Дружеството на столичния транспорт предлага билетът да стане 1.60 лв. (обновена)

Дружеството на столичния транспорт предлага билетът да стане 1.60 лв. (обновена)

© Юлия Лазарова



Общинското дружество Център за градска мобилност, което контролира транспорта в София, предлага увеличение на билета за еднократно пътуване от 1 лев на 1.60 лв. Това обхваща хартиените билети, включително и продаваните от шофьора на превозното средство, и електронните. Картата с 10 талона ще поскъпне от 8 на 12 лева.


На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика да се стимулира пътуването с карти, чиито цени няма да бъдат променяни. Предлага се и въвеждане на нови три вида карти.


Предстои гласуване на предложението от Столичния общински съвет. Цената на билета за градски транспорт в София не е променяна от 2009 година.




Нови три вида карти


Центърът за градска мобилност предлага три вида нови карти. Едната е месечна карта за цялата мрежа на метрото плюс една наземна линия на градския транспорт за 43 лева.


Предлага се въвеждането на тридневна карта за всички линии за 10 лева, с която от общинското дружество се надяват да дадат възможност за по-привлекателен тарифен план.


Третия вид е карта за три дни за всички линии и безплатен вход за културни и исторически обекти, както и за намаления в магазини. В момента се водели разговори с Националния археологически институт с музей при Българската академия на науките (БАН), Софийската градска художествена галерия, Националния военноисторически музей, Националния природонаучен музей и парк-музей "Врана".


Изчисления


Проучването на Центъра за градска мобилност показва, че 15% от пътуванията са извършват с еднократни превозни документи, което било над средното ниво за Европа, защото обикновено такъв билет се ползвал инцидентно. С абонаментни карти по редовна тарифа са 23% от пътуванията, а 62% се извършват с преференциалните карти - за пенсионери, студенти и други.


Според изчисленията на дружеството месечната карта за наземен транспорт за една линия, която струва 23 лева, прави средно едно пътуване 0.44 лева, за една линия за метрото, която струва 35 лева - средно 0.45 лева на пътуване, както и месечна карта за всички линии, струваща 50 лева - 0.36 лева на пътуване.


От Центъра за градска мобилност обещават най-късно през септември 2017 г. най-накрая да се въведе т.нар. тикет система, но все още се уточнява какъв да бъде новия начин на таксуване - по време, по спирка или друг. Очаква се скоро да бъде обявена обществената поръчка, а самото изграждане ще отнеме 1 година.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (210)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    "Дружеството на столичния транспорт предлага билета да стене 1.6 лв." .. билетът не знам дали ще стЕне, но някой ще простЕне

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  2. 2 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Любопитно

    а защо не 2?

    Евроатлантида
  3. 3 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 450 Неутрално

    При тази цена на горивата - софиянци ще си карат колите!

  4. 4 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 948 Неутрално

    При намалена цена на горивата?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  5. 5 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    До коментар [#1] от "bludniq_sin":

    Автора е мислел за стенания Петък е все пак....

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Няма достатъчно места, които издават карти, не е лошо тези да си го помислят първо. Отделно, че трябва да задължат будките, които са на спирка, да продават превозни документи.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Пълна идиотия!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Неутрално

    когато се качваха горивата се оправдаваха със скъпите горива. Сега се оправдават със цитирам:

    "Цената не е повишавана от 2009...."

    Евроатлантида
  9. 9 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1582 Любопитно

    "На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика да се стимулира пътуването с карти"

    А нещо за европейската практика билетчето да важи час или два, а не да дупчиш във всеки транспорт няма ли да кажат?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  10. 10 Профил на hmc12310991
    hmc12310991
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Направо 5 лв.-какво си играете на шикалки-овцете избраха мутреса нумеро уно-оттук до края на мандата пътят за безобразия от мащаб е открит.А като се увеличи цената на петрола-още веднъж дабъл-хак да му е на матряла и на най-бедната част от него ,която се мутрее и избира и преизбира мутри.Почти не ползвам градски транспорт,ако някой подозира,че яда ми е от лични подбуди,дали ще дам 5 лв. на месец или 8,все тая..

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Гневно

    Къде отиде Фандъкова и Елене докладът на Сметната палата за Кражбите в ЦГМ. Усетихте лабавото на Цацаров и онагляхте безкрайно !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 579 Неутрално

    "На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика да се стимулира пътуването с карти, чиито цени няма да бъдат променена."

    На това му се казва икономическа обосновка. Предполагам зад тази мъдра мислА, стои дълъг анализ и сериозно проучване.
    В този ред на мисли, аз предлагам да стимулираме закупуването на 20 литрови бутилки с вода като за тази цел вдигнем с 60% цената на всички бутилки от по 0,5 л. (Цената на 20 литровите бутилки разбирасе няма да променяме).

  13. 13 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#2] от "sa6":Може ,бе ! Ще ни се увеличат икономиите като мааме пеша.

  14. 14 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    Ми то в Мадрид билета започва от 3 евро ама средната заплата не е 300 евро ....

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  15. 15 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 293 Неутрално

    споко, някои ще изкомандва и ще стане по 1.50 ...

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    Бойко ще го намали на 1.50!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на alderweireld
    alderweireld
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Как ще стимулират пътуването с карти като след еднодневната, следващата опция е едномесечна?

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#17] от "alderweireld":

    Защото са алчни КАЛИНКИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#16] от "tribiri":

    По- скоро винету на бял кон 1.20 !!! но и това е прекалено !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Имоция
    Имоция
    Рейтинг: 1614 Весело

    Цели две грешки в заглавието. Някой си предлагал "билетЪТ да стане"...
    Иначе да не се церемонят - направо по 2 лева да го направят, за да улеснят гражданите.

    Хем съм лош съветник, хем предизвиквам отвращение, хем заради мен живеят. Що е то? И още нещо, Слафчо, има! Имоция басма ни цепи, ни тъче на къв дъй стан... за разлика от тебе!
  21. 21 Профил на bastaa
    bastaa
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Ако пътуват 2-3 човека заедно на някъде с тия цени по-добре да си вземат такси за къси и средни разстояния Това ли иска Столична община?

  22. 22 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    В автобусите и тролеите пътувам с карта от 1 лев . Понякога е двудневна понякога двумесечна зависи според колко съм внимателен

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    Дори българската Статистика отчита дефлация ама това крадците не го мислят !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#22] от "angevins":

    А знаете ли за кражбите от билети и защо не се казва билет а карта за еднократно пътуване. ИМА И ФАЛШИВИ БИЛЕТИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#22] от "angevins":

    Май всички ще правим така. Само не бийте контролите - те не са виновни. Разбира се те не проверяват мангусти но и ние ще станем солидарни и кресливи като тях !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 312 Весело

    Обявяват, че ще го увеличат с 60%, накрая ще излезе Фандъкова и ще каже вдигаме го САМО с 30%.
    Както става с цените на тока, водата и т.н.

  27. 27 Профил на Михаил Маринов
    Михаил Маринов
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Даже 5 го направете.Ние не сме бедни,не.Никак!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    marinov1018
  28. 28 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    [quote#9:"Хриси"]"На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика да се стимулира пътуването с карти" [/quote]

    ако това е така то по тяхната логика цената на билетчето ако се вдигне тази на картите не само трябва да си остане същата, а може би да се понамали мъничко..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  29. 29 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#21:"bastaa"]по-добре да си вземат такси за къси и средни разстояния Това ли иска Столична община? [/quote]

    това е гениалния план на чоко и боко да умилостивят бакшишите, да спрат да затварят орлов мост.

    Евроатлантида
  30. 30 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Досега хиена не ми е казвала че билета ми е фалшив. Само сме дискутирали за перфорирането че е станало когато ми е кеф Даже забравят и да го скъсат

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  31. 31 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Браво, давайте безплатни карти на сульо и пульо, аз да им плащам и техните пътувания! В тоя скапан нередовен транспорт и 1лв е много. Така и този, който не е имал кола, веднага ще си купи и задръстванията ще станат колосални. Защо вместо да вдигате билета, не вдигнете таксите на автомобилите в София и да ги наливате в градски транспорт? Малоумници!

  32. 32 Профил на billybadboy
    billybadboy
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Айде стига сте рИвали!

    Всяка година Столична община дорита СКГТ с 80 млн. лв. за да можете да се возите на нови автобуси и метро по левче.

    До кога тези, които не ползват нещо ще плащат, и за тези които си мислят, че живеят още в социализма!?

  33. 33 Профил на anallizatori
    anallizatori
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А предоставяната услуга кога ще започне да отговаря на заплатената цена? Или за пореден път съвестните граждани ще трябва да плащат за кражбите, тарикатите и индорумънците...

  34. 34 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 935 Весело

    Начи, тръгнал Моше Чифутина към кооперативния пазар да си купува диня. Обикалял, обикалял и видял сергията на бай Иван Бостанджията. Гледа етикетите и цъка с език -
    1 диня - 3 лв.
    3 дини - 10 лв.
    Моше, да не се прекара, отишъл, купил 1 диня, върнал се, купил още една диня, и трети път минал, взел още 1, а после викнал:
    - Бай Иване, не става търговец от теб - виж, минах три пъти и си купих 3 дини за 9 лв, а не както ги даваш по 10 лв.
    А бай Иван му казал:
    - Моше, и ти като другите, дееба, купуваш по три дини, да не се прекараш, нищо че си тръгнал за една

  35. 35 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#32:"billybadboy"]Айде стига сте рИвали!

    Всяка година Столична община дорита СКГТ с 80 млн. лв. за да можете да се возите на нови автобуси и метро по левче. [/quote]

    Не. Дотира го защото тарикатите се возят без билетче, а абдалите плащат и за тях.

    Евроатлантида
  36. 36 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Защо не се назначат пробно кондуктори по няколко линии за да се види дали повишената събираемост евентуално би компенсирала донякъде процента на увеличение. Отделно би имало и положителен ефект върху психиката на редовните пътници, които често стават свидетели на гратисчийство без санкции.

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  37. 37 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 611 Любопитно

    Няма как да слязат от колите с тази политика. Не били вдигали цената от 2009. Нещо по-оригинално не могат ли да измислят тези тапанари. Но така ще е с учителка по руски отпред за параван, а отзад групата за синхронно крадене.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Очертава се пореден епизод от фарса "доброто/лошото ченге".

  39. 39 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#32] от "billybadboy":

    Дотира, защото половината градски е пълен с пенсионери, возещи се по цял ден и пак ние ги плащаме. Дава им се карта с 20 пътувания на месец и толкова.

  40. 40 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 655 Неутрално

    И като сменят ценатастарите билети моментално стават невалидни. Купуваш ги на всеки ъгъл, но за да ги върнеш - в работно време на Мария Луиза. За да ида до там ми отиват няколко нови билета..
    Бях пускала жалба до общината преди години, понеже смятам, че условията в наредбата не да справедливи за клиента. Но според общината това едно изкупуващо гише за цяла София било достатъчно. Поне премахнаха условието да се изкупуват обратно само цели талони!!

  41. 41 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#32] от "billybadboy":

    Ми аз им плащам по 42 за метрото на месец бре... Ми данъците.... Ти да не мислиш че градска мобилност се издържа от билети карти? След като някои могат да се возят фрее мисля е справедливо и други да се възползват за 1-2 спирки....

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  42. 42 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Така им е най-лесно... За какво да се занимават с гъвкави схеми... А контрольорите ще продължат да подминават циганите и клошарите + останалите "зайци", които са/или не са им симпатични...

  43. 43 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Моля да представят разчет на цената - толкова за ток, толкова за заплати, толкова за ремонти и т.н.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  44. 44 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2381 Весело

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Има по лесен начин - джобен перфоратор. Пактикувахме го като студенти. Папка от картонче с размерите на билет. 9 дупки в двете кори на папката разположени, като шипчетата на перфоратора и един болт фи 6 в джоба. При качване повдигаш леко езичето на перфоратора за да видиш комбинацията и запомняш примерно 1389. Което значи две дупки в първи ред с пропуск по средата и две дупки долу една до друга.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  45. 45 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1384 Весело

    Ще има да дрънчат монети по 0,20 ст.

  46. 46 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 456 Неутрално

    А ще започнат ли най-после да чистят и мият возилата?

  47. 47 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 655 Неутрално

    2006-та... http://blog.marudina.net/?p=317

    Становището на Транспортната комисия: СКГТ са дали достатъчно време да смениш билетите и освен това в последствие са премахнали ограничението за минимално количество билети и цели талони.

  48. 48 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Разбира се, на некадърните и мързеливи общинари единствено това може да им хрумне - увеличение на цената. Не им минава изобщо през пилешките мозъци първо да увеличат събираемостта, например с кондуктор във всяко превозно средство или такъв да е шофьорът - влизане само през предната врата и само срещу показан билет, както е на много места по света. Дали тези са влизали в метрото, за да установят, че там почти не се срещат мангусти, защото е много по-трудно да се влезе без билет?! След като направят така, че мангустите да си плащат за возенето, и след като премахнат безбройните безплатни карти за сульо и пульо, тогава може да се говори за корекция на цената на билета, ако се налага.

  49. 49 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Да не е скочило горивото или тока?

  50. 50 Профил на bladeroko
    bladeroko
    Рейтинг: 450 Неутрално

    а кога ще ценообразувате на база пропътувани спирки, а не една и съща цена за 1 или за 10 спирки ?

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#32] от "billybadboy":

    с кои пари дотира аланкоолу - с НАШИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Да ви кажа в Бургас смятат да направят точно обратното: билетът ще остане 1 лев, но пътуването с карти ще поевтинее като ще има и почасово пътуване, ама тука няма нередовни, щото контролите продават билетите в автобусите, а след въвеждането на новата схема с електронните билети ще останат поне още една година без да продават, а само ще "помагат" (проверяват ) на пътниците.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  53. 53 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Иначе съм съгласна, че е добре да се стимулира абонаментното пътуване с карти. Аз самата ползвам карта за една линия за месец на цена 23 лв.
    За сравнение, 2009та в Лондон ако си предплатиш в електронна карта и закупиш билет с този кредит, цената му беше 1.7 паунда. Ако плащаш на момента в брой - 4.7 паунда! Естествено веднага си взех карта и заредих внея пари.

  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Весело

    До коментар [#44] от "tribiri":

    има още по-лесен начин - отваряш перфоратора и си нареждаш комбинация по твое желание и контролата се пули ошашавена !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1707 Весело

    До коментар [#14] от "angevins":

    Ако тези са на власт в Мадрид, тяхната заплата ще стане 150 евро...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  56. 56 Профил на ndyankov
    ndyankov
    Рейтинг: 450 Весело

    Билети няма отдавна. Има "карта за еднократно пътуване".

  57. 57 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ако пък стане 5 лв. смятай тия от дружеството какви премии ще си раздадът ... Ще потекат реки от пари.

  58. 58 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    До коментар [#52] от "CINZANO":

    В Бургас сте вече европейци поздравления.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#52] от "CINZANO":

    Мангустите и в Бургас се возят гратис щото са умни и солидарни и защото ПАК ще дойдат избори !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1707 Весело

    До коментар [#49] от "Хайлето":

    Не им давай акъл - сега ще измислят такса пренос на горивото или такса пречистване на тока....

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  61. 61 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#52:"CINZANO"]Да ви кажа в Бургас смятат да направят точно обратното: билетът ще остане 1 лев, но пътуването с карти ще поевтинее като ще има и почасово пътуване, ама тука няма нередовни, щото контролите продават билетите в автобусите[/quote]

    В Бургас може. Но в София, директорчетата и общинарчетата: мазни крадливи чичаци и техните зализани връзкарчета и калинки как ще мЕтат салфетки по чалготеките?

    Евроатлантида
  62. 62 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 395 Любопитно

    [quote#8:"sa6"]"Цената не е повишавана от 2009...." [/quote]
    Всички монополи, картели и общински дружества са си свиканли да си вдигат цената периодически, защото ние ТЪРПИМ това!
    А икономическа обосонвка има ли?
    Или икономическата обосновка на "нуждата от повишение" е "намаляване цената на горивата". Ако беше в друга държава, щеше да е смешно!

  63. 63 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#43] от "dun":

    Това е КЛАСИФИЦИРАНА информация от клас делта браво !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  64. 64 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    Съгласен съм, че цената на билета в ГТ не е така тясно свързано с цената на горивата. Услугата е обществена все пак, не търговска. Съгласен съм, че е добре да се стимулира закупуването на карти.
    НО
    Добре е да се подобри услугата. Закупени са нови автобуси, тролейбуси и трамваи. Това оправдава поскъпване. Трябва обаче да се намали интервала на превозните средства. И да се оптимизират линиите. В момента целта е да се пътува по възможност поне с два транспорта.
    За да се качат повече хора на градския транспорт, който както казахме, трябва да се движи по - начесто е добре цената да остане 1 лев. Така все още може да конкурира придвижването с автомобил, такси или маршрутка. Когато повече хора свикнат да пътуват с ГТ, ще започнат да се продават и повече карти. Едва тогава може да се пристъпи към поскъпване.
    Разбира се добре е билетите да почнат да важат за определено време (1 час например), да се продават на почти всяка спирка и билети и карти, навсякъде да има ПОС терминал, който да се ползва.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  65. 65 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Все Европа даваме за пример когато на някой така му отърва!
    А защо не кажете, че в Европа сените са диференцирани по продължителност на пътуването-15 мин., 30 мин., 1 час, за цял ден и т.н.
    Начи за една спирка 1,60 (и вярвате, че някой ще плати ли) и от единия край на града до другия пак 1,60.

    А излишно е да говоря, че каквото пише на разписанието, това показва и часовника ти(ако е верен) при пристигането на превозното средство.

  66. 66 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    "На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика...."

    То всичко в транспорта - европейско? Типично за управниците ни, вместо да има контрол и да няма гратисчии, наказват коректните платци. За всичко правят така

  67. 67 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 722 Весело

    "На пресконференция ръководството на дружеството обоснова идеята си с европейската практика да се стимулира пътуването с карти"

    Тия първо да си оправят терминологията, защото и на еднократните билети по 1 лв. пише "Карта за еднократно пътуване"

  68. 68 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#22] от "angevins":

    Сега ще си на още по-голяма далавера - ще печелиш по 1,60 на веднъж вместо по 1 лв.

  69. 69 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    А не казват, защо искат това увеличение?!
    Споменато е само, че цената не е увеличавана от 2009-та, което само по себе си не е довод.

  70. 70 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#40] от "Izida":

    няма как да станат невалидни защото са ценна книга а тя са обезсилва по специален ред а не с някакво пикливо решение на ЦГМ

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  71. 71 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#53] от "Izida":

    Реално сме прецакани ние, дето си ходим пеша на работа, а ползваме градски транспорт само вечер или уикендите

  72. 72 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 437 Неутрално

    А какво стана с идеята годишната карта от 600 да се намали на 350 лева?

    Само за пример: във Виена билетчето е 2.20Е а годишната карта е 350Е. И съответно градския им транспорт продават по милион такива карти годишно и имат много добри приходи...

  73. 73 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 774 Неутрално

    [quote#69:"deymus"]Споменато е само, че цената не е увеличавана от 2009-та, което само по себе си не е довод. [/quote]

    е какво да кажат? Че искат да си качат заплатите и премиите ли? А новите автобуси и трамваи нямат нищо общо - те са купени с пари на Европейския съюз.

    Евроатлантида
  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#64] от "Gopeто":

    имаш ли представа с какви пари се купуват возилата ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Както беше написал един пич- бе казвайте ги тия работи преди местните избори бе... Преди всякакви избори.

    щото преди изборите- винетките нямаше да се вдигат. Лично Свинетка го рече... 2 седмици след изборите- скочиха. Свинетка рече, че от дълго време не били пипани...

    ей ся... Фандъкова беше ли обещала такова нещо? Беше ли? Примерно- "Уважаеми столичани, въпреки, че цените на горивата падат, след изборите, ще трябва да вдигнем цените на билетите на градски транспорт София"

    Каза, ма друг път... мога да разкажа още, за обещани пари тук там преди избори които след ноември вече не бяха актуални. Тоест, изчезнаха и обещания и пари...

  76. 76 Профил на cases
    cases
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Искаме си тримесечната карта за метро, защо я спряхте??!!!

  77. 77 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 834 Весело

    До коментар [#68] от "ivanalex2":

    Нали

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#39] от "grigoo":

    това не е вярно . искам да ми го покажеш. освен това дай Бог да остарееш и да видиш сам кое как е в живота.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 923 Неутрално

    До коментар [#59] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Може и да си прав, не споря. Просто рядко засичам ромляни в линиите, които ползвам, но когато е ставало са си плащали...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  80. 80 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    Ама тези са същите, които събират таксите за всички цветове зони разни данъци и какво ли още не. Как така ще са на загуба?!?!
    Народът ни явно обича да е лъган и колкото повече го лъжат, той става по-щедър

  81. 81 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 579 Любопитно

    [quote#32:"billybadboy"]Всяка година Столична община дорита СКГТ с 80 млн. лв. за да можете да се возите на нови автобуси и метро по левче. [/quote]
    По принцип съм съгласен с твоята теза, но убеден ли си, че дотацията ще престане, когато билетът поскъпне с 50%? Защото аз не съм, и също така смятам, че веднага щом билетът поскъпне със 50%, нередовните пътници ще се увеличат с поне 100-200%.

    Заради тази безсмислена акция в ненужен момент СКГТ ще се нагълта с вода и накрая СО ще трябва не 80, а 100+ милиона дотация да извади...

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  82. 82 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 542 Любопитно

    ХА-ХА-ХА!

    ПРИ ЕВТИН БЕНЗИН И ПЕТРОЛ, ЗАЩО ИСКАТЕ 60% УВЕЛИЧЕНИЕ?!?!?!?!?!?!?

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  83. 83 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 801 Неутрално

    [quote#48:"galapagas"]влизане само през предната врата и само срещу показан билет, както е на много места по света. [/quote]
    И аз съм го виждал това по света, но с тези претъпкани рейсове и трамваи в БГ това не е възможно. То сега от 4 врати едвам се качват хората, блъскат се и псуват, а ако трябва да се редят чинно на опашка всички на първа врата, да пускат левче и да се изчакват докато тоя преди тях си намери картата да я покаже на шофьора - ще стане утре докато рейсът тръгне.

  84. 84 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 579 Весело

    [quote#45:"izabell"]Ще има да дрънчат монети по 0,20 ст.[/quote]
    Ти понеже си царица на фотографията, можеш ли да снимаш монета от 0.20 ст. да я видя как изглежда?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  85. 86 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1707 Весело

    До коментар [#76] от "cases":

    А двегодишна винетка за автомобил не щеш ли?

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  86. 87 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1145 Весело

    Значи, ако не беше вдигана цената от 2007 г., трябваше да стане 2.00 лв може би.
    Понякога се чудиш да се смееш или да плачеш на определени бисери. Ето малко факти, ако човек иска да спори с тях.
    ..
    Индексът на потребителските цени
    за 2016-02 спрямо 2009-03 е 108.4%,
    т.е. инфлацията е 8.4%.....
    Тоест, ако мерило е 2009 г., билетът трябва да е 1,10 максимум.
    http://www.nsi.bg/sites/default/files/files/data/Cpi_Calc/NSI_CPI_Utility_xsl.xml

  87. 88 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 403 Гневно

    Мангалите ще продължат да си пътуват гратис. Моя позната, която ползва влак всеки ден, ми е казвала как дори там циганите не ги закачат. Същото е и в градския транспорт. Никой не закача мангалите гратисчии. Тия 60 стотинки са нищо повече от такса МАНГАЛ. Честите на всички, които ползват градския.

    Every cradle is a grave.
  88. 89 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#87] от "stoiank":
    Това е инфлация на потребителски стоки.
    Не включваш:
    инфраструктура
    ремонт и поддръжка
    нови превозни средства
    годишно увеличаване/индексация на заплатите на служителите
    наемане на нови (т.е. стават повече) служители
    обучаване на нови служители

    Да не говорим, че цената от 1лв през 2009г. не покрива разхода на транспорта.

    Цялата работа е, че трябва да стане първо 2лв, после и 3 и после 4, но трябва да се подобри услугата още.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  89. 90 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 403 Неутрално

    [quote#89:"Никола Георгиев"]3 и после 4[/quote]

    Ти към революция ли подбуждаш?

    Every cradle is a grave.
  90. 91 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Рядко човек има късмета да ползвам директен транспорт от точка А до точка Б и се налага прекачване. Какво се получава:
    София ГТ 3,20 лв. от общинско предприятие, което се предполага не е за да трупа печалба, а да улеснява данъкоплатците.
    За справка какво предлагат частните фирми като цени за междуградски транспорт, предполагайки, че би трябвало да са на печалба:
    Билет София-Радомир 3 лв.
    Билет София-Елин Пелин 2.50




    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  91. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#76] от "cases":

    и за учениците отмениха 3 месечните карти. и от учениците дере даскаличката и бацко синът на учителка !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 93 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#89] от "Никола Георгиев":

    дай разбивка на билетчето като си толкова осведомен и не забравяй перо КРАЖБИ !!! и перо За ПАРТИЙНАТА КАСА НА ГРОБ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 94 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 450 Весело

    Зелена зона - касичка, Синя зона - касичка, Транспорт - касичка, е много касички нещо стават. Време е за чупене.....

  94. 95 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#89] от "Никола Георгиев":

    Това е публична услуга, оспорвам им обосновката за цена. Те ако искат могат и международното положение да включат в обосновката, тогава ще коментираме. Големите инвестиции в транспорта са от Европрограми и те са безвъзмездни. При МРЗ от 420 лв, не съм убеден че цена от 1.60 е правилна. Отделно, може да се направи оптимизация на услугата. Кога може и не може да се ползват преференциални карти. Тоест в пиковите часове, когато си платил 1.60 да няма право да пътуват хора с някакво намаление. Решения много, иска се желание, а не определяне на цена гледайки тавана.

  95. 96 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#90] от "Ватник":
    Варна:
    Средна заплата = 935лв.
    Цена на билет = 1лв.
    София
    Средна заплата = 1303лв.
    Цена на билет = 1лв.

    Да не говорим, че картата тук е 50лв за всички линии+метро за 1 месец.

    Което е нищо пари, повечето хора харчат х2 и х3 за цигари.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  96. 97 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    Пак ще си купувам кола .Става още по-изгодно !!! Мерси Бацко , Мерси Еленко, Спасибо матушка данко !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 98 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3850 Весело

    Понякога се чудиш да се смееш или да плачеш на определени бисери. Ето малко факти, ако човек иска да спори с тях.
    ..
    Индексът на потребителските цени
    за 2016-02 спрямо 2009-03 е 108.4%,
    т.е. инфлацията е 8.4%.....
    Тоест, ако мерило е 2009 г., билетът трябва да е 1,10 максимум.
    -----------------------------------

    Бе, както се казваше в дежурната формулировка при бай Тошо:

    Във връзка с нарастналото благосъстояние на хората и за тяхното все по-пълно и всестранно задоволяване се привеждат цените в съответствие както следва: ...

  98. 99 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5888 Неутрално

    До коментар [#96] от "Никола Георгиев":

    те и за ракия дават и за презервативи ! И какво от това ??? Задал съм ти задачка - действай !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  99. 100 Профил на aln39313138
    aln39313138
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вместо да вдигат цената на билетче, да създадат условия хората да си купуват такива. Затвориха сума пунктове за продажба на билети. Шофьорите не винаги имат билети, няма апарати в рейсовете. Онзи ден в 204 сума хора искаха да си купят билет, но нямаше от кого. Дойдоха 2 контрольорки, продадоха 10-ина билетчета, ама като слязоха - пак хората нямаше от къде да си куптя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK