
© Юлия Лазарова
Неправителствената организация "Спаси София" се обяви против предложението на общинското дружество "Център за градска мобилност" цената за билета за еднократно пътуване да поскъпне от 1 на 1.60 лева. По-рано днес от дружеството, което управлява транспорта, обявиха годишната си икономическа рамка за 2016 г.
"Спаси София" категорично се противопоставя на подобна мярка. В период, в който цените на горивата са ниски, а г-жа Йорданка Фандъкова не пропуска да препотвърди ангажимента си да направи градския транспорт по-привлекателен, увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо", смятат от организацията.
И добавят: "Преди три месеца "Спаси София" внесе за разглеждане в транспортната комисия към Столичния общински съвет предложение за въвеждане на нов почасов билет, позволяващ неограничен брой прекачвания в рамките на 90 минути на цена 1.50 лева. Такива билети биха направили градския транспорт много по-предпочитан, както от редовно ползващите го, така и от хората, на които им се налага да пътуват с него инцидентно. Компромисният вариант, гарантиращ подобрение на услугата за пътниците и повишаване на приходите на ЦГМ, е точно въвеждането на почасов билет на цена 1.50 лева."
Тяхното предложение е било отхвърлено от Центъра за градска мобилност като "икономически неефективно и дискриминационно" с обяснението, че така се давали необосновани привилегии на онези, които ще закупят почасов (и по-скъп от единичния) билет. "За пореден път, доказало се като работещо решение, използвано във всички европейски столици, включително Белград и Скопие, само в София е икономически необосновано", добавят.
Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи. Според тях нямало смисъл отсега да се подобрява тарифната политика, защото в столицата ще се въведе електронната система за таксуване, за която няма изгледи скоро да я видим реализирана. Вместо да се пребори с гратисчиите Центърът за градска мобилност предпочитал да покрива финансовите си загуби чрез покачване на цената на билета.
"Стотиците хиляди потребители на градския транспорт в София са хора, зависещи от него за своята мобилност, тъй като или не могат да си позволят личен транспорт, или противно на натрапвания от Столична община манталитет – не желаят да го ползват ежедневно. Непрекъснатото намаляване на броя коли на линия, отсъстващата поддръжка на подвижния състав, неадекватните разписания и сега – необоснованото увеличаване на цената на билета могат да се тълкуват само като целенасочена политика на пропъждане на пътници от градския транспорт и с нищо не отговаря на заявената от г-н Христов пред Дарик радио цел "да се гарантира на хората, които ежедневно използват градския транспорт, да имат възможно най-ниски цени."
От организацията призовават Столичната община да започне да насърчава използването на градския транспорт вместо да търси оправдания за пасивността си и да предприема действия, които са в ущърб на пътниците и противоречат на всякакви международни принципи и стандарти за устойчиво, зелено и мобилно градско развитие. Въвеждането на почасов билет за неограничен брой прекачвания в рамките на 90 минути ще е реална мярка за подобряването на градския транспорт в столицата, приключва позицията на "Спаси София".
Независимият депутат Георги Кадиев предложи цените да се намалят, защото градът е разкопан и хората трябва да получат стимул, за да слязат от колите. Според него резерв е справянето на гратисчиите. "Това, че били само 6% от пътуванията, е лъжа. В София на ден има 2 млн. пътувания. Т.е. 60 млн. пътувания на месец, от които събраните пари от билети са... 8 млн. лв на месец (95.7 млн.лв. годишно съгласно отчета на ЦГМ за 2014). Или от едно пътуване общината събира 13 стотинки, вместо 1 лев", пресметна Кадиев.
karabastun
Рейтинг: 8281 Весело1,60 лв е тъпа цена - значи 1,50 лв е ОК !
[email protected]****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
xmm
Рейтинг: 1034 НеутралноБраво на "Спаси София"!!!
А ще може ли да проверите чие е дружеството - ЦГМ ЕАД?
Особено ЕАД?
Георги Марчев
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#3] от "xmm":
Центърът за градска мобилност 100% на общината, както пише и в текста - общинскоТО дружество.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноХайде един мощен софийски шут по всички крадци от СО,СОС, ЦГМ и МС !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Freedom of Speech
Рейтинг: 624 НеутралноБилетът трябва да си остане 1 лев. Ако контролите глобяват всеки циганин без билет изобщо не е нужно увеличение от 1.50 или 1.60 лева за билет.
Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.Но нали ухажваме основния електорат на гърба на обикновения гражданин...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#4] от "Георги Марчев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много моля да проверите какво стана с доклада на Сметната палата за кражбите в ЦГМ !!!
dragozow
Рейтинг: 726 НеутралноДействително ако има събираемост ще е друго, сега има линии по които гратисчиите са 80%. Просто така са ги научили.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Публикувано през m.dnevnik.bg
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#6] от "Freedom of Speech":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!моля Марчев да попита колко българи има глобени и колко роми за един и съши период за пътуване гратис !!!
12345
Рейтинг: 470 НеутралноАман от всеядни неправителствени организации, търсещи слава (и грантове).
Тяхното предложение е точно толкова неаргументирано, колкото на ЦГМ... На сайта им липсва финансов анализ, който да обосновава предлаганата от тях цена на билетчето.
Само въздух под налягане.
xmm
Рейтинг: 1034 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "Георги Марчев":
Но има и акционери.Кои са?
И ако е общинско,защо трябва да работи на печалба?Е,ако инвестира обратно печалбата,да
koko65bg
Рейтинг: 982 НеутралноЗащо не въвеждат почасови билети? Във Варшава има такива 20 минутни с които можеш да се возиш където си искаш - струва около 1.60 лв или пък 70 минутен - струва около 2.20. Минималната работна заплата е около 750 лв.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноНикой не може да ни плати толкова колкото ние можемЕЕЕ да откраднем !!! (из етичния кодекс на ЦГМ)
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Пипера е много лют
Рейтинг: 675 Неутралнотрябваше да оставят сегашното левче за една-две спирки, или да го направят със зони. И ако си в една зона - левче, ако си в две или повече - два лева. сега 1.60 е тъпа сума - не е кръгла, никаква.
седеньето го зголемува задникотFree person
Рейтинг: 675 НеутралноПо интелигентното решение е да има по 10 билета на цена по 1 лев,така би било по-справедливо,след като цените на картите за градски транспорт не се променят.Аз си вадя 3-месечна карта за всички линии,вкл. и метрото и ми излиза изгодно!
TonyЛелка
Рейтинг: 1120 РазстроеноКожодери, некадърници, наглеци. Това е за гербавата управа в столицата. И в държавата!
osl19549478
Рейтинг: 521 НеутралноИ аз все повече се замислям, дали СО не се опитва да всъщност да прогони хората от градския транспорт и всички да се дрънкаме в колите, че да може да се продават още повече горивата на рафинерийката на шефа на шефа на държавата.
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!Тези само, ако си събираха глобите от тумбите гратисчии щяха да имат пари за по един нов трамвай всеки месец, бе...
Георги Марчев
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
Единственият акционер е Столичната община. Центърът за градска мобилност управлява общинските транспортни оператори - Столичен електротранспорт, Столичен автотранспорт и Метрополитен, както и следи за спазването на договорите с частните превозвачи, сред които най-големи фирми са "Карат - С" и "Юнион ивкони". Те обаче не участват в собствеността на Центъра за градска мобилност.
stedim
Рейтинг: 2060 НеутралноТази организация е много активна и винаги против. Очаквам скоро да се обявят за партия.
StanDim
Рейтинг: 418 Гневно"...Стотиците хиляди потребители на градския транспорт..."
Тук, включени ли са ..."тъмно зелените" гратисчий, умишлено подминавани от контрольорите и даже качващи се в някои линий на групи, за да попребият човек, правещ им забележка за простащините които вършат.
chevyvolt
Рейтинг: 1111 НеутралноПри 1,60 всяка кола с Газ, със само по 1 човек в нея излиза по-евтино дори за маршрут Люлин - Младост!
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 764 ГневноДо коментар [#8] от "dragozow":
Отглеждане на терористи. Така се започва.
Valentin Andreev
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":
ЦИГАНИ приятелю ЦИГАНИ.
Читател
Рейтинг: 1409 НеутралноПодкрепям! Нито заплатите са увеличени драстично, нито горивата са поскъпнали, та да е обосновано тази нова цена на билети и талони. Не се спряха да дерат плебса. Накрая зорлем ще накарат народът да ги изгони с камъни и колове от топлите им местенца.
zheravna
Рейтинг: 401 НеутралноВероятно СОС и службите му са разрешили снимането на някакъв екшън на моста между Младост1 и Мусагеница. Сега там кошмарът е пълен. Представям си след малко, когато пътуващите към и от Младост си тръгнат.
Нямаше ли кой да им каже на .......от СОС , че в петък трафика е много тежък. Можеше да снимат в неделя до 16 часа.
Задължително условие при следващи общински избори - кандидатите са с високо образование, обща култура и минимум трето поколение софиянци !!!!!!!
Николай С
Рейтинг: 283 НеутралноМного добро, обосновано и резонно предложение на Спаси София.
Общината 😠 . Немога да разбера, целта на градския транспорт е да улесни населението, да намали трафика в София. Замърсяването на въздуха в столицата е направо шокиращо. Не се живее. И основния замърсител, наред с нафтените печки и въглищата са именно колите.
Вместо да прави обществения транспорт по привлекателен общината се опитва да го унищожи.
Да не се лъжем, по привлекателен значи основно по-евтин и редовен.
Затова и почасова (дори час и половина е по-честно) билет за 1.50 е много добра идея и ще позволи хората да се прекачват в направление, а не като сега с линията 111 да се дублира от Младост 1 до 4 защото иначе биха плащали 2 лева за билет. Кото пък прави ансурдния трафик - още по-абсурден
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#18] от "Георги Марчев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!това го знам. не това са ми въпросите.успех . имам добро мнение за Вас.
Софиянец
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#19] от "stedim":
Точно така. Организацията е против некачествените ремонти, кражбите, липсата на приоритизация на градския транспорт, придвижването с велосипед и пеша. Против е липсата на естетика в градската среда, против е да се пропускат шансове с европейски пари, градът ни да заприлича на по-нормално място, против е събарянето на сгради, паметници на културата. Против е доказано вредни за града хора като Петър Диков, Любомир Христов, Спас Монов, Симеон Арнаудов и т.н. да заемат постовете, които заемат в момента.
А накрая е и против тролчета, които не са си направили труда да видят какво има на страницата на тази организация, за да се запознаят с десетките им предложения за подобряване на живота в София..Всичките, напълно игнорирани, от иначе много дейната Община..
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#23] от "Valentin Andreev":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не е политкоректно ! не ми се ходи на баня в този момент.
Гергин Борисов
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#10] от "12345":
http://spasisofia.orgМхм... два залепени гранда...
2.5
Рейтинг: 1478 НеутралноСпоред ЦГМ, цена на билета от 1,60(увеличение с 60%) ще мотивира хората да купуват абонаментни карти?!
I Want To BelieveЗащо за да мотивира хората да купуват карти ЦГМ не предложи да намалят цената им с 60%?
ГЕРБАвите щяха ли да пробутат онази женица за пореден мандат, ако беше заявила, че ще вдига цените на билетите?
Идеята според мен е билетът да стигне 1 евро, като вдигнат цената допълнително след пускането на новия метро диаметър!
arnautsky
Рейтинг: 845 ЛюбопитноА 1,38 дали е обоснована цена според ЦГМ?
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.linard
Рейтинг: 257 НеутралноСмислени са предложенията им и наистина разнообразието в услуга на потребителя би трябвало да е цел, а не както сега- *ама те ще са хитри и ще си купуват по-скъпия билет* ами да де, нали това е целта, всеки да има чувството, че избира най-доброто за себе си.
Как не схващат, че тази разлика от 50 стотинки за по-дълго ползване ще декриминализира пътуването в градския транспорт и ще намалеят гратисчиите, а от количеството печелят те.
От предлагането на различни модели печелят пак те.
Това вече е и проверена стратегия която си работи в цяла Европа, но като магаре на мост от общината.
Ако не беше така щяхме да си помислим, че сме попаднали в някоя друга реалност.
Репей
Рейтинг: 367 Неутрално[quote#24:"Читател - подкрепям budd.bg"]Подкрепям! Нито заплатите са увеличени драстично, нито горивата са поскъпнали, та да е обосновано тази нова цена на билети и талони. [/quote]
Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."Ама цената на тока не пада. Ха на бас, че ще се хванат за нея, за да оправдаят вдигането с 60% на цената на билетчето.
Зора Чернева
Рейтинг: 521 НеутралноЦЕЛТА Е ДА СЕ НАМАЛЯТ ГРАТИСЧИИТЕ? цИГАНИТЕ ЩЕ ПОДЛЕЖАТ ЛИ НА САНКЦИИ ИЛИ ТОВА Е САМО ЗА БЪЛГАРИ?
lekapoleka
Рейтинг: 213 Неутрално"Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи."
Като че ли това обобщава проблема. Не само по отношение на градския транспорт, но в този случай е особено явно!
Емил Бубев
Рейтинг: 213 НеутралноИмам чуството, че софийското метро е зона свободна от цигани. Защо ли???
Храбър
Рейтинг: 3213 Неутрално[quote#0:"статията"]Вместо да се пребори с гратисчиите Центърът за градска мобилност предпочитал да покрива финансовите си загуби чрез покачване на цената на билета.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"С тази си политика Центърът за градска мобилност само ще увеличи гратисчиите и ще изкара повече бой на контрольорите!
Гошко
Рейтинг: 367 ЛюбопитноКолата ми на газ харчи по 6 стотинки на километър.За да ме накарат да оставя колата в гаража и да се кача на автобуса трябва да ми продават билетчето за около 30 стотинки,а те ми искат по 1.6 лева.Цената на билета за градски транспорт не бива да е печалба а стратегия.
Емил Бубев
Рейтинг: 213 НеутралноОт Плиска до 4-ти километър един билет - 1 лев. От Площад на ажиацията до Лозен - един билет за 1 лев. Изобщо справедливос по нашенски. Преди поне имаше билети за 4 и за 8 стотинки - старите софиянци сигурно си спомнят.
Smoke
Рейтинг: 675 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "batgosho":
А къде паркираш, бат Гошо? По тротоарите ли? Ако не е по тротоарите, тогава защо не калкулираш и таксите за Синя/Зелена зона?
oporna_to4ka
Рейтинг: 418 НеутралноСофиянци, спокоен съм за вас. Имате си спасители които бдят над вас и а забележат нещо нередно - веднага се фърлят кат ястреби на мърша за да ви предпазят...даа, щъ спасъ
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#40] от "Емил Бубев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Аз помня 2 ст. до Халите и още 2ст. ако се возиш и след Халите.
cinik
Рейтинг: 110 НеутралноПри цена 1,60 лева на билета масовото пътуване с 1 прекачване ще излиза по евтино с такси. Примерно автобус до метростанция и оттам метро го забравяме. За 3,20 таксито ми взима 0,70 лева първоначална такса и ме вози още 3-4 километра.
Mутри, вън!oporna_to4ka
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#43] от "КМЕТ В СЯНКА":
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаКмете, излез от тая пуста сянка, и вземи положението в столицата в ръце! Кво се моташ и си оставил Данчето да вилнее над бащино ти огнище не мога да разбера?
moon744
Рейтинг: 435 НеутралноСофия се управлява зле. Има най-големият бюджет, толкова голям, че дои и Софиянски трудно би го източил. Но София си остава грозен град, тролеи на по 40-50 години се разхождат в центъра и в кварталите, грозно е и сградите изглеждат ужасно. Идете в Албания и ще видите тяхната столица. Според мен цената на билета за градски транспорт в София трябва да бъде десет стотинки. Да не се повтаря гафът с винетките - няма пари, да съдерем кожата на потребителите. Във всеки случай това увеличение ще падне в съда, ако има кой да го обжалва. То е неоправдано, неморално и незаконно.
cinik
Рейтинг: 110 Неутрално[quote#41:"Smoke"]А къде паркираш, бат Гошо? По тротоарите ли? [/quote]
Mутри, вън!Работата е, че по софийските тротоари така или иначе паркирането е разрешено. Който знае да чете между редовете отдавна го е разбрал от интервютата на г-жа Фандъкова и нейния екип, а другите са го разбрали по интуиция.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#45] от "oporna_to4ka":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не съм я оставил. бъди рахат !
lutece
Рейтинг: 213 Неутралнодо момента, ЦГМ не е предоставил никакви икономически аргументи за исканото драстично увеличение на цената на билетите.
cinik
Рейтинг: 110 НеутралноДо коментар [#36] от "lekapoleka":
Mутри, вън!Аз до ден днешен не мога да си обясня тези 60% на кметските избори. Вероятно, подобно на развоя със Софиянски-Любо Пъпката-Антоан Николов и тук ще трябва да отминат 10 години, за да могат софиянци да напишат вярната оценка в бележника на Фандъкова, Герджиков, Л. Христов, Бояджийска и тя ще бъде среден 3= (три на релси)
cinik
Рейтинг: 110 НеутралноДа не пропусна в списъка Дончо Барбалов - аятолаха на автоталибаните и техните социални данъци МПС от 15 лева доскоро, от 2 години насам са "цели" 30 лева. За него - директна цъфарка с червена химикалка
Mутри, вън!Вели
Рейтинг: 1030 Неутрално[quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]айде един мощен софийски шут по всички крадци от СО,СОС, ЦГМ и МС !!! [/quote]
Шут се бие по време на избори!!!! Сега ще чактаме 4 години!!!!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#52] от "Вели":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!може и революция.
Ghost
Рейтинг: 983 ЛюбопитноФондюкова поощрява "сивото" возене в градския транспорт, май...
Форумът е в будна кома...Jessika
Рейтинг: 1439 Неутрално"...увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо"
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Това е и моето мнение.
И предложението за почасов билет е много разумно.
Пак ли ще оставим да ни бъркат в джобовете, само защото от "Център за градска мобилност" са некадърни да управляват ефективно предприятието си?!
_tsiki_ (otvratitelen nov sait)
Рейтинг: 367 НеутралноЗаради пътуващите без билети може и 5 лв да стане. Време е пътуването без билет да е криминално престъпление и да се вика полиция за решилите да минат тънко по гърба на данъкоплатеца. 50 лв глоба или арест и бързо пройзводство. Не е много сложно.
Храбър
Рейтинг: 3213 ГневноА този дето го показват по телевизиите е такъв вития и лъжец, че няма до къде повече.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"gembirdkz
Рейтинг: 494 ГневноДа ви кажа ли какво ще стане: .............................
Общината:-Билета трябва да бъде 1,60лв защото трябва да дотираме допълнително,такъв е разчета ни
Обществото:Ама как нали искаме да ползваме обществен транспорт повече вместо коли
Общинате:И ние искаме това,разберете
Обществото:Добре щом се налага,поне да не е толкова,не става така.
Общината:Ами този разчет го направихме такъв,айде ще пробваме,ще питаме Бойко Борисов.
Бойко Борисов:Задължително трябва да е евтин градския транспорт.
Общината:Добре 1,40лв
Обществото:Еми Хубуу........
..................................................
tosho_toto
Рейтинг: 257 Неутрално"увеличаването на цената на билета без то да е обвързано с каквото и да е подобряване на услугата е неоправдано и недопустимо", смятат от организацията."
По нататък нямаше смисъл да чета.
proza
Рейтинг: 806 Неутрално"Независимият депутат Георги Кадиев предложи цените да се намалят, защото градът е разкопан и хората трябва да получат стимул, за да слязат от колите"
Мисля, че наистина трябва да се стимулират хората, за да слезнат от колите. Тези задръствания и невъобразимият смог са резултат от огромния брой коли, движещи се в столицата. Макар че се съмнявам масата да се откаже от колите, тук това е въпрос на престиж и на компенсаторен механизъм.
maddrum
Рейтинг: 544 НеутралноПо цяла европа има карти за 1 час, за всякакви реисове. Има електронни решения за билетите, които да ти пестят пари!
Не братче ние тука дупчим като първобитни! Навсичкото отгоре, при падане на цената на горивата, нашите автобуси стават по-скъпи! Как това е икономическо обяснено???
Столична община тикна милиони на разни малоумници за келяви ремонти и сега ще ни дерат по 100 кожи!!!
mtsvetanov
Рейтинг: 444 Неутрално[quote#21:"chevyvolt"]При 1,60 всяка кола с Газ, със само по 1 човек в нея излиза по-евтино дори за маршрут Люлин - Младост! [/quote]
Колко трябва да си наивен, за да мислиш, че единственият разход по една кола е горивото?!
пустиняк
Рейтинг: 563 НеутралноСофия е изключение в което нищо нормално не може да се случи... Колко добре казано. Тук нещата се правят самоцелно и преднамерено и ако нещо върши работа и работи добре ще го затрият и деградират защото целта е да може да се лапа и краде а не да се върши работа.
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Anonymous
Рейтинг: 316 Неутралноhttp://i.imgur.com/Tc0gFkH.jpg
http://i.imgur.com/U80zAtl.jpg
http://i.imgur.com/uWrt24f.jpg
http://i.imgur.com/DLG85s9.jpg
Гошко
Рейтинг: 367 ЛюбопитноДо коментар [#62] от "mtsvetanov":
180 застраховка+100винетка+30 за преглед+300 за текущи дребни ремонтчета и поддръжка = на няма и 2 лева на ден,както и да го напишеш,с кола излиза на далавера дори за сам човек,ако качиш жената и децата си на печалба.
Rosicams
Рейтинг: 15 НеутралноДо коментар [#56] от "_tsiki_":
[quote#56:"_tsiki_"]Заради пътуващите без билети може и 5 лв да стане. Време е пътуването без билет да е криминално престъпление и да се вика полиция за решилите да минат тънко по гърба на данъкоплатеца. 50 лв глоба или арест и бързо пройзводство. Не е много сложно. [/quote]
Това е обществен транспорт, трябва първо да е социално справедлив, пък после да раздава справедливост. Една или две спирки не струват нито 1.60 лв., нито 1.00 лв. Глобата от 20 лв. си е нормална, стига да не я събираха избирателно и да имаше наистина някаква възможност да си платиш адекватно билет за 1 или 2 спирки. Нека общината си свърши работата с градския транспорт, не толкова гратисчиите са виновни, колкото тези, които създават условията да ги има.
alexsilver
Рейтинг: 1440 ЛюбопитноСПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ!
stg
Рейтинг: 1199 Неутралноаз съм сигурен че ако се гледат реални разходи цената ще е поне 3 лв, но не е в това проблема градския транспорт не е просто транспортна услуга а стратегия с екологични и всякакви други елементи в тоя смисъл вдигането на цената е пълна идиотщина ако някой иска гражданите да се возят в транспорта а не в 20 годишните си таралясници нов внос
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"papуre
Рейтинг: 822 НеутралноСпоко , софиянци. 1,60 не е окончателната цена. Това чисто и просто е пробен балон - ако си затраете с няколкодневни вяли протеста , ще цункате увеличението. Ако се разпсувате яко - ще имате успех - билетче от лев и 55. И ще кротнете , Всяко чудо за три дни. Защото не умеете да си пазарите. Ако знаете , щяхте да питате какво налага увеличението на билетчето. Зашото обяснението , че цената не е увеличавана години наред , е обяснение за балъци. Ами кажете им , примерно , че цената на билета не е НАМАЛЯВАНА четвърт век. Не е ли време да се видят резултатите от КОНКУРЕНЦИЯТА на пазарната икономика. ?
П П В зарата на демокрацията мастити демократи обясняваха на лаиците как конкуренцията ще сваля цените и ще подобрява качеството. Изглежда не си правеха сметка , по- скоро нямаха понятие от понятия/ я , тавтология/като картели, примерно казано. И още повече от лакомията за печалби на "работодателите".
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноКогато си тъп, ресурсите все не стигат. На селската учителка и 10 лв. за билет пак няма да ѝ стигнат.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКGrandioso Emperatorovich
Рейтинг: 257 Неутрално"Спаси София" се обяви против поскъпването на билета за градски транспорт
+++
кат ще спасява, случайно да се е обявила срещу руските паметници, команастите и служещите им пехливанчета/мутри?
dun
Рейтинг: 591 НеутралноДа представят точен разчет защо точно 1,60?
Публикувано през m.dnevnik.bg
Darth Plagueis
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#72] от "dun":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗа да го смъкнат после до 1.50 и всички да са доволни...
Христо Илиев
Рейтинг: 829 ВеселоСО много се изложиха в последните 10 години с обещания за подобряване на градския транспорт. Примерите в нета са многобройни. Ето само един.
Viva EUОт 2013 г. София маха перфораторите, ще се пътува електронно
Край на хартиените билетчета и перфораторите в градския транспорт планира до една година Столичната община.
До края на 2012 г. тикет системата за електронно таксуване ще бъде завършена и с електронни апарати за билетчета и четци за карти ще бъдат оборудвани 850 автобуса. Така в обща електронна система ще бъдат свързани метрото, автобусите, тролеите и трамваите. В общината вече умуват за нова система за таксуване, а идеята е да не купуваме различни билетчета за метрото и за наземния градски транспорт, научи “24 часа”.
Вариантите за таксуване са билетът да стане почасов, да има няколко зони с различни цени или да се запази сегашният метод за плащане на брой пътувания.
Още през 2010 г. СОС одобри споразумение за отпускане на заем между ЕБВР и Центъра за градска мобилност за довършване на тикет системата в градския транспорт. По прогнозни данни тя ще струва 7 млн. евро.
“В момента очакваме ЕБВР да одобри документацията, за да обявим процедурата за избор на изпълнител. Надявам се до пролетта да сме приключили с нея и да стартира изграждането на системата. Внедряването и разработването й ще отнеме около 6 месеца, така че в края на 2012 г. тя ще работи в целия градски транспорт. Тикет системата работи в 300 тролей и трамвай”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
В момента също има комбиниран билет за метрото и наземния градски транспорт. Той важи 60 минути и струва 1,60 лв.
Най-много обаче от разходи за транспорт се пести с абонаментните карти. Така например може да се возите за 50 стотинки месечно срещу 50 лв., ако правите по 100 пътувания. При пет пътувания дневно спестените пари са 100 лв.
Тази година общината е платила 104 млн. лв. дофинансиране за преференциите, които ползват студенти, ученици, инвалиди и пенсионери. Месечната карта за студенти и за ученици за една линия е 9 лв., а за пенсионери - 8.
Още преференции за столичани, избрали да се движат с градския транспорт вместо с личните си автомобили, ще има следващото лято. С пускането на втория лъч на метрото ще заработят 4 подземни паркинга за 2700 коли. Тогава всеки, който ги ползва, за да пътува с метрото вместо с колата си, ще получи отстъпка при возенето с подземните влакчета. Билетчето за паркингите и метрото ще важи и за наземния градски транспорт. Вероятно ще има отделна тарифа само за ползване на паркинг, посочи Христов.
Догодина трябва да стартира и изпълнението на мащабния проект за модернизиране на градския транспорт. Той предвижда 50 нови тролея, повишаване на скоростта на градския транспорт и по-кратко пътуване с поставяне на устройства за управление на трафика по 20 ключови кръстовища.
“Едва тогава може да мислим за промяна на начина на таксуване - дали да се запази сегашната солидарна и хоризонтална система на плащане за брой пътувания, градът да се раздели на две зони с различни цени, или билетчето да е за време. Може да се въведе електронен портфейл по примера на Виена. Освен зареждане на определен брой пътувания, с него се ползват отстъпки за музеи и театри, а на студентите картата осигурява достъп до общежития”, обясни още Христов.
evpetra
Рейтинг: 1124 НеутралноМ-да, явно, ще трябва да си пътувам с колата. Не е възможно гражданин с модерно мислене да вирее в среда, управлявана от консерванти.
joroistinata
Рейтинг: 213 НеутралноПетрола пада, у нас обратно, докарваме го като долар-злато...
rde32513083
Рейтинг: 213 НеутралноАз, заедно със "Спаси София" съм против! Къде са софиянци?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Софианец
Рейтинг: 549 НеутралноТези от ЦГМ трябва да отговорят на 2 въпроса:
- къде отива върнатото ДДС, което е включено в цената на билета?
- защо не спазват изискванията на Регламент 1370, който задължава ЖГМ да плаща "компенсации" на превозвачите след доказване на разходите и т.н. , а не да им плаща на изминат километър?
дедо Андро
Рейтинг: 675 РазстроеноДо коментар [#12] от "koko65bg":
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.А в Амстердам с тикета от паркинга, на който си оставил колата си (в периферията на града) и който струва 2 евро, пътуваш с трамвая напред до центъра и назад в рамките на 3 часа.
Къде сте вий, къде съм аз, както би казал Ицето от "Комиците"...
historama
Рейтинг: 3729 Неутрално"...Според "Спаси София" е станало навик на Центъра за градска мобилност да обяснява, че София е специално изключение, където нищо нормално не може да се случи..."
ГЕРБ - Тъпи милиционери!
При цена 1,60 човек няма никакъв стимул да ползва обществен транспорт!
СОФИЯ - Най-смотаната европейска столица!
historama
Рейтинг: 3729 Неутрално[quote#80:"дедо Андро"]А в Амстердам с тикета от паркинга, на който си оставил колата си[/quote]
Дедо, не ми сравнявай Амстердам със София! Нито коя да е европейска столица със софийските села. Като се изключи централната част София е едно сборище от села, зле планиран, с огромни разстояния, и скъпи комуникации. И тъпи общински екипи и правителствени екипи, които решиха да съберат половин България в София.. Псувахте Софиянски, и го сменихте с Баце. Халал да са ви крадливите милиционери!
fpyyh
Рейтинг: 1600 Неутралнопонеже все Виена е за пример, когато съм в командировка метрото от хотела до офиса с едно прекачване за 7 спирки е 11 минути. в София и без прекачване е двойно. влакчетата идват по-често от 5 минути и никога не съм виждал толкова хора, че да няма поне едно свободно място във вагон, независимо дали е било 7:00, 7:30 или 8:00 (там ходят рано на работа). на връзката двата влака са синхронизирани и спират един срещу друг, просто се прекачваш. месечната карта е 38.40 евро (75 лева) срещу 60 лева в София. има 179 линии, включително и нощен транспорт.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ivan Stoev
Рейтинг: 528 НеутралноКакво ги обсъждате тия боклуци, бе.. на всички е ясно, че са корумпирани некадърниици, нещастници и нехранимайковци дето на 2 магарета сено не могат да разделят..
дедо Андро
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#82] от "historama":
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.[quote#82:"historama"]Псувахте Софиянски, и го сменихте с Баце[/quote]
Дедовото, да те посъветва дедо нещо: да вземеш да четеш по-внимателничко и всичко. И да се опиташ да схванеш какво е искал да каже пишещият.
Да ти загатна - какво казва Ицето и какво ми е настроението.
И да - някои го смениха Софиянския с Бацето, после го туриха Бацето още на по-височко, че всичките му срамотии да се виждат.
alieng
Рейтинг: 418 Неутралнотия от цгм има най-сбърканата логика. явно изпълняват директива отгоре, та се чудят как да я обосноват. идеята им била да стимулират ползването на карти?!? а не да насърчат ползването на градския транспорт. нито подобряват услугата, като надеждност, чистота и достъпност, нито нищо.
Танас
Рейтинг: 1699 Неутралноhttps://vimeo.com/155934165
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.И левче е много за такъв траспорт но си купувам карта за цялата градска мрежа, защото няма алтернатива. С колело ще те сгазят някъде с автомобил няма къде да паркира човек а на платен паркинг трябва още една заплата.
За 10 - 12 км. до работата пътувам 1 час - час и 10 минути и сменям 3 три транспорта - автобус - трамвай - метро а на връщане - тролей - трамвай - автобус и си заплащам 50.00 лева.
historama
Рейтинг: 3729 Неутрално[quote#86:"дедо Андро"]И да - някои го смениха Софиянския с Бацето, после го туриха Бацето още на по-височко, че всичките му срамотии да се виждат. [/quote]
лошото е, че с мръсотиите си все по-нависоко отива, и още по-трудно ще се виждат.
historama
Рейтинг: 3729 НеутралноФандъката и Бибитко изобщо имат ли визия как да се развива града в близките 20 години?
Изобщо шоплъка вълнува ли се от подобни проблеми? Или мислят как да се доберат до софрата с обществени поръчки, и да духнат я към Виена, Лондон или Париж?
kokoto2
Рейтинг: 465 ВеселоОт една страна някой трябва да плати милиардите за метрото, но провинцията, която налива пари в София отдавна изнемогва.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝОт друга, вдигането на цената до 1.6 лева ще доближи до цената на метрото в Будапеща (там е малко над 1 евро), но пък ниските цени на горивата означават, че за двама души колата е по евтината алтернатива, а не това е идеята на градския транспорт....
Маршалов
Рейтинг: 502 НеутралноНа всяка манджа СОС не трябва! Още по-малко ЦГМ. Развалят вкуса, рзбираш уи?
мурзилкаtokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#56] от "_tsiki_":
No Pain No GainДа бе, онзи ден в 213 контролите се правеха, че не виждат четиримата цигани, които се качиха в автобуса. Посочих им ги и попитах няма ли да ги проверят. Вече не можеха да се правят на слепи и отидоха при тях, само ги попитаха тихо нещо и ги подминаха. Четворката си остана по местата.
роджър
Рейтинг: 829 Неутрално[quote#11:"xmm"]Но има и акционери.Кои са? [/quote]
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgМацко, абривиатурата ЕАД означава "еднолично акционерно дружество" ... тоест, има само ЕДИН акционер ... ъндърстенд ?
Маршалов
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#94] от "роджър":
мурзилкаДемек един олигарх?
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#95] от "Маршалов":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgОбщината олигарх ?
Може, по форумите всичко може
Маршалов
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#96] от "роджър":
мурзилкаYes общината като олигарх. Софийска община, данъци 400М от софиенци, бюджет милиард и половина. Разликата открадната от данъците на хората от провинцията.
Anonymous
Рейтинг: 316 Неутралноhttp://i.imgur.com/GrfVY9K.jpg
Маршалов
Рейтинг: 502 НеутралноДо коментар [#98] от "Anonymous":
мурзилка2334 билета за ГТ с една минимална заплата през 1987г.
и...
цели 420 билета през март 2016 (преди (на)гласеното ново увеличение) след него 262 билета, или разлика от почти 9 пъти(900% по-скъпи билети)
Anonymous
Рейтинг: 316 НеутралноДо коментар [#99] от "Маршалов":
Не само това - тогава нямаше и безработни - много съществена разлика, защото огромният проблем е именно за тези с нулевите доходи!