
© Дневник
Над 2.7 млн. лева е сумата, изхарчена от десет български общини в периода 2013г. - 2015г. за купуване на медийно влияние.
Това показва разследване на "Дневник", направено на базата на справки, получени по Закона за достъп до обществена информация. Те бяха поискани от местните администрации в петте най-големи градове в България извън София и оше пет по-малки общини, в райони с различен икономически профил.
Обобщените данни нямат претенция за изчерпателност, но очертават контурите на административен контрол върху медийната среда извън столицата. Те правят видима и тенденцията, че много медии продават съдържанието си на безценица и без скрупули, а местната власт ги купува "на едро". (Данните по общини можете да видите в прикачената таблица)
Класацията, в която десетте анализирани общини са подредени според разходите си за медийни услуги, се води от Бургас.
За три години
общината "отличник"
е похарчила за присъствие в медиите 720 275 лв. Разходът е направен на фона на общ бюджет за тригодишния период на проучването в размер на близо 802 млн. лева.
От предоставените справки става ясно, че най-голямата част от средствата, платени на местни, централни медии и ПР агенции, са имали за цел публикуването на текстове и излъчването на радио и телевизионни предавания с контролирано съдържание.
Във Варна, която се подрежда на второ място, финансирането на т.нар. "съвместни медийни проекти" с публични средства е ставало по технология, наподобяваща иначе ефективния "проектен принцип".
Дружества – собственици на електронни, печатни и онлайн медии, са изпращали до Общинския съвет писма с предложения. След като са минавали без проблеми през местна комисия "Финанси и бюджет", те са одобрявани (също без проблеми) с гласовете на общинските съветници. През последните три години (а вероятно и преди това) тази схема е работила
"леко, доходно и безаварийно"
За този период местната власт във Варна е похарчила за реклама, публикации и излъчвания в медиите около 618 хил. лв.
Голямата изненада в класацията идва с третата й позиция. Тя е за община Враца.
Бюджетите, с които Враца е разполагала през 2013г. , 2014г. и 2015г. са на обща стойност малко под 130 млн. лева. По-малки, сред десетте анализирани общини, са само тези на Казанлък и Монтана.
Но ограниченият публичен ресурс, с който Враца е имала, не е попречил на бившия кмет на града Николай Иванов (БСП) да похарчи за "медийното отразяване" на администрацията си близо 615 хил. лв. за три години. През 2015г. Враца бие всички рекорди като излиза на челно място по обем на тези разходи и изпреварва дори Бургас (виж таблицата). Сумите, отбелязани в разпечатка от счетоводната система на администрацията, са платени на 49 различни местни компании – голяма част от които с обща или свързана собственост. Имената на повечето от тях ясно обозначават предмет на дейност в сферата на масовите комуникации. На фона на "шампионския" размах, с който Враца е градила медийния си имидж през частни меди, впечатление правят и близо 80 хил. лв., с които общната е финансирала и собствената си медийна група "Вестител" (която прави общинско радио и телевизионна програма за кабелно разпространение).
По размер на тригодишния си общински бюджет Пловдив се нарежда след Бургас и изпреварва Варна. За последните три години той е бил над 737 млн. лв. По разходите си за "медийни и информационни услуги" общината се класира на четвърто място.
Само по договори за: "Публикуване на актове, съобщения, обяви и информационни материали" на администрацията и Общинския съвет в града кметът Иван Тотев (ГЕРБ) е похарчил от 2013г. до 2015г. 270 хил. лв. Това показва официалната справка, предоставена от администрацията.
Впечатляваща с щедростта си към медиите е и друга община от Северозапада – Монтана. Нейният кмет Златко Живков ("Заедно за Монтана") през миналата година встъпи в петия си пореден мандат. От десет възможни позиции в това разследване общината се класира на 5 място с разход от 152 хил. лв. за присъствие в пресата. В същото време тя има най-скромния бюджет от всички наблюдавани – 90.5 млн. лева за тригодишен период.
Сумите, изплащани към медии от един и същи списък, копиран буквално под индиго, са нараствали с всяка следваща година. Пикът в
щедростта на кмета Живков
е отбелязан през изборната 2015г. Тогава плащанията към медиите от списъка му достигат близо 57 хил. лева.
С отделен бюджет за "медийно позициониране" в Монтана е разполагал и Общинският съвет. Далеч по-скромен от кметския, той е в размер на едва 7324 лв. и е похарчен за публикуването на дневния ред и протоколите от заседанията му, както и за излъчването им от местни кабелни телевизии.
Въпреки, че през последните три години е разполагала с бюджет три пъти по-голям от този на Монтана – над 97 млн. лв., администрацията в Русе е била малко по-пестелива. През 2015г. кметът на града Пламен Стоилов (ГЕРБ) встъпи във втория си мандат. За "Поставяне на банери в интернет" и "Договори за медийно обслужване" администрацията му е похарчила общо 109 869 лв.
Но парите, достигнали до местни медии, се оказват
тройно повече
ако към тях се прибавят и средствата, изплатени по 12 договора за публичност на проекти с европейско финансиране. Тази информация община Русе предостави заедно със справката за медийните й разходи без да й бъде поискана. Парите за публичност на европроекти, често се харчат по-скоро за "публичност" на местната и централната власт.
С по около 10 хил. лева на година общинските съветници в Русе, също както и на други места в страната, са обезпечавал излъчването на заседанията си в местни телевизионни канали.
В справката на администрацията в Шумен е посочен относително нисък разход за медиите. Той е около 96 хил. лева за три години при общ бюджет на общината за същия период малко над 162 млн. лева.
Договорите за "медийно обслужване" са съставяни по време на мандата на вече бившия кмет на града Красимир Костов (БСП).
Решен на всяка цена да скрие имената
на дружествата, получавали различни суми по договори за медийно обслужване, наследникът на Костов Любомир Христов (ГЕРБ) ги е заменил в справката си с цифри от 1 до 5.
Любопитно е, че в продължение на три години всяка от номерираните медии е получавала еднакви, вероятно предварително уговорени суми.
© Дневник Справката, предоставена от община Шмен
Изключение прави само "Медия 5". Нейното възнаграждение за услугите, извършени през изборната 2015г. е завишено с близо 70% спрямо предходната.
Не е ясно защо администрацията в Шумен е отделила толкова пари за медии, след като също като Враца има собствен медиен център. За 2015г. той е финансиран с 62.5 хил. лева.
В класацията по разходи за услуги, предоставяни от различни медии Плевен заема осмото място с около 92 хил. лева въпреки, че тригодишният бюджет на общината е двойно по-голям от този на по-щедрия Шумен. През периода 2013г. - 2015г. кмет на града е бил Димитър Стойков (ГЕРБ), сменен през 2015г. от Георги Спартански (Реформаторски блок).
Последните две места в класацията са заети от Казанлък и Благоевград. Данните, предоставени от двете общини, сочат разходи за услуги, предоставяни им от медии в продължение на три години в размер съответно на 38 хил. и 28 хил. лв. при бюджети за същия период от 114 млн лв. за Казанлък и почти 149 млн. лв. за Благоевград.
Последното място за столицата на Югозапада в тази класация е отредено "служебно" тъй като кметът й Атанас Камбитов (ГЕРБ)
отказа да предостави данни
за разходите на администрацията си по договори и други документи с медии.
Цифрите, цитирани тук, отразяват само сумите, похарчени от Общинския съвет в града по четири договора от 2013г. Те са за "публикуване на обяви, съобщения и други текстове". Според документите, получени по ЗДОИ, с подписа на председателя на съвета Радослав Тасков (Коалиция "Заедно за Благоевград") тези договор не би трябвало да са подновени през 2014 и 2015г.
По неофициалната информация, предоставена от журналисти, работещи в Благоевград обаче, всички медии в града (включително и сайтовете в интернет) са свързани с водещите фигури в местното самоуправление и редовно са подписвали договори за финансиране с администрацията на Атанас Камбитов. Сред ползвалите публичен ресурс е дори и Телевизия "Око", в която до 10 август 2015г. с 40% дялово участие съсобственик е бил бащата на Радослав Тасков - Николай. След това телевизията е прехвърлена на дружеството с недвусмисленото име "Роуд енд уотър инженеринг". То е регистрирано през май м.г. - само шест месеца преди последните местни избори.
Цитираните данни, предоставени от десетте общини в страната, дават най-общата картина на комерсиализацията в отношенията медии – местна власт.
За да стигнем до детайлите на тези констатации, в следващите дни "Дневник" ще продължи с отделни публикации за резултатите от разследването си за всяка от споменатите местни администрации.
* Тази статия е разработена с подкрепата на "Програма достъп до информация" и Фондация "Америка за България". Цитираните данни за направени разходи са получени по Закона за достъп до обществена информация в началото на тази година. Информацията за размера на бюджетите, с които са разполагали десетте общини, е базирана на данни от публикации в сайтовете им и местни медии.
** Текстът на статията е допълнен и променен с данни за Варна на 15 април 2016г.
karabastun
Рейтинг: 8939 НеутралноСофийските журналя се гордеят, че се продават по-скъпо!
[email protected]дерибеев
Рейтинг: 3095 Неутралнои проблема е че се продават на български общини ? а централните се продават също не скъпо но на не български " общини "
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2325 НеутралноОбщините си плащат а медиите ги хвалят или как ?
Libertarianism is just anarchy for rich peoplechicago514
Рейтинг: 2048 Весело..... "леко, доходно и безаварийно"във Варна,а че то не се ли работи така навсякъде.
pag
Рейтинг: 1237 ВеселоКогато има свръхпредлагане е нормално дадената стока да се продава евтинко, кой колкото даде.......
Знанието е сила, информацията - властpag
Рейтинг: 1237 Весело[quote#1:"karabastun"]Софийските журналя се гордеят, че се продават по-скъпо![/quote]
Знанието е сила, информацията - властСтоличани, няма как, нали са яхнали основните парични потоци.......
Долен лев педал
Рейтинг: 229 НеутралноСила песню тролевой.
Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.usero
Рейтинг: 561 НеутралноНе съм много сигурен, че регионалната журналистика в България се продава евтино, но за сметка на това със сигурност не се купува масово.
АзКлавдия
Рейтинг: 948 НеутралноНе може всички да се класират за грантове от Америка за България, затова така се получава, мислА.
Доброто е заразноralita68
Рейтинг: 535 НеутралноОсвен, събития които предоставя общината и сводки на полицията, списани в отвратителен вид, в Шуменските медии друго няма! То и журналисти няма, де!
dika14
Рейтинг: 229 НеутралноМоже ли сравнение със София? Рекламата в медиите не е ли разпространена практика?
aramissss
Рейтинг: 506 НеутралноСъщо като регионалната полиция...
Публикувано през m.dnevnik.bg
extraCACA
Рейтинг: 1896 ЛюбопитноКакви причини за удължаване на срока е посочила община Ст. Загора?
it4
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
а старозагорските си търсят работа в държавни фирми...
Petleshev
Рейтинг: 3182 НеутралноДо коментар [#10] от "ralita68":
Бивш tww09306483.Да не си мислите, че в останалите областни градове е, нещо по-различно...?! Колкото по-малък е града, толкова и цената за медийния слугинаж пада! За 200-300 лева журналистите са готови на всякакви подвизи...! Всякакви безсмислени кметски разходки с общински пари се представят, като мероприятия с голямо обществено значение! Да не говорим, ако има някакъв проект с европари! Започват такива хвалби, колко и как било усвоено, какъв отличник е общината и как населението се радва!
daam
Рейтинг: 1254 НеутралноНе само регионалната журналистика се продава и то евтино. Това е масово явление
ladymerilin
Рейтинг: 116 НеутралноСамо не разбрах, Спас Спасов взел ли е пари или не е? И тази статистика отчита ли плащанията от чуждестранни платци?
mtmvb1111
Рейтинг: 450 НеутралноТака е
Руското влияние убива България! "Дневник" също....и Спас е типичен пример за това
stile libero
Рейтинг: 648 НеутралноВ София има и износ, не се продават само на българи
Barurumm
Рейтинг: 450 Неутрално"Централните" (щом ония са "регионални"
медии прескачат общини и директно помпат от международни корпоративни фондове с цел пропаганда за геополитическите нужди на втори и трети държави. В резултат собствения им народ е парализиран от липса на информация и вменено чувство за малоценност и обреченост.
Йосиф Давыдович
Рейтинг: 229 НеутралноА софийската община работи директно с националните телевизии. Да сте чули някога по Нова телевизия да кажат нещо против Фандъчката. Всичко в София е по мед и масло според т.нар. "обществени медии".
Пока я ходить умею, пока глядеть я умею, Пока я дышать умею я буду идти вперед.Ама точна сметка колко струва това няма да видите.
Но за съжаление всички медии са склонни на подобен слугинаж, за да се издържат. Икономедия, която в тази статия си позволява да критикува другите не е по-различна, само защото спонсора е от друга страна и защитава чужди задокеански интереси.
Сотир Методиев Пеевски
Рейтинг: 512 НеутралноВъв Враца новият кмет Калин Каменов се оплака, че "... ако не плащам данък "Спокойствие", ако не плащам в неговия сайт, ще пострадам аз, семейството ми, дори мои колеги. Затова трябва да плащам, за да имам комфорт".
"ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"Интересно, той ли е отказал да предостави част от информацията, поискана по ЗДОИ, или общината?
Не сме проядени от корупция. Корупцията се е превърнала в начин на живот във всички сфери, на всички нива...
Skydiver
Рейтинг: 522 НеутралноДобре де, но поне за европроектите това е изискване на ЕС - да има отразяване в регионална медия.
Не съм експерт по темата, но може би е трябвало именно затова да бъдат потърсени за коментар представители на общините и регионалните медии?
ba4iq
Рейтинг: 229 НеутралноСамо искам да вмъкна една корекция Монтана е община от Северозапада, а не "друга община от Североизтока".
Иначе не се учудвам от резултатите за Враца и Монтана. После се чудят защо региона е най-бедния в Европейския съюз. Те си го правят сами.
Petleshev
Рейтинг: 3182 НеутралноДо коментар [#18] от "mtmvb":
Бивш tww09306483.Защото пише неприятни за ГЕРБ неща...?
Wizard
Рейтинг: 672 ВеселоПитайте Валерия Велева за темата...тя е декан. А и оня в Бояна, хидролога е много добър. Абе, общо взето, българските медии са тоалетна, с изключение на 2-3 елемента, които са на малко по-високо ниво. Казвам го като човек, които има подробен поглед по темата, като бивш щастлив служител на този "бизнес" в кочината.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2988 ВеселоНещо като ''историята'' по сергиите.....2-3 стотинки на тон !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !zcu00469861
Рейтинг: 249 НеутралноВидно е, че се краде. Който както може си краде. Това е статия за медиите, обаче една община има и други изяви, като поддръжа на паркове, пътна инфраструктура, автопарк, културни събития...
Народа не знае що е това кмет и кметство, не знае за какво трябва да служат и защо се избират. На народа не му пука особенно, защото не разбира, а и не се старае да разбира.
След като е така, краденето се превръща в лесна работа...
mtmvb1111
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#25] от "tww09306483":
Руското влияние убива България! "Дневник" също....Спас пише неприятни неща за всеки, трябва да му се плати обаче.
Целта е да се величае Радан и кликата му...
xm...
Рейтинг: 3561 НеутралноВ китната ни Татковина нищо не е такова, за каквото се представя!
Особено в медиите.
Изнесеното не е нито ново, нито тайна.
Нито е ново една медия, с греда в окото, да сочи доста гьонсуратски на другите сламките в техните очи.
Та какъв е смисълът от това потресающо "разкритие", изведено начело в сайта?
Лично моето обяснение е, че се подготвя почвата и се строяват редиците по дочулия се вече, че се подготвя, нов закон за медийната регулация.
По който искат да вкарат под надзора на СЕМ и в държавна регулация всички сайтове ...
iron_cross
Рейтинг: 554 ВеселоЕх, стига вече с тая политкоректна евфемистика де - нека все пак е "регионалното поръчково драскачество", щото е в пъти по-близо до истината. То събратята им по перо в софийските медии си продават задни... пардон, уменията за жълти стотинки, какво остава за бедните роднини в прованса
Репей
Рейтинг: 395 НеутралноЗа мен не е такъв проблем, че има плащания на държавата за отразяване на дейността й. Истинският проблем е, че у нас няма ВЕЧЕ журналистика. Превеждането на статии от Ройтерс все пак не е журналистика, нали приятели от "Дневник"?
Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."chichka
Рейтинг: 2212 НеутралноЗа провинцията е нормално да се продават евтино. Но за колко се продава националните медии на Икономедия? Дайте вашите рекламни, спонсорски, от бюджета на министерствата, от партиите, целевите от реп. бюджет....милиони и милиони!!!
Русия- проказата на планетата Земя.Понеже последните дни ми триете всеки втори коментар ви казвам чао за дълго време! В Капитал вече имате по 0-4 коментара на материал, тук ще стане същото, успех.
xm...
Рейтинг: 3561 Неутрално[quote#31:"iron_cross"]То събратята им по перо в софийските медии си продават задни... пардон, уменията за жълти стотинки, какво остава за бедните роднини в прованса [/quote]
То винаги е така - всеки пазар с нивата си.
И след като в прованса целокупното мат'рял опъва уши - опъват го и местните джурналя ...
Но не е съвсем вярно за "жълтите стотинки".
Гледам, че доста "видни" джурналя, жалониращи "общественото мнение", както и медийни постоянни присъствия бая загладиха косъма, снаги и гуши наляха ...
hmc12310991
Рейтинг: 450 НеутралноСофийските медии с 1-2 изключения за заети да обгрижват ''Баце'' и най-добрите Му градове за живеене(?).И успяват..
Една Другарка
Рейтинг: 734 НеутралноСамо регионалната? А в централните ежедневници и медии...
Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти. В много голям процент от случаите изразите, ЗАПОЧВАЩИ с: "Аз мисля..."; "Аз считам..."; "По мое мнение..."; "Според мен.." - ЗАВЪРШВАТ с някакви чутовни глупости, резултат от "мисловния" процес.журналистическата професия се е превърнала в синоним на слагачество...
няма независими медии в България
.. още по-малко - разследваща журналистика....
"щатните" журналисти само отразяват нескончаемите успехи на властта...
И по татово не е било така....
падение тотално.
Wizard
Рейтинг: 672 ВеселоАбе, прави ми впечатление, че каквато и тема (статия) да се отвори, Радан Кънев, Радан Кънев, Радан Кънев - после малко Костов. После ми обяснявайте, че нямало платени тролове или хора с личен интерес, директно свързан с каляската хора. На моменти имам чувството, че цялата каручка е тук и дрънка ли дрънка! Смех!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Вчера чета за поредната бездарна издънка на Тиквон, отдолу коментар, лек, нежен - Радан да взима кърпата, която Боко да хвърли. Плача хора, плача! А е петък!
Ще ви кажа под секрет - нищо не става и от тримата, упоменати по-горе. Те само изпълняват частни поръчки и си гледат личния интерес, всичкото това маскирано с дрънкане по медии и събраниица.
kihano
Рейтинг: 727 НеутралноТук логиката не мога да я разбера. За някакво извращение в името на плювачеството става дума. Какво от това, че общините изразходвали средства за медийно отразяване? Я извадете приходите на медиите от реклама! Ще излезе че те си купуват много повече медийно представяне. Ама нали го правят частници, нито дума против тях. Дефакто, медиите са купени и подчинени главно на частния, дето тук му викаме "олигархичен", бизнес, независимо дали пряко - чрез собственост, или косвено чрез реклама.
Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!Така че тази статия е търсене на "теле под вола", отклоняване на вниманието в грешна посока.
dinkost
Рейтинг: 450 ГневноПари - власт - пари(прим), Пари - власт - пари(секонд).....
niko_tin
Рейтинг: 450 НеутралноРегионалната журналистика в България се продава евтино и се купува масово
Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми*********
Да разбирами ли, дека глобалната джурналистика в България, напримир дневник, са продава скъпо и купува на единични бройки, ма вав секи случай не стои у кула от слонова кост настарни, коги другити са продават?? Ша риче димек ригионалната джурналистика издава мнениито на ората с пари, па глубалната - на ората с много пари, ма за секи случай не свое независиму и самостоятилну мнении??
zfm52680934
Рейтинг: 506 НеутралноИнтересното е че пък вие си купувате политици с политически партии.
sdgИмате много поздрави от Радан и ПМ!
murttle
Рейтинг: 973 Неутрално"Северозападнала" България не била толкова бедна
А защо, наистина, няма сравнение със София. Софийска община не сключва ли договори за медийно отразяване? Или понеже, по стар социалистически обичай, нашите централни медии и централна власт се изживяват най-вече като софийски такива, нуждата от подобни договори не е толкова належаща?
lefkovitz
Рейтинг: 277 НеутралноНякой да е учуден, че с европейски пари се купува медийно влияние? Който е най-близо до Борисов (разбирай дава обратно пари), той получава най-много европейски фондове. Примерите са толкова много.
zfm52680934
Рейтинг: 506 НеутралноЯ извадете статистика,колко от собствениците на медии ги издържат с другите си бизнеси,и че реално използват медиите си за натиск според личните си интереси,но казват че е било за по голяма демокрация и че искат по голям морал в политиката.А реално го правят за личен интерес.А журналистите,които реват за свобода на словото,пишат статии каквито им кажат шефовете.В много случаи пишат за истината както те я разбират,а не каквато е в действителност!
sdgЙоаникий
Рейтинг: 772 Неутрално[quote#39:"dinkost"]Пари - власт - пари(прим), Пари - власт - пари(секонд).....[/quote]
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Пари за медии - власт чрез медии. Възхвала до небесата на спонсорите, нашите, тези, които "правят изданието възможно". Цветове, партии, идеологии. морал - абсолютно без значение! При нужда - яко очерняне на непокорни и мислещи хора, които дръзват да се опълчат на вождовете и безобразията им....
Медиите изглеждат като върха на айсберга и уж "само информират", но днес те са повече от силни като влияние и това ще продължава. На принципа "Всяка десетократно и стократно повторена лъжа става един ден... Истина"!
Истината, такава, каквато някой щедро е платил, за да ни бъде натрапвана, ежедневно и ежечасно от слугинажа...
Което, в крайна сметка, е ОСНОВНАТА цел на медиите.
Федор Езерский
Рейтинг: 896 Весело[quote#44:"Svetlio"]Я извадете статистика,колко от собствениците на медии ги издържат с другите си бизнеси,и че реално използват медиите си за натиск според личните си интереси,но казват че е било за по голяма демокрация и че искат по голям морал в политиката[/quote]
Това е демократична практика напълно в духа на евроатлантическите ценности! Както казваше видният медиен магнат Жан-Люк Лагардер, лека му пръст - "Пресгрупата е отличен актив, когато се бориш да получиш някой договор". Нима ще противоречиш на великият французин?
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 506 НеутралноОбласт Враца не е ли най-бедната област?
Роси
Рейтинг: 8282 НеутралноЗащо сам регионалната журналистика,тя и националната се продава,само че много по-скъпо.А това излиза скъпо и на българските граждани.
ppopov_67
Рейтинг: 791 НеутралноВсички медии, обществени и частни, са продажни и пошли.
Затова изобщо не им обръщайте внимание - освен за спорта (който също е политизиран - все КАПО ДИ ТУТИ КАПИ му помага) и за времето.
Гледайте си Евроспорт и Анимал планет за да не си хабите нервите.
Tod
Рейтинг: 1391 НеутралноАвтора говори от първо лице,хонорарчето Спасов, хонорарчето...колко е за дописката?
Истината няма пресечна точка с популизма на БСПLemmy
Рейтинг: 2269 ВеселоДесетте водещи общини взети заедно не могат да стигнат гранта на "Икономедия" от 3 000 000 лв. само от една фондация. Срамота! 🙊
http://goo.gl/1SqQg5
izabell
Рейтинг: 1356 НеутралноМного обичам да чета такива издания, областни.
Винаги си купувам.
Бургас е първенец заради малките черноморски градчета, препълнени с туристи от ранна пролет до късна есен
cintaksis
Рейтинг: 229 НеутралноДобре е журналистиката??? да се купува от нас, - данъкоплатците, а не от "неизвестни субекти". То е ясно, че всичко се продава и купува, иначе ще е умряло от глад. Ако искате ваши хора да " на власт" , помагайте им, по всякакъв начин. Има честни хора, те ще удържат на глад, но друг ще свърщи работата за звонк.
ivanivanovv
Рейтинг: 395 НеутралноИнтересно до кога ще се държи чадъра на женския Софиянски - Фандъковица, тя да не би не е дала нито лев на централните ежедневници и на сайтовете? А че гербав Бургас е лидер и баба знае.
HAGBARD
Рейтинг: 564 НеутралноДневник, според следния материал на Капитал http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari a/2015/12/10/2666418_sofiia_burgas_i_stara_zagora_ sa_nai-prozrachnite/ община Стара Загора е една от най- прозрачните, а тук нещо се бавят с информацията. Защо така?