До 4 години жп линиите в Южна България ще са готови за скорост 200 км/ч, обеща Московски

До 4 години жп линиите в Южна България ще са готови за скорост 200 км/ч, обеща Московски

© Цветелина Белутова, Капитал



До четири години цялото железопътно трасе в Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 километра в час, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски при откриването на обновената Централна гара в София.


"На практика трасето от пристанище "Бургас" и от граничния пункт "Капитан Андреево" до гара "Септември" е готово за скорост до 200 км/ч", каза министърът, цитиран от БТА. Сега текат процедурите за отсечките Септември - Елин Пелин и София - Драгоман, за да може да се направи връзка между сръбската и турската граница и Бургас и сръбската граница, допълни той. По думите му на 16 май предстои с премиера Бойко Борисов да направят инспекция на железопътното трасе, като ще пътуват с влак от пункта "Капитан Андреево".


Транспортният министър каза още, че паралелно с обновяването на инфраструктурата БДЖ трябва да подготви процедура за нови влакове. Средствата за купуването им щели да дойдат от концесията за летище "София", която ще бъде пусната за съгласуване утре (27 април).


Политическото ни решение е да има приватизация на "БДЖ - Товарни превози", проблемът е, че няма желаещи да го купят, каза още Московски. По думите му Агенцията за приватизация има план за оптимизация и преструктуриране, ако не се случи сделка, така че да бъдат спрени загубите. "Оперативните загуби на "БДЖ - Товарни превози" намаляват през миналата година с около 30%, но остават 15 - 20 млн. лева годишно", уточни Московски.

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4624 Неутрално

    "До четири години цялото железопътно трасе в Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 километра в час"

    80 км/ч също е до 200

  2. 2 Профил на ems37520974
    ems37520974
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Спомням си, че някой беше забранил да се използва "ще" в изявленията на администрацията. Или така ми се струва?

    http://www.kultura.bg/bg/article/view/24552
  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4051 Весело
  4. 4 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Голям камък хвърли, голяма дума не казвай. Кой ще пътува с 200 км/ч?

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Ала бала. А иначе железопътния транспорт е бъдещето при превоза на товари. Тук обаче БДЖ яко се източва. Работите няма да вървят, докато не се приватизира или поне да се отдаде на концесия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Я пак?!?
    Тоя към грешните хапчета ли се е пресегнал сутринта??

  7. 7 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Ехеее, влакът стрела! Ся нови локомотиви и вагони ще трябва се купуват...

  8. 8 Профил на THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT
    Рейтинг: 470 Весело

    В България подвижен състав способен да се движи с 200 км/ч няма. БДЖ е в перманентна финансова кома.
    На кого да нужни подобни изхвърляния?!?

    #killwhitey
  9. 9 Профил на Крали Марко
    Крали Марко
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Да направим една цяла магистрала и в северна България? И там живеят хора.

  10. 10 Профил на mtzvetkov
    mtzvetkov
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Оставка, моля. Наслушахме се на обещания. След огромните скандали, сега се почна ПР акция с обещания, участия и интервюта за светло бъдеще на сектор Транспорт.

  11. 11 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1350 Весело

    А бе тоя започва да "изглежда" все по-зле. Пие ли си хапчетата редовно! Ама какво може да се очаква от правителство, в което министър -председателя е с интелигентност на плод, а министъра на здравеопазването е представител на извънземен експеримент!

  12. 12 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":
    Едни от най-печелившите компании в САЩ са компаниите за товарен железопътен превоз.Например Union Pacific през миналата година има приходи от 21.8 млрд.$ и нетна печалба от 4.77 млрд.$,марж от 21.9%,с което влиза в лигата на Apple и Google..
    Разбира се,огромната разлика е,че е частна...

  13. 13 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Като ще лъжем, поне да е със замах!
    Предствям си с ужас как влак от наличните в БДЖ се движи с двеста километра в час! Не искам да съм в него, нито близо около него!
    Смешник!

  14. 14 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1051 Весело

    Може ли пък чак толкова да си некадърен и да не знаеш що е то железопътна инфраструктура и скорости? Или пък лъжеш умишлено?
    Няма ли някой съветник да му покаже какви са проектните скорости за тези линии, какви промени претърпяха и какъв е окончателния вид?
    Как ще пуснеш влак с 200 км по единична линия - отсечката Първомай-Димитровград или по линия която се пресича с друга инфраструктура Стара Загора-Бургас?

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 860 Неутрално

    "До 4 години жп линиите в Южна България ще са готови за скорост 200 км/ч, обеща Московски"

    Ойц - пръц.

    ПП. А бе, тия всичките ли са такива хвалипръцковци като шефа им?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    До 4 години жп линиите в Южна България ще са готови за скорост 200 км/ч, обеща Московски

    Ж.П. линиите, след рехабилитация, може и да позволят такава скорост, но вагоните - едва ли!!!

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8287 Неутрално

    Вие от ГЕРБ сте по обещанията и за вас има само Южна България. В Северна вече , даже и хора няма.

  18. 18 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#12] от "eurogi":

    В България също може да е печеливш товарния превоз, но от години едни лобита правят всичко възможно товарите да са на гуми по шосетата и да харчат гориво, много гориво идващо от знаем къде.

  19. 19 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 751 Неутрално

    lol?

    тоя взе да жонглира с числата като Началника (си)!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  20. 20 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#12] от "eurogi":

    огромната разлика е,че е частна...
    Огромната разлика е в растоянията. Ако за САЩ си заслужава да съществува, тук само пречи.

  21. 21 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 751 Неутрално

    [quote#0:"Мозгов"]До четири години цялото железопътно трасе в Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 километра в час,[/quote]
    Въййй, верно ли? И трасето през Земенския пролом ли? Та чак до Гюешево ли (за сведение Кюстендил — Гю е най-бавната отсечка на БДЖ, там се движи влакът с не повече от 15 км/ч)?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  22. 22 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 832 Весело

    Тоя лъже като дърт , пардон млад ......................... !

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  23. 23 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1350 Весело

    Големия им проблем бил, че никой не ще да купи "БДЖ-Товарни превози"!
    Ми направете търг бе. Първоначална цена- " един лев". След три кръга ще достигне "три лева" за "стратегически инвеститор", които ще обещае инвестиции за 15 милиарда!
    След това фалира и се установява, че е "офшорка" и готово!
    Ще си имаме още няколко "мултимилионера" и хиляди тонове скрап !

  24. 24 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 832 Весело

    До коментар [#19] от "zo":
    [quote#19:"zo"]ol?
    тоя взе да жонглира с числата като Началника (си)! [/quote]

    Сегашните жонглират с цифри.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  25. 25 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    [quote#1:"pet_fire"]80 км/ч също е до 200[/quote]
    Именно. ЖП-трасето в Южна България минава пред толкова много населени места, че не виждам къде ще може да се развие тази скорост. За подвижния състав да не говорим. Някой пак е усвоил едни пари.

  26. 26 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Как за 4 години ще построи отсечката Септември - Елин Пелин?
    Още процедурите не са приключили, а ако тепърва ще има и пректиране......

  27. 27 Профил на ded
    ded
    Рейтинг: 213 Неутрално

    А дали господата управляващи планират нещо да се случи и в северна България? Щото гледам, че в момента хората бягат от нея с 200 км/ч и без нови ЖП линии.

  28. 28 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    Мъкааааа мъка. Явно не може да оцени колко е зле завалииката, мъкааа мъка.

  29. 29 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 246 Неутрално

    За четири години, с 300 зора и голям късмет ще има толковаскоростно трасе между София и Бургас и надолу към Турция. Ако вярно додрапат 200 км/ч от граница до граница: браво! Това, че подвижен състав за тази скорост нямат ни товарните, ни пътническите превози, да речем, не е страшно.

    Това не са всички ЖП линии в Южна България и е страшно, че шефът им не го знае.

  30. 30 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Вие преди въобще гледали ли сте новини, чели ли сте статии?? От 7-8 години се правят линиите Септември-Бургас, Капитана-Пловдив и доколкото знам са готови. Остава мега-скъпата линия за 1.5 млрд лева Елин Пелин-Ихтиман-Септември, която ще се прави почти наново и ще е толквоа скъпа заради панинския и неудобен маршрут.
    Няма да стане до 4 години, може би 6-7, и няма да е с 200, а със 150-160, но все пак ще има голям напредък. Пак неразбрали и пак си демонстрират дървената филосифия.

  31. 31 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 832 Весело

    До коментар [#15] от "simval":
    [quote#15:"simval"]До 4 години жп линиите в Южна България ще са готови за скорост 200 км/ч, обеща Московски"
    Ойц - пръц.
    ПП. А бе, тия всичките ли са такива хвалипръцковци като шефа им? [/quote]

    Е па , какво да са ?
    Ето :
    17.03.2011 г. - През 2014 г. ще пътувате от Виена до София за 6 часа. Това е планът”. Това казва регионалният министър Росен Плевнелиев пред ...
    28.05.2015 г. - Скоро старозагорци ще ходят на кафе в събота и неделя до Истанбул за два часа. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов ...
    15,10,2001г- За Олимпиадата в Атина през 2004г. ще е е готова АМ Струма заяви министър-председателят Симеон Сакскобурготски ........

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  32. 32 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 470 Гневно

    Влаковете и сега дерейлират и се палят през ден, като се движат с 20км/ч... представям си какво ще е ако се движат с 200. Ние нямаме един нормален прелез бе, Московски. На половината прелези бариерите се управляват от пияни селяни. С 200 щели да се движат, баси и популиста...

  33. 33 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 418 Неутрално

    То Лилито и Боко обещаха и магистрала в Северна България.

  34. 34 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Това би било много добро постижение и дано да стане (все още съм леко скептичен). Това в перспектива може да стане важна част от един нов ориент експрес: турците строят отсечката между Истанбул и Одрин и ако се направи продължението през Сърбия и Белград до Будапеща това ще ни свърже с "Магистралата за Европа" и може на определени отсечки да бъде добра алтернатива не само на колата, но понякога и на самолета.
    Следващата логична стъпка би била балканска високоскоростна линия Букурещ-София с продължение към Солун/Атина. Може да звучи утопично но след като разтоянието между Париж и Брюксел/Лондон може да е по два часа няма логика да не може да се свържат ефективно и балканските големи градове. Това е от голяма важност за развитието на региона.

  35. 35 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2155 Гневно

    До коментар [#33] от "horilka":
    Е нали ви се стори много скъпа и се оригнахте отгоре й?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  36. 36 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Да ви изберат още веднъж, та да видим, дали не лъжеш?!?! Пфф...

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  37. 37 Профил на manoll
    manoll
    Рейтинг: 521 Неутрално

    В момента София - Пловдив с влак е 3 часа и 5 мин по разписание. Реално сигурно е малко повече. До 4 години може да слязат и под 3 часа, кой знае...

  38. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 776 Неутрално

    [quote#4:"vankata1"] Голям камък хвърли[/quote]
    Точно големият камък хвълен от цигането срещу влак движещ с 200км/ч ще най-големият проблем. Как ще се справи министерството с това? Не че с другото може да се справи де.

  39. 39 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#9] от "Крали Марко":

    Да направим. Ама тя явно ще бъде накъде Русе / Варна. Няма лошо - и за там трябва. Но финансиране за отсечката Видин - Враца не се намери. В северозапАДнала България хора не живеят...

  40. 40 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 295 Неутрално

    До коментар [#32] от "kki":

    Не знам по вашия край какви са прелезите, но по нашия (Видинско) между релсите стоят още дървените траверси от средата на миналия век. Минаването е на 1-ва и на собствен страх и риск...

  41. 41 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Любопитно

    И в северна България влаковете се движат с до 200, дори до 500 км/ч. Ето един пример: влака от София до Видин се взема с влака за 5,5 часа а е 270км, т.е. 49км/ч, което е до 200 или дори до 500км/ч.
    Въпросът е: защо се държат разни неграмотници на държавна хранилка и харчат пари на вятъра?!?

  42. 42 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Северна България пак остава на заден план. Ако първо направихме магистралите в Южна България трябваше следващото да е ЖП линиите в Северна България, но такъв е живота. Всички сме уж с равни права ама явно някои са по-равни от други.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  43. 43 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Писна ни да слушаме какво ще бъде след еди колко си години, какво се прави сега, как се живее сега?

  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Глупости. Тогава що сименсчетата пъплят със 130?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Колкото повече загазват управниците в корупцията и некадърност, толкова по-бомбастични обещания измислят. Защо се хабят? И на половин дума обещана от тях вече е прекалено тъпо да се вярва. Дори и те не си вярват.

  46. 46 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 624 Неутрално

    БДЖ и НКЖИ с 200км/ч към фалита. Това са брътвежите на някакъв психар. Предизборното помпане на балони ли започна?

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  47. 47 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Нищо лошо против Северна България, но предполагам или поне силно се надявам, някой да е направил анализ на трафика на товари и пътници по различните направления преди да се започне с рехабилитация.
    Тогава може да е излязло, че например от Бургас (рафинерията, пристанище и т.н.) към София, Сърбия и т.н. има много повече товари, отколкото от Русе/Румъния/Молдова/Украйна към София/Сърбия/Гърция и т.н.
    От Русе има към Турция, но там не знам дали някой прави нещо или от години само говорят за въпросния коридор.

    Бойко е зависим
  48. 48 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#35:"Чичи (Ice Man's fan)"]Е нали ви се стори много скъпа и се оригнахте отгоре й? [/quote]
    Нещо сте се припознали.
    Аз не съм гербер.

  49. 49 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ей, ама как лъже тоя. Проектните скорости от Церковски до Бургас преобладаващо са за 130км/ч, а жп линията там се ремотира в момента. Някои от другите у-ци могат и да се реализират за 160 км/ч.

  50. 50 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 606 Гневно

    А Северна България ще я оправи я ГЕРБ 5,я БСП 10,съвместно с ДПС 11, я НДСВ 22...... през някой следващия век....

  51. 51 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#12:"eurogi"]Едни от най-печелившите компании в САЩ са компаниите за товарен железопътен превоз.Например Union Pacific през миналата година има приходи от 21.8 млрд.$ и нетна печалба от 4.77 млрд.$,марж от 21.9%,с което влиза в лигата на Apple и Google..
    Разбира се,огромната разлика е,че е частна...[/quote]

    Не мога да разбера тази мания постоянно да се правят сравнения със САЩ. Там икономиката и компаниите като зараждане и развитие са коренно различни от тези в Европа по ред причини и фактори, които винаги са отсъствали в Европа. Айде да сравняваме нещата у нас с тези в ЕС. При такова сравнение се оказва, че ЖП-компаниите са масово ДЪРЖАВНИ.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  52. 52 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 983 Неутрално

    800 дни,хапчèта,ОСТАВКА!

  53. 53 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2504 Разстроено

    Ако е качеството е като на гара Калояново или като на гара Карнобат, то по-добре да не се пробват такива скорости.
    А какво правим в северна България? Или там да го духат?
    Между другото там е по-вероятно да може да се построят участъци за подобни скорости. В южна България не може и няма смисъл. И пак да попитам защо железниците не са приоритет? Защо е готова автомагастралата, а железницата още не е?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  54. 54 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До 4 години жп линиите в Южна България
    ------
    А нещо за забравената от Баце и Бог, простете за тавтологията, северна България?! Русе - Варна все така си е 4 часа и половина, откакто Митхат Паша я е построил като първата ЖП линия в България ...

  55. 55 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    Айде да не се мотае г-н министъра, щото млакът от Пекин е вече в Карс Турция още малко и ще се пръкне във Филибето.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  56. 56 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Не с 200, с 300 трябва да се движат за да не ги поломят за кеф с камъни едни живеещи със своите културни традиции и особености малцинства.

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  57. 57 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Ей ся вече се изтепахме.

    No Pain No Gain
  58. 58 Профил на alexis
    alexis
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Накъдето сме тръгнали няма да има нужда от железопътен транспорт, ако се вземе предвид само икономическа логика , иначе ще си правим социална политика до безкрай. Студенти , мангали , пенсионери и милиционери , от товарните част от горивата и кюмюра на няколко ТЕЦа, това е товаропотока , за съжаление!

  59. 59 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 834 Неутрално

    И тоя е за връзване.
    Явно с какъвто се събереш, такъв ставаш.

  60. 60 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#34] от "antikommunist":

    "...Следващата логична стъпка би била балканска високоскоростна линия Букурещ-София с продължение към Солун/Атина..."

    Това не е зле, въпросът е това ли да е стратегическата високоскоростна линия или да е Букурещ - Истанбул. Защото и той е стратегически, пък и би бил по-печеливш за товарните превози.
    Но, каквото и да се реши, едно е ясно - линията Русе - Горна Оряховица ще се направи.

    Между другото, прави ми впечатление тук във форума, че много хора са пропуснали "реформите" и разпиляването на БДЖ на две части - БДЖ и НКЖИ.
    Да го кажа на по-разбираем език като за демократи за силна България, че са специалисти по горивата - положението е същото като на Булгаргаз и Булгартрансгаз

  61. 61 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 666 Любопитно

    [quote#60:"Управляващ опозиционер (реформатор)"]че много хора са пропуснали "реформите" и разпиляването на БДЖ на две части - БДЖ и НКЖИ. [/quote]
    Ами по принцип не е разпиляване.. Оставям на страна конкретната реализация в бг-условия и колко може да се подобрява. Но дори и по принцип няма никаква логика транспортна инфраструктура и транспортни предприятия да се управляват заедно, дори само техническата експертиза се различава, още повече когато целта е да се премахне монопола на едно транспортно предприятие, било то и БДЖ. Та дори и сега дори и в България има наченки на частен жп-транспорт който да прави някаква смислена конкуренция. И бъдещето на Европа е фрагментираните национални жп системи да изчезнат и жп компаниите (били те национални на някоя от държавите или частни) да правят все повече превози в международен план. На запад това е нещо нормално и ежадневно, макар и при нас да е още бутиково.
    Колкото до управлението то е адски калпаво както на разделените две компании, така беше и когато бяха една компания...

  62. 62 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Какво вика министър Винету - "до 200 км/ч"?

    Ами то и 90км/ч влиза в диапазона "до 200 км/ч".

    Текст като в рекламните съобщения - ще усетите до 50% подобрение. Може да е 50, може 5, а може и 0.

  63. 63 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#22] от "navy":

    Защо "като". Човекът си има естествен тен. Явно рекламата му е в кръвта.

  64. 64 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#51] от "Репей":
    Държавни са,разбира се,затова нямат и такива печалби..

  65. 65 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#64] от "eurogi":

    Няма такива печалби като американските не защото са държавни, а защото обемите на превозите са различни. Както и разстоянията. И вътрешния пазар.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  66. 66 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#65] от "Репей":
    Това има значение,но основната причина е че са държавни.Успешната държавна компания е нещо като черен лебед-среща се чат пат,но рядко и за къси периоди от време...

  67. 67 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#65] от "Репей":
    Малей,представям си кви печалби имат руските железници с тез разстояния техните...

  68. 68 Профил на Репей
    Репей
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#67:"eurogi"]Малей,представям си кви печалби имат руските железници с тез разстояния техните... [/quote]

    Ех, Евроги, прочете ли в предния ми пост словосъчетанието "обеми на вътрешния пазар". Не можеш да сравняваш една богата 320-милионна Америка, най-големия пазар в света, с една 140-милионна Русия, 90% от чието население е бедно или направо сиромашко.

    Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."
  69. 69 Профил на dubitandum
    dubitandum
    Рейтинг: 213 Неутрално

    След 4 години ГЕРБ няма да управляват. Дано да е някоя партия, чийто лидер е от Северна България. От Варна съм, приемам, че градът е предоставен на отговорно пазене на руската мафия, чието лице е ТИМ, но това пренебрегване на половин България е прекалено. Хората извън София вече намразиха софиянци, защото всички пари отиват за това пусто метро.

  70. 70 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#68] от "Репей":
    Населението може да е бедно,но товарите са си огромни-все пак Русия си е голям износител на суровини и зърнени култури...

  71. 71 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 601 Неутрално

    [quote#12:"eurogi"]Едни от най-печелившите компании в САЩ са компаниите за товарен железопътен превоз.Например Union Pacific през миналата година има приходи [/quote]

    Какво е това плоскодънно мислене, ами тази компания ако отиде във Нигерия каква печалба ще има, като няма никакви превози ? Тука не става въпрос само за влакове и за частни компании, в България няма среда за развитие на товарните превози. САЩ разтоварва от Азия на източния бряг и пренася стоки на 3000 мили до западния бряг(и обратното), естествено че такива разстояния излизат МНОГО рентабилно да се използват влакове, а не тирове. Да не е говорим, че при нас какво изобщо ще се товари не е ясно.

  72. 72 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#69] от "dubitandum":

    Ами с две думи пишеш пълни глупости. Първо, колкото и да не ти се харесва на теб и доста други, ГЕРБ със сигурност ще управлява поне още един мандат да не кажа повече, просто защото народа не вижда никаква реална алтернатива в другите партии. И хубаво говориш за пренебрегване на половин България, както и за това, че тази половин България намразили София, заради метрото, но дали си се замислял колко милиона души живеят в София - другата половина на държавата. А тези смехотворни съчинения за един от любимите ми градове, дори няма да ги коментирам.

  73. 73 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#61] от "antikommunist":

    "Но дори и по принцип няма никаква логика транспортна инфраструктура и транспортни предприятия да се управляват заедно, дори само техническата експертиза се различава, още повече когато целта е да се премахне монопола на едно транспортно предприятие, било то и БДЖ."

    Ще ти дам един въпрос - пример ))) Време ли е да разделим двете общински компании - Център за градска мобилност ЕАД и Метрополитен ЕАД на четири компании - по две транспортни и по две притежаващи и обслужващи линиите (трамвай и електропроводите за тролеите, съответно метро)
    )))

    Не е хубаво да се мисли тясно "либертариански". Просто трябва да се мисли като бизнес.
    Ето например с БДЖ - резултата от разделянето на условно две фирми, на ниво "консолидация" виждам увеличаване на разходите, и то най-грубо казано, увеличаване на непроизводствените разходи - административните. Вместо да им обработват нещата по един счетоводител, сега ги обработват по двама, защото са отделни предприятия А преди се сърдехме, че комунистите по времето на комунизма назначавали излишни чантаджии да вземат заплати

  74. 74 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Качете транзитните ТИР-овете на платформи и по ЖП-то. Даже няма нужда да го приватизирате тогава. Ще печели много.

  75. 75 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 859 Весело

    До коментар [#74] от "mtsvetanov":

    Не може, бате )))) При правителството Баце 1, когато правиха ремонта и електрификацията на пътя Свиленград - Пловдив, нашите хубавци взеха европарите, ремонтираха, но с половин метър по-ниско, за да не могат да се ползват ЖП фериботи. Мотива? Мотива е, че не можем да си позволим железницата да краде трафик от магистралите





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK