За разделяне на лекарите от търговците призова здравният министър Москов

За разделяне на лекарите от търговците призова здравният министър Москов

© Анелия Николова



Време разделно за лекарите от търговците и полагане на ред в хаоса обяви здравният министър Петър Москов заедно с поздрава си към лекарската колегия в Световния ден на здравето.


"Дошло е време, когато трябва да се разделим лекарите от търговците и да върнем търговски ориентираната практика към нормална медицина, както е по света", каза Москов в студиото на БНТ.


По думите на министъра с подетата реформа не се създава хаос, а се полага ред в хаоса.




Извършва се срещащо жестока съпротива подреждане на параметрите на системата и връщането й към здравни и медицински цели, обясни Петър Москов. Това става последователно и през нормативни актове, и през поведението на всички институции, които носят отговорност за това. "Това е промяна на порядъка на джунглата с порядъка на цивилизования свят", отбеляза здравният министър.


Москов увери, че за лекарите системата ще бъде добра, принципна и финансираща адекватно тяхното заплащане. "А търговците – нека за тях да се грижи невидимата ръка на пазара", допълни той.


Много години в системата на здравеопазването не са правени промени, а върху едни пороци са се натрупвали други пороци. "Практиките ставаха все по-непрозрачни и всеки лекар намираше собствения си начин да оцелее, за да може да храни семейството си", описа картината Москов. Липсата на правила по думите му е отваряла възможност всеки сам да измисля такива за себе си, след като системата не му ги гарантира.


Напрежението в лекарското съсловие е разбираемо, но системата трябва да бъде променена, за да има стабилни финансови параметри и да отговаря на нуждите на пациентите. Трябва да се плаща за резултат, а не за отчетена дейност, подчерта министърът.


Пръстовите отпечатъци няма да бъдат проблем за пациентите, от тях ще се ползват 3 до 5 точки за идентификация. Това е нужно, за да има гарантирана информация за извършеното от медиците. "Вие ще разрешавате на здравната каса да харчи пари от ваше име. Това е внезапна смърт за измамата", описа образно промяната Москов. Скоро ще има и безплатно приложение за телефоните, за да бъдат информирани пациентите всеки път, когато НЗОК прави плащане, свързано с тях.


"При проверки са откривани чекмеджета с копия на лични карти. Редно ли е това?", запита министърът и призова: "Ако искаме парите за лечение да са достатъчно, нека контролираме как се харчат".


Част от справедливите искания на лекарите не могат да бъдат изпълнени, защото не са били предмет на разговори, посочи здравният министър и пое ангажимент преговорният процес да стане постоянен, а не само за 3 месеца, както досега.


В момента има 6 хиляди повече направления и личните лекари няма да бъдат санкционирани, ако личният им обем е изчерпан. Те ще имат по-добри възможности да лекуват, заключи Москов. За лечението на онкоболните обясни, че се предвижда комплекс от мерки, започващ от поставяне на диагнозата или проверка на съмнения за нея и стигащ до излекуването или до гарантирането на достоен край на дните, ако заболяването не е лечимо. Всяка една структура, която до този момент е лекувала едно или друго в периода на лечение на онкоболните, може да продължи да прави това, но само като част от договорна верига.


Задачата на комисиите по ТЕЛК ще бъде да ни върнат на работа, а не да ни инвалидизират, обясни министърът.


Запитан дали ще издържи на напрежението, Москов отговори, че е заварил фалирала здравна система. "Аз съм острието на това, което трябва да се промени", посочи той.


"Краткият отговор на това дали ще си подам оставката е не", каза Петър Москов пред Нова тв в коментар на лекарските протести срещу реформата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    Не ми го побира главата, как една болница може да бъде търговско дружество. С какво всъщност търгува?

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Извършва се срещащо жестока съпротива подреждане на параметрите на системата
    ---------------------------------
    Това е истината.
    Москов настъпа много търговци по мазолите.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Браво на д-р Москов!!!
    ВЪН ТЪРГОВЦИТЕ ОТ ХРАМА !!!
    Предполагам всички ,които пишем тук ,знаем от къде е този цитат!
    До скоро!

  4. 4 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 177 Неутрално

    [quote#1:"Beyond"]С какво всъщност търгува?[/quote]

    С висококвалифициран лекарски труд, но в България нещата са изкривени и Москов е прав за много неща.
    Просто българинът е така устроен - ако има и най-малък шанс за заобикаляне на системата, той ще го открие и ще го използва.
    Фактът, че така му скочиха ме кара да си мисля, че нечии големи пари са застрашени.
    Сутринта го слушах, Москов попита водещият Виктор Николаев знае ли какви всъщност са исканията на протестиращите и водещият му се разсърди, защото не знаеше ? А не знаеше, защото никой не може ясно да ги формулира, просто са против Москов и промените.

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  5. 5 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До болка е прав министър Москов!

  6. 6 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Ако се разделят лекарите от търговците, в групата на лекарите я останат няколко човека, я не...

  7. 7 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Дано успее да издържи на всичките атаки и помия,които се изливат от пряко засегнатите далавераджии.

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  8. 8 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#1:"Beyond"]Не ми го побира главата, как една болница може да бъде търговско дружество. С какво всъщност търгува? [/quote]
    С твоето здраве.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#1] от "Beyond":

    С лекарски труд. Той струва пари. Лекарствата струват пари. ЗДРАВЕТО СТРУВА ПАРИ. Колкото и да ни е неприятно да го признаем.

    Ако ви се струва странно болницата да е търговско дружество, не ви ли се струва странно лекарите да получават заплати? Къде е разликата, едното е отделен лекар, другото е съвкупност от лекари и всичко в крайна сметка е пари, които трябва да се платят от болния и/или обществото.

  11. 11 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Прав или не, не виждам как ще се случи. Фармацевтичните компании си имат бюджети за тази работа. Да "стимулират" лекарите да изписват, а аптеките да продават техните лекарства.

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  12. 12 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 468 Любопитно

    Май само здравните деятели са недоволни от реформата. Пациентите какво да кажат - по зле едва ли може да стане, така че всеки опит за реформа ще е добре дошъл.
    Надявам се, че Москов е гледал SiCKO"?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 685 Неутрално

    "В момента има 6 хиляди повече направления"

    Дневник, да не сте се объркали? Каза 600 000 повече направления. Интервюто може да се види на сайта на БНТ.

    http://news.bnt.bg/bg/a/685174-moskov

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Понякога звучи добре, но това са просто думи.
    Ако беше толкова лесно, щяха да го направят отдавна.
    Не съм съгласен за пръстовите отпечатъци, има много други начини, които гарантират липсата на възможност едно лице да е на няколко места едновременно. Самият софтуер, който ползва Здравната каса явно е проблема. ЕГН-то също е уникално и ако има желание чрез него също може да се извърши стриктен контрол.
    При изписването на съставката и съответно преценка на аптекаря кое точно лекарство да предложи също има голям риск, лекарят няма да е този, който е избрал лекарството, а ще е отговорен за лечението. За социално значимите и незначимите болести - също е изключително субективна преценката, каза ко и Конституционният Съд. Не мога други неща, които са в главата на Москов, искам да видя какво конкретно ще се прави. Създава се впечатление за хаотичност и то голяма.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на tenevski
    tenevski
    Рейтинг: 417 Неутрално
  19. 19 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 451 Неутрално
  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    И аз мисля, че големия шум, че зад протестите и въобще цялата истерия, че нещо се намалява, как ще ни вземат отпечатъците, как няма да има направления и въобще целия брум в системата, стоят интересите на засегнатите от реформата – това са търговците.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Много силен Москов, особено изказването за онко-болните, дано успее да осъществи намеренията си!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  23. 23 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Петьо,
    Най-голямата ти грешка беше, че остана при барисав.
    Още не е късно да им теглиш една. Ще те удавят в тази червена помия, разбери! Всичко това на улицата е куманист-старите лекари са си с партийните книжки, а младите са надъхани наследници на такива! Нали слушаш, такива приказки не ти ли са познати?!
    Там, където има постоянен поток от народни пари, "народната" власт е винаги на улука. Къде си тръгнал да сменяш "пъдаря".

  24. 24 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#3] от "doroteus":

    Основният търговец е самия Москов.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    И как да вярваме на Москов като вкара ваксините от Турция в нарушение на законодателството.
    Как беше - честни сини очи...

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  28. 28 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#4:"moscowagent"]С какво всъщност търгува?- цитат на коментар #1 от “Beyond”


    С висококвалифициран лекарски труд[/quote]

    Нещата далеч не са толкова прости, че да кажем "полагат висококвалифициран труд - получават пари".
    Публична тайна е, че лекарите получават пари чрез много механизми, нямащи нищо общо с полагането на труд - схеми за източване на касата, злоупотреба с клинични пътеки, фиктивно лекуване на болни, лекуване без необходимост, ненужно изписване на лекарства единствено заради комисионни от фармацевтични компании, изнудване за дарения или избор на екип, принуждаване на тежко болни да плащат под масата и маса други техники за рекет на пациента и смучене на парите от здравни осигуровки. Това има предвид Москов, когато казва "търговците".

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  30. 30 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1139 Весело

    Ама много десен тоя Москов,бе!Аз поне по-десно нещо не съм виждал.За Ким Чен Ир се говори че бил по-десен,ама аз като не съм го виждал...

  31. 31 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#22:"NicK"]

    Много силен Москов, особено изказването за онко-болните[/quote]

    Всъщност Москов е силен главно в изказването, т. е. в говоренето. Надявам се да видя в крайна сметка някакъв резултат след многото приказки, но май ще си остана само с празните надежди, без да подценявам, разбира се, факта, че съпротивата е свирепа и залогът са милиарди. За толкова пари могат и да го убият.

  32. 32 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Вчера гледах по новините за протест в някаква болница май в Монтана. Та излезе главната сестра и говори "Помня как беше пълна болницата, легла, болни, а като дойде демокрацията всичко опустя". И тази лелка на протест в София след това с един скъп автобус. Кажете ми сега каква е по партийна принадлежност и цялата област каква е. Дали има и връзка че този район е толкова изостанал?

  33. 33 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    #28
    Забравяш най-важното, че са лекари и сапасяват животи.
    И утре, ако се наложи ще отидеш при тях, а не при Москов (като министър.).
    колкото до фиктивното лекуване на болни - за чий .... е Здравната каса, ако не упражнява контрол. Нали това и е работа. Не можеш да лепваш на всеки такъв етикет, заради това, че някои са го направили. Ненужно изписване на лекарства - ако си здрав, има ли как да ти изпишат лекарство. Много лесно слагате етикети, хора. Това са лекари, не обиждайте съсловието.

  34. 34 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Огромната далавера с имунизациите скрепи здраво дружбата на Боко с Москов и докато я има Капо няма да позволи да го пипнат.

    оанес
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на clearly
    clearly
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Пръстов идентификатор има почти навсякъде в болниците по света. България не открива топлата вода. Протестите са неаргументирани, лобистки, и защитават личен интерес и лични неудовлетворени амбиции, а не обществен


    toni
  37. 37 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Списък с болести които се лекуват след чакане 2 месеца или плащаш за да те приемат сега И ТОВА АКО НЕ Е ТЪРГОВИЯ. Като си платил веднъж с осигуровките плащаш втори път или лекуване след месец два или три.

  38. 38 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Най добре си дай оставката - вреден си.

  39. 39 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    #37
    И как точно си мислиш, че Москов ще промени това.
    С усмивка ли???
    Всичко е пари, за жалост.
    Сега ще има и чакане при вторичен преглед, до 2 месеца могат да те бавят за операция.
    След риформата на министъра...

  40. 40 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#16] от "theanalyser":

    Хаосът е сега. В лекарското съсловие с пълна сила важи максимата "Гарван гарвану око не вади". Погледнете съдебната медицина. Хванат някой с по-сериозни подозрения и той веднага се разболява и го вадят от ареста. Проблем има и във фармацевтичните фирми. Преди няколко години по искане на Търговска лика от т.нар. реимбурсивен списък (списъкът на лекарства, които изцяло или чактично се заплащат от НЗОК) бяха извадени всички лекарства на Глаксо-смитклайн. Открита търговска война

    Димитър Димов
  41. 41 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Вчера лекарите го чакаха, а той се кри. Днес се кокори пред телевизията и поучава с ехидната си нагла усмивчица. Оставка!

  42. 42 Профил на oanes
    oanes
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Условията за корупция с приема в болниците са налице, въпреки вечните заклинания, че редът ще се спазва.

    оанес
  43. 43 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 656 Неутрално

    А за отпечатъци и контрол съм твърдо за. Фиктивно са ме приемали в болница, без да ми кажат дори. За да ме лекуват уж, а си ходя на прегледи и процедури, но се водя в болница. Детето ми го приемаха 2 пъти на книга в болница, стоя си обаче в къщи. Ходехме по 2 пъти на ден да му правят процедури, като за една седмица не го погледна лекар и не разбраха какво му е. Оказа се, че му слагат само системи с глюкоза и физиологичен разтвор. След огромен скандал се махнах от там и сам си оздравя. какво да говорим повече.

  44. 44 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    #40
    Това е един от най-големите пазари, фармацевтичния.
    Нормално е да има конкуренция.
    Нали тези лекарства, които хората вземат, някой трябва да ги произведе. И то при драконови мерки за сигурност и с доста сериозни инвестиции.

  45. 45 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    До коментар [#2] от "qwertqwert":

    Това този с ваксините за Турция ли го казва?

  46. 46 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#36] от "clearly":

    Турция и някои страни от Африка навсякъде по света ли е ????
    Първата , защото Ердоган е известен с любовта си към свободите и демокрацията , а вторите , защото са неграмотни и дори не могат да се подписват Явно ГЕРБ са почитатели на диктатурата и тоталитаризма
    Извинявам се , ама като тролите давайте го малко по интелигентно и начукайте канчетата на тъпите си PR-ки ,които ви дават опорни точици от партийните централи и прес центрове , ай сиктир

  47. 47 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    #43
    А защо си мислиш, че не могат да се хакнат и тези машинки.

    Които струват само по 300 лв. едната.
    Почти като един компютър...
    Системата, която ползва Здравната Каса позволява тези нарушения да се случват и пак ще ги позволява, ако ще и Бойко да стои на входа на болницата и да те проверява дали си ти.
    Другото е търговски интереси...

  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    "... системата трябва да бъде променена, за да има стабилни финансови параметри и да отговаря на нуждите на пациентите. Трябва да се плаща за резултат, а не за отчетена дейност, подчерта министърът ..."!

    Доживяхме някой да спомене и за нуждите на пациентите...! Неизвестно защо, те винаги са оставали някак си в страни!
    И-и-и..., да крайно време е, на лекарския труд да бъде започнато да се търси качество, както при всеки останал труд! Винаги съм бил на мнение, че лекарския труд трябва да е много добре заплатен, но добрия лекарски труд! Здравната система трябва да пресява, кои лекари стават за тая работа и кои не!

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Хаха Москов щял да гони търговците от лекарите, Цецо Апартаментите ще гони корупцията, а Боко и Горанов ще гонят офшорките Сега остава и Доган да вдигне априлското възстание и петлите да почнат да снасят яйца.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на kaloyan_s
    kaloyan_s
    Рейтинг: 262 Неутрално

    С тези послания е достоен за творчески директор, но оперативно създава само проблеми.

  52. 52 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не е нормално всяка частна болница да има договор с касата и да извършва дейност. В големите градове има по 200 болници. Абсолютно безумие. Ходят при пенсионерите и предлагат "безплатни" ненужни прегледи, който после касата им заплаща. Някой дори го правят само по документи. Пълна бутафория. С лекарствата, които закупува касата също има проблем. Трябват промени и при това сериозни.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на pitunder
    pitunder
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#43:"hunt"]А за отпечатъци и контрол съм твърдо за. Фиктивно са ме приемали в болница, без да ми кажат дори. За да ме лекуват уж, а си ходя на прегледи и процедури, но се водя в болница. Детето ми го приемаха 2 пъти на книга в болница, стоя си обаче в къщи. Ходехме по 2 пъти на ден да му правят процедури, като за една седмица не го погледна лекар и не разбраха какво му е. Оказа се, че му слагат само системи с глюкоза и физиологичен разтвор. След огромен скандал се махнах от там и сам си оздравя. какво да говорим повече.[/quote]
    .................
    А да не говорим, че ако наистина се въведе и интегрирана и централизирана информационна система и (не дай си боже) те намерят на улицата - ограбен, пребит и в безпомощно състояние и съответно без документи, в болницата по точно тези от три до пет точки от отпечатъка ти ще разберат веднага какви алергии имаш, имаш ли диабет, сърдечни проблеми или (пу, пу...) спин или хепатит ...
    И това ще спаси твоя живот, този на лекарите и сестрите а и ще осигури информирането и евентуално присъствието на близките ти незабавно.

  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    До коментар [#46] от "pipon":

    Като споменавате Турция, може би не знаете, че доста българи ходят до там, за да си купуват лекарства! Директно в аптеката с рецептата и цените са до два пъти по ниски! За раково болните да не споменаваме, които са направили пътека до там! Няколко големи клиники в Истанбул си имат преводачи специално за пациенти от България, че са много...!
    Ердоган не искам да го коментирам, но ГЕРБ започна да издиша от всякъде! Никаква икономика, кретаме на пари от ЕС и това, което пращат емигрантите...! Емиграцията продължава със страшни темпове! Вместо да търсят прагматичност и реални инвестиции, които да създават работни места, ГЕРБ-ерите ни заливат с евтин и смешен пи-ар, рязане на ленти по калпави пътища и стадиони в градчета със затихващи функции! Ами, не им се получава и ще им става все по-трудно...!

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8893 Неутрално

    Късно е,на лекарите им хареса.

  57. 57 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Ако някой знае какво точно искат лекарите с протестите си, моля да сподели. Това с пръстовия идентификатор го разбрах и не го приемам като повод за протест. Би трябвало да се радват, ако собствената им система се отърве от кърлежите.

    Доброто е заразно
  58. 58 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Разделянето няма да се случи по нормалния начин, където конкуриращи се застрахователи бранят здравните полици на пациентите от прекомерни разходи на конкуриращи се лекари. Текезесарските методи на Москов никога и никъде не са довели до друго, освен до задълбочаване на мизерията. Затова некадърникът полека и към лошите спомени.

  59. 59 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1258 Весело

    най-добре ще е да разделят москов от министерството,ясно е че не знае какво прави но не разбирам защо толкова упорито го прави

  60. 60 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3935 Неутрално

    "Много години в системата на здравеопазването не са правени промени, а върху едни пороци са се натрупвали други пороци. “Практиките ставаха все по-непрозрачни и всеки лекар намираше собствения си начин да оцелее, за да може да храни семейството си”, описа картината Москов."

    Тук е съвсем прав!
    В огромната си част лекарите се превърнаха в чиновници, които си пазят мястото на софрата...

    I Want To Believe
  61. 61 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ернесто":

    Естествено, че трябва да може човек да си плати и да бъде прегледан веднага. Нещата са във времето, а социализмът прави всички еднакво мизерни.

    Москов прелива от десни изказвания, няма що... Нормалната медицина по света също е смесица между частно и държавно здравеопазване, но с тези популистки тези ме притеснява.

  62. 62 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1557 Гневно

    В сутрешният блок на Нова тв, Москов направо закуси с Виктор без Ани Николаев - един странен за мен журналист. За пореден път в подобни ситуации и не за първи срещу самият Москов, журналистът показа повърхностна подготовка, несъобразителност и тенденциозност към интервюирания. Министърът е доказал във всяко една от публичните си или медийните си изяви, че е подготвен, познава си материята и е наясно какво и как трябва да се направи. Може би с изключение на казуса, който разследваше Валя Ахчиева. Не може да се отрече, че никога не е имало такъв отпор срещу конкретни действия на Министерството, от както го има след 1989 година. Николаев, което допълнително не му прави чест, се опита да вкара Москов в конфликт с проф. М.Миланов, като откровено го противопостави на позицията на Министъра, който просто го тушира, като в прав текст му отговори, че няма да каже лоша дума за Професора!
    Отчайваща е некомпетентността и ниското качество на работа, което се шири в журналистическата гилдия.
    Колкото до пътят, по който Петър Москов е поел няма съмнение, че е възможно най-правилният в момента и той заслужава цялата подкрепа, която гражданите могат да му оказват!
    И стига с този смешен пръстов отпечатък! На мен ВСЕКИ ден ми сканират личната карта в банката, която е практически 100% частна институция!
    Не може да се спре гората да се разлиства.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 63 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1557 Любопитно

    До коментар [#57] от "dogwoman":
    Лекарите всъщност не протестират. За голямата част от тях реформата е добре дошла. Протестира група ДжиПи-та, организирани от БЛС, който освен да събира членски внос, не съм забелязал по никакъв резултатен начин, да защитава каквито и да било лекарски интереси през годините!!!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  64. 64 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Дали това се харесва на Пепи или не, но лекарите са основната фигура във всяка една здравна система. Опитите те да бъдат поставени на колене с мисълта, че ще работят при каквито и да е условия, за каквито и да е пари от договори сключени зад гърба им рано или късно ще пропаднат. Няма как да очакваш, че някой ще влезе да пазарува в магазина ти, ако го караш задължително да си купи това и онова, на цени, които ти си решиш. Няма как да не ти откраднат парите, ако си ги дал задължително в една система, която стимулира кражбите. Това е същността на т.нар. реформа. Прибавяме и субективния момент, че всеки диалог с Москов задължително се изражда в злобен монолог и очакваме следващите резултати.

  65. 65 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#63] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    А, как така само членски внос! Виж какви еднакви плакатчета бяха направили, направо бяха като фирмено лого - синьо на бяло и никакви други вариации, че и балончетата бяха пипнати, автобусите не ми се видяха никак лоши. Професионална работа. Имат пари за горене.

    Доброто е заразно
  66. 66 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#57] от "dogwoman":

    Според мен искат /тези, които "протестират"/ да се запази батака, в който е системата, да си продължат да ползват държавните и общински болници като частни, включително с големите пари "под масата", с измислените крадливи пътеки, и т.н. ... кой не знае колко е "безплатно" здравеопазването у нас ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  67. 67 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Когато заплащането не е адекватно на труда и квалификацията, то професионалистите или се изнасят или си намират начин. Та ако министърът искаше промяна, то първо трябваше да започне с уреждането на адекватни заплащания, а не с лов на вещици. Обаче пари няма, действайте......

    chavo64
  68. 68 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#36:"clearly"]Пръстов идентификатор има почти навсякъде в болниците по света[/quote]
    Дебелокожа лъжа. Живял съм в няколко държави в Западна Европа и в двете държави в Северна Америка. Никъде няма пръстов идентификатор. Има единствено в Турция; това ли е критерият за прозрачност в България? Цивилизованите страни издават медицински карти с чип и снимка (за деца до 18 години без снимка); картите се предявяват при посещение на лекар, но никога в аптеки. При смяна на работодател или семеен статус се издава нова карта. Всяка карта е свързана с нещо като НОИ у нас. Тази система е доказала своята ефективност срещу измамници. Но когато измамниците са и сред политиците, закърмени с болшевишки традиции, тогава се търсят алтернативни пътища за крадене. Както е тръгнало, утре ще сложат устройства за пръстови отпечатъци в ресторанти, таксита, градски транспорт; примитивно по герберски.

  69. 69 Профил на Емил Бубев
    Емил Бубев
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Д-р Москов, като министър, смятате ли, че създадохте и работите с най-подходящия екип за замислената реформа или вървите сам с рогата напред срещу наистина закостенялата система? Не съм медик, на като слушател и наблюдател на ставащото, виждам мънкащите Ви заместници и направо Ви съжалявам и... може би на това се дължат и калпавите, оспорвани от съдебните органи калпави текстове, не разбирани не само от лаиците като мен, но и от медиците. Впрочем, знае ли Министерството какви са разходите и нетните доходи на джипитата - мисля си не. Отидете недалече - например в гр. Долна баня, вижте как изглежда сградата на някогашната поликлиника и си отговорете защо в този обезлюдаващ се град има вече две аптеки. Моят отговор е простичък - защото от лекарствата се печели (търговийка, неконтролирана надценка), а то лекарския труд (услуга) - не. Както е тръгнало един ден ще си купуваме лекарства рамбурсирани 100%, предписни ни от стриха Пена, съседката ми.

  70. 70 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1058 Неутрално

    Критиците на Москов:
    - провалили се бивши министри съсипвали с години здравеопазването
    - нагушили се лекари, превърнали професията си в неморален бизнес
    - БСП, ДПС ...
    - ръководители на частни болници източващи здравната каса
    ....
    Аз подкрепям Москов и неговият екип!

  71. 71 Профил на dr.web
    dr.web
    Рейтинг: 351 Неутрално

    Браво на д-р Москов! Нека да подкрепим д-р Москов и неговият екип!

  72. 72 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#67] от "chavo64":

    Прав сте, но няма лошо първо да се изчисти, колкото е възможно, терена от кражби и злоупотреби. Обществото постепенно и по трудния начин ще разбере, че ако не си плаща, ще остане без лекари.

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  73. 73 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    Я оставка бе Москов!
    Някак по-хубаво си е и демократично бизнеса със здравето да си е според търсенето и предлагането. Примерно - чумата да се лекува по-евтино а когато има епидемия цените да се вдигат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  74. 74 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 809 Неутрално

    [quote#1:"Beyond"]Не ми го побира главата, как една болница може да бъде търговско дружество.[/quote]

    Това е резултатът от една по-предишна, пак дясна, "здравна реформа".

    Никога повече мутри начело на България.
  75. 75 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#2] от "qwertqwert":


    [quote#2:"qwertqwert"]Това е истината.
    Москов настъпа много търговци по мазолите. [/quote]
    От здравеопазване се източват стотици милиони годишно,и то на всички нива.Няма как да няма съпротива.

  76. 76 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 856 Неутрално

    До коментар [#68] от "ddemivor":
    Картата може да я донесе друг, а пръста - не. Явно идентификацията и регистрацията на реалните прегледи е "камъчето" в обувката!

  77. 77 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#11] от "Николай Колев":


    [quote#11:"Николай Колев"]Фармацевтичните компании си имат бюджети за тази работа. Да "стимулират" лекарите да изписват, а аптеките да продават техните лекарства. [/quote]
    Това е една малка част.Огромното източване става през клинични пътеки в болниците.Затова има частни болници,които от това живеят-карат с някаква тясна специализация и по няколко клинични пътеки.

  78. 78 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#72] от "роджър":

    Ми сиренето е с пари, що лечението да е безплатно?! Нормалните държави започнаха от напълно платено лечение и направиха здравно осигуряване. Ние тръгнахме от идеята, че лечението е безплатно и лекарите са дарители по образование. За тенекеджиите не е така, щот нямат образование (без обидени моля).

    chavo64
  79. 79 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#23] от "костича":


    [quote#23:"костича"]Най-голямата ти грешка беше, че остана при барисав.
    Още не е късно да им теглиш една[/quote]
    Ааа-да се фръцне като Раданчо и да почне и Москов да плюе,като истински костовист!Един от ДСБ да почне да върши нещо и по него най-вече вътрешните нападат.

  80. 80 Профил на Punkas
    Punkas
    Рейтинг: 233 Неутрално

    ''При проверки са откривани чекмеджета с копия на лични карти. Редно ли е това?"
    Т,ва да не е заложна Къща ?

    Москов да Махне Фелдшерите От Здравеопазването !

    Без Власт !
  81. 81 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#57] от "dogwoman":


    [quote#57:"dogwoman"]Ако някой знае какво точно искат лекарите с протестите си, моля да сподели. [/quote]
    Ами искат да се запази сегашната система,която им дава възможност да "пощипват" оттук-оттам.Но,понеже не могат да си го кажат открито и ще чуеш само общи приказки и фрази.Аз се изумих,че едно от исканията им беше да отпадне възможността пациентите са сменят личния си лекар по електронен път!

  82. 82 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#62] от "Чичи (Ice Man's fan)":


    [quote#62:"Чичи (Ice Man's fan)"]Отчайваща е некомпетентността и ниското качество на работа, което се шири в журналистическата гилдия. [/quote]
    Ами,за да изпълняват поръчки не се иска кой знае каква компетентност...

  83. 83 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#78] от "chavo64":

    Ама аз нямам нищо против - нека да е платено, да е официално, с документи, както си му е реда ... и както всеки, така или иначе, си плаща, опре ли се до сериозна интервенция ... аз ходя само в частни болници, по ред причини, вкл. и по тази ... соц-заклинанието за безплатните али-бали се дъни отвсякъде, но никой не смее да каже истината ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  84. 84 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#67] от "chavo64":


    [quote#67:"chavo64"]Когато заплащането не е адекватно на труда и квалификацията, то професионалистите или се изнасят или си намират начин. Та ако министърът искаше промяна, то първо трябваше да започне с уреждането на адекватни заплащания, [/quote]ЗА да стане това,трябва да има повече пари-това става по два начина-единия е да се намалят кражбите,другия е да се увеличат вноските на гражданите.Само,че мисля,че точно срещу първото протестират въпросните лекари.

  85. 85 Профил на ruby
    ruby
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Търговията ще върви истимаро.
    Ако се изгонят лекарите, които могат, ще ни лекуват тези, които не могат.

  86. 86 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2037 Любопитно

    До коментар [#78] от "chavo64":


    [quote#78:"chavo64"]Ми сиренето е с пари, що лечението да е безплатно?! [/quote]Като е с пари,мога ли да попитам защо Джипитата не дават касови бележки за посещение на пациент?!

  87. 87 Профил на az22
    az22
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#1] от "Beyond": Нима очакваш лекарите като робите на някогашните галери да бъдат държани на вериги и да преглеждат безплатно? Ми те веднага ще избягат в чужбина. То процеса е почнал и ми се струва, че Москов го ускорява...

    Конституцията на една държава се основава на морала на своите граждани
  88. 88 Профил на kukam
    kukam
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#36] от "clearly":
    Да твърдите че почти навсякъде по света в болница се влиза с отпечатъци (дори в Америка някъде се искат, другаде - не, да не говорим в Европа или на друи континенти) и мислите че може някой да ви повярва? Не сме 1950 година.

  89. 89 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    Болшевик реформи не може да направи. Така че оставете Москов да проведе това, което нарича реформи. Резултатът е ясен отсега - провал. Човекът е роден да работи в министерство на пропагандата, а не в министерство на здравеопазването.

  90. 90 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Стига в мътна вода да се лови риба. Москов воя е ясен-напред!

  91. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1550 Любопитно

    [quote#33:"theanalyser"]Ненужно изписване на лекарства - ако си здрав, има ли как да ти изпишат лекарство. Много лесно слагате етикети, хора. Това са лекари, не обиждайте съсловието.[/quote]
    Съсловието, да си се прочисти само, защото има само един БЛС, та ако има мърша в стадото, то е и с неговото затваряне на очите. И да, опитват се да предписват процедури и лекарства на здрави хора, опитват се да вземат пари допълнително под различен претекст... Та ако някой се чувства обиден, да си помисли дали трябва втори лекарски съюз или друг вид цедка за качество. Казват му конкуренция.
    Друго мерило е, че няма нито един лекар да иска втора здравна каса, или поне индивидуални сметки в единствената здравна каса... Има само една причина и тя е пари.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  92. 92 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#84] от "yanne":

    Не е лошо да се замислиш пак, когато идеш на лекар с болно дете или родител.

    chavo64
  93. 93 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#86] от "yanne":

    Ми питай! Когато те видя с бележка за 1 лев от пазара или магазина, ще ти отговоря. Е и от таксито де....

    chavo64
  94. 94 Профил на Faihle
    Faihle
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#3] от "doroteus":

    Явно е голям любимец, щом всички лекари го искат вън, а той си седи...вътре.

  95. 95 Профил на Faihle
    Faihle
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Колко хитро измислено ! Как аджеба да вземем най много отпечатъци законно ?!
    Как, как?!
    Какви сте шемети.... да се кефите на такова нещо...

  96. 96 Профил на mr. wonderworld.
    mr. wonderworld.
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Щяло да има по един изнесен офис на Касата във всяка болница, които да се занимават с взимане на пръстови отпечатъци.

    За да осигурят 24 часово присъствие 365 дни в годината , представете си колко административен персонал ще бъде зает с тази дейност. Ще трябва да назначат бая хора.

    In my Wonderworld each sleeping vision is so real.
  97. 97 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1655 Неутрално

    Гледам, под темата пишат само хора дето си нямат хал-хабер от медицина, или откровено мразят лекарите.

    От всичката лакърдия, ще дам само един пример, за който вече имам сигурни сведения - така прокламираните двадесетдневни клинични пътеки за продължително лечение.

    Не са 20 дни, както обещаваха, а десет.
    На стойност 380 лв.
    Някой може ли да ми каже, кой е тоя бардак, в който ол инклузив влизат храна и спане за 38 лв. дневно?
    Не споменавам консумативи и медикаменти, а трудът на медицинския персонал да го турим в графа буржоазни изгъзици.
    Всичко е евтин популизъм чиито резултати ще ги видите съвсем скоро.
    Междувременоо продъкжавайте да се радвате как Москов е стъпил на врата на гадните лекари.


    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  98. 98 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#61] от "ungeheuer":

    Досега семейството ми се е лекувало без да чака, значи може и е достатъчна осигуровката. Само аз и долцинеята внасяме над 2х.лв годишно Здр. осиг.

  99. 99 Профил на Андромах
    Андромах
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Има и други варианти на пръстовите отпечатъци. Пациентите да плащат, после да си търсят парите от НЗОК. Този вариант повече ли ви кефи?

  100. 100 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1550 Любопитно

    До коментар [#88] от "kukam":

    Но се влиза с индивидуалната сметка и върви изписвай фиктивни прегледи и лечения... Да, лекарите "на запад" вземат много пари, ама и риска да го отнесът ефективно в съда също е огромен спрямо България, та не е като "там всичко е цветя и рози, а тук наопаки"... Отделно, конкуренцията и намаления пазар (щото е скъпо, и не всеки ходи на лекар за дреболии)...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK