Парламентът ограничи местата за гласуване на българите в чужбина (допълнена)

Парламентът ограничи местата за гласуване на българите в чужбина (допълнена)

© Надежда Чипева, Капитал



Българите в чужбина ще могат да гласуват само в дипломатическите и консулските представителства. Това прие Народното събрание днес със 139 гласа "за", 35 "против" и 8 "въздържал се". Това е и темата, която по-рано днес са обсъдили съпредседателят на Патриотичния фронт Валери Симеонов и премиерът Бойко Борисов.


Предложението на Фронта, което не беше прието от правната комисия, беше дебатирано в пленарната зала над 2 часа. Сред другите варианти беше промяната да засегне само страните извън Европейския съюз, но в крайна сметка депутатите подкрепиха предложението на Патриотичния фронт за всички държави.


"За" гласуваха 71 от ГЕРБ, 24 от БСП, 7 от Реформаторския блок, 17 от Патриотичния фронт, 4 от БДЦ, 5 от "Атака", 10 от АБВ и 1 независим. Срещу предложението бяха 28 от ДПС, 4 от Реформаторския блок, 1 от БДЦ и 2 независими. "Въздържал се" гласуваха 3 от Реформаторския блок и 5 от БДЦ.


Според сегашния Изборен кодекс секции се образуват, където има дипломатическо или консулско представителство при наличие на не по-малко от 20 избиратели, подали заявление, и извън тях – при наличие на не по-малко от 40 избиратели, подали заявление.




Също така и в местата, в които на проведени до 5 години преди изборния ден избори, е имало образувана поне една избирателна секция, в която са гласували не по-малко от 100 избиратели; списъкът на местата се обявява от Централната избирателна комисия не по-късно от 50 дни преди изборния ден.


Възможност за секции извън дипломатическите и консулските представителства могат да се отварят и по преценка на ръководителите им въз основа на общия брой подадени заявления или на общия брой на гласувалите на предходни избори, включително и когато броят на подадените заявления за определено място е по-малък от 40.


Същото ограничение беше вписано и в Изборния кодекс, приет по времето предходния мандат на ГЕРБ с председател на правната комисия Искра Фидосова.


В пленарната зала най-остър беше спорът между депутати от ДПС и Патриотичния фронт.


Към внесения текст, в който се предлагаше само в държавите изън Евросъюза да се отварят секции в дипломатическите и консулските представителства, Станислав Анастасов от ДПС предложи да бъдат добавени и "държавите кандидати и страните от Европейското икономическо пространство. По думите му така българските малцинства в Молдова, Украйна, Сърбия и Македония ще могат да гласуват по-лесно.


Юлиан Ангелов от Патриотичния фронт отвърна, че явно ДПС за първи път били загрижени за българските граждани по тези места. "В Македония и Сърбия двете държави и сега не позволяват български избори, провеждани извън дипломатическите представителства", каза той и добави, че в Украйна няма двойно гражданство. "Доводите не са правилни, не са обективни, за да го подкрепим", аргументира се Ангелов.


Анастасов заяви, че промените в Изборния кодекс трябва да отчитат и бъдещето, а Украйна предстои да стане кандидат за член на Европейския съюз. "Молдова има кандидатстски статус. Също и за Македония, и Сърбия предстои", добави той.


Съпартиецът му Четин Казак посочи, че за първи път в историята на демократична България се прави опит да се ограничат правата на стотици хиляди, над милион български граждани да гласуват. "Абсурдността е толкова по-голяма, колкото не може да си представите. От една страна приехте, че гласуването е задължение и граждански дълг, но не само, че не премахнахте сегашните ограничения, но въвеждате още - само в дипломатическите и консулски представителства да се гласува извън страната", каза той и добави, че ГЕРБ върви по свирката на Патриотичния фронт. "Размахвате някакви ирационални гласове все едно кой знае какво ще дойде от Турция", посочи още Казак.


Съпрредседателят на Патриотичния фронт Красимир Каракачанов заяви, че от ДПС уж не били от ДОСТ (бел. ред. - партията на бившия лидер на ДПС Лютви Местан), а предлагали достлук на ГЕРБ. "Достлукът е хубаво нещо, но в парламента има принципи. Не е вярно, че лишаваме някой от правото му да гласува. Изкарахте предложение на Патриотичния фронт като крайно антидемократично", заяви лидерът на ВМРО и даде за изборното законодателство на Германия, където извън страната също се гласувало само в дипломатическите и консулските представителства.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (309)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Ей, много ви е страх от тези българи в чужбина.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 517 Неутрално

    И без да ме ограничават , този път просто НЯМА да гласувам. Оправяйте се. Изберете си Слави , той ще ви спаси , тоя път няма мърдане - спасението иде , то е за всички и е необратимо!

    Karla , Майти Готическа Принцеса!
  3. 3 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1539 Любопитно

    Тоест в САЩ, Канада, Австралия, Турция, Русия...

  4. 4 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Съжалявам, че ще повторя 1. Политиканите много ги е страх от българите в чужбина. Не са като овчото стадо.

    chavo64
  5. 5 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    Ясно е, че се цели ограничаване на гласуването на българските турци, живеещи в Турция, но така се ограничават и правата на българите, живеещи в други страни извън ЕС.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  6. 6 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    от национал социализъм към национал тиквовизъм ?

  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 572 Гневно

    Вместо да улеснят по всякакви начини гласуването, те само пречки създават, защото се знае за кого гласуват българите в чужбина...

    Stef
  8. 8 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Ей, много ви е страх от тези българи в чужбина.[/quote]

    Не от българите. От турците. А познай защо са тези поправки и защо до сега ДПС искаше откриване на десетки секции в Турция, а сега са против това.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  9. 9 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 936 Неутрално

    А какво стана с електронното гласуване? Явно скоро няма да има такова!

  10. 10 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2234 Неутрално

    Хихихи...
    Гаврата продължава...
    Пробва се прага на търпимост на матряла...

  11. 11 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Екстра, един глас за ГРОБ по-малко...

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  12. 12 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 2268 Неутрално

    Голямо шубе ги е подгонило всички политици, много ги е страх явно от нови случаи, като лондонският, с въпроса за огледалото!

  13. 13 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Неутрално

    Не е далеко моментът, когато ще се възстанови член 1 , а българите в чужбина ще бъдат пак обявени за невъзвращенци.

    karabastun1@abv.bg
  14. 14 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#2:"Карла Hanneman"]Изберете си Слави[/quote]

    Слави и Радан! Е тогава ще се види кон боб яде ли.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  15. 15 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Голям стах от българите в чужбина...

  16. 16 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    тази седмица милиционерите явно се опитват да измерят овчедушието на народа си ?

  17. 17 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Тъпо, тъпо... ограничение за тези от Турция, които ги возят с автобуси в България! А другите българи няма кой да ги извози, а пък електронно гласуване... към 2018, евентуално!

  18. 18 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Няма проблем с българите в чужбина,а с българските турци и техните деца и внуци с български паспорти ,но нямащи нищо общо с България от десетилетия,които гласуват масово под строй за определена партия,която им посочва турската държава!

  19. 19 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#13:"karabastun"] а българите в чужбина ще бъдат пак обявени за невъзвращенци.[/quote]

    Като Георги Димитров, Васил Коларов и Станке Димитров след 1923 година. Това не е чак толкова лошо. Всички рашкомани в Рашка без право на връщане.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  20. 20 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Който го е еня за България, ще стои тук и ще гласува. Който е излязъл - прав му път, но така или иначе вече явно не му дреме. Отсъстващите повече от половината в годината изобщо не трябва да имат право на глас.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  21. 21 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1335 Весело

    С две думи ДПС е на смъртния одър от една страна разцепена в страна и без помощ от изселниците

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  22. 22 Профил на Zaphod Beeblebrox
    Zaphod Beeblebrox
    Рейтинг: 696 Разстроено

    Селски тарикати правят избори!

  23. 23 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4766 Неутрално

    ългарите, които живеят извън Европейския съюз, ще могат да гласуват само в дипломатическите и консулските представителства.
    ––––––––––––––––––––
    Е, след като е задължително, кой ще ми плати билета и изгубеният работен ден, както и хотела, за да отида от Невада до Вашингтон да гласувам? Или от Пърт до Сидни? Или от Магадан до Москва?
    Страхува ли те матрияла от чужбина а, Бойко?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  24. 24 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 706 Неутрално

    С ГЕРБ назад към порядките на "развитото социалистическо общество".
    Игралният филм за Човека от Народа кога ще го почват?

    Get Carter (Mike Hodges)
  25. 25 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1286 Любопитно

    До коментар [#20] от "Mark Twain":
    И откъде накъде искаш да лишаваш прокудените от политическата мафия българи зад граница, от правото им да гласуват и променят нещо в съсипаната си родина?
    Националсоциализъм, комунизъм - какво проповядваш?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  26. 26 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Правилно. Даже право на глас да имат постоянно живеещите у нас
    Съдбата на България трябва да се определя само от хора, които имат реална преценка за ситуацията тук

  27. 27 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cassi":

    А знаеш ли,че има държави,които не разрешават на тяхна територия да се организират избирателни секции на чужди държави?
    Тези български граждани ,които са решили да живея зад граница са направили избора си и най-вероятно знаят,че няма да могат да са пълноценни и пълноправни такива!

  28. 28 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Нормално. След като досега бяха достатъчно и работеха перфектно. Никой не се оплаквал от тях по целия свят. Защо пък да не ги намалим. Направо да ги затворим, а!?

  29. 29 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Егати хумора. Дори изборният кодекс на МаяМа бе по-демократичен от този на Цвинокио

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  30. 30 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Според мен пък е логично да се ограничи, като се има впредвид, че би трябвало да има възможност за електронно гласуване. Отделно има още един куп аргументи, но...

  31. 31 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    според агенция ПИК!!!, след като ДПС подкрепи референдума на Слави, Доган е влязъл в съюз с водещия и е забранил на медиите на Пеевски да пишат срещу Слави; това обяснява и гостуването на дясното крило на Кремъл - Радан - в шоуто; това обяснява и залитането на Дневник към откровена пропаганда на московските ценности - Отечественият Фронт се готви за решителна битка с Бойковизъма, шият се знамена, Годжи готви революционни песни

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  32. 32 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Да не повярваш направо - избория кодекс на Мая Манолова беше по-добър от сегашния!!!И сегашните гербаджии задминават Орешарски по задкулисие, кражби и далавери, заеми и лъжи.
    Историята обаче е доказала, че колкото и да се опитваш да се задържиш на власт с подобни хватки, рано или късно, идва окончателното падение, а понякога то е и съпроводено с бой.

  33. 33 Профил на ikapitan
    ikapitan
    Рейтинг: 540 Неутрално

    след като е задължително гласуването, не е ли задължително държавата да ти осигури възможност да гласуваш???

  34. 34 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cassi":

    [quote#5:"Cassi"]Ясно е, че се цели ограничаване на гласуването на българските турци, живеещи в Турция, но така се ограничават и правата на българите, живеещи в други страни извън ЕС.[/quote]
    Да и то в момент, в който не ясно дали гласовете от Турция ще отидат консолидирано в ДПС или ще се разпръснат.

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  35. 35 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    Изходът е в електронното гласуване, тогава е все едно дали има секции, но тогава ще се объркат партийните сметки.

  36. 36 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#31] от "hhhuuunnnn":

    в паниката си сте готови да сътворите всякакви идиотии ,но така или иначе краят ви е предопределен ,и колкото по скоро ,толкова по добре за България !

  37. 37 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#5] от "Cassi":

    Те пък щото се скъсват да гласуват.
    Така или иначе, най-важния ефект е в ограничаването на турските секции.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    [quote#26:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Съдбата на България трябва да се определя само от хора, които имат реална преценка за ситуацията тук [/quote]

    А тези от чужбина, които вкарват в страната повече от 2 млрд лева на година, какво да ги правим? Да им вземем парите и да си траят ли? И да оставим локалните мангусти да избират управниците?

  39. 39 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 532 Гневно

    Ако щат да ме баннат, но това е пълен идиотизъм! В цял свят хората се борят за разширяване на избирателните права, само нашите кратуни се чудят как да ги ограничат още повече!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  40. 40 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    [quote#5:"Cassi"]Ясно е, че се цели ограничаване на гласуването на българските турци, живеещи в Турция, но така се ограничават и правата на българите, живеещи в други страни извън ЕС. [/quote]
    +1

    Но това беше неизбежно, след като гласуваха "задължителното право", с което "задължиха" и едни поне 100-150 000 изселници с българско двойно гражданство в Турция, които пък сега трябва да се поорежат.
    Затова срещата на тагадък е била по инициатива на Валери Симеонов, че иначе ще го обесят своите ...
    Стандартна спирала на грешките ...
    И тежък соцрецидив в мисленето по соцсхемата:
    дъним се яко -> търсят се виновни -> наказват се невинни -> следва поредната издънка и пак по схемата -> -> ->

  41. 41 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 532 Гневно

    [quote#37:"pariah"]Така или иначе, най-важния ефект е в ограничаването на турските секции. [/quote]
    Това е най-срамният ефект! Вместо да се чудят как да ограничат избирателните права на българските граждани, да отидат на място при тях и да агитират. Освен ДПС никой не стъпва при българските турци зад граница! Нима сериозно си мислите, че са такива фенове на Доган и сие? Не са, ама коя от българските партии им дава избор!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  42. 42 Профил на lutece
    lutece
    Рейтинг: 237 Неутрално

    На хартия гласуването, в т.ч. и на българите в чужбина е задължително. На практика, гласуването на българите в чужбина ще бъде максимално затруднено, в много случаи ще бъде направено и невъзможно. Те това е поредната имитация на демокрация.

  43. 43 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1050 Любопитно

    Ееех, Алеко, къде си брат ???

  44. 44 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2047 Весело

    До коментар [#17] от "pavkata2010":а пък електронно гласуване... към 2018,

    Nishto podobno! Gerb sa go predvidili za 2081 godina, po vreme na svoja 20-ti mandat!

    Syzhaljavam, kompjutyryt blokira i ne smenja shrifta!



  45. 45 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":
    Заради нередностите в Турция се прави, не заради българите в чужбина. Заради 5-тата колона на Ердоган имам пред вид.

  46. 46 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3252 Неутрално

    До коментар [#23] от "Депутат 241":

    Непрекъснато говорят как да върнат тук българите ,обаче явно имат други намерения. Срещата на Боце в Лондон ги уплаши.Искат да гласуват 4млн.овце тук.

  47. 47 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 532 Гневно

    [quote#26:"ПРОРОК ИЛИЯ"]Съдбата на България трябва да се определя само от хора, които имат реална преценка за ситуацията тук [/quote]
    Тоест ти, който си нон стоп под влиянието на Прас прес медиа груп, имаш по-добра представа за страната от българите в чужбина?
    Когато си вътре в кочината, не виждаш свинщината, защото не знаеш, че има по-добро!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  48. 48 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3252 Неутрално

    До коментар [#45] от "ck":

    Турците ще дойдат тук да гласуват.

  49. 49 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Докога ще се подигравате със суверена?
    Нито сме плиткоумни,нито сме търпеливи.Накрая ще ви забием един голям шут и ще ви пометем!

    Tony
  50. 50 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    До коментар [#33] от "ikapitan":

    задължително е само за туземците

  51. 51 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 344 Неутрално

    [quote#10:"Добрин Велков"]Пробва се прага на търпимост на матряла... [/quote]
    прага беше минат отдавна.
    сега е затишието преди цунамито.

  52. 52 Профил на Martin Banevski
    Martin Banevski
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#36] от "Stewie":

    Това ли са новите ви опорни точки .И Радан върховен БОГ чист и неопетнен назначен от Прокпи .

  53. 53 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 532 Разстроено

    [quote#9:"balkantourist"]А какво стана с електронното гласуване? Явно скоро няма да има такова![/quote]
    Напиши 'никога' и ще си по-близо до истината!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  54. 54 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5273 Весело

    Бибитко и Цветанов правят избори, де си Щастливецо?!

    klimentm
  55. 55 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3840 Неутрално

    До коментар [#46] от "hodounski":
    Срещата на Боце в Лондон ги уплаши.
    ================
    Нищо подобно!
    Че даже наопъки ...

    Баце взема връз широкия си гръб вината, губейки мъничко сред българите в чужбина, за да отърве задника на Валери Симеонов и патрЕоте, които ще го отнесат, след като заради тяхното "задължаване" гласува масата в Турция и лъсне истината ...

  56. 56 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    О, таман се чудих какво става като се срещне мутра с патрЕот, това било.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  57. 57 Профил на gue12391373
    gue12391373
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Пощуряха! От страх. Нашите сънародници в Канада, САЩ, Австралия, Нова Зенландия, Турция, с какво са по-различни от нас? Вероятно със свободата да бъдат непокорни и независими. Измислените патриоти и ГЕРБ днес обслужиха чинно Доган, който е персона нон-грата в Турция и изпитва ужас, че тамошните ни сънародници ще подкрепят партията на Местан. И сега #КОЙ #КОГО обслужва?

  58. 58 Профил на gue12391373
    gue12391373
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Тирани, всуе се морите!
    Не се гаси туй, що не гасне!
    Лучата, що я днес гасите,
    тя на вулкан ще да порасне!

  59. 59 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    [quote#47:"Amot"]представа за страната от българите в чужбина[/quote]
    в цифри, парламентарните'14:

    43,39% активност

    ДПС - 59 938
    ПП ГЕРБ - 38 868
    РЕФОРМАТОРСКИ БЛОК - 15 523
    ПФ - 5 150
    БСП - 3 635
    АБВ - 2 637
    АТАКА - 2 429
    ПП Глас Народен - 1 642

  60. 60 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 935 Неутрално

    жалко изпълнение...в Северна и Южна Америка, Австралия, Азия а сигурно и останалите континенти за да гласуват български общности ще трябва да пътуват хиляди километри ако не и да ходят в други държави....дори и сега имаше опашки на много места...по-приемливо е да има и секции в кпнсулства на други гържави на ЕС но явно Боце и сие са си напълнили гащите след "огледалото в лондон".

  61. 61 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Наказанието на Боце за 'огледалото на Пеевски'.

  62. 62 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 654 Неутрално

    [quote#14:"Български патриот"]Слави и Радан! Е тогава ще се види кон боб яде ли. [/quote]

    Айде наближиха избори и се започна с оплюването на ДСБ и пропагандата. Сега тезата е че ДСБ ще играят с клоунът Слави само защото са против безумните промени наложени от ГЕРБ, ДПС и БСП.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  63. 63 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#38] от "galapagas":
    До коментар [#47] от "Amot":
    Същноста и логиката е не в това кой колко пари вкарва, а в това дали има възможност да направи обективна преценка за нещата вътре в страната.
    Древните мъдреци - мои колеги, са казали: Не можеш да имаш вярна представа за нещо което не преживяваш.

    Ако живееш тук и всичко е пред очите ти , при всички случай можеш /при еднакви други условия/ да си по-информиран и обективен от този който живее от години в чужбина, и получава филтрирана информация от медиите. Които както знаем, защитават предимно теснопартийни, корпоративни или чужди интереси. Независимо дали са Прас прес медиа груп, проруски, или финансирани от чужди фондации

  64. 64 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Между другото, когато организирате групата от доброволци за граждански арест на баце, пишете ме и мен

    Обичам да грухтя и плюскам.
  65. 65 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Правят го, заради Турция (новият мат'рял на Людовик и Д(О)С(Т) и стар за Д(П)С). Другарите на Доган са проформа против, защото не могат да гласуват заедно с другарите от ПФ

    Мома, връщай 12 и 12А!
  66. 66 Профил на Zaphod Beeblebrox
    Zaphod Beeblebrox
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#20] от "Mark Twain":

    За мислещ човек ме изненадва постът ви. Само за пример ви препращам една не много актуална статия от 2015 но все пак цифрите са с покачваща се тенденция.http://www.jivotatdnes.bg/news/jivot/bylgarite-v-chujbina-osiguriavat-3-4-ot-rodniia-bvp

    Повечето хора не бягат за хубаво а от неволя. Неволя създадена и задълбочаваща се, защото едни номенклатурни структури в БГ много здраво са си приватизирали цялата съдебно/изпълнителна власт.

    Гласуването е важно и въпреки че картинката от 26 години не се е променила много е изключително нахално това право да ти бива отнето точно от хората, които са виновни за това, че си принуден да бягаш в чужбина, за да осигуриш достоен живот за семейството си.

    Според мен тази голяма емигрантска вълна до голяма степен е шанс за разчупване начина и облагородяване кръгозора на мислене на българина. Дали тези работещи, учещи хора ще се върнат в България някой ден никой не знае, но сегашните хубостници със сигурност не работят в тази посока.

  67. 67 Профил на achkoal
    achkoal
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Нормално, след фиаското на Борисов в Лондон. Доскоро подкрепян в чужбина, сега всички го видяха, що за човек е и се разбра, че повече няма да бъде масово подкрепян от сънародниците в чужбина. Реакцията му е първична и с пределно ясна цел. В България ще разчита на купения вот. Жалко, дано българите зад граница се вдигнат и окажат натиск.

  68. 68 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#47] от "Amot":
    А зашо си мислите, че Вашата преценка е най-правилната?
    Защото другите не мислят като Вас, или сте мноого красив и умен?

  69. 69 Профил на Galeto
    Galeto
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Glasuvaneto v chujbina e spored men dosta po-slojno ot tova koi za kogo glasuva. Trainata emigraciq ne nosi nikakva otgovornost za glasa si - tezi koito sa v BG poemat riska i otgovornostta za isbora - v takyv smisyl redno li e trainata emigraciq da glasuva. Ot druga strana bylgarite kato cqlo sa gurbetchii, trainata emigracia e proporcionalno dosta po-malko, te nosqt otgovornost za izbora si (i sa osnovnite "prashtashti pari". Sled kato pri mestnite izbori ima usednalost e redno i pri nacionalnote da ima. Toest logikata na zakona bi bila trainata emigraciq da ne moje da glasuva.

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4644 Любопитно

    Ако щат да ме баннат, но това е пълен идиотизъм! В цял свят хората се борят за разширяване на избирателните права, само нашите кратуни се чудят как да ги ограничат още повече!
    ============
    Само не разбрах , защо смятате ,че ще ви баннат ?
    Казали сте нещо , със което по принцип всеки е съгласен. До коментар [#39] от "Amot":

    Bukalemun
  71. 71 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Браво, бе! За два дена успяхте да ме задължите да гласувам и да ми отнемете възможността да го правя...

    Нямам думи...

  72. 72 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#9] от "balkantourist":

    Току що казаха , че ще се опитат да го изпробват още с Президентските избори!

  73. 73 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#48] от "hodounski":

    Това е целта, да не са в Турция и на нейна територия. Предполага се, че ще има по-малко нарушения като гласуване с чужди лични документи и др.

  74. 74 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 904 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Ей, много ви е страх от тези българи в чужбина.[/quote]
    Коя чужбина имаш предвид? Тази на югоизток?

  75. 75 Профил на Zaphod Beeblebrox
    Zaphod Beeblebrox
    Рейтинг: 696 Весело

    До коментар [#71] от "lechevalier":

    Рационални решения взети от Бодигард/Патриот.

  76. 76 Профил на st_kilda
    st_kilda
    Рейтинг: 237 Разстроено

    До коментар [#16] от "Stewie":

    Какво да го мерят, то е безмерно! 30 души с метли вчера, това е...

  77. 77 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4545 Любопитно

    "Парламентът ограничи местата за гласуване на българите в чужбина"

    Тоест ГЕРБ и съюзници искат да намалят участието на българите в чужбина да гласуват на избори. Не искаха ли гербавите мошеници да увеличат гласоподавателната активност!???

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  78. 78 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 643 Неутрално

    Всички срещу ДПС, едва ли е най-лошата промяна която се гласува тези дни и няма как да съм на същата вълна с ДПС, дори и да ми се струва ограничаващо решението!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  79. 79 Профил на Brickleberry
    Brickleberry
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Като не искат българите зад граница да гласуват да го предложат да бъде изрично записано в КРБ.

    Ам не му стиска на генерал заешко сърц, сефте...

    "Не е важно какво е казал, все е вярно каквото и да е казал" by shileto @ 11:18; 18 ное, 2015
  80. 80 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#33] от "ikapitan":

    Ми явно не. Като едно време в казармата: до утре преди развод тая ограда да е боядисана. Ама боя, ама четка... оправяй се...

  81. 81 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 578 Неутрално

    [quote#9:"balkantourist"]А какво стана с електронното гласуване? Явно скоро няма да има такова[/quote]
    Че нас ,кой ни пита? Не разбрахте ли, че целта им не е да гласуваме?

  82. 82 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4545 Весело

    До коментар [#31] от "hhhuuunnnn":

    Хахаха.... сам ли ги измисли тези щуротии!? Ако, да поздравления... имаш добро чувство за хумор и доста развинтена фантазия.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  83. 83 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4644 Неутрално

    но нямащи нищо общо с България от десетилетия
    ===========
    Това е спорно.
    Ако искаш провери в КППтата , колко влизане -излизане има от Истанбул до България , за година. До коментар [#18] от "rurade":

    Bukalemun
  84. 84 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 469 Неутрално

    [quote#1:"EU defender"]Ей, много ви е страх от тези българи в чужбина. [/quote]
    По-трудно можеш да ги излъжеш!

  85. 85 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Така или иначе гласуващите извън страната са малко . На последните избори към 100 000 гласа. Не си струва организацията и парите....., като ке има предвид колко не гласуват в България.Пък и част от тези българи ще се въртат в България само като горди западни пенсионери. Т. е дърво без корен. Децата им гордо говорят развален български и говорят с бабите си по скайп....И толкоз. няма какво да се лъжем. тези бчългари вече не са българи. Не ,че не плачат на песента за облачето бяло , но факта си е факт. Тези ,които сме тука ще устискаме или няма да я има или няма България....Хубава или лоша , това зависи от тези дето сме тука , а не ръсещите мозък от вън....Така както въстаниците от Априлското въстание освободиха България , а не българите от странство.....

  86. 86 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#83] от "eti":

    Стига,де!
    Последните репортажи ,които даваха по всички телевизии преди изборите показаха млади хора,които имат български паспорти ,но не говорят български и не знаят даже за какво и защо гласуват!

  87. 87 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    [quote#47:"Amot"]Когато си вътре в кочината, не виждаш свинщината, защото не знаеш, че има по-добро![/quote]
    Хайде по-леко! Работещите българите в България плащаме държавните пенсии на родителите ви, а това, че вие изпълнявате моралните си задължения към родителите си и не ги оставяте гладни и жадни само на една пенсия, си е ваша работа! И моето семейство правим същото в България- живеем тук, но издържаме и родителите си , защото пенсиите им са мизерни. Не сте само вие плащачите в тази държава! А приходите от акциза върху цигарите в България за 2015г. са 2.1. милиарда лева- тези пари са от джобовете на българите, които живеем в България!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  88. 88 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Като изключим Турция извън България в САЩ и ЕС се намират най-интелигентните българи, които хем са решителни и смели , повечето учат и работят в чужбина и то в демократични общества и точно тях продължават да ги спъват като уж прието електронното гласуване, ама нямало да важи до не знам кога си докогато ГЕРБ няма да е на власт ! А иначе тук задължаваме мангалите да ходят да гласуват задължително вместо точно на тях да се отнеме правото на глас първо защото са неграмотни и второ защото точно те хните гласове се купуват ! Ето това е голата истина за желаната цел от поредния герберски законотворчески акт !

  89. 89 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    Тези съвсем я подкараха през просото, но сигурно са в състояние да излязат с още по-абсурдни идиотщини!

  90. 90 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 578 Неутрално

    ДПС се разцепи на проруска и протурска. С ограничението на местата за гласуване в чужбина ,познайте ГЕРБ ,БСП .ПФ и останалите, чии интереси защитават?

  91. 91 Профил на gue12391373
    gue12391373
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#78] от "NicK":

    Ограничението за българите извън ЕС обслужва интересите на ДПС и е направено в сговор с тях. След спирането на контрабандата с цигари за Турция и забраната на Доган да влиза в тази държава, очевидно е, че нашите сънародници там ще гласуват за Местан. Лицемерието днес в Парламента е съшито с бели конци. Днешното решение показва, че т.нар. патриоти са руски агенти и с милиционерите от ГЕРБ обслужват модела #КОЙ. Днешното решение е позорно и защото за пореден път провалените политици се опитват да настройват едни българи срещу други, да ни разграчават в нашите граждански права и свободи. Ще им се върне като бумеранг.

  92. 92 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1442 Любопитно

    [quote#88:"mils5656"]Като изключим Турция извън България в САЩ и ЕС се намират най-интелигентните българи, [/quote]
    И като е така, защо ТЕХНИТЕ ДЕЦА, родени в другите държави, не стават първи на световните олимпиади по математика, физика и информатика? Защо българчетата, живеещи в България, стават първи на тези олимпиади, а?
    1. "С 5 златни, 4 сребърни и 1 бронзов медали се върна българският олимпийски отбор по физика от Казахстан Януари 21, 2016 - http://nauka.bg/a/%D1%81-5-%D0%B7%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BD%D0%B8-4-%D1%81%D1%80%D0%B5%D0%B1%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%B8-1-%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%BD%D0%B7%D0%BE%D0%B2-%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BE%D1%82%D0%B1%D0%BE%D1%80-%D0%BF%D0%BE-%D1%84%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D1%82
    http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Balgarskiiat-otbor-pecheli-edin-zlaten-i-dva-srebarni-medala-na-Mezhdu_16718.html Българският отбор печели един златен и два сребърни медала на Международната олимпиада по информатика 02 август 2015

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  93. 93 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#88] от "mils5656": Докато продължавате тази дискриминация на българските граждани по местоживеене, няма да сте добре приети от доста българи, живеещи трайно само в България!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  94. 94 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    [quote#18:"rurade"]Няма проблем с българите в чужбина,а с българските турци и техните деца и внуци с български паспорти ,но нямащи нищо общо с България от десетилетия,които гласуват масово под строй за определена партия,която им посочва турската държава![/quote]

    Точно така е - видяхме че повечето българи в САЩ и З Европа НЕ гласуват така масово както тези псевдо такива от югоизток - решението е правилно - дори и да си в САЩ има консулства на 1 час път със самолет от почти всеки голям град - за европа е още по-лесен транспорта

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  95. 95 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 753 Весело

    До коментар [#4] от "chavo64":

    Понеже не гласуваха за ГЕРБ, нали?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  96. 96 Профил на due07477623
    due07477623
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Аз така или иначе гласувам в консултсвото в Манхатан. Жалко за изборната секция в Куинс, но на фона на масовото гласуване в Турция където традиционна има над 1000 изборни секции - това е едно добро решение.

    Ас съм за дистанционното гласуване все пак.

  97. 97 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 879 Гневно

    "Предложението на Фронта, което не беше прието от правната комисия, беше дебатирано в пленарната зала над 2 часа. Сред другите варианти беше промяната да засегне само страните извън Европейския съюз, но в крайна сметка депутатите подкрепиха предложението на Патриотичния фронт за всички държави."

    10 години българите в чужбина се опитват да създадат условия за участието си в политическия живот на България и да оказват така нужното здравословно външно влияние. По-големи поразии за българите в чужбина не е правило нито едно Народно събрание в новата ни история. ОСТАВКА!!!

  98. 98 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2320 Гневно

    Явно сме много страшни тия, дето живеем в чужбина. Ядем деца и пием кръвта на девици на черни меси.

    E PLVRIBVS VNVM
  99. 99 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#91] от "gue12391373":

    Възможно е и да сте прав, от друга страна знам, че болшинството българи в Турция така или иначе не гласуват за Ердоган, а за опозицията, в тази връзка не съм сигурен колко гласове ще донесат на Местан, но съм напълно съгласен, че това не е начина - говорим за български граждани в Турция, за които държавата не прави нищо, не инвестира в културни центрове и мероприятия, в български училища, а после защо никой от младите не говори български там и се гласува само за ДПС..., също така много от тези хора бяха изгонени от България, не я напуснаха доброволно!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    [quote#92:"Логика"]С 5 златни, 4 сребърни и 1 бронзов медали се върна българският олимпийски отбор по физика от Казахстан Януари [/quote]
    Голям праз. И ще са първите, които ще се изметат от държавата на Боце, Цвъки и Гоце.
    И на Динко и на перата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK