Столичната община ще купи още 190 нови автобуса

Програмата, която Любомир Христов предлага, трябва да бъде гласувана от Столичния общински съвет.

© Георги Кожухаров

Програмата, която Любомир Христов предлага, трябва да бъде гласувана от Столичния общински съвет.



Столичната община ще купи още 190 нови автобуса до 2018 г., съобщи зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, който представи пред журналисти тригодишна програма от 2016 до 2018 г. в гараж на Столичния автотранспорт в "Дружба".


До момента от общо 522 автобуса в автопарка преди две години бяха доставени 126 нови, а до края на октомври тази година - още 110, които ще бъдат пуснати по линиите 60, 64, 77, 82, 309, 604 и 72. Сега средната възраст на превозните средства е 14.5 години, а през 2018 г. се планира да е 7 г.


От новите 190 автобуса 30 ще бъдат единични и с дизелов двигател, 120 с двигател на природен газ, 20 ще бъдат електрически и 20 хибридни или на други алтернативни горива. За покупката са предвидени 81.5 млн. евро, от които 21.5 млн. евро със заем на Столичната община от Европейската инвестиционна програма и 60 млн. евро от собствени средства на общинския превозвач "Столичен автотранспорт" по лизингова схема.




"Основният акцент в модернизацията е доставка на нови автобуси от различен тип, като по-голямата част от автобусите, които ще бъдат доставени, предвиждаме да бъдат с двигатели на природен газ. Това са над 120 автобуса, отделно от това в тази програма сме предвидили доставка на 20 електрически автобуса, както и на 20 с алтернативни горивни източници, основно хибрид, с което гарантираме един енергиен микс от гледна точка на независимост на градския транспорт, свързана с евентуални прекъсвания в доставка на различни видове горива", заяви Любомир Христов.


Фотогалерия: Мястото, където столичните автобуси се ремонтират >


По думите му по този начин една значителна част от автобусите в София в края на тази програма ще бъдат с максимално възможния към настоящия момент стандарт Евро 6. "Електрическите автобуси не отделят вредни емисии в населеното място, измества се в известна степен степента на замърсяване в града", посочи той и уточни, че автобусите с дизелов двигател ще бъдат използвани по линии с маршрути с по-сложен релеф.


Предстои тригодишната програма да бъде гласувана от Столичния общински съвет и след това ще бъде обявена обществена поръчка.


Попитан дали цената на билета за еднократно пътуване, който в момента струва 1 лев, ще поскъпне заради новата инвестиция, Христов заяви, че няма пряка връзка. До края на месеца се очаквало Центърът за градска мобилност - общинското дружество, което управлява целият градския транспорт в София, да представи икономическа рамка, както и предложения за различни нови документи за пътуване, сред които и карти.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    чудесна новина но няма държава. с толкова пари могат да възстановят производството на автобуси в Ботевград. Същото важи и за трамвайния завод в София !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Браво!
    Все още има доста старички автобусчета (особено в покрайнините на града), надявам се бързо да се изместват. И да се премахнат особено онези, които не са подходящи за използване!!!

  3. 3 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Като данъкоплатец ме интересува дали ще има обществена поръчка и каква. А не да чета самохвалствата на общинарите.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2982 Неутрално

    Ми хубаво ! Могат да купят още автобуси и да намалят цената наполовина за да оставят хората автомобилите.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    къде ще са зарядните станции и ще могат ли да се ползват от граждани и фирми ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Явно Господ е чул молбите на някого. Матряла да се стЕга, че и мотриси за метрото ще трЕбват.

  7. 7 Профил на aqua_blue
    aqua_blue
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Добре е това, защото вече си е опасно да се водиш по някои линии на Икарус

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    Наблягаме на автобуси (при това дълги), и закриваме трамваи. Невероятен подход..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    то така става - с парите за 100 автобуса направо завод! А кой ще проектира и изработи автобусите? по каква технология? това колко ще струва?

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на nea
    nea
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Ако в сумата не са включени резервни части, това е по 426,000 евро на автобус -- може би причината е, че електрическите и хибридните са по-скъпи. Иначе би трябвало да има сериозно намаление при покупка на 190 бройки

  11. 11 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Защо пък да се използват от граждани и фирми?

    Може да се предоставят със съответната такса (няма лошо), но нищо повече. Все едно сега да отидеш и да пресипеш нафта от някой Икарус..

  12. 12 Профил на nakataetuk
    nakataetuk
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Това са стари немски автобуси лъснати до блясък и купени като нови. Разликата - в офшорни сметки

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  13. 13 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Изглежда не си наясно с въпоса:

    Защо Путин изглежда, с "неговите" пари, неможе да възстанови СССРОССИЯ, а го иска!?

  14. 14 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Това е добре, модерен и бърз градски транспорт ще откаже мнозина от ползването на автомобилите си поне в делнични дни.

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Преди 20 години натрапиха на общината автобуси от завода в Ботевград, след първата година вътре бяха невероятни вибрации и шум (и сега е така, още се движат), те са с двигател на МАН. Година по-късно купиха автобуси от МАН, шофьорите много ги харесват, защото имат хубави системи срещу буксуване, устойчивост, тихо е в купето, не се трошат често ...

    В Канада е най-големият в света производител на части за автомобили, но не правят собствени марки - замисли се защо.

    Ние сме в Европа, а тук се търси качеството, а пък то струва пари. Виж, дори в Русия не искаха да купуват ладите, добре че се светнаха и Рено/Нисан вкараха нови технологии, та да заприлича на автомобил.

    preklara rara
  15. 15 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Гювеч?
    Гювеч, мили мой, гювечът ни все в акъля...

  16. 16 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да кажем, че в София има 500-600 автобуса..

    Струва ли си цял завод да отваряш заради нуждата си от толкова автобуси ?
    Да не говорим, че освен да построиш завод, трябва и много техника, специалисти, проекти и технологично време в години..

    Смешно е да се сравнява 1 такава идея с покупката на необходимите автобуси от производители, които произвеждат хиляди бройки годишно..

  17. 17 Профил на Медунчо
    Медунчо
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Стига с тоя дизел! Трябват само електрически за в бъдеще!

  18. 18 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    И корпоративния комендант на карпузите и той, виждаме, за гювеч коментира, безплатен хем или за стотинки...

  19. 19 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Столична община добре,а останалите общини?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    marinov1018
  20. 20 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 313 Неутрално

    [quote#14:"edin slep"]Това е добре, модерен и бърз градски транспорт ще откаже мнозина от ползването на автомобилите си поне в делнични дни. [/quote]

    Няма, докато няма контрол по буслентите и създаването на нови такива.

  21. 21 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#3] от "12345":

    Като данъкоплатец а и всички които живеят и работят в София трябва да се запитат защо един път им се взимат парите през данъците и 2-ри път с билетче!!!

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  22. 22 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#20] от "Silence":

    Да, съгласен съм, както и още и добри велосипедни алеи.

    preklara rara
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#11] от "sv3tli0":

    хубаво е да четеш преди да коментираш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    какво не съм прочел, че ме метна в шах ..

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#9] от "Пипера е много лют":


    До коментар [#16] от "sv3tli0":

    да сте чували някога за офсетови програми ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#24] от "sv3tli0":

    или не си прочел или не си разбрал това, което си коментирал !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#17] от "Медунчо":

    От електрическите не може да се краде.А и поддръжка на двигател няма.А още ли работят на загуба след като от дизел минаха на газ със 120 нови автобуса

  28. 28 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Добри новини.Масовия градски транспорт трябва да стане още по-привлекателен за гражданите и с икономически мерки, като драстично се увеличат митата, таксите при вноса и местния данък за леките коли, които сега се карат масово от хора, които просто са свикнали да го правят, без да им пука как София се замърсява и 750-те хил автомобила на 1300 хил.жители са прекалено много.Днес в София (казвам го като стар софиянец) с метрото и с МГТ се предвижва много по-бързо и комфортно, отколкото с кола.Само че маса новозаселили се провинциалисти, мутри и новобогаташи го правят защото са самодоволни , безпардонни парвенюта.

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#28] от "glaxo":

    явно не си много наясно с транспортните схеми на средностатистическото софийско семейство с две деца но по принцип мислиш екологично и това е добре.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":

    не те разбирам теб.. бръщолевиш някакви после другите неразбрали..

  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":

    чували сме. И какъв офсет за проект за под 100 млн. евро? Завод, който разчита само на София? И после - ще стане като едно огромно ВМЗ или БДЖ.
    Ако някой има бизнес план, може да строи подобен завод, както Гриша Ганчев си сглобява китайски автомобили. После продукцията му се конкурира с най-добрите образци и печели или губи търгове. Това е начинът - другото е корупция и пилеене на пари.

    седеньето го зголемува задникот
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#30] от "sv3tli0":

    или разбираш като четеш или не . Сори !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 765 Неутрално

    нямаше ли някъв проблем с търга ? Бяха избрали някви смотани турски/китайски автобуси доколкото помня вместо някви европейски

    Pure Chewing Satisfaction
  34. 34 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Това е чудесно, но пак ще има недоволни и мрънкащи разбирачи

  35. 35 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Най-после се сетиха да купят автобуси на газ.В Русия, която община закупи автобус на газ ,половината пари се възстановяват от федералния бюджет.Искам да кажа че много изоставаме!!

  36. 36 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    [quote#1:"КМЕТ В СЯНКА"]чудесна новина но няма държава. с толкова пари могат да възстановят производството на автобуси в Ботевград.[/quote]
    То ако имаше келепир да се произвеждат автобуси в Ботевград, някой "бизнесмен" от тези с национално-отговорния капитал да си е проврял гагата и да е направил досега завод, хем щеше да печели всичките обществени поръчки след това.
    Ама това си е сложна работа и не е за всяка уста лъжица.

  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#36] от "Камен":

    Затова трябва такъв завод да е държавен. Пък дори и само да сглобява пак ще има полза.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#37] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Много хубаво звучи, ама като за от миналия век... Тука 2 дена да повали малко повече и половината държава е в бедствено положение... а вие очаквате от Бойко Борисов да създаде предприятие, което да се конкурира с VW груп, Мерцедес и тн.

    I shave with Occam's razor
  39. 39 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    [quote#37:"КМЕТ В СЯНКА"]Затова трябва такъв завод да е държавен.[/quote]
    Е отде ще му намериш мениджмънт, кадри? Виж че за държавна работа ние не можем да намерим един свестен човек за политик, кмет, или депутат - дето общо взето само трябва да може да му мели устата, и да има някакъв морал. А за държавен завод, кадър с инжерен и мениджърски опит, и честен, отде ще намериш?

  40. 40 Профил на dobrev1
    dobrev1
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Браво,
    най сетне да се бяга от карциногенната нафта

    "от новите 190 автобуса 30 ще бъдат единични и с дизелов двигател, 120 с двигател на природен газ, 20 ще бъдат електрически и 20 хибридни или на други алтернативни горива"

    Само новината че автобусите ще бъдат с Евро 6 е показателна за промяната в мисленето.

    Още веднъж браво от мен за тази новина.

  41. 41 Профил на simulant1
    simulant1
    Рейтинг: 227 Неутрално

    До 33. Би ли ми казал за какви европейски автобуси иде реч? Защото и Мерцедес и МАН се произвеждат в Турция. Мерцедес се произвежда в завода в Хьошдере (Истанбул), а МАН се произвежда в завода в квартал Есенбоа (Анкара).

  42. 42 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Автобуси ОК, акога ще купят още мотриси за метрото. Неможе да се àка по 7 минути това е абсурд. а в неделя вечер по 15 минути.

  43. 43 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 221 Неутрално

    "Основният акцент в модернизацията е доставка на нови автобуси от различен тип"

    А някой може ли да обясни защо трябва да са от различен тип? Това не оскъпява ли доставката? Ако се поръчат 190 електрически автобуса вместо 20, единичната цена няма ли да е значително по-ниска???

  44. 44 Профил на Даниел Киряков
    Даниел Киряков
    Рейтинг: 438 Неутрално

    А защо се купуват толкова много автобуси с дизелови двигатели?

    Мисля, че имаме дори български производител на електрически автобуси.

    През една такава поръчка могат да се получат много положителни ефекти както върху околната среда и градския въздух, така и върху процеса на самата ОП.

    ДК
  45. 45 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Браво бе, време е 604 да бъде подменен.

  46. 46 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#29] от "КМЕТ В СЯНКА":
    [quote#29:"КМЕТ В СЯНКА"]явно не си много наясно с транспортните схеми на средностатистическото софийско семейство с две деца [/quote]
    Напротив, мисля че имам експертиза в тази област.Но само статистическа, не и по социалната психология и манталитета на аморфната маса наречена население на София.
    В София едновременно среднохронологично между 6 и 22 часа се движат около 80 хил леки коли, които в пиковите (7-10 и 16-19) часове достигат максимума си от около 120-140 хил. според сезона. В София (само в града без останалите 34 населени места) децата на възраст от +1 до12 г.( т.е. невръстни или нуждаещи се от социална закрила от родител при придвижване в града) и които посещават ясли, детски градини, предучилищните групи и училищата (без отпадналите) са малко под 98 хил. При Кп (коефициент на плодовитост от 1,28) само под 25 хил. са в семейства с две или повече деца. От тях по различни причини около 40% или около 10 хил.посещават заведения, които са в радиус по-голям от 700 м. от дома им, т.е. нуждаещи се евентуално от индивидуален превоз. Толкова за майките с две деца и участието им в трафика .
    Иначе сте прав, че по една или друга причина около 25-30 хил. деца се возят до и от ОДЗ и училища със семейните автомобили и то основно в южните райони и яката на Витоша. Но и друго ще споделя: в едно изследване направено за нуждите на издание на Европейската комисия преди около 7-8 г. се установи, че в София средностатистически в една движеща се лека кола се возят 1,31 пътника или само в една от три коли има, освен шофьора, пътник.

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    До коментар [#46] от "glaxo":

    не смяташ булката до службата и превоз на възрастни и болни. Всеки си прави сметката и явно с личен транспорт им е по-ИЗГОДНО по някакъв основателен за тях начин. Освен това 12 години е по закон но на практика при отговорни родители тази възраст се повишава. Средата е много опасна за всички, особено за децата и юношите, които ходят на училище в тъмните часове. Помниш ли убийствата на млади хора и побоищата. Помниш ли отвличанията ? Да те заведа гимназия по твой избор и да видим заедно как стават нещата в истинския живот. Явно още не се грижиш нито за деца нито за възрастни хора

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Изместваме дебата в неправилна посока.Става дума за отговорното гражданско поведение и грижата за средата в която живеем. Всеки има нужди да ползва личното си МПС при невъзможност от друг начин на придвижване или в екстрени случи.Но моля застанете някой ден за по10 минути на "Цариградско шосе", бул"България" , бул. "Черни връх".алея"Яворов". "Симеоновско шосе" , "Бъкстон" , "Никола МУшанов" , "Ал.Малинов" или на "Петте кьошета", "Руски " , "Раковски"и направете снимка на това кой и с какво се движи. И ще си отговорите защо по същото време метрото е полупразно. Около стадион "Васил Левски" всеки ден има паркирани 600-700 автомобила, а станцията на метрото е на 50 м. Много хора си живеят по собствени правила, едно от което е: "С колата от вратата на дома ми до вратата на службата/офиса/дюкяна/детската градина и обратно".
    За опасностите на големия град сте прав, но все пак не сме Колумбия или Хондурас. Можем и да станем, ако всеки мисли за себе си и чака все някой да се грижи и за авторитета на учителите или за опазване на обществения ред и сигурност, или благоустройството, без да плаща цената за това.
    П.С.На 70 години съм и имам и деца и внуци и съм наясно за какво става дума в днешния свят.Но винаги, въпреки че социалния ми статус го позволява, пътувам с градския транспорт, а не с колата си. Същото правя и когато съм в Германия, макар че мога да си позволя рентакар.

  49. 49 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2451 Неутрално

    Добра новина стига цената на билетите да е достъпна за повечето граждани.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK