Парламентарната комисия срещу корупцията не прие антикорупционния закон (допълнена)

Парламентарната комисия срещу корупцията не прие антикорупционния закон (допълнена)

© Анелия Николова



С четири гласа "за" и шест "въздържал се" парламентарната комисия по борба с корупция не подкрепи антикорупционния закон, който беше представен от вицепремиера по координация на европейските политики и институционалните въпроси Меглена Кунева.


На заседанието никой не гласува "против" законопроекта, но гласовете "за" не бяха достатъчни. Председателят на комисията Валентин Иванов от Патриотичния фронт даде думата на Кунева да представи проекта. Тя посочи водещите идеи в него, сред които са създаването на колегиален орган, наречен Национално бюро, който обединява Комисията за конфликт на интереси, БОРКОР, звено от Сметната палата и Комисията за отнемане на незаконно придобито имущество. Той да се ръководи от директор с юридическо образование и 10 годишен стаж и четирима негови заместници с висше образование и 7-годишен стаж. Народното събрание да ги избира с мнозинство, предвижда проектът. Това бе едно от нещата, което създаде спорове между членовете на комисията.


Председателят й например, който имал над 30 забележки по проекта, изтъкна, че изборът на хора, на които се дава на практика неограничена власт трябва да е или с квалифицирано мнозинство или поне с 50% плюс един от всички депутати. Той бе подкрепен и от Кирил Добрев (БСП), който се обяви за квалифицирано мнозинство при избор на ръководство на Бюрото. От своя страна Кунева обясни, че тя не е против такова мнозинство, но след консултации и с юристи, са разбрали, че Конституцията не позволявала да се въведе то.




Кунева подчерта, че Бюрото не проверява конфликта на интереси при магистратите, това било уредно в Закона за съдебната власт. То обаче ще се задейства не по своя инициатива, а след сигнал на Инспектората към ВСС, когато се налага повторна или по-дълбока проверка, за която той не разполага с капацитет.


Друг момент в проектозакона, който възбуди дебати сред депутатите, бе възможността до Бюрото да се подават анонимни сигнали. Пръв срещу него заговори председателят Валентин Иванов, който обясни, че като необходим реквизит за подаване на сигнал е записан само подпис. По този начин, по думите му, всички сигнали ще са анонимни, защото нямало кой да посмее да си напише името и ЕГН-то. Кунева го репликира, че е по-добре да се получава повече информация до Бюрото, която то да проверява.


Като "много елегантно представяне на нещата от страна на Кунева" определи представянето на проекта Атанас Зафиров (БСП). Той цитира зам.-премиера, че проектът е без агресия към личното пространство. Все пак той изтъкна, че реално сигналите към Бюрото ще бъдат анонимни. Зафиров напомни на Кунева, че при първия опит да прокара закона през парламента, основните критики към него са били отново за анонимните сигнали. Затова той обясни, че ще се въздържи. Няма да гласува против в знак на уважение към усилията на екипа на Кунева.


Иван Иванов от Реформаторкия блок репликира Зафиров, че анонимните сигнали са станали като "плашило" за борбата с корупцията. По думите му не било важно кой подава сигнала, а качеството на информацията и това на проверяващите. Според него "тази дъвка анонимни сигнали" се ползва от тези, които уж подкпрепят антикорупционния закон, но не гласуват за него, заради тези сигнали. Зафиров от своя страна отговори, че те дават възможност Бюрото да се превърне в инструмент за "лов на вещици" и никой не можело да гарантира, че някоя партийна централа няма да започне да печата сигнали на конвейер.


Методи Андреев (ГЕРБ) попита дали ще се бори корупцията само на управленско ниво или навсякъде. Тъй като подкупът е "вземане и даване". А обикновено даващите не са на държавна служба, обясни той. Даде пример с медиите, някои от които били "страшна бухалка". Попита няма ли купени от тях и сам си отговори - има. "Видяхме какво могат да направят срещу всеки, който се изправи срещу КОЙ", каза Андреев. Той също не бе съгласен с анонимните сигнали, които можело да ги има в Ирландия, но там нямало такава правна култура като у нас. Определи ги като "препъни камък" в проекта. След като разкритикува и други текстове, бе прекъснат от председателя с думите, че "всичко това е много хубаво, но е за второ четене". Андреев завърши с това, че ще подкрепи законопроекта. Гласът си "за" даде и Радан Кънев, който не се изказа по време на заседанието.


Преди да излезе от залата и преди да бъде проведено гласуването, Кунева обясни на депутатите, че законът няма да е на Министерския съвет, а на парламента. "Аз съм дала инструментите" каза тя и допълни "законът оттук нататък е ваш". Тя заяви, че въпреки критиките, си струва да се подкрепи законопроекта и че тя много разчита на тази парламентарна група.

Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8448 Весело

    Яка борба с корупцията пада....и е хубаво, че никой не е гласувал ''против''!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3142 Неутрално
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    Комисията има 16 члена, а са гласували 10-има. Къде са останалите шест? Как е гласувал Методи Андреев? А Радан Кънев?

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на nvarvarin
    nvarvarin
    Рейтинг: 249 Неутрално

    Подготвят почвата за избори 4 в 1- президентски и парламентарни, референдуми на Слави и на Марешки.

  5. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 754 Неутрално

    ама разбира се

    седеньето го зголемува задникот
  6. 6 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    В комисията има точно 3-ма души, които се казват Иван Иванов.
    И нито един не е споменат в статията....

    Доброто е заразно
  7. 7 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1251 Любопитно

    И сега???
    Кукунева нещо да каже за оставането във властта?

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  8. 8 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    'Кунева подчерта, че Бюрото не проверява конфликта на интереси при магистратите, това било уредно в Закона за съдебната власт.'
    Абе те са извънземни, бойни патрони за съдебните корумпета няма открити. Откъде накъде те ще се подчиняват на едни закони, а "простолюдието" на други. Вече съвсем се самозабравиха с тази прословута независимост на съдебната власт и тази несменяемост в съдебната система. А политиците, вместо да "се допитват" до тях, хубаво е да имат юридическо образование, поне тези, които са в комисиите и коват законите.

  9. 9 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#3:"dogwoman"]А Радан Кънев?[/quote]

    Той се е успал и не бил там.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Дори антикорупционен закон няма да има. Да не говорим как Кунева си представяше прилагането му при липса на ефективен съд и прокуратура. Интересно ще ми е сега как ще реагира въпросната госпожа или и тя ще е част от сценария - отделяме се от ГЕРБ, а ББ става светец - всички са срещу него, а само на него държавата му е мила. Хайде още един мандат ако може, нали!

  11. 11 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 344 Неутрално

    и аз искам да знам дали е гласувал Радан Кънев.
    ако не е гласувал попада под същия знаменател като
    Трайчо Трайков за билетчето.
    ако не е бил на ключово заседание просто му се обяснява, че
    това е саботаж и трябва незабавно да пренастрои приоритетите си. не ни трябват кафеджии в парламента.
    здраво бачкане и това е.

  12. 12 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 466 Весело

    Как да се приеме след като всички се угояват от това.

  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    Викам да вдигате гълъбите вече?

    ПП Кунева на разговорите в РБ каза, че нейната граница на търпимост е именно този закон.

    Мегленке, чакаме, да знаеш

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на veselakoleda
    veselakoleda
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Кунева, оставка нещо...Какво стана с " Референдума " за оставане във властта, а ? Къде останаха сроковете за реформи , смЕх, смЕх...Жалки, жалки службогонци...

  15. 15 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1731 Неутрално

    Ама как ще приемат нещо срещу себе си? Кауза пердута.

  16. 16 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1289 Весело

    аз не разбирам къв е проблемът с подаването на анонимен сигнал- колкото искат анонимни сигнали да подават срещу мен и да ме разследват, след като не участвам - няма как да ме шантажират

    а снахата беше ясно че няма да и мине законът, беше ясно декември още, ма сладка тая власт бе, сладка, и днес сутринта пак обясняваше за стабилност, Кунева- стабилност има ли ?

  17. 17 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#9] от "Български патриот":

    Успал се е електоратът. Колко мозъчни клетки трябва да имаш за да вярваш на човек прочел една книга в живота си, да вярваш само на казаното от него по телевизията? И като ти казват, че без ефективна и независима съдебна система няма държава да си мислиш, че това са глупости и че това няма да те нахрани - такъв е герберският електорат.

  18. 18 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    С такъв законопроект толкова. А е толкова лесно- вътрешния отдел в МВР извън МВР и самостотелен бюджет. Същото в армията, в прокуратурата, съда и в др. организации. Всички те имат вътрешен отдел и към момента, само, че заплатата им зависи от онези които трябва да контролират.
    А тази простотия на Кунева, да създава още един изрод, по подобие на ДАНС, показва безхаберие.

  19. 19 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 836 Неутрално

    [quote#11:"mihail_p"]и аз искам да знам дали е гласувал Радан Кънев.[/quote]

    Не е бил. Как да ти го кажа по-ясно?

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  20. 20 Профил на Yossarian
    Yossarian
    Рейтинг: 352 Весело

    Униженията за Кунева продължават, но тя вече е свикнала, че даже й харесва. Уж това беше червена линия да остане в управлението, но тя е показвала неведнъж, че бързо забравя подобни обещания. В следващите дни ще заговори пак за споразумения и пътни карти на предстоящите реформи.

  21. 21 Профил на moon744
    moon744
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Борбата с корупцията е проблем на корупцията. У нас корупция няма. Затова няма държава.

  22. 22 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 935 Весело

    Запазва се стабилната тенденция на провал след провал.

  23. 23 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 946 Неутрално

    Става дума за корупция. Какво означава " и шест "въздържал се""? или си ЗА или ПРОТИВ! Бюрократи!
    Не им пука един вид...през крачола ми е дали ще мине закона.
    Оставка!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  24. 24 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 636 Весело

    Тая борба с корупцията прилича на борбата на свиня с тиква. Сега Кунева какво ще обяснява в Брюксел?

  25. 25 Профил на melchett
    melchett
    Рейтинг: 638 Весело

    хехе, и какво значи каза начи преди месец-два г-н Зеленогорски при г-жа Ризова?

  26. 26 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    Всъщност няма особено значение гласуването на тази комисия. Просто все повече ме вбесяват с мързела си.

    Доброто е заразно
  27. 27 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 420 Неутрално

    То е ясно, че няма да й приемат закона! Не и тези хора, в този парламент и след като даде гъза си на ГЕРБ! Жалко, че предаде съмишлениците си!

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    Я, единият Иван Иванов се появи в допълнението на статията. И Методи Андреев се появи.
    Надявам се да са от гласувалите "за".

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3252 Неутрално

    До коментар [#7] от "arnautsky":

    Пръмова иска да е във властта до гроб ,като Кастро

  30. 30 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    "че Конституцията не позволявала да се въведе то"

    Това на български ли е или на унгарски?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  31. 31 Профил на парци
    парци
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "Парламентарната комисия срещу корупцията не прие антикорупционния закон"

    Това само как звучи... не е реално просто.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 542 Неутрално

    "Борбата" с корупцията на ГЕРБавите ще отиде там, където е "съдебната реформа" - при медийните кючеци, заместващи реалните промени към добро.
    И всичко това, разбира се, е в името на "стабилността"

    Но, не трябва да се чудим, че ГЕРБавите и БСП са отново заедно.
    На това му викат "европейско" и "развитие" и "дясно".

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  34. 34 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 518 Любопитно

    Коментиращите и говорещи за червени линии от по-горе дали осъзнават, че става дума за една-единствена парламентарна комисия, която даже не е водеща по тоя законопроект? И че (не-)подкрепата ѝ за законопроекта няма никакво значение?

  35. 35 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#32] от "Без коз":

    Формулирай си въпроса кохерентно, научи английски и се включи отново

    Доброто е заразно
  36. 36 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 696 Неутрално

    все съм се чудел що ще да е "след мен - потоп", сега го виждам като на кино. пак и отново.

  37. 37 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 518 Весело

    До коментар [#32] от "Без коз":
    [quote#32:"Без коз"]Като няма значени защо е толкова важно ? [/quote]Ми не е важно. Защо да е важно?

  38. 38 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 542 Весело

    [quote#32:"Без коз"]Жена куче или куче жена....кучка! [/quote]

    Злобата срещу ДСБ е лесно обяснима.
    Да се помни, че винаги, когато ГЕРБавите гласуват с ДпС и БКП, това е "стабилност" и виновен е Костов и/или Кънев.
    Когато СИКаджийският "охранител" се н@@к@, виновен е пак Костов.
    Това го вярвам, защото само споменаването на ДСБ докарва жълто отзад на "десните" ГЕРБави.

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  39. 39 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2712 Весело
  40. 40 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 344 Неутрално

    абе защо стенограмите от заседанията на комисията се качват с два месеца закъснение.
    а.
    я цецка цачева на балтуматума да обяснява какво става.
    http://www.parliament.bg/bg/parliamentarycommittees/members/2346/steno/ID/4094

  41. 41 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3795 Неутрално

    Не и спори на таз женица и туй то. Най-добре вече да се прибира в дупката си. Каквото има да става, ще стане без нея.

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9118 Неутрално

    И да го приемат ще е толкова отразан, както съдебната реформа.Депутатите, като знаят какви са, да не са луди да гласуват срещу себе си.

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    До коментар [#11] от "mihail_p":

    а не те ли вълнува къде са били баце и цвъки? топка ли са ритали? Или с гоце са били на лов за архари?

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    [quote#28:"dogwoman"]Надявам се да са от гласувалите "за".[/quote]
    а герберите кво са правили? дали им е било ясно за какво става дума?

  45. 45 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 344 Неутрално

    До коментар [#43] от "historama":

    не.
    не са членове на комисията.

  46. 46 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ето я схемата.Правителството пада и Баце се кандидатира за президент.Някой да не е разбрал?

  47. 47 Профил на Yordan Assenov Agov
    Yordan Assenov Agov
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Сега какво? Пак ли среща за предоговаряне с другите партии в правителството за още 6 месеца? 13-те от РБББ остават с ПФ, БДЦ и ест. ГЕРБ. Отзад напред отнсно реформите - ГЕРБ 2ка, БДЦ 2ка, ПФ 3ка за проявено желание, но много кретенизъм. Тези хора на думата и подписите си плюят, пък ще приемат антикорупционен закон :/

  48. 48 Профил на За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    За европейските граждани ГЕРБ e БСП
    Рейтинг: 542 Любопитно

    До коментар [#41] от "Judjuk":

    На кой, захванал се да прави нещо добро за България с "помощта" на ГЕРБавите му "върви"?
    Върви им на такива, като умствено препятствания Цв., примерно, дето взриви съдебната реформа.
    И на разни ДС донсоници им върви с ГЕРБавите.

    Прост охранител в СИК не било мутра,а професия? От такова КОЙ направи премиер,а пък от БКП - ГЕРБ/БСП/ДпС! Борисов:Вие сте прости и аз съм прост - разбираме се.
  49. 49 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4724 Неутрално

    [quote#6:"dogwoman"]В комисията има точно 3-ма души, които се казват Иван Иванов.
    И нито един не е споменат в статията.... [/quote]
    Май не си чела статията:
    "Иван Иванов от Реформаторкия блок репликира Зафиров, че анонимните сигнали са станали като "плашило" за борбата с корупцията..."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  50. 50 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#2] от "Читател - подкрепям budd.bg":

    "Слочаеност? Не мисла."

    Въх, уби мЪ!

    Рядко демонстрирано езиково изящество...

  51. 51 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2035 Весело

    хаха браво ,на кукувицата трябваше да бъде ясно показано колко е нелепо оставането и във власта ,на всяка цена

  52. 52 Профил на White Hawk
    White Hawk
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Е, много ясно, то какво се очакваше?

  53. 53 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Не приели на кукувицата излюпеното в чуждото гнездо недоносче. Майната му, важното е стабилност да има. Не ли?

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  54. 54 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Ами да подава оставка.Така постъпват в Европа.Като бе комисар там не поприхвана ли малко от културата,достойнството и честта на европейските политици?

  55. 55 Профил на Martin Banevski
    Martin Banevski
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Костоваците дори не са разбрали че тази комисия дори не е водеща и няма никакво значение какво е гласувала .Но пък Куковицата е "предател "за болшевишката секта ..Много интересно ще стане при избори какви ли ще са резултатите на сектата .

  56. 56 Профил на krummm
    krummm
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Не че това, което предлага Кунева ще пребори корупцията, но другите не искат и се опитва.

  57. 57 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    [quote#48:"За европейските граждани ГЕРБ=БСП"]На кой, захванал се да прави нещо добро за България с "помощта" на ГЕРБавите му "върви"? [/quote]

    в случая, на цацаратурата... и тъй като знаем че тя само добрини върши, хукерез за отхвърлянето на разни имитативни закончета

  58. 58 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#7] от "arnautsky":

    Какво да каже за оставнето във властта освен "Ами то... Стабилността... Такова... Свободата... САЛАМА..." :Д

  59. 59 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1303 Любопитно

    Всички са толкова заети да се борят с корупцията....

  60. 60 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Не виждам никъде да пише ,че парламента не е приел проектозакона.Димките на дневник.

  61. 61 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Бая злорадстващи виждам които са се изказали.Явно подкрепят статуквото.

  62. 62 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1687 Весело

    ХА-ХА-ХА-ХА-ХА-Х...ПХ...

    И сега като вземе суперспокойната и стабилна Кунева да НАПУСНЕ заместник министърпредседателското място, Министерското място в МОН, КОАЛИЦИОННОТО МЯСТО в Управлението...
    И като вземе да се разкая публично за лизачеството към Бойко и ГЕРБ,
    като вземе да се ОТКАЖЕ от МИЛИЯРД И НЕЩО евроПАРИ за ЛАПКАНЕ...
    И като вземе ОСТЪР заПой към ОПОЗИЦИЯ на "реФорматорския блок"...
    Пък като се изправи Мощно като лидер рамо до рамо с ДСБ....
    Направо да не повярваш!
    Кунева и опозиция?!
    Малий какви сънища!
    Спокойно и стабилно...!
    КУНЕВА ОСТАВА ТВЪРДА КАТО СКАЛА ЗАД ГЕРБ!
    Спокойно и стабилно!

  63. 63 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#44] от "historama":

    Ми де да знам - вземи да провериш Аз проверих, гласували са "за". Други въпроси?

    Доброто е заразно
  64. 64 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#9] от "Български патриот":
    Както винаги

  65. 65 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 657 Весело

    [quote#54:"donyon"]Като бе комисар там не поприхвана ли малко от културата,достойнството и честта на европейските политици?[/quote]Е то малко е като да ашладисаш роза на магарешки бодил - може и да има някакъв вид, ама основата си остава здрава, комунистическа. Не човек, а желязо както е казал "поетът"...

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  66. 66 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1687 Весело

    Кунева, ИЗВИНИ СЕ МА!
    Айде кажи поне едно изСвинявайте сИ, през зъби!
    !

  67. 67 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1442 Весело

    [quote#3:"dogwoman"]Как е гласувал Методи Андреев? А Радан Кънев?...Глас в пустиня,ама надай се...
    ----------------------

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  68. 68 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 712 Любопитно

    Пръмова ша фърга ли оставка или ша праи вакум и фърга боба? Щото коалиционните и партньори от милицията май я бламирват лекинко

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  69. 69 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 485 Неутрално

    айде сега , не минала реформата в правосъдието , не минал антикорупциония закон , нема страшно , нали пенсионната реформа 65+ мина / даже вече пак искат да я реформират/ , нали се увеличиха данъците и таксите / даже и винетките/ , нали платихме и пръстовите отпечатъци за здраве на комшиите / може да не се уважаваме ама си плащаме като крале , с размах / , та нека си починат малко законотворците /дано господ си ги прибере/ избори идват требват пари за пазаруване на гласа народен

  70. 70 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Чакайте бе, щом няма закон против корупцията, значи няма корупция. Това е някакъв термин, който без нужният закон, не съществува обосновано в правният мир на РБ.

    мурзилка
  71. 71 Профил на glaxo
    glaxo
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#20] от "yos2015":

    Може би сте прав от тази гледна точка, но политиката е все пак компромис, особена при сложната конфигурация на управляващата коалиция. Не бива да сме тесногръди, защото ако проучите политическата практика във всички демокрации, не всичко се случва сега и по начина който се предлага.Грешката на Кунева е фундаментална и тя е че със създаване на нов, специфичен орган на изпълнителната власт, че реши в дългосрочен план радикално проблема с корупцията.Това няма да стане , защото:първо- съдебната власт, която има на разположение целия законов ресурс и инструментариум, трудно постига съществени резултати; второ-всички създадени специализирани органи на изпълнителната власт, макар и с не според обществените очаквания, успяват да направят стъпки напред;и трето -дълбоко в народопсихологията на нашенеца рушвета и уреждането по втория начин е тежък табиет, вкоренен от времето на османската империя и е общ балкански синдром.Това е най-трудно изкоренимия обществен порок, с който нищо и никой, освен времето не може да се справи.

  72. 72 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 901 Весело

    Много некадърна тази Куневица Аман

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  73. 73 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 763 Неутрално

    До коментар [#38] от "За европейските граждани ГЕРБ=БСП":

    Що ли си мисля,че Костов е провалил заседанието ка комисията.....

  74. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#70] от "Маршалов":

    Тук си прав
    От време Оно у нас играят бакшиша и рушвета не разни корупции тинтири минтири

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 75 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 237 Неутрално

    За какво е този законопроект-в България корупция отдавна няма-всичко минава по законни пътища!

  76. 76 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    До коментар [#3] от "dogwoman":
    До коментар [#11] от "mihail_p":
    „...и аз искам да знам дали е гласувал Радан Кънев.
    ако не е гласувал попада под същия знаменател като...”


    Радан е подкрепил законопроекта.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  77. 77 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1638 Неутрално

    И защо и е на Кунева и екипът й това за анонимните сигнали?
    Може би защото новото Бюро няма да има достатъчно работа и откъде да започне да стимулира гражданите да им пращат сигнали?
    Стига, бе!
    Ами само вестниците, телевизиите и Бивол да прочетат и почнат да чепкат от Нова година насам ще имат работа за следващата петилетка.
    Някой май много държи на анонимните сигнали с които да създава шум в системата и накрая нищо да не се свърши.
    Защото в първата седмица от формирането ще се окажат със 100 000 анонимни сигнала и кво праим тогава?
    Врътката на екипа на Кунева е плоска като царско юпи с мозък на Малкия Мук и блещещия се Вампир, последния паркиран на синекурна длъжност в клона на няква руска банка в София.

  78. 78 Профил на krastitel
    krastitel
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Кунева е недоразумение

    krastitel
  79. 79 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#38] от "За европейските граждани ГЕРБ=БСП":

    Да.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  80. 80 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    [quote#75:"rurade"]За какво е този законопроект-в България корупция отдавна няма-всичко минава по законни пътища! [/quote]

    Така е, нали затова ГЕРБ върнаха(забраната я отмени Бъчварова през 2015г.) забранената(от Цветлин Йовчев, министър в кабинета Орешарски) наредба за даренията към МВР) а в НС пък няма как да има корупция. Всичко си е законно лобирано...

    мурзилка
  81. 81 Профил на desen
    desen
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#3] от "dogwoman":

    Може да не сте дочела материалът до края. Не сте и длъжна.
    Затова специално за Вас и 'Българският патриот':
    "Андреев завърши с това, че ще подкрепи законопроекта. Гласът си "за" даде и Радан Кънев, който не се изказа по време на заседанието."
    Нищо лично - само в името на коректността.

  82. 82 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Както казва Местан, мандатът на този парламент и това правителство е косумиран. Хайде на избори че много скъп става новия златен пръст.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  83. 83 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 696 Весело

    Мазни борби от мазни човечета в басейн със свинска мас
    Начи по принцип сите са ЗА да га бориме тая кОрупция, ма ако може след поне 20-30 години, а?
    Самият факт, че изукунева, известната Мадам Йес, ПРАВИ ПОДОБЕН ПРОЕКТ.....
    Яка подигравка и болКОР

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  84. 84 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    На Баце са му казали, че този парламент е пътник, а следващият няма да се занимава с такива глупости, като съдебна реформа и борба с корупцията.

  85. 85 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Преливане от пусто в празно . Навремето, със същия ентусиазъм и същите цели и задачи , докараха от Германия висши експерти ,който гарантираха свършека на корупцията по нашите ширини . Нагъчкаха институцията БОРКОР / защо ли ми звучи като Селкор ?/ със лежяци , които с удоволствие ще дочакат пенсионирането си , дори и по новата система. Както стана впрочем и с Поземлените комисии. Създадени със срок от - три - четири години . Вече са на четвърт век.

  86. 86 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    "Той да се ръководи от директор с юридическо образование и 10 годишен стаж и четирима негови заместници с висше образование и 7-годишен стаж. "

    Защо пък не . Отваря се ново място за Христо Иванов , примерно за директор , и за бившия министър на просветата и образованието ,като заместник да кажем . А защо не и за някой доктор . Демокрация е това ... Остава някой да рече - Ама така е и в Европа.

  87. 87 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    Кунева го репликира, че е по-добре да се получава повече информация до Бюрото, която то да проверява."

    Правилно - алъш вериш да става , да се мърда , да се шава. Създава се впечатление за усилна работа. Като на черна дъска - пиши , па бриши. От заплата до заплата .

  88. 88 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Когато на практика са корумпирани и създателите на закона срещу корупцията, и консултантите, и тези, които ще трябва да превърнат проектозакона в закон, създаването на подобен закон не е лесна работа.

  89. 89 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2024 Неутрално

    "Кунева обясни на депутатите, че законът няма да е на Министерския съвет, а на парламента. "Аз съм дала инструментите" каза тя и допълни "законът оттук нататък е ваш". Тя заяви, че въпреки критиките, си струва да се подкрепи законопроекта и че тя много разчита на тази парламентарна група. "

    Някаква недомислица. Кунева отказва ли се от авторството на закона". И от кого , аджеба , е внесен този закон в НС? От самото НС? Че къде пише , че НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ внася проектозакони от СВОЕ име ?. Някой пуши , пуши , а от нийде взорът не вижда пожарна ...
    П П Впрочем , на коя парламентарна група прави темане Кунева?

  90. 90 Профил на lechevalier
    lechevalier
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Кунева кога ще подаде оставка и кога целият РБ ще мине в опозиция?

  91. 91 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3819 Неутрално

    МОЧА имени Лелина

    Координация на евроантикорупция с азикорупция
    роди планов дефект

    "С четири гласа "за" и шест "въздържал се" парламентарната комисия по борба с корупция не подкрепи антикорупционния закон, който беше представен от вицепремиера по координация на европейските политики и институционалните въпроси Меглена Кунева."

  92. 92 Профил на dimov_a
    dimov_a
    Рейтинг: 294 Весело

    Ееее нищо де какво толкова е станало? Сега Кунева просто ще преработи Меморандума и ако успее да "хване" Бат Бойко да и го разпише си е свършила работата. И ще продължава да "крепи стабилностна"

  93. 93 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Проблемът с корупцията не е в това, че няма закон срещу нея. Проблемът е, че възможността тя да е и да си остане на практика безнаказана, е заложени в почти всички закони, които регламентират област, в които тя по принцип е възможна. Така че и да си създадем закон, той ще остане безсилен срещу нея.

    Причината за това състояние на нашата законова система може да бъде разбрана,ако проанализираме проблемите с току що приетия закон за изборите. И където законодателите ясно, като бял слънчев летен ден, дори нагло откровено търсят начин да създадат такъв закон, който да е изгоден за тяхната, и да е неизгоден за другите партии. Но тъй като законът се създава от всички парламентарни партии, всяка от тях не иска де е потърпевша и води отчаяна битка за това.Поради което приемането на такъв закон е толкова трудно и скандално.

    При създаването на другите закони обаче нещата са коренно различни. Защото върхушките на всички партии у нас са корумпирани. И от корупцията теглят не партийните елити, а обикновените хора от народа и държавата като институция. Затова при създаването на тези закони няма кой да защити интересите на народа и на държавата, тъй като всички, които пряко или косвено участват в създаването на закона, имат аванта корупцията да е възможна и да е на практика ненаказуема.

    По тази елементарна причина създаването на ефективен закон срещу корупцията (както и удобен за всички партии закон за изборите) е толкова трудно. И колкото по-точен и реално ефективен е текстът на проектозакона, толкова по-малка е вероятността той да бъде приет от парламента.

  94. 94 Профил на tourlache
    tourlache
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Хм, изглежда като вие искате да сте във властта, ама ние не ви искаме. Нищо лично, просто бизнес.

    11.03.2015 год., изказване на Премиера от трибуната на Парламента: "За КТБ ще я спасим, пари са, ще ги наваксаме. Етническият мир... Не ги провокирайте".
  95. 95 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4587 Разстроено

    Борят се срещу корупцията................,но само на думи и без дела..........!

  96. 96 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 344 Неутрално

    получих отговор на въпроса си.

  97. 97 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    Сега да видим Кунева и Зеленогорския какви словестни пируети ще измислят за да оправдаят оставането си на власт.

  98. 98 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 810 Любопитно

    Поредното доказателство,че дори и ограничени мерки в борбата срещу корупцията няма да бъдат предприети при този парламент и правителство. След всичко и изговорените приказки Кунева лично,а и останалите от РБ би трябвало да излязат в опозиция,но нещо се съмнявам.
    П.с. Някои от коментиращите четат ли въобще материалите или просто си ръсят опорни точки като тази, че Радан Кънев не е подкрепил с гласа си законопроекта? Всъщност реторичен въпрос...

  99. 99 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    Няма значение дали сигналът е анонимен,а дали е верен.

  100. 100 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    На Червената кукувица пак и подложиха динена кора и се чудя защо т.н. Реформаторски блок стоят в това управление.Дали са службогонци или ги е страх,че при едни нови избори няма да могат да влезнат в Народното събрание и да сърбат от благинките?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK