На прицел ли са споделените пътувания

На прицел ли са споделените пътувания

© Георги Пауновски



Няма идея за забрана на сайтовете и групите в социалните мрежи, през които хора предлагат споделено пътуване, за да си разделят транспортните разходи. Недоволството е само срещу "предриемачите", които под прикритието им, правят бизнес. Това обявиха днес представители на автобусните превозвачи и Министерството на транспорта в отговор на въпроси на "Дневник" по повод информация от срещата им вчера, че заедно са обсъждали затварянето на такива сайтове.


Идеята не била на министър Московски, той само подкрепя


От министерството уточниха също, че идеята за санкции не е на министър Ивайло Московски, а той просто е подкрепил искане на автобусните фирми. Той подкрепи мнението, че е недопустимо да има сайтове, които рекламират незаконна услуга. Министерството на транспорта не може да ги спре, това е от правомощията на съда, който трябва да бъде сезиран от засегнатите", обясниха от дирекция "Връзки с обществеността и протокол на министерство на транспорта".




Под прикритието на споделените пътувания се прави бизнес


От там обясниха също, че министърът не е срещу споделените пътувания, при който хората се организират, за да не пътуват с празни автомобили и си делят цената на бензина, а срещу сайтове, който рекламират всекидневни маршрути с обявена цена. "Това е бизнес, включително има постоянни превози до Западна Европа, които се извършват в нарушение на Закона за автомобилните превози с превозни средства до 9 места, които не подлежат на контрол от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", допълниха от транспортното министерство.


Това разделение направи и председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България Галя Топалова. Тя каза пред "Дневник", че има над 3000 микробуса със 7+1 и 8+1 места, който извършват ежедневни превози в страната и чужбина. "Те събират хора по автогари и жп гари, а вече ползват и интернет. За проблема алармиране от 4 години, но той става все по-сериозен", уточни тя.


Топалова посочи, че за дестинации като Перник, Кюстендил, Дупница и други почти никой не ползва автобуси. От Кърджали всяка събота пък тръгвали по над сто микробуса за цяла Европа.


50% от превозите са в сивия сектор


Според разчетите на браншовата организация, която обединява фирми с общо над 5000 автобуса, нелегални превозвачи, които не плащат данъци, осигуровки, лицензи и возят с коли с неясно техническо състояние, извършват около половината пътувания в страната и чужбина. Освен, че ощетяват бюджета с десетки милиони левове, те носят риск и за пътниците, тъй като не е ясна квалификацията на водачите. Шофьорите нямат задължение да почиват и често карат по 30 часа без почивка.

Има направления, по които почти никой не ползва автобус, казват от браншовата асоциация.

© Георги Кожухаров

Има направления, по които почти никой не ползва автобус, казват от браншовата асоциация.


"Постоянно има инциденти. Преди десет дни такъв миробус катастрофира в Австрия. Седем души са в болница", каза Галя Топалова. По правило при тези превози возещите се не са застраховани, докато обезщетението при смърт в автобус, извършващ международен превоз достига 300 000 евро. Неофициално се говори за около 50 смъртни случая на година в такива автомобили, но е невъзможно цифрата да се уточни при липса на отчетностт на пътуванията.


950 санкционирани за 5 години


Галя Топалова обясни, че са подавали десетки сигнали до Министерство на транспорта, агенцията по приходите и МВР за такива нелегални превозвачи, включително с номерата на колите и снимков материал, но ефект няма. От министерството на транспорта казаха, че доказването на подобни нелегални превози е трудно.


Основният проблем е, че служителите на автомобилната администрация нямат право да спират коли с под девет места и обща маса по-малка от 3.5 тона. В същото време служителите на КАТ могат да ги спират, но не и да съставят актове по Закона за автомобилните превози.


Така вариантът е да се правят съвместни проверки, или когато пътните полицаи открият доказателства за нерегламентиран превоз, да извикат колегите си от автомобилната администрация. Иначе санкцията за нарушителите не е малка - 1500 лева и задържане на автомобила за половин година на платен паркинг, който се заплаща от собственика.

Превозните средства, с които се извършват нелегални превози, са в правомощията за контрол на КАТ, но само що се отнася до нарушения по Закон за движение по пътищата.

© Георги Пауновски

Превозните средства, с които се извършват нелегални превози, са в правомощията за контрол на КАТ, но само що се отнася до нарушения по Закон за движение по пътищата.


Според Галя Топалова миналата година е имало доста съвместни проверки, в които са участвали и данъчни, като са спрени над 100 автомобила, използвани за нелегални превози. Сега обаче подобни акции нямало, като надеждите са на предстоящите срещи на асоциацията с министрите на финансите и вътрешните работи да се договори по-чест съвместен контрол.


От Министерството на транспорта уточниха, че съвместните проверки продължават, като те се правят основно по сигнал. От 2011 година, когато влизат сегашните санкции, до края на миналата са били времено спрени 950 превозни средства. През миналата година те са 114, като се падат по около 4-5 коли на областен град. Забелязва се намаляване на броя на временно спрените от движение превозни средства, като през 2011 г те са били около 200, а след това са около 144-120.


Превозвачите искат криминализиране на неказионните курсове


Заради сложния казус с проверката и санкционирането, превозвачите настояват за промени в закона, за които разчитат на депутатите. Те искат и криминализиране на това престъпление, като минималното наказание е пробация, а при по-тежки случаи дори и затвор.


Доказването на незаконния превоз обаче е трудно. Превозвачите инструктират пътниците да казват, че са роднини и приятели, които пътуват заедно. Дори когато на пътя все пак някой признае, че си е платил за превоза, често в съда се отрича от думите си и актовете падат. Друг вариант за доказване на извършено закононарушение е използването на подставени лица, но това се практикува сравнително рядко.


Счупен телефон или отстъпление


След вчерашните информации за забраната на сайтовете за споделени пътувания, последва сериозно възмущение в социалните мрежи срещу идеята. Във "Фейсбук" има много групи, в които хора споделят места в автомобилите си когато пътуват, особено през лятото, а често такива се организират спонтанно с предложения в статус - "Утре пътувам за град Х, мога да взема двама човека" или "Тръгвам след три часа за град У, едно свободно място", които няма как да бъдат ограничени и не се правят с цел бизнес.


А сайтовете за споделено пътуване, срещу които искат регулация превозвачите, са само един от начините за достигане до потенциалните клиенти, наред с лова на пасажери пред авто- и жп гари. Липсата на ясна позиция и уточнения след вчерашната среща, кои точно сайтове се имат предвид, какви санкции се предлагат или как да се подобри контрола създаде свръхнапрежение, но сега проблемът стана публичен и се очакват предложенията на държавните институции.

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на duruduru
    duruduru
    Рейтинг: Неутрално

    На прицел ли е сивата икономика?

  2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 714 Неутрално

    вместо да ги стимулират, те ще ги забраняват..

    Идиоти-монополисти..

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Познавам германец, който си купи миниван и го изплаща като споделя пътуването всяка седмица между Германия и Австрия. Това "предприемачество" ли е у нас, защото в Германия явно не е. То затова нямаме малки фирми, защото държавата ги гледа под лупа, а за големите си затваря очите...

  5. 5 Профил на humann
    humann
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Как така сайтове за споделено пътуване? Аз разбирам това като сайтове пълни с пътеписи, където хората си споделят информация за своите пътувания и преживявания. Така ли е? Или става въпрос за пътуването на авто-стоп??

  6. 6 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 768 Неутрално



    Гербаджиите са най - отвратителните лобисти на всяакакви монополисти и картели в икономиката на страната.



  7. 7 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Аз нямам против да се возя с непознати в колата, както нямам против непознатия да си слага кинти отгоре за амортизация, винетка и поддръжка на автомобила, както нямам против и да плащам на алтернативна система за регулация тип рейтинг.
    Обичам да имам избор

  8. 8 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#5] от "humann":

    Поства някой човек в сайта или във Фейсбук страницата "В събота сутринта пътувам от София до Пловдив, имам 2 свободни места в колата" и му пишат желаещите и му дават няколко лева за да ги закара и всички са доволни.

  9. 9 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    От гледна точка на държавата основната разлика между предприемач и "измамник" е дали си плаща данъците или не.

    Понеже съобразяването на законите носи със себе си немалък разход на ресурси - и средства, а и време - нормално цените да са по-ниски ако не се обръща внимание на държавата.

    Това е то сивата икономика.

    Ролята на министерствата е да намерят начин да накарат сивите да започнат да си плащат данците.

    Което става най-лесно като намалят въпросните данъци, но най-вече упростят целия бюрократичен процес, който в момента изисква наемане на счетоводител и адвокат само за да можеш да си изряден в подаването на данни обратно към държавата.

    Хората нормално избират сивия бизнес ако предлага качествен продукт/услуга.

    Когато такъв продукт/услуга се разрастне достатъчно той ще има ресурсите да си намали печалбата за да изсветлее и да го е спокоен от държавен рекет.

    Така си е по цял свят, повече или по-малко.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  10. 10 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 768 Неутрално



    И честито на умните софиянци. Току що другарят Дончо Барбалов , заместник - кмет и син на генерал Барбалов от Държавна Сигурност съобщи, че ще увеличат такса смет.



  11. 11 Профил на humann
    humann
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#8] от "Yard":

    Благодаря за бързият отговор. И ако е така какъв е проблема? Аз проблем не виждам. Хората спестяват пари от това... какво лошо има примерно да го напиша във Фейса и братовчедка ми или някоя друга роднина да ми даде някой лев за бензина... това е мега тъпотия и тая държава е време да спре да се гаври с хората, защото на народа му писна.

  12. 12 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Дали ще доживеем, министерски съвет, от хора с разум?...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  13. 13 Профил на Веселин Петров
    Веселин Петров
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Да не забравите да криминализирате и автостопаджиите! Возят се и не плащат.

  14. 14 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боби Колев":

    Тя дъжавата не може да накара бакшишите да си плащат, иска да "регулира" споделените пътувания. Споделеното пътуване не е бизнес, никой не го прави с цел печалба, а с цел намаляне на разходите и извършване на услуга. Аз за изхабеното гориво съм платил вече ДДС, акциз, платил съм за колата данъци, застраховки и т.н. Сега трябва да платя и затова, че не съм дал 10 лв. за да се возя сам, ами съм дал 5 лв. и съм возил някой друг?

  15. 15 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Мафията се опитва да установи монопол във всички сфери на дейност, като принуждава малките фирми да влязат в сивата икономика и така по-лесно да бъдат отстреляни. За да стана превозвач от Кържали до София трябва да си усигуря подписите на кметовете на София и Кържали. Ако обаче не съм от "нашите" ще трябва да вляза в сивата икономика. Затова законните превозвачи са 2 фирми - една на ДПС и една на ГЕРБ. Всичко останало е принудено да е в сивата икономика. Борбата със сивата икономика в действителност е борба за монопола на тия боклуци.

  16. 16 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Ще хванат на босия цървулите.....Бракониерските превози си цъфтят още от преди някой да се е сетил за сайтове за споделено пътуване. Ако някой спре бусовете между Дупница и Милано ще го черпя .....то си е мафийка

  17. 17 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Пичове, бихте ли ме светнали нещо? Защо КАТ е към МВР, а не е към Министерство на Транспорта?
    То мога да продължа и с... Защо Икономическа полиция са отдели или сектори към окръжните дирекции на МВР, а не е към Министерство на финансите?
    Ето заради такива цецовизми работите не вървят

  18. 18 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 744 Неутрално

    [quote#0:"Топалова"]Топалова посочи, че за дестинации като Перник, Кюстендил, Дупница и други почти никой не ползва автобуси. [/quote]
    Топалова лъже. Айде нека да се пробва да си купи билет за автобус през уикедна Кюстендил - София да види какво е с местата.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  19. 19 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 920 Неутрално

    А, споделената сметка в ресторанта?
    А ,споделената цигара?
    Политиците се осраха!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  20. 20 Профил на duruduru
    duruduru
    Рейтинг: Неутрално

    Пък утре сводниците ще измислят сайт за споделени съпруги/приятелки и матриала пак ще ревне че държавата мачка хората ...
    Всичко що е модерно и идва от САЩ незабавно става полезно и прогресивно, па макар и 20 години да са били против самото явление - допреди да има сайт за него и да се прекръсти от незаконно на "споделено".

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#5] от "humann":

    БоШке...

    И тия тикви, протекционисти на монополизма така го разбират.

  23. 23 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 870 Неутрално

    А защо не забраним автобусите? Те си моделират разписанията, за да крадат пасажери от БДЖ.

  24. 24 Профил на wnw04489661
    wnw04489661
    Рейтинг: 768 Неутрално



    Ай честито на умните и красивите софиянци.

    По думите му в момента около 70% от приходите от такса "смет" са от бизнеса, а той генерира 30% от отпадъка. Ако съотношението се обърне, таксата за някои граждани може да се увеличи и в пъти, но всеки случай ще бъде индивидуален. "Ангажирам се, когато проектът стане закон, да изпратим на гражданите в София как точно ще се промени дължимата от тях такса", заяви Барбалов.


    http://www.mediapool.bg/nova-formula-vdiga-taksa-smet-za-bita-dogodina-news248230.html



  25. 25 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    това ще е тотално лобистки закон удрящ най- бедните които искат да спестят 5-10 кинта, основно студенти

  26. 26 Профил на duruduru
    duruduru
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#23] от "yavooor":

    А защо не си закупиш автобус и не го споделяш с чакащите редовен превоз по спирките? Кой ще докаже че не са ти приятели и познати и не ти плащат само за бензина? Къде е тънката граница? Няма такава. Даже може да возиш приятели и познати от Дупница до Милано всяка седмица! В малкия град всички са познати и приятели ...
    П.С. По колко вървят еърбъсите?

  27. 27 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Доколкото разбирам, става въпрос за всекидневните "споделени" пътувания с цел печалба и с микробус.
    От там обясниха също, че министърът не е срещу споделените пътувания, при който хората се организират, за да не пътуват с празни автомобили и си делят цената на бензина, а срещу сайтове, който рекламират всекидневни маршрути с обявена цена. "Това е бизнес, включително има постоянни превози до Западна Европа, които се извършват в нарушение на Закона за автомобилните превози с превозни средства до 9 места, които не подлежат на контрол от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация"

  28. 28 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1020 Весело

    [quote#19:"Без коз"]Политиците се осраха![/quote]
    Хъмм...Кажи ми нещо ново

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  29. 29 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 690 Гневно

    Не бях чувал за такъв тип лобизъм,това е БРУТАЛЕН лобизъм,и антихуманизъм!
    Как да не намаляваме с 48хил.
    Тази държава Тиквата я направи да се живее страшно трудно!!!
    Набутаха дълговете на банка която можеше все пак да бъде спасена,но решиха да я фалират защото след това я разкостиха,на всичкото отгоре тези които цял живот са сабирали пари ги направиха отрепки и настройват хора срещу хора!!!Маси срещу маси!!!
    Отвратително е просто.КЛОАКА!!!

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Весело

    До коментар [#26] от "duruduru":

    да знаеш, че на запад има споделени пътувания и със самолети. Дори и отряд 28 качва споделено срещу пари. Това московския знае ли го !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на spyrogyra.
    spyrogyra.
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Тя понеже въпросната другарка Галя Топалова се скъсва да плаща данъци и да спазва законите. Нищо ,че третира шофьорите си като животни...

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Весело

    До коментар [#26] от "duruduru":

    Баце е по еърбъсите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#31] от "spyrogyra.":

    Галка всички я знаят.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Билет Ямбол - Солун на известна автобусна компания - 60 лв. Пътува над 10 часа.
    С кола човек може да закара 3 човека на цена по 50 лв, при това два пъти по-бързо. В едната посока ще изгори примерно нафта за 50 лв (500 км х 6/100 х 1.70 лв). Остават му 100 лв чисти.
    На обратно - още толкова.
    т.е. с един курс един безработен ямболлия може да си изкара 200 кинта, необлагаеми.
    Един път седмично да пътува, това са му 800 лв чиста пара, стига да си намира пътници (но не мисля, че е трудно).
    Застраховка на местата в автомобила струва 20-30 лв отгоре на гражданската (за да е спокоен и той, и пътниците).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  35. 35 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 688 Весело

    До коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":

    че то и у нас има такова нящу - малко ли спорт мина през Отряд 28?

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#34] от "Athanatos":

    значи един спасен от гладна смърт и да си храни семейството - лошо ли е?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Разстроено

    До коментар [#35] от "zidane":

    Нали и аз това казвам. Значи Бойко може да вози споделено за пари а народът не може - гробарска демокрация .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  38. 38 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Технологиите се променят и улесняват хората да си споделят разходите. А това се прави, защото себестойността на пътуването с автобус е много по-ниска от цената на билета. Освен това вече хората имат коли и както с появата на камиона много каруцари и ханове са загубили клиентите си така става с отказващите да се реформират автобусни фирми. Отделен е въпроса, че държавата не провежда политики, а само събира данъци. В същност какво искаме? По един път да минават 1000 автобуса по 50 човека на ден или 25000 автомобила по 2 човека? Съответно какво правим хем да е хубав пътя, хем да посигнем първото или второто?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  39. 39 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    [quote#36:"КМЕТ В СЯНКА"]значи един спасен от гладна смърт и да си храни семейството - лошо ли е?[/quote]
    Лошо е!
    Щото аз плащам данъци, а той не!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  40. 40 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Весело

    До коментар [#39] от "Athanatos":

    бълха те ухапала. като толкова ти е дерт спри да плащаш.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  41. 41 Профил на indonesia_bg
    indonesia_bg
    Рейтинг: 388 Неутрално

    В студентските си години пътувах на авто-стоп. Но това беше миналия век... далечните 1990-94 г. Солидарно съм спирал да кача в колата и аз на автостоп. Сега са други времена, вместо да махаш с ръка, "цъкаш" по телефона. Къде е проблема? Нали си плащаме за интернет, мобилни оператори и т.н.? Не зная къде е сбъркана системата - в България или някъде по света, но, например в Джакарта - столицата на Индонезия - с население около 20 -25 милиона човека, ако си сам в колата те глобяват. И всеки се оглежда да качи някого, само и само да не отнесе глоба "вредни емисии".

  42. 42 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 279 Неутрално

    аха, споделените пътувания са проблем сега. 10 човека, които пътуват в микробус и са платили на приятел да ги закара на ски, или гурбет в Австрия...

    мутраците не обичат, когато има парични потоци, от които те не получават процент.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  43. 43 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Предлагам пълен бойкот на автобусните превозвачи. Да фалират всичките! Да не ми се правят на отговорни и честни. Честни мошеници са! Укриват данъци и крадат и от персонала си. Много автобусни превозвачи осигуряват работниците си на минимална заплата. Така крадат и от работника и от държавата. Купуват си фактури от бензиностанциите и от други източници и така си спестяват данък печалба и ДДС. Времената за управление масово не се спазват! Тия ли ще ми се правят на честни? А да не си отварям устата за свръхкорупцията в ДАИ. Много добре знам за какво става дума. Няма такава измет.
    ОСТАВКА на Москов!!! Този човек е лобист и е отговорен за корупцията в министерството. Бранша е свръхрегулиран. Има абсурдни изисквания за лицензиране. Ясна е идеята- да няма малък бизнес.
    Споделените пътувания не носят печалба. Хората са се организирали за да не плащат на транспортната мафия. Споделените пътувания са бъдещето! Не бива да позволяваме на тия крадци и мошеници да ни обират. Технологии като тази на UBER би била много от полза. Честния министър и честните превозвачи. Боклуци!

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  44. 44 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    [quote#34:"Athanatos"]Застраховка на местата в автомобила струва 20-30 лв отгоре на гражданската (за да е спокоен и той, и пътниците). [/quote]

    Ама никой не я прави, защото са "излишни харчове", а ако стане катастрофа, застрахователя ще докаже, че е било нелегален превоз срещу заплащане, и няма да плати на пътниците нищо.

    Знанието е сила, информацията - власт
  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Весело

    Ама и г-н Пауновски е един - развали веселбата.
    Вчера управляващите опозиционери така се вихреха да жигосват "тъпия Московски, дето ще закрива фейса" и в подкрепа на "малкия бизнес", е, маааалко незаконен и нелоялен, ама щом гадното правителство го притиска, значи трябва да се подкрепя.......
    А днес, не щеш ли, нормална информация.......
    Мъка, мъкааааа опозионерско-управляваща.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  46. 46 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1458 Любопитно

    До коментар [#43] от "б_еко":

    Оооо, душевен крясък на "дребния бизнес" с 20 годишен пътнически Форд "акула", м?

    Знанието е сила, информацията - власт
  47. 47 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Тоест Москов е подкрепил незаконното искане да бъдат затваряни сйтове...

  48. 48 Профил на nomer57
    nomer57
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е директна атака към българският сайт Превозвалник

  49. 49 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3514 Неутрално

    За мен всичко е въпрос на лична преценка. Макар че не се чувствам богат, предпочитам да пътувам сам или семейно с моята кола. Това не значи, че съм против хората да си поделят разходите. А държавата и превозвачите е нормално да мрънкат.

    Еретик
  50. 50 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2962 Неутрално

    Държавата се бърка директно в личния живот на гражданите.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  51. 51 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#46] от "pag":

    Някаква дребна чиновническа душица ли си? Сам не си знаеш интереса. И вероятно затова си щастлив в блатото. Не се засягай. Не искам да те обидя. Не ми и отговаряй. Не е нужно.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  52. 52 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#28] от "onemanband":

    Не мога.... все до амазаните им задници опираме!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  53. 53 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    [quote#40:"КМЕТ В СЯНКА"]бълха те ухапала. като толкова ти е дерт спри да плащаш.[/quote]
    С удоволствие бих спрял, ма никой не ме пита.
    Ама ако можех, и ако всеки можеше, после щяхте да питате - кво стана с 20-те заплати на полицаите, кво стана и с 12-те заплати през годината на учителите, кво стана с пенсиите на мама и тате...
    Пък и първи циганите ще направят възстание, щото няма да има за помощи...
    Тоя имагинерен ямболлия, ако пътува 2 пъти седмично, може да прави по 1600 лв месечно. Изобщо не бих го нарекъл "гладен". Само че хората, които получават по 1500 лв плащат по близо 350 лв данъци и осигуровки. Ама тоз със заплатата от 1500 няма да получава детски, нито помощи, а онзи дето хем не внася нищо, хем ще получава и детски, и помощи за ток, и помощи за нам си кво...
    Не обичам държавата в този ѝ вид, но няма начин... иначе ще станем като Сомалия.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  54. 54 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 497 Неутрално

    ШАфьорите ще трябва да се примирят и да мислет по друг начин. Московски тоже. Ако затворят сайтовете,не могат да затворят Фейсбук или другите социални мрежи и блогове. Другари,трябнва да ви съобщя една трагична за вас новина,а тя е ,че духът от бутилката е изпуснат.Връщане няма.Ще го разберете,но ще стъпвате много пъти на мотиката.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  55. 55 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Добре, тоя Московски, с акъла си ли е, а и превозвачите. Как ще обсъждаш затваряне на сайт, който може да се хоства по целия свят. Технически не може да се реализира.
    Как можем да определим един превоз като незаконен, след като имаме свобода на движението като изконно право. Нали не сме в концлагер. Това че си натоварил 15 души - незаконен превоз ли е? Само болни глави може да го родят това ?
    Отделен е въпроса, че трябва да се намалят таксите и разрешителните в автомобилния и трансп. бизнес и това да мислят министрите. А не да дефинират законен и незаконен превоз. Всеки превоз е законен, защото сме свободни да се движим.

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#45] от "pag":

    Ми той продължава да твърди същото, каквото и вчера, ама нали не ви стига ума да четете повече от заглавието...

    По темата - Това да си дадеш задните части и да лобираш директно за Доган, без срам, без притеснения, е извратено до скъсване на гнусомера. Гербава история..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    [quote#38:"Боян Дуков"]По един път да минават 1000 автобуса по 50 човека на ден или 25000 автомобила по 2 човека? Съответно какво правим хем да е хубав пътя, хем да посигнем първото или второто? [/quote]
    Ми спираш автобусите и другите тежкотоварни МПС-та, щото разбиването на пътя идва от натиска върху единица площ, или за по-лесно натоварването на ос, което при автомобилите е далеч по-малко от това при автобусите. Това е при техническата част, докато при финансовата... се оказва, че автобусите, уж возят „на едро“ и трябва да е по-евтино, само дето реално онези с автомобилите дето са „на дребно“ успяват да дават по-ниски цени...
    Просто политиците се опитват да движат икономиката на ръчно управление, вместо да оставят конкуренцията да прави цените евтини и достъпни. Ако бяха оставили Юбер и просто да ги бяха задължили да застраховат местата и да си прибират данъците още от превода на клиента... пуста корупция...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на velislavelev
    velislavelev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#43] от "б_еко":

    Извинявай, всичко е точно така, но не "Москов", а "Московски"!

  59. 59 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Абе тия от автобусната мафия едно време успяха да спрат продажбите на wizz air в България ако си спомняте! Що за идиотщина? Аз возя чат-пат хора на 5-6 цента на км колкото да не скучая като пътувам сам от/до БГ. В това няма никакъв бизнес. И не виждам защо тия с автобусите искат да печелят големи пари от такова елементарно нещо като превоз на пътници?! Има купища сайтове за подобни споделени пътувания, а може просто да си постнете съобщение в някой форум или социална мрежа.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  60. 60 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няма лошо да се прави бизнес "под прикритието" на споделени пътувания. Щом се плащат данъци, какъв е проблемът? Може би, че не се плащат, но ако е така, държавата да регламентира тази дейност и да облага оборотите на сайтовете.
    Във Франция най-големите са blablacar, които саществуват от 10 години и имат пазарна капитализация от милиард и 600 милиона долара! И продължават да се развиват.

  61. 61 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#53] от "Athanatos":

    Бащице ти ли си бре дето Раниш народа ? Вай Вай !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на ivantankov
    ivantankov
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#57] от "gost22":

    Много си прав. Ако плащаха данъка директно от всеки курс, нямаше да има никакви начини за измъкване. Любимото упражнение на нашите предприемачи.

  64. 64 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    Тъжно е, когато бизнесмени използват държавата като тояга. Тъжно е за държавата.
    От статията се вижда, че ДАИ, КАТ и НАП не могат да се справят с "копърките" по спирките и гарите. От друга страна се вижда, че има монопол (или незаконна уговорка между официалните превозвачи за цените на билетите), щом има 3000 нелегални микробуси дето превозват пътници ежедневно. Видно е, че въпреки че изгониха Юбер (от които НАП можеше да си прибира данъците още при самото плащане на клиента, защото става през банка), такситата продължават да не плащат данъци и заобикалят законите. Трябва ли да има "Марешки" и в автомобилния транспорт, или ще го направим по лесния начин — с отпушване на пазара и конкуренцията.
    Споделената икономика е тук, и няма как да бъде забранена. Единствения начин е да измислят начин, да я облагат лесно при първоизточника (клиента). Ако бях министър, щях да разработя платформа за събиране на данък от единичните плащания през банките, и да задължа всички споделящи, юберци и подобните да разплащат само през банка. Да и един таван на таксите на банките, които обслужват системата, за да е изгодна на всички. Нарича се печалба от оборота. Щях да задължа и да има и задължителна застраховка за обслужваните. ... щях, ама не получавам заплата за министър...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  65. 65 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#64] от "gost22":

    Няма и да получиш защото даваш решения но премахваш хранилките.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  66. 66 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    за тия извън страната си е бизнес и няма как да е иначе,особено ако са с бусове или автобуси..

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  67. 67 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Държавата да си контгролира сивия бизнес в сферата на транспорта, а не да тормози бай Иван дето за 10 лв. качил човек от Пловдив до София - бай Иван не е реализирал печалба, само си е намалил разходите и е е спомогнал за намаляване на трафика и опазване на природата.
    Спроделеното пътуване е един от съветите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии, така че не могат да го забранят.

  68. 68 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#67] от "alextan":

    Още преди 40 години в Британия учеха хората да споделят ваната за пестене на вода .
    Тук да огласят Картела при превозвачите първо и да отпушат свободния пазар без излишни лобистки ограничения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  69. 69 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 566 Неутрално

    До коментар [#68] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Друго си животното наречено "конкурс за междуградски линии". Не може всички фирми, които отговарят на някакви изисквания да предлагат услугата, ще е само за победителя (обикновено наш човек - дай едни пари, после ти ще си монополист).

  70. 70 Профил на 101procentanesbb
    101procentanesbb
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Споделени пътувания или "споделени"? Някакъв селски бек на 20 години с таралясник кара хората между градовете, чоплейки семки с една ръка, а с другата говори по телефона на цената на билетчето с автобуса? А най-смешното е, че беснодесните защитават подобни нелегални Андрешковци.

  71. 71 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5768 Неутрално

    До коментар [#70] от "101procentanesbb":

    това как го установи?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#70] от "101procentanesbb":

    Ти ли си бре, Ахмед?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на Петър Шопов
    Петър Шопов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Идеята не била срещу споделените пътувания,а " срещу сайтове, който рекламират всекидневни маршрути с обявена цена" ... Да,бе да .. Пак не казват каква е основната идея тук .. Автобусните компании са на загуба,това е ясно и някой реве отгоре и натиска да бъдат спрени т.нар споделени пътувания.
    Да ама аз също предпочитам да дам 15 лв и да се пибера 3 пъти по-бързо до родния ми град,да дам по-малко пари естествено и да не се стискам 4 часа в автобуса,защото тоалетна няма или не се ползва.

  74. 74 Профил на Петър Шопов
    Петър Шопов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#70] от "101procentanesbb":

    Пътувай си с автобуса тогава,не че там шофьора не чопли семки и не пафка по 1 пакет червено боро на курс ...

  75. 75 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#20] от "duruduru":

    "Всичко що е модерно и идва от САЩ незабавно става полезно и прогресивно"

    Какво твърдиш ти? Не е полезно, но е модерно и затова се ползва?

    Като ти видя рейтинга, че ти е 0 ми е ясно, че си платен трол!Забавно е да гледам какво ще напишеш като реално нямаш нито един добър аргумент. САЩ, мода и т.н. Забавен си!

    До коментар [#26] от "duruduru":

    Точно, няма граница! А тея дето ти плащат и на теб (автобусните превозвачи) защо не пробват с един "автобус за споделени пътувания"?

  76. 76 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Няма начин да се спрат тези пътувания!

    Превозвачите има много какво да подобрят в предлаганата от тях услуга! Цените също!

    От другата страна пък има доста кофти шофьори за споделено пътуване, но пък всеки има право да си избере кога и с кого да пътува. По-бързо, по-удобно и по-евтино!

  77. 77 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 497 Гневно

    и другия път пак им гласувайте!!!

  78. 78 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Всичко друго е "оправено", та това най-пречи за всеобщия просперитет в държавата

  79. 79 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1112 Весело

    [quote#58:"velislavelev"]Извинявай, всичко е точно така, но не "Москов", а "Московски"! [/quote]

    Теди Москов, горкия, ако знае какво говорят за него....

  80. 80 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    Пичаги, парите в държавата свършиха! Една част покриват със заеми, народеца дето ще ги плаща си трае! Вдигнаха осигуровките, народеца дето ще ги плаща си трае! Вдигат билета, винетката, а скоро и данъци (започваме със смет) и режийни разходи (при падане на цени на горива), народеца дето ще ги плаща си трае!
    Цял мозъчен тръст се е събрал да измисля как да дои хората за да пълни кацата, че да има и за крадене от общите пари. Ех, не е като едно време, когато имаше за всички "наши". А когато няма "нашите" огладняват и стават по-малко наши...
    А когато спрат и еврофондовете, шоуто ще е пълно.

  81. 81 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Относно чужбина. Микробуси сноват от десетилетия, в окаяно състояние и наблъскани като маршрутки в час пик. Много рядко някой признава, че е срещу заплащане, а тарифата си е твърда.
    Обаче има какво да се иска и от редовните превозвачи от типа на "Груп" и пр.. Едно такова пътуване до европейска столица може да се окаже много неприятно, като се започне от невъзможността да си седнеш на мястото макар да е купено запазено и се завърши с няколко часовото чакане на Калотина преди обед на излизане от РБ. Понеже всички автобуси тръгват горе- долу по едно и също време от Централна гара, стигат на Калотина заедно. И от там се почва чакане.... без сянка /в автобуса спрян климатик/или козирка при лошо време, без тоалетна дори. Организацията е просто уникална като за европейска граница...

  82. 82 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Организирана атака си е...Както драмата с Юбер! Всичко опира до нечии интереси!

  83. 83 Профил на mitaka71
    mitaka71
    Рейтинг: 399 Неутрално

    ПРЕВОЗВАЧИТЕ САМИ СИ ГО.....СЕГА СЕ ВДИГНА ТОЛКОВА ВРЯВА, ЧЕ ТЕЗИ САЙТОВЕ ЗА СПОДЕЛЕНИ ПЪТУВАНИЯ СТАНАХА МНОГО ПОПУЛЯРНИ-АЗ И НЯКОЛКО ПРИЯТЕЛИ ВЕЧЕ ПОЧНАХМЕ ДА СЕ РОВИМ ЗА РАЗЛИЧНИ ДЕСТИНАЦИИ В ТОВА ЧИСЛО И В ЧУЖБИНА-НАЕМАНЕ НА ШОФЬОР И КОЛА С НАШ МАРШРУТ НАПРИМЕР...

  84. 84 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2312 Весело

    [quote#27:"4ove4encence"]Доколкото разбирам, става въпрос за всекидневните "споделени" пътувания с цел печалба и с микробус. [/quote]
    Объркали сте се. Както и Московски. Ставало дума за предстоящото въвеждане на тол-таксите (за автобуси) и паралелното съществуване на винетките (за микробусите). Работата смърдии от Лилето Павлова, а Московски го играе "гербермен".
    Да, ама всички се изплъзват като пръдня в гащи, еле оня "умник" Владислав Горанов, как физическите лица плащаме 20% ДДС за автомобила (и ремонтите по него, и резервните части), а "официалните" фирми си го прихващат от "билетчетата". Да не се окаже, че "сивата икономика" плаща на 100% ДДС-то (и спестява осигуровките над минималните), а официалния бизнес не плаща ДДС ( иначе и той спестява осигуровките над минималните)?

  85. 85 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 321 Неутрално

    Споделеното пътуване е нещо естествено и не бива да се забранява в една свободна държава! Това допринася за икономия на горива , финансови средства и намалява замърсяването на атмосферата с токсични газове! Наистина автобусните превозвачи страдат , но те могат да намалят обема на дейността си (неприятно за тях , но полезно за обществото). А държавата , ако е истински загрижена за всички , да намали данъци и такси на автобусаджиите , за да им помогне да оцелеят , без да посягат на интереса на пътуващите споделено !

  86. 86 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 823 Неутрално

    "Това е бизнес, включително има постоянни превози до Западна Европа, които се извършват в нарушение на Закона за автомобилните превози с превозни средства до 9 места, които не подлежат на контрол от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация""
    Значи реват, щото нямат механизъм за контрол т.е. рекет и не могат да се организират да правят съвместни проверки с КАТ и данъчните.

    "За проблема алармиране от 4 години, но той става все по-сериозен"
    Значи 4 години си бъркат в носа, вместо да предложат законодателни промени.

    "които не плащат данъци, осигуровки, лицензи и возят с коли с неясно техническо състояние"
    А какви осъдителни присъди има за собствениците на автобуси, които плащат тези неща? На първо четене се сещам за няколко случая на катастрофи, след които фирмата собственик се оказа на неграмотни мангали или на забегнали към чужбината тарикати, а автобусите в същото и дори по-окаяно положение, защото когато се състезаваш за клиенти на свободен пазар, го правиш с качество на услугата, а не с държавни регулации на качеството.

    "По правило при тези превози возещите се не са застраховани, докато обезщетението при смърт в автобус, извършващ международен превоз достига 300 000 евро"
    И колко обезщетения са платени на хора, пострадали в катастрофа с 'легален' автобус или влак; колко обезщетения се платиха на семействата на загиналите? А, плати ли им се нещо въобще, или само размахвате размера на обезщетенията, за да оправдаете некомпетентноста си и високите разходи за застраховки и към държавата, с които си пълните продънения бюджет...

    "Превозвачите искат криминализиране на неказионните курсове"
    А аз, като пътник искам, ако водач е употребил алкохол - да полежи малко в затвора, защото застрашава пътниците (имал съм такъв случай и в градския транспорт, и в междуградски), искам ако автобуса е пълен и има правостоящи, шефьорчето да полежи - щото застрашава живота и здравето на правостоящите, ако рязко натисне спирачки, искам шефчетата на транспортни фирми да не се крият по островите, когато стане катастрофа и трябва да плащат обезщетения, искам и лиценз за транспортна дейност да не се дава на фирми с капитал от кредити и безимотни собственици, управители и т.н. Ама много искам, тука е бантустан.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  87. 87 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#70] от "101procentanesbb":

    Щом на селския бек му се връзва цената при 3-ма пътника, значи билетчето за автобуса (дето често го няма по селските паланки и селца) е прекалено скъпо и нереално високо. Все пак едно е да возиш на дребно с личния автомобил по трима четирима, и съвсем друго е да качваш по 8-30 пътника на същото разстояние при същата цена ама с малко по-голям двигател. Значи има нещо гнило около лицензинането, което прави транспорта прекалено скъп за обикновения пътник.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  88. 88 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#70] от "101procentanesbb":

    А как този селски бек,предлага по добра цена от автобус със 80-100 души места ?
    Защо споделенето пътуване с 4-ма човека в колата ми излиза по евтино,от пътуване с автобус с 100 места(маршрут София-Варна) ?
    Икономическа логика няма в това.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK