Атанас Атанасов обвини Московски за лошо управление и на летище София

Атанас Атанасов обвини Московски за лошо управление и на летище София

© Пресцентър на ДСБ



Депутатът от "Демократи за силна България" (ДСБ) и бивш председател на вътрешната комисия Атанас Атанасов изнесе данни, че министерството на транспорта управлява зле не само контролните си органи, а и държаните дружества, които са с принципал транспортния министър. Атанасов акцентира върху "Летище София" ЕАД.


"Не само контролните органи на министерството на транспорта, а и държавните предприятия, които са с принципал министъра на транспорта се управляват лошо. И това се отразява върху финансовите резултати на тези дружества". Атанасов даде пресконференция, посветена на тема: "Има ли здраво място в министерството на транспорта?".


Депутатът изнесе данни за финансовото състояние на "Летище София". Те показват, че въпреки многото пътници, приходите са минимални на фона, на това, което постигат другите две големи летища в страната. Атанасов цитира данни от 2014 г., според които при 3.5-3.8 млн. пътници годишно приходите са малко над 5 млн. лв. За сравнение при същия брой на пътниците, летищата във Варна и Бургас постигат печалба в размер на 31 млн. лв. Атанасов използва информация от 2014 г., тъй като такава за 2015 г. липсва. Друга аналогия, която направи депутатът от ДСБ, бе приходите на "Летище София" през 2008 г., които са били шест пъти повече.




Финансовите резултати показват лошо управление, което според Атанасов е следствие от нецелесъобразни договори, които са сключени след нагласени обществени поръчки на завишени цени. Той обаче не даде пример за такива.


Освен това Атанасов посочи, че "Летище София" е изгубило 27 млн. лв. във фалиралата КТБ. А към настоящия момент националния превозвач – авиокомпания "България Ер" дължи на дружеството 60 млн. лв. Защо не се събират тези пари?, попита реторично Атанасов.


Пряко отговорни за управлението на дружеството са изпълнителния му директор Христо Щерионов и председателя на борда на директорите Тихомир Иванов, които са назначени по време на мандата на правителството на Пламен Орешарски. Защо обаче сегашният министър на транспорта Ивайло Московски не предприема действия при такива лоши резултати на дружествата, които са с принципал ръководеното от него ведомство, попита Атанасов.


Атанасов повтори позицията на ДСБ от началото на април, че Московски трябва да подаде оставка. В началото на април след корупционните скандали в изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" ДСБ поиска транспортният министър да се раздели с поста си. Тогава премиерът Бойко Борисов го защити.


Според Атанасов концесия на "Летище София" е по-добрият начин за управление. Той нарече абсолютен "нон сенс" обяснението на Московски, че тя е страшно наложителна, за да могат парите от концесионните такси да бъдат използвани за оздравяването на БДЖ. Съгласно закона, парите от концесионни такси отиват в сребърния фонд и не могат да се ползват директно за друго държавно дружество, защото това би било държавна помощ. Тя обаче се допуска само със съгласие на Европейската комисия, обясни Атанасов.


По думите на Атанасов подобни били резултатите и начина на управление и в държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура", за което не представи конкретни данни.

Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на zztop11
    zztop11
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Депутат, който използва думи като "нон сенс" няма как да го приемам насериозно, какъвто и чин да има. Единствено съм съгласен с думите му, че летището трябва да се концесионира.

  2. 2 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 357 Неутрално

    И като го вземат на концесия за жълти стотинки на база сегашната печалба правилните хора, летището ще започне да печели колкото трябва.
    Добре изпипана схема си е - съсипва се държавно предприятие на сила и за да се продаде евтино ...

  3. 3 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#1] от "zztop11":

    [quote#1:"zztop11"]Единствено съм съгласен с думите му, че летището трябва да се концесионира. [/quote]

    Ей сега в понеделник се върнах от пътуване и се убедих, че това е повече от наложително: мръсно, неприветливо, празно (почти няма магазини и заведения, махнали са и автоматите за сандвичи), на всичкото отгоре току пред паспортния контрол миришеше на... трева - най-вероятно не е, разбира се, но е любопитно как са докарали мириса...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  4. 4 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#2] от "vtl53383951":

    Говориш редовните плакатни глупости.Условията за концесията са ясни-търсят се 600 млн.лв еднократно плащане.Определено не са жълти стотинки.Отделно ще има и задължение за инвестиране на 300 млн.лв.за периода на концесията.Лично аз ако се гледат сегашните резултати на летището ,не виждам кой би ги платил..

  5. 5 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#2] от "vtl53383951":

    Не се продава, а се дава на концесия. Освен това не мисля, че съсипано насила (пише се слято), а от чиста некадърност - като всичко друго държавно...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  6. 6 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1989 Неутрално

    Нормално! Нали го готвят за отдаване на концесия. Колкото по-лоши резултати, толкова по-евтино ще му излезе на „инвеститора„ (#КОЙ ли ще е).

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 572 Неутрално

    ДСБ
    Демократи
    Срещу
    България
    Последните 15 години, единственото което правят е да ръчкат прът в колелата на всички без изключение. Опитаха за малко да влезнат в управлението, но им се видя тежко. По-лесно е да лаеш отстрани, отколкото да работиш.

  8. 8 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#4] от "eurogi":

    600 милиона лева?
    За какъв срок на концесията?
    При какви задължения на концесионера?

  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#2] от "vtl53383951":
    Добре изпипана схема си е - съсипва се държавно предприятие на сила и за да се продаде евтино ...
    ...
    Примерно, на някой Гад ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#5] от "nv":

    Ами то си пише - през 2008 г. държавното и тогава летище е имало 6 пъти повече приходи ( при 1,5 милиона по-малко пътници).

  11. 11 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Добре де,знаят ли се условията на които трябва да отговаря концесионера,за какви суми става въпрос и за колко години е тази концесия? Само информативно питам - а летище София не е ли обект свързан с националната сигурност?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#8] от "Virgin":
    Мисля че беше 35 години срока на концесията,като се иска таксата да се плати еднократно-600 млн.лв.

  13. 13 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Определено не е прав-Московски не управлява летището лошо,той просто не го управлява изобщо!
    Може би ,ако се направи пълен анализ на работата на министъра ще се установи ,че единственото ,което прави е че заема министерското кресло!

  14. 14 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#6] от "BG Stability":

    И ти същите клишета като пост номер 2...

  15. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1615 Весело

    [quote#9:"роджър"]Добре изпипана схема си е - съсипва се държавно предприятие на сила и за да се продаде евтино ...
    ...
    Примерно, на някой Гад ... [/quote]

    Примерно на някой ТИМ и после ще си само опростят тези 60 млн. а може до тогава да станат и 160 млн. лв. .
    ====
    А към настоящия момент националния превозвач – авиокомпания "България Ер" дължи на дружеството 60 млн. лв. Защо не се събират тези пари?, попита реторично Атанасов.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  16. 16 Профил на zegi
    zegi
    Рейтинг: 766 Любопитно

    До коментар [#3] от "nv":
    [quote#3:"nv"]Ей сега в понеделник се върнах от пътуване и се убедих, че това е повече от наложително: мръсно,......[/quote]
    Е, ти какво очакваш? Чистачките на летището са си под крилото на Бокича. Само той може да им нареди да се размърдат. Помоли го във фейса - може и да им заповяда.

  17. 17 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "koko65bg":
    За 35 години ще се отдава на концесия,като условията засега са 600 млн.лв концесионна такса,платима еднократно,и задължения за 300 млн.лв инвестиции..

  18. 18 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Да се внушава:"Московски натика парите на летището в КТБ-то та изгоряха"!

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  19. 19 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#15] от "Танас":

    А дано да е ТИМ, а не Гад... Защото Командира и Генерала много се осраха с Гад-та, а пък, както признава и статията, летища Варна и Бургас, стопанисвани точно от Фрапорт (ТИМ, щом държиш така да ги наричаш), цъфтят
    Освен това на роджър малко му издиша логиката, щото за такова селско летище като софийското 600 млн са си брутални пари...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    Московски определно има вина. Но по-интересно е кой разрови тази транспортна смрад.

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    И сега остава само да добави, че ако ДСБ вземе властта, ще намери "честни и способни стопански и партийни ръководители", които да могат да управляват летища, енергийни комплекси и железопътни компании по-добре от международни фирми, които го правят от 50, 100 или 150 години.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    Апропо, кое държавно се управлява добре?

    НЕК?
    РВД?
    Булгаргаз?
    Марица Изток?
    НКЖИ?
    БДЖ?

    Има материал за още 100 пресконференции и все министърът ще е виновен...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  23. 23 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#1] от "zztop11":

    И защо трябва да се концесионира!? И на каква цена при положение, че до 2008 ма внасяше всяка година в хазната десетки милиони дивидент!?
    Всъщност това е целта на лошото управление. Лековерния материал да поиска концесиониране на ниска цена. Така стана и с Булгартабак. Управляваха го лошо за да го продадат ефтино.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  24. 24 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#12] от "eurogi":

    600 милиона не е кой знае каква сума за този бизнес, още повече че концесионера първо ще си прибере едни 60 милиона задължения от националния превозвач.
    Концесията на малкото летище в Загреб е за 30 години, като хърватската държава поиска инвестиции. Концесионера инвестира веднага 331 милиона евро за нов терминал и прилежаща инфраструктура.

  25. 25 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 647 Весело

    Но готиното е най-вече, че по типично ченгесарско-десебарска традиция, генералчето (от малък генерал идва) си трае за невероятните реформи, които сътвориха съпартийците му в здравеопазването, съдебната система и навсякъде другаде, където се уредиха със зам.- и пълни министри (въпреки 2% гласове), но един от малкото министри, които се мъчат нещо да направят, му били проблем...
    Нищо, на следващите избори за ДСБ предвиждам 0,8%, можем отсега да хванем приятелско басче с някой от форума

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  26. 26 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1615 Весело

    [quote#18:"oporna_to4ka"]Да се внушава:"Московски натика парите на летището в КТБ-то та изгоряха"![/quote]

    Защо да се внушава като си е истина само, че бушона ще изгърми понеже нареждането е било '' устна заповед '' - / милиционерите я употребяват най - често. /

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  27. 27 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "Virgin":
    Да бе..не е сума.Особено пък като се има предвид,че трябва да се плати еднократно..Аз лично не вярвам някой да се навие на тези условия за летище София,че то миналата година едвам изкара малко над 5 млн.печалба.. 600 млн.по-добре да ги инвестират в ДЦК,ще изкарват по 20 млн на година,и то без да се ядосват с чистачките на Боко..

  28. 28 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#24] от "Virgin":
    Нашата освен тези 600 млн.лв,иска и 300 млн.инвестиции...Ще се повторя-не ми се вярва някой да се върже на тия условия...

  29. 29 Профил на vihar
    vihar
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Приходи или печалба? Има разлика...

  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    [quote#23:"tribiri"]Всъщност това е целта на лошото управление. Лековерния материал да поиска концесиониране на ниска цена[/quote]

    Държавната собственост е неустойчива. Дори някое предприятие да върви добре, това значи, че скоро ще бъде заплюто, някой ще фффкара некккффи кинти в политиката и ще си го поиска при "установяването на политическия баланс".

    Всеки лев в държавните фирми е заплют от 10-15 места, освен тези, които точат текущо.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#22] от "cinik":

    РВД приключи 2014 та с печалба от 215 512 000 лева.
    НКЖИ приключи 2014 та с печалба от 298 719 000 лева.

    Май се изказвате неподготвен както обикновено. Не се управляват добре, тези които са наред да бъдат открсаднати.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#28] от "eurogi":

    Ами ето, за Загреб инвестициите са повече от 2 пъти по-големи, като се извършват незабавно след концесионирането, а не след 10 години като във Варна и Бургас. Терминалът е архитектурен шедьовър, а не хале тип Кауфланд.

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    [quote#31:"tribiri"]РВД приключи 2014 та с печалба от 215 512 000 лева. НКЖИ приключи 2014 та с печалба от 298 719 000 лева.
    Май се изказвате неподготвен както обикновено.[/quote]

    Вие не само се изказвате неподготвен, но и не можете да хванете поне едрите порядъци. Това ако са някакви цифри, става въпрос за оборота, не за печалбата.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#30] от "cinik":

    Държавнара собственост е такава в крадлива Бългсрия. В Германия 54% от БВП се реализира от държавни предприятия!
    Разбирачите искате зареади бълхите да изгорите дюшека!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#32] от "Virgin":
    Ами ето,тука пък 600 млн. ти искат да ги платиш еднократно сега..Я сметни 600 млн.лв за 35 години колко стават?Подсказка-при 3% лихва това са 1.688 млрд,при 4% са 2.368 млрд.лв...Яка дейност ще трябва да развият тука тези инвеститори,че да си избият тези суми,че и на печалба да излязат...

  36. 36 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#34] от "tribiri":
    Глупости на търкалета

  37. 37 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#35] от "eurogi":
    За Загреб, който е по-малък пазар, бързо се наредиха инвеститори при далеч по-високи изисквания.
    Между другото, държавното летище на Прага, докарва годишна печалба, по-висока от цялата многогодишна такса за концесия на Летище София.

  38. 38 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":

    Добре малко рзместване на данните
    РВД Печалба 23.9 млн.лв.
    Мини марица изток 4.3 млн.лв.
    Кинтекс ЕАД 5.5 млн.лв. (през 2015 та сигурно ще са 55)

    И те ще заработят на загуба, когато гербавите решат да ги прилапат.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  39. 39 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#36] от "eurogi":

    И кое точно са глупости!

    Страна
    Брой на държавните предприятия
    Дял в БНП на страната, %
    Австрия
    78
    27
    Канада
    100
    15
    Дания
    27
    37
    Финландия
    55
    35
    Франция
    100
    33
    Германия
    37
    54
    Италия
    25
    24
    Корея
    30
    13
    Холандия
    44
    36
    Норвегия
    26
    23
    Полша
    1189
    58
    Словакия
    115
    48
    Испания
    40
    38
    Швеция
    58
    12
    Великобритания
    80
    18

    Германци, поляци и словаци били по-тъпи от наш еироги!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  40. 40 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#39] от "tribiri":
    Глупости са разбира се...Нищо вярно няма в това ,което си постнал.не знам кви са тия цифри,но са много далеч от истината.
    Както и глупостите ти за НКЖИ...
    За 2014 година НКЖИ има 342.9 млн.приходи,от които 204 млн са субсидия от държавата,и загуба от 17.965 млн.лв..

  41. 41 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#39] от "tribiri":
    Дъражвен сектор никога и никъде не е имало ефективен,и няма и да има...То не се иска да си ядрен физик,за да схванеш защо е така..

  42. 42 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Московски една работа не е свършил като хората.

  43. 43 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#39] от "tribiri":
    In 2004 the private sector share of gross domestic product (GDP) in current prices in countries of the Organisation of Economic Co-operation and Development was: Australia 85.85 percent, Canada 87.72 percent, Finland 81.48 percent, France 80.73 percent, Germany 85.32 percent, Greece 87.54 percent, Italy 85.68 percent, Japan 84.38 percent, Norway 82.31 percent, Sweden 78.17 percent, the United Kingdom 83.65 percent, and the United States 89.46 percent

  44. 44 Профил на ivankristov
    ivankristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    синчето на плевенски комунистически функционер и бивш служител на мултигруп по недоразумение министър на транспорта от 2009г. целенасочено води бдж към фалит

  45. 45 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    "...към настоящия момент националния превозвач – авиокомпания "България Ер" дължи на дружеството 60 млн. лв. Защо не се събират тези пари?, попита реторично Атанасов."

    ахахаха, ама какво са едни 60 мильона срещу стабилноста на държавата бе, муха го ухапала дедо ти Гойко... щом е за тимаджиите и десеторен да е гювеча пак е малко

  46. 46 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":
    То дето е оборот,ами и от този оборот огромната част са приходи от субсидии.За 2014 година бюджетът субсидира НКЖИ с 204 млн.лв..Приходите от дейността им са наполовина по-малко..

  47. 47 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Весело

    До коментар [#43] от "eurogi":

    А през 1904 какви са били числата? 2004та не е ли малко далечко, като се има предвид, че при кризата от 2008 ма се случиха доста промени в структурата на капитала! Или мислите, че държавната помощ в структуро определящите отрасли не се е давала като увеличение на капитала, а ей така - да имат да си харчат!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  48. 48 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#47] от "tribiri":
    За 2014 почти няма промяна в числата..Въобще не е далечко 2004 година,минимални промени в собствеността има през този период,да не кажа никаква.А отражението на кризата от 2008 е съвсем минимално върху структурата на икономиките.Имаше някои национализирани банки тук таме,които повечето от тях сега отново са частни,и това беше..

  49. 49 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    До коментар [#15] от "Танас":

    те са тотални кухи, помниш ли как шебеците едва не се самозагробиха когато бутнаха Алма Тур преди няколко години добре че батката ги подпре през летище София

  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#46] от "eurogi":

    Я да попитам, понеже виждам, че сте голям експерт в ЖП транспорта! Какъв процент от приходите на английските частни ЖП превозвачи са държавните субсидии?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8059 Неутрално

    Като го разсипят окончателно, някой техен човек ще го приватизира за жълти стотинки. Толкова е просто и ясно.

  52. 52 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#50] от "tribiri":
    Аз виждам,че вие сте пък голям експерт в задаване на нерелевантни въпроси
    Я ме светнете пак колко е печалбата на НКЖИ?

  53. 53 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    До коментар [#38] от "tribiri":

    И ако РВД може да се приватизира за 1 милиард лева, на фона на 20 милиона дивидент годишно, защо да не се приватизира?

    Да не говорим, че на 20 милиона печалба има скоци на задлъжнялостта с 2-3-4-5 пъти по толкова и това е почти всяка година.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  54. 54 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#40] от "eurogi":

    Значи в Лакорда лъжат зверски!
    Приходи 298 719
    Загуба 18 400
    Капитал 1 593 395
    Активи 3 681 754

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#53] от "cinik":

    РВД няма да се приватизира защото там работят всички втори братовчедки на Цецерон. А слуховете за дълга са силно преувеличени! През 2011 ра направиха нова лула и бяха с дълг към капитал 32%. През 2014 та са с 28%
    Задължения към приходи през 2011 са 31.2%, а през 2014 15.54%

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Неутрално

    До коментар [#53] от "cinik":

    А да! И най-високата им печалба беше през 2013 та, когат за кратко герберските бълдъзи бяха поразчистени.

    Предполагам сте се возили и на английски и на германски железници. Едните са държавни, другите частни. Какви са коментарите ви за съотношението цена/качество?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  57. 57 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#45] от "extraCACA":

    Много глупави заключения си. Трябваше да се постараеш повече с коментара, защото не ти се получи този път. При фирми, които действат на пазарен принцип е нормално задлъжняването и не тези пари са проблема на летището. Ако си ходил на него ще разбереш защо го казвам.

    Само не разбрах Атанасов защо реши точно Московски, че е виновен за лошото управление. В БДЖ проблемите пак ли Московски ги създаде?

  58. 58 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#7] от "napitbratmu":

    Абсолютно не си прав. Аз не ги харесвам много, но са крайно необходими за управлението на ББ, което е обзето от леност и нарцисизъм. Летището спокойно може да се нарече клоака, въпреки че е ново и сравнително модерно. Всичко в него е направено като че ли нарочно да бъде неудобно и неуютно за пътниците. Минал съм през повече от 100 летища в Европа, Америка, Африка, Азия. Единствено по-скапано от Софийското беше старото летище в Кайро.

  59. 59 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#53] от "cinik":
    Голям проблем им е на тези господа да схванат концепцията за процент възвращаемост.За тях е достатъчно да е печелившо и вече го смятат за голяма работа...Например този 1 млрд.лв,за който говорите за РВД,ако намали задълженията на държавата с 1 млрд.лв,ще и спести около 30 млн.лв плащания по лихви годишно..Според спецовете обаче 20 млн.лв дивидент са голяма работа...

  60. 60 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Освен Московски мисля, че и Горанов трябва да си ходи, докато е време, а не постфактум. Уж сме с огромни излишъци в хазната и накрая пак дефицити и необосновани заеми зад гърба на данъкоплатците. Кога ще имаме грамотен министър на финансите ( а и министър-председател), който да може да изложи една конкретна, грамотна, обоснована програма за развитието на страната, поне по времето на мандата на правителството им.

  61. 61 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    До коментар [#57] от "Милен Минчев":

    не думай... Химимпорт за колко бутнаха Алма Тур, казваш?

  62. 62 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#54] от "tribiri":
    Що да лъжат лакорда?

  63. 63 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2448 Неутрално

    [quote#55:"tribiri"]РВД няма да се приватизира защото там работят всички втори братовчедки на Цецерон. [/quote]

    Там грабежът по традиция е "според квотата в парламента, в условията на взаимно уважение и признаване на изборния резултат на другите". Данните за спад на задлъжнялостта ще ги проверя по-късно, по принцип тенденцията е "по пътя на летище София". Оглозгване и когато се зададат запорните съобщения - продажба за 1 лев с "поемане на заварените задължения"

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  64. 64 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 940 Весело

    До коментар [#48] от "eurogi":
    http://www.economist.com/node/21543160

    По този въпрос очевидно има две мнения. Едното е на списание Економист!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 65 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#37] от "Virgin":
    Не виждам защо да са далеч по-високи изискванията..Каква им е концесионната такса за летището в Загреб?

  66. 66 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Любопитно
  67. 67 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Атанасов говори още, за резултатите на държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”, където директор е заварен кадър от правителството на Орешарски: "Там има едни скандали с едни скъпи джипове и коли - обществена поръчка, обявена с такива параметри, че да бъде спечелена само от една фирма", разказа той.
    "Нали Борисов каза, че ще спира поръчки при съмнения. Защо не спира тези?", каза още депутатът.

  68. 68 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#64] от "tribiri":
    Ти май не си прочел кво пише в статията?Доста са скептични към държавната икономика..
    Rising powers have always used the state to kick-start growth: think of Japan and South Korea in the 1950s or Germany in the 1870s or even the United States after the war of independence. But these countries have, over time, invariably found that the system has limits. The Chinese of all people should understand that the best way to learn from history is to look at its long sweep.

  69. 69 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#61] от "extraCACA":

    Алма тур си фалираха, защото просто не могат да се справят с кризата. Но явно за всичко трябва да има виновен, че е по-лесно на българина да сочи с пръст и да обявява несъществуващи причини за провала си.

  70. 70 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    [quote#69:"Милен Минчев"]Алма тур си фалираха, защото просто не могат да се справят с кризата. [/quote]
    ахахаха... втори опит за колко, питам?

    'Хотелите на фалиралата „Алма Тур“ вече са собственост на фирми на ТИМ

    Холдинг “Варна” плати дълговете на туроператорска компания към банки и авиопревозвач. "Холдинг Варна", който е част от групата на "Химимпорт", официално придоби два хотела на фалиралата туристическа компания "Алма тур".

    В съобщение до фондовата борса от последния работен ден на миналата година е посочено, че той е новият собственик на хотел "Атлас" в Златни пясъци и на хотел "Астера Банско" в ски курорта (новото име на хотел "Тамплиер". Двата имота бяха придобити от дъщерни компании на холдинга - "МС фуд Варна" и "Канисто-Мати", които погасиха висящите задължения на "Алма тур" към Уникредит Булбанк, ЦКБ и авиокомпанията "България ер". По искане на двете банки година по-рано "Алма тур" бе обявена в несъстоятелност заради необслужвани задължения..."


    http://www.infotourism.net/index.php?page=search&searchstr=%D0%90%D0%BB%D0%BC%D0%B0+%D0%A2%D1%83%D1%80&=

  71. 71 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    [quote#69:"Милен Минчев"]Алма тур си фалираха, защото просто не могат да се справят с кризата. [/quote]
    ахахаха... втори опит за колко, питам?

    'Хотелите на фалиралата „Алма Тур“ вече са собственост на фирми на ТИМ

    Холдинг “Варна” плати дълговете на туроператорска компания към банки и авиопревозвач. "Холдинг Варна", който е част от групата на "Химимпорт", официално придоби два хотела на фалиралата туристическа компания "Алма тур".

    В съобщение до фондовата борса от последния работен ден на миналата година е посочено, че той е новият собственик на хотел "Атлас" в Златни пясъци и на хотел "Астера Банско" в ски курорта (новото име на хотел "Тамплиер". Двата имота бяха придобити от дъщерни компании на холдинга - "МС фуд Варна" и "Канисто-Мати", които погасиха висящите задължения на "Алма тур" към Уникредит Булбанк, ЦКБ и авиокомпанията "България ер". По искане на двете банки година по-рано "Алма тур" бе обявена в несъстоятелност заради необслужвани задължения..."


    http://www.infotourism.net/index.php?page=search&searchstr=%D0%90%D0%BB%D0%BC%D0%B0+%D0%A2%D1%83%D1%80&=

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1459 Весело

    До коментар [#11] от "koko65bg":

    Мрежата на БТК също е свързана с националната сигурност, което не пречи да си я препродават руски собственици....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  74. 74 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    [quote#57:"Милен Минчев"]Трябваше да се постараеш повече с[/quote]
    его на, старая се

    'Фалитът на "Алма тур" в края на миналата година нанесе удар на българския туризъм, на отношенията с Русия, на няколко банки, на застрахователното дружество "Армеец" и на националния авиопревозвач "България ер". Сега обаче се оказва, че поне за последния има и положителна страна.
    --------------
    ...Без да има съдебно решение, компанията е калкулирала за каква сума претендира, което й помага да излезе на печалба. Проста сметка показва, че без този приход "България ер" трябваше да отчете внушителна загуба, която която освен репутационен ефект би се отразила и в резултатите на компанията й майка "Химимпорт"...
    --------------
    ...Това лято хотел "Тамплиер" в Банско стана собственост на кредиторите си след публична продажба. Като взискатели по делото бяха компании от групата на "Химимпорт" - "Химимпорт инвест" и "Финанс консултинг". В крайна сметка те са и купувачите. Тогава компаниите кредитори бяха единствени кандидати, като те обявиха, че ще платят за имота над 20 млн. лв. при начална цена в наддаването 17.4 млн. лв.

    При това положение не е изключено и "България ер" да трябва да отпише част от тези вземания през тази или през следващите години и да инкасира загуби. Още повече че тя има да се справи и със 76.8 млн. лв вземания от свързаното "Хемус ер", което също може да се окаже проблем, тъй като трупа загуби и капиталът му вече е силно отрицателен (-56 млн. лв.)."

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/09/26/1914103_na_krilete_na_schetovodstvoto/

  75. 75 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#71] от "extraCACA":

    В момента нали разбираш, че това, което аз твърдях ти го доказваш. Имали са задължения и са фалирали, не виждам какъв е проблема? Не ми се вади официалното писмо на "Алма тур",в което се посочват точно причините за обявяването на несъстоятелност, но то започва точно с това, че заради кризата с пътниците те не могат да си покрият задълженията, които са трупани с години. Няма толкова дълбок заговор, колкото ти си мислиш.

  76. 76 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    [quote#69:"Милен Минчев"]защото[/quote]
    ади деее, къде ми е похвалата, още колко да се старая?

    "...Авиопревозвачът "България ер" е започнал да сключва преки договори с руски туроператори, които досега са били партньори на туроператорската група "Алма тур"..."
    http://www.capital.bg/vestnikut/daily/kompanii/2011/10/30/1191095_bulgariia_er_veche_raboti_s_partnyori_na_faliralata/

  77. 77 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    [quote#75:"Милен Минчев"]това, което аз твърдях ти го доказваш[/quote]
    еми похвали ме с някое фактче де ем ти пуснах ретроспекцията на случката... или не разбра за какво служат онези линкове?

  78. 78 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 647 Весело

    До коментар [#74] от "extraCACA":

    Наско, спокойно бе, запенил си се като френски бивол
    Гледаш да отклониш темата от неадекватността на хипофизния сигурно... Щото действително е меко казано лицемерно един от хората, които продадоха авиокомпания на цената на стар Мерцедес, сега да се вайкат за мениджмънт на авиотранспорта

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  79. 79 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3216 Любопитно

    До коментар [#45] от "extraCACA":
    по малко са . а какво ли стана с 44$ млн от арбитража и дали пък кувейтско арабския строител не цедира дълга ... и на кого ли .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  80. 80 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    доообре, щом тези не ви харесват има и други пък, я да видим

    "Въздушни печалби
    Или как "България ер" завишава резултатите си, като изнася загуба към свързани компании"
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/09/21/2145026_vuzdushni_pechalbi/

  81. 81 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    До коментар [#78] от "Максим Александров":

    о, втори тимаджийски трол, добре дошъл пък, я да видим колко бройки ще успея да ви събера тук

  82. 82 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Весело

    До коментар [#79] от "дерибеев":

    не знам за какво говориш Дерибеев, оправяй се

  83. 83 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    До коментар [#82] от "extraCACA":
    ами ще е интересно кой на кого дължи ако се окаже че арабите са продали вземането за 44 млн $ примерно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  84. 84 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    ама много сте капризни, няма угодия значи

    "...След двудневно отлагане на заседанието на кабинета от сряда за петък заради високото кръвно на премиера в оставка Бойко Борисов, първоначалният дневен ред на правителството набъбна от 34 на 59 точки. Очаква се последното заседание на правителството на ГЕРБ да бъде на 6 март.
    -------------

    Правителството в оставка разреши чрез пряко договаряне държавната компания “Летище София” да продаде на “Хемус Еър” 160 дка на летището. Имотът е отреден за карго, кетъринг, обслужване на самолети и инженерни системи, трафопост и митница. Мотивът за продажбата е, че летището трупа само загуби от имота с плащането на данъци и поддържането на изградената инфраструктура.

    В същото време авиокомпания “Хемус Ер“, която притежава част от терена, е заявила желание да придобие останалите свободни идеални части. През последните години авиокомпанията е реализирала мащабни инвестиции в изграждането и развитието на съвременен център за техническо обслужване на самолети “Боинъг” и “Еърбъс”, като е декларирала намерението си за осъществяване на бъдещи съвместни проекти с “Летище София“, се казва в правителственото съобщение..."

    http://www.mediapool.bg/kabinetat-borisov-razdade-nad-311-mln-lv-news203538.html

  85. 85 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    [quote#83:"дерибеев"]кой на кого[/quote]
    оф

    '...На финалната права на българска съдебна земя тя вкара и "тежката артилерия" - "Авиора консулт", фирма с нулев опит по арбитражни дела, но за сметка на това с едноличен собственик на капитала Александър Ангелов. Той е адвокат на Делян Пеевски, за когото в последното си интервю собственикът на фалиралата КТБ Цветан Василев казва, че е бил изпратен от депутата при него в края на април 2014 г. с ултиматум да му прехвърли безвъзмездно активи на банката. Дружеството печели обществена поръчка без обявление за 610 хил. лв. без ДДС. Тя е открита на 28.12.2012 г. като "Авиора консулт" и спечелва пред другите две поканени кантори "Камбуров и партньори" и "Георгиев, Тодоров и ко." въпреки доста по-сериозния им опит в арбитражни дела...
    --------------
    Има ли пари летището
    От 14 септември до публикуването на броя изпълнителният директор на "Летище София" Христо Щерионов не отговори на въпросите на "Капитал" с какви средства разполага летището, къде са депозирани, в какъв срок ще трябва да се плати, ще обжалва ли пред ВКС, защо е избрана "Авиора консулт" за защитник и т.н. и т.н.

    Това, което се знае за състоянието на летището, е, че то изпитва трудности да си прибере около 50 млн. лв. от "България ер", от парите в КТБ, в размер на 28 млн. лв. е получило 196 хил. лв., а останалите са в графата "дългосрочни вземания". За да се разплати с МАК/АДМАК летището има блокирани парични средства в срочни депозити в размер на 56.5 млн. лв. и още 38.5 млн. лв. в безсрочни депозити (неблокирани). Сметката показва, че така все пак ще остане нещо за още някоя и друга обществена поръчка..."
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/10/16/2630433_skupo_prizemiavane/

  86. 86 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3216 Весело

    До коментар [#85] от "extraCACA":
    и какво целиш да покажеш . че на изток БГ граничи с тим

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  87. 87 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#67:"dobrich"] „Пристанищна инфраструктура”, където директор е заварен кадър от правителството на Орешарски: "Там има едни скандали с едни скъпи джипове и коли[/quote]
    Поръчката е за доставка на коли и джипове на ДП "Пристанищна инфраструктура". На конкурса се е явила единствено фирмата "Автотрейд" ООД.
    Върхът на лукса е високопроходимият SUV - минимум с шестцилиндров турбодизелов двигател с обем, не по-малко от 3000 куб. см и мощност - най-малко 260 конски сили. В заданието на морските чиновници е записано гумите му да са поне 18 цола, джантите да са изработени от леки сплави, а скоростната кутия да е минимум седемстепенна и автоматична. Изискват се още и затъмнени задни стъкла, предни и задни седалки с отопление, електрическо отваряне и затваряне на вратата на багажника, система за измиване на фаровете и радионавигационна система....Фирмата печели обществената поръчка за 636 595 лв. (763 914 лв. с ДДС) за доставка на 12 автомобила на държавното предприятие. Държавното предприятие не е в добро финансово състояние. То приключи 2014 година на минус 15.180 млн. лв., а загубата му за деветте месеца на 2015 г, когато е обявена поръчката за колите, е 16.389 млн. лева. На всичко отгоре негов ангажимент е и обслужването на част от заема за проекта "Разширение на пристанище Бургас", отпуснат от японската банка JBIC. Фирмата подписа подзаемно споразумение и пое дългосрочно задължение от 10 028 916 485 японски йени, използвани за изграждането на инфраструктура, и още 1 265 548 744 японски йени за плащане на консултантските услуги. Според сключения договор задълженията се обслужват с две вноски на 20 юни и 20 декември (общо около 10 млн. лв. на година), като плащанията за изграждане на инфраструктурата са до 2028-а, а тези за консултантските услуги ще продължат до 2038-а.

  88. 88 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1755 Весело

    [quote#35:"eurogi"]Подсказка-при 3% лихва това са 1.688 млрд,при 4% са 2.368 млрд.лв..[/quote]
    Преди да подсказвате, вижте основният лихвен процент на БНБ. Да не говоря за "пазарните лихви" на Марио Драги или за "отрицателната доходност" на фондовете, включително и "Сребърният фонд", където уж по закон трябва да отидат парите.

  89. 89 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1755 Любопитно

    [quote#41:"eurogi"]Дъражвен сектор никога и никъде не е имало ефективен,и няма и да има...[/quote]
    Как да бъде ефективен с пишман-политикономисти!? Не може да вдигне "цената на билетчето". Не може да намали заплатите на фейсбук чистачките на Летището поне до заплатата на старши юрист в агенция. Не може да отдаде под наем търговски площи без обявяване на обществена поръчка (дори и да няма политическа намеса или корупционна врътка, едно съдебно обжалване отлага договора за година). Трябва да назначи баджанаци и бълдъзи на синекурни длъжности. Не може да инвестира печалбата, а трябва да я преведе в бюджета за покриване на безбожни лихви по държавния дълг. Няма офшорна сметка. Поддържа прост-съюзни хрантутници. Дори не може да фалира ... като един "честен частник" ака Валентин Захариев.
    Апропо, какво става, ако концесионерът/собственикът на летището фалира? Авиокомпаниите от кого ще търсят обезщетенията си? Застрахователите или ... отново от Държавата? Както се случи с АЕГ... след Лемън Брадърс.

  90. 90 Профил на wh1tesnake
    wh1tesnake
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#18] от "oporna_to4ka":

    Не знаех, че и истината трябва да се внушава, след като е очевидно.

  91. 91 Профил на wh1tesnake
    wh1tesnake
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#21] от "cinik":

    Целта на една партия е не да намира партийни ръководители да управляват предприятията, а дасъздаде нормални условия за бизнес и да си събира данъците. Каква ни е файдата от от лукойл например, като не плаща и една стотинка данък печалба? А ни дере по 3 кожи от гърба?

  92. 92 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 882 Любопитно

    До коментар [#38] от "tribiri":

    Готин, ти за нула време от 215 млн печалба си отишъл на 29 млн, пък и продължаваш да даваш акъл ?
    Басси

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK