Поскъпването на билетите е, за да се стимулира ползването на карти, заяви Фандъкова

Поскъпването на билетите е, за да се стимулира ползването на карти, заяви Фандъкова

© Надежда Чипева, Капитал



Основната цел на увеличението на цената на билета за градски транспорт в София е да се стимулира ползването на карти, които гарантират стабилни приходи на транспортните оператори и имат голям принос в борбата срещу гратиса. Това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока, за разлика от картите, които поевтиняват чувствително и многократно пътуването.


Това заяви кметът на София Йорданка Фандъкова в интервю по БНР по повод подготвяното увеличение на цените на билетите за средствата за обществен транспорт.


"Центърът за градска мобилност, който ръководи градския транспорт в София, имаше задача да направи точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества и да предложи промени в тарифната политика. Това е експертен доклад, който сега тепърва влиза за разглеждане в комисиите на столичния общински съвет", обясни Фандъкова. По думите й в следващите седмици в Столичния общински съвет, който ще вземе окончателното решение, ще има дискусии по въпроса и Центърът за градска мобилност ще трябва да защити пред него всяко число, което са предложили.




Задължителни изисквания, които кметът е поставила на Центъра преди изготвянето на предложението, били цените на картите да останат същите и да се даде реалната цена на единичния билет. С картите се пътува по-изгодно, категорична е тя. Според разчетите на общината пътуването с едномесечните карти излиза под 50 стотинки, а за хората с префернциални карти още по-малко. Над 60% от гражданите на София ползват карти.


"Това са карти, за чиято преференция, всъщност Столичната община плаща на градския транспорт около 95 милиона лева всяка година. Тези цени остават, защото за мен е важно хората да имат стимул да пътуват с градския транспорт, а в същото време той да се развива и модернизира", заяви Йорданка Фандъкова.


Програма за модернизация на автобусния транспорт задава до 2019 г. почти всички автобуси да бъдат подменени и средната им възраст да бъде между 5 и 7 години, обяви още Фандъкова. Предвижда се и въвеждането на нова система за таксуване, която да позволи таксуване за време или за разстояние.


Кметът на столицата коментира и забавения ремонт на пространството около НДК. "Оказа се при началото на ремонта, че всъщност там почти липсва хидроизолация, това се видя, когато бяха вдигнати плочите. И се наложи наистина да се променя няколко пъти проекта, за да се осигури по-качествено изпълнение. В процеса на изпълнение стана ясно, че трябва да разделим проекта на два етапа. Първият етап вече е изпълнен. Не само едната, а трите фирми, които изпълняваха, получиха тежки санкции на стойност над 630 000 лева, което се дължеше на многократно връщане за преработване", обясни Фандъкова.


За вторият етап, който трябва да започне сега, трябва да бъдат избрани изпълнители и за доставката на материалите, и за изпълнението. Стойността, заложена в бюджета, е около 5 милиона лева.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 229 Неутрално

    "Поскъпването на билетите е за да се стимулира ползването на карти, заяви Фандъкова"

    Тоест няма обективна финансова нужда??

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2557 Весело

    Бравос,е това е тактика.Като минат повечето хора на карти,вдигнете им цените за да стимулирате купуването на билети.

  3. 3 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А хилядите хора, които идват с влак, автобус, самолет? Те какво трябва да правят госпожо?Да си купуват карти ли?

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  4. 4 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    Ами тогава ги намалете на 40 кинта. Въведете седмични карти за хора, които са дошли по работа в града или не пипайте талоните.

    Направете зони, не може за една ЦГ- центъра т.е за няколко спирки цената да е една и съша като до Пасарел.

    И накарайте бай мангау да си плаща, като не иска общественополезен труд да чисти градинките и улиците.

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    Ами намалете цената на картите!

  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4612 Гневно

    Толкова много започнаха да лъжат, че на всички са им станали противни!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    [quote#0:"статията"] , всъщност Столичната община плаща на градския транспорт около 95 милиона лева всяка година. [/quote]
    Тава прави 260 000 лева на ден. Интересно,какви са приходите на ден от карти и билети? Дали доближават половината от субсидията?

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  8. 8 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#4:"olimpipanov"]И накарайте бай мангау да си плаща[/quote]
    Ааа не може! Той е защитен!
    Освен това , туй му е културна особеност и не е евроатлантическо да му посягаме!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4612 Неутрално

    [quote#4:"olimpipanov"] Въведете седмични карти за хора, които са дошли по работа в града или не пипайте талоните. [/quote]
    Най-много ме учудва защо не въведат часови карти!
    Взимаш карта за 3, 5 или 8 часа и в това време можеш да използваш всякакъв вид градски транспорт.
    Ама така не им изнася!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на shortkut
    shortkut
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо просто направят картите по-евтини...и разнообразни... елементарно, Уотсън...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 508 Любопитно

    До коментар [#3] от "toyaga":

    Да, аз винаги си вземам карта са всички линии за един ден като пристигна в София

  12. 12 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Най-добрият вариант според мен е следния. Прави се едно дружество СКГТ както си беше и преди с няколко подразделения ...клона. 1. Клон - автотранспорт...2. Електротранспорт/трамвай и тролеи/....3. Метрополитен транспорт...4. Клон..приходи...занимава се само с продажба на билети и карти.
    Разчитането по ЗДДС ще прави само СКГТ...по някаква обобщена схема съгласувана с НАП. Това се налага защото 3-те клона имат само разходи....а 4-тия има само приходи. Така ще се съкратят поне няколко милиона от разходи за персонал. Прави се някаква структура за масиран и непрекъснат граждански/външен за общината/ контрол на разходите левче по левче....документално, и се докладва всеки месец пред обществеността на София. Парите за тая структура ще се осигурят от спестените пари от чантаджиите най-общо казано от сегашните фирми. Процентно тая структура да бъде така....60% счетоводители, 30% юристи, и 10% инженери. Те да се назначават от Общинския съвет за срок поне 2 години. Кмета също може да има квота от 10% от местата да кажем. Отчетите/ и най-дребните детайли/ на тая група да са абсолютно достъпни за всеки желаеш .... Гарантирам, че цените даже и на картите може и да се намалят. Мое категорично мнение...разходите и приходите сега в тия няколко фирми са като черна дупка....никои външен не може да се добере до тях....имам предвид до детаилните документални разходи...до първичните счетоводни документи.
    сократ1

    сократ1
  13. 13 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 937 Гневно

    До коментар [#4] от "olimpipanov":

    В европейските държави, с които непрекъснато се сравняваме, например Чехия, има една цена на билет за пътуване до 5 спирки, друга за пътуване за повече спирки, отделно имат няколкодневни карти за туристи и карти за гражданите - месечни и т.н. Примерно ние рядко пътуваме на по-големи разстояния, но плащаме същата цена като този, който пътува от край до край. Оказва се, че ние с единичните билети или талони, трябва да спонсорираме обществения транспорт, за да си компенсира разходите за тези, които пътуват гратис.

  14. 14 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1004 Весело

    Ауу, каква изненада?!?
    [quote#0:"статията"]Кметът на столицата коментира и забавения ремонт на пространството около НДК. "Оказа се при началото на ремонта, че Кметът на столицата коментира и забавения ремонт на пространството около НДК. [/quote]

    Ай' с'я да до'де Кмета в сянка и да разкаже как така бързичко построили метростанцията там, пък се оказва че "там почти липсва хидроизолация, това се видя, когато бяха вдигнати плочите. , това се видя, когато бяха вдигнати плочите."...?!?

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  15. 15 Профил на toyaga
    toyaga
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#9:"Храбър"]Най-много ме учудва защо не въведат часови карти!
    Взимаш карта за 3, 5 или 8 часа и в това време можеш да използваш всякакъв вид градски транспорт. [/quote]
    Нещо взе мда става много сложно!
    Я дайте направо по колите-хем по-комфортно!

    Как може да разберете, че службите слухтят за вас? Изведнъж спират да ви блокират и да ви трият постовете! :D
  16. 16 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#5] от "Virgin":

    Нищо не се намалява, защото няма икономическа мисъл. Простата стратегия е да се дере плебсът до последно, под различни благовидни аргументи. Хубаво е да ползваме карти, но цените им, спрямо средната заплата, е, че са високи. Сега и билетите и талоните - скъпи. Накрая ще стимулират ходенето пеша, такситата и личните автомобили, вместо обществения транспорт - точно обратното на говореното.

  17. 17 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#16] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    Има още един вариант - велосипеди. И като тръгнат 70 - 80 годишни баби и дядовци с велосипедите - голям купон ще стане!

  18. 18 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#7] от "Майндърбайндър":

    Трябва да питаме за месечни приходи.

    Колко ли карти се продават?Дори да е за половината столичани,сумата е много по-голяма от доплащането на общината.Ще трябват много по-прецизни разчети.

  19. 19 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 561 Неутрално

    По-евтино излиза човек да ползва кола на газ, отколкото градски транспорт. Изводите си правете сами, какво ще стане по пътищата.

  20. 20 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 267 Гневно

    Фандък, по-голяма глупост не бях чувал!

  21. 21 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1576 Весело

    Юрдечке, Юрдечке, мноо си зле, мила!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  22. 22 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1586 Гневно

    Това, което ще стимулирате е хората да не си слизат от колите!
    Еле пък, ако Марешки направи една две бензиностанции в София.
    Да ви го тура и на стимулирнето на използване на градски транспорт, тикви недоправени!
    За чий да си купувам карта, ако ползвам метрото 5-6 пъти в месеца?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  23. 23 Профил на lutece
    lutece
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Това е дискриминация и облагодетелстване на едно средство за плащане за сметка на друго средство за плащане. Недопустима дискриминация. Но това е и признание, че увеличаване цената на билетите не почивна на икономически обосновани аргументи.

  24. 24 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#17] от "ikar_01":

    Чудничко! Всичко друго, но не и според съвременните тенденции, които стимулират точно ползването на обществения транспорт на достъпна цена. От такива капацитети всичко уж е ток и жица, и все сме на опашките на световните класации по различни критерии.

  25. 25 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#17] от "ikar_01":

    ""Има още един вариант - велосипеди.""

    Не став София за велосипеди с тоя пресечен терен, растояния и тоя трафик.
    Пробвано.
    Наскоро имах пациент с тежка черепномозъчна травма ударен от някакъв джигит като колоездач.
    Признавам си без бой че ме е страх да карам колело из София, да не говорим с какво ще се надишам из пътя.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  26. 26 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Баси тъпата патка е тая, ама по-тъпи само тия които гласуват за нея! Мърша!

  27. 27 Профил на КОНСТАНТИНОПОЛ
    КОНСТАНТИНОПОЛ
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Увеличение на билетите, това означава и увеличение на гратис пътуващите.

  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Фандъчке, дали осъзнаваш собстветната си ограниченост, посредственост и лъжа , за да можете още и още да грабите от бедните граждани ???
    Пет пари не давам за МАФИЯТА на ГЕРБ- която ти дава ДАННИ - за транспорта .
    Знаем, как става - от много години ...Разчети за километър - колко струва - движението на един подарен от ЕС трамвай, автобус и т.н...ЛЪЖЕТЕ и МАМИТЕ , но краят ви идва
    НЕГОДНИ лапачи и мафиоти сте ...)
    Толкова си ограничена, че изобщо не забелязваш , че хората ще ползват КОЛИТЕ си - при тези цени :)
    Даже добре избрахте момента - мафиотски - с ремонтите и метрото - за да ИЗНУДВАТЕ хората- да се возят със скъпи билети !!
    Фирмата е ОБЩИНСКА и не трябва да гони печалба , фандъчке...:)
    Защо не си отидеш в Самоков, учителка по руски ???
    Мазната ти негодност, вече доста ни подразни ....)
    ШЕ ДОТИРАШ транспорта - защото ПАК от нашите данъци и такси - ги взимаш парите !!!
    Над 1 МИЛИАРД лева ти е бюджета !!!! 1, 3 милиарда !!??
    И контролирай мошениците , които КРАДАТ -ТАМ- в този транспорт - дума не споменаваш ...
    И не ни обяснявай за фирмите на ГЕРБ- в София ..Мафия, която граби, сте ...
    20 МИЛИОНА лева - с най- скъпата немска изолация , ПАК щеше да е по- евтино ..
    КЪДЕ са над 1000-дата НОВИ дръвчета ?? :))))
    Има ли и 100 ???
    Мафия ,герберско- мутренска ...

    BIG AL
  29. 29 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Аре стига, бе. Това въобще може ли да бъде някакъв аргумент?!? Европейска столица, братче. Не че има нужда от поскъпване, ами е така просто, за спорта... Браво!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  30. 30 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Какво става ??
    Още ли плащате по 85 лева на асфалтова кръпка - а за ПОДизпълнителите - 25 лева ???
    От комунистите даже , повече КРАДЕТЕ ..
    Но, вие сте си едноячни близнаци , де..)))

    BIG AL
  31. 31 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    Хахахахах това вече е свръх нагло оправдание!!!!!

  32. 32 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Фандъкова, Фандъкова... Нищо не разбираш нито ти, нито екипът ти "експерти" от градски транспорт..с всяко безумно решение това се вижда!!

  33. 33 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    няма ли кой да и обясни че проблема е в системата ,а не в цената ,тази с "билетче - дупка - контрольор",е стара ,глупава и НЕефективна система ?

  34. 34 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Фандъкова, а защо не намалихте цените на картите? След като горивото, резервните части и консумативите поевтиняха, а заплатите не са увеличени, това е по-логичното действие.

  35. 35 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    КОЛКО десетки милиона лева - са БЕЗвъзмездните мангизи от ЕС ???
    Защо не споменаваш, фандъчке...????
    Изобщо. защо не отидеш да си преподаваш руския език, някъде ???

    BIG AL
  36. 36 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    "Над 60% от гражданите на София ползват карти."

    Не подлежи на изчисление,тъй като не се знае,колко са гражданите и колко селяните в София.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  37. 37 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    [quote#32:"Софиянец"]Фандъкова, Фандъкова... Нищо не разбираш нито ти, нито екипът ти "експерти"[/quote]
    За толкова години герберите не привлякоха нито един експерт на своя страна за проблемите в София! Напротив ако има някой с акъл гледат да го напъдят! Днес София е по-зле от Палмира и Алепо без да ни налитат руски бомбардировачи и без джихатска артилерия!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  38. 38 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Тази дали си вярва?Тъпа даскалица! Сега ще спра да си взимам и карта. Не се спряха да крадат.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  39. 39 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#25] от "rapidfire":

    По тази причина и аз не карам колело в София. И се учудвам на ентусиастите, които го правят - дали си дават сметка за рисковете - видими и невидими, на които се подлагат.

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2068 Любопитно

    Учителя си е учител, та ако ще и кмет да го назначат.
    — Иванчо, защо не си в час, а седиш в коридора?
    — Ами, пръднах в час, а госпожата ме изгони на чист въздух...

    Та и с вдигането на цената на билета е същото — "госпожата" ще накаже всеки гратисчии с 60 стотинки по-голяма далавера, ако продължат да пътуват гратис. ВЕрно гласят някаква кражба, щото ако искаха да оправят нещата, щяха да копират Варна и да вкарат контрольори във всеки автобус, които да продават билети и да проверяват дали пътниците имат карти... абе да прецакат гратисчиите, а продажбите на билети и карти сами ще скочат... ама хайде да не коментирам коя професия се е превърнала в диагноза...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    [quote#34:"yavooor"]Фандъкова, а защо не намалихте цените на картите? След като горивото, резервните части и консумативите поевтиняха, а заплатите не са увеличени, това е по-логичното действие.[/quote]
    Пак ще се повторя ,че ако се краде по-малко, може да се печели и от 0,50лв за билетче! В другите над 100 общински фирми също май се краде като за световното и взеха да обедняват!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  42. 42 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1522 Любопитно

    До коментар [#19] от "Sam Vimes":

    Може пък това да е целта - повече коли на пътя. Това означава повече приходи от ДДС, акциз, търговия с горива, търговия с резервни части, автосервизи и т.н.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  43. 43 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело

    До коментар [#41] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Не,постъпленията са намели
    Заради "данък уикенд" фирмите сигурно не купуват карти на служителите си вече и всеки се спасява сам.

  44. 44 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Надявам се да го ползвам колкото се по-може по-рядко софийският градски транспорт. Може би единсвено от летището от автогарата и обратно, повече работа в София гледам да нямам.

    Избраната ви кметка г-жа Фандъкова иска с повечето приходи от билети да повише заплатите в областта на градският транспорт и модернизация на транспорните средства. Дано направят експресен автобус 84 от терминал 2 на летището до автогарата, с две спирки на хотел Плиска и орлов мост.

    Es muß Geld fließen!
  45. 45 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 229 Неутрално

    В изказът си кметицата не казва до кога картите ще запазят цената си.Това се прави само за да се намали недоволството.

    5ar8
  46. 46 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Спокойно, след бурната обществена реакция ще излезе Боко и ще каже, че еднолично отменя решението. Вече имам чувството, че нарочно измислят гигаскандални тъпотии, за да му лъскат имиджа пред матряла, но от партия на ченгета какво повече да очакваме, освен тактика "добро ченге, лошо ченге".

    Ако пък решението се потвърди, ей с тва парче ги поздравявам вкупом и от сърце!

    https://www.youtube.com/watch?v=BX-7BlRc_a0

    https://goo.gl/8NG90J
  47. 47 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1266 Неутрално


    Данче ма, що не го заложи това поскъпване в предизборната си кампания, а? Кажи, признай си...

  48. 48 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#33] от "Stewie":

    В Истанбул жетон за трамвай струваше 3 лири /цена за 2011 г./. Навлизането в и излизането от трамвайната спирка става през турникети като в метрото. Отделно на спирката има будка с контрольор, а трамвайните спирки са оградени с прозрачни перила, които от една страна не пречат на видимостта на шофьорите, а от друга ограничават безразборното нахлуване в периметъра й. Шансът да се качи гратисчия е нулев.

  49. 49 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#18] от "xmm":

    Парите идат от синя и зелена зона.Плащаме 1 лев за зелена,2 за синя и 95 милиона от данъци за евтин градски транспорт.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  50. 50 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 401 Неутрално

    и пак - месечна карта във Виена за всичките 189 линии, включително 5 метра и 6 влака - 75 лева. месечната карта в София е 60 лева. за качеството, покритието, точността, няма какво да говорим.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  51. 51 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1228 Весело

    [quote#19:"Sam Vimes"]По-евтино излиза човек да ползва кола на газ, [/quote]

    Сус, бре! Сега ще вземат да вдигнат и цената на газта...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  52. 52 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Като цяло не съм срещу вдигането на цената за ползване на градския транспорт в София, но идеологията на Фандъкова е грешна. Колкото е по скъпа цената на единичното билетче, толкова по малко ще са инцидентните ползватели на градския, а от екологична гледна точка е важно максимум шофьори на коли да предпочетат градския транспорт, в случаите, когато това им е по удобно.

  53. 53 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Тая полуграмотна Фандъковица се олива! Целта си е терор над работещите българи, или за чуждите туристи! Баъ Ром пътува безплатно, максималното е да го свалят! Общинарите вдигат билетите (понякога внезапно) и ако човек има билети, то парите платени за тях отиват на общинарите в джоба!

  54. 54 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Др.Фандъкова, проблема е в лошото управление на бюджета и в краденето.

  55. 55 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Допълнителен билет за куфари (така се унижават и глобяват туристите), с тия талони не могат да пътуват двама човека, вдигнаха цената на картата, ако не е индивидуална...
    Добре да го направят 1.60, но годишната карта да е не по-вече от 365 лева и за човек под 25 или над 61 години да е 265 (такива в евро са цените във Виена). Тка има резон да си купиш годишна карта и отстъпката да не е за това, че "лапаш от държавата", а за това, че си възрастен...
    Но едн завършла руска филология путинофилка като Фандъковца нама мозък да го разбере

  56. 56 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3518 Неутрално

    А-а-а... Защо се оплакват софиянци сега? Забравиха ли, че Данчето нямаше алтернатива?! Гласуваха си за нея, избраха си я! Сега, какво? Да си паркират по тротоарите, да плащат скъп и калпав градски транспорт и да не се оплакват! Избора си е техен...!

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#49] от "Майндърбайндър":

    Не знам....дори 30% от софиянци да си купуват карти..сметни ги по 50 лв.

  58. 58 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#27] от "REVOLUTION":

    Ходи го Обясни на даскалицата. Колкото по-скъпо, толкова повече са онези, които ще пътуват гратис.

    No Pain No Gain
  59. 59 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Не правете тази глупост защото няма никакво логично основание и обяснение. При това падане цените на петрола реализирате значими печалби. Да не говорим, че метрото печели НА ДЕН 300, 350 хил. лева / като се махнат разходите пак остава една доста значима сума/. Даже и да е някаква отделна фирма тя все пак е държавна и е градски транспорт нали /т.е. някакво преливане на средства е възможно/. И престанете да ни сравнявате със западни столици и градове и лудите знаят защо. Всяко такова сравнение започвайте задължително първо от доходите.

  60. 60 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Много се краде, госпожо Фандъкова!

    Как може цената на маршрутките да е 1,50, а за градски транспорт да искате цена 1,60. При доста налети европейски пари. Дали Фандъкова не трябва да запуши поне малко бездънната каца?
    Как може при трима души с такси, и то не маршрутно, в много от случаите да е по-евтино? С едно прекачване 9,60!
    Да няма намеса от бакшишите, като гледам какви отстъпки им се правят!
    Нали говорим за екология, намаляване на парникови емисии?
    Колко още хора ще яхнат колите?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  61. 61 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    "Софийски солисти" какво рекоха по въпроЗа... (в см. по "адрес" на кметицата)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  62. 62 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3526 Неутрално

    Тогава трябва да има бонус, ако си купиш карта.

  63. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1336 Любопитно

    мъка, дори едно валидно основание не могат да формулират

  64. 64 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Защо в метрото се возят тълпи контрольори? Освен някой друг облещен чужденец да глобят за куфара, друга работа нямат. Изглежда са хора с връзки, защото си стоят на топло през зимата, на хладно през лятото. В час пик никакви ги няма, към 10-11 тръгват да изпълнят плана. Случва се да профучат два пъти на едно пътуване. Препускат из вагоните, правят се че уж проверяват картите. Един път им дадох стар билет, нула внимание.
    Е, сега трябва да изкараме пари и за тях. А колко ли други безполезни чиновници има?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  65. 65 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2758 Неутрално

    След като и Фандъкова започна да припява в общия хор, значи Тиквътъ е дал разпореждане да ни щавят на 1.60лв.!
    Гратисът е най-малко разпространен в метрото и зорът е да се вдигнат приходите точно там!
    В автобусите, тролеите и трамваите досега не съм виждал гратисчия да бъде санкциониран! Пенсионерите пътуват на различни цени, така че пак ще бъдат дортирани, че дори и повече!
    Боклуците правят същото като със Синята зона - веднъж, въвели я, започват да дерат до кокал. Тук чета някои абдали да се захласват, как това ще е панацея за ръганицата в центъра. Е, синята зона пълзящо нараства, с нея и кочината!

    I Want To Believe
  66. 66 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1233 Гневно

    Много хора вече пътуват гратис, а на подканянията на контролите отговарят "нямам билет" и ги отсвирват. Защото им е писнало тях да ги таксуват, а на задните седалки да е пълно с мексиканци, които биват подминавани.

  67. 67 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1052 Любопитно
  68. 68 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 556 Гневно

    И някой ти вярва, а, голяма бяла птицо?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  69. 69 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мойше! Толкоз!!!":

    имам 4 малки плахи въпросчета към ТЕБ мошенце и даскалицата определено -
    1) Защо убиха двамата големи в ЦГМ (няма аналог в историята на всички общински структури) ;
    2) Какво стана с установените кражби в ЦГМ с доклад на Сметната палата;
    3) Защо има фалшиви билети и защо са различни билетите за метро и за останалия ГТ и защо талоните не важат за метрото ;
    4) Защо се казва КАРТА за еднократно пътуване а не БИЛЕТ ???

    Интересно защо нефелната мадам Ф. говори за билет ??? Дали въобще е в час или си говори с Лермонтов ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  70. 70 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 450 Неутрално

    В София не можеш да си купиш седмична карта. Тая другарка съвсем за балами ни взима....

  71. 71 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1233 Весело

    Очаквам да настанат "интересни времена" за контролите!

  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Гневно

    предлагам БОЙКОт - ако увеличат цената ние да спрем да се возим и да им купуваме билетите. Тези , които нямат избор и са принудени да ползват да се возят без билет !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на answer_42
    answer_42
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#40:"gost22"]ако искаха да оправят нещата, щяха да копират Варна и да вкарат контрольори във всеки автобус, които да продават билети и да проверяват дали пътниците имат карти... абе да прецакат гратисчиите, а продажбите на билети и карти сами ще скочат[/quote]

    Не е само във Варна, в много градове е така. Във всеки автобус си има кондуктор и той продава билетите -Пловдив, Стара Загора, Велико Търново.......Мисля, че са на процент.
    Веднъж в месеца ще ида в София и винаги си ползвам метрото и добавка малко ходене след това. От 400м до към 1-2-3км разходка според това къде отивам. Много ми е удобно.
    Таксита вече не ползвам, че дори и с уговорка на цената се опитват да ме мамят бакшишите. Ако трябва ще вървя 10-20км, но такси в София няма да хвана.
    Автобусите и трамваите си нямам и на идея къде точно ходят, а и чувам, че са нередовни.

  74. 74 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Бойкот на тъпия градски транспорт - пеша, на колела, в краен случай с такси... Да видим за 3 месеца какви печалби ще имат ....

  75. 75 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1474 Любопитно

    Фандъчи,
    вдигнете ми колкото искате билета и картата, ама първо разкарайте гратисчиите..
    знаеш ли как се прави проверка в Брюксел, и то отпреди атаките?
    15 контрольора и поне 15 полицая С КУЧЕ...не пиле - бълха не може да прехвръкне.
    знаеш ли как се прави проверка на житница - дават възможност на всички дебели циганки нарамили бохчите да слязат поживо-поздраво - на тях не им дреме - и без това циганската махала им е следващата спирка....и единствения глобен беше едно красиво момиченце, имало нещастието да използва неизправен перфоратор...
    с тия ла***рщини не човек, куче няма да иска да се вози...пък вие ако щете космически совалки купувайте

  76. 76 Профил на Люси
    Люси
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ама и рейтингът на г-жа кметицата си го бива .Както и на другата звезда от ГЕРБ-многомагистралната строителка !!Сега със скъпички винетки и билетчета,да не вземе да спадне с 1%.

  77. 77 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 506 Неутрално
  78. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4777 Неутрално

    "с картите се пътува по-изгодно, категорична е тя. Според разчетите на общината пътуването с едномесечните карти излиза под 50 стотинки, а за хората с префернциални карти още по-малко. Над 60% от гражданите на София ползват карти."

    Това безспорно е така. А, картите за три месеца за всички линии е още по-изгодна. Аз лично ползвам такава.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  79. 79 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Намалете цената и ще стимулирате използването на градски транспорт,пред автомобилите.Ще има повече места за паркиране и по-чист въздух.Цената на горивата пада вие вдигате билетчето тъпо.

  80. 80 Профил на VM
    VM
    Рейтинг: 395 Неутрално
  81. 81 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Пълна глупост, като ползвам градски транспорт един път годишно да не би да си купя карта

  82. 82 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#69] от "КМЕТ В СЯНКА":
    [quote#69:"КМЕТ В СЯНКА"]имам 4 малки плахи въпросчета към ТЕБ мошенце[/quote]
    "кметЧе", разбирам че на иженерни въпроси не ти се отговаря, та за туй ме питаш за разните им криминални и финансови афери, разновидност на пътни документи и имената им ползвани от общината

    За разлика от теб не се считам разбирач по горните въпроси, разбирам от други неща, и за тях те питах, като пряк участник в големи и сожни инженерни проекти (в другата тема). Отговор така и не получих, явно не можеш да дадеш смислен такъв.

    Опитай се поне в това да се аргументираш, като за пред колега:
    Казваш в другата тема че "Аз съм свалял цени наполовина с добър и компетентен контрол. "

    Наполовина от кое бе, кметЧе?!? От количествено стойностна сметка на проектанта, НАПОЛОВИНА?!? Свалил си 5 етажа от 15 етажно здание? Или си скъсил някоя магистрала/междуградски път с 50%.

    Или става дума за представената от изпълнителя "Сметка за допълнителни работи по специални цени"? Където изпълнителя иска...да кажем по 150 лв/м'к за ръчни изкопни работи за някакви си 500 м'к, пък ти си му доказал че количеството не е 500 м'к а само 250, и 30% от тях са извършвани с малък трактор е не с копащи с кирки и лопати бачкери?!? И че някъде в документацията на договора са споменати цените на такава ръчна работа и те са от порядъка на 50 лв/м'к?!?

    "кметче", опитай пак на някое ОФ събрание, не тук

    С малко по малко уважение от преди

    мошенцето

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  83. 83 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 782 Неутрално



    Хи - хи - хи. Поне половината от квичащите по - горе коментатори ни убеждаваха, че крадлата Фандъкова от бандата на ГЕРБ нямала алтернатива. И я избраха на първи тур с 60 % от гласовете. Да ви е честита кметицата. Вие какво си мислехте, че като гласувате за крадлата от бандата на ГЕРБ тя няма да открадне от вас ли ? Ще ви краде. И пак ще гласувате за нея, роби. И пак ще ви краде.



  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    60% си избрахте това безграмотно чучело. Трайте сега

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 782 Неутрално



    До коментар [#84] от "Darth Plagueis":

    Що да е безграмотно ? Безграмотни са тия 60 % процента олигофрени, които гласуваха за крадлата Фандъкова и нейната банда Котараци от ГЕРБ.
    А тя много грамотно си ги щави и краде. И ако искаш да знаеш малоумниците пак ще я изберат на първи тур. Достатъчно Банкянският Шебек да я предложи за кмет на следващите избори.

  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    Безграмотна е, щото е видимо от резултатите в уптавлението й. Виж, за останалото съм съгласен. Той Баце отдавна го каза - и магаре да турим, пак ще го изберат..

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Неутрално




    До коментар [#85] от "wnw04489661":

    Грамотно и умно определено не е но определено е организирано !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Весело

    До коментар [#82] от "Мойше! Толкоз!!!":

    нещо си се объркал тотално. това е друга статия и е за "умните приказки" на една персона за мен нон грата . Капиш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  89. 89 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    До коментар [#84] от "Darth Plagueis":


    До коментар [#85] от "wnw04489661":

    Това се нарича мюре или сламен човек а 60 % са известни като "Ефектът Мутреец"

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  90. 90 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 782 Неутрално



    До коментар [#87] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На всеки човек, който има поне два грама мозък в главата си е ясно, че ГЕРБ е просто една добре Организирана Престъпна Група. Единствените, на които това не е ясно са малоумните избиратели и другите, които се правят, че не им е ясно са нашите Европейски и Американски " съюзници " . Ало " Казяк " , да не забравите да поканите Яцеглавия Цецо на Молитвена Закуска в Белия Дом догодина.

  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    До коментар [#90] от "wnw04489661":

    Съюзниците са 100% наясно но това ги устройва перфектно и затова ги крепят с всички средства.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на Явор Василев
    Явор Василев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пача,виж си услугата каква е?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  93. 93 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5357 Неутрално

    До коментар [#92] от "Явор Василев":

    тя не сложена там да гледа. сложена е да слуша и да изпълнява !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  94. 94 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 340 Неутрално

    В населението място в цялата околия, по градският транспорт пътувам безплатно( въпреки, че почти не го ползвам) с издадена карта от месторабота. Sweet deal, isn't!

  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4117 Неутрално

    До коментар [#94] от "Nazlim S":

    Безплатно друг път..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 893 Весело
  97. 97 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 542 Неутрално

    На практика почти безплатните автобуси, строежа на метрото и ниската цена на петрола май по-скоро доведоха до по-малко проверки и глоби на нередовни пътници. Вдигането на цената на билета би вдигнала и размера на глобата, а и освен това удобството навсякъде се плаща повече. Затова ако някой си е спестил неудобството да си купи карта или билети предварително нека много моля да бъде така добър да си плати доста повече като вземе превозен документ от шофьора

  98. 98 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Годишната карта за софийския ГТ е 600лв. Годишната карта за транспорта във Виена е 350Е (700лв.) Това е най-масово използвания превозен документ там. И виенския транспорт се смята за един от най-добрите и най-бързите на планетата.
    Фандъка нека продължава да бае, че с карта ползването на ГТ излизало евтино. Аз поне вече ще премина напълно на автомобил...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK