Абе Дневник, пише се "Усмиряване", не "Осмиряване".
Казва се Усмирителна риза, не Осмирителна...
И на автора малко двойки са му писали, ама за правопис.
Колкото по темата, едно време имаше в блежниците едно такова нещо, дето му викаха "поведение" и най-страшното нещо, беше да ти го намалят.
Ще въртят, ще сучат и пак там ще се върнат. Въпросът е обаче, да не се налага и терор над децата с тази оценка.
Щото имаше случаи да го намляват, щото си се изказал нелицеприятно за партията и вожда примерно...
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
[quote#1:"rapidfire"]Ще въртят, ще сучат и пак там ще се върнат. [/quote]
С всички "реформи", които провеждаме вече 26 години, така ще стане. След 10-20 години ще върнем старите системи от 80-те години. Това важи най-вече за здравеопазване и образование.
Да бе, точно "наказателните двойки" са проблемът, да знаете.
Не стига, че учителите се страхуват да пишат ниски оценки, за да не се преместят децата в друго училище и да се закриват паралелки, не стига, че самите деца са невъзпитани и нагли, не стига че и родителите им са такива и идват да се разправят лично с учителите ако малкото им съкровище нещо се оплаче...
Всичко това оправихме, сега почнахме да си измисляме каузи, за да хрантутим с фондове още едно безполезно НПО...
Aз средното го записах на майтап - кандидатствах с някакъв по логика и изкарах 6-ца. После нещата си дойдоха на мястото и почнах да се моля за тройки по някои предмети, а 4-ката бе горния лимит (с изкл. по История). Но веднъж една съученичка каза "Такива, като теб, никога не могат да вземат стипендия" - 5.50 се искаше - та се ядосах, нали съм 120% зодия Овен, меко казано, и започнах да уча здраво - учителите не ми вярваха и продължаваха да ми пишат тройки, въпреки че знаех за 6-ца. Само по физика не бях се готвил - трудно ми беше и там се готвих за три - но учителката ми писа 4, забелязала (още се чудя как), че съм започнал наистина да уча. Следващия срок стигнах 5.30, по-следващия 5.50 и последния 5.70. Та два срока взимах стипендия - но точно онази незаслужена четворка бе причината да не се откажа. След това ме приеха ВО, като на кандидат-студентския изпит изкарах 5.50, което се умножаваше по три, после се прибавяха дипломата и оценка от матура, където от 4.00 общо я повиших на 4.63.
Та ако някой ученик прояви желание да започне да се учи, независимо в кой период се намира - ако ще и да е последния срок, трябва да се поощрява - стереотипизирането още в началото и карането по шаблон относно това - вреди на ученика, учителя, училището и учебния процес.
[quote#1:"rapidfire"]Щото имаше случаи да го намляват, щото си се изказал нелицеприятно за партията и вожда примерно... [/quote]
Аз не помня такова нещо.
Кога един 12 годишен цървул е разбирал от Партията и т.н.?
[quote#2:"majaz"]Чудя се защо при толкова много разбирачи, в училище има недостиг на учители. [/quote]
Децата както станат 8-ми-9-ти девети клас вече могат да правят личностна оценка на учителите! Оказва се ,че от смотани учители много не може да се очаква!
Никой не ходи да учи педагогика в чужбина а министерството не им плаща след дипломи квалификации! Просто нивото е много слабо и не могат да привлекат читави учители.
Синът ми в момента е подложен на системен тормоз от "наказателни двойки". Драмата е, че огромната част от тях е по наистина неясна причина и това прави невъзможно прилагането на каквито и да коригиращи мерки. Стигнахме дотам госпожата, която го е "заобичаха така горещо", да влиза системно в часовете по други предмети и да му държи сметка защо там е дисциплиниран, редовен и няма проблеми. И всичко това е гарнирано с много нежно и внимателно поведение от страна на мен и съпругата ми спрямо въпросната госпожа, та да не се изкушим да дадем урок по бунтарство на сина ни. Най-страшното е, че предвид предстоящото кандидатстване след седми клас детето ни е силно зависимо от благоразположението на учителското тяло и всяко оплакване от наша страна ще доведе до намаляне на оценките му по важните предмети и оттам до компрометиране на шансовете за бъдещето му. Та затова и търпим и се радваме, ме синът ни остава любознателен, търпелив и съсредоточен в подготовката за предстоящите матури. А за нас вече е ясно - пренасочваме се към частно образование с надежда да се оттървем от учителския рекет....
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
самата идея, че трябвало да се намаляват наказателните двойки, говори, че госпожата хал хабер си нема нито от деца, нито от нАука - тоест, има всички качества да се издигне
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
[quote#17:"hhhuuunnnn"]амата идея, че трябвало да се намаляват наказателните двойки, говори, че госпожата хал хабер си нема нито от деца, нито от нАука -
Ако учениците са знаели за 4 и повече, а им е писала двойка, трябва да бъде уволнена веднага.
А, ако са били за между 2 и 3 много, правилно им е траснала двойката да се стегнат.
Вижте колко съм умен и без да съм от Европейския център за иновации, образование, наука и култура. ХАХАХАХАХ
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Учител съм и за съжаление ми се налага да пиша по някога двойки! А как бих искал да не ми се налага изобщо да слагам оценки...
Не разбрах какво се има предвид под термина "наказателни двойки"? Ученика си знае за три и повече, но му пиша две, защото не го харесвам или е недисциплиниран? Ако е това, значи съм за наказание. Това е напълно неприемлив подход!
Има и друг вариант - ученика създава проблем в часа и аз го изпитвам. Той не знае нищо и мълчи като шумкар на разпит(те са били доста приказливи, впрочем, но такъв е лафа) и му пиша слаб. Не мисля, че има проблем с такава "наказателна двойка", нали?
[quote#1:"rapidfire"]Колкото по темата, едно време имаше в блежниците едно такова нещо, дето му викаха "поведение" и най-страшното нещо, беше да ти го намалят. [/quote]
Знам го и то прекрасно, на мен са ми намалявали поведението. В 7 клас за отсъствие от първомайска манифестация. Така че бих могъл да претендирам за званието "Заслужил дисидент" Може би най-малолетният, дано поне зам.министър ме направят
Истината е, че нищо идеологическо нямаше, просто страшно тъпо ми изглеждаше да ходя там в гимнастическият блок, размахваме разни знаменца, приклякаме, подскачаме... такива дивотии. И просто се измъкнах и не отидох на манифестацията. За беда училището ни тогава не го класираха на първо място на манифестацията. Защото и такива класирания имаше, зависеше дали маршируваме красиво и от тези гимнастическите изпълнения. Директорката страшно амбициозна, кариера гонеше, побесня и на всички които отсъствахме ни намали поведението.
И действително страшничко си беше, залиташ вече към категорията "хулигани и врагове на народа", почват да те гледат с подозрение. При мен например се оказа, че понеже съм с намалено поведение нямам право да кандидатствам в техникума, а аз бях луд на тема техника, въобще не се виждах в гимназията да зубря разни тъпотии. Отгоре на това последен срок, няма как да ми го вдигнат следващият срок.
Накратко лошо. Та се наложи майка ми да идва в София и да се моли и обяснява защо са ми намалили поведението, хората тук излезли разбрани, засмели се и дали бележка че разрешават. Но ако се бях родил 5-6 години по-рано като нищо можех и да попадна в кариерите на Ловеч.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#19:"kukam"]Вижте колко съм умен и без да съм от Европейския център за иновации, образование, наука и култура.[/quote]
Там не се иска да си умен ами политкоректен ветропоказател, да имаш чувствителен нос и винаги да усещаш накъде духа вятъра.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#16:"hautacuperche"]Заплатите на учителите да се формират на базата на средната оценка от матурата на техните ученици.[/quote]
Не е правилно, то успехът си зависи и от мат`ряла. Да ви видя как ще изкарате отличници от тези нашите мургави съграждане. По-правилно е в зависимост от напредъкът, т.е. взел си го тройкаджия и вече е четворкаджия е повече от например да е с петорки и пак да е същото.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#13:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Оказва се ,че от смотани учители много не може да се очаква! [/quote]
От смотани родители пък още по-малко. Да напомням ли за случаят с Теодоси Теодосиев който подготвя шампиони от олимпиадите и родители му искаха оставката защото много високо било нивото на подготовката? По-лекичко да било, повече шестици да има. Защото той си позволил да напише цели 8 /осем/ двойки през годината.
Истината е, че всички родители са убедени, че детето им е гениално и само учителите са виновни че не оценяват това. А пък като дойдат тестовете и се оказва, че сме на последно място не само в ЕС но и по света.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
И на мен ми писаха "наказателни двойки" по английски език , госпожата не беше добре , но накрая извиках външна комисия , която да ме оцени и минах със шестица , има си и такива хора какво да се прави.Баща ми ми разказваше за някакъв негов учител навремето писал много двойки и накрая от партията го привикали и му казали:щом учениците ти имат толкова двойки значи не ги учиш добре и го уволнили.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
[quote#27:"hautacuperche"]Ами затова учениците от циганските гета трябва да се разпределят по други училища. Хем да се интегрират по-лесно, хем да постигат по-високи оценки.[/quote]
Има едно правило "Скоростта на кервана е равна на скоростта на най-бавната камила". Изкуственото слагане на слаби ученици сред силни принуждава учителя да се съобразява с тяхното ниво иначе просто те нищо няма да разберат. Снижава нивото на преподаване и изискванията. В резултат на това драматично се снижава нивото на силните. Народът ни го е казал "Лъжица катран е достатъчна да развали бъчва с мед".
Въобще всякакви изкуствени несъобразени с реалните постижения мерки са вредни. В Америка е обратното, веднага щом покаже постижения и го пращат в специални класове за талантливи ученици за да развие напълно таланта си.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала. Ако не може, значи не става за учител[/quote]
И всеки треньор да направи от всеки мухльо Роналдо? А родителите които трябва да са ги научил на труд и постоянство пък съвсем ги изключвате от условията, че са го родили и повече не е нужно от тях. На това условие най-добре отговарят от малцинствата, тях много ги бива в раждането и възпитанието въобще не им е грижа. Очевидно сте от поколението безотговорни родители които са си прехвърлили родителските задължения на училището.
Учителят е длъжен да си преподава материала на ниво. А колко ще усвоят от него си е индивидуално и зависи главно от ученика. Самият факт, че при един и същи учител има и с двойки и със шесторки го показва ясно.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#28:"Tru Soulja"]накрая от партията го привикали и му казали:щом учениците ти имат толкова двойки значи не ги учиш добре и го уволнили. [/quote]
В резултат на което останалите почват да пишат шесторки и се напълнихме с неграмотници. Които пък поради некадърността си напъваха да стават партийни членове а от там ни ставаха началници. Как свърши като резултат социализмът го знаем всички.
Нещата се решават лесно - външно оценяване. Тогава веднага ще си проличат кухите шесторки и заслужените с труд петорки. Занижените изисквания, лесно писаните високи оценки носи мир и всички са доволни. Докато дойде време за реалната проверка на знанията и тогава ясно цъфва колко кухи са тези оценки.
Изследванията на PISA го показват ясно, последни сме. Изкуствените отличници са функционално неграмотни, дори да могат да четат не разбират нищо от прочетеното.
Само че нито един родител не съм чул да се оплаква че детето му не знае, всички се оплакват че двойките били много. Ами много са защото това е реалното положение на знанията им, независимите тестове ясно го показват.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#30:"Fred"]И всеки треньор да направи от всеки мухльо Роналдо[/quote]
Какъв Роналдо, става въпрос за едно базово основно и средно образование. Всеки ученик може да изкара поне тройка. Не е казано всички да станат отличници, просто учителят да не позволява на никое дете да изостане прекалено. Затова е нужен специален подход към всеки ученик, пък вече всекиму според способностите и заложбите. За това се искат педагози, а не заплатаджии. Родителите нямат нищо общо с образователния процес. Техната роля е да работят и плащат данъци, с които да се плащат заплати на специалисти педагози. Нещо не си съвсем в час.
[quote#16:"hautacuperche"]Заплатите на учителите да се формират на базата на средната оценка от матурата на техните ученици. [/quote]
да бе да бе!
И кой ще преподава в циганските училища??
Кое ли не е сбъркано в образователната ни система, та защо да не с пишат усмирителни двойки!?
Липсата на авторитет кара учителите да прибягват до съмнителни методи на превъзпитаване, което показва само безсилието им.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
Глупости е "изследването" на "европейката" от Европейския център. И това е меко казано. Директно казано е нагла лъжа! ТАЯ си върви по неписаните релси да оплюе всичко и всички в нашето образование, за да изкрънка ЕвроПАРИ. Наблюдаваме възкръсване на демагогията - "учителите са непрофесионални, нямат качество, не работят, стресират децата, гадняри и дембели..."!
ДЕМАГОГИЯ! "Европейска"! Прилагана вече от дведесет години у нас от НАШИ си "експерти", окупирали топлите емропейски местенца и убедени че ще ги окупират вечно само и единствено ако ОМЪРСЯВАТ и КЛЕВЕТЯТ всичко досегашно и българско!
!
[quote#32:"hautacuperche"]Какви слаби ученици? Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. [/quote]
Този номер "Дайте да ги сложим сред българите та да се поочовечат" вече е опитван. Мисля във Враца беше но и в други градове, съзнателно заселват смесено в блоковете цигани и българи. При което има случаи българите да са млади студентски семейства, може би защото те по-нямат силата да се опънат.
Резултатът е, че след 2-3 години българите масово се изселват защото не издържат на обстановката, блокът се циганизира и гледката става направо зловеща. Къртят железа от панелите да ги продават като вторични суровини, невероятно сметище, вкарват се коне в апартаментите, давам линк.
Бял човек не може да издържи това и се маха. Това племе е просто неспасяемо и проблемът е в първите 7 години, от там започна разговора. С много строгост и известен кютек социализмът успяваше да ги държи в поносими граници но сега направо са се развилнели. Запада ни развиваше назидателно разни теории за интегрирането но в момента в който му се изтърсиха на главите мигновено обърнаха палачинката и почнаха да ни ги връщат.
Гетото, това е истината за тях колкото и неприятна да е. Единици са тези които ще успеят да се измъкнат от него и на такива действително трябва да се помага. Може би единствената правилна политика води протестанската църква която работи на място и стъпка по стъпка ги прави малко по-нормални.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала. [/quote]
Глупости! Наличието/липсата на интерес си е проблем на обучаемите!
Като се записва някой на курс за кранист/заварчик/барман да не би някой да се прави на клоун, че да му прави интересно на обучаемия?
Решил си, че това образование ти трябва-учиш. Като не щеш-айде!
Училището не е американски кино салон да раздава пуканки и кола и да прави цирк!
[quote#33:"hautacuperche"]Родителите нямат нищо общо с образователния процес. Техната роля е да работят и плащат данъци[/quote]
Ролята на родителите е да възпитат детето на труд и постоянство, в дисциплина и ученолюбие, да разорат нивата за да може учителят да засее нещо в нея. Вие искате от учителят да свърши тази родителска роля. При това когато вече е късно защото тези качества се развиват първите 7 години.
По нищо не се различавате от безотговорността на едни цигански родители които са захвърлили детето си да расте на улицата. Смятате че щом работите да издържате семейството и с това сте си изпълнили родителският дълг, възпитанието на качествата които казах ги хвърляте върху обществото.
Понеже детето ви ги няма тези базови качества, няма желание да учи обвинявате учителите за това, искате да ги направите едва ли не циркови артисти за да възбудели интерес.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#32:"hautacuperche"]Какви слаби ученици? Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. [/quote]
Учениците от малцинствата които предлагате изкуствено да се разпределят по другите училища в огромното си мнозинство са направо неграмотни. Той не може да си напише името, не може да чете вие искате учителят да го учи на квадратни уравнения.
В такава обстановка или учителя си преподава на нормалното ниво което означава че циганчето НИЩО не разбира. Или започва да опростява дано схване нещо което означава, че и другите а те са мнозинството се смъкват до това ниво.
По-правилното решение е специализирани паралелки за малцинствата, преподаване по специална методика на абсолютно елементарните неща поне нещо минимално да научат. Аз лично на такива учители бих давал добавка към заплатата защото това наистина изисква невероятни усилия и нерви.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#33:"hautacuperche"]Затова е нужен специален подход към всеки ученик[/quote]
Глупости!
Всяко дете трябва да развие адаптивност като лично качество!
Като иде да бачка сервитьор или продавач никой няма да му прави специален подход на работа!
До коментар [#11] от "Сова":
""Аз не помня такова нещо.
Кога един 12 годишен цървул е разбирал от Партията и т.н.?""
Слаба ти е паметта, явно.
Освен това училище, с бележника с оценката за поведение барабар се завършваше по мое време на 18, не на 12.
На 18, ние поне, разбирахме доста неща.
Ти очевидно си бил от по-семплите.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Тая кифла, "европейката", от Европейския център ни развива обикновена пропаганда. Измисля си терминология.
Въвежда "престъп-дейност"!
Видяла била отгоре до долу двойки. А знае ли, че отдавна се прави такова нещо като входно изпитване в началото на годината и там разбира се забравянето е монументално. Като нищо може да се изкарат маса двойки. Но това обективно. Обаче тази кифла ако е искала "изследването" да е обективно ТРЯБВАШЕ да покаже КОЛКО ОТ УЧЕНИЦИТЕ СА СЕ ВЪЗПОЛЗВАЛИ ОТ УСЛУГАТА - ПОПРАВИТЕЛЕН ИЗПИТ!
Прави ли ви впечатление, че поправителни изпити почти няма.
Или всичко е наред и се учи добре или нущо пречи да се изпращат на поправителен незнаещите! Кое от двете Е?
Иначе тази инсинуация с "наказателна двойка" виси. Много ли са отишли на поправителен изпит.
А СПОРЕД СКРОМНОТО МИ МНЕНИЕ на поправителен изпит задължително трябва да се изпращат примерно последните 10% по резултатност. Със законова уредба. И не да се настървява обществото срещу учителите Защо пишели двойки, А ЗАЩО пишат ТОЛКОВА МАЛКО ДВОЙКИ!
Че като гледаме международните изследвания....
Иначе "европейката" си я бива - точно по правата линия на отработената версия - даскалите са виновни по Рождение.
Остава да зареве "Долу омразните даскали!"
Автономно...мултикултурно...глобално...радикално да зареве срещу даскалите....
!
Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата. Има много нормални цигани, живеещи сред българи, културни и добре облечени. Ако са по 1-2 семейства в блок или 1 къща на улица няма как да настане циганизация, ще се опитват да се приспособят към българския начин на живот, децата им ще играят с българчета и ще стане нещо от тях.
Смисъла от написаното от мен схвана ли го? Коментар по същество за съдаржанието, а не за формата ще има ли?
Да когато пиша във форума не си давам зор да си редактирам написаното преди публикация, но се старая да не пиша на шльоковица или маймуница от уважение към останалите.
И след като видя грешките ми с ръка на сърцето кажи, че не допускаш правописни грешки когато пишеш тук.
Какъв клоун, просто трябва подход. Имал съм учители, които просто те предразполагат и ти е интересно да учиш, а при други намразваш предмета безвъзвратно заради истеричността им или скучния начин на преподаване. Това е труден занаят, не всеки може да го върши. Учителят не е просто робот който да чете уроците, учителят е ПЕДАГОГ и психолог.
[quote#42:"bonjovi"]само с тестове ще се оправим [/quote]
А Б В А Б Б?
Пълен майтап! В живота така ли е?
Трябва писане на свързан текст! Грамотно, естествено!
И проекти/задание и то такива където няма copy/paste!
[quote#39:"Fred"]Ролята на родителите е да възпитат детето на труд и постоянство, в дисциплина и ученолюбие, да разорат нивата за да може учителят да засее нещо в нея[/quote]
Явно нямаш опит с деца и пишеш общи приказки. Децата са по институциите от най-ранна възраст, там се занимават, пишат, рисуват. Няма оправдание за калпави учители със слаба дисциплина. Ролята на родителите е важна, но тя е повече откъм изграждане на ценностна система, личен пример и пр.
Ти май не четеш. Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. Нали затова се тръгва на училище, за да те научат да четеш и пишеш. Какво значи неграмотни? Кой се ражда грамотен?
Вижте кво: стана ракиено врем. Предлагам да приключим с дискусията и да гласуваме слендото предложенуие:
последните 10% по успех лятптп рабптат безплатно на бригада по селата.
Или разстрелваме последните 10%?
[quote#2:"majaz"]Чудя се защо при толкова много разбирачи, в училище има недостиг на учители.[/quote]
Стресираща професия. Оставен си САМ с хора, които имат проблеми, вкл. психични, някои са агресивни. Нормално е учителите да прибягват до всякакви методи, защото са безсилни, няма система, няма помощ.
Много повече часове по физ. са нужни даси израходват енергията. Държат ги на чинове точно във възрастта когато мнозина не могат да стоят мирни. Като вързано с верига куче.
[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала.[/quote]
Ами ако учениците са, както предлагаш - силни и слаби в един клас, знаеш ли какво става на практика, при един такъв добър учител? Силните се отегчават, когато елементарни за тях въпроси се обясняват и разискват надълго и нашироко, за да може слабите нещо да схванат. В крайна сметка, за силните ученици половината от учебния час, примерно, е един вид пропилян, а слабите, като гледат физиономиите на съучениците си, изразяващи "ама че глупак", се сдобиват с чувство за малоценност и/или обида и това още повече ги разколебава в желанието да научат нещо.
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
Аз да предлагам силни и слаби в един клас? Че то сега класовете как ги разделят - на отличници и двойкаджии ли? В коя реалност живеете вие изобщо.
А ако мислиш че някой ще се комплексира от физиономията на т.нар. зубрачи, значи никога не си ходил/а на училище. Там е вървежно да не знаеш, но това е друг въпрос.
[quote#47:"hautacuperche"]Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата. Има много нормални цигани, живеещи сред българи, културни и добре облечени. [/quote]
Съгласен и с двете. През улицата един циганин има баничарница, прави прекрасни банички, все от него купувам, вече се познаваме, аз му викам "майсторе" той на мен "наборе". И впрочем персоналът му е от българи и нищо унизително не виждам в това. В метрото пък друг циганин има малка пекарна, прави фантастични козунаци там пак същото. Но за съжаление това са изключения.
Не съм против циганите, ако има качествата да се развива, та Чирков е циганин ако съдя по външният вид, и какво от това? Прекрасен специалист и нормален човек. Но съм против социалните изкуствени експерименти, да ги разпределяме принудително все едно ашладисваме овошки.
И да го направят принудително обществото веднага реагира. Така в едно училище записаха 12 циганчета в една паралелка "да ги интегрират" по някаква програма и грантове, в резултат родителите отписаха от училището 24 българчета. Искат децата им да учат в нормална среда, не в циганско гето. И какво, с полиция ли ще водят децата им при циганчетата?
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#59:"hautacuperche"]Че то сега класовете как ги разделят - на отличници и двойкаджии ли?[/quote]
Негласно да. В "А" клас са най-силните, в "Б" малко по-слаби и т.н. Има люто съревнование между А и Б, вторите се чувстват обидени и се стремят с всичка сила да докажат че не са по-лоши.
Естествено с малко връзки пък и известна доза случайност не е точно по таблица но в общи линии това е правилото. Поне по мое време така беше но наскоро питах една учителка, поусмихна се и каза че пак е същото.
И впрочем на собствен гръб усетих как човек се разхайтва в слаба среда. Бяха ме сложили в някакъв Ж клас, от добър но все пак не пълен отличник изведнъж станах звезда, без много труд и учителките ме хвалят. Бях почнал да се отпускам, сам усещах че вървя надолу. Добре че те учеха френски а аз исках немски, премесиха ме в Б клас, 2 месеца голям зор видях при тези натегачи докато вляза във форма, много по-високи изисквания.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#59:"hautacuperche"]значи никога не си ходил/а на училище. Там е вървежно да не знаеш,[/quote]
Зависи в какво училище. Ако е в някое където са малки мутрички може и да е вярно но в елитните съвсем не е така.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#54:"Сова"]да гласуваме слендото предложенуие:
последните 10% по успех лятптп рабптат безплатно на бригада по селата.
Или разстрелваме последните 10%? [/quote]
Разстрелването е твърде милостиво, да работят
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#59:"hautacuperche"]Аз да предлагам силни и слаби в един клас? [/quote]
С такова впечатление останах, стори ми се, че се противопоставяте на идеята за отделяне на децата по резултати в различни по обем на изучаван материал класове. Идеята ми изглежда добра, защото от собствен опит знам, че когато си в клас с деца с приблизително еднакви способности в учението, всяко едно от тях се амбицира да научи повече.
Така, в крайна сметка, всички деца ще научат повече, независимо в какъв клас са.
[quote#59:"hautacuperche"]А ако мислиш че някой ще се комплексира от физиономията на т.нар. зубрачи[/quote]
Ако е само физиономията - разбира се, че не. Комплекс от фактори е. Тя само може да добави и даже окончателно да затвърди отвращение от ученето.
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
Ма ти си УЧИТЕЛ бе, човек!
Не трябва да си "даваш зор да редактираш", ти трябва да пишеш правилно без да се замисляш!
"съдАржание" ?!!
Богове и това доживях да видя и чуя...
П.С. С ръка на сърцето ти казвам, допускам само и единствено печатни грешки.
Виж от тях имам много. Но едно е да пропуснеш или разместиш буква, друго е да не знаеш как се пише думата.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
До коментар [#47] от "hautacuperche":
[quote#47:"hautacuperche"]Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата.[/quote]
Съгласна съм, като детските надбавки, или поне част от тях, се дават направо на училищния стол за храната им. С един куршум - два заека, защото така със сигурност ще се предотврати и злоупотребата на родителите им с тези детски.
Аз също познавам интегрирани цигани, като единият от тях беше най-добрият майстор за поправки в къщи, който съм срещала. Но се боя, че това се дължеше на факта, че той беше израсъл в соц-а и се беше възползвал от възможностите, които му са били предоставени, а за сегашните не съм сигурна, че имат такива...
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.
Съгласен съм напълно.Такива като тая натегачка инжИнерката опорочават всички усилия на ГЕРБ и ГОСПОДИН БОЙКО БОРИСОВ нещо добро да се случи на тая държава.Хем неска ТОЙ ги предупреди тея самозабравили се.Лично ГО слушах и мисля, че тая отворената трябва да се донесе лично на ГОСПОДИН БОРИСОВ да се захване с нея.За такива няма място в ГЕРБ!
сърцераздирателна и поучителна история... майтапа на страна - високото ниво на субективност при оценяването позволява понякога, естествено, дадени ученици да бъдат в някаквастепен жертви или галеници на предубежденията на учителите.
[quote#69:"suburban"]високото ниво на субективност при оценяването позволява понякога, естествено, дадени ученици да бъдат в някаквастепен жертви или галеници на предубежденията на учителите. [/quote]
Има го този елемент, с едни и същи знания спокойно при един учител можеш да имаш 6 а за същото при друг 5 че дори и 4. Ако към това се прибави и лично отношение /намират се и такива/ става наистина страшничко.
Но и родителите са страшно пристрастни, за неуспехите на детето им са виновни само и единствено учителите, иначе то е златно и гениално маминото.
Дори когато учителят е признат професионалист от високо ниво пак е виновен, този път че дава много и иска то да се знае /примера с Теодосий Теодосиев/.
Като самозащита в такава ситуация учителят може да прибегне към анонимно оценяване на знанията с изразен числов характер, т.е. тестове. Макар че и те си имат недостатъците. Никак не е лесно да си учител днешно време при тези изнервени свръх амбициозни родители.
Решението аз го виждам във външното оценяване. Ако резултатите от матурите имат много по-голяма тежест от писаните от учителите оценки, ако самите учители се оценяват по разликата между това което са писали като оценки и резултата от матурата, ако това се прави по-често поне веднъж годишно, може и да се получи желаното пренасочване от оценките към знанията. Естествено при напълно обективни матури, без преписване и изтичане на отговори.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#8:"Deaddark"]Но веднъж една съученичка каза "Такива, като теб, никога не могат да вземат стипендия" - 5.50 се искаше - та се ядосах, нали съм 120% зодия Овен, меко казано, и започнах да уча здраво[/quote]
И при мен същото. В следването не се натягах много, главният ми проблем беше да взема подпис не изпитите защото страшно мразех да седя в залата и пиша записки като Паисий, учех по учебници каквито намеря.
Но все пак не се представях лошо, втори трети по успех в групата, някъде към 5-5.25. И една година се амбицирах да взема пълна стипендия 50лв /доста пари онова време/. А тя се даваше за успех 5.50. Аз също съм Овен, натиснах по-здраво, малко повече амбиция и хъс при самият изпит и го постигнах. Няма особена разлика в усилията, по-скоро е въпрос на амбиция и концентрация.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
[quote#38:"Сова"]Решил си, че това образование ти трябва-учиш. Като не щеш-айде![/quote]
Проблема е, че децата не го мислят по този начин. Това дето го пишеш е за младежите, които вече са видели това-онова от живота.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Докато училището е задължително и безплатно, а последиците от знание/незнание не са видими веднага (оценката е просто една цифра, дето нито се яде, нито се пие нито нищо особено), децата ще продължат да го карат през куп за грош...
В момента, учителите са длъжни да изтърпяват ученика, а ученика изтърпява училището и нормално да не вървят нещата. Родителите са безучастни, защото не плащат директно нищо за образованието...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
[quote#70:"Fred"]Има го този елемент, с едни и същи знания спокойно при един учител можеш да имаш 6 а за същото при друг 5 че дори и 4. Ако към това се прибави и лично отношение /намират се и такива/ става наистина страшничко.
Но и родителите са страшно пристрастни, за неуспехите на детето им са виновни само и единствено учителите, иначе то е златно и гениално маминото.
[/quote]
Е нали точно заради това се отиде към тестовете като изпитна форма (няма лично отношение, а всеки може да провери резултата и да го сравни с резултатите на останалите изпитани) и външното оценяване за да се изравнят критериите на национално ниво. Е, проблема е, че се подсказва на държавно ниво и ни лъсват голите задн**и на международно ниво (ПИЗА-та)... Та учениците не са целия проблем, а са само към 30% от неуспеха на образователната ни система. Има си ги стандартните 20% дето ги бива в ученето, има ги и 20-те% калпазани, обаче останалите 60% го дават неглиже, вместо половината от тях да се понапънат и общото ниво да скочи в средата на международните класации. Останалото е вмирисано от към главата (министерствата и парламента с недоносените схеми за източване на пари през образованието), и шията се е схванала и не се върти както трябва (учителите не се напъват, защото и от към главата и от към опашката ги натискат, и що да си късат нервите залудо), та като цяло това същество „българка образователна система“ няма да го бъде по този начин.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Отдавна се надах да срещна безгрешен човек, но се сблъсках челно с безгрешен езичник!
Продължавай да броиш грешките ми и да се молиш на боговете си, но съм любопитен имаш ли коментар по това което съм написал или ще продължим да дълбаем как съм го написал?
Жив и здрав бъди, безгрешнико!
Че съм езичник, езичник съм, ама това не знам да е грях by default, освен в очите на талибаните от секви бои.
Имам грехове и не един, но лошият правопис не е сред тях.
Колкото за пожеланието, мерси, да ти се връща
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноАбе Дневник, пише се "Усмиряване", не "Осмиряване".
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Казва се Усмирителна риза, не Осмирителна...
И на автора малко двойки са му писали, ама за правопис.
Колкото по темата, едно време имаше в блежниците едно такова нещо, дето му викаха "поведение" и най-страшното нещо, беше да ти го намалят.
Ще въртят, ще сучат и пак там ще се върнат. Въпросът е обаче, да не се налага и терор над децата с тази оценка.
Щото имаше случаи да го намляват, щото си се изказал нелицеприятно за партията и вожда примерно...
majaz
Рейтинг: 450 ГневноЧудя се защо при толкова много разбирачи, в училище има недостиг на учители.
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#2] от "majaz":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Защото плащат малко.
Други въпроси?
Бат Димо
Рейтинг: 465 Неутрално[quote#1:"rapidfire"]Ще въртят, ще сучат и пак там ще се върнат. [/quote]
С всички "реформи", които провеждаме вече 26 години, така ще стане. След 10-20 години ще върнем старите системи от 80-те години. Това важи най-вече за здравеопазване и образование.
Longanlon
Рейтинг: 1393 НеутралноДа бе, точно "наказателните двойки" са проблемът, да знаете.
http://kaka-cuuka.comНе стига, че учителите се страхуват да пишат ниски оценки, за да не се преместят децата в друго училище и да се закриват паралелки, не стига, че самите деца са невъзпитани и нагли, не стига че и родителите им са такива и идват да се разправят лично с учителите ако малкото им съкровище нещо се оплаче...
Всичко това оправихме, сега почнахме да си измисляме каузи, за да хрантутим с фондове още едно безполезно НПО...
chicago514
Рейтинг: 1076 ВеселоТрябва да има и поощрителни тройки.
Долен лев педал
Рейтинг: 229 ЛюбопитноЕ как!?
Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.Нали срещу секс,даскалите пишат шестици!?
Deaddark
Рейтинг: 2946 ВеселоДо коментар [#6] от "chicago514":
Aз средното го записах на майтап - кандидатствах с някакъв по логика и изкарах 6-ца. После нещата си дойдоха на мястото и почнах да се моля за тройки по някои предмети, а 4-ката бе горния лимит (с изкл. по История). Но веднъж една съученичка каза "Такива, като теб, никога не могат да вземат стипендия" - 5.50 се искаше - та се ядосах, нали съм 120% зодия Овен, меко казано, и започнах да уча здраво - учителите не ми вярваха и продължаваха да ми пишат тройки, въпреки че знаех за 6-ца. Само по физика не бях се готвил - трудно ми беше и там се готвих за три - но учителката ми писа 4, забелязала (още се чудя как), че съм започнал наистина да уча. Следващия срок стигнах 5.30, по-следващия 5.50 и последния 5.70. Та два срока взимах стипендия - но точно онази незаслужена четворка бе причината да не се откажа. След това ме приеха ВО, като на кандидат-студентския изпит изкарах 5.50, което се умножаваше по три, после се прибавяха дипломата и оценка от матура, където от 4.00 общо я повиших на 4.63.
Та ако някой ученик прояви желание да започне да се учи, независимо в кой период се намира - ако ще и да е последния срок, трябва да се поощрява - стереотипизирането още в началото и карането по шаблон относно това - вреди на ученика, учителя, училището и учебния процес.
Михаил Маринов
Рейтинг: 506 НеутралноНа първо място трябват млади учители,защото в момента различията между новите поколения и застаряващите учители са огромни.
marinov1018Публикувано през m.dnevnik.bg
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално"Западния свят, където не можело да станеш мениджър, ако не си бил доброволец поне две години."
Долу евроатлантическите ценности!Верно ли???
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#1:"rapidfire"]Щото имаше случаи да го намляват, щото си се изказал нелицеприятно за партията и вожда примерно... [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!Аз не помня такова нещо.
Кога един 12 годишен цървул е разбирал от Партията и т.н.?
ЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 229 ВеселоПИШЕТЕ ИМ ПООЩРИТЕЛНИ ТРОЙКИ !!!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3115 Неутрално[quote#2:"majaz"]Чудя се защо при толкова много разбирачи, в училище има недостиг на учители. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleДецата както станат 8-ми-9-ти девети клас вече могат да правят личностна оценка на учителите! Оказва се ,че от смотани учители много не може да се очаква!
Никой не ходи да учи педагогика в чужбина а министерството не им плаща след дипломи квалификации! Просто нивото е много слабо и не могат да привлекат читави учители.
Вели
Рейтинг: 1044 Неутрално[quote#1:"rapidfire"]Абе Дневник, пише се "Усмиряване", не "Осмиряване". [/quote]
Ша тъ "баннат" като мен!!! Трай си!
Жоро Г
Рейтинг: 436 НеутралноСинът ми в момента е подложен на системен тормоз от "наказателни двойки". Драмата е, че огромната част от тях е по наистина неясна причина и това прави невъзможно прилагането на каквито и да коригиращи мерки. Стигнахме дотам госпожата, която го е "заобичаха така горещо", да влиза системно в часовете по други предмети и да му държи сметка защо там е дисциплиниран, редовен и няма проблеми. И всичко това е гарнирано с много нежно и внимателно поведение от страна на мен и съпругата ми спрямо въпросната госпожа, та да не се изкушим да дадем урок по бунтарство на сина ни. Най-страшното е, че предвид предстоящото кандидатстване след седми клас детето ни е силно зависимо от благоразположението на учителското тяло и всяко оплакване от наша страна ще доведе до намаляне на оценките му по важните предмети и оттам до компрометиране на шансовете за бъдещето му. Та затова и търпим и се радваме, ме синът ни остава любознателен, търпелив и съсредоточен в подготовката за предстоящите матури. А за нас вече е ясно - пренасочваме се към частно образование с надежда да се оттървем от учителския рекет....
Публикувано през m.dnevnik.bg
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hhhuuunnnn
Рейтинг: 547 Неутралносамата идея, че трябвало да се намаляват наказателните двойки, говори, че госпожата хал хабер си нема нито от деца, нито от нАука - тоест, има всички качества да се издигне
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникдурак
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#17:"hhhuuunnnn"]амата идея, че трябвало да се намаляват наказателните двойки, говори, че госпожата хал хабер си нема нито от деца, нито от нАука -
тоест, има всички качества да се издигне[/quote]
на Път е , издигането й предстои
dolu_komunizma
Рейтинг: 284 НеутралноАко учениците са знаели за 4 и повече, а им е писала двойка, трябва да бъде уволнена веднага.
А, ако са били за между 2 и 3 много, правилно им е траснала двойката да се стегнат.
Вижте колко съм умен и без да съм от Европейския център за иновации, образование, наука и култура. ХАХАХАХАХ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
stoedin
Рейтинг: 428 НеутралноУчител съм и за съжаление ми се налага да пиша по някога двойки! А как бих искал да не ми се налага изобщо да слагам оценки...
Демократ за силна БългарияНе разбрах какво се има предвид под термина "наказателни двойки"? Ученика си знае за три и повече, но му пиша две, защото не го харесвам или е недисциплиниран? Ако е това, значи съм за наказание. Това е напълно неприемлив подход!
Има и друг вариант - ученика създава проблем в часа и аз го изпитвам. Той не знае нищо и мълчи като шумкар на разпит(те са били доста приказливи, впрочем, но такъв е лафа) и му пиша слаб. Не мисля, че има проблем с такава "наказателна двойка", нали?
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#1:"rapidfire"]Колкото по темата, едно време имаше в блежниците едно такова нещо, дето му викаха "поведение" и най-страшното нещо, беше да ти го намалят. [/quote]
Може би най-малолетният, дано поне зам.министър ме направят
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Знам го и то прекрасно, на мен са ми намалявали поведението. В 7 клас за отсъствие от първомайска манифестация. Така че бих могъл да претендирам за званието "Заслужил дисидент"
Истината е, че нищо идеологическо нямаше, просто страшно тъпо ми изглеждаше да ходя там в гимнастическият блок, размахваме разни знаменца, приклякаме, подскачаме... такива дивотии. И просто се измъкнах и не отидох на манифестацията. За беда училището ни тогава не го класираха на първо място на манифестацията. Защото и такива класирания имаше, зависеше дали маршируваме красиво и от тези гимнастическите изпълнения. Директорката страшно амбициозна, кариера гонеше, побесня и на всички които отсъствахме ни намали поведението.
И действително страшничко си беше, залиташ вече към категорията "хулигани и врагове на народа", почват да те гледат с подозрение. При мен например се оказа, че понеже съм с намалено поведение нямам право да кандидатствам в техникума, а аз бях луд на тема техника, въобще не се виждах в гимназията да зубря разни тъпотии. Отгоре на това последен срок, няма как да ми го вдигнат следващият срок.
Накратко лошо. Та се наложи майка ми да идва в София и да се моли и обяснява защо са ми намалили поведението, хората тук излезли разбрани, засмели се и дали бележка че разрешават. Но ако се бях родил 5-6 години по-рано като нищо можех и да попадна в кариерите на Ловеч.
Fred
Рейтинг: 1061 Весело[quote#19:"kukam"]Вижте колко съм умен и без да съм от Европейския център за иновации, образование, наука и култура.[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Там не се иска да си умен ами политкоректен ветропоказател, да имаш чувствителен нос и винаги да усещаш накъде духа вятъра.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#16:"hautacuperche"]Заплатите на учителите да се формират на базата на средната оценка от матурата на техните ученици.[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Не е правилно, то успехът си зависи и от мат`ряла. Да ви видя как ще изкарате отличници от тези нашите мургави съграждане. По-правилно е в зависимост от напредъкът, т.е. взел си го тройкаджия и вече е четворкаджия е повече от например да е с петорки и пак да е същото.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#13:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]Оказва се ,че от смотани учители много не може да се очаква! [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.От смотани родители пък още по-малко. Да напомням ли за случаят с Теодоси Теодосиев който подготвя шампиони от олимпиадите и родители му искаха оставката защото много високо било нивото на подготовката? По-лекичко да било, повече шестици да има. Защото той си позволил да напише цели 8 /осем/ двойки през годината.
Истината е, че всички родители са убедени, че детето им е гениално и само учителите са виновни че не оценяват това. А пък като дойдат тестовете и се оказва, че сме на последно място не само в ЕС но и по света.
tily_lily
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#11] от "Сова":
Прав/а си - не е. Цървулите бяха (и са) в Партията.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Tru Soulja
Рейтинг: 450 НеутралноИ на мен ми писаха "наказателни двойки" по английски език , госпожата не беше добре , но накрая извиках външна комисия , която да ме оцени и минах със шестица , има си и такива хора какво да се прави.Баща ми ми разказваше за някакъв негов учител навремето писал много двойки и накрая от партията го привикали и му казали:щом учениците ти имат толкова двойки значи не ги учиш добре и го уволнили.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематFred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#27:"hautacuperche"]Ами затова учениците от циганските гета трябва да се разпределят по други училища. Хем да се интегрират по-лесно, хем да постигат по-високи оценки.[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Има едно правило "Скоростта на кервана е равна на скоростта на най-бавната камила". Изкуственото слагане на слаби ученици сред силни принуждава учителя да се съобразява с тяхното ниво иначе просто те нищо няма да разберат. Снижава нивото на преподаване и изискванията. В резултат на това драматично се снижава нивото на силните. Народът ни го е казал "Лъжица катран е достатъчна да развали бъчва с мед".
Въобще всякакви изкуствени несъобразени с реалните постижения мерки са вредни. В Америка е обратното, веднага щом покаже постижения и го пращат в специални класове за талантливи ученици за да развие напълно таланта си.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала. Ако не може, значи не става за учител[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.И всеки треньор да направи от всеки мухльо Роналдо? А родителите които трябва да са ги научил на труд и постоянство пък съвсем ги изключвате от условията, че са го родили и повече не е нужно от тях. На това условие най-добре отговарят от малцинствата, тях много ги бива в раждането и възпитанието въобще не им е грижа. Очевидно сте от поколението безотговорни родители които са си прехвърлили родителските задължения на училището.
Учителят е длъжен да си преподава материала на ниво. А колко ще усвоят от него си е индивидуално и зависи главно от ученика. Самият факт, че при един и същи учител има и с двойки и със шесторки го показва ясно.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#28:"Tru Soulja"]накрая от партията го привикали и му казали:щом учениците ти имат толкова двойки значи не ги учиш добре и го уволнили. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.В резултат на което останалите почват да пишат шесторки и се напълнихме с неграмотници. Които пък поради некадърността си напъваха да стават партийни членове а от там ни ставаха началници. Как свърши като резултат социализмът го знаем всички.
Нещата се решават лесно - външно оценяване. Тогава веднага ще си проличат кухите шесторки и заслужените с труд петорки. Занижените изисквания, лесно писаните високи оценки носи мир и всички са доволни. Докато дойде време за реалната проверка на знанията и тогава ясно цъфва колко кухи са тези оценки.
Изследванията на PISA го показват ясно, последни сме. Изкуствените отличници са функционално неграмотни, дори да могат да четат не разбират нищо от прочетеното.
Само че нито един родител не съм чул да се оплаква че детето му не знае, всички се оплакват че двойките били много. Ами много са защото това е реалното положение на знанията им, независимите тестове ясно го показват.
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "Fred":
Какви слаби ученици? Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас.
hautacuperche
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#30:"Fred"]И всеки треньор да направи от всеки мухльо Роналдо[/quote]
Какъв Роналдо, става въпрос за едно базово основно и средно образование. Всеки ученик може да изкара поне тройка. Не е казано всички да станат отличници, просто учителят да не позволява на никое дете да изостане прекалено. Затова е нужен специален подход към всеки ученик, пък вече всекиму според способностите и заложбите. За това се искат педагози, а не заплатаджии. Родителите нямат нищо общо с образователния процес. Техната роля е да работят и плащат данъци, с които да се плащат заплати на специалисти педагози. Нещо не си съвсем в час.
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#16:"hautacuperche"]Заплатите на учителите да се формират на базата на средната оценка от матурата на техните ученици. [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!да бе да бе!
И кой ще преподава в циганските училища??
Jessika
Рейтинг: 1443 НеутралноКое ли не е сбъркано в образователната ни система, та защо да не с пишат усмирителни двойки!?
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Липсата на авторитет кара учителите да прибягват до съмнителни методи на превъзпитаване, което показва само безсилието им.
AzDebil
Рейтинг: 1318 ЛюбопитноГлупости е "изследването" на "европейката" от Европейския център. И това е меко казано. Директно казано е нагла лъжа! ТАЯ си върви по неписаните релси да оплюе всичко и всички в нашето образование, за да изкрънка ЕвроПАРИ. Наблюдаваме възкръсване на демагогията - "учителите са непрофесионални, нямат качество, не работят, стресират децата, гадняри и дембели..."!
ДЕМАГОГИЯ! "Европейска"! Прилагана вече от дведесет години у нас от НАШИ си "експерти", окупирали топлите емропейски местенца и убедени че ще ги окупират вечно само и единствено ако ОМЪРСЯВАТ и КЛЕВЕТЯТ всичко досегашно и българско!
!
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#32:"hautacuperche"]Какви слаби ученици? Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Този номер "Дайте да ги сложим сред българите та да се поочовечат" вече е опитван. Мисля във Враца беше но и в други градове, съзнателно заселват смесено в блоковете цигани и българи. При което има случаи българите да са млади студентски семейства, може би защото те по-нямат силата да се опънат.
Резултатът е, че след 2-3 години българите масово се изселват защото не издържат на обстановката, блокът се циганизира и гледката става направо зловеща. Къртят железа от панелите да ги продават като вторични суровини, невероятно сметище, вкарват се коне в апартаментите, давам линк.
http://absurdi.com/view/4314.html#.VxOHwr_Bb4Y
Бял човек не може да издържи това и се маха. Това племе е просто неспасяемо и проблемът е в първите 7 години, от там започна разговора. С много строгост и известен кютек социализмът успяваше да ги държи в поносими граници но сега направо са се развилнели. Запада ни развиваше назидателно разни теории за интегрирането но в момента в който му се изтърсиха на главите мигновено обърнаха палачинката и почнаха да ни ги връщат.
Гетото, това е истината за тях колкото и неприятна да е. Единици са тези които ще успеят да се измъкнат от него и на такива действително трябва да се помага. Може би единствената правилна политика води протестанската църква която работи на място и стъпка по стъпка ги прави малко по-нормални.
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала. [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!Глупости! Наличието/липсата на интерес си е проблем на обучаемите!
Като се записва някой на курс за кранист/заварчик/барман да не би някой да се прави на клоун, че да му прави интересно на обучаемия?
Решил си, че това образование ти трябва-учиш. Като не щеш-айде!
Училището не е американски кино салон да раздава пуканки и кола и да прави цирк!
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#33:"hautacuperche"]Родителите нямат нищо общо с образователния процес. Техната роля е да работят и плащат данъци[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Ролята на родителите е да възпитат детето на труд и постоянство, в дисциплина и ученолюбие, да разорат нивата за да може учителят да засее нещо в нея. Вие искате от учителят да свърши тази родителска роля. При това когато вече е късно защото тези качества се развиват първите 7 години.
По нищо не се различавате от безотговорността на едни цигански родители които са захвърлили детето си да расте на улицата. Смятате че щом работите да издържате семейството и с това сте си изпълнили родителският дълг, възпитанието на качествата които казах ги хвърляте върху обществото.
Понеже детето ви ги няма тези базови качества, няма желание да учи обвинявате учителите за това, искате да ги направите едва ли не циркови артисти за да възбудели интерес.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#32:"hautacuperche"]Какви слаби ученици? Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Учениците от малцинствата които предлагате изкуствено да се разпределят по другите училища в огромното си мнозинство са направо неграмотни. Той не може да си напише името, не може да чете вие искате учителят да го учи на квадратни уравнения.
В такава обстановка или учителя си преподава на нормалното ниво което означава че циганчето НИЩО не разбира. Или започва да опростява дано схване нещо което означава, че и другите а те са мнозинството се смъкват до това ниво.
По-правилното решение е специализирани паралелки за малцинствата, преподаване по специална методика на абсолютно елементарните неща поне нещо минимално да научат. Аз лично на такива учители бих давал добавка към заплатата защото това наистина изисква невероятни усилия и нерви.
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#33:"hautacuperche"]Затова е нужен специален подход към всеки ученик[/quote]
Долу евроатлантическите ценности!Глупости!
Всяко дете трябва да развие адаптивност като лично качество!
Като иде да бачка сервитьор или продавач никой няма да му прави специален подход на работа!
Peter Lozanov
Рейтинг: 8 Неутралносамо с тестове ще се оправим за всички един критерий.Който иска да учи добре ,който не иска две
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#11] от "Сова":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!""Аз не помня такова нещо.
Кога един 12 годишен цървул е разбирал от Партията и т.н.?""
Слаба ти е паметта, явно.
Освен това училище, с бележника с оценката за поведение барабар се завършваше по мое време на 18, не на 12.
На 18, ние поне, разбирахме доста неща.
Ти очевидно си бил от по-семплите.
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#41] от "Сова":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Ако искаш да произведеш роби - да.
Ако искаш да възпиташ свободни и мислещи хора ....
https://www.youtube.com/watch?v=Km_LUC9KUAw
Поздравявам те с любимото си клипче.
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#21] от "stoedin":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Абе злато мое, какъв учител си, като пишеш "по някога", "ученикА си знае,... ученикА създава ...."
Небеса сини и черни, докъде я докарахме....
Настроение - шокирано.
AzDebil
Рейтинг: 1318 ЛюбопитноТая кифла, "европейката", от Европейския център ни развива обикновена пропаганда. Измисля си терминология.
Въвежда "престъп-дейност"!
Видяла била отгоре до долу двойки. А знае ли, че отдавна се прави такова нещо като входно изпитване в началото на годината и там разбира се забравянето е монументално. Като нищо може да се изкарат маса двойки. Но това обективно. Обаче тази кифла ако е искала "изследването" да е обективно ТРЯБВАШЕ да покаже КОЛКО ОТ УЧЕНИЦИТЕ СА СЕ ВЪЗПОЛЗВАЛИ ОТ УСЛУГАТА - ПОПРАВИТЕЛЕН ИЗПИТ!
Прави ли ви впечатление, че поправителни изпити почти няма.
Или всичко е наред и се учи добре или нущо пречи да се изпращат на поправителен незнаещите! Кое от двете Е?
Иначе тази инсинуация с "наказателна двойка" виси. Много ли са отишли на поправителен изпит.
А СПОРЕД СКРОМНОТО МИ МНЕНИЕ на поправителен изпит задължително трябва да се изпращат примерно последните 10% по резултатност. Със законова уредба. И не да се настървява обществото срещу учителите Защо пишели двойки, А ЗАЩО пишат ТОЛКОВА МАЛКО ДВОЙКИ!
Че като гледаме международните изследвания....
Иначе "европейката" си я бива - точно по правата линия на отработената версия - даскалите са виновни по Рождение.
Остава да зареве "Долу омразните даскали!"
Автономно...мултикултурно...глобално...радикално да зареве срещу даскалите....
!
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#37] от "Fred":
Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата. Има много нормални цигани, живеещи сред българи, културни и добре облечени. Ако са по 1-2 семейства в блок или 1 къща на улица няма как да настане циганизация, ще се опитват да се приспособят към българския начин на живот, децата им ще играят с българчета и ще стане нещо от тях.
stoedin
Рейтинг: 428 НеутралноДо коментар [#45] от "rapidfire":
Демократ за силна БългарияСмисъла от написаното от мен схвана ли го? Коментар по същество за съдаржанието, а не за формата ще има ли?
Да когато пиша във форума не си давам зор да си редактирам написаното преди публикация, но се старая да не пиша на шльоковица или маймуница от уважение към останалите.
И след като видя грешките ми с ръка на сърцето кажи, че не допускаш правописни грешки когато пишеш тук.
stoedin
Рейтинг: 428 НеутралноЗабравих! Учител по история съм
Демократ за силна Българияhautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#38] от "Сова":
Какъв клоун, просто трябва подход. Имал съм учители, които просто те предразполагат и ти е интересно да учиш, а при други намразваш предмета безвъзвратно заради истеричността им или скучния начин на преподаване. Това е труден занаят, не всеки може да го върши. Учителят не е просто робот който да чете уроците, учителят е ПЕДАГОГ и психолог.
Сова
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#42:"bonjovi"]само с тестове ще се оправим [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!А Б В А Б Б?
Пълен майтап! В живота така ли е?
Трябва писане на свързан текст! Грамотно, естествено!
И проекти/задание и то такива където няма copy/paste!
hautacuperche
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#39:"Fred"]Ролята на родителите е да възпитат детето на труд и постоянство, в дисциплина и ученолюбие, да разорат нивата за да може учителят да засее нещо в нея[/quote]
Явно нямаш опит с деца и пишеш общи приказки. Децата са по институциите от най-ранна възраст, там се занимават, пишат, рисуват. Няма оправдание за калпави учители със слаба дисциплина. Ролята на родителите е важна, но тя е повече откъм изграждане на ценностна система, личен пример и пр.
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#40] от "Fred":
Ти май не четеш. Става въпрос за разпределение по други училища още от първи клас. Нали затова се тръгва на училище, за да те научат да четеш и пишеш. Какво значи неграмотни? Кой се ражда грамотен?
Сова
Рейтинг: 450 НеутралноВижте кво: стана ракиено врем. Предлагам да приключим с дискусията и да гласуваме слендото предложенуие:
Долу евроатлантическите ценности!последните 10% по успех лятптп рабптат безплатно на бригада по селата.
Или разстрелваме последните 10%?
dggm
Рейтинг: 510 Разстроено[quote#2:"majaz"]Чудя се защо при толкова много разбирачи, в училище има недостиг на учители.[/quote]
Стресираща професия. Оставен си САМ с хора, които имат проблеми, вкл. психични, някои са агресивни. Нормално е учителите да прибягват до всякакви методи, защото са безсилни, няма система, няма помощ.
Много повече часове по физ. са нужни даси израходват енергията. Държат ги на чинове точно във възрастта когато мнозина не могат да стоят мирни. Като вързано с верига куче.
loqman
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Е, нали плащат малко- какво очаквате да е нивото
loqman
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#13] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Е, нали плащат малко- какво очаквате да е
нивото
els_g
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#27] от "hautacuperche":
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.[quote#27:"hautacuperche"]Учителят е длъжен да намери подход и да накара учениците си да внимават в час, да си пишат домашните, да разберат материала.[/quote]
Ами ако учениците са, както предлагаш - силни и слаби в един клас, знаеш ли какво става на практика, при един такъв добър учител? Силните се отегчават, когато елементарни за тях въпроси се обясняват и разискват надълго и нашироко, за да може слабите нещо да схванат. В крайна сметка, за силните ученици половината от учебния час, примерно, е един вид пропилян, а слабите, като гледат физиономиите на съучениците си, изразяващи "ама че глупак", се сдобиват с чувство за малоценност и/или обида и това още повече ги разколебава в желанието да научат нещо.
hautacuperche
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#58] от "els_g":
Аз да предлагам силни и слаби в един клас? Че то сега класовете как ги разделят - на отличници и двойкаджии ли? В коя реалност живеете вие изобщо.
А ако мислиш че някой ще се комплексира от физиономията на т.нар. зубрачи, значи никога не си ходил/а на училище. Там е вървежно да не знаеш, но това е друг въпрос.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#47:"hautacuperche"]Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата. Има много нормални цигани, живеещи сред българи, културни и добре облечени. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Съгласен и с двете. През улицата един циганин има баничарница, прави прекрасни банички, все от него купувам, вече се познаваме, аз му викам "майсторе" той на мен "наборе". И впрочем персоналът му е от българи и нищо унизително не виждам в това. В метрото пък друг циганин има малка пекарна, прави фантастични козунаци там пак същото. Но за съжаление това са изключения.
Не съм против циганите, ако има качествата да се развива, та Чирков е циганин ако съдя по външният вид, и какво от това? Прекрасен специалист и нормален човек. Но съм против социалните изкуствени експерименти, да ги разпределяме принудително все едно ашладисваме овошки.
И да го направят принудително обществото веднага реагира. Така в едно училище записаха 12 циганчета в една паралелка "да ги интегрират" по някаква програма и грантове, в резултат родителите отписаха от училището 24 българчета. Искат децата им да учат в нормална среда, не в циганско гето. И какво, с полиция ли ще водят децата им при циганчетата?
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#59:"hautacuperche"]Че то сега класовете как ги разделят - на отличници и двойкаджии ли?[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Негласно да. В "А" клас са най-силните, в "Б" малко по-слаби и т.н. Има люто съревнование между А и Б, вторите се чувстват обидени и се стремят с всичка сила да докажат че не са по-лоши.
Естествено с малко връзки пък и известна доза случайност не е точно по таблица но в общи линии това е правилото. Поне по мое време така беше но наскоро питах една учителка, поусмихна се и каза че пак е същото.
И впрочем на собствен гръб усетих как човек се разхайтва в слаба среда. Бяха ме сложили в някакъв Ж клас, от добър но все пак не пълен отличник изведнъж станах звезда, без много труд и учителките ме хвалят. Бях почнал да се отпускам, сам усещах че вървя надолу. Добре че те учеха френски а аз исках немски, премесиха ме в Б клас, 2 месеца голям зор видях при тези натегачи докато вляза във форма, много по-високи изисквания.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#59:"hautacuperche"]значи никога не си ходил/а на училище. Там е вървежно да не знаеш,[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Зависи в какво училище. Ако е в някое където са малки мутрички може и да е вярно но в елитните съвсем не е така.
Fred
Рейтинг: 1061 Весело[quote#54:"Сова"]да гласуваме слендото предложенуие:
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.последните 10% по успех лятптп рабптат безплатно на бригада по селата.
Или разстрелваме последните 10%? [/quote]
Разстрелването е твърде милостиво, да работят
els_g
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#59] от "hautacuperche":
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.[quote#59:"hautacuperche"]Аз да предлагам силни и слаби в един клас? [/quote]
С такова впечатление останах, стори ми се, че се противопоставяте на идеята за отделяне на децата по резултати в различни по обем на изучаван материал класове. Идеята ми изглежда добра, защото от собствен опит знам, че когато си в клас с деца с приблизително еднакви способности в учението, всяко едно от тях се амбицира да научи повече.
Така, в крайна сметка, всички деца ще научат повече, независимо в какъв клас са.
[quote#59:"hautacuperche"]А ако мислиш че някой ще се комплексира от физиономията на т.нар. зубрачи[/quote]
Ако е само физиономията - разбира се, че не. Комплекс от фактори е. Тя само може да добави и даже окончателно да затвърди отвращение от ученето.
rapidfire
Рейтинг: 1384 НеутралноДо коментар [#48] от "stoedin":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Ма ти си УЧИТЕЛ бе, човек!
Не трябва да си "даваш зор да редактираш", ти трябва да пишеш правилно без да се замисляш!
"съдАржание" ?!!
Богове и това доживях да видя и чуя...
П.С. С ръка на сърцето ти казвам, допускам само и единствено печатни грешки.
Виж от тях имам много. Но едно е да пропуснеш или разместиш буква, друго е да не знаеш как се пише думата.
els_g
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#47] от "hautacuperche":
Отрицанието не може да дефинира истината, но е работен инструмент за ограничаване зоната на търсенето й.[quote#47:"hautacuperche"]Затова трябва целодневно образование, за да може циганчетата да имат по-малък допир с гетото и средата.[/quote]
Съгласна съм, като детските надбавки, или поне част от тях, се дават направо на училищния стол за храната им. С един куршум - два заека, защото така със сигурност ще се предотврати и злоупотребата на родителите им с тези детски.
Аз също познавам интегрирани цигани, като единият от тях беше най-добрият майстор за поправки в къщи, който съм срещала. Но се боя, че това се дължеше на факта, че той беше израсъл в соц-а и се беше възползвал от възможностите, които му са били предоставени, а за сегашните не съм сигурна, че имат такива...
vicovnic
Рейтинг: 450 РазстроеноДо коментар [#36] от "AzDebil":
До коментар [#] от "Fred":
До коментар [#46] от "AzDebil":
Съгласен съм напълно.Такива като тая натегачка инжИнерката опорочават всички усилия на ГЕРБ и ГОСПОДИН БОЙКО БОРИСОВ нещо добро да се случи на тая държава.Хем неска ТОЙ ги предупреди тея самозабравили се.Лично ГО слушах и мисля, че тая отворената трябва да се донесе лично на ГОСПОДИН БОРИСОВ да се захване с нея.За такива няма място в ГЕРБ!
Ivo Petrov
Рейтинг: 5 НеутралноКакъв ГЕРБ та гони пък тебе БЕ! Ти да не си пил няколко бутилки или по-принцип си с градуси в мозъка? Къде прочете нещо за ГЕРБ, или сънуваш гербери?
suburban
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#8] от "Deaddark":
сърцераздирателна и поучителна история... майтапа на страна - високото ниво на субективност при оценяването позволява понякога, естествено, дадени ученици да бъдат в някаквастепен жертви или галеници на предубежденията на учителите.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#69:"suburban"]високото ниво на субективност при оценяването позволява понякога, естествено, дадени ученици да бъдат в някаквастепен жертви или галеници на предубежденията на учителите. [/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.Има го този елемент, с едни и същи знания спокойно при един учител можеш да имаш 6 а за същото при друг 5 че дори и 4. Ако към това се прибави и лично отношение /намират се и такива/ става наистина страшничко.
Но и родителите са страшно пристрастни, за неуспехите на детето им са виновни само и единствено учителите, иначе то е златно и гениално маминото.
Дори когато учителят е признат професионалист от високо ниво пак е виновен, този път че дава много и иска то да се знае /примера с Теодосий Теодосиев/.
Като самозащита в такава ситуация учителят може да прибегне към анонимно оценяване на знанията с изразен числов характер, т.е. тестове. Макар че и те си имат недостатъците. Никак не е лесно да си учител днешно време при тези изнервени свръх амбициозни родители.
Решението аз го виждам във външното оценяване. Ако резултатите от матурите имат много по-голяма тежест от писаните от учителите оценки, ако самите учители се оценяват по разликата между това което са писали като оценки и резултата от матурата, ако това се прави по-често поне веднъж годишно, може и да се получи желаното пренасочване от оценките към знанията. Естествено при напълно обективни матури, без преписване и изтичане на отговори.
Fred
Рейтинг: 1061 Неутрално[quote#8:"Deaddark"]Но веднъж една съученичка каза "Такива, като теб, никога не могат да вземат стипендия" - 5.50 се искаше - та се ядосах, нали съм 120% зодия Овен, меко казано, и започнах да уча здраво[/quote]
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.И при мен същото. В следването не се натягах много, главният ми проблем беше да взема подпис не изпитите защото страшно мразех да седя в залата и пиша записки като Паисий, учех по учебници каквито намеря.
Но все пак не се представях лошо, втори трети по успех в групата, някъде към 5-5.25. И една година се амбицирах да взема пълна стипендия 50лв /доста пари онова време/. А тя се даваше за успех 5.50. Аз също съм Овен, натиснах по-здраво, малко повече амбиция и хъс при самият изпит и го постигнах. Няма особена разлика в усилията, по-скоро е въпрос на амбиция и концентрация.
gost22
Рейтинг: 2293 Любопитно[quote#38:"Сова"]Решил си, че това образование ти трябва-учиш. Като не щеш-айде![/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Проблема е, че децата не го мислят по този начин. Това дето го пишеш е за младежите, които вече са видели това-онова от живота.
gost22
Рейтинг: 2293 ЛюбопитноДокато училището е задължително и безплатно, а последиците от знание/незнание не са видими веднага (оценката е просто една цифра, дето нито се яде, нито се пие нито нищо особено), децата ще продължат да го карат през куп за грош...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...В момента, учителите са длъжни да изтърпяват ученика, а ученика изтърпява училището и нормално да не вървят нещата. Родителите са безучастни, защото не плащат директно нищо за образованието...
kapitalcho
Рейтинг: 473 НеутралноДо коментар [#73] от "gost22":
А каква е алтернативата ?
Ваучърна система,външно оценяване и заплащане спрямо резултатите ?
gost22
Рейтинг: 2293 Неутрално[quote#70:"Fred"]Има го този елемент, с едни и същи знания спокойно при един учител можеш да имаш 6 а за същото при друг 5 че дори и 4. Ако към това се прибави и лично отношение /намират се и такива/ става наистина страшничко.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Но и родителите са страшно пристрастни, за неуспехите на детето им са виновни само и единствено учителите, иначе то е златно и гениално маминото.
[/quote]
Е нали точно заради това се отиде към тестовете като изпитна форма (няма лично отношение, а всеки може да провери резултата и да го сравни с резултатите на останалите изпитани) и външното оценяване за да се изравнят критериите на национално ниво. Е, проблема е, че се подсказва на държавно ниво и ни лъсват голите задн**и на международно ниво (ПИЗА-та)... Та учениците не са целия проблем, а са само към 30% от неуспеха на образователната ни система. Има си ги стандартните 20% дето ги бива в ученето, има ги и 20-те% калпазани, обаче останалите 60% го дават неглиже, вместо половината от тях да се понапънат и общото ниво да скочи в средата на международните класации. Останалото е вмирисано от към главата (министерствата и парламента с недоносените схеми за източване на пари през образованието), и шията се е схванала и не се върти както трябва (учителите не се напъват, защото и от към главата и от към опашката ги натискат, и що да си късат нервите залудо), та като цяло това същество „българка образователна система“ няма да го бъде по този начин.
stoedin
Рейтинг: 428 НеутралноДо коментар [#65] от "rapidfire":
Демократ за силна БългарияОтдавна се надах да срещна безгрешен човек, но се сблъсках челно с безгрешен езичник!
Продължавай да броиш грешките ми и да се молиш на боговете си, но съм любопитен имаш ли коментар по това което съм написал или ще продължим да дълбаем как съм го написал?
Жив и здрав бъди, безгрешнико!
Български Брат
Рейтинг: 5 ГневноДо коментар [#17] от "hhhuuunnnn":
Внимавай с коментарите!!! Ще останеш без зъби......
rapidfire
Рейтинг: 1384 ВеселоДо коментар [#76] от "stoedin":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Че съм езичник, езичник съм, ама това не знам да е грях by default, освен в очите на талибаните от секви бои.
Имам грехове и не един, но лошият правопис не е сред тях.
Колкото за пожеланието, мерси, да ти се връща