиране.
    Да вземем да го забраним?

    Електронното гласуване няма да реши проблеми свързани с безгръбначността на страхливците. Нито хартиеното.

  31. 31 Профил на petar__
    petar__
    Рейтинг: 302 Неутрално

    сега пак трябва на Винету да му преподават инфорнационни технологии, за да вдене...

  32. 32 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 890 Весело

    А нима тези сурикати на снимката вече имат мнение,
    и то е различно от това на гербавите им господари?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  33. 33 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#32] от "arnautsky":

    Съмнявам се. По-скоро симулират опозиционност и някаква форма на морал, който както знаем, те нямат.
    Мога да ти кажа резултатът от тази среща - обещания за въвеждане на чип в ЛК в рамките на следващите 6 месеца, пътна карта на въвеждането, обективно обективен анализ на ситуацията.

  34. 34 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    [quote#12:"tsvetko_51"]доброволно или насила да правят нещо положително[/quote]
    Защо насила ГерБорисов са ДЛЪЖНИ да работят за благото на страната!!!!

  35. 35 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 683 Гневно

    Цветанов е под контрола на ДПС ! Повече от очевидно ! Ако ГЕРБ и този път бламират опитите на РБ за промяна на статуквото, значи напъните са безсмислени ! Да излизат амблок официално в опозиция и предсрочни избори !

  36. 36 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#16] от "На баир лозе":
    "Пак не сте разбрали, другари от РъБъ!“

    Остави ги бре! На тях, все някой, все нещо им пречи. Във всичко виждат мафиозки замисъл, а все бягат от отговорност. Въпреки, че дават интервюта нон стоп интервюта, не поемат никаква отговорност.

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#24] от "dustman":

    Ще плащаш електронен подпис, ако го искаш, за да го ползваш! Активацията на самия електронен подпис е едно, а чипа, който го активира, съвсем друго!
    Чипа в личната ти карта, може да има няколко функции зависи, какво ще се активира! Както може да служи за идентификация на личност, така може да е банкова карта, за електронен подпис, за гласуване, за здравна карта... Може да се ползва за всичко!
    Личните карти в Скандинавските и Балтийските държави, отдавна са така, имат си действащо електронно управление! Ние тука, от години се надлъгваме на тая тема! Не знам колко десетки милиона потрошиха от времето на Малкия Мук, при НДСВ и края му не се вижда...! Тръгнал милиционера Цветанов, пак да върти селски номера!

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Това са петимата от РМС

  39. 39 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1341 Весело

    има ли значение нищо няма да тръгне докато не се докарат специалисти да направят тези системи, не някакви самозвани кодърчета дето не знаят за какво иде реч ... консултантите им са толкова некомпетентни, че просто смях в залата глупостите които говорят.

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  40. 40 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    А как това се връзва с упоритите опити на Пешко Левото за идентификация с пръст ?
    Естонската смарт-карта е въведена (забележете) през 2002 година и постепенно е надграждана като през 2008 година вече в нея е включено и електронното здравно досие, заедно с електронните рецепти (e-Prescription system). В момента 100% от болничната документация се обменя по този начин, 72% здравните досиета са достъпни с картата през интернет , 95% от образните изследвания към тях също. 72% от пациентите в Естония си резервират час за преглед също със своята е-карта. При извънредна ситуация, спешните лекари могат да използват е-картата на пациента, за да получат информация от критично значение, като кръвна група, алергии, назначената терапия при остри и хронични заболявания с последните корекции, наличието на бременност. Централният регистър на системата обработва криптирани данни свързани с медицинската статистика, заболеваемост и епидемичност пак от данните на картите на всички граждани, което се използва за управление на здравеопазването. Пациентите имат достъп до техните данни както и тези на децата си, могат да преглеждат данни от прегледите си, терапията и изписаните рецепти ,като осъществяват контрол върху достъпа на техните файлове и кой преглежда досието им. Другари герберасти и келави реформатори, къде сте вие , къде са ТЕ ?!?

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  41. 41 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#39] от "ivanchoLA":

    Че кой компетентен информатик ще работи за 800лв бруто?

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    И каква всъщност е целта на Цветанов,та пак играе срещу коалиционните партньори.

  43. 43 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2026 Любопитно

    "ние ще сме в невъзможност да дадем на гражданите това, което те ни помолиха..."

    аре моля ви се някой да обясни на това недоразумение че времената, в които гражданите "МОЛЕХА да им се ДАДЕ" отдавна минаха... абе откъде ги събират тия м_каму

  44. 44 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    [quote#35:"objective"]и този път бламират опитите на РБ за промяна на статуквото[/quote]
    леко се съмнявам точно лк да влизат в тази категория ама както кажете

  45. 45 Профил на toko62
    toko62
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Радан им каза, че от герб нищо не става ама нейсе ....

  46. 46 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#16] от "На баир лозе":

    Какъв е проблемът в преходните и заключителни разпоредби на закона да се запише "§ X. В Закон за българските лични документи се правят следните изменения и допълнения: " и да се разпишат промените? Никакъв.
    Просто Цецерон дрънка глупостите си за пред посредствения електорат на партията си.

  47. 47 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Любопитно

    До коментар [#46] от "globetrotter":

    Не е в това проблемът, явно. Проблемът е, че от РБ искат съвсем нови карти за електронна идентификация, които се различават от личните карти. Хем го искат, хем твърдят, че ще е по-скъпо и ще са нужни допълнителни устройства... Иди ги разбери.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  48. 48 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 861 Весело

    До коментар [#30] от "yos2015":

    Погледни резултатите от избори в Гълъбово и Бобов дол за да видиш какво значи корпоративен вот , бе пръдльо !Корпоративен вот без да е нужно да гласуваш пред началника.
    И после говори за страхливци.
    Да има хора чието съществуване и съществуването на семействата им зависи от това дали ще имат или няма да имат работа ! И изхода да имат зависи от това за кой им внушават да гласуват.
    Електронния вот пък в циганските махали ще минава под наблюдението на тартори,дилъри и лихвари.
    Офисния планктон към който вероятно спадаш си мисли ,че се е хванал господ за шлифера , ама и вас ако ви стиснат със заплаха за изритване ще клекнете и то по-бързо от миньори , полицаи,военни и чиновници.
    Прекалено голям жизнен опит имам за да не съм виждал подобни герои.
    Които в повечето случаи се оказват "Праните Гащи".

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  49. 49 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Значи Цв. Цв. по възможно най-наглия начин иска да ни каже, че няма да се съобразят с референдума, така ли?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  50. 50 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Весело

    До коментар [#46] от "globetrotter":

    А кой дрънка глупости и за пред кого, не знам. В предложенията на РБ, които по презумпция не дрънкат такива четем:
    1. "Според Реформаторския блок въвеждането на електронен чип в личната карта, а не в отделен документ, е най-сигурният вариант за запазването на данните на гражданите..."
    2. Делчев "смятам, че българските електронните лични карти са средството, чрез което може да се улесни изборният процес."
    3. "Депутатът Антони Тренчев изрази готовност Реформаторският блок да се включи активно в изготвянето на отделни промени в Закона за българските лични документи, с които е-чипът все пак да бъде част от личната карта, а не в отделен документ."

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  51. 51 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 739 Весело

    До коментар [#27] от "BIG AL":

    ++++++++++++
    Помислих си същото, но ти го каза по ...образно.

    ЦвЦв до последно няма да допусне каквато и да е промяна. Ще му развалят схемите с чипове, ама ха.
    По интересно е какви ще ги приказват СДС и ДБГ като отбора ГЕРБ/ДПС/АБВ ги нарита за пореден път в пленарната зала.

  52. 52 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#48:"navy"]Погледни резултатите от избори в Гълъбово и Бобов дол за да видиш какво значи корпоративен вот , бе пръдльо !Корпоративен вот без да е нужно да гласуваш пред началника.
    И после говори за страхливци. [/quote]

    Много си зле, човек! Няколко пъти ти обясниха, че при елктронен вот може да гласуваш КОЛКТО ПЪТИ ИСКАШ! В Бобовдол са имали възможност само ВЕДНЪЖ. Ето тук е голямата разлика, от която политиците се страхуват страшно много. Ако заключват системата в 22:00, ще гласувам в 21:59. Мислиш ли, че шефа ти ще те държи заключен до 22 часа в офиса? Нали веднага ще го ококошарят за манипулиране на избори. А дори и да те държи заключен, ще трябва да ти виси нон стоп на главата, да не би да гласуваш пак. Ами ако сте повече от един? Капиш ли веки, кое му е предимството?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  53. 53 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 780 Неутрално

    [quote#17:"достатъчно"]Пак не ми става ясно, как по точно гласуването по електронен път ще зависи от чипа в документите за самоличност. [/quote]
    А ясно ли е за къкъв изобщо чеп ни е новата ЛК, ако в нея няма чип?
    Впрочем, този чип пък е последния проблем на електронното гласуване.

    Никога повече мутри начело на България.
  54. 54 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#48] от "navy":

    От глупостите, които пишеш и омразата ти към хората на умствения труд, явно личат работническо-селските ти корени и провинциална комплексарщина.
    Не очаквам от подобни хора да виждат по-далеч от хладилника или купчината оборски тор пред дома си.
    В този смисъл, дискусия за електронно гласуване (или каквото и да е електронно) с теб е практически невъзможна.

  55. 55 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 554 Неутрално

    [quote#1:"chevyvolt"]страхливият слуга на ДПС - цветанов! [/quote]Аман от опорни точки! Само бълвате плява, без дори да четете. След като ще се променят личните карти, то е повече от нормално текстовете да са в Закона за личните документи, а не в отделен закон. Смисълът на отделен закон е хората на Кунева да се тупат в гърдите, че цял закон са създали.

  56. 56 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#17:"достатъчно"]Пак не ми става ясно, как по точно гласуването по електронен път ще зависи от чипа в документите за самоличност.[/quote]

    Е със сигурност ще трябва на компа да имаш четец както е с електронните подписи в момента, но да, съгласен съм- не би трябвало въпросният чип да е проблем, просто гражданите с нови документи, ще знаят, че имат тази възможност без някакви допълнителни средства, т.е. ще си имаш електронен подпис с изваждането на личната карта. Електронното гласуване и в момента може да се реализира за тези, които имат електронни подписи. Как иначе ми приемат данъчната декларация по нета?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  57. 57 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1014 Неутрално

    За да се оправят нещата в пропадналата ни държава са необходими 100 000 активни човека!
    Днес на протест 100 000 пред НС!
    Утре 100 000 пред прокуратурата!
    Други ден пред МС!
    и т.н.
    Натиск трябва!
    А може и сопа!

    Машини прости, народ неук.
  58. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    “...ако чипът не е в личната карта, ще е нужно и допълнително устройство, което ще доведе до допълнителни разходи, а инициативата няма да е като издаването на нова лична карта.”

    Не че идеята да си преиздадеш личната карта за да се възползваш от електронно гласуване е най-смисленото нещо...

    I Want To Believe
  59. 59 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Всъщност сега като се замисля, за какво му е на Цв. да вади чипът отделно, като в момента има електронни подписи? Или само увърта и сучи електронното гласуване да не бъде реализирано ... Обаче има референдум, който си каза тежката дума.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  60. 60 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Аз пък си искам чипа в картата! И повече електронни административни услуги! И по-малко чиновници и такси!

  61. 61 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#47] от "На баир лозе":
    До коментар [#50] от "На баир лозе":

    Нещо не си разбрал. РБ искат на личната карта да има чип, на който да се съдържа въпросната електронна идентификация (и каквото още хрумне на законодатреля в бъдещ момент). Цецерон не иска да има чип в личната карта и затова опитва да тупа топката и да бави промените с процедурни въпроси.
    Това е.

  62. 62 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Любопитно

    До коментар [#61] от "globetrotter":

    Ми нали това написах "иди ги разбери". Думите на кръщелника на Луканов (А.Тренчев) противоречат на тези на Делчев. Ако искат да има текст в ЗЕИ, с който се предвижда създаването на чип за ЕИ, а в ПЗР към същия да изменят ЗЛД, като предвиждат издаването на нови лични карти на всички граждани, в които да се вгради този чип, Цветанов е напълно прав, че такова изменение не може да стане в ПЗР. Дотук съгласихме ли се?

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  63. 63 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#55] от "cristo_n":

    Пич, Цецерон иска да се внесе отделен ЗИД на Закона за българските лични документи, който да се търкаля по комисиите 2 месеца.
    РБ искат в Преходните и заключителни разпоредби на проекта на Закон за електронната идентификация да се запише: "§ XXX. В Законa за българските лични документи се правят следните изменения:" и да се опишат измененията.
    Крайният ефект е един и същ, времето за приемане на промените е скъсено драстично. Отвори някой законопроект от страницата на НС и скролни до преходните и заключителни разпоредби, за да видиш, че така се правят промените в свързани закони.

    Разбра ли сега?

  64. 64 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Пръстови отпèчатъци,чипове и прочие практики имат опасен прецедент: Германия след 1вата световна война.Създават се регистри с подробни лични данни.След това нацистите ги използуват за унищожаването на евреи и цигани в контр.лагери.
    Затова след 2та св.война се налага разбирането,чè събирането на лични данни /особенно от държавата/ е опасна практика.Законодателно събирането на лични данни се ограничава Но не престава.50-80г. се създават милиони досиета на политиèски не надежните в З.Европа. Въпреки законите. Постъпателно законовите ограниèния падат.Както се вижда практиката се възражда в невиждани размери на Запад.Фашизирането на обществата им също.Пригласянето на тези практики от нашите "пишман демократи" го отдавам на невежеството им.Не изключвам възможностатова да става и под диктовката на новия голям брат.
    Все пак грантовете стигат до "демократите'' за да ни "демократизират/чипират"

  65. 65 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#64:"jelev_jelqzko"]Все пак грантовете стигат до "демократите'' за да ни "демократизират/чипират"[/quote]

    Това поредната опорна точка ли е? Я отидете до ГРАО-то да видим какво не знаят за вас?

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  66. 66 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#61] от "globetrotter":

    А и няма как да се случи всички да имат равни права да гласуват електронно, ако не са се снабдили с нова карта (лична или за ЕИ). Ако пък се сменят личните документи на всички, това трябва задължително да стане с изменение на общата част и цялата глава Втора в ЗБЛД.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  67. 67 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#62] от "На баир лозе":

    Проблемът на Цецерон е в създаването на следните 2 нови точки в Чл. 26. (1) от ЗБЛД. Личната карта освен данните по чл. 16, ал. 1 съдържа и данни за:
    [quote#0:"ЗБЛД"]12. записани върху електронен носител данни за електронна идентификация съгласно Закона за електронната идентификация, освен ако лицето изрично е избрало да не ползва електронна идентификация;
    13. записани върху електронен носител данни за квалифициран електронен подпис съгласно Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 г. относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО, когато лицето е избрало да ползва удостоверителни услуги от доставчик на удостоверителни услуги.[/quote]
    Защо да не може да стане с ПЗР на ЗЕИ?

  68. 68 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    До коментар [#67] от "globetrotter":

    Ами чета законопроекта на Тренчев и др. и никъде не виждам ПЗР за промяна на ЗБЛД, а само възможност за издаване на удостоверение за ЕИ от министъра на ВР. Тоест не се предлага това удостоверение да е част от личната карта, както се твърди от написаното в статията.
    http://parliament.bg/bills/43/502-01-81.pdf

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  69. 69 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#68] от "На баир лозе":

    Параграф 6, човек.

  70. 70 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Поправям се, видях го...

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  71. 71 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Любопитно

    До коментар [#69] от "globetrotter":

    Добре де, не си ли задаваме въпроса, че който иска да гласува електронно може да си получи удостоверение за ЕИ или електронен подпис и тогава изобщо не е необходимо да си сменя личната карта? Тъй и тъй ще има хора, които няма да тръгнат да си сменят личните карти само заради чипа.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  72. 72 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#71] от "На баир лозе":

    Всичко върви в комплект.Нова поръчка за 500-600млн.Май толкова беше отменената за новите лични карти.Като прибавим и пръстовия отпечàтък за 50-60млн.То не бяха табелки,номера,нови лични карти,още по-нови............РЕФОРМИ,РИФОРМИ.Най важната я пропускаме-ВСИЧКИ В ЗАТВОРА!От 90та та до днес,Без изключèния.За политиците говоря, ако някой се съмнява.

  73. 73 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Весело

    До коментар [#72] от "jelev_jelqzko":

    Вместо да използваме електронния подпис, за който си има цял закон, създаваме нов за нов вид електронна идентификация с друг тип удостоверения, от които пак ще се вижда кой си (Бог знае какви ще са "другите данни", определени с Наредба), а накрая ще купуваме нови четци на компютрите, за да може да си слагаме личните карти вместо флашката на подписа... Чудя се, що не ни ги инжектират като на кучетата още при раждането и да се свърши с тези мъки и промени за едни пари... Мога да им дам още една идея на "реформаторите" - обикновените хора сме с чипове, а "специалните" (определени с подзаконов нормативен акт) да си имат и четци в зениците, тъй че още като те видят да ти научават състава на майчиното мляко...

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  74. 74 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1021 Неутрално


    До коментар [#73] от "На баир лозе":
    Има дежурни по минусите.До такава степен са се автоматизирали та ако ги свалиш от бесилото, първата работа ще е да ти праснат минус.

  75. 75 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1566 Весело

    До коментар [#74] от "jelev_jelqzko":

    Обичат го този цвят, какво да ги направиш. Важното е, че четат и, дай Боже, нещо да научат от противниците си...

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK