От началото на годината броят на катастрофите се е увеличил

От началото на годината броят на катастрофите се е увеличил

© Цветелина Николаева, Капитал



Леко увеличение на катастрофите, станали от началото на годината, показват данните на МВР, публикувани на сайта му. От началото на годината са станали над 2080 пътно-транспортни произшествия (ПТП), показва справка в статистиката на вътрешното министерство. За сравнение през 2015 г. техният брой за първите пет месеца на годината е 2042 катастрофи.


Само за първите седем дни на май са станали над 60 произшествия.


От началото на годината са загинали 183 души, а ранените са 2527. През 2015 г. броят на загиналите обаче е по-голям, при по-малко станали катастрофи. 204 души са намерили смъртта след ПТП. Ранените пък са били 2508.




В четвъртък Българска асоциация на пострадали при катастрофи информира за провеждането на обширно международно проучване, чиято цел е да изследва последиците от травмите, получени при катастрофи, и факторите, които биха допринесли към постигането на по-добър жизнен стандарт на пострадалите. Изследването се извършва в сътрудничество с Европейската федерация на жертвите на пътни катастрофи (FEVR) и с Белгийския институт за пътна безопасност (BRSI).


В началото на март Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) представи годишния отчет за дейността си, според който катастрофите в София са се увеличили с 8.6% от началото на 2015 г.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    ами с падането на горивата ,всичките маргинали излязоха по улиците да се правят на мъже , статистиката показва ,че в това има участие и държавата ,защото е изградила система за фалшиви книжки и занижен контрол ,полицаите под презумпцията ,че са корумпирани ги няма по улиците и по пътищата особено извън градовете ,това дава крила на много идиоти да карат както и колкото си искат ,е ,затова са повечето катастрофи с убити и тежко ранени

  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Как няма да е така? Циганора масово карат автомобили с книжки издадени върху фалшиви свидетелства за образование, има много други, които за си купили книжки, трети карат без документи за управление на автомобил...

  3. 3 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Нормално е да са увеличат броя на катастрофите при положение,че броят на автомобилите и трафикът са нараснали.Особено при намалените цени на горивата.Важното е че жертвите са намалели с 12 процента.Но на челно място се вади,че катастрофите били увеличени.
    Статията е в стил съветска преса от 50-е години.При състезание между съветски и американски бегачи американецът победил.И съветската преса написала:"Съветският състезател завърши на почетното второ място,а американският състезател завърши предпоследен".

  4. 4 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Има много причини за високият "травматизъм" по пътищата!
    Две са много фрапиращи:
    1. Изключително високата корупция на КАТ
    2. Всеки си говори по телефона, когато кара!

    Машини прости, народ неук.
  5. 5 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    До коментар [#4] от "Zizu":

    3. Лоши пътища.

  6. 6 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Хора, в края на 80-те жертвите по пътищата бяха все в интервала 2000-2200 годишно, при три пъти по-малко МПС-та!!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  7. 7 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#4] от "Zizu":
    До коментар [#5] от "dobrich":
    4. Все по занижен технически контол.
    5. Вредното влияние на държавното управление и администрация, за които правилниците не важат.
    6. Неадекватната маркировка на пътищата, нямаща нищо общо с възможностите на автомобилите и на пътищата. Така всеки е в нарушение на скоростта и тя винаги е несъобразена.
    7. Правилото по-големия има предимство със смешните данъци за луксозни 7-местни трактори.

    Е няма как само балъците да спазват правилниците и да няма катастрофи. Тарикатите могат да правят зулуми защото е позволено. Същите, когато са 200 км по на юг, са като хрисими агънца на пътя. Съобразяващи пътнате ограничения, приветливи и отстъпващи предимство.

  8. 8 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1204 Неутрално

    След като могат да си купят книжки ще е така

  9. 9 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Четейки всичко до тук, без да искам ми се налага извода, че тоя нород го докараха да е масово за психиатрия.
    В редките случаи, когато вадя колата да ида до някъде, минимум 2-3 пъти по време на пътуването се опитват да ни убият.
    Нямам грам желание да шофирам в България.

    Нямам грам желание да шофирам в България!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 217 Разстроено

    Тц,тц,тц!
    Толкова жертви при убавите магистрали,които Бойко направи за матряла!?

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3819 Разстроено

    Баце нито може да прави пътища , нито може да ги контролира и да залавя пътните джихати!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 446 Любопитно

    8. Привикване към шофирането на фарове през деня.

    Още при въвеждането на шофирането на светлини през деня бше ясно, че с времето се привиква и повишеното внимание отново спада. Може би е добре след натрупаната статистика отново да се направи анализ.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    От началото на годината са станали над 2080 пътно-транспортни произшествия (ПТП), показва справка в статистиката на вътрешното министерство.
    =======
    И поне още толкова нерегистрирани никъде.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  14. 14 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Много на едро е инфото. От тези 183,колко са в населено място,а от другите,колко са по различните категории пътища,че да може да се правят изводи.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  15. 15 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Проблема далеч не е в купените книжки. А в това, че разни келеши карат коли над възможностите им, по начин, който извън определените за това места, няма нужда да се прави. За 100 метра разстояние между 2 светофара, настъпват все едно са си ***ли майката и сега ражда в колата. Или сменят сума ти ленти, отново със съмнителни маневри и всичко това нещо за да спестят 20 секунди. Масово катастрофите са поради две причини - устройството зад волана е пияно или скоростта е над допустимото. Ако започнат всички да карат с ограниченията, аз съм сигурен, че катастрофите ще намалеят с до 50% поне. А пияни зад волана директно в затвора, още когато са ти налели първата чаша ти трябва да си осъзнал, че си с колата и трябва да се прибереш.

  16. 16 Профил на opasno_lud
    opasno_lud
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#4] от "Zizu":


    До коментар [#5] от "dobrich":


    До коментар [#7] от "aha":
    С условията се свиква. С липсата на толерантност, наглост и арогантност на пътя, няма как да се свикне.

  17. 17 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 818 Весело

    както и да е в последните 15 години има съществено намаляване на жертвите по пътя, което си е заслуга и на КАТ!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  18. 18 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Весело

    [quote#15:"chepokalipsis"]Проблема далеч не е в купените книжки[/quote]
    Не ве, не са......Всички книжки трябва да се купуват, за да има пари за изборите на ГерБорисов, нали? Не им стигат субсидиите, да им приседнат данооооооооо......

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    "От началото на годината са загинали 183 души, а ранените са 2527. През 2015 г. броят на загиналите обаче е по-голям, при по-малко станали катастрофи. 204 души"

    >>> 2-3 отсечки на смъртта сега са магистрали. Поповица-Първомай-Горски извор-Клокотница се разписваха в статистиката с поне една тежка катастрова през ден.

    Мурсалево, Джерман, разклонът за Рилския манастир бяха другото място.

    Кулата-Петрич - и там ако не всеки ден, то през ден ставаше по нещо.

    Хайде, останаха още няколко руски рулетки: Лютидол, Луковит, Микре, Боаза, Скомля, русенската Бяла и варненската. АМ Хемус, 4-лентов до Видин, 4-лентов Русе-Велико Търново и утрепаните и осакатените ще паднат наполовина

  20. 20 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1056 Любопитно

    Моят шофьорски девиз е: превърни пътуването в удоволствие...!!!
    Работи безотказно...просто карам с 10 м по-дълга дистанция и с 10 км/ч по-бавно от колкото "ме тегли"...😊

    Форумът е в будна кома...
  21. 21 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Весело

    До коментар [#19] от "cinik":
    ..."утрепаните и осакатените ще паднат наполовина"...Забрави да прибавиш: Само ако бат Бойко управлява....

  22. 22 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ghost":

    Прекрасна практика , ама не ти вярвам .
    Опитвал съм , не става !
    Особено по пътя към морето !
    Сложил си 120-130 на темпомат , закрепил си в средната лента и изведнъж отпред един кара с 90 , искаш да го изпревариш така издалеко , ама не става щото отзад се облещил един състезател с 200 и нервно премигва къси/дълги .
    Тогава решаваш да качиш малко и минаваш в лява лента , 140 .......ама ще имаш ''чист път '' пред себе си ......хубаво , ама от средна лента един дето кара със 100 много държи да заобиколи предния дето закрепил на 90 и хоп пак си на спирачката .
    Просто нямаме нито пътища , нито автопарк , нито култура за безстресово пътуване .
    За сравнение , малкото пъти които съм пътувал в Гърция са преминавали в монотонно 120 от начало до край !

  23. 23 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Той даде пример с "тестването" на новите отсечки как се нарушава ЗДП.

    No Pain No Gain
  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2406 Неутрално

    До коментар [#21] от "dobrich":

    Kaк да го разбирам това? Понеже ББ прави магистрали, ние да правим контра, за да не сме като него?!

  25. 25 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#6:"chichka"]Хора, в края на 80-те жертвите по пътищата бяха все в интервала 2000-2200 годишно, при три пъти по-малко МПС-та!!!!
    [/quote]

    Ти виждал ли си в какво се превръща един ВАЗ при челен удар със 70-80? Целият двигател влиза в купето и отрязва краката на хората, а самото купе се сгъва на две точно по средата.

  26. 26 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    [quote#24:"cinik"] ББ прави магистрали[/quote]
    Печеленето на проекти по европейски програми е задължение на администрацията. И не е никакъв героизъм. Но вие точно така представяте и персонализирате някакви "големи успехи"на "вожда" ви!?....Съвсем друг е въпроса какво е качеството на построените обекти? Миналата година пътувах по магистрала Тракия - колкото наближаваш морето, толкова по вълнообразна е. Което показва зле свършена работа. Добре че поне неравностите са отбелязани коректно.....Пожелавам ти да минеш по магистралата Букурещ-Унгарската граница. Която минава през високите Карпати, няколко платна, релефна маркировка, идеална настилка. И за да не кажеш, че идеализирам румънците - почти няма места на платното за спиране на превозни средства...

  27. 27 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 745 Неутрално

    До коментар [#19] от "cinik":

    Има нещо вярно.Има и един фактор,който увеличава броя на катастрофите.Това са шофьорите-напоследък все по-често автомобили се управляват от жени,цигани и младежи.И трите групи са изключително слаби шофьори.А и циганите като направят катастрофа обикновено е с повече от една жертва,защото се возят винаги в пълни коли,а и колите са им трошки.
    Според мен друга причина за намаляващият брой жертви е и че постепенно автопарка се обновява.А по-новите коли са и по-сигурни.

  28. 28 Профил на tokkay
    tokkay
    Рейтинг: 910 Неутрално

    До коментар [#25] от "blowfish":

    Единствената катастрофа, в която съм участвал (като пътник), беше между два ВАЗ-а в идеалния център на град. Моят шофьор спря преди удара, пияндурникът, спящ на волана отсреща, е карал с около 40. И двете коли станаха тотална щета. Вярно, вече бяха поне по на 15-20 години.

    No Pain No Gain
  29. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1575 Весело

    [quote#21:"dobrich"]Забрави да прибавиш: Само ако бат Бойко управлява.... [/quote]

    Само г-н Радан Кънев може да оправи България, защото е най-умен и най-красив (макар че е плешив)!
    Чакам с нетърпение да се кандидатира за Президент, за да гласувам за него!
    Тогава няма да има ни една жертва на катастрофи, напротив, той ще ни направи нови граждани (и селяни, за да процъфти най-сетне селското стопанство)!
    Да живей!

    Знанието е сила, информацията - власт
  30. 30 Профил на nakataetuk
    nakataetuk
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Значи това че караме с дневни светлини не е за по-малко катастрофи, с за причина да ни спрат и глобят

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Истината е, че масово шофьорите избиват комплекси на пътя, липсва всякаква толерантност и култура на шофиране, често се кара от употребили алкохол,л ипса на шофьорски умения, лоша поддръжка на пътищата и зле поставени знаци и маркировка ....та няма какво да се чудим.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. 32 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#30] от "nakataetuk":

    Горе-долу е точно така. В началото има ефект, после свикваш.
    Ефекта беше най-силен преди да въведат дневните светлини, даже беше забранено. Тогава още като видиш в огледалото светлини знаеш, че наближава "ниско прелитащ самолет" и гледаш максимално да го улесниш да те изпревари безопасно.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  33. 33 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8302 Неутрално

    Ами с тези неграмотни и купените им книжки, какво друго да се очаква.

  34. 34 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Елементарно е, но няма воля. Нека извадят от всички тези произшествия тези, които са леки и на всеки могат да се случат и тези които са в резултат на непредвидими обстоятелства (макар че за КАТ такова положение няма). Обзалагам се, че от останалите 50% ще са в резултат на употреба на алкохол, 30% - управление от неправоспособен водач и едва тогава ще дойдат превишената скорост и толкова любимото им "несъобразяване с пътната обстановка".
    Изводите ще са пределно ясни и законът може да удари източника много ефективно. Няма воля. Измислят се пресолени глоби и наказания насочени към овладяване на важни, но не основни причини за смърт на пътя. Докато нарушения, които са очевидно брутални остават със символични наказания на фона на вредата, която носят.
    Употреба на алкохол - отнемане на книжката за минимум 3 години, свръх висока глоба (10-20 000лв) и при причиняване на ПТП с пострадали ефективна присъда затвор.
    Управление без правоспособност - свръх висока глоба и при причиняване на ПТП с пострадали ефективна присъда затвор.
    Хващам бас, че до две години ще настигнем нормалните държави не само по ПТП-та и смъртни случаи, но ще се промени и културата, и качеството на шофиране.

  35. 35 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 486 Неутрално

    [quote#20:"Ghost"]Моят шофьорски девиз е: превърни пътуването в удоволствие...!!![/quote]
    От една "религия" сме В началото настъпвах малко повече. Грешка на растежа Сега... всичко се промени. Не бързам за никъде. Още по-малко за среща със съвестта си и болницата.

  36. 36 Профил на Me
    Me
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#6] от "chichka":

    Принципно сте прав, че през 80-те години броя на жертвите по пътищата е бил сравнително по-висок от този сега и то при по-малоброен трафик, но годината с най-много жертви по пътищата е всъщност 1990. Тога са загинали 1,527 души. Най-малко жертви от 1990 до 2015 са регистрирани през 2012 и 2013, когато бройката е 601. От тогава пак се забелязва покачване като през 2014 година са били 661, а през 2015 година 708. Средния брой на жертвите за последните 5 години (от 2011 до 2015 е 645,6) е близък до този през първата половина на 60-те години (от 1961 до 1965 е 613).

  37. 37 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#29] от "pag":

    Колкото и да иронизираш-вината носи който има/държи властта(в положителния и отрицателния смисъл).
    Пример-България има проблем с високите скорости и катастрофи.
    Решение-Реформиране на КАТ таак че да бъде ефективно и работещо и редовно да прави проверки и да глобява........като го глобят 10-ина пъти по 100-200 лева-сам ще се научи............а не като сега нулев контрол плюс корупция/подкупи.
    Сложи и едни камери,по които да следиш и да глобяваш.
    Така за 5 години ,катастрофите ще намалеят с 80 %.
    Кажи ми извинението защо Бибитко не го прави(то да беше само това) ?

  38. 38 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Като правят нови пътища за стари тенекии които вдигат високи скорости

  39. 39 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9468 Неутрално

    Неграмотниците с купени книжки са се увеличили.

  40. 40 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1728 Любопитно

    [quote#27:"mushashi"]Това са шофьорите-напоследък все по-често автомобили се управляват от жени,цигани и младежи.[/quote]
    Същите три групи шофират из цяла Европа, но колкото по на запад шофират, толкова по-нормално започват да шофират, та проблема е или в българския въздух, или в едни български държавин институции и организации, които не си вършат работата по пътищата. От там, чувството за безнаказаност и некоригирането на грешките дава криле на джгитите и неадекватните... и от там онова с кофти статистиката при повече и по-нормални пътища. Същите тези шофьори (дето ги описа), като минат границата и отидат в към немско и нататък, изведнъж започват шофират нормално и съвсем прилично — факт.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  41. 41 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Много се мислят за безсмъртни, жалко е че понякога зативат и невинни хора





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK