Близо 200 автобуса ще блокират централни столични булеварди

Близо 200 автобуса ще блокират централни столични булеварди

© Мария Съботинова, СГ/ИИ



Близо 200 автобуса ще излязат на протест в София в 12 часа, съобщи "Дарик". Те ще се съберат на Горублянско ханче, откъдето с бавна скорост ще преминат през централни столични булеварди, за да стигнат до крайната си точка - Централна автогара.


"Протестът ще бъде под наслов "Не на сивата икономика", защото това е най-големият проблем за бранша", каза Галя Топалова от Националното сдружение на автобусните превозвачи. По данни на фирмите около 50% от всички превози са в сивия сектор.


Автобусите ще минат по булевардите "Цариградско шосе", "Цар Освободител", "Княгиня Мария Луиза до Централна гара.




Най-големият проблем на автобусните фирми са нерегламентираните превози. Според Галя Топалова всяко пътуване срещу заплащане трябва да се облага с данъци и да отговаря на определени условия. Като тук не става дума за споделено пътуване, при което пътниците си поделят разходите за бензин, а за организирани превози, уточни Топалова.


"Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица. Това вече е превоз срещу заплащане. Да си купят касови апарати, да си имат професионална компетентност, да си плащат данъци и осигуровки", заяви тя.


Преди седмица Галя Топалова каза за "Дневник", че превозвачите имат сериозни притеснения и заради въвеждането на тол такса за ползване на пътищата. Според сегашния проект, тя ще е валидна за автобусите и камионите, като ще замени винетките.


"От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора. Има рейсове, който правят по над 300 хил километра на година, ако се въведе тол такса, разходите ще скочат 30 пъти в сравнение с винетките", обясни Галя Топалова.


Тя допълни, че при това положение не само малките превозвачи няма да оцелеят, но и част от по-големите, които ще трябва да работят само за пътните такси. Според Топалова вероятно и в самото министерство на регионалното развитие не са били наясно, че автобусите, извършващи превози по разписания, често пътуват празни, просто защото са длъжни да направят курса и затова са били поставени под общ знаменател с тези, използвани за екскурзии например.


Тя допълни, че за след Великден е предвидена среща с шефа на агенция "Пътна инфратруктура" Лазар Лазаров, на която проблемът ще бъде обсъден. "Сред членовете ни има напрежение, такситата излязоха на протест и депутатите промениха закона, макар че те нямат социално функция. Ние изпълняваме социална функция, но не получаваме почти нищо от държавата, ощетени сме от всякъде", обобщи Галя Топалова.


По другите искания на превозвачите миналата седмица беше постигнато споразумение с министъра на транспорта Ивайло Московски - изработването на нова републиканска транспортна схема, въвеждане на категоризация за автогарите и обвързване на цените, които се плащат за ползването им със звездите, които имат.


Тя каза още, че след като за няколко години са спрели покупката на нови автобуси, превозвачите вече имат нужда от обновяване на автопарка, а един нов рейс струва между 200 и 250 хил. евро без ДДС.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 720 Неутрално

    я у лево както се казва
    сива или бяла икономика всеки гледа да купи изгоден билет.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1862 Неутрално

    "Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица. Това вече е превоз срещу заплащане. Да си купят касови апарати, да си имат професионална компетентност, да си плащат данъци и осигуровки", заяви тя."Ами явно може.

  3. 3 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    А бе глупости само.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  4. 4 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#3] от "Нефертити":

    Защо глупости? Или се отменя изцяло регулацията и всеки вози както си иска, а данъци - йок, или всички трябва да спазват еднакви правила.
    В България най-ощетени са фирмите, които спазват законите. КЗК се грижи единствено за спокойствието на партийния бизнес. Няма да се учудя да има чадър от ДПС, щом става дума за извозването на техния електорат.

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Сегаааа, пичове, в името на ДПС-то и ДОСТ, трЕбе да търпите, те са по-важни от Вас. СОРИ.

  6. 6 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Нещо не ми се връзва сметката! Да си представим сравнението между 50 местен автобус в светлия бизнес и 18 местен микробус в сенчестия при равна цена на билета! Не схващам как от 20% ДДС и 10% данък печалба, който съответства на около 2% от оборота, та не виждам как 50 местния автобус става по нерентабилен!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8385 Неутрално

    '' с бавна скорост ..'' никой няма и да ги забележи - що не блокират все пак гръцката граница, че да се чуе какво искат.

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 677 Неутрално

    Аман от каруцарския рекет!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  9. 9 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 2000 Весело

    Срещу картел така се бори целокупното население.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    До коментар [#4] от "blaueaugen":

    Медалът има и друга страна. "Спазващите" законите и плащащи данъци са вдигнали толкова много летвата на цените и преследват толкова високи печалби, че провокират навлизането на по-ниско ефективни превизвачи, които компенсират по-ниските цени на билетите и ниската си ефективност от малкия брой пътници за смртка на неплащане на ДДС и по-нисък марж на печалбата!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1236 Любопитно

    А кога 10-те процента "осветлени" таксиметъри ще излезнат да блокират срещу 90-те процента свои колеги в сивия сектор?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  12. 12 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    Утре всички баничари на протест да искат забрана със закон на бабите на село да точат баници!

    Както искат да ни забранят да си варим ракия и да си правим вино, утре ще ни забранят и да си варим боб!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  13. 13 Профил на abrasha
    abrasha
    Рейтинг: 300 Неутрално

    тука идва "държавата", да упражни контрол върху малките незаконни превозвачи, ама на.... те сега са заети да си чешат езиците за обединяването на новата единна КАТДАИ структура...

    БЪЛГАРСКА РАБОТА

  14. 14 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Значи в Германия и Франция, и не знам си къде още може да има споделено пътуване, където хората си разделят бензина и витенките, а в България не можело...
    И в България ще може ! Трябва да може !
    Който не може да се адаптира към новостите в пазара, фалира. Пазарна икономика му се вика на това!

  15. 15 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Хм, като унищожавахте БДЖ никой не рева срещу вас, сега вие ревете. Почва да ми омръзва от натиска на групировки като тази и таксиджийската.

  16. 16 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 261 Весело

    Всички ресторантьори на протест срещу нерегламентираното домашнон готвене!
    Не може жена без хранителен техникум да доработва вечер над печката, вместо да закупи вкусна и питателна пица от близката пицария!
    Докога баби ще тровят децата ни!
    Хора! Докога!
    (Настроение: иронично)

  17. 17 Профил на hsr56315516
    hsr56315516
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Конкуренция, независимо дали в сивия сектор или легална, се бори с цени и най-вече с качество на услугата, не с протести.

    Стига с тези глупости, всеки на който му бръкнат в канчето протестира...

  18. 18 Профил на zcu00469861
    zcu00469861
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#7] от "karabastun":

    Шофьор и изразяване... Той не може да ти каже как се казва, ти искаш мнение да изразява.
    В България шофьори собственици на автобуси няма, има тотално зависими от работодателите си прости хора, които каквото им кажеш, това правят. Те са неспособни елементартите си права да защитават и ги карат да работят по 10 часа на ден, тръгнали да защитават целия "бранш".

  19. 19 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#4] от "blaueaugen":

    Не че не правилно да се иска спазване на правилата, но тези с чадъра са точно големите превозвачи. ДПС имат сериозен дял в автобусните превози, а видни БСП деятели в товарния. Естествено ГЕРБ цоцат и от двете.

  20. 20 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 463 Любопитно

    И кой не си е свършил работата и трябва да си подаде оставката, г-жа Маринова? Не правете въздушни протести, кажете кой е виновен и отидете пред тях да му искате оставката.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2894 Неутрално

    ДПС на протест против хората.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 553 Неутрално

    "Протестът ще бъде под наслов "Не на сивата икономика" - Не подкрепям!

  23. 23 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2551 Любопитно

    До коментар [#13] от "abrasha":
    Естествено, че контролиращата структура трябва да е една!
    Камионите по друг закон или по други пътища се движат?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  24. 24 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    "Ние изпълняваме социална функция, но не получаваме почти нищо от държавата, ощетени сме от всякъде", обобщи Галя Топалова.."

    Хм..
    И къде е "социалната" функция?
    Другари, да ви сравним с пътническите превози по железниците.
    ""От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора."
    И влаковете така.
    Дружеството плаща за железен път за всеки вагон, за ел. мрежа, за каквото се сетите и има своите социални функции в цената на превоза за разни категории граждани.
    Вие не плащате за републиканската пътна мрежа, редица населени места са оставени без транспортно обслужване защото било неизгодно, но сега сте се сетили, че ако почнете да плащате така, както плащат железниците - умиргате.

    Ecrasez l’infâme
  25. 25 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Казах го: направо да приемат закон, който да задължава гражданите да пътуват с определени фирми и да се свършва мъката.
    П.С. 100 микробуса от Кърджали на ден...тук нямаше как да не се изсмея!

  26. 26 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Тези огромни автобуси в голямата част от времето пътуват празни, с по 10-15 души вътре. Нали наскоро ми се наложи да ги ползвам, знам от личен опит. Ами ще губят конкуренцията с микробусчетата, това са амортизации, изплащане на кредити, гориво.

    Все се чудя защо големите фирми не си направят анализ на пътнико потока и да пуснат по-малки автобусчета пък и по-често. Всеки нормален човек ще предпочете може и малко по-скъпо но нормална фирма от светлият бизнес с гаранциите и. Но те доста надуват цените и всичко искат да го изкарат от десетина души.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  27. 27 Профил на abnell
    abnell
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#6] от "tribiri":

    Забравяш осигуровките на всички работници, по-високият стандарт за поддръжка на превозните средства и куп други разходи нужни да се работи на светло.

  28. 28 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Прави са напълно ги подкрепям.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  29. 29 Профил на Стефан Станчев
    Стефан Станчев
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Кой е тоя сив сектор? Съвместните пътувания? Цървули. Сега, по празниците ще се види отново грозното лице на транспортния сектор. Инфраструктурата не е само строене на некачествени магистрали, пребоядисани другари ...

  30. 30 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 647 Неутрално

    При нормални ЖП превози тия отдавна да ги няма, ама ги има.
    А данъчните и ДАИ би трябвало да се интересуват от нелегалните маршрутки. Лесно е да ги разпознаеш.

  31. 31 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Някой неолиберален фен на Юбер няма ли да скочи да нахока превозвачите?

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  32. 32 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 408 Неутрално

    "Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица."
    Може Топалова, може. Ще тръгват когато си поискат и ше отиват където си поискат. А тези които се возят там никой не ги е качил насила. А дали това е "превоз срещу заплащане" трябва да се докаже. Те просто са приятели и познати, добри хора, които си помагат и пътуват заедно за да не им е скучно и защото са в една посока.

  33. 33 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 452 Любопитно

    До коментар [#26] от "Fred":
    [quote#26:"Fred"] Тези огромни автобуси в голямата част от времето пътуват празни, с по 10-15 души вътре.[/quote]
    [quote#26:"Fred"]Все се чудя защо големите фирми не си направят анализ на пътнико потока [/quote]

    Бъди сигурен, че си правят. И бъди сигурен, че щом продължават да търкалят полупразни автобуси, сметката им продължава да излиза.

    Аз не мога да разбера - срещу сивата икономика ли протестират или срещу тол таксите?

    [quote#0:"Статията"]ако се въведе тол такса, разходите ще скочат 30 пъти в сравнение с винетките[/quote]

    Как го сметнаха това? Ако годишната винетка за автобус е 1050 лв., това значи увеличение на разходите за един автобус на 31 150 лв.

  34. 34 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2782 Гневно

    Пак ли частни интереси ще блокират София? Докога?
    А ако направим протест срещу протестиращите? Фандъкова няма да го одобри, нали?
    Хора, спрете да пречите. Застанете пред съответното министерство и си протестирайте там!

  35. 35 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Не може от Кърджали да тръгват 100 микробуса. Всеки ден това го правят. А за чужбина - всяка седмица. Това вече е превоз срещу заплащане. Да си купят касови апарати, да си имат професионална компетентност, да си плащат данъци и осигуровки"
    "Юнион-Ивкони" не беше ли на Местан? Дали маршрутките не му подбиват бизнеса и затова да блокира и тероризира цяла София днес?

  36. 36 Профил на Димитър
    Димитър
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Превозвачите правели социална услуга?
    От къде на къде държавата трябва да служи като застраховател колко пътници имат?
    Пък и коментарите над мен, едни загрижени хора, малко хора имало в автобуса.
    Като паднаха горивата драстично и на дългосрочна вече база дали ревизираха цените на билетите и да останат на същия профит, същите тези социални работници?
    Возят ни с таралясници на по 30 години.
    Друг пък се пита защо не купували микробуси - ами защото 30 годишен автобус е по-евтин от нов микробус, затова. Защото днес може да има 10 човека, ама утре ще го напълни или пък ще е по друга линия. Затова.

    Превозвачите, като най-големи ползватели, а и като най-големи рушители ( с оглед тежестта ), следва да поемат най-голямата тежест!
    Да си ревизират цените, ако трябва, пък на хората като им е по-изгодно с женелзниците, ще пътуват с тях.

    Както е навсякъде по света!

  37. 37 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 548 Разстроено

    Сбъркан протест - със сбъркан наслов, сбъркано място и даже снимката на Дневник е сбъркана!

  38. 38 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 691 Весело

    100 тей праят тез превозвачи? 100 искат правилата да са еднакви за всички? Не им ли стига, че той им прави магистрали, че свали цената на петрола (но не и на дизела)? Не им ли стига, че хванаха крадливото шефче на ДАИ, но то не е замесено с и няма протекции от министър Масковски и мис парламент Цачева?

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  39. 39 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    Основните превозвачи са от ГЕРБ и ДПС

  40. 40 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 467 Весело

    До коментар [#11] от "pariah":

    Хахахах ще излязат ама от 10 процента ще ги редуцират до 2-3 процента!Останалите в Пирогов!

  41. 41 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Любопитно

    До коментар [#24] от "Graf":

    В България се возим на най-раздрънканите и стари автобуси.
    По почивки в Гърция може да ес види, че автобусите от Румъния, Сърбия, да не говорим пък за Гърция са космичесик кораби в сравнение с нашите таралясници

  42. 42 Профил на nomer57
    nomer57
    Рейтинг: 8 Неутрално
  43. 43 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 311 Неутрално

    "Бавна скорост" звучи като "ниска височина" или " евтина цена" . Какво ви пречи да кажете и пишете "ниска скорост" , "малка височина" и "ниска цена" ? Бавен е автобусът , а скоростта му е ниска или малка ! Ябълките са евтини , а цената им е ниска ! Май не само шофьорски книжки има фалшиви !

  44. 44 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Много терор изтърпяхме през годините от т.н. "превозвачи"- наблъскани седалки коленете ти се забиват в предната, мръсно и смрад, пушещ а и често! пил шофьор, чалга, автобуси за автоморга отдавна, скъпо. Сега защо да ги подкрепям?! Пак мръсотия, пак стари автобуси, пак си пуши оня с чалгата, пак чалга, пак скъпо. Няма да им се получи.

    4itatel
  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#6] от "tribiri":

    Е как 20% ДДС ще е 2% от оборота!?!?! Вярно е, че имат данъчен кредит, но транспорта е вид услуга, а в услугите добавената стойност е висока, така че тези 20% ДДС трябва да вдигат цената с около 15%.
    А 50 местния автобус става нерантабилен в сравнение с по-малките микробуси от сивият сектор, понеже лицензираните превозвачи са длъжни да използват много нови автобуси, всички са ЕВРО 6 доколкото знам, лизинговите им вноски са високи, цената на поддръжката е висока, ремонтите са скъпи, докато в сивият сектор качват пътниците на някой 20 годишен микробус, който бълва облаци пушек, ремонтират го по някакви гаражи както им падне, не се носи отговорност за точен график и когато е развален микробуса, просто не минава да събира пътници...
    Ако при лицензираните автобуси нямаше толкова нормативни задължения за екологичност и гарантиращи сигурността на пътниците, и превозите на пътници бяха освободени от ДДС, тогава вече 50 местния автобус при натоварена линия ще е много по-рентабилен.

  46. 46 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    [quote#31:"Репей"]Някой неолиберален фен на Юбер няма ли да скочи да нахока превозвачите? [/quote]
    Къв Юбер в случая със сивата икономика? Та точно Юбер искат да возят легално и спазват законите, защо търсиш телето под вола?
    Тези "100 микробуса" дето тръгвали от Кърджали не към Юбер, и са работа на КАТ и ДАИ, съвместно с НАП и събирачите на глоби...
    Нищо де, ти си цвете в сравнение с превозвачите, дето затапват движението в столицата, щото полицията и данъчните в Кърджали не си вършили работата... Що не затапят изходите на Кърджали, че като дойде полицията да И посочат нелегалните микробуси и да се оправят нещата за всички и набързо?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  47. 47 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#19:"neznaiko.bg"]Не че не правилно да се иска спазване на правилата, но тези с чадъра са точно големите превозвачи. ДПС имат сериозен дял в автобусните превози, а видни БСП деятели в товарния. Естествено ГЕРБ цоцат и от двете. [/quote]
    Не познавам бранша, като гледам коментарите, останалата част от форумното природонаселение също е объркана кой крив и кой - прав. Редно е всички, които превозват срещу заплащане, да плащат данъци на държавата и да спазват някакви мерки за сигурност на пътниците.
    За последен път се возих с междуградски автобус преди около 6 години и нямам намерение да опитвам отново.

  48. 48 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Точно в момента колона автобуси се движи по Цариградско посока центъра, при ИнтерЕкспоЦентър.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  49. 49 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Точно в момента колона автобуси се движи по Цариградско посока центъра, при ИнтерЕкспоЦентър.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  50. 50 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    [quote#36:"Димитър"]Пък и коментарите над мен, едни загрижени хора, малко хора имало в автобуса. [/quote]
    Напротив, казвам че щом с толкова малко хора в големите автобуса и им излиза сметката да купят по-малки и няма да имат проблеми. Тяхното си е живо пилеене да се разкарва такава грамада за 10 души. Микробусите с това ги конкурират, че са с малки разходи.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  51. 51 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    съвместните пътувания са най малкия проблем,проблема са тарикатите които возят на цената на билета....и с таксита бусове и прочие,не плащат нищо освен амортизацията ,застраховка и винетка,като всеки автомобил или бус...няма осигуровки няма данъци няма допълнителните застраховки към билета...ето срещу тях протестират...виждал съм да се бият по автогарите и номера е един и същ минават малко преди автобусите и обират част от пътниците...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  52. 52 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 775 Неутрално

    "От обявените за момента планове, става ясно, че ще се плаща на база изминатото разстояние. Нашите автобуси пътуват непрекъснато, независимо дали има хора."
    Ами щом пътуват, значи търкат асфалта и ще плащат на километър, нали това е идеята на тол-таксата? В момента винетката е на една и съща цена и за който прави 1 курс на ден и за който прави 10.
    По принцип това трябва да е включено в цената на горивата и който кара повече, гори повече и съответно плаща повече. Ама тези бизнесмени, особено пък в Кърджали, сигурно зареждат от безмитната бензиностанция на Фуат Гювен, или претакат нафта отнякъде в туби, така че нека си плащат тол-такса на километър.

  53. 53 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    [quote#51:"не на безразличието"]застраховка и винетка,като всеки автомобил или бус...няма осигуровки няма данъци няма допълнителните застраховки към билета...ето срещу тях протестират...виждал съм да се бият по автогарите и номера е един и същ минават малко преди автобусите и обират част от пътниците... [/quote]
    И като минават и ти обират десетина пътника, ти що не обявиш, че ще пуснеш половината билети от автобуса на лотария, и който извади късмет ще пътува на половин цена? Гарантирам ти пълни автобуси и празни "копърки", защото всеки от пътниците ще има шанс да се вози евтино, срещу само десетина минути чакане (докато дойде часа на големия автобус по разписанието). Баси, дори на принципа на бингото (един билет на половин цена и е един безплатен) пак биха напълнили автобуса за сметка на "копърките", защото един пълен на 2/3 автобус (и 1/3та от местата "загубени" в томбола) може да вози по-евтино от един препълнен микробус. Е, подписа ти е напълно верен, и пасва на превозвачите дето протестират.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8802 Неутрално

    А срещу автобусните шофьори трябва да излязат железничарите. Защото първите , убиха вторите.

  55. 55 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 536 Неутрално

    ЖП превозите не ги реформираха и хората минаха към автобусните такива. В същото време автобусните фирми издействаха какви ли не сложнотии за законно навлизане на този пазар с цел намаляване на конкуренцията. Разбира се това доведе до високи цени. Е, сега някои намериха начин на по-ниски цени да предлагат същата услуга. Не, не оправдавам неплащането на данъци просто се замислих, дали не можем да оправим нещата с тол таксите? Спокойно може да увеличим местата за спиране на автобуси и маршрутки, да ги оставим сами да си мислят графици и извънредни курсове, дори можем да им махнем изискването за плащане на данъци, но да предвидим диференцирана тарифа за ползване на пътищата според превозното средство и с тези цени ясно да кажем дали искаме по един път да минават 1000 автобуса по 50 човека или 25000 коли по 2 човека.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    До коментар [#54] от "Роси":

    политическите лобита убиха бдж ...не са автобусните фирми те нямат равен старт..нали знаем максимата на бизнеса у нас всички загуби за държавата всички печалби за 'бизнеса' (частника),у нас бизнесмен е равно на частник...ден година храни и прочие...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  57. 57 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "Протестът ще бъде под наслов "Не на сивата икономика"

    Ох, честните превозвачи! Те не укривали данъци и осигуровки. При тия ниски цени на дизела трупат печалби. Що не свалите цените на билетите?
    Ако автобусите блокират пътища полицията и ДАИ да си свършат работата. Пътища не може да се блокират!
    Тия неща ми миришат на картел между някои големи транспортни фирми.
    Аз предпочитам да дам пари за споделено пътуване, отколкото да пълня гушата на транспортната мафия.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  58. 58 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тоест това което искат е да няма конкуренция. Причината да има черен пазар (сива икономика) е точно факта че има регулации и регламенти, вместо хората да се оставят на свобода да се конкурират за клиентите си. Очевидно е че когато наложиш големи правила и регулации, малки бизнеси няма да могат да се конкурират с големи, а когато няма правила, всеки е свободен да се конкурира с всеки, тоест големите бизнеси не са вече монопол, и трябва да се конкурират за клиенти, а те не искат да се конкурират, искат да са монопол. Правителството няма работа в транспортната индустрия, нека свободният пазар си свърши работата. Неконкурентно способните ще отпаднат, конкурентно способните ще спечелят, така работи пазарна икономика. Правителството трябва да защитава интереса на клиента, интереса на клиента е да има колкото може повеже конкуренция.

  59. 59 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#4] от "blaueaugen":

    Регулацията трябва да се отмени изцяло за да може да имаме свободен пазар и конкуренция.

  60. 60 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2034 Любопитно

    [quote#59:"happystory"]Регулацията трябва да се отмени изцяло за да може да имаме свободен пазар и конкуренция.[/quote]
    Глупости. Върви в Индия да видиш колко е приятно, бързо, удобно и сигурно без регулации. Регулацията трябва да я има, но само до защитата на пътника. От там насетне в играта влизат КАТ (износени гуми, ГТП, нарушения за скорост, почивка на шофьора и т.н.“, ДАИ с документите на возилото и шофьора, и НАП с билетчетата и таксуването (по-скоро нетаксуването)... В момента наблюдаваме неработещи държавни институции, които прецакват цял сектор, а накрая го отнасят пътниците с по-скъпи билети или по-рисково пътуване. Смислените регулации правят един сектор бързоразвиващ се и стабилен, абе като солта в яденето — ако я няма е безвкусно, а ако е в повече е пресолено...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK