"Спаси София" се обяви против поскъпването на билета за градски транспорт

"Спаси София" се обяви против поскъпването на билета за градски транспорт

© Юлия Лазарова



Неправителствената организация "Спаси София" се обяви против предложението на общинското дружество "Център за градска мобилност" цената за билета за еднократно пътуване да поскъпне от 1 на 1.60 лева. По-рано днес от дружеството, което управлява транспорта, обявиха годишната си икономическа рамка за 2016 г.


"Спаси София" категорично се противопоставя на подобна мярка. В период, в който цените на горивата са ниски, а г-жа Йорданка Фандъкова не пропуска да препотвърди ангажимента си да направи градския транспорт по-привлекателен, увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо", смятат от организацията.


И добавят: "Преди три месеца "Спаси София" внесе за разглеждане в транспортната комисия към Столичния общински съвет предложение за въвеждане на нов почасов билет, позволяващ неограничен брой прекачвания в рамките на 90 минути на цена 1.50 лева. Такива билети биха направили градския транспорт много по-предпочитан, както от редовно ползващите го, така и от хората, на които им се налага да пътуват с него инцидентно. Компромисният вариант, гарантиращ подобрение на услугата за пътниците и повишаване на приходите на ЦГМ, е точно въвеждането на почасов билет на цена 1.50 лева."




Тяхното предложение е било отхвърлено от Центъра за градска мобилност като "икономически неефективно и дискриминационно" с обяснението, че така се давали необосновани привилегии на онези, които ще закупят почасов (и по-скъп от единичния) билет. "За пореден път, доказало се като работещо решение, използвано във всички европейски столици, включително Белград и Скопие, само в София е икономически необосновано", добавят.


Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи. Според тях нямало смисъл отсега да се подобрява тарифната политика, защото в столицата ще се въведе електронната система за таксуване, за която няма изгледи скоро да я видим реализирана. Вместо да се пребори с гратисчиите Центърът за градска мобилност предпочитал да покрива финансовите си загуби чрез покачване на цената на билета.


"Стотиците хиляди потребители на градския транспорт в София са хора, зависещи от него за своята мобилност, тъй като или не могат да си позволят личен транспорт, или противно на натрапвания от Столична община манталитет – не желаят да го ползват ежедневно. Непрекъснатото намаляване на броя коли на линия, отсъстващата поддръжка на подвижния състав, неадекватните разписания и сега – необоснованото увеличаване на цената на билета могат да се тълкуват само като целенасочена политика на пропъждане на пътници от градския транспорт и с нищо не отговаря на заявената от г-н Христов пред Дарик радио цел "да се гарантира на хората, които ежедневно използват градския транспорт, да имат възможно най-ниски цени."


От организацията призовават Столичната община да започне да насърчава използването на градския транспорт вместо да търси оправдания за пасивността си и да предприема действия, които са в ущърб на пътниците и противоречат на всякакви международни принципи и стандарти за устойчиво, зелено и мобилно градско развитие. Въвеждането на почасов билет за неограничен брой прекачвания в рамките на 90 минути ще е реална мярка за подобряването на градския транспорт в столицата, приключва позицията на "Спаси София".


Независимият депутат Георги Кадиев предложи цените да се намалят, защото градът е разкопан и хората трябва да получат стимул, за да слязат от колите. Според него резерв е справянето на гратисчиите. "Това, че били само 6% от пътуванията, е лъжа. В София на ден има 2 млн. пътувания. Т.е. 60 млн. пътувания на месец, от които събраните пари от билети са... 8 млн. лв на месец (95.7 млн.лв. годишно съгласно отчета на ЦГМ за 2014). Или от едно пътуване общината събира 13 стотинки, вместо 1 лев", пресметна Кадиев.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8612 Весело

    1,60 лв е тъпа цена - значи 1,50 лв е ОК !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Браво на "Спаси София"!!!
    А ще може ли да проверите чие е дружеството - ЦГМ ЕАД?
    Особено ЕАД?

  4. 4 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#3] от "xmm":

    Центърът за градска мобилност 100% на общината, както пише и в текста - общинскоТО дружество.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    Хайде един мощен софийски шут по всички крадци от СО,СОС, ЦГМ и МС !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Билетът трябва да си остане 1 лев. Ако контролите глобяват всеки циганин без билет изобщо не е нужно увеличение от 1.50 или 1.60 лева за билет.
    Но нали ухажваме основния електорат на гърба на обикновения гражданин...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#4] от "Георги Марчев":

    Много моля да проверите какво стана с доклада на Сметната палата за кражбите в ЦГМ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 798 Неутрално

    Действително ако има събираемост ще е друго, сега има линии по които гратисчиите са 80%. Просто така са ги научили.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#6] от "Freedom of Speech":

    моля Марчев да попита колко българи има глобени и колко роми за един и съши период за пътуване гратис !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Аман от всеядни неправителствени организации, търсещи слава (и грантове).

    Тяхното предложение е точно толкова неаргументирано, колкото на ЦГМ... На сайта им липсва финансов анализ, който да обосновава предлаганата от тях цена на билетчето.

    Само въздух под налягане.

  11. 11 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Любопитно

    До коментар [#4] от "Георги Марчев":

    Но има и акционери.Кои са?
    И ако е общинско,защо трябва да работи на печалба?Е,ако инвестира обратно печалбата,да

  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Защо не въвеждат почасови билети? Във Варшава има такива 20 минутни с които можеш да се возиш където си искаш - струва около 1.60 лв или пък 70 минутен - струва около 2.20. Минималната работна заплата е около 750 лв.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    Никой не може да ни плати толкова колкото ние можемЕЕЕ да откраднем !!! (из етичния кодекс на ЦГМ)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 688 Неутрално

    трябваше да оставят сегашното левче за една-две спирки, или да го направят със зони. И ако си в една зона - левче, ако си в две или повече - два лева. сега 1.60 е тъпа сума - не е кръгла, никаква.

    седеньето го зголемува задникот
  15. 15 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    По интелигентното решение е да има по 10 билета на цена по 1 лев,така би било по-справедливо,след като цените на картите за градски транспорт не се променят.Аз си вадя 3-месечна карта за всички линии,вкл. и метрото и ми излиза изгодно!

    Tony
  16. 16 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1483 Разстроено

    Кожодери, некадърници, наглеци. Това е за гербавата управа в столицата. И в държавата!

  17. 17 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 529 Неутрално

    И аз все повече се замислям, дали СО не се опитва да всъщност да прогони хората от градския транспорт и всички да се дрънкаме в колите, че да може да се продават още повече горивата на рафинерийката на шефа на шефа на държавата.

    Тези само, ако си събираха глобите от тумбите гратисчии щяха да имат пари за по един нов трамвай всеки месец, бе...

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  18. 18 Профил на Георги Марчев
    Георги Марчев
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Единственият акционер е Столичната община. Центърът за градска мобилност управлява общинските транспортни оператори - Столичен електротранспорт, Столичен автотранспорт и Метрополитен, както и следи за спазването на договорите с частните превозвачи, сред които най-големи фирми са "Карат - С" и "Юнион ивкони". Те обаче не участват в собствеността на Центъра за градска мобилност.

  19. 19 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Тази организация е много активна и винаги против. Очаквам скоро да се обявят за партия.

  20. 20 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 426 Гневно

    "...Стотиците хиляди потребители на градския транспорт..."
    Тук, включени ли са ..."тъмно зелените" гратисчий, умишлено подминавани от контрольорите и даже качващи се в някои линий на групи, за да попребият човек, правещ им забележка за простащините които вършат.

  21. 21 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    При 1,60 всяка кола с Газ, със само по 1 човек в нея излиза по-евтино дори за маршрут Люлин - Младост!

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  22. 22 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 784 Гневно

    До коментар [#8] от "dragozow":

    Отглеждане на терористи. Така се започва.

  23. 23 Профил на lsb13579714
    lsb13579714
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":
    ЦИГАНИ приятелю ЦИГАНИ.

  24. 24 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Подкрепям! Нито заплатите са увеличени драстично, нито горивата са поскъпнали, та да е обосновано тази нова цена на билети и талони. Не се спряха да дерат плебса. Накрая зорлем ще накарат народът да ги изгони с камъни и колове от топлите им местенца.

  25. 25 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Вероятно СОС и службите му са разрешили снимането на някакъв екшън на моста между Младост1 и Мусагеница. Сега там кошмарът е пълен. Представям си след малко, когато пътуващите към и от Младост си тръгнат.
    Нямаше ли кой да им каже на .......от СОС , че в петък трафика е много тежък. Можеше да снимат в неделя до 16 часа.

    Задължително условие при следващи общински избори - кандидатите са с високо образование, обща култура и минимум трето поколение софиянци !!!!!!!

  26. 26 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Много добро, обосновано и резонно предложение на Спаси София.
    Общината 😠 . Немога да разбера, целта на градския транспорт е да улесни населението, да намали трафика в София. Замърсяването на въздуха в столицата е направо шокиращо. Не се живее. И основния замърсител, наред с нафтените печки и въглищата са именно колите.
    Вместо да прави обществения транспорт по привлекателен общината се опитва да го унищожи.
    Да не се лъжем, по привлекателен значи основно по-евтин и редовен.
    Затова и почасова (дори час и половина е по-честно) билет за 1.50 е много добра идея и ще позволи хората да се прекачват в направление, а не като сега с линията 111 да се дублира от Младост 1 до 4 защото иначе биха плащали 2 лева за билет. Кото пък прави ансурдния трафик - още по-абсурден

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#18] от "Георги Марчев":

    това го знам. не това са ми въпросите.успех . имам добро мнение за Вас.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#19] от "stedim":

    Точно така. Организацията е против некачествените ремонти, кражбите, липсата на приоритизация на градския транспорт, придвижването с велосипед и пеша. Против е липсата на естетика в градската среда, против е да се пропускат шансове с европейски пари, градът ни да заприлича на по-нормално място, против е събарянето на сгради, паметници на културата. Против е доказано вредни за града хора като Петър Диков, Любомир Христов, Спас Монов, Симеон Арнаудов и т.н. да заемат постовете, които заемат в момента.
    А накрая е и против тролчета, които не са си направили труда да видят какво има на страницата на тази организация, за да се запознаят с десетките им предложения за подобряване на живота в София..Всичките, напълно игнорирани, от иначе много дейната Община..

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#23] от "Valentin Andreev":

    не е политкоректно ! не ми се ходи на баня в този момент.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#10] от "12345":

    Мхм... два залепени гранда...

    http://spasisofia.org
  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Според ЦГМ, цена на билета от 1,60(увеличение с 60%) ще мотивира хората да купуват абонаментни карти?!
    Защо за да мотивира хората да купуват карти ЦГМ не предложи да намалят цената им с 60%?
    ГЕРБАвите щяха ли да пробутат онази женица за пореден мандат, ако беше заявила, че ще вдига цените на билетите?
    Идеята според мен е билетът да стигне 1 евро, като вдигнат цената допълнително след пускането на новия метро диаметър!

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1010 Любопитно

    А 1,38 дали е обоснована цена според ЦГМ?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  33. 33 Профил на linard
    linard
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Смислени са предложенията им и наистина разнообразието в услуга на потребителя би трябвало да е цел, а не както сега- *ама те ще са хитри и ще си купуват по-скъпия билет* ами да де, нали това е целта, всеки да има чувството, че избира най-доброто за себе си.
    Как не схващат, че тази разлика от 50 стотинки за по-дълго ползване ще декриминализира пътуването в градския транспорт и ще намалеят гратисчиите, а от количеството печелят те.
    От предлагането на различни модели печелят пак те.
    Това вече е и проверена стратегия която си работи в цяла Европа, но като магаре на мост от общината.
    Ако не беше така щяхме да си помислим, че сме попаднали в някоя друга реалност.

  34. 34 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#24:"Читател - подкрепям budd.bg"]Подкрепям! Нито заплатите са увеличени драстично, нито горивата са поскъпнали, та да е обосновано тази нова цена на билети и талони. [/quote]

    Ама цената на тока не пада. Ха на бас, че ще се хванат за нея, за да оправдаят вдигането с 60% на цената на билетчето.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  35. 35 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 587 Неутрално

    ЦЕЛТА Е ДА СЕ НАМАЛЯТ ГРАТИСЧИИТЕ? цИГАНИТЕ ЩЕ ПОДЛЕЖАТ ЛИ НА САНКЦИИ ИЛИ ТОВА Е САМО ЗА БЪЛГАРИ?

  36. 36 Профил на lekapoleka
    lekapoleka
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи."

    Като че ли това обобщава проблема. Не само по отношение на градския транспорт, но в този случай е особено явно!

  37. 37 Профил на Емил Бубев
    Емил Бубев
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Имам чуството, че софийското метро е зона свободна от цигани. Защо ли???

  38. 38 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Вместо да се пребори с гратисчиите Центърът за градска мобилност предпочитал да покрива финансовите си загуби чрез покачване на цената на билета.[/quote]
    С тази си политика Центърът за градска мобилност само ще увеличи гратисчиите и ще изкара повече бой на контрольорите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  39. 39 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 383 Любопитно

    Колата ми на газ харчи по 6 стотинки на километър.За да ме накарат да оставя колата в гаража и да се кача на автобуса трябва да ми продават билетчето за около 30 стотинки,а те ми искат по 1.6 лева.Цената на билета за градски транспорт не бива да е печалба а стратегия.

  40. 40 Профил на Емил Бубев
    Емил Бубев
    Рейтинг: 217 Неутрално

    От Плиска до 4-ти километър един билет - 1 лев. От Площад на ажиацията до Лозен - един билет за 1 лев. Изобщо справедливос по нашенски. Преди поне имаше билети за 4 и за 8 стотинки - старите софиянци сигурно си спомнят.

  41. 41 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 692 Любопитно

    До коментар [#39] от "batgosho":

    А къде паркираш, бат Гошо? По тротоарите ли? Ако не е по тротоарите, тогава защо не калкулираш и таксите за Синя/Зелена зона?

  42. 42 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Софиянци, спокоен съм за вас. Имате си спасители които бдят над вас и а забележат нещо нередно - веднага се фърлят кат ястреби на мърша за да ви предпазят...даа, щъ спасъ

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  43. 43 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#40] от "Емил Бубев":

    Аз помня 2 ст. до Халите и още 2ст. ако се возиш и след Халите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  44. 44 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    При цена 1,60 лева на билета масовото пътуване с 1 прекачване ще излиза по евтино с такси. Примерно автобус до метростанция и оттам метро го забравяме. За 3,20 таксито ми взима 0,70 лева първоначална такса и ме вози още 3-4 километра.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  45. 45 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, излез от тая пуста сянка, и вземи положението в столицата в ръце! Кво се моташ и си оставил Данчето да вилнее над бащино ти огнище не мога да разбера?

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  46. 46 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 426 Неутрално

    София се управлява зле. Има най-големият бюджет, толкова голям, че дои и Софиянски трудно би го източил. Но София си остава грозен град, тролеи на по 40-50 години се разхождат в центъра и в кварталите, грозно е и сградите изглеждат ужасно. Идете в Албания и ще видите тяхната столица. Според мен цената на билета за градски транспорт в София трябва да бъде десет стотинки. Да не се повтаря гафът с винетките - няма пари, да съдерем кожата на потребителите. Във всеки случай това увеличение ще падне в съда, ако има кой да го обжалва. То е неоправдано, неморално и незаконно.

  47. 47 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    [quote#41:"Smoke"]А къде паркираш, бат Гошо? По тротоарите ли? [/quote]

    Работата е, че по софийските тротоари така или иначе паркирането е разрешено. Който знае да чете между редовете отдавна го е разбрал от интервютата на г-жа Фандъкова и нейния екип, а другите са го разбрали по интуиция.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#45] от "oporna_to4ka":

    не съм я оставил. бъди рахат !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на lutece
    lutece
    Рейтинг: 217 Неутрално

    до момента, ЦГМ не е предоставил никакви икономически аргументи за исканото драстично увеличение на цената на билетите.

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#36] от "lekapoleka":

    Аз до ден днешен не мога да си обясня тези 60% на кметските избори. Вероятно, подобно на развоя със Софиянски-Любо Пъпката-Антоан Николов и тук ще трябва да отминат 10 години, за да могат софиянци да напишат вярната оценка в бележника на Фандъкова, Герджиков, Л. Христов, Бояджийска и тя ще бъде среден 3= (три на релси)

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    Да не пропусна в списъка Дончо Барбалов - аятолаха на автоталибаните и техните социални данъци МПС от 15 лева доскоро, от 2 години насам са "цели" 30 лева. За него - директна цъфарка с червена химикалка

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  52. 52 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 984 Неутрално

    [quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]айде един мощен софийски шут по всички крадци от СО,СОС, ЦГМ и МС !!! [/quote]

    Шут се бие по време на избори!!!! Сега ще чактаме 4 години!!!!

  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5129 Неутрално

    До коментар [#52] от "Вели":

    може и революция.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Фондюкова поощрява "сивото" возене в градския транспорт, май...

    Форумът е в будна кома...
  55. 55 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    "...увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо"

    Това е и моето мнение.
    И предложението за почасов билет е много разумно.
    Пак ли ще оставим да ни бъркат в джобовете, само защото от "Център за градска мобилност" са некадърни да управляват ефективно предприятието си?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  56. 56 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Заради пътуващите без билети може и 5 лв да стане. Време е пътуването без билет да е криминално престъпление и да се вика полиция за решилите да минат тънко по гърба на данъкоплатеца. 50 лв глоба или арест и бързо пройзводство. Не е много сложно.

  57. 57 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Гневно

    А този дето го показват по телевизиите е такъв вития и лъжец, че няма до къде повече.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  58. 58 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 648 Гневно

    Да ви кажа ли какво ще стане:
    Общината:-Билета трябва да бъде 1,60лв защото трябва да дотираме допълнително,такъв е разчета ни
    Обществото:Ама как нали искаме да ползваме обществен транспорт повече вместо коли
    Общинате:И ние искаме това,разберете
    Обществото:Добре щом се налага,поне да не е толкова,не става така.
    Общината:Ами този разчет го направихме такъв,айде ще пробваме,ще питаме Бойко Борисов.
    Бойко Борисов:Задължително трябва да е евтин градския транспорт.
    Общината:Добре 1,40лв
    Обществото:Еми Хубуу........
    ...............................................................................

  59. 59 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    "увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо", смятат от организацията."

    По нататък нямаше смисъл да чета.

  60. 60 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    "Независимият депутат Георги Кадиев предложи цените да се намалят, защото градът е разкопан и хората трябва да получат стимул, за да слязат от колите"
    Мисля, че наистина трябва да се стимулират хората, за да слезнат от колите. Тези задръствания и невъобразимият смог са резултат от огромния брой коли, движещи се в столицата. Макар че се съмнявам масата да се откаже от колите, тук това е въпрос на престиж и на компенсаторен механизъм.

  61. 61 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 635 Неутрално

    По цяла европа има карти за 1 час, за всякакви реисове. Има електронни решения за билетите, които да ти пестят пари!
    Не братче ние тука дупчим като първобитни! Навсичкото отгоре, при падане на цената на горивата, нашите автобуси стават по-скъпи! Как това е икономическо обяснено???
    Столична община тикна милиони на разни малоумници за келяви ремонти и сега ще ни дерат по 100 кожи!!!

  62. 62 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 441 Неутрално

    [quote#21:"chevyvolt"]При 1,60 всяка кола с Газ, със само по 1 човек в нея излиза по-евтино дори за маршрут Люлин - Младост! [/quote]
    Колко трябва да си наивен, за да мислиш, че единственият разход по една кола е горивото?!

  63. 63 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    София е изключение в което нищо нормално не може да се случи... Колко добре казано. Тук нещата се правят самоцелно и преднамерено и ако нещо върши работа и работи добре ще го затрият и деградират защото целта е да може да се лапа и краде а не да се върши работа.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  64. 65 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 383 Любопитно

    До коментар [#62] от "mtsvetanov":

    180 застраховка+100винетка+30 за преглед+300 за текущи дребни ремонтчета и поддръжка = на няма и 2 лева на ден,както и да го напишеш,с кола излиза на далавера дори за сам човек,ако качиш жената и децата си на печалба.

  65. 66 Профил на Rosicams
    Rosicams
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#56] от "_tsiki_":
    [quote#56:"_tsiki_"]Заради пътуващите без билети може и 5 лв да стане. Време е пътуването без билет да е криминално престъпление и да се вика полиция за решилите да минат тънко по гърба на данъкоплатеца. 50 лв глоба или арест и бързо пройзводство. Не е много сложно. [/quote]

    Това е обществен транспорт, трябва първо да е социално справедлив, пък после да раздава справедливост. Една или две спирки не струват нито 1.60 лв., нито 1.00 лв. Глобата от 20 лв. си е нормална, стига да не я събираха избирателно и да имаше наистина някаква възможност да си платиш адекватно билет за 1 или 2 спирки. Нека общината си свърши работата с градския транспорт, не толкова гратисчиите са виновни, колкото тези, които създават условията да ги има.

  66. 67 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
    СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!

  67. 68 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    аз съм сигурен че ако се гледат реални разходи цената ще е поне 3 лв, но не е в това проблема градския транспорт не е просто транспортна услуга а стратегия с екологични и всякакви други елементи в тоя смисъл вдигането на цената е пълна идиотщина ако някой иска гражданите да се возят в транспорта а не в 20 годишните си таралясници нов внос

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  68. 69 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1899 Неутрално

    Споко , софиянци. 1,60 не е окончателната цена. Това чисто и просто е пробен балон - ако си затраете с няколкодневни вяли протеста , ще цункате увеличението. Ако се разпсувате яко - ще имате успех - билетче от лев и 55. И ще кротнете , Всяко чудо за три дни. Защото не умеете да си пазарите. Ако знаете , щяхте да питате какво налага увеличението на билетчето. Зашото обяснението , че цената не е увеличавана години наред , е обяснение за балъци. Ами кажете им , примерно , че цената на билета не е НАМАЛЯВАНА четвърт век. Не е ли време да се видят резултатите от КОНКУРЕНЦИЯТА на пазарната икономика. ?
    П П В зарата на демокрацията мастити демократи обясняваха на лаиците как конкуренцията ще сваля цените и ще подобрява качеството. Изглежда не си правеха сметка , по- скоро нямаха понятие от понятия/ я , тавтология/като картели, примерно казано. И още повече от лакомията за печалби на "работодателите".

  69. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    Когато си тъп, ресурсите все не стигат. На селската учителка и 10 лв. за билет пак няма да ѝ стигнат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 71 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Спаси София" се обяви против поскъпването на билета за градски транспорт
    +++

    кат ще спасява, случайно да се е обявила срещу руските паметници, команастите и служещите им пехливанчета/мутри?

  71. 72 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Да представят точен разчет защо точно 1,60?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  72. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    До коментар [#72] от "dun":

    За да го смъкнат после до 1.50 и всички да са доволни...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 74 Профил на Христо Илиев
    Христо Илиев
    Рейтинг: 845 Весело

    СО много се изложиха в последните 10 години с обещания за подобряване на градския транспорт. Примерите в нета са многобройни. Ето само един.

    От 2013 г. София маха перфораторите, ще се пътува електронно

    Край на хартиените билетчета и перфораторите в градския транспорт планира до една година Столичната община.

    До края на 2012 г. тикет системата за електронно таксуване ще бъде завършена и с електронни апарати за билетчета и четци за карти ще бъдат оборудвани 850 автобуса. Така в обща електронна система ще бъдат свързани метрото, автобусите, тролеите и трамваите. В общината вече умуват за нова система за таксуване, а идеята е да не купуваме различни билетчета за метрото и за наземния градски транспорт, научи “24 часа”.

    Вариантите за таксуване са билетът да стане почасов, да има няколко зони с различни цени или да се запази сегашният метод за плащане на брой пътувания.

    Още през 2010 г. СОС одобри споразумение за отпускане на заем между ЕБВР и Центъра за градска мобилност за довършване на тикет системата в градския транспорт. По прогнозни данни тя ще струва 7 млн. евро.

    “В момента очакваме ЕБВР да одобри документацията, за да обявим процедурата за избор на изпълнител. Надявам се до пролетта да сме приключили с нея и да стартира изграждането на системата. Внедряването и разработването й ще отнеме около 6 месеца, така че в края на 2012 г. тя ще работи в целия градски транспорт. Тикет системата работи в 300 тролей и трамвай”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

    В момента също има комбиниран билет за метрото и наземния градски транспорт. Той важи 60 минути и струва 1,60 лв.

    Най-много обаче от разходи за транспорт се пести с абонаментните карти. Така например може да се возите за 50 стотинки месечно срещу 50 лв., ако правите по 100 пътувания. При пет пътувания дневно спестените пари са 100 лв.

    Тази година общината е платила 104 млн. лв. дофинансиране за преференциите, които ползват студенти, ученици, инвалиди и пенсионери. Месечната карта за студенти и за ученици за една линия е 9 лв., а за пенсионери - 8.

    Още преференции за столичани, избрали да се движат с градския транспорт вместо с личните си автомобили, ще има следващото лято. С пускането на втория лъч на метрото ще заработят 4 подземни паркинга за 2700 коли. Тогава всеки, който ги ползва, за да пътува с метрото вместо с колата си, ще получи отстъпка при возенето с подземните влакчета. Билетчето за паркингите и метрото ще важи и за наземния градски транспорт. Вероятно ще има отделна тарифа само за ползване на паркинг, посочи Христов.

    Догодина трябва да стартира и изпълнението на мащабния проект за модернизиране на градския транспорт. Той предвижда 50 нови тролея, повишаване на скоростта на градския транспорт и по-кратко пътуване с поставяне на устройства за управление на трафика по 20 ключови кръстовища.

    “Едва тогава може да мислим за промяна на начина на таксуване - дали да се запази сегашната солидарна и хоризонтална система на плащане за брой пътувания, градът да се раздели на две зони с различни цени, или билетчето да е за време. Може да се въведе електронен портфейл по примера на Виена. Освен зареждане на определен брой пътувания, с него се ползват отстъпки за музеи и театри, а на студентите картата осигурява достъп до общежития”, обясни още Христов.

    Viva EU
  74. 75 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    М-да, явно, ще трябва да си пътувам с колата. Не е възможно гражданин с модерно мислене да вирее в среда, управлявана от консерванти.

  75. 76 Профил на joroistinata
    joroistinata
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Петрола пада, у нас обратно, докарваме го като долар-злато...

  76. 77 Профил на rde32513083
    rde32513083
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Аз, заедно със "Спаси София" съм против! Къде са софиянци?

  77. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  78. 79 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Тези от ЦГМ трябва да отговорят на 2 въпроса:
    - къде отива върнатото ДДС, което е включено в цената на билета?
    - защо не спазват изискванията на Регламент 1370, който задължава ЖГМ да плаща "компенсации" на превозвачите след доказване на разходите и т.н. , а не да им плаща на изминат километър?

  79. 80 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 469 Разстроено

    До коментар [#12] от "koko65bg":

    А в Амстердам с тикета от паркинга, на който си оставил колата си (в периферията на града) и който струва 2 евро, пътуваш с трамвая напред до центъра и назад в рамките на 3 часа.
    Къде сте вий, къде съм аз, както би казал Ицето от "Комиците"...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  80. 81 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    "...Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи..."

    ГЕРБ - Тъпи милиционери!
    При цена 1,60 човек няма никакъв стимул да ползва обществен транспорт!
    СОФИЯ - Най-смотаната европейска столица!

  81. 82 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    [quote#80:"дедо Андро"]А в Амстердам с тикета от паркинга, на който си оставил колата си[/quote]
    Дедо, не ми сравнявай Амстердам със София! Нито коя да е европейска столица със софийските села. Като се изключи централната част София е едно сборище от села, зле планиран, с огромни разстояния, и скъпи комуникации. И тъпи общински екипи и правителствени екипи, които решиха да съберат половин България в София.. Псувахте Софиянски, и го сменихте с Баце. Халал да са ви крадливите милиционери!

  82. 83 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 381 Неутрално

    понеже все Виена е за пример, когато съм в командировка метрото от хотела до офиса с едно прекачване за 7 спирки е 11 минути. в София и без прекачване е двойно. влакчетата идват по-често от 5 минути и никога не съм виждал толкова хора, че да няма поне едно свободно място във вагон, независимо дали е било 7:00, 7:30 или 8:00 (там ходят рано на работа). на връзката двата влака са синхронизирани и спират един срещу друг, просто се прекачваш. месечната карта е 38.40 евро (75 лева) срещу 60 лева в София. има 179 линии, включително и нощен транспорт.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  83. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 85 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Какво ги обсъждате тия боклуци, бе.. на всички е ясно, че са корумпирани некадърниици, нещастници и нехранимайковци дето на 2 магарета сено не могат да разделят..

  85. 86 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До коментар [#82] от "historama":
    [quote#82:"historama"]Псувахте Софиянски, и го сменихте с Баце[/quote]
    Дедовото, да те посъветва дедо нещо: да вземеш да четеш по-внимателничко и всичко. И да се опиташ да схванеш какво е искал да каже пишещият.
    Да ти загатна - какво казва Ицето и какво ми е настроението.

    И да - някои го смениха Софиянския с Бацето, после го туриха Бацето още на по-височко, че всичките му срамотии да се виждат.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  86. 87 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 426 Неутрално

    тия от цгм има най-сбърканата логика. явно изпълняват директива отгоре, та се чудят как да я обосноват. идеята им била да стимулират ползването на карти?!? а не да насърчат ползването на градския транспорт. нито подобряват услугата, като надеждност, чистота и достъпност, нито нищо.

  87. 88 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    https://vimeo.com/155934165

    И левче е много за такъв траспорт но си купувам карта за цялата градска мрежа, защото няма алтернатива. С колело ще те сгазят някъде с автомобил няма къде да паркира човек а на платен паркинг трябва още една заплата.
    За 10 - 12 км. до работата пътувам 1 час - час и 10 минути и сменям 3 три транспорта - автобус - трамвай - метро а на връщане - тролей - трамвай - автобус и си заплащам 50.00 лева.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  88. 89 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    [quote#86:"дедо Андро"]И да - някои го смениха Софиянския с Бацето, после го туриха Бацето още на по-височко, че всичките му срамотии да се виждат. [/quote]
    лошото е, че с мръсотиите си все по-нависоко отива, и още по-трудно ще се виждат.

  89. 90 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    Фандъката и Бибитко изобщо имат ли визия как да се развива града в близките 20 години?
    Изобщо шоплъка вълнува ли се от подобни проблеми? Или мислят как да се доберат до софрата с обществени поръчки, и да духнат я към Виена, Лондон или Париж?

  90. 91 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 437 Весело

    От една страна някой трябва да плати милиардите за метрото, но провинцията, която налива пари в София отдавна изнемогва.

    От друга, вдигането на цената до 1.6 лева ще доближи до цената на метрото в Будапеща (там е малко над 1 евро), но пък ниските цени на горивата означават, че за двама души колата е по евтината алтернатива, а не това е идеята на градския транспорт....

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  91. 92 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    На всяка манджа СОС не трябва! Още по-малко ЦГМ. Развалят вкуса, рзбираш уи?

    мурзилка
  92. 93 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 710 Неутрално

    До коментар [#56] от "_tsiki_":

    Да бе, онзи ден в 213 контролите се правеха, че не виждат четиримата цигани, които се качиха в автобуса. Посочих им ги и попитах няма ли да ги проверят. Вече не можеха да се правят на слепи и отидоха при тях, само ги попитаха тихо нещо и ги подминаха. Четворката си остана по местата.

    No Pain No Gain
  93. 94 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#11:"xmm"]Но има и акционери.Кои са? [/quote]
    Мацко, абривиатурата ЕАД означава "еднолично акционерно дружество" ... тоест, има само ЕДИН акционер ... ъндърстенд ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  94. 95 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#94] от "роджър":

    Демек един олигарх?

    мурзилка
  95. 96 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#95] от "Маршалов":

    Общината олигарх ?
    Може, по форумите всичко може

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  96. 97 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#96] от "роджър":

    Yes общината като олигарх. Софийска община, данъци 400М от софиенци, бюджет милиард и половина. Разликата открадната от данъците на хората от провинцията.

    мурзилка
  97. 99 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#98] от "Anonymous":

    2334 билета за ГТ с една минимална заплата през 1987г.
    и...
    цели 420 билета през март 2016 (преди (на)гласеното ново увеличение) след него 262 билета, или разлика от почти 9 пъти(900% по-скъпи билети)

    мурзилка
  98. 100 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#99] от "Маршалов":

    Не само това - тогава нямаше и безработни - много съществена разлика, защото огромният проблем е именно за тези с нулевите доходи!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK