ДПС иска парламентът да се занимава с ремонта на Изборния кодекс след референдума на Слави Трифонов

Комисията по правни въпроси прие ударно в три извънредни заседания поправките в Изборния кодекс, утре влизат в пленарната зала.

© Георги Кожухаров

Комисията по правни въпроси прие ударно в три извънредни заседания поправките в Изборния кодекс, утре влизат в пленарната зала.



Съпредседателят на ДПС Четин Казак поиска парламентът да се занимава с второто четене на поправките в Изборния кодекс едва след като обсъди искането за провеждане на референдум по изборни въпроси, внесен от инициативен комитет начело с водещия Слави Трифонов.


Второто четене на промените на изборните правила, най-ключовата от които е задължителното гласуване, което пък е един от въпросите, предложени за национално допитване, е предвидено да е втора точка в утрешното заседание и депутатите да се занимават с него и в петък. Казак поиска обсъждането да отпадне от дневния ред и да се изчакат резултатите от допитването на Слави Трифонов, но предложението му беше отхвърлено с 51 гласа "за", 73 "против" и 22 "въздържал се".


Председателят на парламента Цецка Цачева обясни, че промените в Изборния кодекс произтичат от референдума, проведен през 2015 г. по инициатива на президента, както и от сроковете, които депутатите сами гласуваха - до 30 април да са приети на второ четене от правната комисия. С оглед, че правната комисия работи и имаме готовност да обсъдим промените, те вече са в седмичната ни програма, добави тя.




По думите й искането за допитване на Слави Трифонов ще се гледа на 11 май - първия пленарен ден на парламента след Великденската ваканция на депутатите. Тогава изтича и едномесечният срок, в който Народното събрание трябва да се поризнесе, тъй като на 11 април е постъпила проверката на ГРАО на подписката на инициативния комитет.


С Изборния кодекс обаче се променя и закона за референдумите, като отпада въведеното преди по-малко от година задължение допитванията да се провеждат заедно с избори, ако в следващата една година има вот. Така референдумът на Слави Трифонов трябваше да е с президентските избори, но управляващите планират той да бъде през лятото - след като парламентът реши да се проведе, президентът трябва да го насрочи не по-късно от три и не по-рано от две месеца, което е юли-август. Очевидно целта на ГЕРБ е да приемат поправките в кодекса преди референдума, за да не може той да се проведе с президентския вот. Опасенията им били, че заедно с президентските избори активността може да е висока и допитването да е валидно, коментираха политици.


ДПС пък вече на два пъти предупреди, че ако задължителното гласуване бъде въведено, ще го атакува пред Конституционния съд.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Задължителното гласуване е глупост, как не го проумяхте.
    Това е основно право съгласно Конституция на Република България и то не може да бъде отнемано по силата на някакви други закони.
    Човекът би могъл да използва това право и да изяви волята си, но ако не е достатъчно израстнал в развитието си, може и да не го направи. Това е. А не после Цацаров да ми ходи по Факултето и Столипиново и да глобява цигани, че не са гласували. Не е това, заради което съществува прокуратурата, има много по-важни задачи.
    ДПС пък изобщо не искам да ги коментирам, още повече пък днес.
    Днес се навършват 140 години от избухването на Априлското въстание!
    Поклон пред героите!

  2. 2 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3399 Неутрално

    Май ДПС са единствените мислещи в момента.Поправките в изборния закон ще паднат в КС.

  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4692 Любопитно

    [quote#2:"hodounski"]Поправките в изборния закон ще паднат в КС. [/quote]
    Трябва ли да приемаме тези предложения за наистина желани от управляващите?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2259 Весело

    С Изборния кодекс обаче се променя и закона за референдумите, като отпада въведеното преди по-малко от година задължение допитванията да се провеждат заедно с избори, ако в следващата една година има вот."Жалка картинка.Законите си ги променят както им пасва на управлението.

  5. 5 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 492 Неутрално

    [quote#1:"theanalyser"]Това е основно право съгласно Конституция на Република България и то не може да бъде отнемано по силата на някакви други закони.[/quote]

    Че кой ти отнема това право? "Отнемане" би означавало да ти ЗАБРАНЯТ да гласуваш.

    В случая не ти забраняват, а просто те задължават да упражниш това право.

  6. 6 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    #5
    Нещо не разбираш май, не могат да те задължат. А правото ти го отнемат, ако си чел внимателно, ако не гласуваш по неуважителни причини.

  7. 7 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Слави Трифонов май яко им бърника по дупките с този референдум. Гърчат се като дъждовни червеи.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Колкото и да не понасям ДПСъ трябва
    да им призня,че проявяват разум!!!

  9. 9 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 515 Гневно

    До коментар [#4] от "chicago514":

    ами другия път пак им гласувайте!!!

  10. 10 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3399 Весело

    До коментар [#3] от "Храбър":

    Ще си поиграйкат на законотворци и накрая Боце ще има каже какво да гласуват

  11. 11 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#6:"theanalyser"]А правото ти го отнемат, ако си чел внимателно, ако не гласуваш по неуважителни причини.[/quote]
    Явно нещо съм... пропуснал.
    Как ТОЧНО ти го "отнемат" правото в описания от теб случай?

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  12. 12 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Много ги е страх ДПС-то от задължителното гласуване. Изведнъж тежестта им ще се топи и не е ясно дори дали ще влязат в парламента. За това тинтири минтири, само и само да не се приеме и да се отложи колкото се може повече. Не виждам какво им подкрепяте толкова. А на който не му харесва да не гласува, но видимо така /с негласуване/ няма да променим статуковото. Трябва да се опита нещо ново.

  13. 13 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    [quote#5:"Vorknkx"]В случая не ти забраняват, а просто те задължават да упражниш това право.[/quote]

    Задължението не е право, правото не е задължение. Правото свършва там, където започва задължението.

  14. 14 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Задължително гласуване имаше в тоталитарната държава преди 1989 г. Явно някои тук още си живеят в нея...

  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Ако им изнасяше референдума щеха да направят 2 в 1 с приказките "Ама колко млн. ви спестихме, данъкоплатци". Ама сега - ще ходите на референдум през върло лето отпускарско и по възможност нощно време"

  16. 16 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":

    [quote#1:"theanalyser"]Задължителното гласуване е глупост, как не го проумяхте.
    Това е основно право съгласно Конституция на Република България и то не може да бъде отнемано по силата на някакви други закони. [/quote]
    И кой член на Конституцията го видя това?

    [quote#1:"theanalyser"]А не после Цацаров да ми ходи по Факултето и Столипиново и да глобява цигани, че не са гласували.[/quote]
    Не манипулирай, точно циганите в тези райони масово гласуват. И то под строй.

  17. 17 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#14] от "theanalyser":

    [quote#14:"theanalyser"]Задължително гласуване имаше в тоталитарната държава преди 1989 г.[/quote]
    Глупости! Никога не е било задължително по закон. Поне направи справка, преди да пишеш.

  18. 18 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Учудва ме бурния рев на негласуващите срещу задължителното гласуване. Имам само два въпроса към тях:
    Какво промени в системата до сега вашето негласуване?
    Устройва ли ви статуквото в държавата?
    Ще се радвам някой да ми отговори, но честно, без шикалкавене.

  19. 19 Профил на Катерина Стоева
    Катерина Стоева
    Рейтинг: 388 Неутрално

    ДПС пък вече на два пъти предупреди, че ако задължителното гласуване бъде въведено, ще го атакува пред Конституционния съд

    и не само ще атакува, но и ще спечели - кс със сигурност ще отмени това задължително гласуване

  20. 20 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    [quote#14:"theanalyser"]
    Задължително гласуване имаше в тоталитарната държава преди 1989 г. Явно някои тук още си живеят в нея...[/quote]

    То това е въпроса. Сегашната държава до каква степен е тоталитарна? Ми не съм достатъчно интелигентен, а го няма другаря Оруел да го попитам.

  21. 21 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Това е като да те карат да гледаш Монтана и Пирин, въпреки че не ги харесваш. Добрите политици и партии сами карат хората да гласуват. Останалите не...

  22. 22 Профил на sandi_73
    sandi_73
    Рейтинг: 235 Неутрално

    От къде ги измисля тия срокове Тетка Цецка,срока за разглеждане на подписката е 3 /три/ месеца от внасянето и ...т.е изтича на 8 май ,откъде го измисли тоя срок дето изтича на 11 май...тая Цецка си прави каквото си иска и няма кой да я тури на местото и

  23. 23 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Не мисля, че Конституцията забранява изборното право да се превърне в гражданско задължение със закон.

    Ето - къде тук го пише това:
    "Чл. 10.
    Изборите, националните и местните референдуми се произвеждат въз основа на общо, равно и пряко избирателно право с тайно гласуване."

    Ключовите думи тук са "общо", "равно", "пряко" и "тайно гласуване".
    А думите "избирателно право" се развиват в Изборния кодекс. Избирателно право и субективно право на избор не са непременно едно и също.
    Никъде няма забрана на задължителното гласуване.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  24. 24 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 774 Весело

    [quote#2:"hodounski"]Поправките в изборния закон ще паднат в КС.[/quote]
    Задължителното гласуване не е прецедент в България.Имало го е и преди. Който желае може да провери. Ако много го мързи, да прочете разказа на Чудомир.Таман и ще се развесели .

  25. 25 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#24:"skomina"]Имало го е и преди.[/quote]
    Гласуването в България е било задължително по време на Първата световна война и малко след това (до 1934г.). И тогава не е противоречало на Конституцията (Търновската).
    И сега няма да противоречи на Конституцията.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  26. 26 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#21:"theanalyser"]Добрите политици и партии сами карат хората да гласуват[/quote]
    Това е като "добрите данъчни служители сами карат хората да си плащат данъците"
    Политиците не са търговци, драги, че да ти рекламират държавното управление. Това управление не е "по избор", защото то се случва на всички.

    Категорично съм на позицията, че гласуването трябва да е гражданско задължение. И ако някой не го изпълнява, трябва да подлежи на санкция.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  27. 27 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Въведете само данъчно облекчение за гласувалите избиратели. Това е достатъчно. Не е необходимо гласуването да е задължително. Но правителството се страхува, че ще намалеят данъчните постъпления. Ами намалете и социалните помощи на неграмотните и без професия граждани на България. Те на кого разчитат да ги издържа цял живот? Вероятно не се замислят върху такива въпроси. Необходима е цялостна политика за издръжката и принудата на неграмотни и без занаят или професия хора. Очевидно, че те ще причиняват грабежи и убийства за да ядат. Човекът, когато е гладен убива за да яде, това е природен закон. Не може като комунистите да отиваме срещу природните закони.

  28. 28 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#14:"theanalyser"]Задължително гласуване имаше в тоталитарната държава преди 1989 г.[/quote]
    Гласуването по време на комунизма не е било задължително. Защото "социалистическият гражданин е достатъчно съзнателен" сам да се сети да иде да гласува (под заплашителния поглед на местния партиен секретар ).
    Тогава гласуването беше пародия, но това е друг въпрос.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  29. 29 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Има логика в предложението на ДПС. Освен това не си спомням кога сме гласували за задължително гласуване!
    Отхвърлянето на предложението да се изчака с второто четене идва да ни покаже, че мнозинството НАРОДНИ представители в това НС не се интересуват какво мисли населението по въпроса.
    За мен остава дилемата дали да упражня ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО СИ ПРАВО на глас, при все че досега винаги съм гласувала.
    Настроение: силно песимистично

  30. 30 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Въпросите, които се предлагат за референдума са:
    1. Подкрепяте ли народните представители да се избират с мажоритарна избирателна система с абсолютно мнозинство в два тура?
    2. Подкрепяте ли броят на народните представители да бъде намален на 120?
    3. Подкрепяте ли въвеждането на задължително гласуване на изборите и референдумите?
    4. Подкрепяте ли да може да се гласува и дистанционно по електронен път при произвеждане на изборите и референдумите?
    5. Подкрепяте ли годишната държавна субсидия, отпускана за финансиране на политическите партии и коалициите, да бъде един лев за един получен действителен глас на последните парламентарни избори?
    6. Подкрепяте ли директорите на областните дирекции на Министерството на вътрешните работи и началниците на районните управления в областните дирекции на Министерството на вътрешните работи да се избират с мажоритарна избирателна система с абсолютно мнозинство в два тура?
    .....
    Последното предложение е абсолютно нелогично!

  31. 31 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1740 Неутрално

    [quote#17:"marker"]Глупости! Никога не е било задължително по закон. Поне направи справка, преди да пишеш.[/quote]

    Може би справката трябва да си я направиш ти. Бе задължително и още как. Дори те привикваха в милицията ако не си отишъл да гласуваш.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  32. 32 Профил на Martin Banevski
    Martin Banevski
    Рейтинг: 243 Неутрално

    От гледна точка на президентската Република, избори в които има два референдума - на Слави и на Марешки, с което бюлетините стават 3, в 2 от които има общо 10 въпроса а в третата N на брой кандидат-президентски двойки, биха били евтин и компроментиран цирк с нови плакати SOS по прозорците на Арена Армеец.
    И доколкото това беше замисъла, реакцията спрямо него /замисъла/ е абсолютно оправдана и навременна.
    Втората част от замисъла - чрез неприложим противоконституционен популизъм да се стимулира активност, която да доведе до изкривяване на резултатите от самите избори в полза на един или друг кандидат, също е изключително прозрачна.
    И за щастие ще остане хипотетична.

  33. 33 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#18] от "marker":

    Защо си мислиш,че тези които са против задължителното гласуване не гласуват?Няма никаква връзка между едното и другото!Едното е правоп,което упражняваш,ако искаш другото е опит за промяна на начина на упражняване на това право и превръщането му в задължение с негативни последствия,ако не го изпълняваш,а също и с отнемането на правото да гласуваш чрез заличаване на редовни избиратели с права от избирателните списъци!
    Веднъж тръгнали по тази плоскост лесно ще достигнем до още по-големи ограничения на изборното право!
    Г.Е.Р.Б. се изражда в откровена диктатура в условията на българската дирижирана демокрация и ако продължат така задължителното гласуване съссигурност ще ги удари най-много тях!

  34. 34 Профил на posledno10
    posledno10
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#32] от "zawert":

    Референдум на Марешки няма, не събраха достатъчно действителни подписи.

  35. 35 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#33:"rurade"]отнемането на правото да гласуваш чрез заличаване на редовни избиратели с права от избирателните списъци! [/quote]
    Няма "отнемане" на право.

    Ще го илюстрирам с пример:
    Представи си, че си на опашка в магазина. Пазиш си реда. Обаче се сещаш, че трябва да купиш още няколко неща и отиваш да ги търсиш. Опашката обаче си върви и твоят ред НЕ СЕ ПАЗИ. Загубваш реда. Но не загубваш правото да пазаруваш.

    Присъствието ти в избирателния списък е същото, като да стоиш на опашката. Махнеш ли се оттам, махат те от списъка (реда) и после пак се редиш (добавят те в списъка, ако решиш да гласуваш).

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  36. 36 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Към горния пример искам да поясня нещо.
    Мен лично винаги са ме дразнели хора, които искат да висят на опашки, вместо да се направи един хубав списък с чакащи и съответни часове. След което всеки да ходи да си гледа работата и да дойде на опашката тогава, когато настъпи неговият ред.
    Това има един сериозен недостатък в случай на много големи списъци (избирателният списък е много голям). Някакви събития могат да възпрепятстват много хора да не си спазят реда. Така списъкът се пълни с "дупки". И в определен час човекът го няма, а онзи, който е след него, още не е дошъл.
    В избирателните списъци "дупките" най-често се дължат на "мъртви души". Премахването на тези дупки, от една страна, ще оптимизира целия процес, а от друга (по-важна) по-точно ще се изчислява електоралната подкрепа.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  37. 37 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Задължително гласуване - само ако се въведе ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНЗ.
    Иначе става узаконено купуване на (циганските най-вече) гласове.
    А за местните избори - и ИМОТЕН ЦЕНЗ.
    Да не могат някакви пришълци, които не са платили и стотинка данък в общината, да се разпореждат в нея.
    Те това разбирам аз демокрация на НОРМАЛНИТЕ ГРАЖДАНИ.

  38. 38 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#31] от "AModoMio":

    [quote#31:"AModoMio"]Бе задължително и още как.[/quote]
    Прочети и №28 за да не го повтарям и престани да се инатиш като магаре на мост.

  39. 39 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    [quote#37:"ppopov_67"]Задължително гласуване - само ако се въведе ОБРАЗОВАТЕЛЕН ЦЕНЗ.
    Иначе става узаконено купуване на (циганските най-вече) гласове.
    А за местните избори - и ИМОТЕН ЦЕНЗ.
    Да не могат някакви пришълци, които не са платили и стотинка данък в общината, да се разпореждат в нея.
    Те това разбирам аз демокрация на НОРМАЛНИТЕ ГРАЖДАНИ.[/quote]

    ++++++++++++++++++ Подкрепям .

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  40. 40 Профил на Hafen der Wahrheit
    Hafen der Wahrheit
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#2] от "hodounski":

    "Май ДПС са единствените мислещи в момента."

    ДПС вият на умряло пребито куче, усещайки как вотът под строй, губи смисъл и как ще намалее значително политическото им влияние!

    Да направиш добро е толкова лесно- просто се усмихни!
  41. 41 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8966 Неутрално

    Всеки се интересува само от интереса на собствената си партия. Майната и на България.

  42. 42 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":

    +++++ Мисля точно като Вас и неведнъж съм застъпвал същата правна теза. Не се притеснявайте от минусите - неинформираните мнения, повлияни от инфантилните лозунги на чалгаря Сл.Трифонов и разни тесногръди политикани от т.н. "патриотични движения" преобладават при обсъждане на темата.Но ще разберат, когато Конституционния съд го отмени.

  43. 43 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":

    "Задължителното гласуване е глупост, как не го проумяхте. "
    Дааам глупост е, защото погрешно е формулиран израза и погрешно се интерпретира. Не гласуването, а участието в изборния процес трябвс да е задължително, с който акт легитимираш целия процес и официално заявяваш позицията си

  44. 44 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#1] от "theanalyser":


    "Задължителното гласуване е глупост, как не го проумяхте. "
    Дааам глупост е, защото погрешно е формулиран израза и погрешно се интерпретира. Не гласуването, а участието в изборния процес трябвс да е задължително, с който акт легитимираш целия процес и официално заявяваш позицията си, която може и да е неутрална! Това кога ще го проумееш?!

  45. 45 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Ако този референдум е успешен ДПС въобще няма да влезнат в парламента.

  46. 46 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Един път да съм съгласен с ДПС. Парламентът обаче е пълен с подлеци и както вече съм отбелязъл, национални предатели.

    Леля Цеца обяснила, че "че промените в Изборния кодекс произтичат от референдума, проведен през 2015 г. по инициатива на президента". Боже Господи какво дебелоочие! На този референдум гласувахме за електронно гласуване и нищо повече. Къде е то в сегашните промени. Наглеци!

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  47. 47 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4759 Неутрално

    ,,...ДПС пък вече на два пъти предупреди, че ако задължителното гласуване бъде въведено, ще го атакува пред Конституционния съд....,,

    ДПС не иска задължително гласуване, защо? Защото чрез задължителното гласуване, ако я няма тази графа ,,не подкрепям никоя партия,, купените гласове олекват много. И ние Българите като много умни най напред ходехме за рибогъби и се чудехме защо ДПС стана незаобиколим фактор, че и сега пак много умните ще се надънят в графата ,,не подкрепям никоя партия,,. И после ще реват защо ДПС не помръдва от второ или трето място. Ми с това ти неподкрепяне на някоя партия, ти все едно си ходил за рибогъби ве човече и купените гласове на ДПС пак ше я сложат на второ или трето място, че може и на първо място, тоест ДПС да стане управляваща партия

  48. 48 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    [quote#28:"keen"]Гласуването по време на комунизма не е било задължително.[/quote]

    Беше задължително и заплашително. Освен това и те следяха дали гласуваш коректно. Не си правете гаргара с комунизма. Беше си нещо съвсем, съвсем зловещо. Дано не се повтори, аз от това най-много се страхувам. Пък и този Оруел, и той, и той......

  49. 49 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9342 Неутрално

    Маямата го прави като за тяхната партия, сега го ремонтират като за всички властимащи.

  50. 50 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#48:"Judjuk"]Беше задължително и заплашително.[/quote]
    В никой закон не беше записано, че е "задължително". Комунизмът не разчиташе на закони, а на едни други неща.
    А тук коментираме закони и доколко те са конституционни.

    Пък какво е бил комунизмът, най-добре го е описал Георги Марков в "Задочни репортажи" - за някои неща и Оруел има от какво да се изненада. Но тук дискутираме друго - закони и права.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  51. 51 Профил на dsexecutor
    dsexecutor
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каква наглост от тяхна страна. Ама ние сме виновни. Колкото до задължителното гласуване - нужна е промяна. Сегашния начин явно не работи. А и на който не му харесва ще гласува с НЕ на референдума.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK