Без томбола, но със стимули за гласувалите на избори, прие правната комисия

Без томбола, но със стимули за гласувалите на избори, прие правната комисия

© Юлия Лазарова



Гласувалите на избори ще бъдат стимулирани, но не с томбола, а избирателите, които не са упражнили правото си на вот на предходния вот, ще бъдат дерегистрирани от избирателния списък. Това прие правната комисия днес на трето извънредно заседание за приемането на поправки в Изборния кодекс, с които се въвежда задължително гласуване като граждански дълг.


Въпреки че от ГЕРБ са съвносители на идеята на Патриотичния фронт за томбола, председателят на комисията Данаил Кирилов заяви днес, че предпочита варианта на Реформаторския блок в закона да се запише само стимулиране на подалите бюлетина. Той уточни, че не приема и вариант на депутатите Мартин Димитров и Петър Славов за 5% отстъпка от данъка общ доход, който беше и отхвърлен.


Комисията реши, че ще запише, че може да има стимули за гласувалите, които да се определят от Министерския съвет. Не се въведе задължителна норма за стимулиране.




Кирилов посочи, че ГЕРБ запазва позицията си, че за негласувалите санкцията трябва да бъде дерегистрация за следващи избори - пак идея на Патриотичния фронт. Това означава, че избирателите може да упражнят избирателното си право на следващите избори, като подадат лично с лична карта, или чрез пълномощник с нотариално заверено пълномощно, писмено заявление до съответната общинска администрация по постоянен адрес. Заявлението може да бъде подадено и с електронен подпис там, където местната администрация има тази възможност.


Заявлението за вписване в избирателните списъци се подава не по-късно от 30 дни преди изборния ден. По думите на един от вносителите Христиан Митев (Патриотичен фронт) това не означава, че след този срок няма да има възможност гласоподавателят да гласува по съществуващия ред - с обжалване, както и с дописване в избирателния списък в деня на вота.


Изброени са и възможностите, при които избирателите няма да бъдат заличавани по уважителни причини са инцидентно отсъствие от страната за периода на произвеждането на избора; заболяване; учебна/служебна заетост, българите в чужбина и други непредвидени обстоятелства. Удостоверяването става с представянето на съответните документи.


Дерегистрацията няма да важи и за лицата с трайни увреждания, увредено зрение или затруднения в придвижването, както и лицата над 70-годишна възраст, които не са упражнили избирателното си право.


Комисията отхвърли предложенията на фронта за налагане на парични санкции или отнемане на месечни социални помощи за три месеца за негласували.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (91)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8612 Неутрално

    Знаем, че всички''мъртви души''задължително гласуват - значи и ще продължават да гласуват!!!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5131 Неутрално

    Не ми се мисли каква какафония ще настане за изборите след дерегистрация за негласувалите на тези избори.Какво плюене ще има между партиите и нова промяна в закона!

  3. 3 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Като дерегистрират живи хора, нищо няма да им пречи да регистрират "мъртви" такива. Егати задължителното гласуване при липса на санкции.

  4. 4 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 887 Любопитно

    КОГА ще имаме реалните списъци с гласоподаватели ... това е 100% правилния ход, останалото е шикалкавене ....

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  5. 5 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Правилна посока, още трябва!

  6. 6 Профил на cdd25567786
    cdd25567786
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Споко.Задължителното гласуване е противоконституционно,и ще бъде отхвърлено от КС,когато определен брой народни представители сезира съда!

  7. 7 Профил на Боби М.
    Боби М.
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Правото на глас трябва да си остане право , а не задължение.
    Партиите трябва да мотивират избирателите си.
    Със заплахи ще получат само ритник в ниската част на гърба.

  8. 8 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2740 Весело

    Обмисля се партиите да стимулират гласуващите с талони за намаление за сексшоповете - вибратор с любимо партийно лого !!!

  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    ..... с които се въвежда задължително гласуване като граждански дълг."Комуняги,с клишето - Граждански дълг-може да върнете и задължителната казарма - бригадите-манифестациите на трудовите колективи приветстващи своите ръководители-и каквото си поискате още.Лично ще отида да ме деактивират(заличат)от тези списъци.

  10. 10 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 426 Неутрално

    По какъв начин ще стане за хората по чужбина след като гласуването е задължително.Има толкова много българи които нямат възможност да пропътуват стотици километри до урните и искат да гласуват но управниците не им дават право а не могат да отворят секции защото в даден район от около 200 километра са по малко от 100 гласоподаватели.Ако е задължително то трябва на всички да се осигури възможност да гласуват а това е най лесно ако се разреши за всички зад граница да гласуват с електронен подпис по интернет.Лесно и спестяване на милиони левове.Всичко се прави с единствената цел да си остане така както е защото знаят че от страни се вижда много добре какшо става в страната и едва ли прогонените над 1,5 милиона гласоподаватели ще гласуват за тях особено след като видяха при последния гастрол на Тиквата как се нагласяха работите за да се представи това което той искаше и се пренебрегваха опитите на питащите за реалните неща които се случват в страната.Валко че всички парламентарно представени партии са с комунистическо потекло и създадени от тях за да има мнима опозиция.

  11. 11 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "chicago514":

    Не гласуването е признак че си съгласен друг да ти определя бъдещето от страна на политическите му възгледи които са купени за грошове.

  12. 12 Профил на isopropophlex
    isopropophlex
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#5] от "V.Iliev":

    от чисто любопитство - какво точно му е правилното на това?!? само питам, не се заяждам
    иначе, че трябва още - трябва, и то много...

  13. 13 Профил на lemonadejoe
    lemonadejoe
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Какво му е задължителното на това??

    Първия път те отписват и после не те търсят за нищо! Ако съм разбрал правилно . . .

    В Австралия първия път те глобяват с 50 долара и всеки следващ път - пак с 50. Това е задължително.

  14. 14 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 443 Любопитно

    "както и с дописване в избирателния списък в деня на вота"

    Сигурно нещо не разбирам, но с това се обезсмисля цялото занимание?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  15. 15 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 479 Неутрално

    КАКВО СТАВА С ОНЛАЙН ГЛАСУВАНЕТО!?

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    Както очаквахме, Герб подкрепи ромите, като техен основен електорат и теглиха една на българите.


    До коментар [#15] от "Никола Георгиев":

    Ма ти продъжлаваш да питаш наивно

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Дерегистрирам ГЕРБ! Тия наглеци, при доказана дефлация имаха нахалството да вдигнат троно таксите за детските градини! 180 лева за дете! Не ги е срам! Измамници! Мутрафони! Имали "излишъци", нам ко! Най-големите лъжкотарници в българската история!

  18. 18 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#9] от "chicago514":

    спокойно: гражданският дълг не се отнася за селяните

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    [quote#11:"jza49480915"]Не гласуването е признак че си съгласен друг да ти определя бъдещето от страна на политическите му възгледи които са купени за грошове.[/quote]И как тогава в почти цяла Европа не са ги разбрали тези идеи.Явно трябва да им се изяснят.В САЩ също не са достигнали още до тези идеи.

  20. 20 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#7:"Боби М."]Правото на глас трябва да си остане право , а не задължение.
    Партиите трябва да мотивират избирателите си. [/quote]
    ++++++++

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    "Гласувалите на избори ще бъдат стимулирани, но не с томбола, а избирателите, които не са упражнили правото си на вот на предходния вот, ще бъдат дерегистрирани от избирателния списък."

    Така и не става ясно как ще бъдат стимулирани гласувалите на изборите. Що се отнася до негласувалите, то заличаването им от избирателните списъци не е никаква наказателна мярка, първо защото едва ли на много от тях им пука, че няма да могат да гласуват отново. Второ защото когато си поискат след изборите могат да се включат в тези списъци без проблемно и без санкция, че последния път не са гласували. Накратко тези промени са БЕЗСМИСЛЕНИ, защото уж задължителното гласуване не задължително щом няма санкции за негласувалите, а гласувалите ще бъдат стимулирани по не известен начин.... изобщо хубава работа, ама българска!!!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1769 Весело

    с две думи, разликата е че кебапчетата ше се отпускат от МС, така ли?

  23. 23 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Тази мярка цели не да се увеличи броя на хората, които ще гласуват, а точно обратното. Който не гласува един път едва ли ще хукне да се регистрира по някакъв си начин.

  24. 24 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3641 Любопитно

    а кога ще бъде гласувана дерегистрацията на партии приели откровено идиотски и противоконституционни закони

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  25. 25 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1769 Весело

    [quote#21:"Иво"]Така и не става ясно как ще бъдат стимулирани гласувалите на изборите. [/quote]
    като не ги дерегистрират, как да не е ясно!

  26. 26 Профил на gench
    gench
    Рейтинг: 489 Любопитно

    "...както и с дописване в избирателния списък в деня на вота."

    Тогава за чий ще се подават документи до 30 дни преди изборите, за да те впишат отново в списъците, ако си дерегистриран... поредната откровена тъпотия на героите в НС....

  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Най - справедливо ше бъде електронно гласуване и електронна борса за гласове, където парите ти се превеждат веднага щом цъкнеш. По тоя начин Невидимата Ръка на Пазаря ше определи най - достойните.

  28. 28 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    [quote#1:"karabastun"]Знаем, че всички''мъртви души''задължително гласуват - значи и ще продължават да гласуват!!![/quote]
    "По думите на един от вносителите Христиан Митев (Патриотичен фронт) това не означава, че след този срок няма да има възможност гласоподавателят да гласува по съществуващия ред - с обжалване, както и с дописване в избирателния списък в деня на вота."
    Нека дописването да започне сега!
    Цирк.

  29. 29 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1769 Весело

    До коментар [#17] от "Арон":

    нидей само рива ами стягай циклостила че и помагала за предучилищната тази година нема да има

  30. 30 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Данъчните отстъпки са които биха работели. Защото при изборите това би увеличило тежестта на хората с професия и с доходи, от които се събират данъците в бюджета. Тяхното мнение би помогнало на България да избира полезните хора. Хората без професия, без занаят и доходи, които не внасят за БВП, ако бъдат купени също ще гласуват. А целта е първите да са повече от вторите.

  31. 31 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Поредната малоумна простотия! Хем противоконституционна, хем дискриминационна, хем практически неизпълнима като се има предвид капацитетът на нашата администрация! Кой интелектуален ретард му мина през акъла, че някой изобщо ще е в състояние да обработи няколко стотин хиляди дерегистрации, да провери случай по случай дали има основание за дерегистрация, че и да поеме еветуалните обжалвания!?!

  32. 32 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Дерегистрацията ще бъде обявена за противоконституционна.Пълни лайна сътвориха агейн!

  33. 33 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Дерегистрацията е ужасна идея и обслужва предимно ДПС. Активната регистрация е много по-добра и смислена.

  34. 34 Профил на Georgisim
    Georgisim
    Рейтинг: 535 Неутрално

    От тази правна комиция май са тотални олигофрени! Първо според мен нарушават конституцията, после резултатът ще е точно обратен на това, което уж се опитват да постигнат. Всъшност точно това искат да постигнат - колкото може по-малко гласуващи...

    ---------------✂ ---------------------&013 ваучер за еднократен хейт&013
  35. 35 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 962 Весело

    Няма нужда от томбола... по стара традиция на изборите в Балгария мат`риалът единствено губи.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  36. 36 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    Поредният абсурден и противоречив закон, който ще раздели народа. Има чувството, че задачата на депутатите е да закрият спешно държавата. Девизът е "всеки ден - нова идиотщина".

    Gunter glieben glauchen globen
  37. 37 Профил на balduz
    balduz
    Рейтинг: 8 Неутрално

    турция е вашата родина ахмед доган е вашия баща

  38. 38 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    Вчера излезе дна информация, колко неефективно работи НС и как постоянно променя законите с което се създава една несигурност и е източник на професионална некомпетентност (вчера ми се наложи да обяснявам на една служителка от НАП съдържанието на служебна бележка издадена от европейски застраховател, къде точно попада в данъчните облекчвния), а като отворя КСО трябва да прелистя първите три страници докато стигна до чл. 1. Та така е сега и с изборния кодекс - пишат в него какви ли не глупави текстове и след месец ще го променят . А за всичко има лесни решения. Но за да се случат депутатите трябва да бъдат други.

  39. 39 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    "Комисията реши, че ще запише, че може да има стимули за гласувалите, които да се определят от Министерския съвет."
    Пък аз мислех, че купуването и продаването на гласове е престъпление...

  40. 40 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3608 Весело

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":


    [quote#16:"Darth Plagueis"]Както очаквахме, Герб подкрепи ромите, [/quote]
    Сега кво...хвалиш ли се?

  41. 41 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2152 Весело

    [quote#18:"gavrilov"]спокойно: гражданският дълг не се отнася за селяните[/quote]Набързо превърна 500 милиона европейци и 300 милиона американци в селяни които си нямат хабер какво е това граждански дълг.

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3620 Неутрално

    До коментар [#40] от "BGman1":

    Не бе, радвам ви се.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#30] от "ck":
    И според мен това е решението, което би вършило работата. Имало е такова предложение, но Правната комисия по компетентност го е отхвърлила.

  44. 44 Профил на az22
    az22
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote]избирателите, които не са упражнили правото си на вот на предходния вот, ще бъдат дерегистрирани от избирателния списък[/quote]
    Защо всички тъпи милиционери са с нагласата да наказват гражданите, затова че държавната администрация е неефективна?

    Конституцията на една държава се основава на морала на своите граждани
  45. 45 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иво":

    Какви какви! Кебаета и бира и по 20 лева в плик. Нищо ново.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2881 Неутрално

    До коментар [#30] от "ck":

    Е да де, ама ако един плаща 100000 лева данъци годишно ще получи облекчение от 5000 за едно гласуване, а този, който плаща 1000 лева - 50 лева. Т.е. различно заплащане за един и същи труд.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Глупости, бумащина, субективизъм..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  48. 48 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#15] от "Никола Георгиев":

    как какво, остава за след 2018г.! Занимават се с всичко друго от чист популизъм, вместо да свършат истинската работа, а тя е: дигитализиране на процеса по регистрация и броене, онлайн гласуване и анализ на данните от последните гласувания, за да се види кой къде е гласувал и да се почистят тези списъци веднъж завинаги чрез ясна, прозрачна и трайно установена процедура. Но, за съжаление нашите политици са толкова "умни", че просто не им минава през главите идеята, че трябва да оптимизират процеса и да го направят устойчив.

  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Весело

    До коментар [#25] от "extraCACA":

    Хехехе.... ако наистина е това, е голям стимул няма що.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    [quote#0:"0"]може да има стимули за гласувалите[/quote]
    Искам избирателната комисия да раздава бананчета, иначе защо да гласувам ))))

  51. 51 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    ...Заявлението за вписване в избирателните списъци...

    Никой няма и да се замисли, какъв ще е ефектът от горната намера. Първо, печелят партии/ки с твърди ядра. Второ, печелившите ще отчитат висока легитимност, вероятно над 75% от избирателите (т.е. тези вписаните след подаване на заявления) ще гласуват, докато ако се ползват съществуващите списъци, легитимността на народните "избранници" ще е под 25%. Трето, малки файтонджийски партийки, разчитат на заявления подадени от чужбина, за да се доберат до софрата на националния бюджет и парите от ЕС.
    Какви мошеници само определят правилата. Така ще е, докато народът се съгласява да го стрижат и доят. Ами, за какво друго - овцете за това се и ползват.

  52. 52 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1769 Весело

    мисля на всички "работили" по това малоумие да се наложат удръжки в размера на получените за периода възнаграждения плюс глоба за пропуснати ползи и да - втора за нанесени щети, какво ще кажете?

    а при следващ опит - доживотно отстраняване от законодателна дейност посрецтвом камъне и дърве

  53. 53 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Ще може ли и Топлофикация да ме дерегистрира, ако не си платя една сметка.. ?

  54. 54 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "Гласувалите на избори ще бъдат стимулирани, но не с томбола, а избирателите, които не са упражнили правото си на вот на предходния вот, ще бъдат дерегистрирани от избирателния списък."
    Конгениално. Безумието българско няма край. За това сме най - бедните в Европа, единствено Молдова ни конкурира. Има един основен проблем пред българските граждани - данъкоплатци и той е системен - в ниските доходи, в непосилните поради това сметки за ток, вода, отопление/заради които ти пращат съдия - изпълнител/, храна, дрехи и гориво, които в нормалните страни не надвишават повече от 30% от месечните доходи на нормалните хора. Ограбването организирано от разбойника Луканов и учениците му продължава вече 26г. Темата за "задължителното гласуване", е една от многото които отклоняват вниманието на публиката от наистина съществените въпроси на битието в държава - членка на ЕС и НАТО, в която минималната заплата е по ниска от тази в Габон. В същото време обаче целта е и овековечаването на самонареклата се така "поличтическа класа". "Дерегистриране". Оруел ряпа да яде. Звучи стряскащо. Забравили са да напишат, че "дерегистрирането" е "служебно". Нещо, като дерегистрирането на автомобилите без гражданска отговорност. Друго гениално българско законодателно творение. "Дерегистрирала" е Светата инквизиция. Хитлер и Сталин също. В 21век все още "дерегистрират" в Северна Корея и в т. нар. ИД. А "регистрация" кога. След покаяние и бой с пръчки на площада? Вероятноста след няколко поредни "избора" в избирателните списъци да останат около 100 - 200 хиляди избиратели е напълно реална. Тогава партията на станишев може ида спечели някой и друг избор. ДПС и недоносчето на Павел, ако бъде регистрирано от съда - също.
    А сега по същество:
    Конституция на РБ:
    Чл. 42. (1) Гражданите, навършили 18 години, с изключение на поставените под запрещение и изтърпяващите наказание лишаване от свобода, имат право да избират държавни и местни органи и да участват в допитвания до народа.
    чл. 52. (1) Основните права на гражданите са неотменими.

    Без промяна на Конституцията по съответния ред/с квалифицирано мнозинство или с ВНС/ няма как да стане. Каквото и да се запише във всеки друг закон или кодекс, без преди това да е променена Конституцията ще бъде противоконституционно с всички произтичащи от това последици.
    Правото" за това е право - можеш да се възползваш или не от него. Изборът е на съответния индивид.
    Промяната на това право в задължение/само и единствено в Конституцията/, ще породи други проблеми, които също трябва да намерят решение:
    - задължителното гласуване не означава задължително гласуване за някой а задължително пускане на бюлетина, пускането на недействителна бюлетина или бюлетина "против всички", не трябва да намалява броят на всички гласували, защото по този начин търсеният ефект се губи;
    - Неизпълнението на определено задължение трябва да е съпроводено със съответна санкция...../и тук ще се развихри българският управленски и нормотворчески гений/
    Много по - добре е преди избори да бъде въведена "активната регистрация"/отпадат "мъртвите души"/, а когато са гласували по - малко от 51% от имащите "право" на глас изборите да се обявяват за недействителни. Това ще направи значително по - отговорни българските политици към българските граждани.
    А колкото за провеждането на Референдум за задължителното гласуване това ще е напразно упражнение, защото при сегашните прагове за действителност на референдумите, ако те не се променят надолу, почти няма как, който и референдум да е успешен, защото тези, които не гласуват/а те са мнозинство/ няма да гласуват и на референдума, който би ги задължил да гласуват. Затова депутатите да променят Закона за референдумите, като свалят прага /изискуем брой гласували/за да се признае съответният раферендум за действителен.

  55. 55 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2044 Любопитно

    Куц закон. Какъв точно документ ще представят пътувалите в държава от ЕС - печат върху дланта?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    Интересува ме, по какъв начин ще накарат хората задължително да гласуват.

  57. 57 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    До коментар [#29] от "extraCACA":
    Баси, тъкмо се бях засилил за второ..ама немааа! На, Баце да скиа как спада раждаемостта

  58. 58 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#56:"Роси"] по какъв начин ще накарат хората задължително да гласуват.[/quote]

    До коментар [#56] от "Роси":
    Е, Данко Хаирсъзина и без това се шляе без работа, а криваци - колко щеш

  59. 59 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#21] от "Иво":

    Искам още сега 48 инчов за европейското! Иначе - да ме заличават, майната им, голям праз, се ми е тая. И без това не ми е ясно като как ше ме накара някой да си загубя времето на някакви опашки, тъмни стаички и прочие. Апцурт. Освен, ако Баце не прати аверите си с бухалките да ни подкарат насила къде изборните секции

  60. 60 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    До коментар [#52] от "extraCACA":
    Защо имам подозрения, че всичко е мижи да те лажим? Има ли значение дали някой е гласувал или не? След като на всички ни е ясно, че се подменят масово секционни протоколи, преварително се нагласят резултатите, а ако случайно стане някакъв гаф, грешките ги поправя ЦИК, която отдавна вече не е самостоятелен и независим орган.

  61. 61 Профил на rosy_rosenthal
    rosy_rosenthal
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Що за глупост?! Санкцията за дерегистрация обезсмисля задължителното гласуване.

    Тези, които така или иначе отказват да гласуват просто не отиват до урните и ги дерегистрират и за следващите избори. За тях това даже е бонус. Т.е. броят на гласоподавателите отново е нисък дори и при задължително гласуване. Евала кръвопийци, отново добре го измислихте и прецакахте народа.

    Решение изцяло в полза на ДПС...

  62. 62 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1769 Весело

    До коментар [#60] от "Арон":
    принципно, и аз съм за варианта с камънете

  63. 63 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#11] от "jza49480915":

    Гласуването е въпрос на избор, когато нямаш такъв, не избираш най-малкото зло.
    А и всички много добре знаем фразата, превърнала се в клише - ако изборите решаваха нещо, щяха да ги забранят.

  64. 64 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Аз друго не разбирам - как така задължаваш неграмотни хора да гласуват (не ги видях в изключенията)?
    И как очакваш хора, които не говорят, разбират и пишат на официалния за държавата език да направят информиран избор?
    Официализират безмислието на цялото мероприятие.

  65. 65 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Задължителното гласуване или стимулираното с томбола, пари или по друг начин, би дало резултати по целесъобразност (за някои), но е теоретически неправилно. Правилното решение е да се въведе образователен ценз - около 5-ти клас - и максимална възраст за гласуване - около 55-60 г. Това изисква промяна в Конституцията и преподписване на редактирани международни документи или оттегляне на подписите от тях. Но историята изисква това да се направи, защото е изключително важно.
    Вместо образователен ценз, без преподписване на международни документи и промяна на Конституцията, може да се въведе усложнена бюлетина, играеща ролята на тест за интелигентност.

    Маймуните (в буквален смисъл и не само) и неграмотните НЕ ТРЯБВА да гласуват, а не да се търсят начини те да гласуват, но гласът им някак си да се омаловажи. Нещата трябва да се наричат с истинските им имена и това трябва официално да се отрази в системата на гласуване.

  66. 66 Профил на Faihle
    Faihle
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Това нещо ми изглежда незаконно. Да се махат избиратели от списъците. И знаем на кого е изгодно.

  67. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4150 Любопитно

    [quote#61:"rosy_rosenthal"]Що за глупост?! Санкцията за дерегистрация обезсмисля задължителното гласуване.
    Тези, които така или иначе отказват да гласуват просто не отиват до урните и ги дерегистрират и за следващите избори. За тях това даже е бонус. Т.е. броят на гласоподавателите отново е нисък дори и при задължително гласуване. Евала кръвопийци, отново добре го измислихте и прецакахте народа. [/quote]

    Абсолютно вярно, точно за това става въпрос. Вместо да увеличат процента на гласували те ще го намалят с тъпия им закон.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  68. 68 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#12:"isopropophlex"]какво точно му е правилното на това[/quote]
    Рязко ще намалеят мъртвите души.

  69. 69 Профил на damianrm1
    damianrm1
    Рейтинг: 217 Гневно

    Тия депутати-СЪВСЕМ ИЗПЕРКАХА.
    Първо-това е противоконстутуционно и със сигурност ще бъде отменено!

    Второ-как пък никой не се сети за най-простата мярка- поне 30-40% от негласувалите са, защото живеят примерно в Сф, а се водят в др. град по постояннен адрес. Ако могат да отидат в която и да е секция и да гласуват-ще реши проблема на 30-50%!!!

  70. 70 Профил на damianrm1
    damianrm1
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Въобще-вместо да улесняват процеса, колко народ в Сф. е вътрешно разместен и не иска да троши 2-3 часа да пътува от ж.к. Люлин до примерно ж.к. Дружба - щото не рапознава политици да работят за него, те - деригистрация - най-лесното за тях! Че и веднага след първия избор ...НИКОЙ от дерегистрираните няма да ходи после до нотариус да се регистрира отново-100% сигурно е! Поне след 2-3 избори да го бяха направили!

    Най-добре е ел. гласуване-всичките ми познати, вклю. родителите ми се преброиха електронно, ще могат ида гласуват!

    Бе въобще - пълна импотентност от тия депутати-не с 1/2, 1/10 от тях само да оставят най-добре!!!

  71. 71 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 812 Любопитно

    "Комисията реши, че ще запише, че може да има стимули за гласувалите, които да се определят от Министерския съвет. Не се въведе задължителна норма за стимулиране.""
    Само аз ли виждам това обтекаемо определение като голяяяяма корупционна яма.
    Кои гласоподаватели ще бъдат стимулирани, защо не всички, по какви критерии....
    Все по-тъпо става.
    В желанието си да угодят на патриотичните идиоти, герберите стават смешни.
    Ще ме лишат от избирателни права!!! , а ако искам да ги възстановя ще ходя по опашки и ще се блъскам с общинската бюрокрация. Това според тариката от Скат било достатъчно наказание. НО в деня следващите избори не е ясно дали няма да има дописване ( на мургави групи или бг лумпени) ????
    Да затрудним нормалните хора и да улесним платения вот , за да си осигурим лесна победа, на това ми приличат патриотичните игри със закона.
    Ами ако не се съберът достатъчно депутати да сезират Конституционния съд?
    Ами като знаем колко партийно зависими наблъскаха в КС - ААнастасов от ГЕРБ, брадясалия Велчев ....
    Кво става на тая територия ?

  72. 72 Профил на Nightingale
    Nightingale
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Опорочиха нещата за пореден път - сега ще затруднят още повече хората да гласуват и ще откажат трайно още повече гласоподаватели да гласуват - вече и заради новата бюрокрация. Няма истинско наказание за негласувалия, няма и истинска награда, в същото време се поставят нови административни прегради така че още повече да ни затруднят да упражняваме правото си на глас.

  73. 73 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Глупости и само глупости! Да отворят по една скара пред всяка избирателна секция и да раздават кебапчета. За евролекетата може и трюфели вместо кебапчета.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  74. 74 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Какъв е този стимул да не те дерегистрират, тоест стимул да не бъдеш наказан. Барем по един локум да раздават за стимул, много са стиснати и за капак ще си оставят за тях паричният стимул по 11-12 лева на гласувал по 4 години стават десетки милиони в партийните каси.

  75. 75 Профил на lameo
    lameo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Искат да изкарат подивял НАРОД на улицата? Ама моля Ви, той е някак дълбоко позаспал последните 25 години, но те тъй усърдно се трудят, че ще успеят в скоро време. Смешното свърши.

    Cetus
  76. 76 Профил на nenkoii
    nenkoii
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Принципно идеята е добра, но подходът на ПФ е грешен. Например предложението им да се спират социални помощи при негласуване - такава мярка ще стимулира да гласуват точно хората, които... по-добре да не гласуват.

    "Той уточни, че не приема и вариант на депутатите Мартин Димитров и Петър Славов за 5% отстъпка от данъка общ доход, който беше и отхвърлен."

    ...ето това е правилният подход. Само че предложението е необмислено - 5% е твърде радикално и ще опразни бюджета. Едно намаление от 1% на ДОД за всеки гласувал от друга страна ще е поносимо за бюджета и ще докара до урните правилните хора.

    Жалко само, че никоя от 240-те тикви не се сеща за тия неща.

  77. 77 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 511 Неутрално


    Който не гласува (не може, не иска), трябва да си носи след това извинителна бележка, защото ще бъде залечен от списъка за следващите избори , което пък изобще не значи че няма да може да гласува.

    Това как се нарича, поущряващо наказание: ако не гласувате, другият път просто няма да очакваме да гласувате, осван ако не паднете на колене пред нас или пък не.

  78. 78 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ели":

    Напълно съм съгласен, вместо задължително, ще стане затруднително.

  79. 79 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    "Изброени са и възможностите, при които избирателите няма да бъдат заличавани по уважителни причини са инцидентно отсъствие от страната за периода на произвеждането на избора; заболяване; учебна/служебна заетост, българите в чужбина и други непредвидени обстоятелства. Удостоверяването става с представянето на съответните документи."

    И сега си представям, какъв хаос ще настъпи в общинските администрации - ще заличават от списъци, а после върви доказвай, че си имал "уважителна причина", губи време да вадиш документи и въобще една хубава работа по български.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  80. 80 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ...избирателите, които не са упражнили правото си на вот на предходния вот, ще бъдат дерегистрирани от избирателния списък...
    Това най-вероятно няма да мине през Конституционния съд!
    Г.Е.Р.Б. уверено си копаят сами гроба със все по-голяма скорост и ако приемат и задължителния вот ще получат такъв шамар,че в следващия парламент може да нямат и 60 дупетати!

  81. 81 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    [quote#72:"Ели"]Опорочиха нещата за пореден път - сега ще затруднят още повече хората да гласуват и ще откажат трайно още повече гласоподаватели да гласуват - вече и заради новата бюрокрация. [/quote]

    Абсолютно. Вместо да изпишат вежди, избодоха очи.
    Дано не се приеме това безумие в залата.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  82. 82 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Отлична статия по темата на Николай Пенев от Терминал3:

    http://terminal3.bg/sluzhebna-pobeda-s-3-0/

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  83. 83 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 574 Гневно

    Както би казал храбрият войник Швейк:
    "Направиха, едно голямо лайно направиха!"

    Хем ще е задължително, хем на никой няма да му пука отново дали ще гласува или не. И така се натъртва уникалното българско правило, че законите са нещо, което може и да не се спазва...

  84. 84 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#82] от "Cassi":

    Тъпа статия - от средата на първия абзац повече не можах да я издържа! Още един, който се прави на голям разбирач и познавач на всичко!

  85. 85 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    С това стимулиране ако го бяха записали с томбола или други материални стимули само щяха да вдигнат циганският вот. Те ще се наредят на опашка колкото и дребно да е щом е безплатно.

    Гледал съм ги как ухилени се измъкваха от платените митинги на БСП нарамили един стек минерална вода, това им беше авантата. Българин би се надсмял на такъв "стимул" но те бяха много щастливи. Тези "патриоти" са доста тъпички понякога, въобще не отчитат реалностите.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  86. 86 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    [quote#83:"cristo_n"]"Направиха, едно голямо лайно направиха!" [/quote]
    Ами такава беше поръчката. Самата идея да направиш нещо задължително без реално да имаш инструмента да го направиш такова е тъпа.

    Същото и с отписването. Масово хората няма да отидат, отписват ги и за да се запишат отново една сложна процедура. Което още повече ги демотивира, ако бяха в списъка можеше и да се подлъжат някой път да отидат да гласуват но сега както ги няма гарантирано се отказват.

    И кои ще останат? Платеният вот защото тях ги проверяват и твърдото партийно ядро. Т.е. вместо по-широка представителност ще се получи точно обратното.

    Просто е тъпа самата идея да закараш насила хората да гласуват сякаш са стадо. И че като отидат да гласуват непременно ще пуснат валиден вот за някоя от партиите. Точно обратното, протестно няма да пуснат валиден вот или въобще ще се откажат завинаги да гласуват, ще използват възможността да ги отпишат. И цялото упражнение става не само безсмислено но и вредно.

    Има само едно положително нещо и то е, че това гарантирано няма да мине през КС. За да стане едно право задължение е необходима промяна в Конституцията.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  87. 87 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    [quote#51:"Мърмор"]Второ, печелившите ще отчитат висока легитимност, вероятно над 75% от избирателите[/quote]
    Точно това е идеята. Избирателни списъци отразяващи не РЕАЛНОТО население а само тези които са се регистрирали. И след това фанфари за висока подкрепа и пълна мъгла колко реална е тя.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  88. 88 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#63] от "frisky":
    Това което го пиша е вярно защото процента на не гласувалите се разпределя на партиите минали необходимия минимум като се разделя по толкова колкото % са спечелили.Вярно че предварително са разпределени местата но когато излезем да гласуваме може би ще имаме и смелостта да си потърсим правата и на улицата.казано е че сговорна дружина планина повдига а тук ще се иска да се бута по лесно и по ефикасно.Когато през една година се проведат три избора за парламент нещата ще почнат да се изчистват и да останат само читави и можещи и най важното милеещи за държавата управници.

  89. 89 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Негласувалите гласуват за тези, които са в политиката, за да ги крадат. Глупаци...

  90. 90 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Чрез механима, наречен политика, се решава кой ще управлява 35 млрд. на година - 140 млрд. за един мандат. Негласуващите казват, че това не ги интересува - такъв човек аз просто го наричам ГЛУПАК! 140 млрд. са много пари... И правилно, негласуващите трябва да бъдат заличавани от списъците - не са нужни глупаци, когато се определя най-важният въпрос в държавата - кой и как ще харчи 140 млрд. лв!!!

  91. 91 Профил на Георги Георгиев
    Георги Георгиев
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Опозицията може да гласуват и пак да ги извадят от списъците! Ако ще те заличават, трябва да има ясно (и публично) доказателство че не си гласувал!

    "Изборът между ляво и дясно е, условно казано, избор между капитализъм и социализъм. А ние имаме проблем с феодализма." Кристиан Таков




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK